ORDIN nr. 4.498/1.286/2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII Nr. 4.498 din 5 septembrie 2024CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE Nr. 1.286 din 23 august 2024
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 921 din 12 septembrie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 2684 22/05/2024 ART. 2
ActulREFERIRE LAHG 144 23/02/2010 ART. 7
ActulREFERIRE LAHG 972 26/07/2006
ActulREFERIRE LALEGE (R) 95 14/04/2006 ART. 244
ActulREFERIRE LALEGE (R) 95 14/04/2006 ART. 291
ActulREFERIRE LASTATUT 26/07/2006 ART. 17
ART. 1REFERIRE LAORDIN 2684 22/05/2024
ART. 5REFERIRE LAINSTRUCTIUNI 6226 04/04/2024 ART. 6
ART. 17REFERIRE LALEGE (R) 95 14/04/2006 ART. 307
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere:– Referatul de aprobare nr. 4.498R din 5.09.2024 al Ministerului Sănătății și nr. DG 5.937 din 23.08.2024 al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate;– art. 244 alin. (7) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul prevederilor:– art. 291 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare;– art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare;– art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările și completările ulterioare;– art. 2 alin. (1) și (2) din Ordinul ministrului sănătății nr. 2.684/2024 privind aprobarea normelor de colectare și decontare a costurilor pentru desfășurarea operațiunilor de eliminare a medicamentelor expirate și/sau neutilizate provenite de la populație, cu modificările ulterioare,ministrul sănătății și președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă modelul contractului pentru decontarea cheltuielilor aferente desfășurării operațiunilor de eliminare a medicamentelor expirate și/sau neutilizate provenite de la populație, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul 2(1)Casele de asigurări de sănătate încheie cu spitalele publice sau private aflate în relație contractuală cu acestea pentru furnizare de servicii medicale, precum și cu spitalele private care nu se află în relație contractuală cu acestea pentru furnizare de servicii medicale contracte distincte pentru decontarea cheltuielilor aferente desfășurării operațiunilor de eliminare a medicamentelor expirate și/sau neutilizate provenite de la populație.(2)Contractele prevăzute la alin. (1) dintre spitale și casele de asigurări de sănătate se încheie de către reprezentanții legali ai acestora, pe baza următoarelor documente:a)cererea/solicitarea pentru intrare în relație contractuală cu casa de asigurări de sănătate;b)contul deschis la Trezoreria Statului;c)codul de înregistrare fiscală;d)copia contractului pentru serviciul de preluare și distrugere a medicamentelor expirate și/sau neutilizate colectate de la populație, încheiat de spital cu operatorul economic autorizat pentru preluarea și gestionarea deșeurilor;e)dovada autorizării pentru preluarea și gestionarea deșeurilor pentru operatorul cu care s-a încheiat contractul de preluare și distrugere a medicamentelor expirate și/sau neutilizate colectate de la populație.(3)Documentele necesare încheierii contractelor se transmit în format electronic, asumate de fiecare parte prin semnătura electronică extinsă/calificată a reprezentantului legal al furnizorului. Reprezentantul legal al furnizorului răspunde de realitatea și exactitatea documentelor necesare încheierii contractelor.
 + 
Articolul 3Casele de asigurări de sănătate, direcțiile de sănătate publică, precum și spitalele publice sau private vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + 
Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sănătății,
Alexandru Rafila
Președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate,
Valeria Herdea + 
ANEXĂ
– model

CONTRACT
pentru decontarea cheltuielilor aferente desfășurării operațiunilor de
eliminare a medicamentelor expirate și/sau neutilizate
provenite de la populație
I.Părțile contractanteCasa de Asigurări de Sănătate ……………, cu sediul în municipiul/orașul …………, CUI ………., str. …….. nr. ….. județul/sectorul …….., telefon …………… fax ………….., adresă de e-mail …………, reprezentată prin directorul general …………,șiSpitalul …………….., CUI ………….., cu sediul în ………….., str. …………….. nr. ….., telefon fix/mobil …………., adresă de e-mail ……….., fax …………, reprezentată prin …………, având actul de înființare sau de organizare*) nr. …….., autorizația sanitară de funcționare*) nr. ………….,*) Numărul actului de înființare/organizare și numărul autorizației de funcționare se vor completa doar pentru spitalele private care nu se află în relație contractuală cu casele de asigurări de sănătate pentru furnizare de servicii medicale.Spitalul este …………**).**) Se va completa cu „public, aflat în relație contractuală cu casa de asigurări de sănătate pentru furnizare de servicii medicale“/„privat, aflat în relație contractuală cu casa de asigurări de sănătate pentru furnizare de servicii medicale“/„privat, care nu se află în relație contractuală cu casa de asigurări de sănătate pentru furnizare de servicii medicale“.II.Obiectul contractului + 
Articolul 1Obiectul prezentului contract îl constituie decontarea cheltuielilor aferente desfășurării operațiunilor de eliminare a medicamentelor expirate și/sau neutilizate provenite de la populație, conform Ordinului ministrului sănătății nr. 2.684/2024 privind aprobarea normelor de colectare și decontare a costurilor pentru desfășurarea operațiunilor de eliminare a medicamentelor expirate și/sau neutilizate provenite de la populație, cu modificările ulterioare.
III.Durata contractului + 
Articolul 2Prezentul contract este valabil de la data încheierii până la data de 31 decembrie a anului pentru care a fost încheiat contractul. + 
Articolul 3Durata prezentului contract se prelungește anual până la încetarea aplicabilității Ordinului ministrului sănătății nr. 2.684/2024, cu modificările ulterioare.
IV.Obligațiile părților + 
Articolul 4Casa de asigurări de sănătate are următoarele obligații:a)să încheie contracte cu spitalele publice sau private pentru decontarea cheltuielilor aferente desfășurării operațiunilor de eliminare a medicamentelor expirate și/sau neutilizate provenite de la populație;b)să deconteze spitalelor publice sau private, la termenele prevăzute în contract, pe bază de factură fiscală, ce va conține exclusiv serviciul de preluare și distrugere a medicamentelor expirate și/sau neutilizate colectate de la populație, cheltuielile rezultate, la un cost care nu poate depăși valoarea de 10 lei/kg;c)să comunice în format electronic spitalelor publice sau private motivarea cu privire la refuzul decontării cheltuielilor ce fac obiectul contractului, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data refuzului.
 + 
Articolul 5În relațiile contractuale cu casele de asigurări de sănătate, spitalele publice sau private care desfășoară activități de colectare a deșeurilor de medicamente expirate și/sau neutilizate provenite de la populație au următoarele obligații:a)să factureze lunar, în vederea decontării de către casa de asigurări de sănătate, activitatea realizată conform contractului pentru decontarea cheltuielilor aferente desfășurării operațiunilor de eliminare a medicamentelor expirate și/sau neutilizate provenite de la populație și să transmită factura care va conține exclusiv serviciul de preluare și distrugere a medicamentelor expirate și/sau neutilizate colectate de la populație, precum și copia fișei de evidență internă a gestiunii deșeurilor, prevăzută la art. 6 alin. (1) din Instrucțiunea ministrului sănătății nr. 6.226/2024 privind modalitatea de gestionare a deșeurilor de medicamente neutilizate și/sau expirate provenite de la populație, până la data de 5 a lunii următoare celei pentru care se face decontarea;b)să notifice casa de asigurări de sănătate despre modificarea oricăreia dintre condițiile care au stat la baza încheierii contractului pentru decontarea cheltuielilor aferente desfășurării operațiunilor de eliminare a medicamentelor expirate și/sau neutilizate provenite de la populație, cu cel puțin 3 zile înaintea datei la care modificarea produce efecte, cu excepția situațiilor neprevăzute, pe care are obligația să le notifice cel târziu în ziua în care modificarea produce efecte; notificarea se face conform reglementărilor privind corespondența între părți prevăzute în contract;c)să transmită casei de asigurări de sănătate, în termen de cel mult 10 zile de la data decontării activității, dovada efectuării plății către operatorul economic autorizat pentru preluarea și gestionarea deșeurilor, respectiv factura și ordinul de plată.
 + 
Articolul 6Spitalele publice sau private care desfășoară activități de colectare a medicamentelor expirate și/sau neutilizate provenite de la populație au următoarele drepturi:a)să primească la termenele prevăzute în contract, pe baza facturii, contravaloarea cheltuielilor aferente desfășurării operațiunilor de eliminare a medicamentelor expirate și/sau neutilizate provenite de la populație, la un cost care nu poate depăși valoarea de 10 lei/kg;b)să fie informate de către casele de asigurări de sănătate cu privire la condițiile de contractare a decontării cheltuielilor aferente desfășurării operațiunilor de eliminare a medicamentelor expirate și/sau neutilizate provenite de la populație, precum și la eventualele modificări ale acestora survenite ca urmare a apariției unor noi acte normative, prin publicare în termen de maximum 5 zile lucrătoare pe pagina web a caselor de asigurări de sănătate și prin poșta electronică;c)să primească din partea caselor de asigurări de sănătate în format electronic motivarea cu privire la refuzul decontării cheltuielilor ce fac obiectul contractului, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data refuzului;d)să fie îndrumate în vederea aplicării corecte și unitare a prevederilor legale incidente contractului încheiat cu casa de asigurări de sănătate.
V.Modalități de plată + 
Articolul 7(1)Lunar, până la data de ………. a lunii următoare celei pentru care se face plata, casa de asigurări de sănătate decontează cheltuielile aferente desfășurării operațiunilor de eliminare a medicamentelor expirate și/sau neutilizate provenite de la populație, pe baza facturii transmise până la data de 5 a lunii următoare celei pentru care se face decontarea.(2)Decontarea cheltuielilor se face la un cost de …………. lei/kg.(3)Suma de plată se calculează înmulțind cantitatea rezultată în urma cântăririi medicamentelor expirate și/sau neutilizate provenite de la populație în luna pentru care se face plata cu tariful de la alin. (2).(4)Cantitatea utilizată la calculul sumei de plată de la alin. (3) trebuie să corespundă cu cea consemnată în fișa de evidență internă a gestiunii deșeurilor spitalului.
 + 
Articolul 8Plata se face în contul nr. ……….., deschis la Trezoreria Statului, sau în contul nr. ………., deschis la Banca ………… .
VI.Răspunderea contractuală + 
Articolul 9Reprezentantul legal al unității sanitare cu care casa de asigurări de sănătate a încheiat contract este direct răspunzător de corectitudinea, legalitatea și exactitatea sumelor solicitate.
VII.Controlul + 
Articolul 10(1)Controlul privind obiectul prezentului contract se exercită de către comisii mixte formate din reprezentanți ai direcțiilor de sănătate publică și ai Casei Naționale de Asigurări de Sănătate/caselor de asigurări de sănătate.(2)Controlul prevăzut la alin. (1) va urmări în principal verificarea concordanței dintre cheltuielile aferente desfășurării operațiunilor de eliminare a medicamentelor expirate și/sau neutilizate provenite de la populație și evidențele specifice existente la nivelul spitalului.
VIII.Clauze speciale + 
Articolul 11(1)Orice împrejurare independentă de voința părților, intervenită după data semnării contractului și care împiedică executarea acestuia, este considerată forță majoră și exonerează de răspundere partea care o invocă. Sunt considerate forță majoră, în sensul acestei clauze, împrejurări ca: război, revoluție, cutremur, marile inundații, embargo.(2)Partea care invocă forța majoră trebuie să anunțe cealaltă parte, în termen de 5 zile calendaristice de la data apariției sau încetării respectivului caz de forță majoră, și să prezinte un act confirmativ eliberat de autoritatea competentă din propriul județ, respectiv municipiul București, prin care să se certifice realitatea și exactitatea faptelor și împrejurărilor care au condus la invocarea forței majore. Dacă nu procedează la anunțarea în termenul prevăzut a începerii și încetării cazului de forță majoră, partea care îl invocă suportă toate daunele provocate celeilalte părți prin neanunțarea în termen.(3)În cazul în care împrejurările care obligă la suspendarea executării prezentului contract se prelungesc pe o perioadă mai mare de o lună, fiecare parte poate cere rezoluțiunea contractului.
IX.Încetarea contractului + 
Articolul 12Contractul pentru decontarea cheltuielilor pentru desfășurarea operațiunilor de eliminare a medicamentelor expirate și/sau neutilizate provenite de la populație încheiat cu casa de asigurări de sănătate încetează în următoarele situații:a)de drept, la data la care a intervenit una dintre următoarele situații:(i)spitalul își încetează activitatea în raza administrativ-teritorială a casei de asigurări de sănătate cu care se află în relație contractuală;(ii)încetare prin faliment, dizolvare cu lichidare, lichidare, desființare sau reprofilare a spitalului, după caz;(iii)încetarea definitivă a activității casei de asigurări de sănătate;b)prin denunțarea unilaterală a contractului de către reprezentantul legal al spitalului sau al casei de asigurări de sănătate, printr-o notificare scrisă cu 30 de zile calendaristice anterioare datei de la care se dorește încetarea contractului, cu indicarea motivului și a temeiului legal;c)în cazul modificării legislației referitoare la obligația spitalului de colectare a deșeurilor de medicamente expirate și/sau neutilizate provenite de la populație.
X.Corespondența + 
Articolul 13(1)Corespondența legată de derularea prezentului contract se efectuează în scris prin scrisori recomandate cu confirmare de primire, prin fax, prin poșta electronică sau direct la sediul părților – sediul casei de asigurări de sănătate și sediul spitalului declarat în contract.(2)Fiecare parte contractantă este obligată ca în situația în care intervin modificări ale datelor ce figurează în prezentul contract să notifice celeilalte părți contractante schimbarea survenită cel târziu în ziua în care modificarea produce efecte.
XI.Modificarea contractului + 
Articolul 14Prezentul contract se poate modifica prin negociere și acord bilateral, la inițiativa oricărei părți contractante, sub rezerva notificării scrise a intenției de modificare și a propunerilor de modificare cu cel puțin ……… zile înaintea datei de la care se dorește modificarea. Modificarea se face printr-un act adițional, semnat de ambele părți, care este anexă la prezentul contract. + 
Articolul 15În condițiile apariției unor noi acte normative în materie, care intră în vigoare pe durata derulării prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica și se vor completa în mod corespunzător. + 
Articolul 16Dacă o clauză a acestui contract ar fi declarată nulă, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de această nulitate. Părțile convin ca orice clauză declarată nulă să fie înlocuită printr-o altă clauză care să corespundă cât mai bine cu putință spiritului contractului.
XII.Soluționarea litigiilor + 
Articolul 17(1)Litigiile legate de încheierea, derularea și încetarea prezentului contract vor fi supuse unei proceduri prealabile de soluționare pe cale amiabilă.(2)Dacă după 15 zile de la începerea procedurilor prevăzute la alin. (1) părțile semnatare ale prezentului contract nu reușesc să rezolve în mod amiabil o divergență contractuală, fiecare parte se poate adresa instanțelor judecătorești competente.(3)Litigiile legate de încheierea, derularea și încetarea contractelor dintre furnizori și casele de asigurări de sănătate se soluționează de către Comisia de arbitraj care funcționează pe lângă Casa Națională de Asigurări de Sănătate, organizată conform art. 307 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, sau de către instanțele de judecată, după caz.
XIII.Alte clauze……………………………….……………………………….Prezentul contract pentru decontarea cheltuielilor aferente desfășurării operațiunilor de eliminare a medicamentelor expirate și/sau neutilizate provenite de la populație a fost încheiat astăzi, ……………, în două exemplare a câte ……… pagini fiecare, câte unul pentru fiecare parte contractantă.

Casa de Asigurări de Sănătate……………………………………..Director general,……………………………………..Director executiv al Direcției economice,……………………………………..Director executiv al Direcției relații contractuale,……………………………………..Vizatjuridic, contencios…………………………………….. Spitalul……………………………………..Reprezentant legal,……………………………………..

––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x