ORDIN nr. 422 din 11 august 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANteLOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 837 din 16 septembrie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 208 17/03/2005 ART. 33
ActulCONTINE PECARTA 11/08/2005
ART. 1APROBA PECARTA 11/08/2005
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind aprobarea Cartei de comunicare externă a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală



În temeiul art. 33 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare,preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă Carta de comunicare externă a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Direcţiile de specialitate din aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 3Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.p. Preşedintele AgenţieiNaţionale de Administrare Fiscală,Daniel Chiţoiu,vicepreşedinteBucureşti, 11 august 2005.Nr. 422.
 + 
Anexa CARTAde comunicare externă a Agenţiei Naţionale de Administrare FiscalăDe la 1 ianuarie 2004 activităţile fiscale realizate de Ministerul Finanţelor Publice au fost regrupate în cadrul unei entităţi unice, respectiv Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), subordonată ministerului.Această reorganizare se înscrie în procesul reformei în care se află angajat Guvernul român şi care vizează modernizarea administraţiilor.Crearea ANAF vizează astfel asigurarea unei mai bune colectări a veniturilor statului: impozite, taxe, contribuţii sociale. Ea trebuie să permită o mai bună adaptare a modului de funcţionare a administraţiei fiscale la societatea română şi la evoluţia sa într-un cadru naţional şi internaţional.Modernizarea administraţiei fiscale are ca obiectiv şi oferirea unei asistenţe de calitate contribuabilului, bazată pe o nouă relaţie cetăţean-funcţionar.Prezenta cartă recunoaşte comunicarea externă ca element major în politica administraţiei fiscale, care vizează îmbunătăţirea civismului fiscal şi instituie un cadru unitar al relaţiilor ANAF cu contribuabilii. Elaborarea acestei carte este expresia angajamentului ANAF pentru un parteneriat transparent în relaţia cu contribuabilii.Prezenta cartă se adresează în primul rând contribuabililor, dar şi personalului din administraţia fiscală.Obiectivele ANAFANAF colectează*) eficient veniturile bugetare pentru care este competentă, permiţând în acest fel statului să servească mai bine cetăţeanul prin aplicarea politicilor guvernamentale în domeniul asistenţei sociale, sănătăţii, apărării şi ordinii publice, învăţământului, culturii etc.Aplicarea unitară a prevederilor legislaţiei privind impozitele, taxele şi contribuţiile sociale care intră în aria de competenţă a ANAF–––––Notă *) ANAF nu are competenţă pentru administrarea impozitelor şi taxelor locale şi a altor venituri bugetare care, potrivit legii, sunt administrate de alte instituţii.ANAF asigură cadrul necesar aplicării unitare a legislaţiei privind impozitele, taxele şi contribuţiile sociale, astfel încât la situaţii similare să se aplice aceeaşi interpretare din punct de vedere fiscal.Aplicarea unui tratament echitabil tuturor contribuabililorANAF asigură un tratament egal tuturor contribuabililor, fără discriminare, prin respectarea principiilor de obiectivitate, imparţialitate şi legalitate.Promovarea conformării voluntarePromovarea conformării voluntare prin încurajarea respectării de către contribuabili a legislaţiei privind impozitele, taxele şi contribuţiile sociale şi descurajarea indisciplinei.Angajamentele ANAF în materie de comunicare externăPentru a determina contribuabilii să-şi îndeplinească în mod voluntar obligaţiile fiscale şi pentru a îmbunătăţi relaţiile cu contribuabilii, ANAF se angajează ca în politica de comunicare externă să respecte principiile următoare:Informarea gratuită pentru toţi contribuabiliiTransmiterea informaţiilor în cadrul comunicării cu contribuabilii este gratuită şi deschisă tuturor contribuabililor. Toate categoriile de contribuabili sunt la fel de importante pentru ANAF.TransparenţaPornind de la dreptul la informare al cetăţenilor potrivit Constituţiei României, fiecare unitate fiscală din cadrul ANAF trebuie să aplice în mod consecvent principiul transparenţei în relaţia cu contribuabilii, asigurând în acelaşi timp confidenţialitatea informaţiilor cu caracter personal.Calitatea informaţiilor transmise contribuabililor● Informaţiile personalizate transmise de către ANAF la solicitarea contribuabililor trebuie să fie clare, corecte şi complete.● Informaţiile cu caracter general adresate de ANAF contribuabililor trebuie să urmărească transmiterea fidelă a mesajului instituţional.Respect şi consideraţieRelaţia dintre ANAF şi contribuabili se bazează pe respect şi consideraţie reciprocă, amabilitate şi cooperare.Adaptarea administraţiei fiscale la cerinţele contribuabililorÎn relaţia sa de parteneriat ANAF se adaptează necesităţilor contribuabililor pentru îndeplinirea voluntară a tuturor obligaţiilor privind impozitele, taxele şi contribuţiile sociale.Mijloace de îmbunătăţire a comunicării externeFacilitarea relaţiei dintre contribuabili şi ANAF pentru obţinerea informaţiilor prin:● intermediul ghişeelor de asistenţă, existente în toate unităţile fiscale;● răspunsuri la întrebările contribuabililor prin liniile telefonice de asistenţă fiscală existente în fiecare judeţ şi la nivelul municipiului Bucureşti, prin intermediul structurilor de asistenţă existente la nivelul fiecărei unităţi fiscale teritoriale;● adaptarea programului de lucru al unităţilor fiscale;● implementarea mijloacelor moderne de comunicare cu marii contribuabili în vederea soluţionării corespondenţei şi eliberării certificatelor fiscale (prin e-mail);● organizarea de campanii de informare;● asigurarea de informaţii generale prin Internet prin portalul ANAF.Informarea promptă şi de calitate prin:● oferirea permanentă şi în mod unitar a informaţiilor, indiferent de nivelul structurii organizatorice de la care se transmit;● reducerea termenului de răspuns la solicitările făcute în scris de către contribuabili;● extinderea mijloacelor moderne de comunicare (e-mail, Internet);● informarea în timp util, prin campanii de informare, asupra modificărilor legislative şi asupra termenelor limită din calendarul fiscal.Colaborarea cu organisme profesionale (de exemplu: experţi contabili, auditori) şi cu alte entităţi (de exemplu: sindicate, patronate, fundaţii, mass-media)ANAF organizează sesiuni de comunicare şi întâlniri tematice în vederea cunoaşterii şi aplicării unitare a legislaţiei fiscale. ANAF editează pliante şi broşuri pentru transmiterea informaţiilor către contribuabili.Cunoaşterea opiniei contribuabililor:● realizarea unor anchete sociologice în rândul contribuabililor pentru cunoaşterea cerinţelor acestora şi, implicit, evaluarea şi monitorizarea îndeplinirii angajamentelor ANAF;● publicarea rezultatelor.Dispozitivele şi procedurile administrative sunt adaptate în funcţie de aceste rezultate.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x