ORDIN nr. 4 din 4 ianuarie 2016

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 23 din 13 ianuarie 2016
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEORDIN 4 04/01/2016
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ART. 4REFERIT DEORDIN 3970 24/07/2024
ART. 4REFERIT DEORDIN 1676 16/05/2023
ART. 4REFERIT DEORDIN 243 03/02/2022





(la 15-03-2021,
Titlul ordinului a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 336 din 9 martie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 257 din 15 martie 2021
)
Văzând Referatul de aprobare nr. ACP 1.752 din 30 decembrie 2015, întocmit de Direcția generală de asistență medicală și sănătate publică și Serviciul medicină de urgență din cadrul Ministerului Sănătății,având în vedere prevederile art. 3 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 56/2015 privind plata tratamentului în străinătate al persoanelor a căror stare de sănătate a fost afectată în urma tragicului eveniment din data de 30 octombrie 2015 produs în clubul Colectiv din municipiul București,în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare,ministrul sănătății emite următorul ordin: + 
Articolul 1(1)Se decontează următoarele cheltuieli aferente tratamentului medical, efectuat atât în țară, cât și în străinătate, dacă acesta are legătură directă de cauzalitate cu evenimentul din clubul Colectiv, pentru persoanele a căror stare de sănătate a fost afectată în urma tragicului eveniment din data de 30 octombrie 2015 produs în clubul Colectiv din municipiul București, denumite în continuare victime, după cum urmează:a)contravaloarea contribuției personale, stabilită pe baza facturilor emise de clinicile din străinătate care acordă servicii de îngrijire a sănătății pentru victimele care beneficiază de servicii de îngrijire a sănătății în baza documentului portabil S2 «Document de deschidere de drepturi la tratament planificat»;b)contravaloarea serviciilor de îngrijire a sănătății, stabilită pe baza facturilor emise de clinicile din străinătate care acordă servicii de îngrijire a sănătății pentru victimele care beneficiază de servicii de îngrijire a sănătății și care nu au beneficiat de documentul portabil S2;c)contravaloarea contribuției personale, precum și a serviciilor medicale care nu fac parte din pachetul de servicii medicale de bază, stabilită pe baza facturii emise de furnizorii de servicii medicale din țară, care acordă servicii de îngrijire a sănătății pentru victimele din clubul Colectiv și care se află în relații contractuale cu casele județene de asigurări de sănătate;d)contravaloarea serviciilor medicale, stabilită pe baza facturilor emise de furnizorii de servicii medicale din țară, care acordă servicii de îngrijire a sănătății pentru victimele din clubul Colectiv și care nu se află în relații contractuale cu casele județene de asigurări de sănătate. (la 15-03-2021,
Alineatul (1) din Articolul 1 a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 336 din 9 martie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 257 din 15 martie 2021
)
(2)Nu pot fi suportate cheltuielile care se decontează din Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate și/sau din donații/sponsorizări.(3)În cazul în care cheltuielile prevăzute la alin. (1) sunt suportate parțial din alte surse sau din bugetul Fondului Național Unic de Asigurări Sociale de Sănătate, se suportă de la bugetul de stat doar diferența dintre suma prevăzută în factura emisă de clinicile din țară sau din străinătate și suma suportată din alte surse.(la 15-03-2021,
Alineatul (3) din Articolul 1 a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 336 din 9 martie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 257 din 15 martie 2021
)
 + 
Articolul 2În vederea decontării cheltuielilor prevăzute la art. 1, victima sau însoțitorul, astfel cum sunt definiți în art. 2 alin. (2) și (2^1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 56/2015, cu modificările și completările ulterioare, depune o cerere la Ministerul Sănătății, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.(la 15-12-2016,
Articolul 2 a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 1.409 din 12 decembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1006 din 15 decembrie 2016
)
 + 
Articolul 3Cererea prevăzută la art. 2 se depune însoțită de următoarele documente justificative:a)copia oricărui document care face dovada identității victimei și copia actului de identitate al însoțitorului, dacă cererea este întocmită de însoțitor (numele, prenumele și codul numeric personal ale victimei/însoțitorului), sau copia oricărui document care atestă calitatea de reprezentant anume desemnat al persoanei juridice;b)documente din care să reiasă calitatea de membru al familiei victimei, rudă a acestuia, indiferent de gradul de rudenie, sau declarație pe propria răspundere a însoțitorului prin care acesta își asumă responsabilitățile care decurg din calitatea de însoțitor al victimei, după caz;c)documente de plată/facturi, emise de către furnizorii de servicii medicale din țară și din străinătate, din care să rezulte contravaloarea tratamentului medical acordat, inclusiv contribuția personală a victimei stabilită în conformitate cu legislația națională a statelor în care se acordă tratament medical, după caz, numele victimei și elementele de identificare ale acesteia, contul bancar al furnizorului de servicii medicale;(la 15-03-2021,
Litera c) din Articolul 3 a fost modificată de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 336 din 9 martie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 257 din 15 martie 2021
)
d)document justificativ emis de unitățile bancare din care să rezulte că valoarea din documentul de plată/factură a fost plătită de către persoana fizică sau juridică care a suportat cheltuielile;e)copii ale documentelor medicale din care să rezulte tratamentul care urmează a fi efectuat/care a fost efectuat, emise de către furnizorii de servicii medicale;(la 15-03-2021,
Litera e) din Articolul 3 a fost modificată de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 336 din 9 martie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 257 din 15 martie 2021
)
f)declarația pe propria răspundere a victimei/însoțitorului prin care își asumă faptul că nu beneficiază de acoperirea integrală sau parțială a cheltuielilor solicitate din alte surse. În situația în care aceste cheltuieli au fost suportate parțial din alte surse, în declarația pe propria răspundere se menționează cuantumul sumei de care a beneficiat și suma care urmează a fi suportată de la bugetul de stat;g)certificat/document constatator al decesului, după caz;h)traducerea autorizată în limba română a documentelor prevăzute la lit. c)-e), pentru tratamentele efectuate în străinătate.(la 15-03-2021,
Litera h) din Articolul 3 a fost modificată de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 336 din 9 martie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 257 din 15 martie 2021
)
(la 15-12-2016,
Articolul 3 a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 1.409 din 12 decembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1006 din 15 decembrie 2016
)
 + 
Articolul 4(1)Solicitările se aprobă ca urmare a analizării acestora de către o comisie constituită prin ordin al ministrului sănătății, condusă de către un secretar de stat și al cărei secretariat tehnic este asigurat de Direcția generală asistență medicală, medicină de urgență și programe de sănătate publică din cadrul Ministerului Sănătății.(la 15-03-2021,
Alineatul (1) din Articolul 4 a fost modificat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 336 din 9 martie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 257 din 15 martie 2021
)
(2)Comisia prevăzută la alin. (1) are obligația să se întrunească ori de câte ori este nevoie, în vederea analizării solicitărilor transmise în condițiile prezentului ordin.(3)Abrogat.(la 15-03-2021,
Alineatul (3) din Articolul 4 a fost abrogat de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 336 din 9 martie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 257 din 15 martie 2021
)
(4)Comisia poate solicita clarificări din partea clinicii din străinătate pentru sumele prevăzute în factură, în cazul în care acestea nu sunt legate direct de serviciile de îngrijire a sănătății.(5)La finalul fiecărei întâlniri, ca urmare a analizării solicitărilor depuse, comisia prevăzută la alin. (1) are obligația să întocmească un proces-verbal, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin, care este semnat de membrii prezenți ai acesteia.(6)Comisia aprobă solicitările care îndeplinesc toate condițiile de legalitate prevăzute în prezentul ordin, în ordinea cronologică a cererilor înregistrate la Ministerul Sănătății.(7)Plata tratamentului se face de către Ministerul Sănătății în contul furnizorului de servicii medicale sau în contul persoanei fizice sau juridice care a suportat cheltuielile, iar pentru tratamentele efectuate în cadrul clinicilor din străinătate plata se efectuează la cursul Băncii Naționale a României din data plății, pe baza documentelor justificative elaborate de comisia prevăzută la alin. (1).(la 15-03-2021,
Alineatul (7) din Articolul 4 a fost modificat de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 336 din 9 martie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 257 din 15 martie 2021
)
(8)În situația în care clinica din străinătate solicită achitarea parțială a costului tratamentului, Ministerul Sănătății va transmite suma stabilită, solicitând totodată ca la sfârșitul tratamentului să se transmită documentele justificative pentru costul total al tratamentului.
 + 
Articolul 5Direcțiile de specialitate implicate din cadrul Ministerului Sănătății vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + 
Articolul 6Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sănătății,
Patriciu-Andrei Achimaș-Cadariu
București, 4 ianuarie 2016.Nr. 4. + 
Anexa nr. 1
CERERE
Subsemnatul(a), ……………………………………….., domiciliat(ă) în …………………………………………………., cu buletin/carte de identitate/pașaport seria …… nr. ……….., eliberat/eliberată la data de ……………………… de …………………………, în calitate de solicitant/însoțitor al solicitantului tratamentului în țară/străinătate pentru diagnosticul ……………………………………., în temeiul art. 1 alin. (1) din Ordinul ministrului sănătății nr. 4/2016 privind metodologia de decontare, modelul cererii și al declarațiilor pe propria răspundere pentru plata tratamentului în țară și în străinătate al persoanelor a căror stare de sănătate a fost afectată în urma tragicului eveniment din data de 30 octombrie 2015 produs în clubul Colectiv din municipiul București, cu modificările ulterioare, solicit decontarea tratamentului realizat în cadrul unității sanitare ………………………………….. .Anexez la prezenta cerere următoarele documente:a)copia oricărui document care face dovada identității victimei și copia actului de identitate al însoțitorului, dacă cererea este întocmită de însoțitor, sau copia oricărui document care atestă calitatea de reprezentant anume desemnat al persoanei juridice;b)documente din care să reiasă calitatea de membru al familiei victimei, rudă a acestuia, indiferent de gradul de rudenie, sau declarație pe propria răspundere a însoțitorului prin care acesta își asumă responsabilitățile care decurg din calitatea de însoțitor al victimei, după caz;c)documente de plată/facturi, emise de către furnizorii de servicii medicale din țară și din străinătate, din care să rezulte contravaloarea tratamentului medical acordat, inclusiv contribuția personală a victimei stabilită în conformitate cu legislația națională a statelor în care se acordă tratament medical, după caz, numele victimei și elementele de identificare ale acesteia, contul bancar al furnizorului de servicii medicale;d)document justificativ emis de unitățile bancare din care să rezulte că valoarea din documentul de plată/factură a fost plătită de către persoana fizică sau juridică care a suportat cheltuielile;e)copii ale documentelor medicale din care să rezulte tratamentul care urmează a fi efectuat/care a fost efectuat, emise de către furnizorii de servicii medicale;f)declarația pe propria răspundere a victimei/însoțitorului prin care își asumă faptul că nu beneficiază de acoperirea integrală sau parțială a cheltuielilor solicitate din alte surse. În situația în care aceste cheltuieli au fost suportate parțial din alte surse, în declarația pe propria răspundere se menționează cuantumul sumei de care a beneficiat și suma care urmează a fi suportată de la bugetul de stat;g)certificat/document constatator al decesului, după caz;h)traducerea autorizată în limba română a documentelor prevăzute la lit. c)-e), pentru tratamentele efectuate în străinătate.Nr. ……………. din …………….. Semnătura(la 15-03-2021,
Anexa nr. 1 a fost modificată de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 336 din 9 martie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 257 din 15 martie 2021
)
 + 
Anexa nr. 2
PROCES-VERBAL
nr. ………….. din data …………….
Comisia constituită la nivelul Ministerului Sănătății, constituită prin Ordinul ministrului sănătății nr. ….. din ……………, a analizat următoarele solicitări de decontare a cheltuielilor aferente pentru persoanele a căror stare de sănătate a fost afectată în urma tragicului eveniment din data de 30 octombrie 2015 produs în clubul Colectiv din municipiul București, care au beneficiat de tratament medical în clinici din țară și din state membre ale Uniunii Europene, state din Spațiul Economic European, precum și în state terțe:

Nr. crt. Numele și prenumele rănitului Diagnostic Numărul/data înregistrării cererii Unitatea sanitară/numărul/data facturii Suma decontată/ moneda Observații

Prezentul proces-verbal s-a încheiat în 2 (două) exemplare, semnate de către președintele și membrii comisiei Ministerului Sănătății, nominalizați prin ordin al ministrului sănătății.Un exemplar al procesului-verbal se păstrează la nivelul structurii care asigură secretariatul tehnic al comisiei și alt exemplar, de către președintele comisiei.Semnăturile membrilor comisiei:1.…………………2.…………………3.………………… (la 15-03-2021,
Anexa nr. 2 a fost modificată de Punctul 8, Articolul I din ORDINUL nr. 336 din 9 martie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 257 din 15 martie 2021
)

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x