ORDIN nr. 449 din 11 iulie 2008

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 24/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI EGALITATII DE SANSE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 568 din 28 iulie 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ANEXA 1INLOCUIT DEORDIN 1233 31/08/2010
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 381 25/04/2007 ART. 14
ActulREFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 228
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 228
ActulREFERIRE LALEGE (R) 130 20/07/1999 ART. 12
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 100 10/02/2006
ANEXA 1REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 44
ANEXA 1REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 83
ANEXA 1REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 88
ANEXA 1REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 109
ANEXA 1REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 110
ANEXA 1REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 111
ANEXA 1REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 119
ANEXA 1REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 205
ANEXA 1REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 44
ANEXA 1REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 83
ANEXA 1REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 88
ANEXA 1REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 109
ANEXA 1REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 110
ANEXA 1REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 111
ANEXA 1REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 119
ANEXA 1REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 205
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 130 20/07/1999
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ANEXA 1INLOCUIT DEORDIN 1233 31/08/2010
ANEXA 1REFERIT DEORDIN 1233 31/08/2010

pentru aprobarea modelelor unor formulare, precum şi a caracteristicilor de tipărire, modului de difuzare, utilizare şi de păstrare ale acestora



Având în vedere prevederile art. 12 din Legea nr. 130/1999 privind unele măsuri de protecţie a persoanelor încadrate în muncă, republicată, ale art. 228 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi Nota inspectorului general de stat nr. 634 din 24 iunie 2008,în baza art. 14 din Hotărârea Guvernului nr. 381/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse,ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă modelele, precum şi caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi de păstrare ale următoarelor formulare, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin:1. Certificat de atestare a debitelor cu privire la comisionul datorat de angajatori;2. Decizie referitoare la obligaţiile de plată accesorii aferente comisionului datorat;3. Decizie privind nemodificarea bazei de impunere;4. Decizie de impunere din oficiu.
 + 
Articolul 2Formularele se emit de către personalul de specialitate din cadrul inspectoratelor teritoriale de muncă, conform modelelor prezentate în anexa la prezentul ordin.
 + 
Articolul 3Direcţia economică şi monitorizare executare silită din cadrul Inspecţiei Muncii şi inspectoratele teritoriale de muncă vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
 + 
Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse,Paul PăcuraruBucureşti, 11 iulie 2008.Nr. 449.
 + 
Anexa MODEL 1    I.    MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI EGALITĂŢII DE ŞANSE    INSPECŢIA MUNCII    Inspectoratul Teritorial de Muncă al Judeţului …………    Str. ………………………………. nr. …………    Localitatea ………………………………………..                              CERTIFICAT DE ATESTARE           a debitelor cu privire la comisionul datorat de angajatori   Ca urmare a Cererii nr. …………………. din data de……………….se certifică prin prezenta că persoana juridică/fizică: denumirea …………..…………………., judeţul…………………………, localitatea……………………………, codul poştal ……………………….,bl. …………., sc……………., et. ……….., ap. ……….,telefon……………….., fax ……………….., înregistrată la registrulcomerţului sub nr. ……………………, cod fiscal……………………,figurează în evidenţă cu obligaţii de plată către Inspectoratul Teritorial deMuncă …………………. la data de…………………………………..Nr. Comision 0,25% Comision 0,75% Accesorii STcrt.   în sumă totală de ……………………. lei.   S-a eliberat prezentul certificat pentru a se evidenţia debitele cu privirela comisionul datorat de angajator pentru…………………………………………………………………………………………………..…………………………………..   Prezentul certificat se poate utiliza 30 de zile de la data eliberării.   Încheiat în două exemplare, câte un exemplar pentru fiecare parte.                                 Inspector-şef,   Numele şi prenumele ………………………………………….   Semnătura şi ştampila …………………………………………    II.    1. Denumire: Certificat de atestare a debitelor cu privire la comisionuldatorat de angajatori    2. Format: A4    3. Caracteristici de tipărire: se editează pe o singură pagină.    4. Se utilizează: de către inspectoratele teritoriale de muncă.    5. Se întocmeşte: în două exemplare.    6. Circulă: – un exemplar la solicitant/debitor;                – un exemplar rămâne la inspectoratul teritorial de muncă care                îl eliberează.    7. Se arhivează: un exemplar la inspectoratul de muncă care îl întocmeşte.MODEL 2    I.    MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI EGALITĂŢII DE ŞANSE    INSPECŢIA MUNCII    Inspectoratul Teritorial de Muncă al Judeţului …………..    Str. ……………………………….. nr. ………….    Localitatea ………………………………………….                               DECIZIA Nr. ……             referitoare la obligaţiile de plată accesorii aferente                              comisionului datorat    Numele şi prenumele/denumirea debitorului …………………………….    Domiciliul/sediul în localitatea ………………………., str. ……..………………………………., nr. ……., bl. ……, sc. ……, et.…., ap. ……, sectorul/judeţul …………………..    Cod de identificare ………………………………..    În temeiul art. 88 lit. c) şi art. 119 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completărileulterioare, pentru plata cu întârziere a comisionului reglementat de Legea nr.130/1999 privind unele măsuri de protecţie a persoanelor încadrate în muncă,republicată, s-au calculat pentru perioada ………………….. următoarele:    " dobânzi ……………….. lei aferente comisionului datorat;    " penalităţi de întârziere ………….. lei aferente comisionului datorat;    " majorări de întârziere ……………. lei aferente comisionului datorat.    Documentul prin care s-au individualizat sumele de plată: fişa pe plătitor.    Fişa pe plătitor se poate prezenta la cererea contribuabilului.    În conformitate cu prevederile art. 110 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003,republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prezentul înscrisconstituie titlu de creanţă.    Vă invităm ca în termenul prevăzut la art. 111 alin. (2) din OrdonanţaGuvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,să achitaţi sau să faceţi dovada plăţii sumelor menţionate în prezenta decizie,care constituie şi înştiinţare de plată.    Împotriva prezentului act se poate formula contestaţie, în conformitate cuprevederile art. 205 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cumodificările şi completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la datacomunicării acestuia, care se depune la sediul inspectoratului teritorial demuncă emitent.    Data întocmirii ………………………..    Data comunicării …………………….    Data comunicării prezentei decizii reprezintă:    " data semnării de primire, în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. a) şi b)din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şicompletările ulterioare;    " data înscrisă de poştă la remiterea "confirmării de primire", încondiţiile art. 44 alin. (2) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003,republicată, cu modificările şi completările ulterioare;    " data la care expiră termenul de 15 zile de la data afişării anunţuluipublicitar în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. d) şi alin. (3) din OrdonanţaGuvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.      Inspector-şef, Şef Compartiment relaţii de muncă,…………………….. ……………………………..           L.S. Întocmit,                                            ……………………………..    II.    1. Denumire: Decizie referitoare la obligaţiile de plată accesorii aferentecomisionului datorat    2. Format: A4    3. Caracteristici de tipărire: se editează pe o singură pagină.    4. Se utilizează: de către organul de control cu atribuţii de inspecţiefiscală la stabilirea obligaţiilor de plată accesorii.    5. Se întocmeşte: în două exemplare.    6. Circulă: – un exemplar la contribuabil;                – un exemplar rămâne la dosarul fiscal al contribuabilului,                deţinut de compartimentul de contabilitate.    7. Se arhivează: exemplarul 1 la dosarul fiscal al contribuabilului.MODEL 3

    I.
    MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI EGALITĂŢII DE ŞANSE
    INSPECŢIA MUNCII
    Inspectoratul Teritorial de Muncă al Judeţului …………….
    Str. ………………………………….. nr. …………
    Localitatea ……………………………………………
                                     DECIZIE
                   privind nemodificarea bazei de impunere
    1. Datele de identificare a contribuabilului
    Denumirea contribuabilului …………………………………………
    Codul de identificare fiscală ………………………………………
    Domiciliul fiscal: localitatea …………………………………, str.
……………………………………. nr. …, bl. …, sc. …, ap. …,
judeţul/sectorul …………………………………………
    2. Date privind obligaţiile fiscale supuse inspecţiei
    2.1.1. Obligaţii fiscale verificate:
Nr. Perioada verificată
crt. Denumire impozit, taxă, contribuţie
De la data Până la data
0 1 2 3
1. Comision
2. Accesorii
    2.1.2. Motivul de fapt: Raportul de inspecţie fiscală nr. …
    2.1.3. Temeiul de drept: art. 109 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare
    Data comunicării ……………………………………….
    Data comunicării prezentei decizii reprezintă:
    – data semnării de primire, în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. a) şi b)
din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare;
    – data înscrisă de poştă la remiterea "confirmării de primire", în
republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – data la care expiră termenul de 15 zile de la data afişării anunţului
publicitar în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. d) şi alin. (3) din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    3. Dispoziţii finale
    La prezenta decizie se anexează Raportul de inspecţie fiscală care, împreună
cu anexele, conţine …. pagini.
    Împotriva prezentului act se poate formula contestaţie, în conformitate cu
modificările şi completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data
comunicării acestuia, care se depune la sediul inspectoratului teritorial de
muncă emitent.
       Inspector-şef, Şef Compartiment relaţii de muncă,
………………………. ………………………………
            L.S. Întocmit,
                                            ………………………………
    II.
    1. Denumire: Decizie privind nemodificarea bazei de impunere
    2. Format: A4
    3. Caracteristici de tipărire: se editează pe o singură pagină.
    4. Se utilizează: de către organul de control cu atribuţii de inspecţie
fiscală.
    5. Se întocmeşte: în două exemplare.
    6. Circulă: – un exemplar la contribuabil;
                – un exemplar rămâne la dosarul fiscal al contribuabilului,
deţinut de compartimentul de contabilitate.
    7. Se arhivează: exemplarul 1 la dosarul fiscal al contribuabilului.

MODEL 4

    I.
    MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI EGALITĂŢII DE ŞANSE
    INSPECŢIA MUNCII
    Inspectoratul Teritorial de Muncă al Judeţului ……………..
    Str. …………………. nr. …………………………..
    Localitatea …………………………………………….
                                    DECIZIE
                            de impunere din oficiu
    Datele de identificare a contribuabilului
    Denumirea contribuabilului ……………………………………
    Codul de identificare fiscală …………………………………
    Domiciliul fiscal: localitatea …………………, str. ……….
…………………… nr. …….., bl. ……, sc. …, ap. ……..,
judeţul/sectorul …………….
    În conformitate cu dispoziţiile art. 83 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului
nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, şi în baza Referatului privind stabilirea din oficiu a
impozitelor, taxelor şi contribuţiilor nr. …../…………..,
    ca urmare a nedepunerii declaraţiei fiscale (model aprobat prin Ordinul
ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei nr. 100/2006), se
stabilesc din oficiu următoarele obligaţii fiscale:
Nr.
crt.

Denumire impozit,
taxă, contribuţie

Perioada de raportare pentru
care s-au stabilit din oficiu
obligaţiile fiscale
Suma datorată
stabilită din oficiu

II.aa
II.aa
II.aa
II.aa
    Prezenta decizie reprezintă titlu de creanţă şi constituie înştiinţare de
plată conform legii.
    Impozitul, taxa sau contribuţia stabilite din oficiu se corectează prin
depunerea de către contribuabil a declaraţiei fiscale referitoare la impozitele,
taxele sau contribuţiile care au fost stabilite din oficiu.
    Impozitele, taxele sau contribuţiile calculate de organul fiscal se plătesc
în funcţie de data comunicării, astfel:
    – dacă data comunicării este cuprinsă în intervalul 1-15 din lună, termenul
de plată este până la data de 5 a lunii următoare;
    – dacă data comunicării este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună, termenul
de plată este până la data de 20 a lunii următoare.
    Data comunicării ………………………………………
    Data comunicării prezentei decizii reprezintă:
    – data semnării de primire, în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. a) şi b)
din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare;
    – data înscrisă de poştă la remiterea "confirmării de primire", în
republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – data la care expiră termenul de 15 zile de la data afişării anunţului
publicitar în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. d) şi alin. (3) din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    Pentru neplata la termenele prevăzute de lege a obligaţiilor fiscale se vor
calcula majorări de întârziere, conform legii.
    Împotriva prezentului act se poate formula contestaţie, în conformitate cu
modificările şi completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data
comunicării acestuia, care se depune la sediul inspectoratului teritorial de
muncă emitent.
       Inspector-şef, Şef Compartiment relaţii de muncă,
………………………. ………………………………
            L.S. Întocmit,
                                            ………………………………
    II.
    1. Denumire: Decizie de impunere din oficiu
    2. Format: A4
    3. Caracteristici de tipărire: se editează pe o singură pagină.
    4. Se utilizează: de către organul de control cu atribuţii de inspecţie
fiscală la stabilirea obligaţiilor fiscale ale contribuabilului.
    5. Se întocmeşte: în două exemplare.
    6. Circulă: – un exemplar la contribuabil;
    – un exemplar rămâne la dosarul fiscal al contribuabilului, deţinut de
compartimentul de contabilitate.
    7. Se arhivează: exemplarul 1 la dosarul fiscal al contribuabilului.

––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x