pentru aprobarea Grilei de evaluare medico-socială a persoanelor care se interneaza în unităţi de asistenţa medico-sociale
Având în vedere prevederile art. 3, 21 şi 28 din Legea nr. 705/2001 privind sistemul naţional de asistenţa socială, ale art. 5 din Legea nr. 17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor varstnice, ale art. 5 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 70/2002 privind administrarea unităţilor sanitare publice de interes judeţean şi local, ale art. 1 din Hotărârea Guvernului nr. 886/2000 pentru aprobarea Grilei naţionale de evaluare a nevoilor persoanelor varstnice, precum şi ale art. 1 alin. (3) din Normele privind organizarea, funcţionarea şi finanţarea unităţilor de asistenţa medico-sociale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 412/2003,vazand Referatul de aprobare al Direcţiei generale asistenţa medicală şi programe din cadrul Ministerului Sănătăţii şi Familiei nr. DB 4.624 din 23 mai 2003 şi Referatul de aprobare al Direcţiei generale asistenţa socială din cadrul Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale nr. 161 din 27 mai 2003,în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii şi Familiei, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 4/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul sănătăţii şi familiei şi ministrul muncii şi solidarităţii sociale emit următorul ordin: +
Articolul 1(1) Se aprobă Grila de evaluare medico-socială a persoanelor care se interneaza în unităţi de asistenţa medico-sociale, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. … (2) Grila de evaluare medico-socială prevăzută la alin. (1) este redactată sub forma unei fise standard structurate pe componenta medicală şi componenta socială şi reprezintă instrumentul în baza căruia se realizează internarea în unităţile de asistenţa medico-sociale. … +
Articolul 2Direcţia generală asistenţa medicală şi programe din Ministerul Sănătăţii şi Familiei, Direcţia generală asistenţa socială din Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale, direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, serviciile publice de asistenţa socială de la nivel judeţean şi local, unităţile sanitare şi unităţile de asistenţa medico-sociale vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. +
Articolul 3Prezentul ordin se va publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul sănătăţii şi familiei,Daniela BartosMinistrul munciişi solidarităţii sociale,Marian Sarbu +
Anexa 1GRILA DE EVALUARE MEDICO-SOCIALĂa persoanelor care se interneaza în unităţide asistenţa medico-socialeServiciul public de asistenţa socială din localitatea …………….sat [] comuna [] oraş [] municipiu [] sector []Judeţul ………………………………………………………Nr. fisei …………………………………………………….Data evaluării ………………………………………………..Ancheta socială efectuată de ……………………………………(numele, prenumele, funcţia)I. Date de identificare a persoanei evaluate1. Numele (cu iniţială tatălui) …………………………………2. Prenumele ………………………………………………….3. Data şi locul naşterii ………………………………………4. Vârsta …………………………………………………….5. Domiciliul stabil: localitatea ………., judeţul (sectorul) ……,cod poştal …….., str. ……. nr. …, bl. …, sc. …, ap. …,nr. telefon fix ….., nr. telefon mobil ……, e-mail …………6. Profesia …………………………………………………..7. Ocupaţia …………………………………………………..8. Studii: fără [] primare [] gimnaziale [] liceale [] universitare []9. Carte (buletin) de identitate seria …….. nr. ……….10. Cod numeric personal …………………………………..11. Sex F [] M []12. Religie ………………………………………………..13. Cupon de pensie (dosar de pensie) nr. …………………………………………………………………………………….(se precizează tipul de pensie: de vârsta, de invaliditate,de nevazator, de veteran şi altele asemenea)14. Certificat de încadrare într-un grad de handicap: nr. ……….gradul ……..15. Carnet de asigurări de sănătate seria ………… nr. ………16. Starea civilă: necasatorit(a) [] căsătorit(a) [] data ……….vaduv(a) [] data ……. divorţat(a) [] data ……………….despărţit(a) în fapt [] concubinaj []17. Copii: DA [] NU []Dacă DA, se vor înscrie numele, prenumele, adresa, telefonul copiilor:…………………………………………………………….…………………………………………………………….…………………………………………………………….…………………………………………………………….II. Reprezentantul legal1. Numele ……………… prenumele …………………………2. Calitatea: soţ/sotie [] fiu/fiica [] ruda [] alte persoane []3. Locul şi data naşterii …………………………………….4. Adresa de domiciliu ………………………………………..……………………………………………………………5. Nr. telefon la domiciliu …………, la serviciu …………..,nr. telefon mobil …………., nr. fax ………, e-mail ………..III. Persoana de contact în caz de urgenta1. Numele ……………… prenumele …………………………2. Adresa de domiciliu ………………………………………..3. Nr. telefon la domiciliu …………, la serviciu …………..,nr. telefon mobil …………., nr. fax ………, e-mail ………..IV. Evaluarea medicalăA. Starea prezenta (date anamnestice, examinare clinica pe aparate şi sisteme)……………………………………………………….……………………………………………………….……………………………………………………….……………………………………………………….……………………………………………………….……………………………………………………….B. Rezultate ale investigatiilor paraclinice……………………………………………………….……………………………………………………….……………………………………………………….C. Diagnostic……………………………………………………….……………………………………………………….D. Evaluarea funcţională a capacităţii de autoingrijire1. Autonomie păstrată: DA [] NU []2. Necesita: supraveghere [] asistare [] îngrijire [] tratament []E. Recomandări……………………………………………………….……………………………………………………….F. Concluzii:necesita internare într-o unitate sanitară cu paturi [] necesitatratament la domiciliu []necesita internare într-o unitate de asistenţa medico-socială []V. Evaluarea situaţiei socioeconomiceA. Locuinta:1. Casa [] apartament la bloc [] alte situaţii []2. Situata: la parter [] la etaj [] ascensor DA [] NU []3. Componenta: nr. camere ….. bucatarie [] baie [] dus [] W.C. []situat în interior [] situat în exterior []4. Încălzire: fără [] centrala [] cu lemne/cărbuni [] gaze naturale []combustibil lichid [] altele []5. Apa curenta: DA [] NU [] rece [] calda [] alte situaţii []6. Iluminare: suficienta [] insuficienta []7. Umiditate: nivel normal [] nivel crescut []8. Stare de igiena: corespunzătoare [] necorespunzătoare []9. Locuinta este prevăzută cu: aragaz, masina de gătit [] frigider []masina de spălat [] aparat radio/televizor [] aspirator []10. Concluzii privind riscul ambiental (condiţii de locuit şi facilităţi)…………………………………………………………..…………………………………………………………..…………………………………………………………..…………………………………………………………..…………………………………………………………..…………………………………………………………..…………………………………………………………..B. Reţeaua de familie:1. Persoana evaluată trăieşte: singur/singura [] de la data ……cu soţ/sotie [] de la data ………cu copiii [] de la data …………cu alte rude [] de la data ………cu alte persoane [] de la data …..2. Persoana/persoanele cu care locuieşte (numele, prenumele, calitatea, vârsta), dacă este compatibil – se înţelege bine – cu acestea:………………………… Este compatibil DA [] NU []………………………… Este compatibil DA [] NU []………………………… Este compatibil DA [] NU []………………………… Este compatibil DA [] NU []………………………… Este compatibil DA [] NU []………………………… Este compatibil DA [] NU []3. Una dintre persoanele cu care locuieşte:este bolnava [] prezintă un handicap [] este dependenta dealcool/droguri []4. Este ajutat/ajutata de familie: DA [] NU [] cu bani []cu alimente [] activităţi de menaj []5. Relaţiile cu familia sunt: bune [] cu probleme [] fără relaţii []6. Exista risc de neglijare: DA [] NU [] abuz: DA [] NU [[]Dacă DA, se vor face precizări:……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………C. Reţea de prieteni şi vecini1. Are relaţii cu prietenii şi vecinii: DA [] NU [] vizite []relaţii de întrajutorare []relaţiile sunt: permanente [] ocazionale []2. Frecventează: un grup social [] biserica [] altele []Precizări:……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………3. Este ajutat/ajutata de prieteni, vecini pentru: cumparaturi [] activităţi de menaj [] deplasare în exterior []4. Participa la: activităţi ale comunităţii [] activităţi recreative []5. Comunitatea îi oferă un anumit suport: DA [] NU []Dacă DA, se va preciza modalitatea:……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………D. Situaţia economică – venituri1. Venit lunar propriu reprezentat de:Pensie de asigurări sociale [] în valoare de …………Pensie pentru agricultori [] în valoare de …………Pensie pentru persoana cu handicap [] în valoare de …………Pensie I.O.V.R. [] în valoare de …………2. Alte venituri: a) alocaţii, indemnizaţii, ajutoare acordate conform legii:…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………în valoare de ………………………………………….. ;b) venituri din alte surse ………………………… … ……………………………………………………………………………………………………………………în valoare de …………………………………………… .3. Venitul global declarat pentru impozitare ………………….4. Bunuri mobile şi imobile aflate în posesie …………………VI. Evaluarea autonomiei persoaneiRealizează activităţile curente ale vieţii de zi cu zi: singur [] cu ajutor []Se va preciza pentru care activităţi necesita ajutor (toaleta propriei persoane, alimentare şi hidratare, mobilizare şi deplasare în interiorul locuinţei, deplasare în exteriorul locuinţei, utilizarea mijloacelor de comunicare la distanta – telefon, alarma şi altele asemenea, efectuarea menajului, efectuarea cumparaturilor, gestionarea şi administrarea bunurilor proprii, utilizarea mijloacelor de transport, activităţi recreative, respectarea indicaţiilor privind tratamentul medical):……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………VII. Date privind asigurarea serviciilor medicale şi sociale1. Este înscris la un medic de familie: DA [] NU []Dacă DA, se vor preciza: numele şi prenumele medicului, adresa şi numărul de telefon ale cabinetului medical individual: ……………………………………………………………………………………….……………………………………………………….2. Tratamentul şi îngrijirea medicală necesară se pot realiza la domiciliul persoanei: DA [] NU []Dacă NU, se vor preciza cauzele: …………………………..……………………………………………………….……………………………………………………….……………………………………………………….3. Serviciile de îngrijire socio-medicale pentru realizarea activităţilor curente ale vieţii zilnice sunt disponibile pentru a menţine persoana la domiciliul propriu: DA [] NU []Dacă DA, care sunt acestea şi de cine sunt acordate: ………….………………………………………………………..……………………………………………………………………………………………………………………VIII. Concluzii şi recomandăriSe vor avea în vedere afectiunile cronice pe care le prezintă persoana evaluată, precum şi situaţiile de dificultate datorate unor cauze de natura economică şi socială care pot conduce la apariţia riscului marginalizarii sau excluderii sociale.Persoana evaluată:De acord cu datele şi concluziile evaluării: DA [] NU []A fost informat/informată asupra condiţiilor necesare pentru internarea într-o unitate medico-socială: DA [] NU []Doreşte să se interneze într-o unitate medico-socială: DA [] NU []Data Semnatura persoanei evaluate…………… ………………………..Reprezentantul legal, după caz:De acord cu datele şi concluziile evaluării: DA [] NU []A fost informat asupra condiţiilor necesare pentru internarea într-o unitate de asistenţa medico-socială: DA [] NU []Accepta recomandarea privind internarea persoanei evaluate într-o unitate de asistenţa medico-socială: DA [] NU []Data ………… Semnatura reprezentantului legalal persoanei evaluate…………………………..Evaluarea medicală în vederea internării domnului/doamnei ………. într-o unitate de asistenţa medico-socială a fost efectuată de:Numele şi prenumele ………………………………………..Specialitatea ………………….., funcţia ………………..Instituţia (unitatea) la care este angajat ……………………Adresa instituţiei (unităţii) ……………………………….Nr. telefon ………….., nr. fax ………., e-mail …………Semnatura ……………..Ancheta socială reprezentând componenta socială de evaluare în vederea internării domnului/doamnei ……. într-o unitate de asistenţa medico-socială a fost efectuată de:Numele şi prenumele ………………………………………..Profesia ………………….., funcţia …………………….Instituţia (unitatea) la care lucrează ……………………….Adresa instituţiei (unităţii) ……………………………….Nr. telefon ………….., nr. fax ………., e-mail …………Semnatura ……………..Alte persoane care au participat la evaluare, după caz:……………………………………………………….……………………………………………………….……………………………………………………….–––––