privind aprobarea Metodologiei de evaluare a inspectorilor şcolari şi a fişei de evaluare-cadru a inspectorului şcolar
În conformitate cu prevederile art. 92 alin. (2^1) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,în baza Hotărârii Guvernului nr. 26/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice,ministrul educaţiei şi cercetării ştiinţifice emite prezentul ordin. +
Articolul 1Se aprobă Metodologia de evaluare a inspectorilor şcolari, prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. +
Articolul 2Se aprobă fişa de evaluare-cadru a inspectorului şcolar, prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. +
Articolul 3La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă orice prevedere contrară. +
Articolul 4Direcţia Generală Management şi Reţea Şcolară din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice şi inspectoratele şcolare duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. +
Articolul 5Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul educaţiei
şi cercetării ştiinţifice,
Sorin Mihai CîmpeanuBucureşti, 11 august 2015.Nr. 4.716. +
Anexa 1METODOLOGIE 11/08/2015 +
Anexa 2Antetul inspectoratului şcolar judeţean/Inspectoratului Şcolar al Municipiului BucureştiFIŞĂ DE EVALUARE-CADRUInspector şcolarNumele şi prenumele:Inspector şcolar pentru ……………..Perioada evaluată:1. Dezvoltare instituţională – 36 de puncte*Font 8*┌──────┬───────────────────────────┬──────────────────────────────────────┬───────┬─────────────────────┐│ Nr. │ Atribuţii │ Indicatori de performanţă │Punctaj│ Punctaj acordat ││ crt. │ │ │ maxim ├────────────┬────────┤│ │ │ │ │Autoevaluare│Evaluare│├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ 1.1. │Identifică nevoile de │Stabileşte obiectivele activităţii │ │ │ ││ │dezvoltare ale fiecărei │domeniului/specialităţii. │ 2 │ │ ││ │unităţi de învăţământ, ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ │colaborând cu organismele │Selectează metodele şi elaborează/ │ │ │ ││ │abilitate şi cu factorii │adaptează procedurile cele mai │ │ │ ││ │de decizie la nivel local │potrivite de coordonare a activităţii │ │ │ ││ │şi judeţean, contribuind │domeniului/specialităţii. │ 2 │ │ ││ │la stabilirea strategiei ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ │de dezvoltare │Realizează diagnoza şi analiza de │ │ │ ││ │instituţională la nivel │nevoi. │ 4 │ │ ││ │local şi judeţean. ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ │ │Elaborează planul managerial anual şi │ │ │ ││ │ │semestrial al domeniului/ │ │ │ ││ │ │specialităţii. │ 4 │ │ ││ │ ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ │ │Corelează obiectivele stabilite la │ │ │ ││ │ │nivel naţional/regional (pe domenii/ │ │ │ ││ │ │arie curriculară/specialitate). │ 2 │ │ │├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ 1.2. │Consiliază conducerile │Realizarea obiectivelor majore din │ │ │ ││ │unităţilor de învăţământ în│planurile manageriale este urmărită │ │ │ ││ │vederea elaborării de │constant, concluziile fiind consemnate│ │ │ ││ │proiecte şi programe de │riguros, în vederea constituirii │ │ │ ││ │dezvoltare instituţională, │acţiunilor corective. │ 4 │ │ ││ │inclusiv realizarea ofertei├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ │educaţionale a fiecărei │Analizează rezultatele examenelor şi │ │ │ ││ │unităţi şcolare. │concursurilor şcolare şi elaborează │ │ │ ││ │ │planurile de măsuri pentru creşterea │ │ │ ││ │ │performanţei. │ 4 │ │ │├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ 1.3. │Asigură dezvoltarea │Contribuie la dezvoltarea regională/ │ │ │ ││ │curriculumului în funcţie │locală de curriculum – pe domeniu/ │ │ │ ││ │de nevoile de formare │arie curriculară/ specialitate. │ 2 │ │ ││ │locală zonală şi judeţeană.├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ │Proiectează curriculumul la│Realizează analiza rezultatelor │ │ │ ││ │nivel local şi consiliază │învăţării şi le concretizează în │ │ │ ││ │conducerile unităţilor de │planuri de măsuri pe care le │ │ │ ││ │învăţământ pe probleme de │implementează. │ 4 │ │ ││ │proiectare a curriculumului├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ │la decizia şcolii. │Examenele naţionale şi concursurile │ │ │ ││ │ │şcolare la nivel judeţean, organizate │ │ │ ││ │ │şi coordonate │ 2 │ │ ││ │ ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ │ │Olimpiadele şi concursurile şcolare la│ │ │ ││ │ │nivel naţional, organizate │ 2 │ │ │├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ 1.4. │Asigură concordanţa │Consultă factorii responsabili în │ │ │ ││ │alocării resurselor (umane,│vederea stabilirii situaţiei existente│ │ │ ││ │materiale, financiare, │a resurselor din cadrul domeniului/ │ │ │ ││ │informaţionale etc.) în │specialităţii şi urmăririi încadrării │ │ │ ││ │funcţie de programele de │în fondurile bugetare existente. │ 2 │ │ ││ │dezvoltare instituţională. │ │ │ │ ││ │Susţine şi fundamentează, │ │ │ │ ││ │împreună cu alte │ │ │ │ ││ │compartimente de │ │ │ │ ││ │specialitate ale │ │ │ │ ││ │inspectoratului şcolar, │ │ │ │ ││ │programele de dezvoltare │ │ │ │ ││ │instituţională, prin │ │ │ │ ││ │alocarea resurselor │ │ │ │ ││ │necesare pentru realizarea │ │ │ │ ││ │lor. │ │ │ │ │├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ 1.5. │Consiliază şi sprijină │Facilitarea colaborărilor dintre │ │ │ ││ │dezvoltarea culturii │unităţile de învăţământ şi diverşi │ │ │ ││ │organizaţionale a unităţii │parteneri din mediul cultural, │ │ │ ││ │de învăţământ în asigurarea│economico-social pe probleme de │ │ │ ││ │transparenţei procesului │educaţie │ 2 │ │ ││ │educaţional, pentru │ │ │ │ ││ │dezvoltarea capacităţii de │ │ │ │ ││ │relaţionare a unităţii de │ │ │ │ ││ │învăţământ cu mediul │ │ │ │ ││ │cultural,social şi economic│ │ │ │ ││ │specific comunităţii. │ │ │ │ │└──────┴───────────────────────────┴──────────────────────────────────────┴───────┴────────────┴────────┘2. Evaluare instituţională – 30 de puncte*Font 8*┌──────┬───────────────────────────┬──────────────────────────────────────┬───────┬─────────────────────┐│ Nr. │ Atribuţii │ Indicatori de performanţă │Punctaj│ Punctaj acordat ││ crt. │ │ │ maxim ├────────────┬────────┤│ │ │ │ │Autoevaluare│Evaluare│├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ 2.1.│Elaborează graficul │Graficul inspecţiilor şcolare şi │ │ │ ││ │inspecţiilor şcolare şi │procesele-verbale de inspecţie │ 6 │ │ ││ │efectuează cel puţin 9 zile├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ │lunar de inspecţie în │Respectă principiile şi graficul │ │ │ ││ │domeniul curricular/ │propriu de inspecţie şi planul general│ │ │ ││ │domeniul său de competenţă │de inspecţie al inspectoratului │ │ │ ││ │la unităţile de învăţământ │şcolar. │ 2 │ │ ││ │de stat şi particular. ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ │ │Asigură desfăşurarea fluentă a │ │ │ ││ │ │activităţii şi respectă regulamentul │ │ │ ││ │ │de ordine interioară. │ 2 │ │ │├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ 2.2.│Elaborează criterii de │Criteriile de monitorizare şi evaluare│ │ │ ││ │monitorizare şi evaluare a │a calităţii managementului sunt în │ │ │ ││ │calităţii managementului │concordanţă cu standardele de │ │ │ ││ │educaţional şi asigură │calitate/obiectivele din legea │ │ │ ││ │consiliere pentru │calităţii. │ 1,5 │ │ ││ │dezvoltarea capacităţii de ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ │autoevaluare a unităţii de │Existenţa analizei rezultatelor │ │ │ ││ │învăţământ. │evaluărilor calităţii managementului │ │ │ ││ │ │şi concretizarea acestora în planul de│ │ │ ││ │ │măsuri │ 1,5 │ │ │├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ 2.3.│Redactează rapoarte, │Existenţa rapoartelor, informărilor, │ │ │ ││ │informări, procese-verbale,│proceselor-verbale, studiilor şi │ │ │ ││ │studii şi programe de │programelor de măsuri de valorificare │ │ │ ││ │măsuri de valorificare a │a activităţii de evaluare │ │ │ ││ │activităţii de evaluare │instituţională │ 2 │ │ ││ │instituţională. │ │ │ │ │├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ 2.4.│Coordonează activitatea de │Implicarea în activitatea de evaluare │ │ │ ││ │evaluare a activităţii │a activităţii directorilor unităţilor │ │ │ ││ │directorilor unităţilor de │de învăţământ din zona de │ │ │ ││ │învăţământ preuniversitar │responsabilitate şi asigurarea │ │ │ ││ │şi asigură evaluarea │evaluării acestora, conform │ │ │ ││ │acestora, conform │legislaţiei în vigoare │ 1 │ │ ││ │legislaţiei în vigoare. ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ │ │Completarea fişelor de evaluare a │ │ │ ││ │ │directorilor, dacă este cazul │ 1 │ │ │├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ 2.5.│Participă în comisiile │Transparenţa procesului de acordare a │ │ │ ││ │pentru acordarea salariilor│salariului, gradaţiilor de merit, │ │ │ ││ │şi gradaţiilor de merit, a │recompenselor se realizează │ │ │ ││ │recompenselor (ordine, │printr-o atitudine responsabilă, │ │ │ ││ │distincţii, decoraţii) şi │corectă şi imparţială. │ 3 │ │ ││ │în cele de anchetă, ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ │constituite în vederea │Cercetarea presupuselor abateri, în │ │ │ ││ │cercetării abaterilor │conformitate cu legislaţia în vigoare │ 2 │ │ ││ │săvârşite de cadre │ │ │ │ ││ │didactice, personal de │ │ │ │ ││ │conducere, îndrumare şi │ │ │ │ ││ │control. │ │ │ │ │├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ 2.6.│Îndrumă şi verifică │Existenţa sintezelor, analizelor, │ │ │ ││ │activitatea comisiilor de │recomandărilor privind autoevaluarea │ │ │ ││ │asigurare a calităţii din │unităţilor de învăţământ │ │ │ ││ │şcoli şi întocmeşte │preuniversitar │ 1,5 │ │ ││ │sinteze, analize, ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ │recomandări privind │Culegerea informaţiilor se face cu │ │ │ ││ │autoevaluarea unităţilor de│ajutorul chestionarelor evaluative. │ 1,5 │ │ ││ │învăţământ preuniversitar. ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ │Monitorizează şi evaluează │Chestionarele/Rapoartele sunt │ │ │ ││ │strategiile şi procedurile │interpretate prin raportare la │ │ │ ││ │de asigurare a calităţii │standardele de calitate. │ 1,5 │ │ ││ │din unităţile de ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ │învăţământ, în conformitate│Verificarea aplicării/respectării │ │ │ ││ │cu politica Ministerului │procedurilor de asigurare a calităţii │ │ │ ││ │Educaţiei şi Cercetării │din unităţile de învăţământ │ 1,5 │ │ ││ │Ştiinţifice şi în consens ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ │cu strategia │Monitorizarea şi evaluarea │ │ │ ││ │inspectoratului şcolar │strategiilor şi procedurilor de │ │ │ ││ │judeţean de asigurare a │asigurare a calităţii din unităţile de│ │ │ ││ │calităţii. │învăţământ, în conformitate cu │ │ │ ││ │ │politica Ministerului Educaţiei şi │ │ │ ││ │ │Cercetării Ştiinţifice şi a Agenţiei │ │ │ ││ │ │Române de Asigurare a Calităţii în │ │ │ ││ │ │Învăţământul Preuniversitar şi în │ │ │ ││ │ │consens cu strategia inspectoratului │ │ │ ││ │ │şcolar judeţean de asigurare a │ │ │ ││ │ │calităţii │ 2 │ │ │└──────┴───────────────────────────┴──────────────────────────────────────┴───────┴────────────┴────────┘3. Management – 14 puncte*Font 8*┌──────┬───────────────────────────┬──────────────────────────────────────┬───────┬─────────────────────┐│ Nr. │ Atribuţii │ Indicatori de performanţă │Punctaj│ Punctaj acordat ││ crt. │ │ │ maxim ├────────────┬────────┤│ │ │ │ │Autoevaluare│Evaluare│├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ 3.1.│Realizează baza de date şi │Valorifică baza de date a domeniului/ │ │ │ ││ │valorifică informaţiile │specialităţii în vederea fundamentării│ │ │ ││ │cuprinse în cadrul acesteia│activităţii compartimentului/ │ │ │ ││ │în vederea luării │specialităţii. 1 │ │ │ ││ │deciziilor în concordanţă │ │ │ │ ││ │cu realităţile specifice │ │ │ │ ││ │mediului educaţional. │ │ │ │ │├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ 3.2.│Îndrumă, asistă, │Procesele-verbale/Rapoartele, ca │ │ │ ││ │monitorizează şi evaluează │urmare a desfăşurării activităţilor │ │ │ ││ │procesul de predare – │de asistenţă, monitorizare şi evaluare│ 4 │ │ ││ │învăţare – evaluare sau ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ │activitatea din domeniul │Identificarea oportunităţilor şi │ │ │ ││ │său de competenţă din │facilităţilor pentru elevii │ │ │ ││ │unităţile de învăţământ │performanţi şi urmărirea aplicării │ │ │ ││ │preuniversitar în vederea │lor în practică │ 1 │ │ ││ │asigurării calităţii ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ │actului educaţional. │Coordonarea activităţilor extraşcolare│ │ │ ││ │ │specifice disciplinei │ 2 │ │ │├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ 3.3.│Monitorizează progresul şi │Progresele înregistrate/Disfuncţiile │ │ │ ││ │disfuncţiile apărute în │apărute sunt analizate operativ, în │ │ │ ││ │desfăşurarea activităţilor │vederea stimulării, valorificării/ │ │ │ ││ │proiectate. │rezolvării, eliminării la timp, cu │ │ │ ││ │ │eficienţă şi obiectivitate. │ 4 │ │ │├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ 3.4.│Verifică respectarea în │Măsuri pentru asigurarea legalităţii │ 2 │ │ ││ │teritoriu a legislaţiei │ │ │ │ ││ │generale şi specifice, a │ │ │ │ ││ │ordinelor şi │ │ │ │ ││ │instrucţiunilor │ │ │ │ ││ │Ministerului Educaţiei şi │ │ │ │ ││ │Cercetării Ştiinţifice şi │ │ │ │ ││ │inspectoratului şcolar │ │ │ │ ││ │judeţean, propune măsuri │ │ │ │ ││ │pentru asigurarea │ │ │ │ ││ │legalităţii. │ │ │ │ │└──────┴───────────────────────────┴──────────────────────────────────────┴───────┴────────────┴────────┘4. Relaţii – comunicare – 10 puncte*Font 8*┌──────┬───────────────────────────┬──────────────────────────────────────┬───────┬─────────────────────┐│ Nr. │ Atribuţii │ Indicatori de performanţă │Punctaj│ Punctaj acordat ││ crt. │ │ │ maxim ├────────────┬────────┤│ │ │ │ │Autoevaluare│Evaluare│├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ 4.1.│Optimizează fluxul │Proiectarea circuitelor şi fluxurilor │ │ │ ││ │informaţional dintre │informaţionale necesare se face │ │ │ ││ │Ministerul Educaţiei şi │corespunzător specificului activităţii│ │ │ ││ │Cercetării Ştiinţifice şi │compartimentului şi unităţilor de │ │ │ ││ │unităţile şcolare şi │învăţământ din judeţ. │ 1 │ │ ││ │transmite direcţiilor de ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ │specialitate din Ministerul│Tematicile/Procedurile de informare/ │ │ │ ││ │Educaţiei şi Cercetării │formare sunt realizate prin │ │ │ ││ │Ştiinţifice propunerile şi │consultarea/antrenarea de colaboratori│ │ │ ││ │măsurile de îmbunătăţire a │de specialitate. │ 1 │ │ ││ │activităţii din teritoriu. ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ │ │Asigură funcţionarea optimă a │ │ │ ││ │ │compartimentului din cadrul │ │ │ ││ │ │inspectoratului şcolar judeţean care │ │ │ ││ │ │dovedeşte un flux informaţional între │ │ │ ││ │ │Ministerul Educaţiei şi Cercetării │ │ │ ││ │ │Ştiinţifice – compartiment inspectorat│ │ │ ││ │ │şcolar judeţean – şcoală eficient. │ 2 │ │ │├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ 4.2.│Dezvoltă şi menţine │Colaborarea cu diverşi parteneri cu │ │ │ ││ │legăturile cu autorităţile │preocupări şi competenţe în │ │ │ ││ │şi partenerii sociali, │problematica educaţiei se face în │ │ │ ││ │precum şi cu organizaţii │scopul informării acestora asupra │ │ │ ││ │neguvernamentale şi │ofertei educaţionale din teritoriu, a │ │ │ ││ │instituţii de specialitate.│adaptării reţelei de învăţământ la │ │ │ ││ │ │strategia de dezvoltare şi obţinere/ │ │ │ ││ │ │suplimentare a resurselor necesare. │ 1 │ │ ││ │ ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ │ │Colaborarea cu partenerii sociali pe │ │ │ ││ │ │problema de educaţie a tineretului/ │ │ │ ││ │ │copiilor se face prin stimularea unei │ │ │ ││ │ │largi participări, în vederea │ │ │ ││ │ │eficientizării activităţilor educative│ │ │ ││ │ │din unităţile de învăţământ. │ 1 │ │ │├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ 4.3. │Consiliază şi consultă │Sprijinirea directorilor de unităţi de│ │ │ ││ │personalul din subordine, │învăţământ, a personalului didactic şi│ │ │ ││ │cadrele didactice din │a celui din compartimentele │ │ │ ││ │unităţile de învăţământ, în│inspectoratului la accesarea │ │ │ ││ │vederea îmbunătăţirii │diferitelor organizaţii │ │ │ ││ │performanţelor de │neguvernamentale şi instituţii de │ │ │ ││ │comunicare. │specialitate se face în scopul │ │ │ ││ │ │schimbului de informaţii şi al │ │ │ ││ │ │stabilirii activităţilor comune. │ 1 │ │ │├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ 4.4. │Soluţionează prompt şi │Lucrările se soluţionează cu │ │ │ ││ │eficient corespondenţa │competenţă, responsabilitate şi │ │ │ ││ │primită (sesizări, │promptitudine, cu respectarea │ │ │ ││ │reclamaţii, memorii). │legislaţiei în vigoare. │ 2 │ │ │├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ 4.5. │Mediază conflictele şi │Detensionarea stărilor conflictuale şi│ │ │ ││ │stările tensionate din │sesizarea disfuncţiilor se fac în │ │ │ ││ │subsistemul învăţământului │prealabil printr-o evaluare obiectivă │ │ │ ││ │preuniversitar judeţean. │a situaţiei. │ 1 │ │ │└──────┴───────────────────────────┴──────────────────────────────────────┴───────┴────────────┴────────┘5. Formare profesională – 10 puncte*Font 8*┌──────┬───────────────────────────┬──────────────────────────────────────┬───────┬─────────────────────┐│Nr. │ Atribuţii │ Indicatori de performanţă │Punctaj│ Punctaj acordat ││crt. │ │ │ maxim ├────────────┬────────┤│ │ │ │ │Autoevaluare│Evaluare│├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ 5.1. │Participă la programele de │Identificarea nevoii proprii de │ │ │ ││ │formare continuă în │perfecţionare/formare se face în │ │ │ ││ │management educaţional, │funcţie de cerinţele curriculumului │ │ │ ││ │inspecţie şcolară şi de │naţional în domeniu/specialitate şi │ 1 │ │ ││ │specialitate, alese pe baza│ale managementului educaţional. │ │ │ ││ │nevoilor proprii. │ │ │ │ │├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ 5.2. │Identifică şi analizează │Nevoia de formare a personalului │ │ │ ││ │nevoia de formare a │didactic din subordine este │ │ │ ││ │personalului didactic din │identificată prin utilizarea funcţiei │ │ │ ││ │subordine. │ameliorative a inspecţiei şcolare. │ 2 │ │ │├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ 5.3. │Elaborează politica de │Stabileşte şi monitorizează │ │ │ ││ │dezvoltare a resursei umane│participarea la forme de │ │ │ ││ │din subordine. Creează │perfecţionare/formare. │ 1 │ │ ││ │cadrul formării continue a ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ │personalului didactic şi a │Ofertele de pregătire comunicate de │ │ │ ││ │managerilor de unităţi de │organisme abilitate sunt evaluate cu │ │ │ ││ │învăţământ, propune/ │discernământ, în raport cu necesarul │ │ │ ││ │facilitează accesul │de perfecţionare stabilit. │ 2 │ │ ││ │cadrelor didactice la ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ │programe/activităţi de │Lista cu oferte de pregătire, │ │ │ ││ │perfecţionare/formare. │corespunzătoare situaţiei concrete din│ │ │ ││ │ │fiecare unitate de învăţământ, este │ │ │ ││ │ │transmisă în timp util acestora. │ 2 │ │ ││ │ ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ │ │Accesul personalului didactic la forme│ │ │ ││ │ │de dezvoltare profesională/formare │ │ │ ││ │ │continuă, adecvate necesarului de │ │ │ ││ │ │pregătire stabilit, este încurajat │ │ │ ││ │ │prin conştientizarea contribuţiei │ │ │ ││ │ │aduse la creşterea calităţii ofertei │ │ │ ││ │ │educaţionale a unităţii de învăţământ.│ 1 │ │ │├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤│ 5.4. │Asigură realizarea şi │Crearea unui cadru adecvat organizării│ │ │ ││ │dezvoltarea culturii │de schimburi de experienţă, │ │ │ ││ │organizaţionale prin │sprijinirea iniţiativelor, organizarea│ │ │ ││ │schimburi de experienţă, │de activităţi promoţionale în vederea │ │ │ ││ │stagii, module de formare │promovării de proiecte, programe │ 1 │ │ ││ │pentru manageri de │ │ │ │ ││ │proiect, personal de │ │ │ │ ││ │conducere, îndrumare şi │ │ │ │ ││ │control şi asigură │ │ │ │ ││ │transferul de bune │ │ │ │ ││ │practici. │ │ │ │ │└──────┴───────────────────────────┴──────────────────────────────────────┴───────┴────────────┴────────┘––