ORDIN nr. 4.843 din 1 august 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 691 din 11 august 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCONTINE PEMETODOLOGIE 01/08/2006
ActulREFERIRE LAHG 567 15/06/2005
ActulREFERIRE LAHG 223 24/03/2005
ActulREFERIRE LALEGE 288 24/06/2004
ART. 3APROBA PEMETODOLOGIE 01/08/2006
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 5037 13/09/2013
ActulREFERIT DEORDIN 4650 30/07/2009
ActulREFERIT DEORDIN 3173 06/02/2008
ActulREFERIT DEORDIN 356 15/02/2007
ActulREFERIT DEPRECIZARI 15/02/2007
ActulREFERIT DEORDIN 1805 20/08/2007

privind domeniile pentru studii universitare de doctorat, sistemul de criterii şi metodologia de evaluare a instituţiilor de învăţământ superior pentru aprobarea organizării studiilor universitare de doctorat



În conformitate cu prevederile Legii nr. 288/2004 privind organizarea studiilor universitare, cu modificările şi completările ulterioare,având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 567/2005 privind organizarea şi desfăşurarea studiilor universitare de doctorat, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării,ministrul educaţiei şi cercetării emite prezentul ordin. + 
Articolul 1Se aprobă domeniile în care pot fi organizate studii universitare de doctorat şi corespondenţa acestora cu domeniile pentru studii universitare de licenţă, prevăzute în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Se aprobă sistemul de criterii de evaluare la nivelul fiecărei instituţii de învăţământ superior, pentru fiecare domeniu de doctorat, pentru aprobarea organizării studiilor universitare de doctorat, prevăzut în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 3Se aprobă Metodologia de evaluare la nivelul fiecărei instituţii de învăţământ superior, pentru fiecare domeniu de doctorat, pentru aprobarea organizării studiilor universitare de doctorat, prevăzută în anexa nr. 3 care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 4Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă ordinele ministrului educaţiei naţionale nr. 4.890/1999 şi nr. 4.939/1999.
 + 
Articolul 5Direcţia generală învăţământ superior, Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare şi instituţiile de învăţământ superior vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 6Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul educaţiei şi cercetării,Mihail HărdăuBucureşti, 1 august 2006.Nr. 4.843.
 + 
Anexa 1DOMENIILEîn care pot fi organizate studii universitare de doctorat şi corespondenţaacestora cu domeniile pentru studii universitare de licenţă ┌────┬───────────────────────────────┬────┬──────────────────────────────────┐ │Nr. │Domenii în care sunt organizate│Nr. │Domenii în care pot fi organizate │ │crt.│studii universitare de LICENŢĂ │crt.│ studii universitare de DOCTORAT │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 1 │Matematică │ 1 │Matematică │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 2 │Fizică │ 2 │Fizică │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 3 │Chimie │ 3 │Chimie │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 4 │Informatică │ 4 │Informatică │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 5 │Biologie │ 5 │Biologie │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 6 │Geografie │ 6 │Geografie │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 7 │Geologie │ 7 │Geologie │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 8 │Ştiinţa mediului │ 8 │Ştiinţa mediului │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 9 │Filosofie │ 9 │Filosofie │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 10 │Limba şi literatura │ │ │ ├────┼───────────────────────────────┤ 10 │Filologie │ │ 11 │Limbi moderne aplicate │ │ │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 12 │Istorie │ 11 │Istorie │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 13 │Studii culturale │ 12 │Studii culturale │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 14 │Teologie │ 13 │Teologie │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ │ │ 14 │Drept │ │ 15 │Drept ├────┼──────────────────────────────────┤ │ │ │ 15 │Ordine publică şi siguranţă │ │ │ │ │naţională │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 16 │Sociologie │ │ │ ├────┼───────────────────────────────┤ 16 │Sociologie │ │ 17 │Asistenţă socială │ │ │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 18 │Ştiinţe politice │ 17 │Ştiinţe politice │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 19 │Relaţii internaţionale şi │ 18 │Relaţii internaţionale şi studii │ │ │studii europene │ │europene │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 20 │Ştiinţe administrative │ 19 │Ştiinţe administrative │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 21 │Ştiinţe ale comunicării │ 20 │Ştiinţe ale comunicării │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 22 │Ştiinţe ale educaţiei │ 21 │Ştiinţe ale educaţiei │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 23 │Psihologie │ 22 │Psihologie │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 24 │Economie │ 23 │Economie │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 25 │Administrarea afacerilor │ 24 │Administrarea afacerilor │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 26 │Finanţe │ 25 │Finanţe │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 27 │Contabilitate │ 26 │Contabilitate │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 28 │Cibernetică, Statistică şi │ 27 │Cibernetică şi Statistică │ │ │Informatică economică ├────┼──────────────────────────────────┤ │ │ │ 28 │Informatică economică │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 29 │Economie şi afaceri │ 29 │Economie şi afaceri internaţionale│ │ │internaţionale │ │ │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 30 │Management │ 30 │Management │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 31 │Marketing │ 31 │Marketing │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ │ │ 32 │Teatru │ │ 32 │Teatru ├────┼──────────────────────────────────┤ │ │ │ 33 │Coregrafie │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 33 │Cinematografie şi media │ 34 │Cinematografie şi media │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 34 │Muzică │ 35 │Muzică │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 35 │Arte plastice şi decorative │ 36 │Arte plastice şi decorative │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 36 │Arhitectură │ 37 │Arhitectură │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 37 │Urbanism │ 38 │Urbanism │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 38 │Educaţie fizică şi sport │ 39 │Educaţie fizică şi sport │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 39 │Agronomie │ 40 │Agronomie │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 40 │Horticultură │ 41 │Horticultură │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 41 │Silvicultură │ 42 │Silvicultură │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 42 │Zootehnie │ 43 │Zootehnie │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 43 │Biotehnologii │ 44 │Biotehnologii │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 44 │Medicină veterinară │ 45 │Medicină veterinară │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 45 │Calculatoare şi tehnologia │ 46 │Calculatoare şi tehnologia │ │ │informaţiei │ │informaţiei │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 46 │Inginerie geodezică │ 47 │Inginerie geodezică │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 47 │Inginerie aerospaţială │ 48 │Inginerie aerospaţială │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 48 │Inginerie chimică │ 49 │Inginerie chimică │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 49 │Inginerie civilă │ │ │ ├────┼───────────────────────────────┤ │ │ │ 50 │Inginerie de instalaţii │ 50 │Inginerie civilă │ ├────┼───────────────────────────────┤ │ │ │ 51 │Inginerie genistică │ │ │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 52 │Inginerie electrică │ 51 │Inginerie electrică │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 53 │Inginerie electronică şi │ 52 │Inginerie electronică şi │ │ │telecomunicaţii │ │telecomunicaţii │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 54 │Inginerie energetică │ 53 │Inginerie energetică │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 55 │Inginerie geologică │ 54 │Inginerie geologică │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 56 │Inginerie industrială │ 55 │Inginerie industrială │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 57 │Inginerie forestieră │ 56 │Inginerie forestieră │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 58 │Ingineria produselor alimentare│ 57 │Ingineria produselor alimentare │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 59 │Ingineria autovehiculelor │ 58 │Ingineria autovehiculelor │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 60 │Ingineria materialelor │ 59 │Ingineria materialelor │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 61 │Inginerie mecanică │ │ │ ├────┼───────────────────────────────┤ 60 │Inginerie mecanică │ │ 62 │Inginerie de armament, rachete │ │ │ │ │şi muniţii │ │ │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 63 │Ingineria mediului │ 61 │Ingineria mediului │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 64 │Inginerie navală şi navigaţie │ 62 │Inginerie navală şi navigaţie │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 65 │Ingineria sistemelor │ 63 │Ingineria sistemelor │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 66 │Inginerie şi management │ 64 │Inginerie şi management │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 67 │Ingineria transporturilor │ 65 │Ingineria transporturilor │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 68 │Mecatronică şi robotică │ 66 │Mecatronică şi robotică │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 69 │Mine, petrol şi gaze │ 67 │Mine, petrol şi gaze │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ 70 │Ştiinţe inginereşti aplicate │ 68 │Ştiinţe inginereşti aplicate │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ │ │ 69 │Ştiinţe militare şl informaţii │ │ 71 │Ştiinţe militare şi informaţii ├────┼──────────────────────────────────┤ │ │ │ 70 │Securitate naţională │ ├────┼───────────────────────────────┼────┼──────────────────────────────────┤ │ │ │ 71 │Medicină │ │ │ ├────┼──────────────────────────────────┤ │ 72 │Sănătate │ 72 │Medicină dentară │ │ │ ├────┼──────────────────────────────────┤ │ │ │ 73 │Farmacie │ └────┴───────────────────────────────┴────┴──────────────────────────────────┘
 + 
Anexa 2SISTEMUL DE CRITERIIde evaluare la nivelul fiecărei instituţii de învăţământ superior,pentru fiecare domeniu de doctorat,pentru aprobarea organizării studiilor universitare de doctorat

Criteriul Standardul Standardul de referinţă
1

Capacitatea
instituţională

1.1 Structura
instituţională şi
administrativă
1.1.1

Carta universitară să corespundă
tuturor reglementărilor legale
în vigoare.
1.1.2

Toate structurile
instituţionale, administrative
şi de management să fie
organizate şi să funcţioneze
potrivit legilor în vigoare.
1.1.3

Existenţa unor centre de
cercetare acreditate în domeniul
de doctorat solicitat.
1.1.4

Domeniul de doctorat pentru care
se solicită calitatea de IOSUD
să conţină cel puţin o
specializare acreditată potrivit
legii, din specializările
aferente domeniului.
1.2 Activitatea
administrativă şi
managerială

1.2.1

Existenţa planului strategic de
dezvoltare a universităţii,
având obiectivele îndeplinite în
termenele fixate.
1.2.2

Activitatea administrativă să
fie organizată potrivit legii,
cu respectarea principiilor şi
criteriilor de performanţă
economico-financiară stabilite
prin planul strategic.
1.2.3

Dovada existenţei resurselor
financiare necesare pentru
funcţionarea în cele mai bune
condiţii a şcolii doctorale în
universitatea respectivă.
1.3 Resursele umane

1.3.1

La domeniul pentru care se
solicită calitatea de IOSUD,
ponderea conferenţiarilor şi
profesorilor trebuie să fie de
cel puţin 50% din numărul total
al posturilor.
1.3.2

La domeniul pentru care se
solicită calitatea de IOSUD,
ponderea profesorilor
universitari titulari trebuie să
fie de cel puţin 20% din numărul
total al posturilor.
1.4 Baza materială

1.4.1

Existenţa unei baze de
documentare concretizată în
lucrări de specialitate
reprezentative în domeniu,
manuale, cărţi, reviste
naţionale şi internaţionale,
alte publicaţii pentru domeniul
de doctorat şi conectare
electronică la bazele naţionale
şi internaţionale de date.
1.4.2

Spaţiile destinate studiilor
universitare avansate de
doctorat trebuie să ofere
condiţii la standardele
rezultate din bunele practici
europene privind condiţiile de
studiu şi de cercetare
ştiinţifică.
1.4.3

Existenţa unor laboratoare în
domeniul de doctorat, cu acces
facil, asistenţă tehnică, dotare
cu aparatură şi produse soft, cu
recunoaştere naţională şi
internaţională, cu verificările
metrologice în termen şi
documentare completă privind
modul de utilizare, modul de
întreţinere şi modul de lucru
pentru folosirea capacităţilor
maxime de valorificare a
posibilităţilor tehnice.
1.4.4

Pentru toate specializările din
cadrul domeniului respectiv de
doctorat să existe materiale
didactice moderne.
1.4.5 Alte specificaţii.
1.5 Vizibilitatea
la nivel naţional

1.5.1

Să existe un buletin ştiinţific
sau o revistă, cotată CNCSIS, cu
apariţie regulată, de cel puţin
doi ani, care să conţină
articole din domeniul respectiv
de doctorat.
1.5.2

Instituţia să fie organizatoare
de evenimente ştiinţifice la
nivel naţional cu tematică din
domeniul respectiv de doctorat.
1.5.3

Cadrele didactice titulare la
disciplinele domeniului
respectiv de doctorat să facă
dovada unor participări în
comitete ştiinţifice şi/sau de
organizare a evenimentelor
ştiinţifice la nivel naţional.
1.5.4

Apartenenţa unor cadre didactice
titulare la disciplinele din
domeniul respectiv de doctorat,
la foruri ştiinţifice legal
constituite, la nivel naţional.
1.5.5 Alte recunoaşteri naţionale.
1.6 Vizibilitatea la
nivel internaţional

1.6.1

Participarea cu lucrări
publicate, la evenimente
ştiinţifice internaţionale
organizate în ţară sau în
străinătate.
1.6.2

Instituţia respectivă de
învăţământ superior să fie
organizatoare a cel puţin un
eveniment ştiinţific
internaţional/cu participare
internaţională, în domeniul
pentru care solicită calitatea
de IOSUD.
1.6.3

Să existe legături de colaborare
ştiinţifică cu alte universităţi
din străinătate, pe linie
instituţională sau personală
dovedite prin lucrări
ştiinţifice comune, prin
schimburi de materiale
ştiinţifice şi/sau studenţi.
1.6.4

Participarea cadrelor didactice
titulare la disciplinele din
cadrul domeniului respectiv de
doctorat la activităţi de tip
visiting profesor.
1.6.5

Alte recunoaşteri
internaţionale.
1.7 Conţinutul
programelor de
studii universitare

1.7.1

Calitatea programelor de studii
universitare, din cadrul
domeniului respectiv de
doctorat, să se bazeze pe
conţinut, nivel ştiinţific şi
actualitate.
1.7.2

Valorificarea cercetărilor
ştiinţifice proprii, în cadrul
programelor de studii
universitare.
1.7.3

Alte recunoaşteri ale nivelului
ştiinţific şi de conţinut.
1.8 Activitatea de
cercetare
ştiinţifică

1.8.1

În domeniul pentru care se
solicită calitatea de IOSUD, să
existe în ultimii 5 ani, cel
puţin 5 proiecte de cercetare-
dezvoltare-inovare obţinute prin
competiţie, pe bază de contract/
grant, în ţară sau în
străinătate, la care directori
de grant să fi fost profesori
titulari pe posturi didactice
aferente domeniului de doctorat.
1.8.2

Din cele 5 proiecte/granturi,
cel puţin două să conţină
colaborări internaţionale cu
personalităţi sau instituţii de
notorietate în domeniu.
1.8.3

Alte dovezi ale activităţii de
cercetare ştiinţifică.
2

Eficacitatea
educaţională

2.1 Promovabilitatea
şi atractivitatea

2.1.1

Promovabilitatea în ultimele 3
promoţii la studiile de masterat
din domeniul respectiv de
doctorat să fie de minimum 75%.
2.1.2

Compatibilitatea internaţională
a programelor de studii
dezvoltate de universitate.
2.1.3 Alte dovezi.
3

Managementul
calităţii

3.1 Strategii şi
proceduri pentru
asigurarea calităţii

3.1.1

Existenţa unei strategii
funcţionale şi a normelor
metodologice pentru asigurarea
internă a calităţii.
3.2 Concordanţa cu
recomandările
Asociaţiei Europene
pentru Asigurarea
Calităţii în
Învăţământul
Superior (ENQA)
3.2.1

Dovada concordanţei cu
recomandările ENQA.

3.3 Proceduri de
iniţiere,
monitorizare şi
revizuire periodică
a programelor şi
activităţilor din
universitate
3.3.1

Revizuirea periodică a
programelor de studii şi a
activităţilor este înscrisă în
Carta universitară sau în
Regulamente de organizare a
ciclurilor de studii
universitare.
3.4 Proceduri
transparente de
evaluarea
rezultatelor
învăţării
3.4.1

Examinarea studenţilor şi a
cursanţilor este realizată
pe baza unei metodologii şi a
unei bibliografii anunţate
public.
3.5 Proceduri de
evaluare periodică
a calităţii corpului
profesoral şi/sau
de cercetare
ştiinţifică.
3.5.1

Aplicarea unui sistem de
evaluare periodică a cadrelor
didactice şi de cercetare
ştiinţifică.

3.6 Accesibilitatea
resurselor adecvate
de învăţare şi
cercetare
ştiinţifică

3.6.1

Acces on-line, al studenţilor şi
cursanţilor la internet şi
existenţa unor terminale de
printare, copiere şi
multiplicare a documentelor de
învăţământ.
3.6.2

Acces facil la aparatura de
laborator, la bazele de date, la
metodica didactică pentru
simulare şi investigare
experimentală.
3.7 Baza de date
referitoare la
asigurarea internă a
calităţii în
universitate
3.7.1

Existenţa unei baze de date
periodic actualizate cu privire
la asigurarea internă a
calităţii.

3.8 Transparenţa
informaţiilor de
interes public

3.8.1

Existenţa paginii web cu
informaţii de interes public.
Oferta de studii a universităţii
cuprinde cel puţin informaţiile
referitoare la: durata
studiilor, cerinţe specifice la
admitere, cerinţe în timpul
ciclului de studii, eventuale
taxe de studii.
3.8.2

Alte dovezi ale transparenţei în
activitatea universităţii.

 + 
Anexa 3METODOLOGIEde evaluare la nivelul fiecărei instituţii de învăţământ superior,pentru fiecare domeniu de doctorat,pentru aprobarea organizării studiilor universitare de doctoratA. Cerinţe preliminare1. Instituţia de învăţământ superior care solicită calitatea de instituţie organizatoare de studii universitare de doctorat (IOSUD) în unul sau mai multe domenii de doctorat trebuie să fie o instituţie de învăţământ superior acreditată, conform legislaţiei în vigoare.2. Instituţia de învăţământ superior care solicită calitatea de IOSUD în unul sau mai multe domenii de doctorat trebuie să dispună, în condiţiile legii, cel puţin de un program de studii universitare de masterat, cu 3 serii de absolvenţi, în domeniul în care a solicitat aprobarea pentru organizarea studiilor universitare de doctorat.3. Organizarea studiilor universitare de doctorat se poate solicita exclusiv în domeniile reglementate prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării.4. Dosarul de obţinere a calităţii de IOSUD trebuie constituit şi transmis la Direcţia generală învăţământ superior din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării în conformitate cu prevederile prezentei metodologii.5. Toate cheltuielile legate de realizarea documentelor necesare, cheltuielile de transport şi delegare a membrilor comisiei de experţi se suportă de către instituţia de învăţământ superior interesată.6. Îndeplinirea în totalitate a fiecărei cerinţe preliminare reprezintă condiţia obligatorie de acceptare a dosarului în vederea declanşării procedurii de evaluare în vederea obţinerii calităţii de IOSUD.B. Constituirea dosarului de autoevaluare1. Instituţia care solicită obţinerea calităţii de IOSUD va depune la Registratura Ministerului Educaţiei şi Cercetării un raport propriu de autoevaluare privind organizarea studiilor universitare de doctorat în unul dintre domeniile de doctorat existente potrivit legii, care va cuprinde în mod obligatoriu următoarele:a) un exemplar al Cartei universitare;b) componenţa senatului;c) hotărârea senatului universitar privind solicitarea de obţinere a calităţii de IOSUD pentru domeniul respectiv;d) prezentarea domeniului de doctorat pentru care se solicită calitatea de IOSUD sub aspectul îndeplinirii sistemului de criterii stabilit în anexa nr. 2 la ordin;e) planurile de învăţământ şi programele analitice aferente studiilor universitare avansate din domeniul pentru care se solicită calitatea de IOSUD;f) proiect de regulament privind organizarea studiilor universitare de doctorat în domeniul respectiv;g) curriculum vitae pentru fiecare persoană care urmează să participe la desfăşurarea studiilor universitare de doctorat în domeniul pentru care se solicită calitatea de IOSUD.2. Direcţia generală învăţământ superior va declanşa, în termen de 15 zile lucrătoare, procedurile de soluţionare, potrivit ordinului.C. Metodologia de evaluare1. În termen de 45 de zile lucrătoare, comisia de specialitate a Consiliului Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare (CNATDCU), corespunzătoare domeniului pentru care se solicită calitatea de IOSUD, se va deplasa la universitatea respectivă pentru a face o verificare a raportului de autoevaluare.2. Comisia va elabora propriul raport de evaluare care, împreună cu cel de autoevaluare, va fi înaintat CNATDCU.3. Verificarea îndeplinirii sistemului de criterii se poate face de membrii comisiei reprezentând majoritatea simplă a acestora.4. Vizita în universitate se face o singură dată, timp de cel mult două zile, pentru fiecare domeniu pentru care se solicită calitatea de IOSUD.5. Universitatea va pune la dispoziţia membrilor comisiei de evaluare toate informaţiile şi documentele solicitate, necesare pentru elaborarea raportului acesteia.6. Punctele de vedere ale tuturor membrilor comisiei care a făcut evaluarea vor fi prezentate în raportul de evaluare.7. Raportul final, semnat de către toţi membrii comisiei, se întocmeşte în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la finalizarea vizitei şi se predă prin registratură Direcţiei generale învăţământ superior.8. Hotărârile se adoptă prin vot în plenul comisiei.9. Durata procesului de evaluare, inclusiv elaborarea ordinului ministrului educaţiei şi cercetării privind acordarea sau neacordarea calităţii de IOSUD, este de maximum 90 de zile lucrătoare.10. Contestaţiile cu privire la decizia de acordare/neacordare a calităţii de IOSUD universităţii respective se pot depune la Registratura Ministerului Educaţiei şi Cercetării în termen de maximum 10 zile de la publicarea ordinului.11. Pentru soluţionarea contestaţiilor, prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării, se constituie o comisie specială care va analiza aspectele semnalate şi va întocmi un raport ministrului educaţiei şi cercetării, folosindu-se sistemul de criterii prevăzut în anexa nr. 2 la ordin şi prezenta metodologie.12. Solicitarea de acordare a calităţii de IOSUD, pentru un domeniu de doctorat la care hotărârea definitivă a fost de neacordare, poate fi reluată după cel puţin 2 ani de la data adoptării acesteia.13. În interpretarea standardelor de referinţă se pot face echivalări de către comisie, atunci când se consideră necesar, bazate pe criterii de valoare ştiinţifică şi vizibilitate internaţională, care vor fi folosite pentru adoptarea deciziei.14. Activitatea IOSUD într-un nou domeniu de doctorat începe odată cu anul universitar următor emiterii ordinului ministrului educaţiei şi cercetării prin care se acordă această calitate.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x