privind organizarea şi finanţarea programelor de sănătate în anul 2001
Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,având în vedere dispoziţiile art. 16 alin. (3), art. 34, art. 99 alin. (1) şi art. 93 alin. (2), lit. b) şi d) din Legea asigurărilor sociale de sănătate nr. 145/1997, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 66 din Contractul-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului asigurărilor sociale de sănătate pentru anul 2001, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 165/2001, ale Hotărârii Guvernului nr. 561/2001 pentru aprobarea programelor de sănătate finanţate în anul 2001 din bugetul Ministerului Sănătăţii şi Familiei şi din bugetul Fondului de asigurări sociale de sănătate, ale art. 1 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului asigurărilor sociale de sănătate pentru anul 2001, aprobate prin Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi al preşedintelui Colegiului Medicilor din România nr. 269/79/2001, Referatul de aprobare al Departamentului politici bugetare nr. 819/2001,în temeiul dispoziţiilor art. 18 lit. h) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 37/2001, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 154 din 29 martie 2001, cu modificările şi completările ulterioare,emite următorul ordin: +
Articolul 1(1) Programele de sănătate prevăzute în anexele nr. 1-14 care fac parte integrantă din prezentul ordin se finanţează, în anul 2001, din bugetul Fondului de asigurări sociale de sănătate. … (2) Din sumele prevăzute pentru programele de sănătate se finanţează cheltuielile necesare pentru asigurarea unor medicamente şi materiale sanitare, în spital şi în ambulatoriu, specifice unor boli cu consecinţe grave asupra stării de sănătate a populaţiei. … +
Articolul 2Pentru realizarea obiectivelor menţionate la art. 1 alin. (2) se aproba scopul, obiectivele, instituţiile coordonatoare, instituţiile cu responsabilităţi în realizarea programelor de sănătate, natura cheltuielilor, indicatorii specifici, instituţiile implicate în realizarea indicatorilor, precum şi responsabilităţile în controlul fondurilor alocate, cuprinse în anexele la prezentul ordin. +
Articolul 3Finanţarea programelor de sănătate din bugetul Fondului de asigurări sociale de sănătate se efectuează de casele de asigurări de sănătate în cadrul bugetului aprobat pentru cheltuieli materiale şi prestări de servicii cu caracter medical. +
Articolul 4Sumele alocate pentru fiecare program de sănătate sunt stabilite în funcţie de numărul de bolnavi trataţi şi de costul mediu pe bolnav. +
Articolul 5Defalcarea sumelor alocate pe spital şi în ambulatoriu se face de casele de asigurări de sănătate în colaborare cu direcţiile de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti. +
Articolul 6Alocarea sumelor destinate programelor de sănătate se face pe baza unor contracte distincte încheiate între casele de asigurări de sănătate şi unităţile prestatoare de servicii medicale, implicate în derularea programelor de sănătate. +
Articolul 7(1) Finanţarea programelor de sănătate se face lunar din fondurile realizate de casele de asigurări de sănătate şi din fondul de redistribuire, la cererea fundamentată a unităţilor prestatoare de servicii prin care se derulează programele de sănătate respective. … (2) Casele de asigurări de sănătate virează cu ordin de plată suma aprobată pentru finanţarea programelor de sănătate, în contul unităţilor prestatoare de servicii medicale. … +
Articolul 8(1) Casele de asigurări de sănătate transmit lunar Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, până la data de 11 a lunii următoare, o dată cu raportarea contului de execuţie, sumele alocate de acestea pentru fiecare program de sănătate, sumele utilizate de unităţile prestatoare de servicii medicale care derulează aceste programe, precum şi indicatorii realizaţi. … (2) Casele de asigurări de sănătate au obligaţia de a asigura, pe baza situaţiilor trimestriale transmise de unităţile prestatoare de servicii medicale, evidenta nominală a bolnavilor care beneficiază de medicamente prescrise în cadrul programelor de sănătate, în spital şi ambulatoriu. … +
Articolul 9(1) Casele de asigurări de sănătate răspund de asigurarea fondurilor aprobate pentru derularea programelor de sănătate, de raportarea şi de controlul indicatorilor fizici, de eficienta şi de rezultate. … (2) Controlul raportarii indicatorilor prevăzuţi în programele de sănătate finanţate din bugetul Fondului de asigurări sociale de sănătate, precum şi organizarea şi conducerea evidentei nominale a bolnavilor care beneficiază de medicamente prescrise în cadrul programelor, în spital şi ambulatoriu, vor fi efectuate de casele de asigurări de sănătate, trimestrial, la unităţile prestatoare de servicii medicale care derulează aceste programe. … (3) Datele privind controlul fondurilor alocate unităţilor prestatoare de servicii medicale vor fi transmise Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate trimestrial, o dată cu depunerea de către casele de asigurări de sănătate a dării de seama contabile. … +
Articolul 10Modificarea volumului şi structurii programelor de sănătate pe parcursul derulării finanţării acestora, în funcţie de necesitaţi şi cu încadrarea în bugetul aprobat, se aproba de preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate în calitate de ordonator principal. +
Articolul 11Casele de asigurări de sănătate judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi cele asimilate acestora, precum şi direcţiile de specialitate din cadrul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate sunt obligate sa aducă la îndeplinire prevederile prezentului ordin. +
Articolul 12Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.Preşedintele Casei Naţionalede Asigurări de Sănătate,prof. univ. dr. Eugeniu Turlea +
Anexa 1PROGRAMUL DE SĂNĂTATE Nr. 31. Denumirea programului:Supravegherea şi controlul tuberculozei2. Scopul:– scăderea morbiditatii şi mortalitatii cauzate de tuberculoza, prin asigurarea medicamentelor specifice în spital şi ambulatoriu pentru tratamentul bolii şi a materialelor consumabile pentru investigaţii3. Obiective principale:– tratarea în proporţie de 100% a cazurilor noi de tuberculoza confirmate– vindecarea în proporţie de 85% a cazurilor noi de tuberculoza pulmonara pozitiva microscopic– vindecarea cu primul retratament a 75% din cazurile de tuberculoza pulmonara pozitiva la examenul microscopic, eliminatoare de bacili sensibili4. Instituţii coordonatoare:– Institutul de Pneumoftiziologie "Prof. dr. Marius Nasta", Bucureşti– Comisia naţionala de specialitate5. Instituţii cu responsabilităţi în realizarea programului:– Institutul de Pneumoftiziologie "Prof. dr. Marius Nasta", Bucureşti– reţeaua de pneumoftiziologie (spitale TBC, dispensare TBC, sanatorii TBC, secţii, preventorii)– casele de asigurări de sănătate6. Finanţarea programului:6.1. Sursele de finanţare:Fondul de asigurări sociale de sănătate:a) fond de redistribuire … b) venituri curente … 6.2. Natura cheltuielilor – cheltuieli materiale şi servicii:– medicamente antituberculoase/de prima linie şi de rezerva– materiale consumabile pentru investigaţii7. Indicatori specifici:● fizici:– număr de cazuri noi în tratament– număr de cazuri cu retratament– număr de bolnavi cronici– număr de examene radiologice efectuate– număr de examene bacteriologice efectuate● de eficienta:– cost mediu tratament + investigaţii/bolnav nou bk + (categoria I OMS)– cost mediu tratament + investigaţii/bolnav cu retratament (categoria II OMS)– cost mediu tratament + investigaţii/bolnav cu TBC extrapulmonar (categoria III OMS)– cost mediu tratament + investigaţii/bolnav cronic polirezistent– cost mediu/examen radiologie– cost mediu/examen bacteriologic● de rezultat:– număr de cazuri noi bk+microscopic diagnosticate– număr de cazuri noi bk+diagnosticate şi tratate– număr de cazuri noi bk+diagnosticate, tratate şi vindecate– număr de cazuri cu abandon terapeutic– număr de decese prin TBC8. Evaluare:– Institutul de Pneumoftiziologie "Prof. dr. Marius Nasta", Bucureşti– Comisia naţionala de specialitate9. Controlul gestionării fondului:casele de asigurări de sănătate. +
Anexa 2PROGRAMUL DE SĂNĂTATE Nr. 41. Denumirea programului:Supravegherea şi controlul infectiei HIV/SIDA2. Scopul:– creşterea sperantei de viaţa a bolnavilor infectati HIV/SIDA, prin terapia ARV, utilizând schemele terapeutice conform indicatorilor din Ghidul terapeutic al C.N.L.A.S.3. Obiective principale:– menţinerea sistemului imunitar al bolnavilor infectati la un nivel protector faţă de infectiile oportuniste prin terapia ARV şi faţă de infectiile asociate4. Instituţii coordonatoare:– Institutul de Boli Infectioase "Prof. dr. Matei Bals", Bucureşti– Comisia naţionala de specialitate5. Instituţii cu responsabilităţi în realizarea programului:– Centrul regional Bucureşti (Institutul de Boli Infectioase "Prof. dr. Matei Bals", Bucureşti)– Centrul regional Bucureşti (Spitalul Clinic de Boli Infectioase "Dr. Victor Babes")– Centrul regional Craiova (Spitalul Municipal de Boli Infectioase Nr. 9)– Centrul regional Timişoara (Spitalul Clinic de Boli Infectioase "Victor Babes")– Centrul regional Targu Mures (Spitalul Municipal, Clinica de Boli Infectioase Nr. 1)– Centrul regional Braşov (Spitalul de Boli Infectioase)– Centrul regional Cluj-Napoca (Spitalul Municipal de Boli Infectioase)– Centrul regional Iaşi (Spitalul Clinic de Boli Infectioase)– Centrul regional Constanta (Spitalul Clinic de Boli Infectioase Constanta)– spitale cu secţii care au în competenţa îngrijirea bolnavilor de HIV/SIDA– casele de asigurări de sănătate.6. Finanţarea programului:6.1. Sursele de finanţareFondul de asigurări sociale de sănătate:a) fond de redistribuire … b) venituri curente … 6.2. Natura cheltuielilor: cheltuieli materiale şi servicii:– medicamente ARV şi pentru infectiile asociate7. Indicatori specifici:● fizici:– număr de bolnavi în tratament, pe tipuri de terapie● de eficienta:– cost mediu/bolnav HIV/SIDA în tratament, pe tipuri de terapie– cost mediu tratament infectii asociate/bolnav● de rezultat:– număr de cazuri HIV diagnosticate– număr de cazuri SIDA diagnosticate– număr de cazuri de aparitie a tulpinelor HIV mutante, rezistente la tratament– număr de decese prin SIDA8. Evaluare:– Centrele regionale judeţene şi din municipiul Bucureşti– Comisia naţionala de specialitate9. Controlul gestionării fondului: casele de asigurări de sănătate. +
Anexa 3PROGRAMUL DE SĂNĂTATE Nr. 51. Denumirea programului:Prevenirea şi controlul bolilor cu transmitere sexuală2. Scopul:– reducerea morbiditatii în bolile cu transmitere sexuală prin asigurarea medicamentelor în spital şi ambulatoriu3. Obiective principale:– reducerea incidentei bolilor cu transmitere sexuală– creşterea procentului de pacienti diagnosticati şi trataţi4. Instituţii coordonatoare:– Centrul dermato-venerice "Prof. dr. Longhin"– Comisia de specialitate dermatovenerologie din cadrul Ministerului Sănătăţii şi Familiei5. Instituţii cu responsabilităţi în realizarea programului:– Centrul dermato-venerice "Prof. dr. Longhin"– unităţi sanitare cu secţii cu profil de dermatovenerologie– casele de asigurări de sănătate6. Finanţarea programului:6.1. Sursele de finanţareFondul de asigurări sociale de sănătate:a) fond de redistribuire … b) venituri curente … 6.2. Natura cheltuielilor: cheltuieli materiale şi servicii: medicamente7. Indicatori specifici:● fizici:– număr de pacienti cu sifilis trataţi– număr de contacti de sifilis trataţi– număr de pacienti cu infectie gonococica trataţi– număr de pacienti cu infectii chlamydiene trataţi● de eficienta:– cost mediu/pacient cu sifilis tratat– cost mediu/pacient cu infectie gonococica tratat– cost mediu/pacient cu infectie chlamydiana tratat● de rezultat:– număr de pacienti diagnosticati– număr de pacienti diagnosticati şi trataţi8. Evaluare:– Centrul dermato-venerice "Prof. dr. Longhin"– Comisia de specialitate dermatovenerologie din cadrul Ministerului Sănătăţii şi Familiei9. Controlul gestionării fondului: casele de asigurări de sănătate. +
Anexa 4PROGRAMUL DE SĂNĂTATE Nr. 81. Denumirea programului:Prevenirea şi controlul dependentei de droguri şi patologia indusa – adulti şi copii2. Scopul:– reducerea fenomenelor de abuz de droguri şi sevraj prin asigurarea medicatiei specifice în spital şi ambulatoriu3. Obiective prioritare:– reducerea cu 10%-15% a afectiunilor asociate consumului de droguri– reducerea la sub 10% a mortalitatii specifice prin supradozare– reducerea cu 10% a proportiei reluării consumului de droguri (a recaderilor)4. Instituţii coordonatoare:– Spitalul Clinic de Urgenta Floreasca– Comisia naţionala de specialitate5. Instituţii cu responsabilităţi în realizarea programului:– Spitalul Clinic de Urgenta Floreasca– Spitalul Clinic "Prof. dr. Al. Obregia"– Spitalul Clinic Central de Copii "Grigore Alexandrescu"– Spitalul de Psihiatrie "Balaceanca"– Spitalul de Psihiatrie Socola Iaşi– Spitalul de Psihiatrie Constanta– Spitalul de Psihiatrie Sibiu– L.S.M. sector 4, Bucureşti6. Finanţarea programului:6.1. Sursele de finanţareFondul de asigurări sociale de sănătate:a) fond de redistribuire … b) venituri curente … 6.2. Natura cheltuielilor: cheltuieli materiale şi servicii: medicamente7. Indicatori specifici:● fizici:– număr de bolnavi cu intoxicatie acuta prin supradozaj sau sevraj trataţi– număr de cure de dezintoxicare– număr de bolnavi cu tratament de substitutie● de eficienta:– cost mediu/bolnav cu intoxicatie acuta prin supradozaj sau sevraj– cost mediu/cura de dezintoxicare– cost mediu/bolnav cu tratament de substitutie● de rezultat:– număr de bolnavi cu afecţiuni asociate consumului de droguri– număr de decese prin supradozare de droguri sau sevraj– număr de pacienti care au reluat consumul de droguri8. Evaluare:– Spitalul Clinic de Urgenta Floreasca– Comisia naţionala de specialitate9. Controlul gestionării fondului: casele de asigurări de sănătate. +
Anexa 5PROGRAMUL DE SĂNĂTATE Nr. 131. Denumirea programului:Sănătatea mintală şi profilaxia în patologia psihiatrica şi psihosociala2. Scopul:– îmbunătăţirea stării de sănătate a bolnavilor cu prim episod de schizofrenie prin tratament cu antipsihotice moderne şi a bolnavilor cu episod depresiv major prin tratament cu antidepresive moderne3. Obiective prioritare:– reducerea duratei de spitalizare cu 10%-15% a bolnavilor cu prim episod de schizofrenie şi cu 25% a bolnavilor cu episod depresiv major– reducerea efectelor secundare la 70%-90% dintre bolnavi– diminuarea recaderii şi recurentei cu 50% pe an4. Instituţii coordonatoare:– unităţile sanitare cu secţii de profil din centre universitare: Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara, Targu Mures, Craiova– Comisia naţionala de specialitate5. Instituţii cu responsabilităţi în realizarea programului:– unităţi sanitare de psihiatrie şi secţii de psihiatrie;– casele de asigurări de sănătate6. Finanţarea programului:6.1. Sursele de finanţareFondul de asigurări sociale de sănătate:a) fond de redistribuire … b) venituri curente … 6.2 Natura cheltuielilor: cheltuieli materiale şi servicii: medicamente7. Indicatori specifici:● fizici:– număr de bolnavi cu schizofrenie trataţi– număr de bolnavi cu episod depresiv major trataţi● de eficienta:– cost mediu/bolnav cu schizofrenie– cost mediu/bolnav cu episod depresiv major● de rezultat:– durata medie de spitalizare– număr de bolnavi fără efecte secundare– număr de bolnavi cu recaderi8. Evaluare:– unităţile sanitare cu secţii de profil din centre universitare: Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara, Targu Mures, Craiova– comisia naţionala de specialitate9. Controlul gestionării fondului: casele de asigurări de sănătate. +
Anexa 6PROGRAMUL DE SĂNĂTATE Nr. 151. Denumirea programului:Prevenirea şi combaterea bolilor cardiovasculare2. Scopul:– îmbunătăţirea stării de sănătate a bolnavilor cu afecţiuni cardiovasculare prin asigurarea în spital a materialelor sanitare şi a unor medicamente specifice chirurgiei cardiovasculare şi chirurgiei interventionale, prin electrofiziologie şi pacemakere3. Obiective prioritare:– reducerea morbiditatii şi mortalitatii prin boli cardiovasculare4. Instituţii coordonatoare:– Institutul de Boli Cardiovasculare "Prof. dr. C. C. Iliescu", Bucureşti– Institutul Inimii "Prof. dr. Niculae Stancioiu", Cluj-Napoca– Institutul de boli Cardiovasculare Timişoara– Centrul de boli cardiovasculare Targu Mures– Centrul de Cardiologie Iaşi– Clinica de chirurgie cardiovasculara din cadrul Spitalului Clinic de Urgenta Floreasca– Comisia naţionala de cardiologie– Comisia naţionala de chirurgie cardiovasculara5. Instituţii cu responsabilităţi în realizarea programului:– Institute şi centre de profil: Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi, Timiş, Targu Mures,– Clinica de chirurgie cardiovasculara din cadrul Spitalului Clinic de Urgenta Floreasca– Clinica de cardiologie din cadrul Spitalului Clinic "Sf. Ioan"– casele de asigurări de sănătate.6. Finanţarea programului:6.1. Sursele de finanţareFondul asigurărilor sociale de sănătatea) fond de redistribuire … b) venituri curente … 6.2. Natura cheltuielilor: cheltuieli materiale şi servicii:– medicamente şi materiale sanitare specifice în chirurgia cardiovasculara– medicamente şi materiale sanitare specifice în cardiologia interventionala şi în electrofiziologie7. Indicatori specifici:● fizici:– număr de bolnavi pe tipuri de intervenţii● de eficienta:– cost mediu/bolnav pe tipuri de intervenţii● de rezultat:– număr de decese prin afecţiuni cardiovasculare8. Evaluare:– Institute şi centre de profil: Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi, Timiş, Targu Mures.– Clinica de chirurgie cardiovasculara din cadrul Spitalului Clinic de Urgenta Floreasca– Comisia naţionala de cardiologie– Comisia naţionala de chirurgie cardiovasculara9. Controlul gestionării fondului: casele de asigurări de sănătate. +
Anexa 7PROGRAMUL DE SĂNĂTATE Nr. 161. Denumirea programului:Preventia în patologia nefrologica şi dializa renala2. Scopul– creşterea duratei de supravietuire a bolnavilor cu insuficienta renala cronica în stadiul uremic prin asigurarea în spital a medicamentelor şi materialelor sanitare specifice hemodializei şi dializei peritoneale3. Obiective prioritare:– reducerea morbiditatii specifice prin insuficienta renala cronica în stadiul uremic– reducerea cu 0,5%/an a indicelui de mortalitate a bolnavilor dializati4. Instituţii coordonatoare:– Spitalul Clinic de Nefrologie "Dr. Carol Davila"– Comisia de Nefrologie şi Dializa a Ministerului Sănătăţii şi Familiei5. Instituţii cu responsabilităţi în realizarea programului:– unităţile sanitare cu secţii şi compartimente de profil– centrele de dializa judeţene şi din municipiul Bucureşti– casele de asigurări de sănătate6. Finanţarea programului:6.1. Sursele de finanţareFondul de asigurări sociale de sănătate:a) fond de redistribuire; … b) venituri curente … 6.2. Natura cheltuielilor: cheltuieli materiale şi servicii:– materiale consumabile pentru hemodializa;– medicamente specifice pentru dializa7. Indicatori specifici:● fizici:– număr de bolnavi trataţi prin hemodializa– număr de şedinţe de hemodializa– număr de bolnavi trataţi prin dializa peritoneala– număr de şedinţe de dializa peritoneala● de eficienta:– cost mediu/şedinţa de hemodializa– cost mediu pe luna/bolnav tratat prin dializa peritoneala● de rezultat:– număr de decese (dializati)– durata medie de supravietuire prin:– hemodializa– dializa peritoneala8. Evaluare:– Spitalul Clinic de Nefrologie "Dr. Carol Davila"– Centrele de dializa judeţene şi din municipiul Bucureşti– Comisia de Nefrologie şi Dializa din cadrul Ministerului Sănătăţii şi Familiei9. Controlul gestionării fondului: casele de asigurări de sănătate. +
Anexa 8PROGRAMUL DE SĂNĂTATE Nr. 171. Denumirea programului:Preventia şi controlul în patologia oncologica2. Scopul– creşterea sperantei de viaţa a bolnavilor cu patologie oncologica prin asigurarea în spital şi ambulatoriu a medicamentelor citostatice3. Obiectiv prioritar:– reducerea mortalitatii specifice prin afecţiuni oncologice4. Instituţii coordonatoare:– Institutul Oncologic "Prof. dr. Alexandru Trestioreanu", Bucureşti– Institutul Oncologic "Prof. dr. I. Chiricuta", Cluj-Napoca– Comisia naţionala de specialitate5. Instituţii cu responsabilităţi în realizarea programului:– centrele universitare oncologice– unităţi sanitare care au în structura secţii şi compartimente ce au în competenţa îngrijirea bolnavilor de cancer – casele de asigurări de sănătate.6. Finanţarea programului:6.1. Sursele de finanţareFondul de asigurări sociale de sănătate:a) fond de redistribuire, … b) venituri curente … 6.2. Natura cheltuielilor – cheltuieli materiale şi servicii: medicamente citostatice7. Indicatori specifici:● fizici:– număr de bolnavi trataţi pe coduri de boala şi stadii– număr de bolnavi trataţi pe tipuri de terapie (mono, bi, politerapie)● de eficienta:– cost mediu/bolnav pe tipuri de terapie● de rezultat:– număr de decese prin afecţiuni oncologice8. Evaluare:– Institutul Oncologic "Prof. dr. Alexandru Trestioreanu", Bucureşti şi Institutul Oncologic "Prof. dr. I. Chiricuta", Cluj-Napoca– Comisia naţionala de specialitate9. Controlul gestionării fondului: casele de asigurări de sănătate. +
Anexa 9PROGRAMUL DE SĂNĂTATE Nr. 181. Denumirea programului:Preventia şi controlul talasemiei şi hemofiliei2. Scopul:– îmbunătăţirea stării de sănătate a bolnavilor cu talasemie şi hemofilie prin asigurarea în spital şi ambulatoriu a medicamentelor specifice3. Obiective prioritare:– scăderea mortalitatii prin hemofilie şi talasemie– reducerea cazurilor cu talasemie majoră complicate cu hemosideroza– reducerea cu 10% a accidentelor hemoragice ale bolnavilor cu hemofilie4. Instituţii coordonatoare:– Institutul Naţional de Hematologie Transfuzională "Prof. dr. C. T. Nicolau", Bucureşti– Comisia de Transfuzie Sanguina5. Instituţii cu responsabilităţi în realizarea programului:– Clinica de Hematologie Fundeni, Clinica de Pediatrie Fundeni– Institutul Naţional de Hematologie Transfuzională "Prof. dr. C. T. Nicolau", Bucureşti, şi reţeaua de hematologie transfuzională– Centrele de transfuzie sanguina judeţene– unităţi sanitare cu secţii de pediatrie şi hematologie– casele de asigurări de sănătate6. Finanţarea programului:6.1. Sursele de finanţareFondul de asigurări sociale de sănătate:a) fond de redistribuire … b) venituri curente … 6.2. Natura cheltuielilor: cheltuieli materiale şi servicii: medicamente7. Indicatori specifici:● fizici:– număr de bolnavi cu hemofilie tip A trataţi– număr de bolnavi cu hemofilie tip B trataţi– număr de bolnavi cu talasemie majoră trataţi– număr de transfuzii● de eficienta:– cost mediu/bolnav cu hemofilie A– cost mediu/bolnav cu hemofilie B– cost mediu/bolnav cu talasemie● de rezultat:– număr de decese bolnavi cu hemofilie– număr de decese bolnavi cu talasemie– număr de bolnavi cu hemosideroza– număr de accidente hemoragice la bolnavii cu hemofilie8. Evaluare:– Clinica de Hematologie Fundeni şi Clinica de Pediatrie Fundeni– Institutul de Ocrotire a Mamei şi Copilului "Prof. dr. Alfred Rusescu"– Institutul Naţional de Hematologie Transfuzională "Prof. dr. C. T. Nicolau", Bucureşti– Comisia de Transfuzie Sanguina9. Controlul gestionării fondului: casele de asigurări de sănătate. +
Anexa 10PROGRAMUL DE SĂNĂTATE Nr. 191. Denumirea programului:Preventia şi controlul în diabetologie şi alte boli de nutriţie – adulti şi copii2. Scopul:– îmbunătăţirea stării de sănătate a bolnavilor cu diabet zaharat prin asigurarea insulinei, a medicamentelor antidiabetice orale şi a materialelor sanitare3. Obiective prioritare:– reducerea mortalitatii prin diabet zaharat– reducerea procentului de bolnavi cu complicatii cronice ale diabetului zaharat4. Instituţii coordonatoare:– Institutul de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice "Prof. dr. N. Paulescu" (pentru Bucureşti)– Comisia naţionala de specialitate5. Instituţii cu responsabilităţi în realizarea programului:– Institutul de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice "Prof. dr. N. Paulescu", Bucureşti– unităţile sanitare cu secţii de profil– casele de asigurări de sănătate6. Finanţarea programului:6.1. Sursele de finanţareFondul de asigurări sociale de sănătate:a) fond de redistribuire … b) venituri curente … 6.2. Natura cheltuielilor: cheltuieli materiale şi servicii:– medicamente şi materiale sanitare specifice7. Indicatori specifici:● fizici:– număr de bolnavi cu diabet zaharat trataţi cu insulina– număr de bolnavi cu diabet zaharat trataţi cu medicamente antidiabetice orale● de eficienta:– cost mediu/bolnav tratat cu insulina– cost mediu/bolnav tratat cu antidiabetice orale● de rezultat:– număr de decese prin diabet zaharat– număr de bolnavi cu complicatii cronice ale diabetului zaharat8. Evaluare:– Institutul de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice "Prof. dr. N. Paulescu" (pentru Bucureşti)– Comisia naţionala de specialitate9. Controlul gestionării fondului: casele de asigurări de sănătate. +
Anexa 11PROGRAMUL DE SĂNĂTATE Nr. 201. Denumirea programului:Preventia în ortopedie şi traumatologie; ortopedia protetica – adulti şi copii2. Scopul:– îmbunătăţirea stării de sănătate şi a integrării socio-familiale a adulţilor şi copiilor care necesita proteze ortopedice implantabile prin asigurarea în spital a materialelor sanitare specifice3. Obiective prioritare:– reducerea perioadei de imobilizare postoperatorie pentru pacientii endoprotezati– recuperarea locomotorie cu cca 80% a bolnavilor cu endoproteze articulare primare– recuperarea locomotorie cu cca 60% a pacientilor cu endoproteze de revizie4. Instituţii coordonatoare:– Spitalul Clinic de Ortopedie Foisor– Comisia naţionala de specialitate5. Instituţii cu responsabilităţi în realizarea programului:– unităţile sanitare cu secţii de profil– casele de asigurări de sănătate6. Finanţarea programului:6.1. Sursele de finanţareFondul de asigurări sociale de sănătate:a) fond de redistribuire … b) venituri curente … 6.2. Natura cheltuielilor – cheltuieli materiale şi servicii: materiale sanitare specifice7. Indicatori specifici:● fizici:– număr de bolnavi endoprotezati pe tipuri de endoproteze● de eficienta:– cost mediu/bolnav pe tipuri de endoproteze● de rezultat:– durata medie de spitalizare a bolnavilor endoprotezati– număr de bolnavi cu endoproteze articulare primare cu recuperare locomotorie de 80%– număr de bolnavi cu endoproteze de revizie cu recuperare locomotorie de 60%8. Evaluare:– Comisia naţionala de specialitate9. Controlul gestionării fondului: casele de asigurări de sănătate. +
Anexa 12PROGRAMUL DE SĂNĂTATE Nr. 211. Denumirea programului:Preventia în patologia endocrina2. Scopul:– scăderea morbiditatii prin afecţiuni endocrine, asigurând în spital şi ambulatoriu medicamentele specifice3. Obiective prioritare:– calitatea vieţii la climacterium şi profilaxia osteoporozei– depistarea, profilaxia şi prevenirea complicatiilor gusei prin carenta de iod– combaterea infertilitatii endocrine– prezervarea creşterii liniare şi prevenirea handicapului statural la copii, adolescenti şi tineri cu boli hipotalamo-hipofizare– supravegherea tumorilor endocrine benigne şi maligne4. Instituţii coordonatoare:– Institutul de Endocrinologie "C.I. Parhon" Bucureşti– Comisia naţionala de specialitate5. Instituţii cu responsabilităţi în realizarea programului:– Institutul de Endocrinologie "C.I. Parhon" Bucureşti– unităţile sanitare cu secţii de profil– casele de asigurări de sănătate6. Finanţarea programului:6.1. Sursele de finanţareFondul de asigurări sociale de sănătate:a) fond de redistribuire … b) venituri curente … 6.2. Natura cheltuielilor: cheltuieli materiale şi servicii: medicamente7. Indicatori specifici:● fizici:– număr de bolnavi trataţi pe afecţiuni endocrine● de eficienta:– cost mediu/bolnav tratat● de rezultat:– incidenţa pe tipuri de afecţiuni– incidenţa complicatiilor8. Evaluare:– Institutul de Endocrinologie "C.I. Parhon" Bucureşti– Comisia naţionala de specialitate9. Controlul gestionării fondului: casele de asigurări de sănătate. +
Anexa 13PROGRAMUL DE SĂNĂTATE Nr. 281. Denumirea programului:Preventia şi diagnosticarea precoce în bolile neurologice2. Scopul:– reducerea invaliditatii neurologice la bolnavii cu scleroza multipla prin asigurarea medicamentelor (interferon Beta 1a şi interferon Beta 1b) în spital3. Obiective prioritare:– reducerea intensitatii şi a numărului puseelor cu 20 % la un număr de 400 de pacienti diagnosticati cu scleroza multipla (200 pacienti pentru interferon Beta 1a şi 200 pacienti pentru interferon Beta 1b).4. Instituţii coordonatoare:– Clinica de neurologie din cadrul Spitalului Clinic Universitar Bucureşti– Clinica de neurologie din cadrul Spitalului Clinic judeţean Mures– Clinica de neurologie din cadrul Institutului de Boli Cerebrovasculare Bucureşti– Comisia naţionala de specialitate5. Instituţii cu responsabilităţi în realizarea programului:– Clinica de neurologie din cadrul Spitalului Clinic Universitar Bucureşti– Clinica de neurologie din cadrul Spitalului Clinic judeţean Mures– Clinica de neurologie din cadrul Institutului de Boli Cerebrovasculare Bucureşti– casele de asigurări de sănătate6. Finanţarea programului:6.1. Sursele de finanţareFondul de asigurări sociale de sănătate:a) fond de redistribuire … b) venituri curente … 6.2. Natura cheltuielilor: cheltuieli materiale şi servicii: medicamente7. Indicatori specifici:● fizici:– număr de bolnavi cu scleroza multipla trataţi pe grade de invaliditate● de eficienta:– cost mediu/bolnav cu scleroza multipla tratat● de rezultat:– număr de decese bolnavi cu scleroza multipla– număr de bolnavi trataţi care au trecut dintr-un grad superior de invaliditate într-unul inferior– număr mediu de pusee/bolnav tratat8. Evaluare:– Clinica de neurologie din cadrul Spitalului Clinic Universitar Bucureşti– Clinica de neurologie din cadrul Spitalului Clinic judeţean Mures– Clinica de neurologie din cadrul Institutului de Boli Cerebrovasculare Bucureşti– Comisia naţionala de specialitate9. Controlul gestionării fondului: casele de asigurări de sănătate. +
Anexa 14PROGRAMUL DE SĂNĂTATE Nr. 331. Denumirea programului:Transplant de organe, tesuturi şi transplant medular2. Scopul:– reabilitarea stării de sănătate a unor bolnavi aflaţi în faza terminala prin insuficienta diferitelor organe3. Obiective prioritare:– profilaxia bolilor terminale prin transplant de organe sau/şi tesuturi4. Instituţii coordonatoare:– Spitalul Clinic de Urgenta Floreasca– Comisia naţionala de specialitate5. Instituţii cu responsabilităţi în realizarea programului:– unităţile sanitare cu secţii de profil din centrele universitare: Cluj-Napoca, Timişoara, Targu Mures, Bucureşti– casele de asigurări de sănătate6. Finanţarea programului:6.1. Sursele de finanţareFondul de asigurări sociale de sănătate:a) fond de redistribuire … b) venituri curente … 6.2. Natura cheltuielilor: cheltuieli materiale şi servicii: medicamente şi materiale sanitare7. Indicatori specifici:● fizici:– număr de bolnavi/tip de transplant efectuat● de eficienta:– cost mediu/tip de transplant efectuat● de rezultat:– număr de bolnavi recuperati/tip de transplant8. Evaluare:– Spitalul Clinic de Urgenta Floreasca– Comisia naţionala de specialitate9. Controlul gestionării fondului: casele de asigurări de sănătate.––-