ORDIN nr. 4.323 din 22 mai 2020

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 26 mai 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PEORDIN 5222 29/08/2011
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 29/08/2011 ART. 12
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 29/08/2011 ART. 21
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 29/08/2011 ART. 31
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 29/08/2011 ANEXA 3
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 4267 18/05/2020
ActulREFERIRE LAHOTARARE 394 18/05/2020
ActulREFERIRE LAHOTARARE 24 16/01/2020 ART. 6
ActulREFERIRE LAHOTARARE 24 16/01/2020 ART. 15
ActulREFERIRE LAHOTARARE 5 20/05/2020
ActulREFERIRE LALEGE 190 18/07/2018
ActulREFERIRE LAORDIN 5222 29/08/2011
ActulMODIFICA PEORDIN 5222 29/08/2011
ActulREFERIRE LAMETODOLOGIE 29/08/2011
ART. 1REFERIRE LAORDIN 5222 29/08/2011
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 29/08/2011 ART. 21
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 29/08/2011 ART. 31
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 29/08/2011 ANEXA 3
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 29/08/2011 ART. 12
ART. 1REFERIRE LAMETODOLOGIE 29/08/2011
ART. 2REFERIRE LAORDIN 5222 29/08/2011
ART. 2REFERIRE LAMETODOLOGIE 29/08/2011
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 4121 13/06/2016
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere:– Hotărârea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea stării de alertă și măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, aprobată cu modificări și completări prin Hotărârea Parlamentului României nr. 5/2020;– Ordinul ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 4.267/841/2020 pentru stabilirea unor măsuri de prevenire și combatere a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2 în unitățile/instituțiile de învățământ, instituțiile publice și toate structurile aflate în subordonarea sau coordonarea Ministerului Educației și Cercetării;– prevederile art. 1 din Hotărârea Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență nr. 6/2020; – Măsurile cu privire la reluarea activității în sistemul de educație după încetarea stării de urgență nr. 545/DGIP din 28.04.2020,în temeiul prevederilor art. 6 lit. d) și art. 15 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 24/2020 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației și Cercetării, și al prevederilor Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), cu modificările ulterioare,ministrul educației și cercetării emite prezentul ordin. + 
Articolul IMetodologia de organizare și desfășurare a examenului de certificare a calificării profesionale a absolvenților ciclului inferior al liceului care au urmat stagiile de pregătire practică, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5.222/2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 619 din 31 august 2011, cu modificările ulterioare, pentru anul școlar 2019-2020, se modifică după cum urmează:1.La articolul 12, alineatul (1) va avea următorul cuprins: + 
Articolul 12(1)Comisiile de examinare din centrele de examen, constituite în fiecare unitate de învățământ acreditată, au următoarea componență: a)președinte: directorul/directorul adjunct al unității de învățământ desemnate centru de examen, de regulă cadru didactic de specialitate; b)vicepreședinte: reprezentantul operatorului economic pentru una dintre calificările profesionale certificate sau, în lipsa acestuia, un reprezentant al CDLPS sau un reprezentant al AJOFM/AMOFM; în cazul în care nu se poate asigura participarea persoanelor amintite, vicepreședinte poate fi directorul adjunct/responsabilul ariei curriculare «Tehnologii»;c)membri evaluatori: un cadru didactic de specialitate care a îndrumat realizarea proiectelor și un evaluator extern, cadru didactic de specialitate din altă unitate de învățământ. În cazul în care nu poate fi asigurată prezența în comisie a unui evaluator extern, cadru didactic din altă unitate de învățământ, acesta va fi înlocuit cu un cadru didactic de specialitate din unitatea de învățământ;d)secretar: secretarul unității de învățământ în care se organizează centrul de examen sau un cadru didactic de specialitate cu competențe digitale din respectiva unitate de învățământ.
2.Articolul 21 va avea următorul cuprins: + 
Articolul 21(1)Examenul de certificare pentru obținerea certificatului de calificare de nivel 3 constă într-o probă practică – realizarea unui proiect pe durata ultimului semestru de pregătire.(2)Depunerea proiectului de certificare în format pdf se realizează on-line, urmând a fi arhivat în format digital și păstrat timp de 3 (trei) ani. În cazul în care elevii nu au mijloacele necesare transmiterii proiectului în format pdf pe adresa de e-mail a unității de învățământ, acesta va fi depus fizic la secretariatul unității de învățământ.
3.La articolul 31, alineatele (1) și (2) vor avea următorul cuprins: + 
Articolul 31(1)Evaluarea calității proiectului candidatului se realizează conform fișei de evaluare prevăzute în anexa nr. 3 prin acordarea de punctaje pentru fiecare indicator aferent criteriilor de evaluare.(2)Candidatul este declarat «admis» dacă punctajul total rezultat ca medie aritmetică a punctajelor oferite de cei 2 evaluatori este de minimum 60 de puncte.
4.Anexa nr. 3 se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul IIPentru anul școlar 2019-2020, prevederile art. 12 alin. (2), art. 15 lit. d) și e), art. 22 alin. (2), art. 24, 27, art. 30 alin. (2) lit. a) și b) și art. 31 alin. (3) din Metodologia de organizare și desfășurare a examenului de certificare a calificării profesionale a absolvenților ciclului inferior al liceului care au urmat stagiile de pregătire practică, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5.222/2011, cu modificările ulterioare, nu se aplică. + 
Articolul IIIModificările prevăzute la art. I și II se aplică doar pentru certificarea calificării absolvenților ciclului inferior al liceului care au urmat stagiile de pregătire practică, pentru anul școlar 2019-2020. + 
Articolul IVDirecția generală învățământ preuniversitar, Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, Direcția generală minorități și relația cu Parlamentul, Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic, inspectoratele școlare județene/al municipiului București și unitățile de învățământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + 
Articolul VPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul educației și cercetării,
Cristina Monica Anisie
București, 22 mai 2020.Nr. 4.323. + 
ANEXĂ(Anexa nr. 3la metodologie)MINISTERUL EDUCAȚIEI ȘI CERCETĂRII
FIȘA DE EVALUARE
în vederea certificării calificării profesionale
Anul școlar: ……………………….; sesiunea: …………………………………..Numele și prenumele candidatului: ……………………………………………………………………………………………………………………….Centrul de examen unde se susține examenul: …………………………………………………………………………………………………….. Unitatea de învățământ de unde provine candidatul: ……………………………………………………………………………………………….Calificarea profesională: ……………………………………………………………………………………………………………………………………..Standard de pregătire profesională (SPP) aprobat prin Ordinul ministrului educației naționale și cercetării științifice nr. 4.121/2016 privind aprobarea Standardelor de pregătire profesională (SPP) pentru calificări profesionale de nivel 3 și 4 ale Cadrului național al calificărilor, pentru care se asigură pregătirea prin învățământul profesional și tehnicRezultatele învățării vizate a fi atinse (conform SPP):1.………………………………………………………………………..2.……………………………………………………………………………….3.………………………………………………………………………Titlul proiectului:…………………………………………………………………………………………………………………………………………Numele, prenumele și specializarea îndrumătorului de proiect: ……………………………………………………………………

Nr. crt. Criterii de evaluare^1 a proiectului realizat de candidat Indicatori de realizare^2 Punctaj maxim pe indicator Punctaj acordat
Evaluator 1 Evaluator 2
1. Planificarea elaborării proiectului (20 p) Respectarea structurii proiectului 10 p
Documentarea în vederea realizării temei de proiect este corespunzătoare (existența unei bibliografii adecvate, colecții de standarde, linkuri etc.). 10 p
2. Realizarea părții scrise a proiectului (80 p) Modul de dezvoltare a conținuturilor se raportează adecvat și echilibrat la tema proiectului. 15 p
Dezvoltarea conținuturilor este realizată astfel încât să fie abordate toate aspectele esențiale necesare unei corecte argumentări. 30 p
Proiectul poate avea aplicabilitate practică. 10 p
Prezentarea normelor de sănătate și securitate în muncă, PSI și protecția mediului aplicabile la tema dată 15 p
Utilizarea terminologiei de specialitate în redactarea proiectului 10 p
PUNCTAJ TOTAL 100 p
PUNCTAJ FINAL

^1 Criteriile de evaluare sunt enunțuri asociate competențelor/rezultatelor învățării care specifică cu mai multă exactitate rezultatele elevului, prin indicarea unor standarde prin care se poate măsura nivelul de dobândire a competenței. Fiecărui criteriu i se alocă un punctaj maxim.^2 Fiecare criteriu este detaliat prin indicatori de realizare, definiți în relație cu competențele/rezultatele învățării. Fiecărui indicator i se alocă un număr de puncte. Suma punctelor indicatorilor este egală cu punctajul maxim al criteriului.Rezultatul final stabilit de comisia de examinare pe baza evaluării proiectului:
Evaluatori
(numele, prenumele și semnătura)
Evaluator 1: ………………………………..
Evaluator 2: ………………………………..
Data: …………………………
Președinte de comisie
(numele, prenumele și semnătura)
…………………………………….

––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x