ORDIN Nr. 427 din 11 decembrie 1995

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 11/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL NR. 297 din 27 decembrie 1995
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 24 21/01/1997
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LANORMA 14681 28/09/1995
ActulREFERIRE LAOG 34 25/08/1995
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 24 21/01/1997

privind aprobarea Procedurii de soluţionare a cererilor pentru acordarea unor înlesniri la plata majorărilor de întârziere datorate bugetului asigurărilor sociale de stat



Ministru de stat, ministrul muncii şi protecţiei sociale,având în vedere prevederileart. 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 34/1995privind unele măsuri de reducere şi de reglementare unitară a majorărilor de întârziere pentru neplata la termen a sumelor datorate bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat, bugetelor locale, bugetelor fondurilor speciale, precum şi a primelor de asigurare prin efectul legii, aprobată prin Legea nr. 99 din 1 noiembrie 1995, precum şi aleNormelor metodologice nr. 14.681/1995de aplicare a prevederilorOrdonanţei Guvernului nr. 34/1995, emise de Ministerul Finanţelor,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 448/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale,emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă Procedura de soluţionare a cererilor pentru acordarea unor înlesniri la plata majorărilor de întârziere datorate bugetului asigurărilor sociale de stat, prevăzută în anexa care face parte din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Direcţia de metodologie, îndrumare şi controlul încasării contribuţiilor de asigurări sociale, Corpul de control fond şomaj, Direcţia generală economică-financiară, direcţiile judeţene de muncă şi protecţie socială şi Direcţia generală de muncă şi protecţie socială a municipiului Bucureşti vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 3Procedura de soluţionare a cererilor pentru acordarea unor înlesniri la plata majorărilor de întârziere datorate bugetului asigurărilor sociale de stat se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministru de stat,ministrul muncii şi protecţiei sociale,Dan Mircea Popescu
 + 
AnexăPROCEDURAde soluţionare a cererilor pentru acordarea unor înlesniri la plata majorărilor de întârziere datorate bugetului asigurărilor sociale de stat1. În temeiulart. 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 34/1995, plătitorii (denumiţi, în continuare, contribuabili) contribuţiilor datorate fondurilor aprobate prin legea bugetului asigurărilor sociale de stat pot solicita Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale aprobarea unor aminari, eşalonări, reduceri sau scutiri la plata majorărilor datorate pentru plata cu întârziere a contribuţiilor (obligaţiilor principale) respective.1.1. Nu se acordă înlesniri la plata majorărilor calculate pentru intirzierea plăţii contribuţiilor de 3% pentru pensia suplimentară şi de 1% la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj pe care contribuabilii sunt obligaţi să le retina din drepturile achitate salariaţilor şi să le vireze organelor de muncă şi protecţie socială.2. Cererile pentru aprobarea înlesnirilor prevăzute deOrdonanţa Guvernului nr. 34/1995se depun la direcţiile judeţene de muncă şi protecţie socială, respectiv la Direcţia generală de muncă şi protecţie socială (D.G.M.P.S.) a municipiului Bucureşti.2.1. Prin aceeaşi cerere se pot solicita mai multe înlesniri cu privire la majorările pentru plata cu întârziere a uneia sau a mai multor obligaţii principale.2.2. Cererea trebuie să cuprindă următoarele elemente principale:– elementele de identificare a contribuabilului – denumire, adresa/sediul, numărul contului (dacă sunt mai multe se vor preciza toate) de disponibilitati şi unitatea (unităţile) bancară(e) la care este deschis, numele, prenumele şi calitatea celor care reprezintă contribuabilul în relaţiile patrimoniale;– sumele datorate bugetului asigurărilor sociale de stat, distinct, pe categorii de fonduri (contribuţii de asigurări sociale de stat: contribuţia de 2-4%, prevăzută de Legea nr. 80/1992, republicată, şi de Hotărârea Guvernului nr. 557/1992, datorată până la 31 decembrie 1994; contribuţia de 5% la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj; contribuţia de 3% pentru pensia suplimentară şi contribuţia de 1% la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj).Menţionarea tuturor contribuţiilor restante prevăzute mai sus este obligatorie, chiar dacă se solicita înlesnire la plata majorărilor de întârziere numai pentru unele dintre obligaţiile principale restante la data cererii sau pentru contribuţii neachitate anterior cererii.Sumele respective vor fi înscrise cronologic, în funcţie de momentul când se datorau bugetului asigurărilor sociale de stat (conform anexei nr. 1);– sumele datorate pe fiecare fond în parte cu titlu de majorări de întârziere şi pentru care se solicita înlesniri (cu precizarea înlesnirilor solicitate). Se vor preciza termenele până la care se solicita aminari sau eşalonări la plata majorărilor de întârziere şi sumele ce vor fi achitate la fiecare scadenta (conform anexei nr. 2);– data şi numărul de înregistrare la direcţia judeteana de muncă şi protecţie socială (respectiv la D.G.M.P.S. a municipiului Bucureşti) ale cererii anterioare, pentru aprobarea de înlesniri în temeiulart. 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 34/1995;– numărul dosarelor de pensionare depuse de solicitant în ultimele 12 luni anterioare cererii de aprobare a înlesnirilor;– motivele pentru care se solicita înlesniri în temeiulOrdonanţei Guvernului nr. 34/1995;– măsurile stabilite pentru plata obligaţiilor principale datorate, precum şi plata contribuţiilor curente faţă de bugetul asigurărilor sociale de stat;– data şedinţei consiliului de administraţie (sau denumirea echivalenta) în care a fost analizata cererea şi s-a hotărît solicitarea înlesnirilor la plata majorărilor de întârziere;– semnăturile persoanelor care angajează unitatea solicitanta şi ştampila acesteia.2.3. La cerere se vor anexa:– ultimul bilanţ contabil, anterior depunerii cererii;– situaţia creditelor obţinute până la data cererii şi nerambursate;– situaţia privind rezultatele financiare la zi;– situaţia obligaţiilor fiscale neonorate;– certificatul eliberat de Oficiul Registrului comerţului – anexa nr. 6 la Normele metodologice nr. 46.544/1994, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 192 din 27 iulie 1994.În lipsa elementelor prevăzute la pct. 2.2. şi a anexelor prevăzute la pct. 2.3. cererea nu va fi înregistrată la direcţia judeteana de muncă şi protecţie socială (respectiv la D.G.M.P.S. a municipiului Bucureşti).Se recomanda să se menţioneze în cerere şi alte elemente şi să se anexeze orice alte documente considerate utile pentru soluţionarea cererii.Se recomanda ca în legătură cu cererea de aprobare a unor înlesniri să fie informate organele sindicale semnatare ale contractului colectiv de muncă.Prin depunerea cererii pentru acordarea de înlesniri, măsurile de executare silită nu încetează, iar acţiunile în instanţa îşi urmează cursul.3. La primirea cererii, Direcţia judeteana de muncă şi protecţie socială (respectiv D.G.M.P.S. a municipiului Bucureşti) înregistrează cererea într-un registru special, cu rubricatia stabilită de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, prin circulara.Directorul direcţiei judeţene de muncă şi protecţie socială (respectiv al D.G.M.P.S. a municipiului Bucureşti) dispune corpurilor de control specializate, de asigurări sociale şi şomaj, verificarea cererilor în termen de 30 de zile lucrătoare de la depunere.În cazuri temeinic motivate, directorul poate prelungi cu 10 zile calendaristice termenul de verificare a cererilor înregistrate.3.1. Cu ocazia verificării se au în vedere:– realitatea datelor prezentate în cererea de acordare a unor înlesniri la plata majorărilor de întârziere cuvenite bugetului asigurărilor sociale de stat; solicitanţii sunt obligaţi să prezinte toate actele şi explicaţiile necesare verificării. Refuzul de prezentare a documentelor sau prezentarea unor documente incomplete poate motiva propunerea de respingere a cererii.În cazul constatării unor neconcordante se vor efectua corectiile necesare care se menţionează într-un proces-verbal;– respectarea de către solicitant a reglementărilor legale în vigoare privind disciplina financiară;– situaţia creditelor angajate de solicitant;– respectarea de către solicitant a termenelor de plată a contribuţiilor curente, fapt datorită căruia este necesar ca cererea sa conţină măsuri concrete. Lipsa acestora sau netemeinicia lor poate constitui motiv pentru respingerea cererii.În cazul când se constata nevirarea unor sume reprezentind contribuţiile de 3% pentru pensia suplimentară şi de 1% la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj şi majorările aferente, directorul direcţiei judeţene de muncă şi protecţie socială (sau, după caz, al D.G.M.P.S. a municipiului Bucureşti) dispune restituirea cererii;– existenta unor programe de restructurare în derulare, aprobate conform reglementărilor în vigoare;– orice elemente care pot contribui la formularea propunerii de aprobare sau de respingere a cererii.Rezultatele se înscriu într-un proces-verbal, care se semnează de organul de control şi de reprezentanţii autorizaţi ai solicitantului.3.2. Pe baza cererii, a documentelor anexate şi a procesului-verbal de verificare, directorul direcţiei judeţene de muncă şi protecţie socială (sau, după caz, al D.G.M.P.S. a municipiului Bucureşti) întocmeşte un referat cu concluzii şi propuneri de soluţionare, motivate.Referatul, semnat de director şi de directorul adjunct de specialitate, se înaintează Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, în termen de 5 zile lucrătoare de la terminarea verificării prevăzute la pct. 3.1., însoţit de cererea solicitantului pentru acordarea unor înlesniri şi de procesul-verbal cu rezultatele verificării.După soluţionare, documentele se restituie direcţiei judeţene de muncă şi protecţie socială (sau D.G.M.P.S. a municipiului Bucureşti).4. Ministrul muncii şi protecţiei sociale soluţionează cererile privind înlesnirile la plata majorărilor de întârziere cuvenite bugetului asigurărilor sociale de stat.4.1. În vederea aprobării sau respingerii cererii, compartimentele de control în domeniul asigurărilor sociale şi şomaj din cadrul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, cu avizul secretarului de stat coordonator, prezintă ministrului propunerile motivate.4.2. Ministrul muncii şi protecţiei sociale poate delega, prin ordin, secretarii de stat care coordonează execuţia fondurilor cuprinse în bugetul asigurărilor sociale de stat să soluţioneze cererile privind acordarea de înlesniri la plata majorărilor de întârziere.5. Cererile privind acordarea de înlesniri la plata majorărilor de întârziere se soluţionează în termen de 10 zile de la înregistrarea lor la Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale.Soluţiile date cererilor privind acordarea de înlesniri la plata majorărilor de întârziere se comunică solicitanţilor prin direcţiile judeţene de muncă şi protecţie socială (respectiv D.G.M.P.S. a municipiului Bucureşti).În cazuri temeinic motivate, la propunerea secretarului de stat coordonator, ministrul muncii şi protecţiei sociale poate aproba prelungirea termenului cu încă 10 zile.6. Amînarea sau eşalonarea plăţii majorărilor de întârziere se poate aproba pe o perioadă de un an pentru majorările aferente obligaţiilor principale nevirate în termen. În mod excepţional, se pot aproba aminari sau eşalonări pentru o perioadă mai mare, dar nu mai mult de 3 ani.7. Reducerea cuantumului majorărilor de întârziere se aproba o singură dată pe an, indiferent la ce perioada se referă majorările şi nu poate depăşi 40% din totalul majorărilor datorate pe fiecare fond în parte.Asupra sumei datorate la care s-a aprobat o reducere nu se poate aproba o noua reducere.Reducerea cuantumului majorărilor de întârziere se poate aproba numai dacă s-a aprobat amînarea sau eşalonarea plăţii pentru restul majorărilor de întârziere nevirate.8. Scutirea de plată a majorărilor de întârziere se poate aproba numai dacă nu se constata restante la plata obligaţiei principale (contribuţia de asigurări sociale de stat, contribuţia de 2-4% pentru Fondul destinat plăţii pensiilor şi celorlalte drepturi de asigurări sociale pentru agricultori sau, după caz, contribuţia de 5% la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj).9. Înlesnirea la plata aprobată îşi pierde valabilitatea şi nu produce efecte, dacă nu au fost respectate condiţiile în care a fost data; o noua cerere de aprobare a unor înlesniri la plata majorărilor de întârziere datorate nu poate fi depusa timp de 3 luni de la data constatării nerespectării condiţiilor în care a fost aprobată cererea anterioară.10. Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale şi direcţiile judeţene de muncă şi protecţie socială (respectiv D.G.M.P.S. a municipiului Bucureşti) organizează evidenta şi controlul asupra modului de respectare a condiţiilor stabilite la acordarea înlesnirilor respective.11. Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale comunică direcţiilor judeţene de muncă şi protecţie socială, respectiv D.G.M.P.S. a municipiului Bucureşti, decizia privind cererea de acordare a înlesnirilor la plata majorărilor de întârziere. Pe baza acestor comunicări, directorul direcţiei judeţene de muncă şi protecţie socială (respectiv D.G.M.P.S. a municipiului Bucureşti) încheie cu solicitantul un protocol în care se consemnează datele din decizia ministrului muncii şi protecţiei sociale, sub semnatura părţilor. Semnarea protocolului semnifica însuşirea de către solicitant a înlesnirilor aprobate şi a condiţiilor în care au fost acordate.Protocolul constituie documentul pe baza căruia înlesnirile aprobate devin efective şi se operează în evidentele contabile ale creditorului şi debitorului.12. De la data semnării protocolului, dispoziţiile de încasare introduse de către direcţiile judeţene de muncă şi protecţie socială (respectiv D.G.M.P.S. a municipiului Bucureşti), potrivit prevederilor legale în vigoare, vor fi retrase sau, după caz, modificate, corespunzător înlesnirilor aprobate. + 
Anexa 1la procedura┌──────────────┬─────────────┬──────────┬───────────┬─────────────────┬────────┐│ │ │ │ │ Suma achitată │ ││ │ Data de la │ │ Numărul ├───┬─────────────┤ Sumele ││ │ care se │ Suma │dispoziţiei│ │ Nr. │restante││ Contribuţii │datorau ─ în │ datorată │ de │Lei│documentului │ la data││ │ ordine │─ în lei─ │ încasare/ │ │de plată/data│ cererii││ │cronologică ─│ │ data │ │ plăţii │ ││ │ │ │ │ │ │ │├──────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───┼─────────────┼────────┤│A. Contribuţii│ │ │ │ │ │ ││de asigurări │ │ │ │ │ │ ││sociale │ │ │ │ │ │ │├──────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───┼─────────────┼────────┤│ 1. │ │ │ │ │ │ ││ 2. │ │ │ │ │ │ ││ … │ │ │ │ │ │ │├──────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───┼─────────────┼────────┤│B. Contribuţii│ │ │ │ │ │ ││de 2─4% pentru│ │ │ │ │ │ ││Fondul │ │ │ │ │ │ ││destinat │ │ │ │ │ │ ││plăţii │ │ │ │ │ │ ││pensiilor şi │ │ │ │ │ │ ││celorlalte │ │ │ │ │ │ ││drepturi de │ │ │ │ │ │ ││asigurări │ │ │ │ │ │ ││sociale ale │ │ │ │ │ │ ││agricultorilor│ │ │ │ │ │ │├──────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───┼─────────────┼────────┤│ 1. │ │ │ │ │ │ ││ 2. │ │ │ │ │ │ ││ … │ │ │ │ │ │ │├──────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───┼─────────────┼────────┤│C. Contribuţii│ │ │ │ │ │ ││de 3% pentru │ │ │ │ │ │ ││pensia │ │ │ │ │ │ ││suplimentară │ │ │ │ │ │ │├──────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───┼─────────────┼────────┤│ 1. │ │ │ │ │ │ ││ 2. │ │ │ │ │ │ ││ … │ │ │ │ │ │ │├──────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───┼─────────────┼────────┤│D. Contribuţii│ │ │ │ │ │ ││de 5% la │ │ │ │ │ │ ││Fondul pentru │ │ │ │ │ │ ││plata │ │ │ │ │ │ ││ajutorului de │ │ │ │ │ │ ││şomaj │ │ │ │ │ │ │├──────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───┼─────────────┼────────┤│ 1. │ │ │ │ │ │ ││ 2. │ │ │ │ │ │ ││ … │ │ │ │ │ │ │├──────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───┼─────────────┼────────┤│E. Contribuţii│ │ │ │ │ │ ││de 1% la │ │ │ │ │ │ ││Fondul pentru │ │ │ │ │ │ ││plata │ │ │ │ │ │ ││ajutorului de │ │ │ │ │ │ ││şomaj │ │ │ │ │ │ │├──────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───┼─────────────┼────────┤│ 1. │ │ │ │ │ │ ││ 2. │ │ │ │ │ │ ││ … │ │ │ │ │ │ │└──────────────┴─────────────┴──────────┴───────────┴───┴─────────────┴────────┘
 + 
Anexa 2la procedura┌──────────────┬──────────────┬──────────┬───────────┬────────────────┬────────┬────────────┐│ │ │ │ │ Suma achitată │ │ Precizarea ││ │ Data de la │ │ Numărul ├───┬────────────┤Majorări│înlesnirilor││ │ care se │ Suma │dispoziţiei│ │ Nr. │restante│solicitate/ ││ Majorări la: │ datorau │ datorată │ de │Lei│documentului│la data │ termenele ││ │─ cronologic ─│─ în lei ─│ încasare/ │ │ de plată/ │cererii │ pentru ││ │ │ │ data │ │data plăţii │ │ amânări şi ││ │ │ │ │ │ │ │ eşalonari │├──────────────┼──────────────┼──────────┼───────────┼───┼────────────┼────────┼────────────┤│A. Contribuţii│ │ │ │ │ │ │ ││de asigurări │ │ │ │ │ │ │ ││sociale │ │ │ │ │ │ │ │├──────────────┼──────────────┼──────────┼───────────┼───┼────────────┼────────┼────────────┤│ 1. │ │ │ │ │ │ │ ││ 2. │ │ │ │ │ │ │ ││ … │ │ │ │ │ │ │ │├──────────────┼──────────────┼──────────┼───────────┼───┼────────────┼────────┼────────────┤│B. Contribuţii│ │ │ │ │ │ │ ││de 2─4% pentru│ │ │ │ │ │ │ ││Fondul │ │ │ │ │ │ │ ││destinat │ │ │ │ │ │ │ ││plăţii │ │ │ │ │ │ │ ││pensiilor şi │ │ │ │ │ │ │ ││celorlalte │ │ │ │ │ │ │ ││drepturi de │ │ │ │ │ │ │ ││asigurări │ │ │ │ │ │ │ ││sociale ale │ │ │ │ │ │ │ ││agricultorilor│ │ │ │ │ │ │ │├──────────────┼──────────────┼──────────┼───────────┼───┼────────────┼────────┼────────────┤│ 1. │ │ │ │ │ │ │ ││ 2. │ │ │ │ │ │ │ ││ … │ │ │ │ │ │ │ │├──────────────┼──────────────┼──────────┼───────────┼───┼────────────┼────────┼────────────┤│C. Contribuţii│ │ │ │ │ │ │ ││de 3% pentru │ │ │ │ │ │ │ ││pensia │ │ │ │ │ │ │ ││suplimentară*)│ │ │ │ │ │ │ │├──────────────┼──────────────┼──────────┼───────────┼───┼────────────┼────────┼────────────┤│ 1. │ │ │ │ │ │ │ ││ 2. │ │ │ │ │ │ │ ││ … │ │ │ │ │ │ │ │├──────────────┼──────────────┼──────────┼───────────┼───┼────────────┼────────┼────────────┤│D. Contribuţii│ │ │ │ │ │ │ ││de 5% la │ │ │ │ │ │ │ ││Fondul pentru │ │ │ │ │ │ │ ││plata de şomaj│ │ │ │ │ │ │ │├──────────────┼──────────────┼──────────┼───────────┼───┼────────────┼────────┼────────────┤│ 1. │ │ │ │ │ │ │ ││ 2. │ │ │ │ │ │ │ ││ … │ │ │ │ │ │ │ │├──────────────┼──────────────┼──────────┼───────────┼───┼────────────┼────────┼────────────┤│E. Contribuţii│ │ │ │ │ │ │ ││de 1% la │ │ │ │ │ │ │ ││Fondul pentru │ │ │ │ │ │ │ ││plata │ │ │ │ │ │ │ ││ajutorului de │ │ │ │ │ │ │ ││şomaj*) │ │ │ │ │ │ │ │├──────────────┼──────────────┼──────────┼───────────┼───┼────────────┼────────┼────────────┤│ 1. │ │ │ │ │ │ │ ││ 2. │ │ │ │ │ │ │ ││ … │ │ │ │ │ │ │ │└──────────────┴──────────────┴──────────┴───────────┴───┴────────────┴────────┴────────────┘Notă *) Majorările de întârziere la contribuţia de 3% şi 1% se achită înaintea depunerii cererii.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x