ORDIN nr. 498 din 28 mai 2008 (*actualizat*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 23/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 32 12/03/2014
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 129 29/06/2009 ART. 1
ActulACTUALIZEAZA PEORDIN 498 28/05/2008
ActulREFERIRE LALEGE 15 14/02/2008
ActulREFERIRE LAOUG 30 25/04/2007 ART. 7
ActulREFERIRE LAHG 1425 11/10/2006
ActulREFERIRE LALEGE 319 14/07/2006
ActulREFERIRE LALEGE 319 14/07/2006 ART. 50
ActulREFERIRE LAHG 767 20/09/1999
ActulREFERIRE LALEGE (R) 108 16/06/1999
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 20/09/1999
ART. 2ARE LEGATURA CUORDIN 129 29/06/2009 ART. 1
ART. 4ARE LEGATURA CUORDIN 129 29/06/2009 ART. 1
ART. 5ARE LEGATURA CUORDIN 129 29/06/2009 ART. 1
ART. 6REFERIRE LALEGE (R) 108 16/06/1999
ART. 7ARE LEGATURA CUORDIN 129 29/06/2009 ART. 1
ART. 9ARE LEGATURA CUORDIN 129 29/06/2009 ART. 1
ART. 9REFERIRE LAHG 1425 11/10/2006
ART. 9REFERIRE LALEGE 319 14/07/2006
ART. 9REFERIRE LANORMA 11/10/2006
ART. 10REFERIRE LAHG 1425 11/10/2006
ART. 10REFERIRE LANORMA 11/10/2006
ART. 11ARE LEGATURA CUORDIN 129 29/06/2009 ART. 1
ART. 12ARE LEGATURA CUORDIN 129 29/06/2009 ART. 1
ART. 12REFERIRE LAHG 1425 11/10/2006
ART. 12REFERIRE LAHG 1425 11/10/2006 ANEXA 5
ART. 12REFERIRE LANORMA 11/10/2006 ART. 47
ART. 12REFERIRE LANORMA 11/10/2006 ART. 48
ART. 12REFERIRE LANORMA 11/10/2006 ART. 49
ART. 12REFERIRE LANORMA 11/10/2006 ART. 50
ART. 12REFERIRE LANORMA 11/10/2006 ART. 51
ART. 12REFERIRE LANORMA 11/10/2006 ANEXA 5
ART. 13ARE LEGATURA CUORDIN 129 29/06/2009 ART. 1
ART. 13REFERIRE LAHG 1425 11/10/2006
ART. 13REFERIRE LANORMA 11/10/2006 ART. 15
ART. 14ARE LEGATURA CUORDIN 129 29/06/2009 ART. 1
ART. 17ARE LEGATURA CUORDIN 129 29/06/2009 ART. 1
ART. 18REFERIRE LALEGE 319 14/07/2006
ART. 19REFERIRE LALEGE 319 14/07/2006 ART. 22
ART. 19REFERIRE LALEGE 319 14/07/2006 ART. 23
ART. 21ARE LEGATURA CUORDIN 129 29/06/2009 ART. 1
ART. 21REFERIRE LAORDIN 318 11/10/2007 ART. 17
ART. 21REFERIRE LAORDIN 318 11/10/2007 ART. 18
ART. 21REFERIRE LAORDIN 318 11/10/2007 ART. 19
ART. 21REFERIRE LAORDIN 318 11/10/2007 ART. 20
ART. 21REFERIRE LAORDIN 318 11/10/2007 ART. 21
ART. 21REFERIRE LANORMA 11/10/2006 ART. 17
ART. 21REFERIRE LANORMA 11/10/2006 ART. 18
ART. 21REFERIRE LANORMA 11/10/2006 ART. 19
ART. 21REFERIRE LANORMA 11/10/2006 ART. 20
ART. 21REFERIRE LANORMA 11/10/2006 ART. 21
ART. 22ARE LEGATURA CUORDIN 129 29/06/2009 ART. 1
ART. 25ARE LEGATURA CUORDIN 129 29/06/2009 ART. 1
ART. 26ARE LEGATURA CUORDIN 129 29/06/2009 ART. 1
ART. 26REFERIRE LAORDIN 318 11/10/2007 ART. 6
ART. 26REFERIRE LANORMA 11/10/2006 ART. 6
ART. 28ARE LEGATURA CUORDIN 129 29/06/2009 ART. 1
CAP. 3ARE LEGATURA CUORDIN 129 29/06/2009 ART. 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 129 29/06/2009 ART. 1
ANEXA 1REFERIRE LAHG 1425 11/10/2006
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 319 14/07/2006 ART. 5
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 319 14/07/2006 ART. 30
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 11/10/2006 ART. 109
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 11/10/2006 ART. 122
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 11/10/2006 ART. 123
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 11/10/2006 ART. 124
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 11/10/2006 ART. 126
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 11/10/2006 ART. 127
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 11/10/2006 ART. 128
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 11/10/2006 ART. 129
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 11/10/2006 ART. 130
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 11/10/2006 ART. 131
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 11/10/2006 ART. 132
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 11/10/2006 ART. 135
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 11/10/2006 ART. 136
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 11/10/2006 ART. 142
ANEXA 2ARE LEGATURA CUORDIN 129 29/06/2009 ART. 1
ANEXA 2REFERIRE LAORDIN 498 28/05/2008 ART. 2
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 319 14/07/2006 ART. 39
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 32 12/03/2014

privind organizarea, coordonarea şi controlul activităţilor de inspecţie a muncii, de prevenire a riscurilor profesionale şi de protecţie a lucrătorilor la locul de muncă în Ministerul Internelor şi Reformei Administrative(actualizat până la data de 7 iulie 2009*)



–––––-*) Textul iniţial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 429 din 9 iunie 2008. Aceasta este forma actualizată de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. până la data de 7 iulie 2009, cu modificările şi completările aduse de ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009.**) NOTA C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamţ:Conform pct. 17 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009, în tot cuprinsul ordinului, sintagma „D.G.M.L.A.” se înlocuieşte cu sintagma „D.G.R.U.”Având în vedere prevederile art. 50 alin. (3) din Legea a securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006,luând în considerare prevederile Legii nr. 108/1999 pentru înfiinţarea şi organizarea Inspecţiei Muncii, republicată, ale Regulamentului de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Muncii, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 767/1999, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006,în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008,ministrul internelor şi reformei administrative emite următorul ordin: + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1Prezentul ordin instituie, la nivelul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, denumit în continuare M.I.R.A., normele referitoare la:a) inspecţia muncii, în domeniul raporturilor de muncă/serviciu şi în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;b) activităţile de prevenire a riscurilor profesionale şi protecţie a lucrătorilor la locul de muncă, denumite în continuare activităţi de prevenire şi protecţie, ca modalităţi concrete de realizare a măsurilor de securitate şi sănătate în muncă.
 + 
Articolul 2(1) Prevederile referitoare la activităţile de inspecţie a muncii în domeniul raporturilor de muncă/serviciu se aplică tuturor unităţilor din aparatul central, structurilor şi instituţiilor aflate în subordinea/coordonarea M.I.R.A. şi tuturor categoriilor de personal ale ministerului.(2) – Prevederile referitoare la activităţile de inspecţie a muncii în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, precum şi la activităţile de prevenire şi protecţie se aplică tuturor structurilor militare şi structurilor în care îşi desfăşoară activitatea funcţionari publici cu statut special din M.I.R.A. şi tuturor categoriilor de personal ale acestora.
 + 
Articolul 2^1Scopul principal al activităţilor de inspecţie a muncii şi al celor de prevenire a riscurilor profesionale şi protecţie a lucrătorilor la locul de muncă în M.A.I. este creşterea nivelului de securitate şi sănătate ocupaţională pentru personalul ministerului.–––-Art. 2^1 a fost introdus de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009.
 + 
Articolul 3În desfăşurarea activităţilor de inspecţie a muncii şi de prevenire şi protecţie, inspectorii de muncă şi lucrătorii desemnaţi utilizează formularele potrivit modelelor instituite prin actele normative în vigoare.
 + 
Capitolul IIActivitatea de inspecţie a muncii în unităţile din aparatul central, structurile şi instituţiile aflate în subordinea/coordonarea M.I.R.A + 
Secţiunea 1Organizarea şi coordonarea activităţii de inspecţie a muncii + 
Articolul 4(1) Organizarea şi coordonarea activităţilor de inspecţie a muncii în M.A.I., în condiţiile art. 2, se realizează de către Direcţia generală resurse umane, denumită în continuare D.G.R.U., prin Serviciul inspecţia muncii.(2) La nivelul inspectoratelor generale, activităţile menţionate la alin. (1) se realizează de către structurile de inspecţia muncii care funcţionează în cadrul structurilor de resurse umane.–––-Art. 4 a fost modificat de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009.
 + 
Secţiunea a 2-aInspectorii de muncă + 
Articolul 5(1) Persoanele cu atribuţii de coordonare şi control în domeniul raporturilor de muncă/serviciu, încadrat în structurile de specialitate ale D.G.R.U. şi în cele de la nivelul inspectoratelor generale, sunt denumite în continuare inspectori de muncă pe linia raporturilor de muncă/serviciu.–––-Alin. (1) al art. 5 a fost modificat de pct. 17 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009, prin înlocuirea sintagmei „D.G.M.L.A.” cu sintagma „D.G.R.U.”.(2) Persoanele cu atribuţii de coordonare şi control în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, încadrat în structurile de specialitate ale D.G.R.U. şi în cele de la nivelul inspectoratelor generale, sunt denumite în continuare inspectori de muncă pe linia securităţii şi sănătăţii în muncă.–––-Alin. (2) al art. 5 a fost modificat de pct. 17 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009, prin înlocuirea sintagmei „D.G.M.L.A.” cu sintagma „D.G.R.U.”.(3) Atribuţiile inspectorilor de muncă sunt stabilite prin fişa postului şi regulamentul de organizare şi funcţionare al unităţii din care fac parte, în condiţiile prezentului ordin.
 + 
Articolul 6Inspectorilor de muncă le revin obligaţiile şi drepturile prevăzute de Legea nr. 108/1999 pentru înfiinţarea şi organizarea Inspecţiei Muncii, republicată.
 + 
Secţiunea a 3-aAtribuţiile inspectorilor de muncă + 
Articolul 7Inspectorii de muncă pe linia raporturilor de muncă/serviciu din structura de specialitate a D.G.R.U. au următoarele atribuţii:–––-Partea introductivă a art. 7 a fost modificată de pct. 17 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009, prin înlocuirea sintagmei „D.G.M.L.A.” cu sintagma „D.G.R.U.”.a) coordonează, îndrumă metodologic şi controlează activitatea inspectorilor de muncă pe linia raporturilor de muncă/serviciu din inspectoratele generale;b) elaborează proiecte de ordine, regulamente, instrucţiuni şi alte reglementări interne cu privire la inspecţia muncii, în domeniul raporturilor de muncă/serviciu;c) elaborează şi prezintă anual conducerii D.G.R.U. rapoarte cu privire la activitatea de inspecţie a muncii în domeniul raporturilor de muncă/serviciu;–––-Litera c) a art. 7 a fost modificată de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009.d) colaborează în domeniul inspecţiei muncii cu organele de specialitate din cadrul Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse, denumit în continuare M.M.F.E.Ş., şi din alte ministere şi instituţii;e) reînnoiesc şi anulează avizele de încadrare a locurilor de muncă în condiţii deosebite pentru personalul asigurat în sistemul public de pensii al ministerului, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare;f) ţin evidenţa registrelor generale de evidenţă a salariaţilor, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare;g) efectuează controale pe linia raporturilor de muncă/serviciu, potrivit prevederilor prezentului ordin;h) răspund la reclamaţii şi sesizări, soluţionează petiţii;i) organizează şi efectuează convocări cu personalul de specialitate din structurile coordonate, în vederea asigurării aplicării unitare a prevederilor legislaţiei în vigoare;j) îndeplinesc orice atribuţii, stabilite conform legii.
 + 
Articolul 8Inspectorii de muncă pe linia raporturilor de muncă/serviciu din cadrul inspectoratelor generale au următoarele atribuţii:a) efectuează controale pe linia raporturilor de muncă/serviciu în structurile subordonate inspectoratelor generale, potrivit prevederilor prezentului ordin;b) răspund la reclamaţii şi sesizări, soluţionează petiţii;c) îndeplinesc orice atribuţii, stabilite conform legii.
 + 
Articolul 9Inspectorii de muncă pe linia securităţii şi sănătăţii în muncă din structura de specialitate a D.G.R.U. au următoarele atribuţii:–––-Partea introductivă a art. 9 a fost modificată de pct. 17 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009, prin înlocuirea sintagmei „D.G.M.L.A.” cu sintagma „D.G.R.U.”.a) coordonează, îndrumă metodologic şi controlează activitatea inspectorilor de muncă pe linia securităţii şi sănătăţii în muncă din inspectoratele generale;b) elaborează proiecte de ordine, regulamente, instrucţiuni şi alte reglementări interne cu privire la securitatea şi sănătatea în muncă;c) elaborează şi prezintă anual conducerii D.G.M.L.A rapoarte cu privire la activitatea de securitate şi sănătate în muncă;d) colaborează în domeniul inspecţiei muncii cu organele de specialitate din cadrul M.M.F.E.Ş. şi din alte ministere şi instituţii;e) efectuează controale pe linia securităţii şi sănătăţii în muncă, potrivit prevederilor prezentului ordin;f) răspund la reclamaţiile şi sesizările primite;g) acordă asistenţă tehnică unităţilor M.I.R.A. la elaborarea programelor de prevenire a riscurilor profesionale şi controlează realizarea acestora;h) efectuează sau solicită măsurători şi determinări, examinează probe de produse şi de materiale în unităţi şi în afara acestora, pentru clarificarea unor evenimente sau situaţii de pericol;i) dispun sistarea activităţii sau scoaterea din funcţiune a echipamentelor tehnice, în cazul în care constată o stare de pericol iminent de accidentare sau de îmbolnăvire profesională, şi sesizează, după caz, organele de urmărire penală;j) acordă structurilor militare şi structurilor în care îşi desfăşoară activitatea funcţionari publici cu statut special din M.I.R.A. şi tuturor categoriilor de personal ale acestora, altele decât cele subordonate inspectoratelor generale, autorizaţia de funcţionare din punct de vedere al securităţii în muncă, în conformitate cu dispoziţiile Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006;k) retrag autorizaţia prevăzută la lit. j), respectiv la art. 10 lit. f), în cazul în care constată că prin modificarea condiţiilor care au stat la baza emiterii autorizaţiei nu se respectă prevederile legislaţiei în vigoare;l) cercetează evenimentele, avizează cercetarea şi stabilesc sau confirmă caracterul accidentelor; comunicarea, cercetarea evenimentelor, avizarea cercetării, înregistrarea şi evidenţa accidentelor de muncă şi a evenimentelor periculoase se efectuează conform prevederilor anexei nr. 1;m) coordonează activitatea de instruire şi informare a personalului în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;n) coordonează activităţile de prevenire şi protecţie din M.I.R.A.;o) organizează şi efectuează convocări cu personalul de specialitate din structurile coordonate, în vederea asigurării aplicării unitare a prevederilor legislaţiei în vigoare;p) furnizează informaţii structurilor interesate cu privire la cele mai eficiente mijloace de respectare a legislaţiei în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;q) controlează respectarea îndeplinirii cerinţelor legale referitoare la sănătatea în muncă şi la înlăturarea riscurilor de îmbolnăviri profesionale;r) avizează, pentru structurile subordonate, buletinele de măsurători, de analiză şi de determinare prin expertizare emise de instituţiile abilitate prin lege;s) îndeplinesc orice atribuţii stabilite conform legii.
 + 
Articolul 10Inspectorii de muncă pe linia securităţii şi sănătăţii în muncă din cadrul inspectoratelor generale au următoarele atribuţii:a) efectuează controale pe linia securităţii şi sănătăţii în muncă în structurile subordonate inspectoratelor generale, potrivit prevederilor prezentului ordin;b) răspund la reclamaţiile şi sesizările primite;c) acordă asistenţă tehnică structurilor subordonate inspectoratelor generale la elaborarea programelor de prevenire a riscurilor profesionale şi controlează realizarea acestora;d) efectuează sau solicită măsurători şi determinări, examinează probe de produse şi de materiale în structurile subordonate inspectoratelor generale şi în afara acestora pentru clarificarea unor evenimente sau situaţii de pericol;e) dispun sistarea activităţii sau scoaterea din funcţiune a echipamentelor tehnice, în cazul în care constată o stare de pericol iminent de accidentare sau de îmbolnăvire profesională, şi sesizează, după caz, organele de urmărire penală;f) acordă structurilor subordonate inspectoratelor generale autorizaţia de funcţionare din punct de vedere al securităţii în muncă, în conformitate cu dispoziţiile Normelor metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006;g) retrag autorizaţia prevăzută la lit. f) în cazul în care constată că prin modificarea condiţiilor care au stat la baza emiterii autorizaţiei nu se respectă prevederile legislaţiei în vigoare;h) comunică, cercetează evenimentele, avizează cercetarea şi stabilesc sau confirmă caracterul accidentelor, potrivit prevederilor anexei nr. 1;i) coordonează activitatea de instruire şi informare a personalului din structurile subordonate inspectoratelor generale, în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;j) coordonează activităţile de prevenire şi protecţie din structurile subordonate inspectoratelor generale;k) organizează şi efectuează convocări cu personalul de specialitate din structurile subordonate inspectoratelor generale, în vederea asigurării aplicării unitare a prevederilor legislaţiei în vigoare;l) furnizează informaţii structurilor subordonate inspectoratelor generale cu privire la cele mai eficiente mijloace de respectare a legislaţiei în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;m) controlează respectarea îndeplinirii cerinţelor legale în structurile subordonate inspectoratelor generale referitoare la sănătatea în muncă şi la înlăturarea riscurilor de îmbolnăviri profesionale;n) avizează, pentru structurile subordonate inspectoratelor generale, buletinele de măsurători, de analiză şi de determinare prin expertizare emise de instituţiile abilitate prin lege;o) îndeplinesc orice atribuţii stabilite conform legii.
 + 
Secţiunea a 4-aObligaţiile structurilor de inspecţia muncii din cadrul inspectoratelor generale + 
Articolul 11Structurile de inspecţia muncii din cadrul inspectoratelor generale au obligaţia de a înainta D.G.R.U. următoarele documente:–––-Partea introductivă a art. 11 a fost modificată de pct. 17 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009, prin înlocuirea sintagmei „D.G.M.L.A.” cu sintagma „D.G.R.U.”.a) planul de muncă, aprobat de conducătorul inspectoratului general din care face parte structura, care se transmite în luna ianuarie a fiecărui an, pentru anul respectiv;b) sinteza controalelor executate, care se transmite până la data de 15 a primei luni din semestrul calendaristic, pentru controalele efectuate în semestrul anterior;c) planificarea controalelor, care se transmite până la data de 15 a ultimei luni din semestrul calendaristic, pentru controalele planificate în semestrul următor;d) sinteza rapoartelor prevăzute la art. 14 lit. a), pentru unităţile subordonate şi unitatea proprie, care se transmite în luna ianuarie a fiecărui an, pentru anul anterior;e) sinteza rapoartelor prevăzute la art. 14 lit. b), pentru unităţile subordonate şi unitatea proprie, care se transmite lunar, până la data de 15, pentru luna anterioară.–––-Litera e) a art. 11 a fost modificată de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009.
 + 
Capitolul IIIActivităţile de prevenire şi protecţie în structurile militare şi structurile în care îşi desfăşoară activitatea funcţionari publici cu statut special din M.I.R.A. + 
Secţiunea 1Organizarea activităţilor de prevenire şi protecţie + 
Articolul 12(1) În condiţiile art. 2, responsabilitatea de organizare a activităţilor de prevenire şi protecţie în M.I.R.A. revine conducătorului unităţii.(2) Organizarea activităţilor de prevenire şi protecţie se realizează, în funcţie de numărul personalului încadrat în unitate şi în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, în una dintre următoarele modalităţi:a) prin desemnarea unuia sau mai multor lucrători pentru a se ocupa de activităţile de prevenire şi protecţie, în cazul unităţilor cu până la 149 de lucrători, care nu desfăşoară activităţi dintre cele prevăzute în anexa nr. 5 la Normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006;b) prin înfiinţarea unei structuri de prevenire şi protecţie, pentru unităţile care au peste 150 de lucrători sau desfăşoară activităţi dintre cele prevăzute în anexa nr. 5 la Normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006.–––-Litera b) a alin. (2) al art. 12 a fost modificată de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009.(3) Lucrătorii desemnaţi potrivit prevederilor alin. (2) lit. a) fac parte din structura de resurse umane, dacă aceasta este înfiinţată în unitate, şi trebuie să îndeplinească cerinţele minime de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă corespunzătoare cel puţin nivelului mediu, conform prevederilor art. 47-51 din Normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006.–––-Alin. (3) al art. 12 a fost introdus de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009.(4) Structurile de prevenire şi protecţie menţionate la alin. (2) lit. b) se înfiinţează în cadrul structurii de resurse umane, dacă aceasta este înfiinţată în unitate.–––-Alin. (4) al art. 12 a fost introdus de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009.(5) Lucrătorii cu atribuţii de prevenire şi protecţie din cadrul structurilor de prevenire şi protecţie trebuie să îndeplinească cerinţele minime de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă corespunzătoare nivelului mediu şi/sau superior, conform prevederilor art. 47-51 din Normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006.–––-Alin. (5) al art. 12 a fost introdus de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009.(6) Conducătorii structurilor de prevenire şi protecţie trebuie să îndeplinească cerinţele minime de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă corespunzătoare nivelului superior, conform prevederilor art. 47-51 din Normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006.–––-Alin. (6) al art. 12 a fost introdus de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009.(7) Structurile de resurse umane din unităţi, acolo unde acestea există, se reorganizează prin preluarea posturilor şi a lucrătorilor desemnaţi, respectiv a compartimentelor de prevenire şi protecţie.–––-Alin. (7) al art. 12 a fost introdus de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009.(8) Prin excepţie de la prevederile alin. (7), în situaţia persoanelor care îndeplinesc prin cumul atribuţiile lucrătorului desemnat, vor fi transferate structurilor de resurse umane atribuţiile în domeniu, urmând a fi stabilite persoanele care le exercită.–––-Alin. (8) al art. 12 a fost introdus de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009.
 + 
Secţiunea a 2-aAtribuţiile lucrătorilor desemnaţi şi ale compartimentelor de prevenire şi protecţieAtribuţiile lucrătorilor desemnaţi şi ale structurilor de prevenire şi protecţie–––-Titlul Secţiunii a 2-a din Cap. III a fost modificat de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009. + 
Articolul 13Lucrătorii desemnaţi/structurile de prevenire şi protecţie desfăşoară activităţile prevăzute la art. 15 alin. (1) din Normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006.–––-Art. 13 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009, prin înlocuirea sintagmei „compartimentele de prevenire şi protecţie” cu sintagma „structurile de prevenire şi protecţie”.
 + 
Articolul 14Lucrătorii desemnaţi/structurile de prevenire şi protecţie au obligaţia de a elabora şi înainta structurilor coordonatoare pe linia securităţii şi sănătăţii în muncă următoarele documente:–––-Partea introductivă a art. 14 a fost modificată de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009, prin înlocuirea sintagmei „compartimentele de prevenire şi protecţie” cu sintagma „structurile de prevenire şi protecţie”.a) raportul scris privind activităţile de prevenire şi protecţie desfăşurate în unitatea proprie, care se transmite până la data de 10 ianuarie, pentru anul precedent;b) raportul scris cu privire la stadiul îndeplinirii măsurilor din planul de prevenire şi protecţie, care se transmite lunar, până pe data de 15, pentru luna anterioară.–––-Litera b) a art. 14 a fost modificată de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009.
 + 
Articolul 15Documentul prevăzut în art. 14 lit. a) cuprinde: acţiunile ce au fost întreprinse şi eficienţa acestora, situaţia menţinerii condiţiilor pentru care s-a eliberat autorizaţia de funcţionare din punct de vedere al securităţii în muncă, raportul justificativ privind valoarea fondurilor alocate pentru activităţile de prevenire şi protecţie şi modul de cheltuire a acestora, situaţia accidentelor de muncă produse în unitate sau în care au fost implicate persoane aparţinând acesteia.
 + 
Articolul 16Documentul prevăzut la art. 14 lit. b) este întocmit numai în cazul unităţilor al căror personal asigurat în sistemul public de pensii este încadrat în condiţii deosebite, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.
 + 
Secţiunea a 3-aObligaţiile conducătorului şi ale personalului unităţii + 
Articolul 17Pentru realizarea activităţilor de prevenire şi protecţie, conducătorii unităţilor au următoarele obligaţii:a) stabilesc în luna ianuarie a fiecărui an, prin dispoziţie/ordin de zi pe unitate, persoanele, comisiile şi comitetele cu atribuţii pe linia activităţilor de securitate şi sănătate în muncă;b) asigură perfecţionarea continuă a pregătirii lucrătorilor desemnaţi şi a personalului structurilor de prevenire şi protecţie din subordine, la nivelul prevăzut de legislaţia în vigoare, în timpul programului de lucru şi pe cheltuiala unităţii.–––-Litera b) a art. 17 a fost modificată de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009, prin înlocuirea sintagmei „compartimentele de prevenire şi protecţie” cu sintagma „structurile de prevenire şi protecţie”.
 + 
Articolul 18Pe lângă obligaţiile prevăzute la art. 17, conducătorii unităţilor îndeplinesc şi obligaţiile angajatorilor prevăzute de Legea nr. 319/2006 şi de legislaţia privind securitatea şi sănătatea în muncă.
 + 
Articolul 19Obligaţiile personalului unităţilor sunt cele prevăzute la art. 22 şi 23 din Legea nr. 319/2006.
 + 
Articolul 20Cheltuielile aferente realizării măsurilor de prevenire şi protecţie se efectuează din sumele prevăzute cu această destinaţie în bugetul M.I.R.A.
 + 
Capitolul IVOrganizarea şi executarea controalelor + 
Articolul 21Controalele pe linia raporturilor de muncă/serviciu şi a securităţii şi sănătăţii în muncă se realizează potrivit prevederilor art. 17-21 din Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 318/2007 privind organizarea şi executarea inspecţiilor şi controalelor în Ministerul Administraţiei şi Internelor, de către inspectorii de muncă desemnaţi prin dispoziţie a directorului general al D.G.R.U./a inspectorilor generali ai inspectoratelor generale, potrivit competenţelor.–––-Art. 21 a fost modificat de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009.
 + 
Articolul 23Obiectivele controalelor efectuate de inspectorii de muncă pe linia raporturilor de muncă/serviciu şi a securităţii şi sănătăţii în muncă sunt prevăzute în anexa nr. 3.
 + 
Articolul 24(1) În timpul executării controlului, inspectorii de muncă sunt competenţi să constate şi să sancţioneze faptele care, potrivit legislaţiei privind inspecţia muncii şi securitatea şi sănătatea în muncă, constituie contravenţii.(2) În cazul constatării unei contravenţii, inspectorii de muncă, în calitate de agenţi constatatori, întocmesc procesul-verbal de constatare a contravenţiilor şi înştiinţarea de plată a debitorului. Modelul procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei, precum şi modelul înştiinţării de plată a debitorului sunt prevăzute în anexa nr. 4.(3) Sancţiunile contravenţionale prevăzute a fi aplicate angajatorilor, conform legislaţiei în vigoare, se aplică conducătorilor unităţilor.(4) Dispoziţiile reglementărilor legale în vigoare cu privire la regimul juridic al contravenţiilor se aplică în mod corespunzător.
 + 
Capitolul VDispoziţii finale + 
Articolul 26Conducătorii unităţilor prevăzute la art. 2 care nu deţin autorizaţie de funcţionare din punct de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă vor dispune efectuarea demersurilor necesare în vederea autorizării, potrivit prevederilor prezentului ordin, în termen de 3 luni de la data intrării în vigoare a acestuia.
 + 
Articolul 26^1În situaţia în care condiţiile în baza cărora a fost acordată autorizaţia prevăzută la art. 26 se modifică ori se schimbă conducătorul unităţii autorizate, unitatea respectivă va înştiinţa Serviciul inspecţia muncii din D.G.R.U. sau structura de specialitate din inspectoratul general care a emis autorizaţia, în termen de 30 de zile de la producerea modificării, şi va solicita acesteia reautorizarea, în baza documentelor întocmite potrivit prevederilor art. 6 din Normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006.–––-Art. 26^1 a fost introdus de pct. 13 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009.
 + 
Articolul 27În cazul personalului care îşi desfăşoară activitatea în cadrul misiunilor internaţionale, cercetarea evenimentelor se efectuează conform prevederilor acordurilor în baza cărora participă la misiunile respective.
 + 
Articolul 29Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 30Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul internelorşi reformei administrative,Cristian DavidBucureşti, 28 mai 2008.Nr. 498.
 + 
Anexa 1COMUNICAREAşi cercetarea evenimentelor, avizarea cercetării, înregistrarea şi evidenţa accidentelor de muncă şi a evenimentelor periculoasePrevederile prezentei anexe se aplică tuturor structurilor militare şi structurilor în care îşi desfăşoară activitatea funcţionari publici cu statut special din M.I.R.A., denumite în continuare structuri, şi tuturor categoriilor de personal ale acestora.A. Comunicarea evenimentelor1. Orice eveniment, aşa cum este definit la art. 5 lit. f) din Legea securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, se comunică de îndată conducătorului structurii la care s-a produs evenimentul sau care a condus/organizat activitatea în timpul căreia s-a produs evenimentul de către conducătorul locului de muncă sau orice altă persoană care are cunoştinţă despre producerea acestuia.2. Conducătorul structurii prevăzute la pct. 1 are obligaţia să comunice evenimentele de îndată, după cum urmează:a) inspectoratului general, în cazul structurilor subordonate acestuia, respectiv D.G.R.U., în cazul celorlalte structuri;–––-Litera a) a pct. 2 al literei A din anexa 1 a fost modificată de pct. 17 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009, prin înlocuirea sintagmei „D.G.M.L.A.” cu sintagma „D.G.R.U.”.b) asigurătorului, după caz, potrivit prevederilor legale în vigoare;c) organelor de urmărire penală, după caz.3. Inspectoratele generale au obligaţia de a comunică de îndată D.G.R.U.: incidentul periculos, evenimentul care a avut ca urmare un deces, evenimentul care a avut ca urmare un accident colectiv, evenimentul care a avut ca urmare un accident urmat de invaliditate evidentă, evenimentul care a avut ca urmare un accident urmat de invaliditate.–––-Pct. 3 al literei A din anexa 1 a fost modificat de pct. 17 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009, prin înlocuirea sintagmei „D.G.M.L.A.” cu sintagma „D.G.R.U.”.4. Dacă printre victime se află şi personalul altor structuri, evenimentul se comunică conducătorilor acestora de către conducătorul structurii la care s-a produs evenimentul sau care a condus/organizat activitatea în timpul căreia s-a produs evenimentul.5. Evenimentul produs în condiţiile prevăzute la art. 30 alin. (1) lit. d) şi e) din Legea nr. 319/2006, dacă a avut loc în afara unităţii şi nu a avut nicio legătură cu aceasta, se comunică conform prevederilor pct. 2 lit. a) şi, după caz, pct. 3 de către orice persoană care are cunoştinţă despre producerea acestuia.6. În toate situaţiile prevăzute mai sus, comunicarea evenimentelor se face în scris şi cuprinde cel puţin informaţiile prevăzute la art. 109 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006, denumite în continuare Norme metodologice.B. Cercetarea evenimentelor1. Cercetarea evenimentelor este obligatorie şi se efectuează imediat după comunicare, astfel:a) de către structura la care s-a produs evenimentul sau care a condus/organizat activitatea în timpul căreia s-a produs evenimentul, în cazul evenimentelor care au produs incapacitate temporară de muncă;b) de către structura la care s-a produs evenimentul sau care a condus/organizat activitatea în timpul căreia s-a produs evenimentul, sub coordonarea inspectorilor de muncă din inspectoratul general pentru structurile subordonate acestuia, respectiv din D.G.R.U. pentru celelalte structuri, în cazul evenimentelor care au produs invaliditate evidentă sau confirmată, deces, accidente colective, incidente periculoase şi situaţii cu persoane date dispărute;–––-Litera b) a pct. 1 al literei B din anexa 1 a fost modificată de pct. 17 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009, prin înlocuirea sintagmei „D.G.M.L.A.” cu sintagma „D.G.R.U.”.c) de către structura la care s-a produs evenimentul sau care a condus/organizat activitatea în timpul căreia s-a produs evenimentul, sub coordonarea inspectorilor de muncă din D.G.R.U., în cazul accidentelor colective generate de evenimente deosebite, precum avariile sau exploziile.–––-Litera c) a pct. 1 al literei B din anexa 1 a fost modificată de pct. 17 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009, prin înlocuirea sintagmei „D.G.M.L.A.” cu sintagma „D.G.R.U.”.d) de către Direcţia generală medicală, în cazul suspiciunilor de boală profesională şi al bolilor profesionale;e) în cazul unor situaţii care nu sunt prevăzute în prezenta anexă, structura de specialitate din cadrul D.G.R.U. stabileşte modul în care se efectuează cercetarea, la solicitarea structurii care comunică evenimentul.–––-Litera e) a pct. 1 al literei B din anexa 1 a fost modificată de pct. 17 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009, prin înlocuirea sintagmei „D.G.M.L.A.” cu sintagma „D.G.R.U.”.2. Pentru cercetarea evenimentelor, conducătorul structurii la care s-a produs evenimentul sau care a condus/organizat activitatea în timpul căreia s-a produs evenimentul numeşte prin ordin/dispoziţie de zi pe unitate o comisie compusă din cel puţin 3 persoane; una dintre aceste persoane trebuie să fie lucrător desemnat sau să facă parte din structura de prevenire şi protecţie. În cazurile prevăzute la pct. 1 lit. b) şi c), comisia de cercetare va fi coordonată de inspectorul de muncă din inspectoratul general pentru structurile subordonate acestuia, respectiv din D.G.R.U. pentru celelalte structuri, desemnat de conducătorii acestor unităţi.–––-Pct. 2 de la litera B din anexa 1 a fost modificat de pct. 15 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009, prin înlocuirea sintagmei „compartimentul de prevenire şi protecţie al structurii” cu sintagma „structura de prevenire şi protecţie”.Pct. 2 de la litera B din anexa 1 a fost modificat de pct. 17 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009, prin înlocuirea sintagmei „D.G.M.L.A.” cu sintagma „D.G.R.U.”.3. Persoanele numite în comisia prevăzută la pct. 2 trebuie să aibă pregătire tehnică corespunzătoare, să nu fie implicate în organizarea şi conducerea locului de muncă unde a avut loc evenimentul şi să nu fi avut o responsabilitate în producerea evenimentului.4. Dacă în eveniment sunt implicate victime din diferite structuri ale M.I.R.A., în comisia de cercetare numită de conducătorul structurii la care s-a produs evenimentul sau care a condus/organizat activitatea în timpul căreia s-a produs evenimentul se nominalizează şi persoanele numite de conducătorii celorlalte structuri.5. Conducătorul structurii care a organizat transportul răspunde pentru cercetarea accidentului de circulaţie produs pe drumurile publice, urmat de incapacitate temporară de muncă, cu respectarea prevederilor pct. 4.6. În cazul accidentelor de circulaţie produse pe drumurile publice, în care printre victime sunt şi persoane încadrate în structurile M.I.R.A. aflate în îndeplinirea unor sarcini de serviciu, conducătorul structurii care a condus/organizat activitatea sau la care este încadrată victima, în cazul accidentelor de traseu, solicită serviciilor de poliţie rutieră competente un exemplar al procesului-verbal de cercetare la faţa locului, precum şi orice alte documente existente, necesare cercetării – copii ale declaraţiilor, foaia de parcurs, ordin de deplasare, schiţe. Cercetarea se efectuează în baza acestor acte, precum şi în baza altor documente din care rezultă că victima se afla în îndeplinirea unor îndatoriri de serviciu.7. Persoanele împuternicite să efectueze cercetarea au drepturile prevăzute în art. 118 din Normele metodologice.8. Termenele în care se încheie cercetarea evenimentelor sunt termenele prevăzute de actele normative în vigoare privind securitatea şi sănătatea în muncă.9. Cercetarea evenimentelor se finalizează cu întocmirea unui dosar ce cuprinde documentele prevăzute la art. 122 din Normele metodologice.10. Dosarul de cercetare a evenimentului trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute la art. 123 din Normele metodologice şi se întocmeşte în numărul de exemplare prevăzut în art. 124 din Normele metodologice.C. Avizarea cercetării evenimentelor1. Dosarul de cercetare întocmit de comisia numită de conducătorul structurii se avizează de către inspectorii de muncă din inspectoratul general pentru unităţile subordonate acestuia, respectiv din D.G.R.U. pentru celelalte structuri, potrivit prevederilor art. 125 din Normele metodologice.––––Pct. 1 de la litera C din anexa 1 a fost modificat de pct. 17 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009, prin înlocuirea sintagmei „D.G.M.L.A.” cu sintagma „D.G.R.U.”.2. Dosarul de cercetare întocmit de comisia numită de conducătorul structurii şi condusă de inspectorul de muncă din cadrul inspectoratului general se avizează de către inspectorii de muncă din D.G.R.U., potrivit prevederilor art. 126 şi 127 din Normele metodologice.––––Pct. 2 de la litera C din anexa 1 a fost modificat de pct. 17 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009, prin înlocuirea sintagmei „D.G.M.L.A.” cu sintagma „D.G.R.U.”.3. Procesul-verbal de cercetare a evenimentului se întocmeşte potrivit prevederilor art. 128 lit. a) – v) şi art. 129 -132 din Normele metodologice. Procesul-verbal întocmit de comisia numită de conducătorul structurii se avizează de către acesta. Procesul-verbal întocmit de comisia coordonată de inspectori de muncă din cadrul inspectoratelor generale se avizează de inspectorii generali ai acestora. Procesul-verbal întocmit de comisia coordonată de D.G.R.U. se avizează de către directorul general al acesteia.––––Pct. 3 de la litera C din anexa 1 a fost modificat de pct. 17 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009, prin înlocuirea sintagmei „D.G.M.L.A.” cu sintagma „D.G.R.U.”.4. În cazul în care accidentul de muncă s-a produs la o structură, alta decât cea care îl înregistrează, un exemplar din procesul-verbal de cercetare se trimite şi acesteia.5. În cazul evenimentelor care nu au fost comunicate şi cercetate, dar persoana vătămată prezintă un certificat medical cu cod "accident de muncă", structura la care este încadrată va solicita acesteia o declaraţie scrisă privind modul şi împrejurările în care s-a produs evenimentul.D. Înregistrarea şi evidenţa accidentelor de muncă şi a evenimentelor periculoase1. Înregistrarea accidentelor de muncă şi a evenimentelor periculoase se face potrivit prevederilor art. 135-136 din Normele metodologice.2. Pentru situaţiile neprevăzute la art. 135-136 din Normele metodologice, structura de specialitate din cadrul D.G.R.U. stabileşte modul de înregistrare a accidentelor de muncă.––––Pct. 2 de la litera D din anexa 1 a fost modificat de pct. 17 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009, prin înlocuirea sintagmei „D.G.M.L.A.” cu sintagma „D.G.R.U.”.3. În baza procesului-verbal de cercetare, lucrătorul desemnat/compartimentul de prevenire şi protecţie din cadrul structurii la care se înregistrează accidentul completează Formularul de înregistrare a accidentului de muncă, denumit în continuare FIAM.4. FIAM se completează pentru fiecare persoană accidentată în câte 4 exemplare de către structurile din subordinea inspectoratelor generale şi în câte 3 exemplare de către celelalte structuri.5. FIAM se înaintează spre avizare inspectoratului general pentru unităţile subordonate acestuia, respectiv D.G.R.U. pentru celelalte structuri, care verifică şi avizează FIAM în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea acestuia. Un exemplar al FIAM se păstrează la structura care l-a avizat.––––Pct. 5 de la litera D din anexa 1 a fost modificat de pct. 17 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009, prin înlocuirea sintagmei „D.G.M.L.A.” cu sintagma „D.G.R.U.”.6. Structura la care se înregistrează accidentul anexează FIAM la dosarul sau la procesul-verbal de cercetare şi distribuie un exemplar la persoana accidentată. Un exemplar al FIAM, avizat de către inspectoratul general, se transmite şi la D.G.R.U.––––Pct. 6 de la litera D din anexa 1 a fost modificat de pct. 17 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009, prin înlocuirea sintagmei „D.G.M.L.A.” cu sintagma „D.G.R.U.”.7. În cazul în care victima unui accident de muncă a fost propusă pentru pensionare, odată cu emiterea deciziei de încadrare într-o grupă de invaliditate se completează un exemplar al FIAM, care se anexează la dosarul de pensionare şi care se înaintează comisiei de expertiză medicală şi recuperare a capacităţii de muncă.8. Fiecare unitate/structură ţine evidenţa evenimentelor înregistrate conform prevederilor art. 141 din Normele metodologice;9. În baza FIAM şi a proceselor-verbale de cercetare a evenimentelor periculoase, inspectoratele generale şi D.G.R.U. ţin evidenţa tuturor accidentelor de muncă şi a evenimentelor periculoase înregistrate, potrivit prevederilor art. 142 alin. (2) din Normele metodologice.––––Pct. 9 de la litera D din anexa 1 a fost modificat de pct. 17 al art. I din ORDINUL nr. 129 din 29 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009, prin înlocuirea sintagmei „D.G.M.L.A.” cu sintagma „D.G.R.U.”.
 + 
Anexa 3OBIECTIVELEcontroalelor efectuate de inspectorii de muncăI. Pe linia raporturilor de muncă/serviciu:1. respectarea legalităţii privind încheierea, executarea, modificarea, suspendarea şi încetarea raporturilor de muncă/serviciu ale personalului M.I.R.A.;2. legalitatea clauzelor înscrise în contractele individuale de muncă ale personalului contractual, respectarea lor de către conducătorii unităţilor, înregistrarea acestora în carnetele de muncă;3. modul de completare a carnetelor de muncă ale personalului contractual şi condiţiile de păstrare a acestora;4. modul de întocmire şi completare a Registrului general de evidenţă a salariaţilor;5. modul de completare a documentelor de evidenţă pentru personalul M.I.R.A.;6. aplicarea prevederilor legale referitoare la încadrarea locurilor de muncă în condiţii deosebite, speciale şi alte condiţii;7. documentele din care rezultă că s-au achitat contribuţiile către bugetul asigurărilor sociale de stat, Fondul pentru plata ajutorului de şomaj, precum şi cea de asigurări de sănătate;8. stabilirea şi respectarea duratei timpului de lucru, evidenţa orelor lucrate în condiţii deosebite, speciale şi alte condiţii, respectarea prevederilor legale cu privire la reducerea sub 8 ore a timpului de lucru zilnic;9. stabilirea şi acordarea sporurilor pentru condiţii de pericol deosebit şi pentru activităţile desfăşurate în condiţii vătămătoare, grele, periculoase, deosebit de periculoase, care solicită o încordare psihică foarte ridicată, precum şi respectarea prevederilor legale referitoare la plata orelor suplimentare, care nu au fost compensate prin timp liber;10. acordarea concediului de odihnă, a concediului de odihnă suplimentar plătit, a concediului de studii, a permisiilor, învoirilor plătite şi a concediilor fără plată;11. asigurarea unui tratament egal şi înlăturarea oricărei forme de discriminare în derularea raporturilor de muncă şi de serviciu.II. Pe linia securităţii şi sănătăţii în muncă:1. îndeplinirea de către conducătorii unităţilor M.I.R.A. a obligaţiilor ce le revin conform prevederilor prezentului ordin;2. modul de aplicare a reglementărilor de securitate şi sănătate în muncă a căror nerespectare este sancţionată potrivit prevederilor art. 39 din Legea securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006;3. modul de îndeplinire de către compartimentele de prevenire şi protecţie sau de către lucrătorii desemnaţi, după caz, a atribuţiilor ce le revin în conformitate cu prevederile ordinului.
 + 
Anexa 4I. Modelul procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilorROMÂNIA Ex. nr. ………..MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVEUnitatea …………………………………….PROCES – VERBALDE CONSTATARE ŞI SANCŢIONARE A CONTRAVENŢIILORSeria …….. nr. ………Încheiat astăzi: ziua ….. luna …. anul ….., în localitatea ….., sectorul/judeţul ……….. .Agent constatator ……/(gradul, numele şi prenumele)…… din ……/ (unitatea)……., în baza Delegaţiei de control nr. ……. din ……., emisă de ……., constat că :Dl/Dna …., fiul/fiica lui ….. şi al ….., născut/născută la ……. în localitatea ….., sectorul/judeţul ….., act de identitate ….. seria ….. nr. ….., eliberat de ……, CNP ……, cu domiciliul/reşedinţa în ……., str. …….. nr. ….., bl. …., sc. …., ap. …., sector/judeţ ……., ocupaţia ……., loc de muncă …………….. .Persoana juridică ……., cu sediul în ……., str. …….. nr. ….., bl. …., sc. …., ap. …., sector/judeţ …….., CUI …….., reprezentată de dl/dna …….., CNP ……., act de identitate …… seria ….. nr. …., eliberat de ……, cu domiciliul/reşedinţa în ……., str. …… nr. …., bl. …., sc. …., ap. ….., sector/ judeţ …….. .În ziua de …….. luna ….. anul ….. ora …. locul …… a săvârşit următoarele: ……………………………………………………….……………………………………………………………….Fapta săvârşită este prevăzută de:art. ……. din ….. şi sancţionată de art. …….. din ……….;art. ……. din ….. şi sancţionată de art. …….. din ……….;art. ……. din ….. şi sancţionată de art. …….. din ……… .Stabilesc:AMENDA, în sumă de ……………… lei.Contravenientul nu este de faţă/refuză/nu poate lua cunoştinţă de conţinutul procesului-verbal, lucru atestat de martorul …….., cu domiciliul/reşedinţa în ……., str. …… nr. …., bl. …., sectorul/judeţul ………., posesor al actului de identitate …… seria ….. nr. ….., eliberat de ………., CNP ……………………… .Contravenientul poate face plângere împotriva procesului-verbal de constatare în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării acestuia. Plângerea va fi depusă la ………………………. .Contravenientul achită pe loc, cu Chitanţa nr. ………., sau poate achita în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal de constatare a contravenţiei ori, după caz, de la data comunicării acestuia jumătate din minimul amenzii prevăzute de lege, adică suma de ………… lei.Alte menţiuni ……………………………………………… .Prezentul proces-verbal s-a încheiat în 3 exemplare, dintre care un exemplar s-a înmânat contravenientului, astăzi, ziua ….. luna …… anul ……./se va comunică contravenientului în termen de cel mult o lună de la data aplicării acestuia, prin poşta specială.Agent constatator Martor ContravenientAm luat cunoştinţă.II. Modelul înştiinţării de plată a debitoruluiROMÂNIAMINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVEUnitatea ………………………………..– Faţă – Seria …. nr. ……ÎNŞTIINŢARE DE PLATĂDl/Dna ……, fiul/fiica lui …….. şi al ……, născut/născută la ………, în localitatea ……, sectorul/judeţul ……, act de identitate ……. seria ….. nr. ….., eliberat de ……., CNP ……, cu domiciliul/reşedinţa în …….., str. ……. nr. …., bl. …., sc. …., ap. …., sector/judeţ …….., ocupaţia ………., loc de muncă ……….. .Persoana juridică ….., cu sediul în ……, str. …. nr. ….., bl. …., sc. …., ap. …., sector/judeţ …….., CUI …….., reprezentată de dl/dna ………., CNP ……., act de identitate …… seria …. nr. ………, eliberat de ……., cu domiciliul/reşedinţa în ……., str. ……. nr. …., bl. …., sc. ….., ap. ….., sector/ judeţ ………… .Conform Procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei seria ……. nr. ….., încheiat în ziua de ….. luna ….. anul ….., la …….., s-a stabilit drept amendă suma de ……….. lei, pe care va trebui să o achitaţi la …………………………. .Chitanţa şi copia procesului-verbal se transmit în termen de 15 zile de la comunicare unităţii din care face parte agentul constatator. În caz de neplată a obligaţiilor se va trece la executarea silită.____________________________________________________________________– Verso –Către……………………În temeiul art. ……. din ………, trimitem alăturat Procesul-verbal de constatare a contravenţiei seria ….. nr. ……, încheiat pe numele dlui/dnei/pers. juridice ……., în vederea executării silite.…………….. *)Recomandat nr. ………. din …….. Loc pentru francareData prezentării Data primirii……………. ………….._________*) Se va semna de către conducătorul unităţii în care este încadrat agentul constatator.___________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x