ORDIN nr. 411 din 14 aprilie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATIINr. 411 din 14 aprilie 2006CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATENr. 158 din 11 aprilie 2006
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 352 din 19 aprilie 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 5ABROGA PEORDIN 599 04/09/2001
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 168 09/03/2005
ActulREFERIRE LAOUG 150 31/10/2002
ART. 1REFERIRE LAORDIN 56 03/02/2005
ART. 1REFERIRE LAHG 52 13/01/2005
ART. 1REFERIRE LAORDIN 45 03/02/2005
ART. 1REFERIRE LACONTRACT CADRU 13/01/2005
ART. 5ABROGA PEORDIN 599 04/09/2001
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 119 09/02/2004
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 09/02/2004
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 408 12/04/2006
ActulREFERIT DEORDIN 160 11/04/2006

privind aprobarea Criteriilor de selecţie a furnizorilor de servicii medicale paraclinice – laboratoare de analize medicale, precum şi a Metodologiei de evaluare a furnizorilor de investigaţii medicale paraclinice – analize medicale de laborator



În temeiul prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea şi funcţionarea sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 168/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,având în vedere Referatul de aprobare nr. 9.327 din 14 aprilie 2006 al Ministerului Sănătăţii şi nr. DG 1.143 din 11 aprilie 2006 al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,ministrul sănătăţii şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin: + 
Articolul 1(1) Se aprobă Criteriile de selecţie a furnizorilor de servicii medicale paraclinice – laboratoare de analize medicale din ambulatoriu, denumiţi în continuare furnizori, precum şi Metodologia de evaluare a furnizorilor de investigaţii medicale paraclinice – analize medicale de laborator, în vederea contractării analizelor medicale de laborator cu casele de asigurări de sănătate din sistemul asigurărilor sociale de sănătate, cuprinse în anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantă din prezentul ordin.(2) Pentru a intră în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate, furnizorii trebuie să îndeplinească următoarele etape:a) îndeplinirea criteriilor de selecţie conform anexei nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin;b) să facă dovada efectuării analizelor medicale prevăzute în anexa nr. 3 care face parte integrantă din prezentul ordin, pentru grupa/grupele de analize medicale prevăzute în Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 56/45/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2005, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia laboratoarelor de anatomopatologie;c) să se supună procesului de evaluare potrivit metodologiei de evaluare cuprinse în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin. Metodologia de evaluare se aplică pentru fiecare punct de lucru al furnizorului, cu excepţia punctelor de recoltare.
 + 
Articolul 2Furnizorii de servicii medicale spitaliceşti care efectuează investigaţii medicale paraclinice – analize medicale de laborator în regim ambulatoriu pot intră în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate cu condiţia îndeplinirii etapelor menţionate la art. 1 alin. (2).
 + 
Articolul 3(1) Pentru verificarea îndeplinirii criteriilor de selecţie şi aplicarea metodologiei de evaluare a furnizorilor, preşedintele-director general al casei de asigurări de sănătate numeşte, prin decizie, reprezentanţi ai casei de asigurări de sănătate care, împreună cu reprezentanţii direcţiei de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, constituie o comisie coordonată de casa de asigurări de sănătate. Reprezentanţii direcţiei de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sunt propuşi de conducerea instituţiei respective.(2) Membrii comisiei trebuie să nu se găsească în una dintre condiţiile de incompatibilitate prevăzute în declaraţia întocmită conform modelului cuprins în anexa nr. 4 care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 4Casele de asigurări de sănătate şi direcţiile de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sunt obligate să ducă la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 5La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului sănătăţii şi familiei şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 599/470/2001 privind aprobarea Criteriilor de selecţie a furnizorilor de servicii ambulatorii de laborator, precum şi a Metodologiei de evaluare a laboratoarelor de analize medicale din ambulatoriul de specialitate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 640 din 12 octombrie 2001.
 + 
Articolul 6Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul sănătăţii,Gheorghe Eugen NicolăescuPreşedintele Casei Naţionalede Asigurări de Sănătate,Cristian Vlădescu
 + 
Anexa 1CRITERII DE SELECŢIE a furnizorilor de servicii medicale paraclinice – laboratoare de analize medicaleI. Pentru îndeplinirea criteriilor de selecţie furnizorii trebuie să prezinte următoarele documente:1. copie după autorizaţia sanitară de funcţionare, însoţită de copie după raportul de inspecţie al direcţiei de sănătate publică, din care să reiasă îndeplinirea prevederilor Ordinului ministrului sănătăţii nr. 119/2004 pentru aprobarea Normelor de autorizare şi funcţionare a laboratoarelor care efectuează analize medicale, cu modificările ulterioare;2. copii după documentaţia de achiziţie şi/sau deţinere legală a dispozitivelor medicale, din care să reiasă data fabricaţiei şi achiziţiei dispozitivelor medicale;3. copie după documentaţia efectuării controlului intern de calitate pentru toate grupele de analize efectuate, având anexate copii după prevederile metodologiei de lucru;4. copie după certificatul de înregistrare a dispozitivelor medicale emis de Ministerul Sănătăţii, valabil la data achiziţionării dispozitivului medical, sau, după caz, avizul de utilizare după punerea în funcţiune pentru dispozitive medicale, eliberat de Oficiul Tehnic pentru Dispozitive Medicale, în conformitate cu reglementările în vigoare în domeniu, pentru următoarele dispozitive utilizate de furnizori:– sisteme de recoltare;– aparate;– reactivi;5. copii după documente specifice: buletine de verificare metrologică şi, după caz, certificate de etalonare sau certificate de calibrare, pentru dispozitivele medicale pentru care legislaţia în vigoare prevede acest lucru;6. copia contractului/contractelor de verificare periodică şi întreţinere, conform cerinţelor tehnice corespunzătoare fiecărui dispozitiv medical, încheiat/încheiate cu persoane fizice sau juridice avizate de Ministerul Sănătăţii şi valabile pe toată perioada pentru care se face contractarea;7. copie după contractul de neutralizare a deşeurilor în conformitate cu prevederile legale în vigoare.II. Verificarea la sediul lucrativ al furnizorului, la punctele de lucru, filialele şi punctele de recoltare ale acestuia a veridicităţii documentaţiei prevăzute la pct. I.III. Verificarea posibilităţii efectuării analizelor medicale cuprinse în anexa nr. 3 la ordin.
 + 
Anexa 2METODOLOGIA DE EVALUARE a furnizorilor de investigaţii medicale paraclinice – analize medicale de laboratorI. Documente necesare în procesul de evaluare a furnizorului:a) copii după documentaţiile care atestă proprietăţile tehnice ale dispozitivelor medicale;b) copii după contractele de muncă ale personalului medico-sanitar angajat;c) copii după certificatul de înregistrare în Registrul unic al cabinetelor medicale şi certificatul constatator eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, care să ateste punctele externe proprii de recoltare, după caz;d) declaraţie privind facilităţile de înregistrare, gestiune şi raportare a analizelor efectuate asiguraţilor, cuprinse în programul software, însoţite de print screen ale ecranului;e) declaraţie pe propria răspundere cuprinzând lista analizelor ofertate spre contractare.II. Comisia de evaluare a furnizorului verifică veridicitatea documentelor prevăzute la pct. I, precum şi:a) concordanţa dintre lista tipurilor de analize ce pot fi contractate cu casa de asigurări de sănătate şi dotarea existentă;b) aparatura din dotare, cu menţionarea seriei şi numărului acesteia, numărul aparatelor din fiecare tip şi data fabricaţiei acestora;c) detalii privind existenţa şi facilităţile programului software dedicat activităţii de laborator.III. Evaluarea furnizorilor cuprinde:A. evaluarea capacităţii tehnice;B. evaluarea resurselor umane;C. logistică;D. panel analize ofertate.A. Evaluarea capacităţii tehniceSe acordă punctaj pentru fiecare aparat deţinut în punctul de lucru supus evaluării, după cum urmează:1. Hematologie:1.1. Morfologie*):––––Notă *) De menţionat obligativitatea citirii frotiurilor sanguine de către medicul de laborator.a) analizor până la 18 parametri inclusiv – fabricat în anul anterior contractării – 9 puncte:– se scade din punctajul acordat câte un punct pentru fiecare an de vechime în plus al aparatului;b) analizor cu mai mult de 18 parametri (cu formulă leucocitară completă – 5 DIF) cu până la 59 teste/oră – fabricat în anul anterior contractării – 21 puncte:– se scad din punctajul acordat câte două puncte pentru fiecare an de vechime în plus al aparatului;c) analizor cu mai mult de 18 parametri (cu formulă leucocitară completă – 5 DIF) cu cel puţin 60 teste/oră – fabricat în anul anterior contractării – 24 puncte:– se scad din punctajul acordat câte două puncte pentru fiecare an de vechime în plus al aparatului.1.2. Hemostază: analizor coagulare cu un canal de citire – fabricat în anul anterior contractării – 17 puncte:– se scad din punctajul acordat câte două puncte pentru fiecare an de vechime în plus al aparatului;– pentru fiecare canal de citire în plus al aparatului se acordă câte un punct.1.3. Imunohematologie: 1 punct.2. Microbiologie:2.1. Bacteriologie:– identificarea germenilor – 10 puncte;– efectuarea antibiogramei – 8 puncte.2.2. Micologie:– decelarea prezenţei miceliilor – 1 punct;– identificarea miceliilor – 8 puncte;– efectuarea antifungigramei – 8 puncte.2.3. Parazitologie:– examen parazitologic pe frotiu – 1 punct;– testare serologică – 4 puncte.3. Biochimie: analizor cu până la 80 probe/oră – fabricat în anul anterior contractării – 20 puncte:– se scad din punctajul acordat câte două puncte pentru fiecare an de vechime în plus al aparatului;– pentru aparatura cu capacitate mai mare de 80 probe/oră se acordă la fiecare 50 probe/oră câte 8 puncte.4. Imunologie:a) sistem semiautomatizat Elisa – fabricat în anul anterior contractării – 17 puncte:– se scad din punctajul acordat câte două puncte pentru fiecare an de vechime în plus al aparatului;b) sistem automatizat Elisa – fabricat în anul anterior contractării – cu o capacitate de până la 50 probe/oră – 21 puncte:– se scad din punctajul acordat câte două puncte pentru fiecare an de vechime în plus al aparatului;– pentru aparatura cu capacitate mai mare de 50 probe/oră se acordă la fiecare 10 probe/oră câte 3 puncte;c) sisteme speciale (chemiluminiscenţă, electrochemi-luminiscenţă) – fabricate în anul anterior contractării – cu o capacitate de până la 50 probe/oră – 24 puncte:– se scad din punctajul acordat câte două puncte pentru fiecare an de vechime în plus al aparatului;– pentru aparatura cu capacitate mai mare de 50 probe/oră se acordă la fiecare 10 probe/oră câte 4 puncte.5. Citologie Papanicolau (este obligatoriu să fie efectuată de medici sau de biologi cu specializare în domeniu) – 5 puncte.6. Histopatologie – 10 puncte.B. Evaluarea resurselor umanePersonalul este punctat numai pentru activitatea desfăşurată într-un singur laborator dintr-o localitate. În situaţia în care acesta îşi desfăşoară activitatea în mai multe laboratoare, îşi va exprima în scris opţiunea pentru laboratorul care urmează să beneficieze de punctajul stabilit.Punctajul se acordă pentru fiecare angajat medico-sanitar cu normă întreagă, iar pentru medicii angajaţi cu normă parţială se acordă unităţi proporţionale cu fracţiunea de normă lucrată:1. medic primar de specialitate – 6 puncte;2. medic specialist – 4 puncte;3. chimişti, biologi – 3 puncte;4. asistenţi medicali de laborator – 1 punct.C. Logistică:1. puncte externe de recoltare proprii – se punctează fiecare punct de recoltare înregistrat ca punct de lucru şi dotat conform reglementărilor Ministerului Sănătăţii – 20 puncte.Pentru furnizorii de servicii de laborator care participă cu mai multe puncte de lucru la contractare, situate în aceeaşi localitate, punctajul pentru punctele externe proprii de recoltare din acea localitate se acordă o singură dată pentru un punct de lucru pentru care optează furnizorul de servicii de laborator;2. sistem de transport al probelor de la puncte multiple de recoltare din afara laboratorului – 4 puncte.Pentru furnizorii de servicii de laborator care participă cu mai multe puncte de lucru la contractare, situate în aceeaşi localitate, punctajul pentru sistemul de transport din acea localitate se acordă o singură dată pentru un punct de lucru pentru care optează furnizorul de servicii de laborator;3. distribuţia rezultatelor analizelor de laborator la medicul care a recomandat analizele:– fax – 1 punct;– e-mail – 2 puncte;– direct medicului – 3 puncte;– sistem de consultare electronică securizată a rezultatelor pe Internet – 4 puncte;4. software dedicat activităţii de laborator – care să conţină înregistrarea biletelor de trimitere, eliberarea şi arhivarea datelor de laborator şi raportarea activităţii desfăşurate în conformitate cu formatul solicitat de casa de asigurări de sănătate (se prezintă facilităţile programului, se verifică la sediul furnizorului):– operaţional, cu aparate conectate pentru transmitere de date – 20 puncte;– operaţional, fără aparate conectate pentru transmitere de date – 5 puncte;5. posibilitatea de transmitere on line a raportărilor către casele de asigurări de sănătate – 2 puncte;6. web site – care să conţină minimum următoarele informaţii: adresa, orarul de funcţionare, serviciile oferite în contractul cu casa de asigurări de sănătate, certificări/acreditări şi chestionar de satisfacţie a pacienţilor – 10 puncte.Pentru furnizorii de servicii de laborator care participă cu mai multe puncte de lucru la contractare cu o casă de asigurări de sănătate, punctajul pentru web site se acordă o singură dată pentru un punct de lucru pentru care optează furnizorul de servicii de laborator.D. Panel analize ofertate:– se acordă un punct pentru fiecare tip de analiză de hematologie contractată;– se acordă două puncte pentru fiecare tip de analiză de microbiologie contractată;– se acordă un punct pentru fiecare tip de analiză de biochimie contractată;– se acordă 3 puncte pentru fiecare tip de analiză de imunologie contractată;– se acordă un punct pentru analiza de citologie Papanicolau contractată;– se acordă un punct pentru fiecare tip de analiză de histopatologie contractată.În urma evaluării comisia întocmeşte un raport de evaluare semnat atât de reprezentantul legal al furnizorului, cât şi de membrii comisiei. Raportul de evaluare este documentul ataşat la dosarul de contractare.În urma evaluării laboratoarele obţin un punctaj total şi se ierarhizează în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut. Ierarhia furnizorilor şi punctajul se afişează la sediul casei de asigurări de sănătate şi pe site-ul acesteia, după caz. Modalitatea de utilizare a punctajului obţinut în urma aplicării metodologiei de evaluare este precizată în normele de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate.
 + 
Anexa 3LISTA MINIMĂ a analizelor medicale efectuate de un furnizor din ambulatoriu la contractarea cu casa de asigurări de sănătate1. Hemoleucogramă completă2. Examen citologic al frotiului sanguin3. VSH4. Timp Quick, activitate de protrombină5. APTT6. Determinare grup sanguin ABO7. Determinare grup sanguin Rh8. Uree serică9. Acid uric seric10. Creatinină serică11. Calciu ionic seric12. Calciu seric total13. Magneziemie14. Sideremie15. Glicemie16. Colesterol seric total17. Trigliceride serice18. Proteine totale serice19. TGO20. TGP21. Fibrinogenemie22. LDH23. Bilirubină totală, directă24. VDRL sau RPR25. ASLO26. Factor reumatoid27. Proteina C reactivă28. Complement seric29. Exsudat faringian cu antibiogramă30. Examen complet de urină (sumar + sediment)31. Urocultură cu antibiogramă32. Determinare glucoză urinară33. Determinare proteine urinare
 + 
Anexa 4DECLARAŢIESubsemnatul …..(numele şi prenumele)…….., angajat la …(instituţia, organizaţia)…… în funcţia de ………………., declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul în declaraţii, că nu mă aflu în situaţia de conflict de interese prevăzută la art. …….. din Ordinul nr. …………. .Data…………………….Semnătura………………….––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x