ORDIN nr. 407 din 23 aprilie 1999

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 220 din 19 mai 1999
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAOUG 16 04/03/1999 ART. 2
ActulREFERIRE LAHG 447 12/08/1997 ART. 12
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 16 04/03/1999
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 84 23/12/1997
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 27 17/05/1994
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 16/1999 privind scutirea de la plata taxei de reclama şi publicitate, precum şi a majorărilor de întârziere aferente



Ministrul finanţelor,în temeiul art. 2 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 16/1999 privind scutirea de la plata taxei de reclama şi publicitate, precum şi a majorărilor de întârziere aferente şi al art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă Normele metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 16/1999 privind scutirea de la plata taxei de reclama şi publicitate, precum şi a majorărilor de întârziere aferente, anexa la prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti şi unităţile subordonate, precum şi Direcţia generală de colectare a veniturilor statului şi de aplicare a executării silite vor lua măsuri pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
 + 
Articolul 3Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul finanţelor,Decebal Traian Remes
 + 
Anexa 1NORME METODOLOGICEpentru aplicarea prevederilor Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 16/1999 privind scutirea de la plata taxei de reclama şi publicitate, precum şi a majorărilor de întârziere aferente1. Potrivit art. 1 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 16/1999, sunt scutite de la plata taxele de reclama şi publicitate datorate de societăţile de presa, de radio şi de televiziune, conform prevederilor Legii nr. 27/1994 privind impozitele şi taxele locale, republicată, cu modificările ulterioare, precum şi majorările de întârziere aferente acestora, neachitate până la data de 8 martie 1999.2. De scutirea de la plata prevăzută la pct. 1 beneficiază numai societăţile de presa, de radio şi de televiziune, indiferent de modul de organizare şi de forma de proprietate, care:– au efectuat serviciul de reclama şi publicitate în baza unui contract încheiat cu beneficiarii acestora şi aveau obligaţia de a plati taxa de 10% din valoarea contractului;– au realizat serviciul de publicitate sau de reclama în alte condiţii decât cele menţionate mai sus, fiind obligate prin lege sa plătească taxa de 12% din suma bruta a prestaţiei.3. Cuantumul debitelor reprezentând taxele de reclama şi publicitate, datorate conform legii, se determina pentru perioada cuprinsă între data de 1 iunie 1994, data intrării în vigoare a Legii nr. 27/1994 privind impozitele şi taxele locale, şi data de 31 decembrie 1997, data la care, potrivit dispoziţiilor Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 84/1997 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 27/1994 privind impozitele şi taxele locale, pentru contribuabilii prestatori de servicii de reclama şi publicitate prin mass-media a încetat obligaţia de a plati aceste taxe.4. Majorările de întârziere aferente taxelor de reclama şi publicitate, datorate şi neplătite de societăţile de presa, de radio şi de televiziune, scutite de la plata, se vor calcula de către acestea pe propria răspundere.Calculul majorărilor de întârziere se va face pentru fiecare zi de întârziere, începând cu ziua imediata datei de 10 a lunii următoare celei la care taxele au devenit exigibile (în cazul încheierii unor contracte) sau celei a încasării sumei brute a prestaţiei (în celelalte cazuri), până la data plăţii, în cazul în care taxele au fost plătite, sau până la data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 16/1999, în cazul în care acestea nu au fost achitate.5. Contribuabilii care beneficiază de prevederile Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 16/1999 vor depune, în termen de 90 de zile de la publicarea acesteia în Monitorul Oficial al României, la organele fiscale teritoriale în a căror evidenta sunt înregistraţi, situaţia privind obligaţiile provenind din taxele de reclama şi publicitate şi din majorările de întârziere aferente acestora, calculate şi neplătite până la data de 8 martie 1999, conform modelului anexat la prezentele norme metodologice.6. Debitele provenite din taxele de reclama şi publicitate, precum şi din majorările de întârziere aferente acestora, achitate până la data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 16/1999, nu se restituie.Sumelor reprezentând taxe de reclama şi publicitate, precum şi majorărilor de întârziere aferente, pentru care s-au acordat, potrivit actelor normative în vigoare, amânări sau eşalonări la plata, totale sau parţiale, ale căror termene acordate pentru plata ratelor, în cazul eşalonării, sau a sumei integrale, în cazul amânării, au fost stabilite, conform inlesnirii acordate, după data de 8 martie 1999, li se aplică prevederile art. 1 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 16/1999 numai pentru partea rămasă neachitata. În cazul în care, prin înlesnirea la plata acordată, au intervenit şi unele reduceri şi/sau scutiri parţiale de la plata taxelor de reclama şi publicitate sau a majorărilor de întârziere aferente, prevederile art. 1 din ordonanţa menţionată mai sus se aplică numai pentru partea rămasă datorată a acestora şi neachitata până la data intrării în vigoare a acesteia.7. Obligaţiile reprezentând taxele de reclama şi publicitate datorate, precum şi majorările de întârziere aferente, neplătite până la data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 16/1999, care au fost contabilizate în debitul conturilor de cheltuieli 635 „Cheltuieli cu alte impozite, taxe şi vărsăminte asimilate” (articol contabil 635 = 446) şi, respectiv, 671 „Cheltuieli excepţionale privind operaţiunile de gestiune” (articol contabil 671 = 448) şi care se scutesc de la plata, se anulează prin înregistrarea ca venituri în creditul contului 7718 „Alte venituri excepţionale din operaţiuni de gestiune” – analitice distincte.Pentru reflectarea în contabilitate a taxelor de reclama şi publicitate şi a majorărilor de întârziere aferente anulate, se efectuează următoarele articole contabile:a) înregistrarea taxelor de reclama şi publicitate anulate:

    a) înregistrarea taxelor de reclamă şi publicitate anulate:
    446 "Alte impozite, taxe şi vărsăminte asimilate" = 7718 "Alte venituri excepţionale din operaţiuni de gestiune" – analitic distinct
    b) înregistrarea majorărilor de întârziere anulate:
    448 "Alte datorii şi creanţe cu bugetul statului" = 7718 "Alte venituri excepţionale din operaţiuni de gestiune" – analitic distinct.

Sumele reprezentând majorări de întârziere aferente taxelor de reclama şi publicitate, care, în perioadele respective, au fost înregistrate în conturi de cheltuieli şi luate în calculul profitului impozabil ca cheltuieli nedeductibile, la reluarea lor în venituri, conform prezentelor norme, vor fi deductibile fiscal. + 
Anexa 1la normele metodologice––––––––– model –Denumirea plătitorului ……………………Adresa ………………………………….Înregistrat la …… la nr. ………………Codul de înregistrare fiscală ……………..Nr. de înregistrare ………………………                  CătreDirecţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a judeţului ……………………..        SITUAŢIAprivind obligaţiile provenind din taxele de reclama şi publicitate şi din majorările de întârziere aferente acestora                                                                      – lei ––––––––––––––––––––––––––––Datele necesare | Sume | Înlesniri la | Sume | Rest de platăpentru calculul | datorate | plata aprobate | achitate |a taxelor scutitetaxei de reclama | | în perioada | |conform Ordonanţeişi publicitate | | 1 iunie 1994 – | | de urgenta a                  | |31 decembrie 1997| | Guvernului                 | | | | nr. 16/1999–––––––––––––––––––––––––––Data |Valoa-|Pro-|Taxa |Data|Ma-| Suma | Suma |Taxa |Ma- | Taxa de| Majorăriintra|rea |cen-| de |până|jo-|amânată| redusă | de |jo- |reclama | derii |con- |tul |rec- | la |ra-|şi/sau | sau |re- |rari| şi |intar-în vi|trac- |le- |lama |care|ri |esalo- | scutită |clama| de |publici-|zieregoare|tului |gal | şi |taxa| de|nata la| de la | şi |în- | tate |a con| şi |dato|pu- |tre-|în-|plata | plata |pu- |tar-| |trac-|suma |rat |bli- |bu- |tar| | |blici|zi- | |tului|bruta |pen-|ci- |ia |zi-| | |tate |ere | |sau a| a |tru |tate |pla-|ere| | | | | |încă-|pres- |taxa| |tita| | | | | | |sarii|tatiei| | | | | | | | | |sumei| | | | | | | | | | |afe- | | | | | | | | | | |rente| | | | | | | | | | |ser- | | | | | | | | | | |viciu| | | | | | | | | | |lui | | | | | | | | | | |pres-| | | | | | | | | | |tat | | | | | | | | | | |–––––––––––––––––––––––––––     | | | | | | | | | | |–––––––––––––––––––––––––––     | | | | | | | | | | |–––––––––––––––––––––––––––     | | | | | | | | | | |–––––––––––––––––––––––––––    Sumele prevăzute mai sus sunt calculate în conformitate cu prevederile legale.      Conducătorul unităţii, Conducătorul compartimentului                                              financiar-contabil,    …………………….. ……………………………. (numele, prenumele, semnatura (numele, prenumele,        şi ştampila) semnatura şi ştampila)Data depunerii ……………..––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x