ORDIN nr. 4.687 din 1 august 2019

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 10/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI NATIONALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 657 din 7 august 2019
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 3622 27/04/2018 ANEXA 6
ART. 1MODIFICA PEORDIN 3622 27/04/2018 ANEXA 16
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 3622 27/04/2018
ActulREFERIRE LAHG 26 12/01/2017 ART. 12
ActulREFERIRE LALEGE 1 05/01/2011 ART. 65
ART. 1MODIFICA PEORDIN 3622 27/04/2018 ANEXA 6
ART. 1MODIFICA PEORDIN 3622 27/04/2018 ANEXA 16
ART. 1REFERIRE LAORDIN 3622 27/04/2018
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 3622 27/04/2018
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul art. 65 alin. (4) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare,în baza art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 26/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației Naționale, cu modificările și completările ulterioare,ministrul educației naționale emite prezentul ordin. + 
Articolul IOrdinul ministrului educației naționale nr. 3.622/2018 privind aprobarea planurilor-cadru pentru învățământul special preșcolar, primar și gimnazial, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 425 din 18 mai 2018, cu modificările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.La anexa nr. 6, punctul VI va avea următorul cuprins:

Aria curriculară/Disciplină/Terapii P I II III IV
VI. Educație fizică, sport și sănătate 2-3 2-3 2-3 1-3 1-3
Educație fizică și activități sportive - 1 1 1 1
Joc și mișcare 2 1 1 0-1 0-1
Opționale 0-1 0-1 0-1 0-1 0-1

2.Anexa nr. 16 se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul IIDirecția generală învățământ secundar superior și educație permanentă, Direcția generală educație timpurie învățământ primar și gimnazial, Direcția generală minorități și relația cu Parlamentul, Institutul de Științe ale Educației, inspectoratele școlare județene, respectiv Inspectoratul Școlar al Municipiului București și unitățile de învățământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + 
Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul educației naționale,
Ecaterina Andronescu
București, 1 august 2019.Nr. 4.687. + 
ANEXĂ(Anexa nr. 16 la Ordinul nr. 3.622/2018)
PLAN-CADRU DE ÎNVĂȚĂMÂNT
pentru învățământul primar și gimnazial din unitățile școlare și clasele afiliate din centrele de detenție, centrele educative și penitenciare

Aria curriculară/disciplina P I II III IV V VI VII VIII
I. Limbă și comunicare* 4-6 4-5 4-5 4-5 4-5 4-6 4-6 4-6 4-6
Limba și literatura română 4-5 3 3 3 3 3 3 3 3
Limba modernă 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Opționale 0-1 0-1 0-1 0-1 0-1 0-2 0-2 0-2 0-2
II. Matematică și științe ale naturii 2-3 4-5 4-5 4-5 4-5 4-6 5-7 6-8 6-8
Matematică 2 3 3 3 3 3 3 3 3
Fizică 1 1 1
Chimie 1 1
Științele naturii/Biologie 1 1 1 1 1 1 1 1
Opționale 0-1 0-1 0-1 0-1 0-1 0-2 0-2 0-2 0-2
III. Om și societate** 3-4 3-4 3-4 3-4 4-5 4-6 4-6 4-6 4-6
Educație civică/Educație socială 2 2 2 2 2 1 1 1 1
Istorie 1 1 1 1 1
Geografie 1 1 1 1
Religie 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Opționale 0-1 0-1 0-1 0-1 0-1 0-2 0-2 0-2 0-2
IV. Educație fizică, sport și sănătate 2-3 2-3 2-3 2-3 2-3 1-3 1-3 1-3 1-3
Educație fizică și sport 1 1 1 1 1 1 1 1
Joc și mișcare 2 1 1 1 1
Opționale 0-1 0-1 0-1 0-1 0-1 0-2 0-2 0-2 0-2
V. Arte 2-3 1-2 1-2 1-2 1-2 1-2 1-2 1-2 1-2
Educație plastică 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Educație muzicală 1
Opționale 0-1 0-1 0-1 0-1 0-1 0-1 0-1 0-1 0-1
VI. Tehnologii 2-3 3-4 3-4 3-4 3-4 4-6 4-6 3-5 3-5
Abilități practice/Educație tehnologică 1 1 1 1 1 1 1 0 0
Activități de preprofesionalizare 1 2 2 2 2 2 2 2 2
Informatică și TIC 1 1 1 1
Opționale 0-1 0-1 0-1 0-1 0-1 0-2 0-2 0-2 0-2
VII. Consiliere și orientare 1-2 1-2 1-2 1-2 1-2 1-2 1-2 1-2 1-2
Consiliere și dezvoltare personală 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Opționale 0-1 0-1 0-1 0-1 0-1 0-1 0-1 0-1 0-1
Total ore trunchi comun 16 18 18 18 19 19 20 20 20
Curriculum la decizia școlii 3-4 1-2 1-2 1-2 1-2 1-4 1-5 1-6 1-7
Număr minim de ore pe săptămână 19 19 19 19 20 20 21 21 21
Număr maxim de ore pe săptămână 20 20 20 20 21 23 25 26 27
VIII. Terapie educațională complexă și integrată Număr de ore stabilit de profesorul educator pentru fiecare elev/clasă, în norma de 20 de ore a acestuia
IX. Terapii specifice și de compensare 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Terapii și programe de intervenție 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Evaluare și consiliere psihopedagogică, psihodiagnoză 1 1 1 1 1 1 1 1 1

* Pentru învățământul în limbile minorităților naționale, disciplina Limba și literatura maternă are alocat un număr de ore egal cu cele pentru disciplina Limba și literatura română.** În învățământul gimnazial (clasa a VI-a și clasa a VII-a) cu predare în limbile minorităților naționale, disciplina Istoria și tradițiile minorităților naționale are alocată o oră.NOTĂ:1.În unitățile școlare și clasele afiliate din centrele de detenție, centrele educative și penitenciare, învățământ primar și gimnazial, se vor aplica programele școlare corespunzătoare din unitățile de învățământ de masă.2.La clasa pregătitoare, clasa I și clasa a II-a, disciplina Limba și literatura română se intitulează Comunicare în limba română. La clasa pregătitoare, clasa I și clasa a II-a se studiază integrat disciplina Matematică și explorarea mediului.3.Rolul activităților de preprofesionalizare este acela de a dezvolta abilități menite să faciliteze elevilor inserția socioprofesională. Aceste activități se desfășoară în ateliere protejate sau în parteneriat cu operatori economici și sunt realizate de personal didactic specializat, în funcție de nevoile actuale de pe piața muncii.4.Disciplina Informatică și TIC va fi predată în acord cu normele de securitate ale centrelor de detenție/centrelor educative și penitenciarelor.5.Activitățile de Terapie educațională complexă și integrată se aplică persoanelor din centrele educative și centrele de detenție din subordinea Administrației Naționale a Penitenciarelor. Acestea se vor derula cu aprobarea conducerii unităților de învățământ și cu sprijinul personalului din sectorul reintegrare socială. Activitățile de Terapie educațională complexă și integrată sunt realizate de către învățătorul/institutorul/profesorul-educator, cu toți elevii din clasă, în completarea programului de predare-învățare-evaluare, la propunerea consiliului pentru curriculum/CIEC al școlii, în funcție de nevoile specifice individuale și de grup, și pot cuprinde următoarele categorii de activități: activități de stimulare cognitivă; activități recreative; activități de dezvoltare a autonomiei personale și sociale; activități de terapie ocupațională desfășurate în parteneriat cu serviciul educație și asistență psihosocială subordonat Administrației Naționale a Penitenciarelor. Activitățile desfășurate în parteneriat vor fi aprobate de către conducerea instituției, la propunerea dirigintelui clasei sau la propunerea comisiei pentru curriculum.6.Activitățile de Terapii specifice și de compensare sunt predate de profesori psihopedagogi absolvenți de psihologie, psihopedagogie, psihopedagogie specială, pedagogie etc., conform centralizatorului pentru învățământ special, și cuprind ore de Psihoterapie/Terapie ocupațională și orientare profesională/Terapie afectiv-atitudinală și comportamentală. Aceste activități se desfășoară pe grupe de 2-3 elevi în cabinete specializate.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x