Informatii Document
Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 643 din 10 septembrie 2003
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Acte referite de acest act: | |
Nu exista acte care fac referire la acest act | |
privind măsuri de aplicare şi corelare a planului-cadru de învăţământ pentru învăţământul profesional, liceal – filiera tehnologică şi postliceal cu structura anului şcolar 2003-2004
În baza dispoziţiilor Legii învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 268/2003 pentru modificarea şi completarea Legii învăţământului nr. 84/1995,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 741/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului,ministrul educaţiei, cercetării şi tineretului emite prezentul ordin. +
Articolul 1(1) Se aprobă ca stagiul de 10 săptămâni de instruire practica comasata la anul I şcoala de arte şi meserii să fie planificat de fiecare unitate şcolară în parte, în funcţie de prevederile contractului/convenţiei de colaborare cu partenerii sociali. … (2) Se aprobă ca încheierea mediei unui modul care se finalizează pe parcursul anului să se facă în momentul finalizarii modulului, fiind considerată media anuală a modulului. … (3) Se aprobă ca încheierea mediei stagiului de 10 săptămâni de instruire practica să se facă în momentul finalizarii acestuia, fiind considerată medie anuală. … (4) Calculul normelor didactice la şcoala de arte şi meserii se face prin raportare la numărul de 36 de săptămâni stabilit prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.113/2003 cu privire la structura anului şcolar 2003-2004. … +
Articolul 2La şcoala de ucenici, anul II, se aproba organizarea procesului de învăţământ astfel:● 26 de săptămâni cursuri mixte – teoretice şi practice;● 10 săptămâni instruire practica comasata. +
Articolul 3La şcoala profesională, anii II şi III, se aproba organizarea procesului de învăţământ astfel:1. Pentru anul II, şcoala profesională:● 31 de săptămâni de pregătire teoretică şi practica;● 5 săptămâni de practica comasata.2. Pentru anul III, şcoala profesională:● 31 de săptămâni de pregătire teoretică şi practica;● 5 săptămâni de practica comasata (din care doua săptămâni de practica se aloca în vederea elaborării proiectului de specialitate). +
Articolul 4Pentru liceu, filiera tehnologică, se aproba organizarea procesului de învăţământ astfel:1. Pentru clasa a IX-a:● 36 de săptămâni de pregătire teoretică şi practica.2. Pentru clasa a X-a:● 33 de săptămâni de pregătire teoretică şi practica;● 3 săptămâni de pregătire practica comasata.3. Pentru clasa a XI-a:● 32 de săptămâni de pregătire teoretică şi practica;● 4 săptămâni de pregătire practica comasata.4. Pentru clasa a XII-a:● 32 de săptămâni de pregătire teoretică şi practica;● 4 săptămâni de pregătire practica comasata (din care doua săptămâni se aloca în vederea elaborării proiectului de specialitate). +
Articolul 5Pentru toate specializările de la şcoala postliceala şi pentru specializările de la şcoala de maiştri, ale căror planuri de învăţământ au fost aprobate prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.289/2001, Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.475/2002 şi Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 4.611/2003, se aproba organizarea procesului de învăţământ astfel:1. Pentru specializările pentru care este prevăzută practica comasata/instruire practica:● se repartizează suplimentar încă doua săptămâni de practica comasata/instruire practica;● la anii terminali cele doua săptămâni repartizate suplimentar se aloca în vederea elaborării proiectului de specialitate.2. Pentru specializările a căror structura cuprinde continuturi de aprofundare şi care nu au prevăzută practica comasata/instruire practica:● la anii terminali se aloca suplimentar doua săptămâni în vederea elaborării proiectului de specialitate;● pentru ceilalţi ani se măreşte corespunzător numărul de ore la disciplinele/modulele a căror structura cuprinde continuturi de aprofundare a pregătirii de specialitate;● modalitatea alocării/creşterii numărului de ore la disciplinele/modulele a căror structura cuprinde continuturi de aprofundare a pregătirii de specialitate se stabileşte de către consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ, la propunerea catedrei de specialitate în urma consultării partenerilor sociali. +
Articolul 6Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. +
Articolul 7Direcţia generală pentru învăţământ preuniversitar, Direcţia generală evaluare, prognoze, strategii şi programe pentru învăţământ preuniversitar, inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti şi unităţile de învăţământ vor duce la îndeplinire prezentul ordin.Ministrul educaţiei, cercetării şi tineretului,Alexandru AthanasiuBucureşti, 1 septembrie 2003.Nr. 4.789.––-