privind modelul formularisticii necesare pentru solicitarea şi comunicarea datelor înscrise în cazierul fiscal
În temeiul art. 14 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,în baza prevederilor art. 15 din Ordonanţa Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea şi funcţionarea cazierului fiscal, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 410/2002,ministrul finanţelor publice emite următorul ordin: +
Articolul 1Se aprobă modelul şi conţinutul formularelor:– "Fişa de înscriere în cazierul fiscal" cod 14.13.43.15/1;– "Fişa de actualizare a inscrierilor în cazierul fiscal" cod 14.13.43.15/2;– "Cerere de eliberare a certificatului de cazier fiscal" cod 14.13.25.15/1;– "Cerere de rectificare a datelor înscrise în cazierul fiscal" cod 14.13.25.15/2;– "Certificat de cazier fiscal" şi anexa cod 14.13.21.15, prevăzute în anexa nr. 1. +
Articolul 2Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare a formularelor menţionate sunt prevăzute în anexa nr. 2. +
Articolul 3(1) Fişa de înscriere în cazierul fiscal şi fişa de actualizare a inscrierilor în cazierul fiscal se completează şi se editează numai cu ajutorul programului de asistenţa. … (2) Celelalte formulare prevăzute la art. 1 se distribuie gratuit, la solicitarea contribuabililor, şi se editează informatic. … +
Articolul 4Cazierul fiscal se organizează în format electronic astfel:a) la nivelul Ministerului Finanţelor Publice se organizează cazierul fiscal naţional care tine evidenta contribuabililor de pe întregul teritoriu al României; … b) la nivelul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti se organizează cazierul fiscal local, care tine evidenta contribuabililor care au domiciliul, reşedinţa sau sediul în raza teritorială a acestora. … +
Articolul 5Cazierul fiscal este gestionat astfel:a) din punct de vedere metodologic, de serviciul de proceduri pentru gestionarea şi funcţionarea cazierului fiscal din cadrul Direcţiei generale de proceduri fiscale din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, pentru cazierul fiscal naţional, respectiv de birourile pentru gestionarea cazierului fiscal din cadrul direcţiilor de administrare a veniturilor statului din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti; … b) din punct de vedere al conţinutului, de birourile pentru gestionarea cazierului fiscal din cadrul direcţiilor de administrare a veniturilor statului din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, care înscriu şi actualizează datele în cazierul fiscal local; … c) din punct de vedere informatic, de către Direcţia generală a tehnologiei informatiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, pentru baza de date centrala, respectiv de către serviciile de tehnologia informatiei din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, pentru bazele de date locale. … +
Articolul 6(1) La informaţiile referitoare la cazierul fiscal au acces numai persoanele care gestionează cazierul fiscal din cadrul birourilor pentru gestionarea cazierului fiscal. … (2) Bazele de date care cuprind informaţii referitoare la cazierul fiscal sunt administrate numai de persoanele desemnate din cadrul serviciului de tehnologia informatiei din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti şi din cadrul Direcţiei generale a tehnologiei informatiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice. … +
Articolul 7Procedura de înscriere şi procedura de actualizare a datelor din bazele de date cuprinzând cazierul fiscal sunt prevăzute în anexa nr. 3. +
Articolul 8Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin. +
Articolul 9Direcţia generală de proceduri fiscale, Direcţia generală a tehnologiei informatiei, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti şi angajatorii vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. +
Articolul 10Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul finanţelor publice,Mihai Nicolae TanasescuBucureşti, 17 ianuarie 2003.Nr. 40. +
Anexa 1 ┌─────────────────────────────┐ │ ROMÂNIA │ │ ┌───┐ │ │ │MFP│ │ │ └───┘ │ │Ministerul Finanţelor Publice│ └─────────────────────────────┘ ┌──────────────────────────────────────┐┌─────────────────────────────┐ │Direcţia Generală a Finanţelor Publice││Instituţia: ……………. │ │Judeţul/Municipiul: ………………││Judeţul: ………………. │ ├──────────────────────────────────────┤│Organul constatator: ……. │ │Înregistrat la unitatea fiscală ││………………………. │ │Nr…………. Data: _/_/_______ ││ │ ├──────────────────────────────────────┤├──────────────────────────── │ │Înregistrat la Biroul Gestiune Cazier ││Înregistrat la organul │ │ Fiscal ││constatator: │ │Nr………… Data: _/_/________ ││Nr……….. Data: _/_/____ │ └──────────────────────────────────────┘└─────────────────────────────┘ FIŞA DE ÎNSCRIERE ÎN CAZIERUL FISCAL ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Contribuabilul: Cod de înregistrare fiscală: ______________ Nume şi prenume/denumire: …………………………….. Cu Domiciliul/Reşedinţa/Sediul: Judeţ: …………… Localitate: ……………. Sector: ……….. Strada: ………… Număr: …… Bloc: …….. Scara: ……… Ap. ….. Telefon: …………… Fax: ……….. ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── ● a fost controlat de organul constatator şi a fost sancţionat prin actul de control/procesul verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor tip ……../ serie …../ nr ……../ data: …../…../……. SAU ● a fost sancţionat prin hotărârea judecătorească nr. …/ data: …/…/.. pentru săvârşirea următoarei fapte, prevăzută de OG 75/2001 a fi înscrisă în Cazierul fiscal, menţionată mai jos:┌─────┬──────────────────────────┬───────────────┬────────────────┬──────────┐│Cod │Act normativ încălcat │Fapta săvârşită│ Act normativ │ Sancţiune││Fapta│tip/nr/an/art/alin/lit/pct│ │ sancţiune │ aplicată││ │ │ │tip/nr/an/art/ │ efectiv ││ │ │ │alin/lit/pct │ │├─────┼──────────────────────────┼───────────────┼────────────────┼──────────┤│ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │└─────┴──────────────────────────┴───────────────┴────────────────┴──────────┘ ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── CONDUCĂTOR ORGAN CONSTATATOR, ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Prezentul document a fost prelucrat, în cadrul Biroului Cazier Fiscal, de către salariatul …………….. Semnatura salariatului: la data de: _/_/_____ ┌─────────────────────────────┐ │ ROMÂNIA │ │ ┌───┐ │ │ │MFP│ │ │ └───┘ │ │Ministerul Finanţelor Publice│ └─────────────────────────────┘ ┌──────────────────────────────────────┐┌─────────────────────────────┐ │Direcţia Generală a Finanţelor Publice││Instituţia: ……………. │ │Judeţul/Municipiul: ………………││Judeţul: ………………. │ ├──────────────────────────────────────┤│Organul care actualizează: │ │Înregistrat la unitatea fiscală ││………………………. │ │Nr…………. Data: _/_/_______ ││ │ ├──────────────────────────────────────┤├──────────────────────────── │ │Înregistrat la Biroul Gestiune Cazier ││Înregistrat la organul care │ │ Fiscal ││actualizează: │ │Nr………… Data: _/_/________ ││Nr……….. Data: _/_/____ │ └──────────────────────────────────────┘└─────────────────────────────┘ FIŞA DE ACTUALIZARE A INSCRIERILOR ÎN CAZIERUL FISCAL ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Pentru Contribuabilul: Cod de înregistrare fiscală: ______________ Nume şi prenume/denumire: …………………………….. Cu Domiciliul/Reşedinţa/Sediul: Judeţ: …………… Localitate: ……………. Sector: ……….. Strada: ………… Număr: …… Bloc: …….. Scara: ……… Ap. ….. Telefon: …………… Fax: …………………………… se fac actualizarile la fapta menţionată în prezentul document.┌─────┬──────────────────────────┬─────────┬───────────────┬──────────┬──────┐│Cod │Act normativ încălcat │ Fapta │ Act normativ │ Sancţiune│Tip ││Fapta│tip/nr/an/art/alin/lit/pct│săvârşită│ sancţiune │ aplicată │modi- ││ │ │ │tip/nr/an/art/ │ efectiv │ficare││ │ │ │alin/lit/pct │ │ * │├─────┼──────────────────────────┼─────────┼───────────────┼──────────┼──────┤│ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │└─────┴──────────────────────────┴─────────┴───────────────┴──────────┴──────┘ ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Instituţia: ……………. Date despre Judeţul: ………………. Fişa de înscriere iniţială/ Organul constatator:…….. Fişa de actualizare înscrieri: ………………………. Înregistrarea fisei la organul constatator: Nr. ….. Data: __/__/_____ ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── * Tip modificare: I – modificarea înscrierii, A – anulată. CONDUCĂTOR ORGAN CARE ACTUALIZEAZĂ, ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Prezentul document a fost prelucrat, în cadrul Biroului Cazier Fiscal, de către salariatul …………………….. Semnatura salariatului: ┌─────────┐ │ ROMÂNIA │ └─────────┘ ┌──────────────┐ [] Persoana fizica [] Română cu domiciliul în România │Se bifeaza cu │ [] Străină – română fără domiciliu │ X dacă este │ în România │cazul │ ──────────────────────────────────────────────────────────── │[] În forma │ [] Persoana juridică [] Română │simplificata │ [] Străină │[] În regim de│ ──────────────────────────────────────────────────────────── │urgenta │ [] Asociaţie fără personalitate juridică └──────────────┘ [] Română [] Străină ──────────────────────────────────────────────────────────── CERERE DE ELIBERARE A CERTIFICATULUI DE CAZIER FISCAL ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Subsemnatul / subscrisă având: Cod de înregistrare fiscală: ________ Nume şi prenume/denumire: …………………………….. Cu Domiciliul /Reşedinţa/Sediul în România Judeţ: …………… Localitate: ……………. Sector: ……….. Strada: ………… Număr: …… Bloc: …….. Scara: ……… Ap. ….. Telefon: …………… Fax: …………………………… ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── prin Se bifeaza cu X casuta care Cod numeric personal/Număr de identificare corespunde situaţiei fiscală: _________________ în calitate de [] titular Nume şi prenume: …………………… [] împuternicit/ posesor al actului de identitate________ reprezentant seria___ nr. ___ eliberat de ____________ legal Împuternicire nr. ______ din data __/__/____ ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Solicit eliberarea unui certificat de cazier fiscal pentru a-mi servi la________________________________________ Nume, prenume _____________________ Funcţia ______________________ Data __/__/_________ Semnatura şi ştampila ________ ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Direcţia Generală a Finanţelor Publice Data prezentării pentru ridicarea Judeţul/Municipiul____________________ certificatului de cazier fiscal: Înregistrat la unitatea fiscală, cu Data __/__/______ Nr. _________ Data __/__/______ ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Se detaseaza şi se înmânează persoanei care depune cererea Direcţia Generală a Finanţelor Publice Data prezentării pentru ridicarea Judeţul/Municipiul ________________ certificatului de cazier fiscal: Înregistrat la unitatea fiscală, cu Data __/__/_________ Nr. ___________ Data __/__/_______ ┌─────────┐ │ ROMÂNIA │ └─────────┘ [] Persoana fizica [] Română cu domiciliul [] Străină – română fără în România domiciliu în România ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────── [] Persoana juridică [] Română [] Străină ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────── [] Asociaţie fără [] Română [] Străină personalitate juridică ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────── CERERE DE RECTIFICARE A DATELOR ÎNSCRISE ÎN CAZIERUL FISCAL ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Subsemnatul / subscrisă având: Cod de înregistrare fiscală: ________ Nume şi prenume/denumire: …………………………… Cu Domiciliul /Reşedinţa/Sediul în România Judeţ: …………. Localitate: ………….. Sector: ……….. Strada: ………… Număr: …. Bloc: ….. Scara: ……. Ap. ….. Telefon: …………… Fax: …………………………… Prin Cod de înregistrare fiscală: ____________________ Nume şi prenume/denumire: ………………………………….. în calitate de: [] titular (Se bifeaza cu X casuta care corespunde situaţiei) [] împuternicit/reprezentant legal posesor al actului de identitate ……… seria …. nr ….. eliberat de …………………….. Împuternicire nr. ……. din data: __/__/_______ ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Urmarea certificatului de cazier nr. …….. din data __/__/_____, eliberat de Direcţia Generală a Finanţelor Publice din Judeţul/Municipiul ……….. Solicit rectificarea următoarei fapte înscrise în cazierul fiscal, menţionată mai jos, pe baza actelor doveditoare anexate┌─────┬──────────────────────────────┬───────────────────────────┬────────────┐│Cod │ Fapta săvârşită │Sancţiunea aplicată efectiv│ Organul ││Fapta│ Act normativ încălcat │ Act normativ │constatator ││ * │(tip/nr/an/art./alin/lit./pct)│(tip/nr/an/art./alin/lit./ │Fişa înscri-││ │ * │pct) │ere sau ││ │ │ * │actualizare ││ │ │ │în Cazierul ││ │ │ │Fiscal * │├─────┼──────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────┤│ │ │ │ ││ │ │ │ ││ │ │ │ ││ │ │ │ ││ │ │ │ ││ │ │ │ ││ │ │ │ ││ │ │ │ ││ │ │ │ ││ │ │ │ ││ │ │ │ │└─────┴──────────────────────────────┴───────────────────────────┴────────────┘ pentru motivul …………………………………………………. ………………………………………………………………. ………………………………………………………………. ………………………………………………………………. * Se va înscrie întocmai rândul corespunzător faptei înscrise în anexa la Certificat, pentru care se solicita rectificarea. ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Nume, prenume ……………… Funcţia …………………… Data …../…/…… Semnatura şi ştampila …………….. ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Direcţia Generală a Finanţelor Publice Judeţul/Municipiul ……………… Înregistrat la unitatea fiscală cu Nr………. Data ……./…./…… ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Se detaseaza şi se înmânează persoanei care depune cererea. Direcţia Generală a Finanţelor Publice Judeţul/Municipiul ……………….. Înregistrat la unitatea fiscală cu Nr. ……. Data …/…/…….┌─────────────────────────────┐┌──────────────────────────────────────┐│ ROMÂNIA ││Direcţia Generală a Finanţelor Publice││ ┌───┐ ││Judeţul/Municipiul ……………….││ │MFP│ │└──────────────────────────────────────┘│ └───┘ │┌──────────────────────────────────────┐│Ministerul Finanţelor Publice││ Înregistrat la unitatea fiscală │└─────────────────────────────┘│Nr. ____________ Data __/__/_______ │ └──────────────────────────────────────┘ CERTIFICAT DE CAZIER FISCAL ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Ca urmare a cererii nr. _____ din data de __/__/_____ se certifica prin prezenta: Contribuabilul: Cod de înregistrare fiscală: _____________ Nume şi prenume/Denumire: _________________________ ┌──────────────────────────────────────────────────────────────┐ │Domiciliul/Reşedinţa/Sediul: │ │Judeţ: …………. Localitate: ………….. Sector: ……│ │Strada: ………… Număr: ….. Bloc: … Scara: … Ap: …│ │Telefon: …………….. Fax: …………………………│ └──────────────────────────────────────────────────────────────┘ ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────── ARE/ NU ARE fapte înscrise în cazierul fiscal. ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────── S-a eliberat prezentul certificat pentru a-i servi la ……………….. ………………… şi este valabil 15 de zile de la data eliberării. ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────── DIRECTOR (GENERAL),┌─────────────────────────────┐ ┌──────────────────────────────────────┐│ ROMÂNIA │ │Direcţia Generală a Finanţelor Publice││ ┌───┐ │ │Judeţul/Municipiul ……………….││ │MFP│ │ └──────────────────────────────────────┘│ └───┘ │ ┌──────────────────────────────────────┐│Ministerul Finanţelor Publice│ │ Înregistrat la unitatea fiscală │└─────────────────────────────┘ │Nr. ____________ Data __/__/_______ │ └──────────────────────────────────────┘ ANEXA LA CERTIFICATUL DE CAZIER FISCAL pentru contribuabilul: Cod de înregistrare fiscală: ___________ Nume şi prenume/Denumire: ________ ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Fapte înscrise în cazierul fiscal:┌────┬─────┬───────────────┬─────────────┬──────────────────┬────────────────┐│Nr. │Cod │Fapta săvârşită│ Sancţiunea │Organ Constatator │ Contribuabil ││crt.│fapta│ Act normativ │ aplicată │───────────────── │ Sancţionat ││ │ │ încălcat │ efectiv │Fişa Înscriere/ │Cod înregistrare││ │ │(tip/nr/an/art/│Act normativ │Actualizare │ fiscală ││ │ │alin/lit./pct) │(tip/nr/an/ │nr/data │ ││ │ │ │art/alin/lit/│ │ ││ │ │ │pct) │ │ │├────┼─────┼───────────────┼─────────────┼──────────────────┼────────────────┤│ │ │ │ │ │ │├────┼─────┼───────────────┼─────────────┼──────────────────┼────────────────┤│ │ │ │ │ │ │├────┼─────┼───────────────┼─────────────┼──────────────────┼────────────────┤│ │ │ │ │ │ │├────┼─────┼───────────────┼─────────────┼──────────────────┼────────────────┤│ │ │ │ │ │ │├────┼─────┼───────────────┼─────────────┼──────────────────┼────────────────┤│ │ │ │ │ │ │└────┴─────┴───────────────┴─────────────┴──────────────────┴────────────────┘ DIRECTOR (GENERAL), +
Anexa 2CARACTERISTICIde tipărire, modul de difuzare, de utilizareşi de păstrare a formularelor1. Fişa de înscriere în cazierul fiscal,cod 14.13.43.15/11. Denumire: Fişa de înscriere în cazierul fiscal2. Cod: 14.13.43.15/13. Format: 2A4/t14. Caracteristici de tipărire:– se tipareste pe o singura faţa;– se poate utiliza echipament informatic pentru editare5. Se difuzează: gratuit6. Se utilizează la: înscrierea în cazierul fiscal al contribuabililor a faptelor constatate de către organele de control, precum şi a sancţiunilor aplicate7. Se întocmeşte în: doua exemplare;de: organul de control constatator8. Circula:– un exemplar la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal al organului fiscal în a cărui raza teritorială se afla domiciliul/sediul/reşedinţa contribuabilului;– un exemplar la organul constatator9. Se arhiveaza: un exemplar la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal şi un exemplar la organul constatator2. Fişa de actualizare a inscrierilor în cazierul fiscal,cod 14.13.43.15/21. Denumire: Fişa de actualizare a inscrierilor în cazierul fiscal2. Cod: 14.13.43.15/23. Format: 2A4/t14. Caracteristici de tipărire:– se tipareste pe o singura faţa;– se poate utiliza echipament informatic pentru editare5. Se difuzează: gratuit6. Se utilizează la: actualizarea inscrierilor în cazierul fiscal al contribuabililor7. Se întocmeşte în:– un exemplar, în cazul în care fişa este completată de biroul pentru gestionarea cazierului fiscal;– doua exemplare, în cazul în care fişa este completată de organul de control constatator8. Circula:– un exemplar la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal al organului fiscal în a cărui raza teritorială se afla domiciliul/sediul/reşedinţa contribuabilului, în cazul în care fişa este completată de biroul pentru gestionarea cazierului fiscal;– un exemplar la organul constatator şi un exemplar la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal, în cazul în care fişa este completată de organul de control constatator9. Se arhiveaza:– un exemplar la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal şi un exemplar la organul constatator, în cazul în care fişa este completată de organul de control constatator;– un exemplar la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal3. Cerere de eliberare a certificatului de cazier fiscal,cod 14.13.25.15/11. Denumire: Cerere de eliberare a certificatului de cazier fiscal2. Cod: 14.13.25.15/13. Format: A4/t14. Caracteristici de tipărire:– se tipareste pe o singura faţa;– se poate utiliza echipament informatic pentru editare5. Se difuzează: gratuit6. Se utilizează la: eliberarea unui certificat de cazier fiscal7. Se întocmeşte în: un exemplarde: contribuabil8. Circula: la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal9. Se arhiveaza: la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal4. Cerere de rectificare a datelor înscrise în cazierul fiscal,cod 14.13.25.15/21. Denumire: Cerere de rectificare a datelor înscrise în cazierul fiscal2. Cod: 14.13.25.15/23. Format: 2A4/t14. Caracteristici de tipărire:– se tipareste pe o singura faţa;– se poate utiliza echipament informatic pentru editare5. Se difuzează: gratuit6. Se utilizează la: rectificarea datelor înscrise în cazierul fiscal7. Se întocmeşte în: un exemplarde: contribuabil8. Circula: la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal9. Se arhiveaza: la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal5. Certificat de cazier fiscal şi Anexa laCertificatul de cazier fiscal, cod 14.13.21.151. Denumire: Certificat de cazier fiscal şi Anexa la Certificatul de cazier fiscal2. Cod: 14.13.21.153. Format: 2A4/t14. Caracteristici de tipărire:– se tiparesc pe o singura faţa atât certificatul, cat şi anexa;– se poate utiliza echipament informatic pentru editare5. Se difuzează: gratuit6. Se utilizează: numai în scopul în care a fost eliberat7. Se întocmeşte în: doua exemplarede: organul fiscal8. Circula: – un exemplar la contribuabil– un exemplar la biroul pentru gestionareacazierului fiscal9. Se arhiveaza: copia la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal +
Anexa 31. Procedura de înscriere a datelor în bazele de date cuprinzând cazierul fiscalÎnscrierea datelor în cazierul fiscal se face numai pe baza fişelor de înscriere.Fişele de înscriere sunt completate de către:a) organele cu atribuţii de control din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi al unităţilor sale teritoriale; … b) organele cu atribuţii de control din afară Ministerului Finanţelor Publice. … Fişele de înscriere completate se înregistrează şi se transmit birourilor pentru gestionarea cazierului fiscal din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti.Termenele de transmitere a fişelor de înscriere sunt:a) pentru organele cu atribuţii de control din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi al unităţilor sale teritoriale, 15 zile de la expirarea termenului legal de contestare, pentru actele rămase definitive prin neexercitarea căilor de atac, sau 5 zile de la data primirii comunicării de la compartimentele juridice, potrivit prevederilor art. 12 alin. (3) din Normele metodologice pentru aplicarea Ordonanţei Guvernului nr. 75/2001; … b) pentru organele cu atribuţii de control din afară Ministerului Finanţelor Publice, 5 zile de la data la care au luat la cunoştinţa ca asupra faptelor ce urmează să fie înscrise în cazierul fiscal s-au pronunţat organele competente definitiv şi irevocabil. … Se va completa câte o fişa pentru fiecare fapta care se înscrie în cazierul fiscal.Fişele de înscriere primite de birourile pentru gestionarea cazierului fiscal sunt înregistrate în registrul unic de evidenta.Fişele de înscriere sunt analizate formal din punct de vedere al coerentei şi completitudinii de birourile pentru gestionarea cazierului fiscal.Fişele la care se constata neconcordante sunt restituite organelor de control pentru a fi corectate.Fişele valide sunt vizate de şeful biroului pentru gestionarea cazierului fiscal şi sunt repartizate de acesta pentru a fi introduse în baza de date locală.2. Procedura de actualizare a datelor din bazele de date cuprinzând cazierul fiscalActualizarea datelor din bazele de date cuprinzând cazierul fiscal se face numai pe baza fişelor de actualizare.Fişele de actualizare a datelor din bazele de date cuprinzând cazierul fiscal se întocmesc de către salariaţii birourilor pentru gestionarea cazierului fiscal, pe baza următoarelor documente justificative :a) comunicarea primită de la serviciul cu atribuţii în gestionarea şi funcţionarea cazierului fiscal din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, care cuprinde actele normative care abroga sau modifica prevederile legale în baza cărora au fost sancţionate faptele înscrise în cazier ori în baza cărora s-a stabilit reabilitarea de drept; … b) listele, primite săptămânal de la serviciul/biroul care se ocupa de Registrul contribuabililor, care cuprind persoanele radiate, respectiv decedate, după caz; … c) nota de serviciu prin care se aproba fişa de actualizare pentru rectificarea erorilor constatate la înscrierea faptelor în cazierul fiscal, aprobată de directorul general. … Potrivit prevederilor art. 13 lit. c) din Normele metodologice pentru aplicarea Ordonanţei Guvernului nr. 75/2001, fişele de actualizare pot fi completate şi de organele cu atribuţii de control, pentru a rectifica eventualele erori din fişele de înscriere transmise de aceştia.Se va completa câte o fişa pentru fiecare fapta care se actualizează.Fişele de actualizare sunt înregistrate de birourile pentru gestionarea cazierului fiscal în registrul unic de evidenta.Fişele de actualizare sunt vizate de şeful biroului pentru gestionarea cazierului fiscal şi sunt repartizate de acesta pentru a fi introduse în baza de date locală.––––