ORDIN nr. 49 din 22 iunie 2017

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 07/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL ENERGIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 535 din 7 iulie 2017
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 11 30/03/2016
ART. 1ABROGA PESTANDARD 30/03/2016 ART. 6
ART. 1ABROGA PESTANDARD 30/03/2016 ART. 34
ART. 1COMPLETEAZA PESTANDARD 30/03/2016
ART. 1COMPLETEAZA PESTANDARD 30/03/2016 ART. 16
ART. 1COMPLETEAZA PESTANDARD 30/03/2016 ART. 27
ART. 1COMPLETEAZA PESTANDARD 30/03/2016 ART. 29
ART. 1COMPLETEAZA PESTANDARD 30/03/2016 ART. 41
ART. 1COMPLETEAZA PESTANDARD 30/03/2016 CAP. 3
ART. 1MODIFICA PESTANDARD 30/03/2016 ART. 5
ART. 1MODIFICA PESTANDARD 30/03/2016 ART. 6
ART. 1MODIFICA PESTANDARD 30/03/2016 ART. 15
ART. 1MODIFICA PESTANDARD 30/03/2016 ART. 16
ART. 1MODIFICA PESTANDARD 30/03/2016 ART. 17
ART. 1MODIFICA PESTANDARD 30/03/2016 ART. 28
ART. 1MODIFICA PESTANDARD 30/03/2016 ART. 29
ART. 1MODIFICA PESTANDARD 30/03/2016 ART. 31
ART. 1MODIFICA PESTANDARD 30/03/2016 ART. 46
ART. 1MODIFICA PESTANDARD 30/03/2016 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PESTANDARD 30/03/2016 ANEXA 4
ART. 1MODIFICA PESTANDARD 30/03/2016 ANEXA 5
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 11 30/03/2016
ActulREFERIRE LASTANDARD 30/03/2016
ActulREFERIRE LALEGE 160 02/10/2012
ActulREFERIRE LALEGE 123 10/07/2012 ART. 44
ActulREFERIRE LALEGE 123 10/07/2012 ART. 45
ActulREFERIRE LAOUG 33 04/05/2007 ART. 9
ART. 1REFERIRE LAORDIN 11 30/03/2016
ART. 1MODIFICA PEORDIN 11 30/03/2016
ART. 1ABROGA PESTANDARD 30/03/2016 ART. 6
ART. 1COMPLETEAZA PESTANDARD 30/03/2016 ART. 27
ART. 1COMPLETEAZA PESTANDARD 30/03/2016 CAP. 3
ART. 1MODIFICA PESTANDARD 30/03/2016 ART. 17
ART. 1MODIFICA PESTANDARD 30/03/2016 ART. 46
ART. 1REFERIRE LASTANDARD 30/03/2016
ART. 1COMPLETEAZA PESTANDARD 30/03/2016
ART. 1COMPLETEAZA PESTANDARD 30/03/2016 ART. 16
ART. 1COMPLETEAZA PESTANDARD 30/03/2016 ART. 29
ART. 1MODIFICA PESTANDARD 30/03/2016 ART. 5
ART. 1MODIFICA PESTANDARD 30/03/2016 ART. 15
ART. 1MODIFICA PESTANDARD 30/03/2016 ART. 28
ART. 1MODIFICA PESTANDARD 30/03/2016 ART. 31
ART. 1COMPLETEAZA PESTANDARD 30/03/2016 ART. 41
ART. 1MODIFICA PESTANDARD 30/03/2016 ART. 6
ART. 1MODIFICA PESTANDARD 30/03/2016 ART. 16
ART. 1MODIFICA PESTANDARD 30/03/2016 ANEXA 4
ART. 1ABROGA PESTANDARD 30/03/2016 ART. 34
ART. 1MODIFICA PESTANDARD 30/03/2016 ART. 29
ART. 1MODIFICA PESTANDARD 30/03/2016 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PESTANDARD 30/03/2016 ANEXA 5
ANEXA 1REFERIRE LASTANDARD 30/03/2016 ANEXA 5
ANEXA 2REFERIRE LASTANDARD 30/03/2016
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere prevederile art. 44 alin. (2) și ale art. 45 alin. (1) lit. a) din Legea energiei electrice și a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 9 alin. (1) lit. h) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 33/2007 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 160/2012,președintele Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei emite prezentul ordin. + 
Articolul IStandardul de performanță pentru serviciul de distribuție a energiei electrice, aprobat prin Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 11/2016, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 291 din 18 aprilie 2016, se modifică și se completează după cum urmează:1.Articolul 5 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 5Prevederile standardului nu se aplică în situații de funcționare anormală a RED determinate de către OTS, în condițiile în care OD a luat toate măsurile pentru limitarea efectelor cauzei care determină funcționarea anormală.
2.La articolul 6, alineatul (2), litera i) se abrogă.3.La articolul 6 alineatul (2), litera k) se modifică și va avea următorul cuprins:k)incident deosebit – eveniment care duce la apariția unei întreruperi lungi a căii de alimentare/evacuare a energiei electrice, ce afectează un număr mai mare de 5.000 de utilizatori.4.La articolul 15, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 15(1)În situația producerii unui incident deosebit în RED, OD concesionar este obligat să informeze ANRE cel mai târziu în ziua lucrătoare următoare, precizând: zona RED afectată, numărul locurilor de consum și/sau de producere afectate, precum și, dacă sunt disponibile, informații privind durata întreruperii și cauza care a determinat apariția incidentului.
5.La articolul 16 alineatul (1), litera c) se modifică și va avea următorul cuprins:c)pentru mediul urban sau rural, în condiții meteorologice deosebite care generează avarii în elemente ale RED aflate în zona intravilană, în maximum 48 de ore;6.La articolul 16 alineatul (1), după litera c) se introduce o nouă literă, litera d), cu următorul cuprins:d)pentru mediul urban sau rural, în condiții meteorologice deosebite care generează avarii în elemente ale RED aflate în zona extravilană, în maximum 72 de ore.7.La articolul 16 alineatul (2), litera d) se modifică și va avea următorul cuprins:d)pentru mediul urban sau rural, în condiții meteorologice deosebite, în termenul prevăzut la alin. (1) lit. c) sau d), după caz.8.La articolul 17, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2)În cadrul întreruperilor lungi neplanificate prevăzute la alin. (1) nu sunt incluse întreruperile accidentale provocate de utilizatorii RED sau de către terți. Aceste întreruperi se monitorizează și se raportează distinct de către OD, în cadrul raportului prevăzut la art. 44.9.După articolul 26 se introduce un nou articol, articolul 26^1, cu următorul cuprins: + 
Articolul 26^1Parametrii de calitate prevăzuți la art. 23, 24, 25 și 26 reprezintă indicatori de performanță pentru calitatea curbei de tensiune.
10.La articolul 27, după alineatul (8) se introduce un nou alineat, alineatul (9), cu următorul cuprins:(9)În situația în care, drept urmare a analizei efectuate de OD, reclamația utilizatorului referitoare la calitatea curbei de tensiune se dovedește întemeiată, OD plătește utilizatorului compensația corespunzătoare prevăzută în anexa nr. 4.11.La articolul 28, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 28(1)OD este obligat să răspundă, în termen de 30 de zile calendaristice, la toate cererile/sesizările/reclamațiile/ solicitările primite cu privire la serviciul de distribuție, altele decât cele pentru care este prevăzut explicit un termen de răspuns în reglementările în vigoare.
12.La articolul 29, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2)Termenele și condițiile necesare pentru emiterea avizului tehnic de racordare, pentru transmiterea ofertei de contract de racordare, pentru punerea sub tensiune a instalațiilor de utilizare aferente unui loc de consum și/sau de producere, precum și termenul total pentru proiectarea unui branșament, obținerea autorizației de construire pentru branșament, execuția și recepția punerii în funcțiune a branșamentului sunt prevăzute în regulamentul de racordare.13.La articolul 29, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:(5)Prin derogare de la prevederile alin. (4), în situația în care termenul maxim prevăzut în regulamentul de racordare pentru proiectarea unui branșament, obținerea autorizației de construire pentru branșament, execuția și recepția punerii în funcțiune a branșamentului nu este respectat de către OD ca urmare a unei cereri exprese din partea utilizatorului de amânare a realizării branșamentului, OD nu acordă compensația corespunzătoare prevăzută în anexa nr. 4.14.Articolul 31 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 31(1)OD are obligația montării contorului pentru fiecare loc de consum și/sau de producere nou, în termenul prevăzut în contractul de racordare.(2)OD are obligația înlocuirii/reprogramării contorului în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data depunerii de către furnizor/utilizatorul care are contract de distribuție încheiat direct cu OD a cererii scrise, motivate de opțiunea utilizatorului client final de schimbare a tarifului de furnizare, în situația în care aplicarea noului tarif necesită un alt tip de contor sau reprogramarea celui existent.(3)La sesizarea utilizatorului, adresată direct sau prin intermediul furnizorului, referitoare la grupul de măsurare care este dispărut, defect sau suspect de înregistrări eronate, ori ca urmare a constatării de către OD a unor probleme privind grupul de măsurare, OD este obligat să monteze sau să înlocuiască grupul de măsurare ori elemente ale acestuia, cu anunțarea prealabilă a utilizatorului, în condițiile și la termenele prevăzute în contractul-cadru pentru serviciul de distribuție.
15.La articolul 34, alineatele (4), (5) și (6) se abrogă.16.La articolul 41, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:(4)OD concesionar este obligat să monitorizeze și să transmită ANRE, în cadrul raportului anual prevăzut la art. 44, informațiile privind compensațiile acordate utilizatorilor RED conform anexei nr. 7.17.Articolul 46 se modifică și va avea următorul conținut: + 
Articolul 46Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentul standard.
18.La anexa nr. 2 „Indicatori de continuitate”, sintagma „întreruperi neplanificate cauzate de forța majoră” se înlocuiește cu sintagma „întreruperi neplanificate cauzate de condiții meteorologice deosebite”, iar sintagma „întreruperi neplanificate cauzate de utilizatori*” se înlocuiește cu sintagma „întreruperi neplanificate cauzate de utilizatori* sau terți”.19.La anexa nr. 4 „Compensații acordate de OD utilizatorilor pentru nerespectarea indicatorilor de calitate tehnică a energiei electrice și a indicatorilor de calitate comercială a serviciului de distribuție”, punctele nr. 9, 12, 13 și 14 se modifică și vor avea următorul cuprins:*Font 8*┌────┬───────────────────────────────────────┬─────────────────────┬──────────────────────────────┐│Nr. │ Serviciul │Termenul maxim │Compensații acordate în cazul ││crt.│ │stabilit în standard/│nerespectării termenelor/ ││ │ │reglementările │indicatorilor de calitate ││ │ │specifice în vigoare │tehnică a energiei electrice ││ │ │pentru realizarea ├───────────────┬──────────────┤│ │ │serviciului* │ Persoane │ Persoane ││ │ │ │ juridice │ fizice │├────┼───────────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼──────────────┤│"9 │Răspuns la cererile/sesizările/ │ 30 de zile │ 90 RON la │ 90 RON la ││ │reclamațiile sau solicitările primite │ calendaristice │ 110 kV; │ 110 kV; ││ │cu privire la serviciul de distribuție,│ │ 70 RON la JT │ 40 RON la JT ││ │altele decât cele pentru care este │ │ și MT │ și MT ││ │prevăzut explicit un termen de răspuns │ │ │ ││ │în reglementările în vigoare │ │ │ │├────┴───────────────────────────────────────┴─────────────────────┴───────────────┴──────────────┤│ ………………………………………………………………………………….. │├────┬───────────────────────────────────────┬─────────────────────┬───────────────┬──────────────┤│ 12 │Montarea/înlocuirea grupului de │ 5 zile lucrătoare │ 130 RON │ – ││ │măsurare/elemente ale grupului de │ │ │ ││ │măsurare dispărut, defect sau suspect │ │ │ ││ │de înregistrări eronate, în cazul unui │ │ │ ││ │loc de consum și/sau de producere cu │ │ │ ││ │puterea aprobată mai mare de 100 kW │ │ │ │├────┼───────────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼──────────────┤│ 13 │Montarea/înlocuirea grupului de │ 10 zile lucrătoare │ 130 RON │ 130 RON ││ │măsurare/elemente ale grupului de │ │ │ ││ │măsurare dispărut, defect sau suspect │ │ │ ││ │de înregistrări eronate, în cazul unui │ │ │ ││ │loc de consum și/sau de producere cu │ │ │ ││ │puterea aprobată mai mică sau egală cu │ │ │ ││ │100 kW sau în cazul unui client final │ │ │ ││ │casnic │ │ │ │├────┼───────────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼──────────────┤│ 14 │Înlocuirea/reprogramarea contorului la │ 10 zile │ 130 RON │ 130 RON" ││ │cererea scrisă a furnizorului/ │ calendaristice │ │ ││ │utilizatorului care are contract de │ │ │ ││ │distribuție încheiat direct cu OD, │ │ │ ││ │motivată de opțiunea utilizatorului │ │ │ ││ │client final de schimbare a tarifului │ │ │ ││ │de furnizare, în situația în care │ │ │ ││ │aplicarea noului tarif necesită un alt │ │ │ ││ │tip de contor sau reprogramarea celui │ │ │ ││ │existent │ │ │ │└────┴───────────────────────────────────────┴─────────────────────┴───────────────┴──────────────┘20.La anexa nr. 4 „Compensații acordate de OD utilizatorilor pentru nerespectarea indicatorilor de calitate tehnică a energiei electrice și a indicatorilor de calitate comercială a serviciului de distribuție”, după punctul 14 se introduce un nou punct, punctul 15, cu următorul cuprins:*Font 8*┌────┬───────────────────────────────────────┬─────────────────────┬──────────────────────────────┐│Nr. │ Serviciul │Termenul maxim │Compensații acordate în cazul ││crt.│ │stabilit în standard/│nerespectării termenelor/ ││ │ │reglementările │indicatorilor de calitate ││ │ │specifice în vigoare │tehnică a energiei electrice ││ │ │pentru realizarea ├───────────────┬──────────────┤│ │ │serviciului* │ Persoane │ Persoane ││ │ │ │ juridice │ fizice │├────┼───────────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼──────────────┤│"15 │Respectarea indicatorilor de │ – │270 RON la 110 │270 RON la 110││ │performanță privind calitatea curbei de│ │kV; │kV; ││ │tensiune │ │130 RON la JT │70 RON la JT ││ │ │ │și MT │și MT" │└────┴───────────────────────────────────────┴─────────────────────┴───────────────┴──────────────┘21.Anexa nr. 5 „Indicatori de calitate comercială” se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.22.După anexa nr. 6 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 7, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul IIDirecțiile de specialitate din cadrul Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei vor urmări ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin. + 
Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Președintele Autorității Naționale
de Reglementare în Domeniul Energiei,
Niculae Havrileț
București, 22 iunie 2017.Nr. 49. + 
Anexa nr. 1(Anexa nr. 5 la standard)
Indicatori de calitate comercială
*Font 8*┌───┬────────────────────────────────────────────────┬──────────┬────────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─────┐│Nr.│ Indicator │Tip │Nivelul │Trim.│Trim.│Trim.│Trim.│Total││ │ │utilizator│de │1 │2 │3 │4 │an ││ │ │*) │tensiune│ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│ 1 │Numărul de cereri de racordare la rețea │ toți │ toate │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│ 2 │Timpul mediu**) de emitere a avizelor tehnice de│ │ │ │ │ │ │ ││ │racordare, pentru cazul în care soluția de │ │ │ │ │ │ │ ││ │racordare a fost stabilită prin studiu de │ │ │ │ │ │ │ ││ │soluție (zile) │ toți │ toate │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│ 3 │Timpul mediu**) de emitere a avizelor tehnice de│ │ │ │ │ │ │ ││ │racordare, pentru cazul în care soluția de │ │ │ │ │ │ │ ││ │racordare a fost stabilită prin fișă de soluție │ │ │ │ │ │ │ ││ │(zile) │ toți │ toate │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│ 4 │Timpul mediu**) de emitere a certificatelor de │ │ │ │ │ │ │ ││ │racordare │ toți │ toate │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│ 5 │Numărul de cereri de racordare nesoluționate │ │ │ │ │ │ │ ││ │prin emiterea unui aviz tehnic de racordare │ │ │ │ │ │ │ ││ │(ATR) │ toți │ toate │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│ 6 │Numărul de cereri de racordare la care nu s-a │ │ │ │ │ │ │ ││ │răspuns în termenul stabilit prin regulamentul │ │ │ │ │ │ │ ││ │de racordare │ toți │ toate │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│ 7 │Numărul de cereri de contracte de racordare │ toți │ JT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│ 8 │Numărul de cereri de contracte de racordare │ toți │ MT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│ 9 │Numărul de cereri de contracte de racordare │ toți │ IT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│10 │Numărul de cereri de contracte de racordare │ clienți │ │ │ │ │ │ ││ │ │ casnici │ toate │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│11 │Numărul de contracte de racordare încheiate │ toți │ JT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│12 │Numărul de contracte de racordare încheiate │ toți │ MT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│13 │Numărul de contracte de racordare încheiate │ toți │ IT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│14 │Timpul mediu**) de încheiere a contractelor de │ │ │ │ │ │ │ ││ │racordare (zile) │ toți │ toate │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│15 │Numărul de cereri de contracte de racordare │ │ │ │ │ │ │ ││ │nefinalizate/nesoluționate │ toți │ JT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│16 │Numărul de cereri de contracte de racordare │ │ │ │ │ │ │ ││ │nefinalizate/nesoluționate │ toți │ MT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│17 │Numărul de cereri de contracte de racordare │ │ │ │ │ │ │ ││ │nefinalizate/nesoluționate │ toți │ IT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│18 │Numărul de cereri de contracte de racordare la │ │ │ │ │ │ │ ││ │care nu s-a răspuns în termenul stabilit prin │ │ │ │ │ │ │ ││ │Regulamentul de racordare │ toți │ toate │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│19 │Durata medie**) a procesului de racordare, de la│ │ │ │ │ │ │ ││ │depunerea documentației complete, fără studiu de│ │ │ │ │ │ │ ││ │soluție, până la punerea sub tensiune a │ │ │ │ │ │ │ ││ │instalației de utilizare (zile) │ toți │ JT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│20 │Durata medie**) a procesului de racordare, de la│ │ │ │ │ │ │ ││ │depunerea documentației complete, fără studiu de│ │ │ │ │ │ │ ││ │soluție, până la punerea sub tensiune a │ │ │ │ │ │ │ ││ │instalației de utilizare (zile) │ toți │ MT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│21 │Durata medie**) a procesului de racordare, de la│ │ │ │ │ │ │ ││ │depunerea documentației complete, fără studiu de│ │ │ │ │ │ │ ││ │soluție, până la punerea sub tensiune a │ │ │ │ │ │ │ ││ │instalației de utilizare (zile) │ toți │ IT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│22 │Costul mediu**) total pentru racordare (tarif │ │ │ │ │ │ │ ││ │pentru emitere ATR + cost studiu de soluție + │ │ │ │ │ │ │ ││ │tarif de racordare) (lei) │ toți │ JT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│23 │Costul mediu**) total pentru racordare (tarif │ │ │ │ │ │ │ ││ │pentru emitere ATR + cost studiu de soluție + │ │ │ │ │ │ │ ││ │tarif de racordare) (lei) │ toți │ MT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│24 │Costul mediu**) total pentru racordare (tarif │ │ │ │ │ │ │ ││ │pentru emitere ATR + cost studiu de soluție + │ │ │ │ │ │ │ ││ │tarif de racordare) (lei) │ toți │ IT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│25 │Numărul de cereri de contracte pentru serviciul │ │ │ │ │ │ │ ││ │de distribuție***) │ toți │ JT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│26 │Numărul de cereri de contracte pentru serviciul │ │ │ │ │ │ │ ││ │de distribuție***) │ toți │ MT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│27 │Numărul de cereri de contracte pentru serviciul │ │ │ │ │ │ │ ││ │de distribuție***) │ toți │ IT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│28 │Timpul mediu**) de încheiere a contractelor │ │ │ │ │ │ │ ││ │pentru serviciul de distribuție***) (zile) │ toți │ JT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│29 │Timpul mediu**) de încheiere a contractelor │ │ │ │ │ │ │ ││ │pentru serviciul de distribuție***) (zile) │ toți │ MT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│30 │Timpul mediu**) de încheiere a contractelor │ │ │ │ │ │ │ ││ │pentru serviciul de distribuție***) (zile) │ toți │ IT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│31 │Numărul de cereri de contracte pentru serviciul │ │ │ │ │ │ │ ││ │de distribuție***) la care nu s-a răspuns în │ │ │ │ │ │ │ ││ │termenul stabilit în prezentul standard │ toți │ toate │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│32 │Numărul de reclamații referitoare la racordare/ │ │ │ │ │ │ │ ││ │contestații ATR │ toți │ JT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│33 │Numărul de reclamații referitoare la racordare/ │ │ │ │ │ │ │ ││ │contestații ATR │ toți │ MT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│34 │Numărul de reclamații referitoare la racordare/ │ │ │ │ │ │ │ ││ │contestații ATR │ toți │ IT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│35 │Timpul mediu**) de răspuns la reclamațiile │ │ │ │ │ │ │ ││ │referitoare la racordare/contestații ATR (zile) │ toți │ JT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│36 │Timpul mediu**) de răspuns la reclamațiile │ │ │ │ │ │ │ ││ │referitoare la racordare/contestații ATR (zile) │ toți │ MT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│37 │Timpul mediu**) de răspuns la reclamațiile │ │ │ │ │ │ │ ││ │referitoare la racordare/contestații ATR (zile) │ toți │ IT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│38 │Numărul de reclamații referitoare la racordare/ │ │ │ │ │ │ │ ││ │contestații ATR la care nu s-a răspuns în │ │ │ │ │ │ │ ││ │termenul stabilit prin reglementările în │ │ │ │ │ │ │ ││ │vigoare │ toți │ toate │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│39 │Numărul de reclamații primite referitoare la │ │ │ │ │ │ │ ││ │calitatea curbei de tensiune │ toți │ JT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│40 │Numărul de reclamații primite referitoare la │ │ │ │ │ │ │ ││ │calitatea curbei de tensiune │ toți │ MT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│41 │Numărul de reclamații primite referitoare la │ │ │ │ │ │ │ ││ │calitatea curbei de tensiune │ toți │ IT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│42 │Timpul mediu**) de răspuns la reclamațiile │ │ │ │ │ │ │ ││ │referitoare la calitatea curbei de tensiune │ │ │ │ │ │ │ ││ │(zile) │ toți │ JT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│43 │Timpul mediu**) de răspuns la reclamațiile │ │ │ │ │ │ │ ││ │referitoare la calitatea curbei de tensiune │ │ │ │ │ │ │ ││ │(zile) │ toți │ MT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│44 │Timpul mediu**) de răspuns la reclamațiile │ │ │ │ │ │ │ ││ │referitoare la calitatea curbei de tensiune │ │ │ │ │ │ │ ││ │(zile) │ toți │ IT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│45 │Numărul de reclamații referitoare la calitatea │ │ │ │ │ │ │ ││ │curbei de tensiune la care nu s-a răspuns în │ │ │ │ │ │ │ ││ │termenul prevăzut în prezentul standard │ toți │ toate │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│46 │Numărul de reclamații referitoare la calitatea │ │ │ │ │ │ │ ││ │curbei de tensiune care nu s-au putut rezolva │ toți │ JT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│47 │Numărul de reclamații referitoare la calitatea │ │ │ │ │ │ │ ││ │curbei de tensiune care nu s-au putut rezolva │ toți │ MT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│48 │Numărul de reclamații referitoare la calitatea │ │ │ │ │ │ │ ││ │curbei de tensiune care nu s-au putut rezolva │ toți │ IT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│49 │Numărul de utilizatori deconectați pentru │ │ │ │ │ │ │ ││ │neplată │ toți │ JT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│50 │Numărul de utilizatori deconectați pentru │ │ │ │ │ │ │ ││ │neplată │ toți │ MT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│51 │Numărul de utilizatori deconectați pentru │ │ │ │ │ │ │ ││ │neplată │ toți │ IT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│52 │Timpul mediu**) de reconectare a locului de │ │ │ │ │ │ │ ││ │consum din momentul anunțării OD de către │ │ │ │ │ │ │ ││ │utilizator/furnizor de efectuarea plății (zile) │ toți │ JT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│53 Timpul mediu**) de reconectare a locului de │ │ │ │ │ │ │ ││ │consum din momentul anunțării OD de către │ │ │ │ │ │ │ ││ │utilizator/ furnizor de efectuarea plății (zile)│ toți │ MT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│54 │Timpul mediu**) de reconectare a locului de │ │ │ │ │ │ │ ││ │consum din momentul anunțării OD de către │ │ │ │ │ │ │ ││ │utilizator/furnizor de efectuarea plății (zile) │ toți │ IT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│55 │Numărul de cereri/sesizări/reclamații sau │ │ │ │ │ │ │ ││ │solicitări scrise pe alte teme decât cele la │ │ │ │ │ │ │ ││ │care se referă explicit prezentul standard │ toți │ JT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│56 │Numărul de cereri/sesizări/reclamații sau │ │ │ │ │ │ │ ││ │solicitări scrise pe alte teme decât cele la │ │ │ │ │ │ │ ││ │care se referă explicit prezentul standard │ toți │ MT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│57 │Numărul de cereri/sesizări/reclamații sau │ │ │ │ │ │ │ ││ │solicitări scrise pe alte teme decât cele la │ │ │ │ │ │ │ ││ │care se referă explicit prezentul standard │ toți │ IT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│58 │Timpul mediu**) de răspuns la cererile/ │ │ │ │ │ │ │ ││ │sesizările/ reclamațiile sau solicitările scrise│ │ │ │ │ │ │ ││ │pe alte teme decât cele la care se referă │ │ │ │ │ │ │ ││ │explicit prezentul standard (zile) │ toți │ JT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│59 │Timpul mediu**) de răspuns la cererile/ │ │ │ │ │ │ │ ││ │sesizările/reclamațiile sau solicitările scrise │ │ │ │ │ │ │ ││ │pe alte teme decât cele la care se referă │ │ │ │ │ │ │ ││ │explicit prezentul standard (zile) │ toți │ MT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│60 │Timpul mediu**) de răspuns la cererile/ │ │ │ │ │ │ │ ││ │sesizările/reclamațiile sau solicitările scrise │ │ │ │ │ │ │ ││ │pe alte teme decât cele la care se referă │ │ │ │ │ │ │ ││ │explicit prezentul standard (zile) │ toți │ IT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│61 │Numărul reclamațiilor scrise pe alte teme decât │ │ │ │ │ │ │ ││ │cele la care se referă explicit prezentul │ │ │ │ │ │ │ ││ │standard care nu s-au putut rezolva │ toți │ toate │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│62 │Numărul de reclamații referitoare la datele │ │ │ │ │ │ │ ││ │măsurate │ toți │ JT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│63 │Numărul de reclamații referitoare la datele │ │ │ │ │ │ │ ││ │măsurate │ toți │ MT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│64 │Numărul de reclamații referitoare la datele │ │ │ │ │ │ │ ││ │măsurate │ toți │ IT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│65 │Timpul mediu**) de răspuns la reclamațiile │ │ │ │ │ │ │ ││ │referitoare la datele măsurate/consumul de │ │ │ │ │ │ │ ││ │energie electrică recalculat (zile) │ toți │ JT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│66 │Timpul mediu**) de răspuns la reclamațiile │ │ │ │ │ │ │ ││ │referitoare la datele măsurate/consumul de │ │ │ │ │ │ │ ││ │energie electrică recalculat (zile) │ toți │ MT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│67 │Timpul mediu**) de răspuns la reclamațiile │ │ │ │ │ │ │ ││ │referitoare la datele măsurate/consumul de │ │ │ │ │ │ │ ││ │energie electrică recalculat (zile) │ toți │ IT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│68 │Numărul de utilizatori al căror contor nu este │ │ │ │ │ │ │ ││ │citit o dată la 6 luni │ toți │ JT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│69 │Numărul de utilizatori al căror contor nu este │ │ │ │ │ │ │ ││ │citit lunar │ toți │ MT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│70 │Numărul de utilizatori al căror contor nu este │ mari │ │ │ │ │ │ ││ │citit lunar │ consuma- │ │ │ │ │ │ ││ │ │ tori │ IT │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│71 │Număr total de apeluri telefonice │ toți │ toate │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│72 │Număr total de apeluri telefonice nepreluate │ toți │ toate │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│73 │Numărul de apeluri telefonice la care nu s-a │ │ │ │ │ │ │ ││ │răspuns în 60 de secunde │ toți │ toate │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│74 │Timpul mediu**) de răspuns la apelurile │ │ │ │ │ │ │ ││ │telefonice (secunde) │ toți │ toate │ │ │ │ │ │├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│75 │Numărul solicitărilor/sesizărilor/reclamațiilor │ │ │ │ │ │ │ ││ │scrise la care nu s-a răspuns în termenul │ │ │ │ │ │ │ ││ │prevăzut în standard │ toți │ toate │ │ │ │ │ │└───┴────────────────────────────────────────────────┴──────────┴────────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────┘Notă
*) În noțiunea de "tip utilizator" se includ locurile de consum și/sau de producere, precum și OD racordați.
**) Valoarea medie reprezintă media aritmetică.
***) Contracte noi, schimbarea soluției de racordare, schimbarea furnizorului etc.
 + 
Anexa nr. 2(Anexa nr. 7 la standard)
Monitorizarea compensațiilor acordate utilizatorilor
*Font 7*┌──────────────┬────────────┬──────────────┬───────┬──────────────┬───────────────────────────────────────┐│Data acordării│Valoarea │Tip │Zonă de│Motivul │Categoria indicatorilor de performanță ││compensației │compensației│utilizator*1) │consum │acordării │ neîndepliniți*2) ││[zzllaa] │acordate │(se va preciza│(urban/│compensației: ├──────────────┬───────────┬────────────┤│ │[lei] │și nivelul de │rural) │indicatorul de│continuitatea │calitatea │calitatea ││ │ │tensiune al │ U/R │performanță/ │alimentării │tehnică a │comercială a││ │ │RED la care │ │serviciul │cu energie │energiei │serviciului ││ │ │este/urmează │ │neîndeplinit │electrică a │electrice │de ││ │ │să fie │ │ │utilizatorilor│distribuite│distribuție ││ │ │racordat │ │ │ │ │a energiei ││ │ │utilizatorul) │ │ │ │ │electrice │├──────────────┼────────────┼──────────────┼───────┼──────────────┼──────────────┼───────────┼────────────┤│……. │ │ │ │ │ │ │ │├──────────────┼────────────┴──────────────┴───────┴──────────────┼──────────────┼───────────┼────────────┤│Numărul total │ │ │ │ ││de compensații│ │ │ │ ││plătite*3) │ │ │ │ │├──────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────┼────────────┤│Valoarea │ │ │ │ ││totală a │ │ │ │ ││compensațiilor│ │ │ │ ││acordate*4) │ │ │ │ ││[lei] │ │ │ │ │└──────────────┴──────────────────────────────────────────────────┴──────────────┴───────────┴────────────┘Notă
*1) Pentru "tip utilizator" se completează: loc de consum (LC), loc de producere (LP) sau loc de consum și de producere (LCP) ori OD. Se precizează și nivelul de tensiune la care este racordat locul de consum și/sau de producere ori OD. Exemplu: LCJT, LCMT/LCIT, LPJT etc.
*2) Se va bifa una dintre cele trei categorii.
*3) Se precizează atât numărul total de compensații acordate, cât și defalcarea acestuia pe categorii aferente indicatorilor de performanță.
*4) Se precizează atât valoarea totală a compensațiilor acordate, cât și defalcarea acesteia pe categorii aferente indicatorilor de performanță.
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x