ORDIN nr. 412 din 14 aprilie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII Nr. 412 din 14 aprilie 2006CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE Nr. 159 din 11 aprilie 2006
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 352 din 19 aprilie 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 439 21/04/2006
ActulACTUALIZEAZA PEORDIN 412 14/04/2006
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea și funcționarea sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările și completările ulterioare, și ale Hotărârii Guvernului nr. 168/2005 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare,având în vedere Referatul de aprobare nr. 9.326 din 14 aprilie 2006 al Ministerului Sănătății și nr. DG 1.144 din 11 aprilie 2006 al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate,ministrul sănătății și președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin: + 
Articolul 1(1)Se aprobă Criteriile de selecție a furnizorilor de investigații medicale paraclinice – radiologie și imagistică medicală din ambulatoriu, denumiți în continuare furnizori, precum și Metodologia de evaluare a furnizorilor de investigații medicale paraclinice – radiologie și imagistică medicală, în vederea contractării investigațiilor de radiologie și imagistică medicală cu casele de asigurări de sănătate, cuprinse în anexele nr. 1 și 2 care fac parte integrantă din prezentul ordin.(2)Pentru a intră în relații contractuale cu casele de asigurări de sănătate, furnizorii trebuie să îndeplinească următoarele etape:a)îndeplinirea criteriilor de selecție conform anexei nr. 1;b)să facă dovada efectuării investigațiilor de radiologie și/sau imagistică medicală cuprinse în anexa nr. 3 care face parte integrantă din prezentul ordin;c)să se supună procesului de evaluare potrivit metodologiei de evaluare cuprinse în anexa nr. 2. Metodologia de evaluare se aplică pentru fiecare punct de lucru al furnizorului. + 
Articolul 2Pentru a intră în relație contractuală cu casele de asigurări de sănătate, criteriile de selecție prevăzute în anexa nr. 1 trebuie îndeplinite și de furnizorii de servicii medicale spitalicești care efectuează investigații medicale paraclinice – radiologie și imagistică medicală în regim ambulatoriu, precum și de furnizorii de servicii medicale clinice pentru investigațiile medicale paraclinice – imagistică medicală (ecografii). + 
Articolul 3(1)Pentru verificarea îndeplinirii criteriilor de selecție și aplicarea metodologiei de evaluare a furnizorilor, președintele-director general al casei de asigurări de sănătate numește, prin decizie, reprezentanți ai casei de asigurări de sănătate care, împreună cu reprezentanții direcției de sănătate publică județene, respectiv a municipiului București, constituie o comisie coordonată de casa de asigurări de sănătate. Reprezentanții direcției de sănătate publică județene, respectiv a municipiului București, sunt propuși de conducerea instituției respective.(2)Membrii comisiei trebuie să nu se găsească în una dintre condițiile de incompatibilitate prevăzute în declarația întocmită conform modelului cuprins în anexa nr. 4 care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 4Casele de asigurări de sănătate și direcțiile de sănătate publică județene, respectiv a municipiului București, sunt obligate să ducă la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + 
Articolul 5Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sănătății,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
Președintele Casei Naționale
de Asigurări de Sănătate,
Cristian Vlădescu
 + 
Anexa nr. 1
CRITERII DE SELECȚIE
a furnizorilor de investigații medicale paraclinice – radiologie și imagistică medicală
I.Pentru îndeplinirea criteriilor de selecție furnizorii trebuie să prezinte următoarele documente:1.copie de pe autorizația sanitară;2.copie de pe documentația de achiziție și/sau de deținere legală a dispozitivelor medicale, din care să reiasă data fabricației și achiziției dispozitivelor medicale;3.copie de pe autorizația de funcționare (sau amplasare a construcției), emisă de Comisia Națională pentru Controlul Activităților Nucleare*);*) Nu se solicită furnizorilor de servicii medicale pentru specialitățile clinice care efectuează investigații medicale paraclinice – imagistică medicală (ecografii).4.dovada verificării tehnice periodice a echipamentelor utilizate în conformitate cu reglementările Comisiei Naționale pentru Controlul Activităților Nucleare sau ale producătorului, după caz;5.copie de pe certificatul de înregistrare a dispozitivelor medicale emis de Ministerul Sănătății, valabil la data achiziționării dispozitivului medical, sau, după caz, avizul de utilizare după punerea în funcțiune pentru dispozitive medicale, eliberat de Oficiul Tehnic pentru Dispozitive Medicale, în conformitate cu reglementările în vigoare în domeniu, pentru următoarele dispozitive utilizate de furnizori:– instalații de diagnostic radiologic și imagistic, inclusiv anexele și accesoriile aferente;– consumabilele utilizate;6.copii de pe certificatele de garanție și/sau contractele de verificare periodică și întreținere conform cerințelor tehnice corespunzătoare fiecărui dispozitiv medical și accesoriilor utilizate, încheiate cu persoane fizice sau juridice avizate de Ministerul Sănătății și valabile pe toată perioada pentru care se încheie contractele de furnizare de investigații medicale paraclinice;7.copie de pe contractul de neutralizare a deșeurilor în conformitate cu prevederile legale în vigoare.II.Verificarea la sediul lucrativ al furnizorului, la punctele de lucru și filialele acestuia a veridicității documentației prevăzute la pct. IIII.Verificarea posibilității efectuării investigațiilor medicale paraclinice de radiologie – imagistică medicală cuprinse în anexa nr. 3 la ordin.
 + 
Anexa nr. 2
METODOLOGIA DE EVALUARE
a furnizorilor de investigații medicale paraclinice – radiologie și imagistică medicală
I.Documente necesare în procesul de evaluare a furnizorului:a)copii după documentațiile care atestă proprietățile tehnice ale dispozitivelor medicale utilizate;b)copii după documentația tehnică a dispozitivelor medicale utilizate, din care să reiasă gradul de performanță și încadrarea în prevederile Directivei UE 97/43;c)declarație privind facilitățile de înregistrare, gestiune și raportare a investigațiilor, de postprocesare, stocare și arhivare a imaginilor medicale și transmisie I.T. la distanță, cuprinse în programul software;d)declarație pe propria răspundere cuprinzând lista investigațiilor ofertate spre contractare.II.Comisia de evaluare a furnizorului certifică veridicitatea documentelor prevăzute la pct. I, precum și:a)concordanța dintre lista tipurilor de investigații medicale paraclinice de radiologie – imagistică medicală ce pot fi contractate cu casa de asigurări de sănătate și dotarea existentă;b)dispozitivele medicale din dotare, cu menționarea seriei și a numărului acestora, numărul dispozitivelor medicale din fiecare tip și data fabricației acestora;c)detalii privind existența și facilitățile programului software dedicat activității de radiologie și imagistică medicală.III.Evaluarea furnizorilor cuprinde:A.evaluarea capacității tehnice;B.evaluarea resurselor umane;C.logistica;D.panel investigații ofertate.A.Evaluarea capacității tehniceSe acordă punctaj pentru fiecare dispozitiv medical deținut în punctul de lucru supus evaluării, după cum urmează:a)radiologie (scopie-grafie) – se acordă 15 puncte pentru fiecare dispozitiv medical fabricat în anul anterior contractării, scăzându-se câte un punct pentru fiecare an de vechime al dispozitivului;b)post independent de radiografie – se acordă 15 puncte pentru fiecare dispozitiv medical fabricat în anul anterior contractării, scăzându-se câte un punct pentru fiecare an de vechime al dispozitivului.După caz, la punctajul obținut se adaugă:

– achiziție
– digitalizat (plăci fosforice) 1 punct; sau
– direct digital 2 puncte;
– tomografie plană 1 punct;
– 2 Bucky 1 punct;

c)radiografie dentară – se acordă 15 puncte pentru fiecare dispozitiv medical fabricat în anul anterior contractării, scăzându-se câte un punct pentru fiecare an de vechime al dispozitivului;

d)radiografie tip MRF – se acordă 15 puncte pentru fiecare dispozitiv medical fabricat în anul anterior contractării, scăzându-se câte un punct pentru fiecare an de vechime al dispozitivului. După caz, la punctajul obținut se adaugă:

– low-dose (cu baleiaj) 1 punct; sau
– digital 2 puncte;

e)aparate de radiologie mobile – se acordă 15 puncte pentru fiecare dispozitiv medical fabricat în anul anterior contractării, scăzându-se câte un punct pentru fiecare an de vechime al dispozitivului;

f)mamografie – se acordă 15 puncte pentru fiecare dispozitiv medical fabricat în anul anterior contractării, scăzându-se câte un punct pentru fiecare an de vechime al dispozitivului. După caz, la punctajul obținut se adaugă:

– tipul de achiziție:
– parțial digital 1 punct; sau
– digital 2 puncte;
– dimensiunea câmpului de expunere: 24/30 1 punct;
– existența de casete dedicate 1 punct;
– facilitate de stereotaxie 1 punct;

g)ecografia – se acordă 15 puncte pentru fiecare dispozitiv medical fabricat în anul anterior contractării, scăzându-se câte un punct pentru fiecare an de vechime al dispozitivului. După caz, la punctajul obținut se adaugă:

– mod de lucru:
– mod Doppler (color, continuu, pulsat) 1 punct; sau
– mod triplex 0,5 puncte; sau
– THI (tissue harmonic imaging) 1 punct; sau
– 3 D 2 puncte;
– caracteristici tehnice sistem:
– monitor color – 15'' 1 punct; sau
– peste 15'' 2 puncte;
– aplicații software incluse (abdomen, părți moi, obstetrică-ginecologie) 1 punct;
– stocare imagini DICOM (CD, hard disk) 2 puncte;
– printer alb-negru 1 punct;

h)computer tomografie – se acordă 30 de puncte pentru fiecare dispozitiv medical fabricat în anul anterior contractării, scăzându-se câte două puncte pentru fiecare an de vechime al dispozitivului. După caz, la punctajul obținut se adaugă:

– tipul de mișcare a tubului: – rotație continuă 2 puncte;
– numărul de secțiuni concomitente:
– 2-6 slice 1 punct; sau
– 16-32 slice 3 puncte; sau
– peste 32 5 puncte;
– timp de achiziție a imaginii: 2-5 secunde 1 punct;
– accesorii – printer – digital 2 puncte; sau
– analog 1 punct;
– injector automat 1 punct;

i)imagistică prin rezonanță magnetică – se acordă 30 de puncte pentru fiecare dispozitiv medical fabricat în anul anterior contractării, scăzându-se câte două puncte pentru fiecare an de vechime al dispozitivului. După caz, la punctajul obținut se adaugă:

– câmp magnetic – 1 T 2 puncte; sau
– 1,5 T și peste 4 puncte;
– Antene – Head (Bird cage) 1 punct; sau
– Neorovascular Coli 1 punct; sau
– Antenă în rețea fazată pentru coloana C-T-L 1 punct; sau
– Torsopa 1 punct; sau
– Extremități 1 punct; sau
– GPFlex (antenă de suprafață) 1 punct; sau
– antene de suprafață (3 și 5 Inch) 1 punct; sau
– Body Coil (abdomen și pelvis) 1 punct; sau
– 8 HR BRAIN 1 punct; sau
– San 1 punct;

j)medicina nucleară (Gamma Camera) – se acordă 30 de puncte pentru fiecare dispozitiv medical fabricat în anul anterior contractării, scăzându-se câte două puncte pentru fiecare an de vechime al dispozitivului. După caz, la punctajul obținut se adaugă:

– cu o cameră de citire 2 puncte; sau
– cu două camere de citire 4 puncte;

k)osteodensitometrie DEXA – se acordă 15 puncte pentru fiecare dispozitiv medical fabricat în anul anterior contractării, scăzându-se câte un punct pentru fiecare an de vechime al dispozitivului;

l)accesorii pentru prelucrarea, transmisia și stocarea imaginilor:

– cameră obscură umedă manuală 1 punct; sau
– developator automat umed 3 puncte; sau
– developator umed day light 5 puncte; sau
– cititor de plăci fosforice 8 puncte; sau
– stație der postprocesare DICOM 10 puncte;
– arhivă filme radiografice 5 puncte;
– arhiva CD 8 puncte;
– arhivă de mare capacitate (PACS) 10 puncte;
– digitizer pentru medii transparente (filme) 5 puncte.

B.Evaluarea resurselor umanePentru fiecare categorie de personal se acordă următorul punctaj:

– medici – medic de specialitate radiologie și imagistică medicală 9 puncte;
– medic cu competență Eco 5 puncte;
– medic cu competență CT 5 puncte;
– medic cu competență RMN 5 puncte;
– medic cu competență imagistica sânului 5 puncte;
– operatori – absolvent colegiu imagistică medicală 5 puncte;
– asistent medical imagistică medicală 3 puncte;
– bioinginer 6 puncte;
– fizician 6 puncte;
– asistenți medicali – de radiologie 4 puncte;
– alte specialități pentru Eco + ATI 3 puncte;
– personal auxiliar – tehnician aparatură medicală 5 puncte.

NOTĂ: Se acordă punctaj pentru fiecare persoană încadrată cu normă întreagă. Pentru cei încadrați cu contract de muncă cu timp parțial lucrat se acordă punctaj proporțional cu fracțiunea de normă.C.Logistica:a)distribuția rezultatelor investigațiilor la medicul care a recomandat investigația:

– rețea de transmisie imagini interne (RIS) 8 puncte;
– transmisie de imagini în perimetrul limitrof și la distanța (PACS) 10 puncte;

b)software dedicat activității medicale, care să conțină înregistrarea biletelor de trimitere, eliberarea și arhivarea datelor specifice și raportarea activității desfășurate în conformitate cu formatul solicitat de casa de asigurări de sănătate (se vor prezenta facilitățile programului și se verifică la sediul furnizorului):

– operațional cu aparate conectate pentru transmitere de date 20 puncte; sau
– operațional fără aparate conectate pentru transmitere de date 5 puncte;

c)posibilitatea de transmitere a raportărilor către casele de asigurări de sănătate on line 2 puncte;d)web site – care să conțină minimum următoarele informații: adresa, orarul de funcționare, servicii oferite în contractul cu casa de asigurări de sănătate, certificări și chestionar de satisfacție a pacienților 10 puncte.Pentru furnizorii de investigații paraclinice de radiologie-imagistică medicală care participă cu mai multe puncte de lucru la contractare, cu o casă de asigurări de sănătate, punctajul pentru web site se acordă o singură dată pentru un punct de lucru, pentru care optează furnizorul de servicii de laborator.D.Panel investigații ofertate:a)se acordă un punct pentru orice tip de radiografie interpretată de un medic radiolog;b)se acordă două puncte pentru orice examen tip radioscopie gastrointestinală efectuată de un medic radiolog și/sau orice fel de ecografie generală;c)se acordă 3 puncte pentru orice tip de explorare radiologică cu substanță de contrast și/sau pentru orice ecografie de organ;d)se acordă 4 puncte pentru orice tip de examen computer tomografic efectuat de un medic radiolog cu competență CT și/sau orice ecografie specială (inclusiv ecografie fetală);e)se acordă 5 puncte pentru orice tip de explorare prin RMN efectuată de un medic radiolog cu competență RMN;f)se acordă câte 5 puncte pentru fiecare tip de exploatare de medicină nucleară (scintigrafie) efectuată de medic de specialitate medicină nucleară;g)se acordă 3 puncte pentru osteodensitometria DEXA.În urma evaluării comisia întocmește un raport de evaluare semnat atât de reprezentantul legal al furnizorului, cât și de membrii comisiei. Raportul de evaluare este documentul atașat la dosarul de contractare.În urma evaluării, furnizorii obțin un punctaj total și se ierarhizează în ordinea descrescătoare a punctajului obținut.Ierarhia furnizorilor și punctajul se afișează la sediul casei de asigurări de sănătate și pe site-ul acesteia, după caz. Modalitatea de utilizare a punctajului obținut în urma aplicării metodologiei de evaluare este precizată în normele de aplicare a Contractului-cadru privind condițiile acordării asistenței medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate. + 
Anexa nr. 3
LISTA MINIMĂ
a investigațiilor efectuate de un furnizor de servicii paraclinice – radiologie și imagistică medicală din ambulatoriu
la contractarea cu casa de asigurări de sănătate
I.Laborator de radiologie și imagistică medicală– investigații conforme cu certificatul de înregistrare a cabinetului în Registrul unic al cabinetelor medicale.(la 02-05-2006,
Punctul I. din Anexa nr. 3 a fost modificat de Articolul I din ORDINUL nr. 439 din 21 aprilie 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 374 din 02 mai 2006
)
II.Ecografia generală, ca prestație independentă: ecografie generală efectuată în cabinete medicale de către medici de specialități clinice cu competență – certificat de studii complementare emis de organismele abilitate ale Ministerului SănătățiiIII.Ecografia de organe ca prestație independentă efectuată în cabinete medicale de către medici de specialități clinice în diabet zaharat, nutriție și boli metabolice, endocrinologie, urologie, medicină internă, geriatrie și gerontologieIV.Ecografia de vase – artere, vene, ca prestație independentă: efectuată în cabinete medicale de către medici de specialități clinice: cardiologie, medicină internă, geriatrie și gerontologieV.Ecocardiografia efectuată ca prestație independentă în cabinete medicale de cardiologie, medicină internă, geriatrie și gerontologie și pediatrieVI.Ecografia fetală efectuată ca prestație independentă în cabinete medicale de genetică medicalăVII.Ecografia transfontanelară efectuată ca prestație independentă în cabinete medicale de pediatrieVIII.Radiografia dentară ca prestație independentă în cadrul cabinetelor de stomatologieIX.Microradiofotografia ca prestație independentă în cadrul rețelei de pneumologie.
 + 
Anexa nr. 4
DECLARAȚIE
Subsemnatul …………………, angajat la …………………………. (numele și prenumele) (instituția, organizația) în funcția de ……………………., declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul în declarații, că nu mă aflu în situația de conflict de interese prevăzută la art. ………….. din Ordinul nr. ………../…………. .
Data
……….
Semnătura
……………………….

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x