ORDIN nr. 444 din 8 mai 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 424 din 17 mai 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1ABROGA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 26
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 50 14/01/2004
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 3
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 11
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 13
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 14
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 20
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 7
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 8
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 9
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 10
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 11
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 12
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 13
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 14
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 15
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 16
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 18
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 20
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 21
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 22
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ANEXA 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ANEXA 5
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 408 23/03/2004 ART. 4
ActulREFERIRE LAHG 408 23/03/2004 ART. 5
ART. 1REFERIRE LAOUG 195 22/12/2005 ART. 23
ART. 1ABROGA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 26
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 50 14/01/2004
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 3
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 11
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 13
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 14
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 20
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 7
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 8
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 9
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 10
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 11
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 12
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 13
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 14
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 15
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 16
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 18
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 20
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 21
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ART. 22
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ANEXA 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 50 14/01/2004 ANEXA 5
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT INDIRECT DEORDIN 790 04/08/2006
ActulREFERIT INDIRECT DEREGULAMENT 04/08/2006

pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului agriculturii, pădurilor, apelor şi mediului nr. 50/2004 privind stabilirea Procedurii de organizare şi coordonare a schemelor de management de mediu şi audit (EMAS) în vederea participării voluntare a organizaţiilor la aceste scheme



În temeiul art. 4 pct. I.4 şi al art. 5 alin. (8) din Hotărârea Guvernului nr. 408/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Gospodăririi Apelor, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul mediului şi gospodăririi apelor emite prezentul ordin. + 
Articolul IOrdinul ministrului agriculturii, pădurilor, apelor şi mediului nr. 50/2004 privind stabilirea Procedurii de organizare şi coordonare a schemelor de management de mediu şi audit (EMAS) în vederea participării voluntare a organizaţiilor la aceste scheme, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 81 din 30 ianuarie 2004, se modifică şi se completează după cum urmează:1. Literele a), k), l) o), q) şi u) ale articolului 3 vor avea următorul cuprins:"a) politica de mediu – scopurile şi principiile generale de acţiune ale unei organizaţii privind mediul, inclusiv respectarea tuturor cerinţelor de reglementare din domeniul mediului, precum şi angajamentul faţă de îmbunătăţirea continuă a performanţei de mediu; politica de mediu furnizează cadrul legal pentru stabilirea şi revizuirea obiectivelor şi a ţintelor de mediu;…………………………………………………………………k) sistem de management de mediu – componenta sistemului de management general, care include structura organizatorică, activităţile de planificare, responsabilităţile, practicile, procedurile, procesele şi resursele pentru elaborarea, implementarea, realizarea, analizarea şi menţinerea politicii de mediu;l) audit de mediu – instrumentul managerial de evaluare sistematică, documentată, periodică şi obiectivă a performanţei organizaţiei, a sistemului de management şi a proceselor destinate protecţiei mediului, cu scopul de:(i) a facilita controlul managementului practicilor cu posibil impact asupra mediului;(îi) a evalua respectarea politicii de mediu, inclusiv realizarea obiectivelor şi ţintelor de mediu ale organizaţiei, conform anexei nr. 2;…………………………………………………………………o) declaraţie de mediu – informaţiile detaliate în anexa nr. 3 pct. 3.2 [de la lit. a) la lit. g)];…………………………………………………………………q) verificator de mediu – persoana fizică sau organizaţia, independentă faţă de organizaţia verificată, care a obţinut acreditarea ca verificator de mediu;…………………………………………………………………u) organisme competente – organismele naţionale, regionale sau locale desemnate pentru a îndeplini cerinţele specificate în prezentul ordin."2. După litera u) a articolului 3 se introduce o nouă literă, litera v), cu următorul cuprins:"v) entitate – amplasamentul sau o subdiviziune a unui amplasament, o organizaţie ori o parte a unei organizaţii sau a unui grup de organizaţii pentru care se solicită înregistrarea cu un număr de înregistrare unic."3. Articolul 4 va avea următorul cuprins:"Art. 4. – (1) Prevederile prezentului ordin se aplică tuturor organizaţiilor care doresc să îşi îmbunătăţească performanţa de mediu.(2) Participarea în cadrul schemelor de management şi audit de mediu se realizează prin înregistrarea organizaţiilor în cadrul acestor scheme, denumită în continuare înregistrare EMAS.(3) Cea mai mică parte din structura unei organizaţii luate în considerare în scopul înregistrării EMAS este un amplasament.(4) În cazuri excepţionale, cea mai mică parte din structura unei organizaţii luate în considerare în scopul înregistrării EMAS poate fi mai mică decât un amplasament.(5) Autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului elaborează Ghidul de implementare EMAS în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin."4. Articolul 5 va avea următorul cuprins:"Art. 5. – În scopul obţinerii înregistrării EMAS, organizaţia trebuie să respecte următoarele condiţii:a) să realizeze o analiză de mediu pentru activităţile, produsele şi serviciile sale, în conformitate cu anexa nr. 7, referitoare la problemele conţinute de anexa nr. 6, şi pe baza rezultatelor obţinute să implementeze un sistem de management de mediu care răspunde tuturor cerinţelor prevăzute în anexa nr. 1 şi, în special, să respecte legislaţia relevantă din domeniul protecţiei mediului. Pentru organizaţiile care au deja un sistem de management de mediu certificat în conformitate cu cerinţele art. 20 nu este necesară efectuarea analizei de mediu în momentul implementării EMAS, dacă sistemul conţine informaţiile necesare pentru identificarea şi evaluarea aspectelor de mediu descrise în anexa nr. 6;b) să efectueze sau să solicite efectuarea auditului de mediu în conformitate cu cerinţele descrise în anexa nr. 2. Auditul de mediu are ca scop evaluarea performanţei de mediu a organizaţiei;c) să pregătească declaraţia de mediu în conformitate cu pct. 3.2 din anexa nr. 3, care trebuie să includă rezultatele obţinute de organizaţie faţă de obiectivele şi ţintele de mediu propuse, cerinţa de îmbunătăţire continuă a performanţei de mediu şi să ia în considerare necesităţile de informare ale părţilor interesate;d) să se asigure că analiza de mediu, sistemul de management, procedura de audit şi declaraţia de mediu sunt examinate în scopul de a verifica îndeplinirea cerinţelor prezentului ordin;e) să obţină validarea declaraţiei de mediu de către un verificator de mediu, pentru a garanta conformarea cu prevederile anexei nr. 3;f) să înainteze Biroului EMAS declaraţia de mediu validată şi să o publice după obţinerea înregistrării EMAS."5. Litera b) a articolului 6 va avea următorul cuprins:"b) să înainteze anual Biroului EMAS actualizările necesare şi validate ale declaraţiei de mediu şi să le pună la dispoziţie publicului. Frecvenţa actualizărilor poate varia în funcţie de condiţiile prevăzute în Ghidul de implementare EMAS."6. Articolul 7 va avea următorul cuprins:"Art. 7. – (1) Autoritatea competentă pentru punerea în aplicare a prevederilor prezentului ordin este autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului.(2) În cadrul autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului se înfiinţează Comitetul consultativ EMAS.(3) Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului organizează şi coordonează Secretariatul tehnic al Comitetului consultativ EMAS, denumit în continuare Biroul EMAS.(4) Comitetul consultativ EMAS şi Biroul EMAS îndeplinesc funcţiile organismului naţional competent pentru înregistrarea organizaţiilor în cadrul EMAS."7. Articolul 8 va avea următorul cuprins:"Art. 8. – (1) Comitetul consultativ EMAS este constituit din 19 membri, după cum urmează:a) 2 reprezentanţi ai autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului;b) un reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului;c) un reprezentant al Gărzii Naţionale de Mediu;d) un reprezentant al autorităţii publice centrale pentru economie şi comerţ;e) un reprezentant al autorităţii publice centrale pentru transport, construcţii şi turism;f) un reprezentant al autorităţii publice centrale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie;g) 2 reprezentanţi ai institutelor de cercetare relevante în domeniul protecţiei mediului;h) 2 reprezentanţi ai instituţiilor de învăţământ superior;i) 4 reprezentanţi ai asociaţiilor patronale;j) 4 reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale care desfăşoară activităţi în domeniul protecţiei mediului.(2) Componenţa Comitetului consultativ EMAS se aprobă prin ordin al ministrului mediului şi gospodăririi apelor.(3) Biroul EMAS este constituit din cel puţin 2 experţi în domeniul sistemelor de management de mediu şi al auditului de mediu din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului.(4) Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comitetului consultativ EMAS şi a Biroului EMAS este elaborat de către membrii Comitetului consultativ EMAS şi ai Biroului EMAS şi se aprobă, prin ordin al ministrului mediului şi gospodăririi apelor, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin."8. Articolul 9 va avea următorul cuprins:"Art. 9. – (1) Comitetul consultativ EMAS şi Biroul EMAS elaborează procedura de înregistrare EMAS a organizaţiilor, care include şi cazurile pentru refuzul, suspendarea sau anularea înregistrării EMAS a organizaţiilor şi evaluarea observaţiilor părţilor interesate despre organizaţiile înregistrate EMAS.(2) Procedura de înregistrare EMAS a organizaţiilor se aprobă, prin ordin al ministrului mediului şi gospodăririi apelor, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin."9. Articolul 10 va avea următorul cuprins:"Art. 10. – (1) Comitetul consultativ EMAS decide asupra înregistrării organizaţiilor în cadrul EMAS.(2) Biroul EMAS asigură înscrierea şi menţinerea organizaţiilor într-un registru."10. Articolul 11 va avea următorul cuprins:"Art. 11. – (1) În cadrul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului se organizează un sistem de acreditare a verificatorilor de mediu independenţi şi de supraveghere a activităţii acestora, care funcţionează sub coordonarea autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului.(2) Activităţile de acreditare şi supraveghere a verificatorilor de mediu se realizează de Comisia pentru acreditarea persoanelor fizice şi juridice ca verificatori de mediu, denumită în continuare Comisia de acreditare.(3) Comisia de acreditare îndeplineşte funcţiile organismului naţional de acreditare a verificatorilor de mediu şi de supraveghere a activităţii acestora şi este constituită din 15 membri de înaltă ţinută profesională cu experienţă în domeniul protecţiei mediului şi al sistemelor de management de mediu şi audit de mediu, după cum urmează:a) 2 reprezentanţi din cadrul autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului;b) 2 reprezentanţi ai Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului;c) un reprezentant al Gărzii Naţionale de Mediu;d) un reprezentant al autorităţii publice centrale pentru economie şi comerţ;e) un reprezentant al autorităţii publice centrale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie;f) 2 reprezentanţi ai institutelor de cercetare relevante;g) 2 auditori de mediu certificaţi de organisme acreditate de Asociaţia de Acreditare din România – RENAR;h) un reprezentant al instituţiilor de învăţământ superior;i) 3 reprezentanţi ai persoanelor atestate de autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului pentru realizarea evaluării impactului asupra mediului şi/sau a bilanţului de mediu.(4) Componenţa Comisiei de acreditare se aprobă prin ordin al ministrului mediului şi gospodăririi apelor."11. După articolul 11 se introduce un nou articol, articolul 11^1, cu următorul cuprins:"Art. 11^1. – (1) Acreditarea verificatorilor de mediu şi supravegherea activităţilor acestora se realizează în conformitate cu prevederile anexei nr. 5.(2) Regulamentul de organizare şi funcţionare a organismului naţional de acreditare a verificatorilor de mediu şi de supraveghere a activităţii acestora este elaborat de autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului în colaborare cu Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului şi se aprobă, prin ordin al ministrului mediului şi gospodăririi apelor, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin."12. Articolul 12 va avea următorul cuprins:"Art. 12. – (1) Documentele necesare înregistrării unei organizaţii în cadrul EMAS sunt:a) declaraţia de mediu, validată în conformitate cu prevederile anexei nr. 3;b) formularul completat, care include cel puţin informaţiile prevăzute în anexa nr. 8;c) dovada achitării tarifului de înregistrare.(2) Documentele prevăzute la alin. (1) se înaintează Biroului EMAS.(3) Comitetul consultativ EMAS decide acordarea înregistrării EMAS dacă organizaţia solicitantă întruneşte toate cerinţele prezentului ordin în baza documentelor şi informaţiilor primite şi în special a investigaţiilor făcute pe lângă autoritatea teritorială pentru protecţia mediului în privinţa respectării de către organizaţie a legislaţiei de mediu relevante.(4) Biroul EMAS înregistrează organizaţia prin atribuirea numărului de înregistrare şi trecerea organizaţiei în registru.(5) Biroul EMAS înştiinţează conducerea organizaţiei cu privire la acordarea înregistrării EMAS."13. Articolul 13 va avea următorul cuprins:"Art. 13. – Comitetul consultativ EMAS refuză sau suspendă, după caz, înregistrarea EMAS a organizaţiei dacă primeşte un raport de supraveghere din partea Comisiei de acreditare, din care rezultă că activităţile verificatorului de mediu nu s-au desfăşurat astfel încât să se asigure că organizaţia întruneşte cerinţele prevăzute de prezentul ordin."14. După articolul 13 se introduce un nou articol, articolul 13^1, cu următorul cuprins:"Art. 13^1. – (1) În vederea reînnoirii înregistrării EMAS organizaţiile prezintă Biroului EMAS următoarele documente:a) actualizările anuale ale declaraţiei de mediu validate în conformitate cu prevederile anexei nr. 3;b) dovada achitării tarifului de înregistrare;c) formularul completat, care include cel puţin informaţiile prevăzute în anexa nr. 8.(2) Dacă în termen de 3 luni de la data solicitării organizaţia nu prezintă documentele prevăzute la alin. (1), Comitetul consultativ EMAS decide, după caz, suspendarea sau anularea înregistrării EMAS a organizaţiei, în funcţie de natura sau de amploarea nerespectării cererii."15. După articolul 13^1 se introduce un nou articol, articolul 13^2, cu următorul cuprins:"Art. 13^2. – (1) Dacă Comitetul consultativ EMAS este informat că organizaţia nu mai respectă una sau mai multe dintre condiţiile prezentului ordin, pe baza dovezilor primite decide, după caz, suspendarea sau anularea înregistrării EMAS în funcţie de natura şi de amploarea nerespectării condiţiilor.(2) Dacă Comitetul consultativ EMAS este informat de autoritatea publică teritorială pentru protecţia mediului că organizaţia a încălcat una dintre prevederile legislaţiei privind protecţia mediului, decide, după caz, refuzul sau suspendarea înregistrării EMAS a organizaţiei."16. După articolul 13^2 se introduce un nou articol, articolul 13^3, cu următorul cuprins:"Art. 13^3. – (1) Refuzul, suspendarea sau anularea înregistrării EMAS a unei organizaţii se realizează în urma consultării părţilor interesate, pentru a furniza Comitetului consultativ EMAS dovezile concludente pentru luarea deciziei.(2) Biroul EMAS informează conducerea organizaţiei atât despre motivele măsurilor adoptate, cât şi despre dovezile furnizate de autoritatea publică teritorială pentru protecţia mediului."17. Articolul 14 va avea următorul cuprins:"Art. 14. – Măsurile prevăzute la art. 13, 13^1 şi 13^2 încetează să se aplice dacă Comitetul consultativ EMAS primeşte informaţii relevante referitoare la respectarea tuturor cerinţelor EMAS de către organizaţie sau dacă autoritatea publică teritorială pentru protecţia mediului transmite că organizaţia a luat toate măsurile necesare pentru a respecta legislaţia de mediu şi pentru a preveni apariţia altor situaţii similare."18. După articolul 14 se introduce un nou articol, articolul 14^1, cu următorul cuprins:"Art. 14^1. – Biroul EMAS asigură obţinerea informaţiilor de la agenţiile teritoriale pentru protecţia mediului cu privire la respectarea legislaţiei de mediu relevante de către organizaţiile care solicită obţinerea înregistrării sau a reînnoirii înregistrării EMAS, precum şi de organizaţiile care au fost înregistrate EMAS."19. Articolul 15 va avea următorul cuprins:"Art. 15. – (1) Comisia de acreditare întocmeşte, revizuieşte şi actualizează lista cu verificatorii de mediu şi domeniul lor de acreditare, pe care o comunică lunar Comitetului consultativ EMAS.(2) Comisia de acreditare transmite lunar Comisiei Europene lista prevăzută la alin. (1).(3) Prima raportare se realizează începând cu anul 2007."20. Articolul 16 va avea următorul cuprins:"Art. 16. – (1) Biroul EMAS întocmeşte, revizuieşte şi actualizează lista cu organizaţiile înregistrate EMAS la nivel naţional, pe care o comunică lunar Comitetului consultativ EMAS.(2) Comitetul consultativ EMAS transmite lunar Comisiei Europene lista prevăzută la alin. (1).(3) Prima raportare se realizează începând cu anul 2007."21. Litera b) a articolului 18 va avea următorul cuprins:"b) pe declaraţiile de mediu validate în conformitate cu prevederile anexei nr. 3, folosindu-se versiunea a doua a mărcii EMAS."22. Articolul 20 va avea următorul cuprins:"Art. 20. – (1) Organizaţiile care pun în aplicare standarde naţionale, europene sau internaţionale în domeniul mediului, relevante pentru EMAS, şi care respectă conform procedurilor de certificare adecvate acele standarde, întrunesc cerinţele prezentului ordin, dacă sunt îndeplinite următoarele condiţii:a) standardele sunt recunoscute la nivel naţional;b) cerinţele de acreditare pentru organismele de certificare sunt recunoscute la nivel naţional.(2) Pentru a permite înregistrarea EMAS a organizaţiilor menţionate la alin. (1), acestea trebuie să demonstreze verificatorului de mediu că respectă cerinţele neacoperite de standardele aplicate şi relevante pentru EMAS."23. După articolul 20 se introduce un nou articol, articolul 20^1, cu următorul cuprins:"Art. 20^1. – Procedura de înregistrare EMAS a organizaţiilor se aplică fără a aduce atingere prevederilor legislaţiei în domeniul protecţiei mediului şi altor cerinţe prevăzute de legislaţia naţională în vigoare."24. Articolul 21 va avea următorul cuprins:"Art. 21. – Comitetul consultativ EMAS şi Biroul EMAS promovează participarea organizaţiilor în cadrul EMAS şi, în special, participarea întreprinderilor mici şi mijlocii, prin:a) facilitarea accesului la informaţii;b) adoptarea şi promovarea măsurilor de asistenţă tehnică, în colaborare cu autorităţile publice locale, camere de comerţ, asociaţii patronale etc.;c) tarife de înregistrare rezonabile, care să încurajeze o cât mai largă participare."25. Articolul 22 va avea următorul cuprins:"Art. 22. – Comitetul consultativ EMAS şi Biroul EMAS iau măsurile necesare pentru:a) informarea organizaţiilor asupra prevederilor prezentului ordin;b) informarea publicului asupra obiectivelor şi componentelor principale ale EMAS."26. Articolul 26 se abrogă.27. După articolul 26 se introduce un nou articol, articolul 27, cu următorul cuprins:"Art. 27. – (1) Fiecare solicitare pentru înregistrarea sau reînnoirea înregistrării EMAS a unei organizaţii sau a unei părţi a acesteia este supusă plăţii unei sume ce reprezintă tariful pentru procesarea solicitării respective.(2) Tariful pentru înregistrarea sau reînnoirea înregistrării EMAS este de 500 lei (RON).(3) În cazul întreprinderilor mici şi mijlocii, tariful pentru înregistrarea sau reînnoirea înregistrării EMAS se reduce cu 25%.(4) Nivelul tarifelor pentru înregistrarea sau reînnoirea înregistrării EMAS se reactualizează prin ordin al ministrului mediului şi gospodăririi apelor.(5) Sumele provenite din tarifele pentru înregistrarea sau reînnoirea înregistrării EMAS se încasează potrivit prevederilor art. 23 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului.”28. După articolul 27 se introduce un nou articol, articolul 28, cu următorul cuprins:"Art. 28. – Tariful pentru înregistrarea sau reînnoirea înregistrării EMAS nu include costurile necesare pentru îndeplinirea cerinţelor în vederea obţinerii înregistrării EMAS şi de verificare şi validare a informaţiilor de către verificatorii de mediu în procesul de evaluare a performanţei de mediu a organizaţiei. Aceste costuri se suportă de către solicitanţi."29. Punctul 4 din secţiunea B a anexei nr. 1 va avea următorul cuprins:"Pe lângă cerinţele din secţiunea A, angajaţii trebuie să fie implicaţi în procesele de îmbunătăţire continuă a performanţei de mediu a organizaţiei. Trebuie utilizate forme adecvate de participare, cum ar fi: caietul de sugestii, participarea la proiecte bazate pe munca în echipă şi la comitete de mediu. Organizaţiile trebuie să aibă în vedere cele mai bune practici în acest domeniu."30. La punctul 2.1, paragraful 2 din anexa nr. 2 va avea următorul cuprins:"Auditurile interne sunt efectuate de către persoane independente de activitatea auditată, pentru a se asigura o evaluare imparţială. Ele pot fi efectuate de angajaţi ai altor departamente din cadrul organizaţiei auditate sau de persoane din exteriorul acesteia, angajaţi ai altor organizaţii sau consultanţi."31. În anexa nr. 3 se înlocuieşte sintagma "raportul de mediu" cu sintagma "declaraţia de mediu".32. În anexa nr. 5 se înlocuieşte sintagma "raportul de mediu" cu sintagma "declaraţia de mediu".33. Punctul 5.6 din anexa nr. 5 va avea următorul cuprins:"În urma consultării cu organizaţia, verificatorul de mediu stabileşte un program pentru a se asigura că toate elementele necesare înregistrării în cadrul EMAS sunt verificate pe o perioadă de maximum 36 de luni. În plus, verificatorul de mediu validează, la intervale de maximum 12 luni, orice informaţii actualizate din declaraţia de mediu. Abaterile de la frecvenţa de efectuare a actualizărilor sunt permise în funcţie de condiţiile prevăzute în ghidul de implementare EMAS, elaborat de autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului."
 + 
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul mediului şi gospodăririi apelor,Sulfina BarbuBucureşti, 8 mai 2006.Nr. 444._________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x