ORDIN nr. 418 din 26 noiembrie 2020

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA NATIONALA DE MANAGEMENT AL CALITATII ÎN SANATATE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1200 din 9 decembrie 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 1312 22/07/2020
ActulREFERIRE LAORDIN 358 24/10/2019
ActulREFERIRE LAMETODOLOGIE 24/10/2019
ActulREFERIRE LAORDIN 95 20/04/2018
ActulREFERIRE LAORDIN 10 18/01/2018
ActulREFERIRE LAMETODOLOGIE 20/04/2018 ART. 1
ActulREFERIRE LAMETODOLOGIE 20/04/2018 ART. 2
ActulREFERIRE LAORDIN 446 18/04/2017
ActulREFERIRE LALEGE 185 24/07/2017 ART. 3
ActulREFERIRE LALEGE 185 24/07/2017 ART. 5
ActulREFERIRE LALEGE 185 24/07/2017 ART. 13
ActulREFERIRE LAPROCEDURA 18/04/2017
ART. 6REFERIRE LAORDIN 95 20/04/2018
ART. 6REFERIRE LAMETODOLOGIE 20/04/2018
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere:– Referatul Biroului standarde pentru serviciile de sănătate spitalicești și al Biroului standarde pentru serviciile de sănătate din ambulatoriu, aprobat cu nr. 4.584 din 23 noiembrie 2020;– prevederile art. 3, art. 5 alin. (2) lit. d) și art. 6 lit. d) din Legea nr. 185/2017 privind asigurarea calității în sistemul de sănătate, cu modificările și completările ulterioare;– prevederile art. 1 alin. (4) lit. e), art. 2 și art. 8 alin. (3) lit. b) din Metodologia pentru recunoașterea furnizorilor de servicii de formare în domeniul managementului calității serviciilor de sănătate, aprobată prin Ordinul președintelui Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate nr. 95/2018, cu modificările ulterioare;– Standardele, Procedura și metodologia de evaluare și acreditare a spitalelor, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății nr. 446/2017;– Ordinul președintelui Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate nr. 10/2018 privind aprobarea categoriilor de acreditare a unităților sanitare cu paturi aferente celui de al II-lea ciclu de acreditare, cu modificările și completările ulterioare; – Metodologia de evaluare și acreditare a unităților sanitare din ambulatoriu, aprobată prin Ordinul președintelui Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate nr. 358/2019, cu modificările ulterioare;– Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate nr. 1.312/250/2020 privind organizarea și funcționarea structurii de management al calității serviciilor de sănătate în cadrul unităților sanitare cu paturi și serviciilor de ambulanță, în procesul de implementare a sistemului de management al calității serviciilor de sănătate și siguranței pacientului,în temeiul art. 13 alin. (6) din Legea nr. 185/2017, cu modificările și completările ulterioare,președintele Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate emite prezentul ordin. + 
Articolul 1Se aprobă curriculumul-cadru pentru cursul de formare în specializarea managementul calității serviciilor de sănătate (M.C.S.S.), prevăzut în anexa nr. 1. + 
Articolul 2Se aprobă curriculumul-cadru pentru cursul de formare în specializarea de manager de calitate al serviciilor de sănătate (M.C.S.), prevăzut în anexa nr. 2. + 
Articolul 3Se aprobă curriculumul-cadru pentru cursul de formare în specializarea auditor clinic, prevăzut în anexa nr. 3. + 
Articolul 4Se aprobă curriculumul-cadru pentru cursul de formare în specializarea evaluator de servicii de sănătate – cursul de evaluator de servicii de sănătate spitalicești, prevăzut în anexa nr. 4.  + 
Articolul 5Se aprobă curriculumul-cadru pentru cursul de formare în specializarea evaluator de servicii de sănătate – cursul de evaluator de servicii de sănătate din ambulatoriu, prevăzut în anexa nr. 5. + 
Articolul 6(1)Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul ordin.(2)Planurile de curs se elaborează de către furnizorii de servicii de formare recunoscuți în conformitate cu prevederile Metodologiei pentru recunoașterea furnizorilor de servicii de formare în domeniul managementului calității serviciilor de sănătate, aprobată prin Ordinul președintelui Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate nr. 95/2018, cu modificările ulterioare, pe baza curriculumurilor-cadru prevăzute la art. 1-5, și conțin cel puțin modulele tematice și timpii alocați acestor module prevăzute în acestea. (3)Prevederile prezentului ordin sunt aplicabile cursurilor programate a se desfășura ulterior intrării în vigoare a acestuia. + 
Articolul 7(1)Furnizorii de servicii de formare în domeniul managementului calității recunoscuți de Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate, precum și structurile de specialitate din cadrul instituției duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.(2)Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Președintele Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate,
Sorin-Gabriel Ungureanu
București, 26 noiembrie 2020.Nr. 418. + 
Anexa nr. 1
Cursul de formare în specializarea managementul calității serviciilor
de sănătate (M.C.S.S.) Curriculum-cadru – tematicile obligatorii

Unități de învățare din cadrul cursului – module tematică obligatorie Nr. total ore/ unități de învățare (module)
Modul 1. Organizarea și funcționarea sistemului sanitar din România 2
1.1. Structura sistemului sanitar, organizarea acestuia, atribuțiile fiecărui actor din sistem
1.2. Definiția sistemului de sănătate și caracteristici
1.3. Definiția sistemului de îngrijiri de sănătate, structura și organizarea acestuia
1.4. Atribuțiile fiecărui actor din sistemul de îngrijiri de sănătate din România
1.5. Organizarea și funcționarea unității sanitare (unități sanitare cu paturi/unități sanitare din ambulatoriu) – structură, procese, finanțare
Modul 2. Conceptul de calitate 8
2.1. Introducere, definiții, evoluția conceptului de calitate
2.2. Concepte privind managementul calității (evaluarea calității, asigurarea calității, îmbunătățirea calității)
2.3. Sistemul de management al calității (PDCA)
2.4. Rolul și importanța standardizării
2.5. Evoluția sistemelor de standarde – principii SMC, caracteristici ale serviciilor de îngrijire
2.6. Ce este acreditarea – importanța acreditării și etapele procesului de acreditare ANMCS
2.7. Definire: acreditare/certificare
2.8. Alte modalități de certificare a calității (certificările ISO, certificarea laboratoarelor de analize medicale, avizare Comisia Națională de Control al Activităților Nucleare)
Modul 3. Procesul de planificare, implementare, evaluare și control al calității într-o unitate sanitară 26
3.1. Procese – tipuri de procese, proceduri, ghiduri, protocoale, puncte critice, indicatori (introducere, elaborare, control)
3.2. Planificare și documentele calității (plan de implementare/dezvoltare, proceduri, ghiduri, protocoale, auditul calității și auditul clinic, aplicarea fișei de autoevaluare, managementul riscului, registrul riscurilor)
3.3. Fluxuri – întocmirea fluxurilor de procese, analiza fluxurilor și proceselor
3.4. Identificarea punctelor critice de control
3.5. Rolul managerului și al conducerii unității sanitare în managementul calității
3.6. Responsabilitatea managementului în domeniul calității
3.7. Standardele de acreditare ANMCS și implementarea acestora
3.8. Evaluarea calității serviciilor oferite de o unitate sanitară (unități sanitare cu paturi/unități sanitare din ambulatoriu)
3.9. Tehnici și instrumente utilizate în cadrul procesului de evaluare
3.10. Categoriile de acreditare
TOTAL ore curs 36

 + 
Anexa nr. 2
Cursul de formare în specializarea de manager de calitate al serviciilor
de sănătate (M.C.S.) Curriculum-cadru – tematicile obligatorii

Unități de învățare din cadrul cursului – module tematică obligatorie Tip de formare Nr. total ore/unități de învățare (module)
Modul 1. Managementul strategic și organizațional Manager de calitate 3
1.1. Noțiuni generale privind managementul strategic și managementul operațional
1.2. Misiune-viziune-valori
1.3. Analiza mediului extern și a mediului intern al organizației
1.4. Analiza grupurilor interesate
1.5. Elaborarea strategiei
1.6. Obiective strategice și operaționale
1.7. Planificare și control
1.8. Corelarea planului de îmbunătățire a calității și siguranței cu obiectivele strategice ale spitalului

Unități de învățare din cadrul cursului – module tematică obligatorie Tip de formare Nr. total ore/unități de învățare (module)
Modul 2. Instrumente de îmbunătățire a calității – Ishikawa, Pareto, analiza cauză-efect, SWOT, matrice de prioritizare, RCA (Root Cause Analysis) Manager de calitate 2
Modul 3. Organizarea și funcționarea sistemului sanitar din România Managementul calității 2
3.1. Structura sistemului sanitar, organizarea acestuia, atribuțiile fiecărui actor din sistem
3.2. Definiția sistemului de sănătate și caracteristici
3.3. Definiția sistemului de îngrijiri de sănătate, structura și organizarea acestuia
3.4. Atribuțiile fiecărui actor din sistemul de îngrijiri de sănătate din România
3.5. Organizarea și funcționarea unității sanitare (unități sanitare cu paturi/unități sanitare din ambulatoriu) – structură, procese, finanțare
Modul 4. Conceptul de calitate Managementul calității 8
4.1. Introducere, definiții, evoluția conceptului de calitate
4.2. Concepte privind managementul calității (evaluarea calității, asigurarea calității, îmbunătățirea calității)
4.3. Sistemul de management al calității (PDCA)
4.4. Rolul și importanța standardizării
4.5. Evoluția sistemelor de standarde – principii SMC, caracteristici ale serviciilor de îngrijire
4.6. Ce este acreditarea – importanța acreditării și etapele procesului de acreditare ANMCS
4.7. Definire: acreditare/certificare
4.8. Alte modalități de certificare a calității (certificările ISO, certificarea laboratoarelor de analize medicale, avizare Comisia Națională de Control al Activităților Nucleare)
Modul 5. Procesul de planificare, implementare, evaluare și control al calității într-o unitate sanitară Manager de calitate 26
5.1. Procese – tipuri de procese, proceduri, ghiduri, protocoale, puncte critice, indicatori (introducere, elaborare, control)
5.2. Planificare și documentele calității (plan de implementare/dezvoltare, proceduri, ghiduri, protocoale, auditul calității și auditul clinic, aplicarea fișei de autoevaluare, managementul riscului, registrul riscurilor)
5.3. Fluxuri – întocmirea fluxurilor de procese, analiza fluxurilor și proceselor
5.4. Identificarea punctelor critice de control
5.5. Rolul managerului și al conducerii unității sanitare în managementul calității
5.6. Responsabilitatea managementului în domeniul calității
5.7. Standardele de acreditare ANMCS și implementarea acestora
5.8. Evaluarea calității serviciilor oferite de o unitate sanitară (unități sanitare cu paturi/unități sanitare din ambulatoriu)
5.9. Tehnici și instrumente utilizate în cadrul procesului de evaluare
5.10. Categoriile de acreditare
Modul 6. Asigurarea și îmbunătățirea calității serviciilor dintr-o unitate sanitară Manager de calitate 23
6.1. Etapele implementării unui sistem de management al calității într-un spital
6.2. Elemente ale asigurării și îmbunătățirii calității
6.2.1. Planul de îmbunătățire a calității și siguranței serviciilor de sănătate furnizate de spital
6.2.2. Riscul infecțios – prevenirea infecțiilor asociate asistenței medicale, raportarea în CaPeSaRo a infecțiilor asociate asistenței medicale
6.2.3. Comunicarea medic – pacient/aparținători, comunicarea internă/externă

Unități de învățare din cadrul cursului – module tematică obligatorie Tip de formare Nr. total ore/unități de învățare (module)
6.2.4. Satisfacția pacientului
6.2.4.1. Măsurarea gradului de satisfacție a pacienților (introducere, metode, analiza datelor)
6.2.4.2. Importanța analizei reclamațiilor pacienților
6.2.4.3. Informarea pacienților
6.2.5. Autoevaluarea sistemului de management al calității
6.2.5.1. Instrumente: FAE, auditul, analiza indicatorilor, identificarea EAAM – neconformităților
6.2.5.2. Analiza datelor și monitorizarea performanței sistemului de management al calității (utilizarea diferitelor tipuri de date, analiza adecvată fiecărui tip de dată, analiza critică a datelor, recunoașterea potențialelor probleme, controlul statistic al proceselor, identificarea și monitorizarea tendințelor)
6.2.6. Managementul neconformităților
6.2.6.1. Importanța unui sistem de identificare și management al neconformităților (definirea neconformităților, politica privind managementul erorilor, raportarea EAAM, analiza EAAM/erorilor, acțiuni corective și preventive)
6.2.7. Auditul intern al sistemului de management al calității
6.2.7.1. Introducere (auditul și auditarea, definiții, planificarea auditului, beneficiile și valoarea auditurilor)
6.2.7.2. Tipurile de audit – auditul SMC și auditul clinic – definire și noțiuni introductive
6.2.7.3. Derularea unui audit (echipa de audit, procesul de auditare, rapoarte de audit)
Modul 7. Dezvoltarea conceptului de siguranță a pacientului la nivelul unității sanitare și managementul riscului Manager de calitate 4
7.1. Dezvoltarea unui sistem de management al riscurilor asociate asistenței medicale, pentru creșterea siguranței pacientului (riscurile clinice și riscurile neclinice)
7.2. Procesele privind identificarea, evaluarea, gestionarea și tratarea riscurilor (plan de măsuri, monitorizarea, revizuirea și raportarea)
7.3. Raportarea riscurilor clinice la nivelul unui spital
7.4. Întocmirea registrului de riscuri la nivelul fiecărei/fiecărui secții/compartiment
7.5. Completarea registrului de riscuri la nivelul spitalului; registrul electronic pus la dispoziție de Autoritatea Națională pentru Managementul Calității în Sănătate
7.6. Evenimentele adverse asociate asistenței medicale (definiție, caracteristici, clasificare, analiză)
7.7. Raportarea evenimentelor adverse în Registrul național al evenimentelor adverse asociate asistenței medicale
Modul 8. Structura de calitate din cadrul unității sanitare Manager de calitate 6
8.1. Rolul structurii de management al calității serviciilor de sănătate într-o unitate sanitară – conform Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate nr. 1.312/250/2020 privind organizarea și funcționarea structurii de management al calității serviciilor de sănătate în cadrul unităților sanitare cu paturi și serviciilor de ambulanță, în procesul de implementare a sistemului de management al calității serviciilor de sănătate și siguranței pacientului
8.2. CaPeSaRo – ghid de utilizare
8.3. Comunicare în echipa de implementare a SMC
TOTAL ore curs Manager de calitate 64

 + 
Anexa nr. 3
Cursul de formare în specializarea auditor clinic
Curriculum-cadru – tematicile obligatorii

Unități de învățare din cadrul cursului – module tematică obligatorie Nr. total ore/unități de învățare (module)
I. PREGĂTIRE TEORETICĂ 40
Modul 1. Concepte și definiții (SR EN ISO/CEI 17000:2005) 4
1.1. Definiția auditului clinic
1.2. Terminologie specifică auditului, conform SR EN ISO 19011:2018
1.3. Tipuri de audit: Audit de sistem, audit de proces, audit al serviciului medical
1.4. Elemente fundamentale privind auditarea clinică – conform caracteristicilor serviciilor de sănătate, principiile auditului clinic
1.5. Auditul intern/Audit clinic versus auditul extern
1.6. Structuri internaționale, regionale și naționale în domeniul evaluării conformității – EFQM, Joint Commission International, ISQua
1.7. Tipuri de evaluări și certificări ale serviciilor medicale: terapia durerii, managementul politraumei, certificarea centrelor oncologice etc.
Modul 2. Pregătirea implementării procesului de audit clinic în instituție 6
2.1. Implementarea procesului de audit clinic, programului de audit
2.2. Obiectivele generale și amploarea programului de audit clinic
2.3. Resursele necesare implementării procesului/programului de audit
2.4. Responsabilități și competențe corelate cu procesul/programul de audit clinic (identificare și asigurare)
2.4.1. La nivel de instituție
2.4.2. La nivelul echipei de audit
2.5. Constituirea echipelor de audit, rol și responsabilități
2.6. Motivarea personalului implicat
2.7. Monitorizarea și evaluarea procesului de audit clinic
Modul 3. Elaborarea unui program de audit clinic 8
3.1. Identificarea problemelor – documentare (surse de informare privind problemele)
3.1.1. Analiza indicatorilor proceselor clinice – indicatori de eficiență și eficacitate
3.1.2. Registrul de incidente
3.1.3. Reclamații
3.1.4. Rapoarte de control
3.1.5. Rapoarte de audit din perioadele anterioare
3.2. Prioritizare – Elaborare teme de audit/obiective
3.3. Etapizare – elaborare Program anual de audit
3.4. Monitorizare și evaluare proces de audit clinic/Program anual
Modul 4. Elaborarea și implementarea planului de audit – misiunii de audit clinic 10
4.1. Stabilirea tipului de audit: prospectiv sau retrospectiv
4.2. Monitorizarea și analiza programului de audit clinic
4.3. Inițierea auditului clinic
4.4. Selectarea echipei de audit clinic
4.5. Analiza documentației specifice: ghiduri de bună practică, (elaborare) protocoale medicale, standarde specifice pentru intervenții chirurgicale, ghiduri pentru siguranță în ATI, standarde în procesul de transfuzie, proceduri de îngrijiri, proceduri operaționale medicale
4.6. Pregătirea activităților de audit clinic la fața locului. Planul de audit clinic
4.7. Studiu referențiale, stabilire criterii de audit, definire standarde
4.8. Desfășurarea activităților de audit la fața locului – metode aplicate de colectare a datelor
4.9. Colectarea și verificarea informațiilor
4.10. Colectarea, verificarea și analiza indicatorilor de eficiență și eficacitate
4.11. Tipuri de probleme care pot să apară în timpul auditului clinic la fața locului
4.12. Generarea constatărilor de audit clinic

Unități de învățare din cadrul cursului – module tematică obligatorie Nr. total ore/unități de învățare (module)
4.13. Pregătirea, aprobarea și difuzarea raportului de audit clinic
4.14. Elaborarea planului de măsuri în urma auditului clinic – responsabilități
4.15. Implementarea planului de măsuri
4.16. Activități post audit/monitorizarea și evaluarea măsurilor stabilite/Reauditare
Modul 5. Tehnici și metode în auditul clinic 6
5.1. Studiu referențiale
5.2. Analiza documentelor
5.3. Observarea directă
5.4. Tehnica de chestionare
5.5. Fișe de colectare a datelor
5.6. Aspecte practice referitoare la derularea efectivă a interviului
5.7. Focus grupul
Modul 6. Rol și competențe ale auditorului clinic. Etica în activitatea de audit clinic 6
6.1. Responsabilitatea și autoritatea auditorilor clinici
6.2. Cunoștințe și abilități ale auditorilor
6.3. Tipuri comportamentale
6.4. Teoria comunicării/comunicare a auditorului/constituirea și dezvoltarea echipelor/managementul conflictelor
6.5. Competența și evaluarea auditorilor clinici
6.6. Etica în activitatea de audit clinic
II. PREGĂTIRE PRACTICĂ 24
TOTAL ore curs 64

 + 
Anexa nr. 4
Cursul de formare în specializarea evaluator de servicii de sănătate
– cursul de evaluator de servicii de sănătate spitalicești
Curriculum-cadru – tematicile obligatorii

Unități de învățare din cadrul cursului – module tematică obligatorie Nr. total ore/unități de învățare (module)
I. PREGĂTIRE TEORETICĂ 50
Modul 1. Managementul unității sanitare cu paturi 6
1.1. Organizare și instrumente administrative 2
1.1.1. Organigrama și ROF
1.1.2. RI
1.1.3. Statul de funcții și fișele de post
1.1.4. Contractele management și administrare
1.1.5. Structuri funcționale (comisii, consilii etc.)
1.2. Autorizațiile și avizele unității sanitare cu paturi 1
1.3. Procesele unității sanitare cu paturi 1
1.4. Managementul riscurilor 1
1.4.1. Identificarea riscurilor
1.4.2. Modalități de diminuare a riscurilor
1.4.3. Registrul riscurilor
1.5. Analize și decizii 1
Modul 2. Managementul calității și acreditarea 6
2.1. Managementul calității 2
2.1.1. Principiile managementului calității
2.1.2. Implementarea managementului calității

Unități de învățare din cadrul cursului – module tematică obligatorie Nr. total ore/unități de învățare (module)
2.1.3. Instrumentele calității
2.1.4. Evaluarea internă a calității
2.2. Acreditarea 2
2.2.1. Definiția și scopul acreditării
2.2.2. Scurt istoric al conceptului de calitate a serviciilor de sănătate
2.2.3. Obiectivele calității în acordarea serviciilor de sănătate
2.2.4. Avantajele și beneficiile acreditării pentru spital
2.2.5. Avantajele și beneficiile acreditării pentru pacient
2.3. Metode utilizate pentru acreditarea spitalelor 1
2.3.1. Autoevaluarea
2.3.1.1. Fișa de autoevaluare – FAE
2.3.2. Evaluarea externă
2.4. Tehnici de colectare a datelor 1
2.4.1. Analiza documentelor
2.4.2. Interviul
2.4.3. Chestionarul
2.4.4. Observarea directă
2.4.5. Focus-grupul
2.4.6. Simularea
Modul 3. Evaluatori 2
3.1. Definiția și rolul evaluatorului
3.2. Calitățile evaluatorului
3.3. Obligațiile și responsabilitățile evaluatorului
3.4. Formarea evaluatorului
3.5. Registrul evaluatorilor
3.6. Perfecționarea evaluatorului
3.7. Conduita evaluatorului
3.8. Conflictul de interese, incompatibilități
3.9. Selecția evaluatorilor în vederea evaluării spitalului
3.10. Evaluarea evaluatorului
Modul 4. Standardele de acreditare ANMCS în vigoare la momentul cursului – Prezentare și corelare 26
Modul 5. Evaluarea spitalului 10
5.1. Etapele evaluării 1
5.1.1. Previzită
5.1.2. Vizită propriu-zisă
5.1.3. Postvizită
5.2. Prezentarea generală a instrumentelor utilizate de evaluatori* și a regulilor de validare 3
5.2.1. Întocmirea programului vizitei – orarul

Unități de învățare din cadrul cursului – module tematică obligatorie Nr. total ore/unități de învățare (module)
5.2.2. Fișa de calcul al duratei vizitei – FCD
5.2.3. Listele de verificare – LV
5.2.3.1. Indicatori utilizați în evaluare
5.2.3.2. Modalități generale de validare a indicatorilor
5.2.3.3. Reguli generale de validare
5.2.3.4. Reguli specifice de validare
5.2.3.5. Teme și indicatori critici
5.2.3.6. Corelarea indicatorilor-validări încrucișate
5.2.4. Chestionare
5.2.4.1. Chestionarul administrat de evaluator
5.2.4.2. Chestionarul autoadministrat
5.2.5. Minute de ședință
5.2.5.1. Minuta ședinței de deschidere
5.2.5.2. Minuta ședinței zilnice
5.2.5.3. Minuta ședinței de închidere
5.2.5.4. Minuta ședinței echipei de evaluare
5.2.6. Fișa de simulare a unei urgențe
5.2.7. Fișa de simulare a intrării neautorizate în blocul operator/de nașteri, unitate operatorie independentă, sală de operații/nașteri, ATI, neonatologie
5.2.8. Fișa de evaluare a unui indicator critic
5.2.9. Fișa de simulare a evacuării în caz de incendiu
5.2.10. Fișa de verificare a completării FO
5.2.11. Fișa de identificare și evidențiere a disfuncționalităților (FIED)
5.2.12. Fișa de constatare a situațiilor deosebite (FCSD)
5.2.13. Notă de constatare
5.2.14. Registrul de evidență a documentelor CE în vederea acreditării
5.2.15. Centralizatorul de date statistice
5.2.16. Elaborarea proiectului raportului și a raportului de evaluare
5.3. Utilizarea aplicației CaPeSaRo 6
II. PREGĂTIRE PRACTICĂ 6
Modul 6. Evaluarea activităților desfășurate în spital 6
6.1. Exerciții practice – simulare previzită (sală/online) 2
6.2. Exerciții practice – joc de rol pe echipe, simulare vizită (sală/online) 2
6.3. Exerciții practice – simulare postvizită (sală/online) 2
TOTAL ore curs 56

* Instrumentele utilizate de evaluatori se aprobă prin ordin al președintelui Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate.

 + 
Anexa nr. 5
Cursul de formare în specializarea evaluator de servicii de sănătate
– cursul de evaluator de servicii de sănătate din ambulatoriu
Curriculum-cadru – tematicile obligatorii

Unități de învățare din cadrul cursului – module tematică obligatorie Categorii de asistență medicală în ambulatoriu (servicii de sănătate): Paliație în ambulatoriu, Îngrijiri medicale la domiciliu, Paraclinic: Radiologie și imagistică medicală, Paraclinic: Laborator de analize medicale, Urgență prespital, Ambulatoriu de specialitate, Medicină dentară, Medicina familiei, Medicină fizică și recuperare, Dispozitive medicale Nr. total ore/unități de învățare (module)
Modul 1. Organizarea unităților sanitare din ambulatoriu 6
1.1. Structura organizatorică și funcțională a unităților sanitare din ambulatoriu. Tipuri de servicii și condițiile de furnizarea a acestora la nivelul unităților sanitare din ambulatoriu 6
1.2. Organizarea proceselor majore și a tipurilor de fluxuri la unitățile sanitare din ambulatoriu
Modul 2. Managementul calității 8
2.1. Conceptul de îngrijiri medicale în ambulatoriu 2
2.2. Îmbunătățirea calității versus asigurarea calității în sistemele de sănătate 2
2.3. Instrumentele calității utilizate în implementarea și evaluarea calității serviciilor de sănătate 4
Modul 3. Standardizarea serviciilor medicale în ambulatoriu 10
3.1. Sistemul de management al calității la nivelul unităților sanitare din ambulatoriu (pe categoriile de asistență medicală din cadrul cursului) 2
3.2. Documentele calității de la nivelul unei unități sanitare din ambulatoriu. Procese, proceduri și tehnici de lucru (diagrama flux, plan de implementare/dezvoltare, proceduri, ghiduri, protocoale, auditul calității, auditul clinic, managementul riscului, registrul riscurilor) – prezentare teoretică 2
3.3. Documentele calității de la nivelul unei unități sanitare din ambulatoriu. Procese, proceduri și tehnici de lucru – exerciții practice 6
Modul 4. Prezentarea standardelor – validarea cerințelor 18
4.1. Management organizațional (validarea cerințelor) 4
4.2. Managementul clinic generalități (validarea cerințelor) 2
4.3. Managementul clinic particularități (validarea cerințelor) 4
4.4. Etica și drepturile pacientului (validarea cerințelor) 2
4.5. Siguranța asistenței medicale. Managementul riscurilor clinice 6
Modul 5. Evaluatorul de unități sanitare de ambulatoriu 3
5.1. Codul de conduită al evaluatorului de servicii de sănătate, incompatibilități și conflicte 1
5.2. Managementul comportamental 2
Modul 6. Evaluarea unităților sanitare din ambulatoriu 12
6.1. Pregătirea unităților sanitare din ambulatoriu pentru evaluare (fișa de autoevaluare – FAE) 2
6.2. Pregătirea și instruirea evaluatorilor 1
6.3. Etapele evaluării: previzita, vizita și postvizita 6
6.4. Utilizarea aplicației informatice CaPeSaRo 3
Modul 7. Aplicații practice 18
7.1. Evaluarea unei unități sanitare – simulare etapa de previzită 6
7.2. Evaluarea unei unități sanitare – simularea unei vizite de evaluare la o unitate sanitară din ambulatoriu 6
7.3. Evaluarea unei unități sanitare – simulare etapa de postvizită 6
TOTAL ore curs 67

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x