ORDIN nr. 4.295 din 19 iulie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 770 din 23 august 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 410 23/03/2004
ActulCONTINE PEMETODOLOGIE 19/07/2004
ActulCONTINE PEGHID 19/07/2004
ActulREFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995
ART. 1APROBA PEMETODOLOGIE 19/07/2004
ART. 2APROBA PEGHID 19/07/2004
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 3251 13/02/2006

privind aprobarea Metodologiei şi a documentelor utilizate în procedura de evaluare şi selecţie a 50 de unităţi de învăţământ profesional şi tehnic din mediul rural pentru a participa în cadrul proiectului PHARE 2003 şi a 100 de unităţi de învăţământ profesional şi tehnic din mediul rural şi mediul urban – localităţi mici şi mijlocii pentru a participa în cadrul proiectelor PHARE 2004-2006 – Coeziune economică şi socială – învăţământ profesional şi tehnic (TVET)



Având în vedere prevederile fişei de proiect PHARE 2003 – Coeziune economică şi socială – componenta învăţământ profesional şi tehnic (TVET), precum şi pe cele ale proiectului documentului de programare PHARE 2004-2006 – Coeziune economică şi socială – componenta învăţământ profesional şi tehnic (TVET),în conformitate cu dispoziţiile Legii învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 410/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării,ministrul educaţiei şi cercetării emite prezentul ordin. + 
Articolul 1Se aprobă Metodologia de evaluare şi selecţie a 50 de unităţi de învăţământ profesional şi tehnic din mediul rural pentru a participa în cadrul proiectului PHARE 2003 şi a 100 de unităţi de învăţământ profesional şi tehnic din mediul rural şi mediul urban – localităţi mici şi mijlocii (cu până la 100.000 de locuitori, conform ultimului recensământ) pentru a participa în cadrul proiectelor PHARE 2004-2006 – Coeziune economică şi socială învăţământ profesional şi tehnic (TVET), prevăzută în anexa nr. 1 la prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Se aprobă Ghidul de selecţie a unităţilor de învăţământ, prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul ordin.
 + 
Articolul 3Se aprobă Grila de evaluare a unităţilor de învăţământ pentru programul PHARE TVET 2003 şi Grila de evaluare a unităţilor de învăţământ pentru programul PHARE TVET 2004-2006, prevăzute în anexele nr. 3.1 şi, respectiv, 3.2 la prezentul ordin.
 + 
Articolul 4Se aprobă Formularul "Cerere de participare la selecţie" a unităţilor de învăţământ, prevăzut în anexa nr. 4 la prezentul ordin.
 + 
Articolul 5Se aprobă Comitetul naţional de selecţie, cu următoarea componenţă:– preşedinte – secretar de stat pentru învăţământ preuniversitar în Ministerul Educaţiei şi Cercetării;– secretar – expert din cadrul Centrului Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic;– 8 subcomitete regionale, formate fiecare din:● un reprezentant al agenţiei de dezvoltare regională;● un reprezentant al Ministerului Educaţiei şi Cercetării;● un reprezentant al Centrului Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic.
 + 
Articolul 6Se aprobă calendarul procesului de selecţie:● 6 septembrie 2004 – depunerea cererilor de participare şi a documentaţiei pentru selecţie de către unităţile de învăţământ aplicante;● 1 octombrie 2004 – finalizarea procesului de selecţie.
 + 
Articolul 7Cheltuielile de participare a reprezentanţilor agenţiei de dezvoltare regională la procesul de selecţie vor fi suportate din bugetul Centrului Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic.
 + 
Articolul 8Instituţia Secretarului de Stat pentru Învăţământ Preuniversitar şi Tehnic, Direcţia generală pentru învăţământ preuniversitar, Direcţia generală evaluare, prognoze, strategii şi programe pentru învăţământul preuniversitar, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, inspectoratele şcolare judeţene şi conducerile unităţilor de învăţământ eligibile vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 9Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul educaţiei şi cercetării,Alexandru AthanasiuBucureşti, 19 iulie 2004.Nr. 4.295.
 + 
Anexa 1METODOLOGIE 19/07/2004
 + 
Anexa 2GHID 19/07/2004
 + 
Anexa 3.1Grila de evaluare a unităţilor de învăţământ pentru programul Phare TVET RO 2003 – criterii de eligibilitate şi de relevantă

             
    Criterii de eligibilitate Documente relevante solicitate Documente furnizate Admis/ Respins Verificat de, la (data)
  I. Unitate de învăţământ ce şcolarizează învăţământ profesional şi tehnic din reţeaua învăţământului de stat sau particular acreditat, solicitant individual Documentul de înfiinţare a şcolii şi documente ulterioare de modificare Planul de şcolarizare avizat de ISJ şi CLDPS pentru anii 2003-2004 şi 2004-2005      
  II. Şcoala să aparţină mediului rural (conform Listei şcolilor din mediul rural, aprobată de MEC), sub rezerva dovedirii statutului de localitate rurală la data depunerii dosarului Cerere de participare la selecţie Documentul de înfiinţare a şcolii şi documente ulterioare de modificare Dovadă eliberată de autoritatea locală conform căreia localitatea în care funcţionează şcoala are statut de mediu rural la data depunerii documentaţiei pentru selecţie      
  III. Unitatea de învăţământ are cel puţin un nivel de calificare în anul şcolar 2003-2004 Planul de şcolarizare avizat de ISJ şi CLDPS pentru anii 2003-2004 şi 2004-2005      
      Planul de dezvoltare a şcolii      
  IV. Şcoala este direct responsabilă de pregătirea şi managementul activităţilor şi nu acţionează ca intermediar Cerere de participare la selecţie      
  V. Evoluţia demografică a populaţiei şcolare din localitatea sau zona de reşedinţă a şcolii este constantă sau în creştere Document eliberat de ISJ privind evoluţia demografică a populaţiei şcolare (elevi înscrişi în învăţământul gimnazial, pe ani de studiu, în ultimii 5 ani) a localităţii şi a zonei din care şcoala îşi recrutează populaţia şcolară      
  VI. Şcoala prezintă documente care atestă proprietatea asupra terenului şi clădirilor Extras de carte funciară eliberat de către Biroul de Carte Funciară Plan de încadrare în zonă şi plan de delimitare a proprietăţii vizate de către Oficiul Teritorial de Cadastru, Geodezie şi Cartografie; aceste documente se regăsesc în documentaţia cadastrală efectuată de către un Expert Cadastral Autorizat      
  VII. Profilul/domeniul şcolii răspunde tendinţelor de dezvoltare economică a zonei sau şcoala are capacitate de adaptare la aceste tendinţe Document eliberat de CLDPS conform căruia profilul/domeniul şcolii răspunde tendinţelor de dezvoltare economică, conform PRAI şi PLAI sau are capacitatea de adaptare la aceste tendinţe      
  VIII. Să existe o infrastructură minimă pentru a susţine oferta de pregătire în TVET (drumuri de acces, zonă electrificată, existenţa transportului pentru elevi) Document eliberat de autoritatea locală prin care se atestă că localitatea din mediul rural are o infrastructură minimă pentru a susţine oferta de pregătire în TVET – drumuri de acces, zonă electrificată, existenţa posibilităţilor de transport pentru elevi      
  IX. Cel puţin 90% din personalul de predare să fie calificat Cerere de participare la selecţie Declaraţie semnată de conducerea şcolii conform căreia ponderea personalului calificat în totalul personalului de predare este de minimum 90% pentru anul şcolar 2004-2005      
    Criterii de relevanţă Documente relevante solicitate Punctaj întrunit Comentarii Verificat de, la (data)
  I. oferta educaţională: Planul de şcolarizare avizat de ISJ şi CLDPS pentru anii 2003-2004 şi 2004-2005      
  1.1. oferta şcolii este relevantă pentru priorităţile de dezvoltare regionale şi locale – 5 p
  Planul de dezvoltare a şcolii Declaraţii de parteneriat între şcoală şi autorităţi locale/agenţi economici
  II. modul în care este adaptată oferta educaţională la nevoile individuale ale populaţiei şcolare:        
  2.1. şcoala are preocupări pentru integrarea elevilor care prezintă risc de marginalizare socială (defavorizaţi economic şi social, de ex. familii dezorganizate, tendinţă de abandon, discriminare de sex sau apartenenţă etnică) – 5 p Documente care atestă parteneriatul şcolii cu diferite organizaţii, instituţii, agenţi economici      
  Aviz al ISJ sau al autorităţii pentru protecţia copilului privind capacitatea şcolii de a furniza asistenţă pentru integrarea elevilor cu nevoi speciale      
  III. cultura organizaţională, managementul şi parteneriatul social        
  3.1. prezenţa în planul de dezvoltare a şcolii a unei misiuni sociale clare şi a unor responsabilităţi la nivel comunitar – 5 p Planul de dezvoltare a şcolii      
  3.2. capacitatea de atragere a fondurilor extrabugetare (venituri extrabugetare şi sursele lor obţinute în ultimii doi ani) – 5 p Rezultate financiare extrabugetare pe ultimii doi ani (2002 şi 2003)      
  3.3. conducerea şcolii face dovada unui management eficient, constând în acţiuni inovatoare, bune rezultate ale elevilor, iniţiative ale personalului didactic, consultarea sistematică şi continuă a părinţilor, participarea în proiecte locale, naţionale şi internaţionale) – 5 p CV-ul directorului şcolii, al directorului adjunct responsabil cu învăţământul profesional şi tehnic şi al responsabilului ariei curriculare "tehnologii"      
  Cerere de participare la selecţie Documente care atestă parteneriatul şcolii cu diferite organizaţii, instituţii, agenţi economici      
  IV. resurse umane şi materiale:        
  4.1. profesori şi instructori calificaţi – 5 p Cerere de participare la selecţie      
  4.2. o politică de investiţie în resurse umane (motivare, formare, promovare, etc.) – 5 p – plan de dezvoltare a resurselor umane – capitol în Planul de dezvoltare al şcolii      
      Documente care atestă participarea la cursuri de formare continuă a personalului didactic şi auxiliar CV-ul directorului şcolii, al directorului adjunct responsabil cu învăţământul profesional şi tehnic şi al responsabilului ariei curriculare "tehnologii"      
  4.3. facilităţi de spaţiu şi dotări corespunzătoare formării profesionale – 5 p Cerere de participare la selecţie      
  4.4. local adecvat şi întreţinut – 5 p Raport de autoevaluare a stării infrastructurii şi a instalaţiilor din clădirile aflate în folosinţa şcolii      
  4.5. o politică de investiţie în resurse materiale (amenajări, investiţie în tehnologie informaţională, echipamente adaptate nivelului de calificare, etc.) – 5 p Planul de investiţii al şcolii pentru anul 2004 cu avizul ISJ şi autorităţii locale      
  4.6. şcoala se preocupă de găsirea unor surse alternative de finanţare pentru completarea bazei materiale – 5 p Planul de investiţii al şcolii pentru anul 2004 cu avizul ISJ şi autorităţii locale      
  4.7. şcoala deţine raport de autoevaluare a stării infrastructurii şi a instalaţiilor – 5 p Raport de autoevaluare a stării infrastructurii      
  V. sprijin acordat de autorităţile locale pentru facilitarea investiţiilor în învăţământul profesional şi tehnic: şcolile vor proba prin documente de investiţii, acorduri, proiecte de colaborare sau alte dovezi ale parteneriatului angajamentul autorităţilor locale în ce priveşte investiţiile în învăţământul profesional şi tehnic – 5 p Declaraţii de parteneriat între şcoală şi autorităţi locale/agenţi economici; alte declaraţii vor fi ataşate dacă sunt disponibile      
  Document eliberat de CLDPS conform căruia profilul/domeniul şcolii răspunde tendinţelor de dezvoltare economică a zonei, conform PRAI şi PLAI sau are capacitatea de adaptare la aceste tendinţe      

 + 
Anexa 3.2Grila de evaluare a unităţilor de învăţământ pentru programul PhareTVET RO 2004-2006 – criterii de eligibilitate şi de relevanţă

             
  Criterii de eligibilitate Documente relevante solicitate Documente furnizate Admis/ Respins Verificat de, la (data)
  I. Grup şcolar care şcolarizează învăţământ profesional şi tehnic din reţeaua învăţământului de stat sau particular acreditat, solicitant individual Documentul de înfiinţare a şcolii şi documente ulterioare de modificare      
  Planul de şcolarizare avizat de ISJ şi CLDPS pentru anii 2003-2004 şi 2004-2005      
  II. Şcoala să aparţină mediului rural sau mediului urban – localitate mică sau mijlocie (cu până la 100.000 locuitori, conform ultimului recensământ) Cerere de participare la selecţie      
  Documentul de înfiinţare a şcolii şi documente ulterioare de modificare      
  Document eliberat de autoritatea locală prin care se atestă că oraşul din care face parte şcoala are până la 100.000 locuitori, conform ultimului recensământ, dacă nu face parte din lista anexată pentru mediul urban      
  Dovadă eliberată de autoritatea locală conform căreia localitatea în care funcţionează şcoala are statut de mediu rural la data depunerii documentaţiei pentru selecţie      
  III. Unitatea de învăţământ are cel puţin două niveluri de calificare (pentru şcolile din mediul urban) sau cel puţin un nivel de calificare (pentru şcolile din mediul rural) conform planului de şcolarizare pe anii 2003-2004 şi 2004-2005 Planul de şcolarizare avizat de ISJ şi CLDPS pentru anii 2003-2004 şi 2004-2005      
  Plan de dezvoltare a şcolii      
  IV. Şcoala este direct responsabilă de pregătirea şi managementul activităţilor şi nu acţionează ca intermediar Cerere de participare la selecţie      
  V. Evoluţia demografică a populaţiei şcolare din localitatea sau zona de reşedinţă a şcolii este constantă sau în creştere Document eliberat de ISJ privind evoluţia demografică a populaţiei şcolare (elevi înscrişi în învăţământul gimnazial, pe ani de studiu, în ultimii 5 ani) a localităţii şi a zonei din care şcoala îşi recrutează populaţia şcolară      
  VI. Şcoala prezintă documente care atestă proprietatea asupra terenului şi clădirilor Extras de carte funciară eliberat de către Biroul de Carte Funciară      
  Plan de încadrare în zonă şi plan de delimitare a proprietăţii vizate de către Oficiul Teritorial de Cadastru, Geodezie şi Cartografie; aceste documente se regăsesc în documentaţia cadastrală efectuată de către Expert Cadastral Autorizat;      
  VII. Profilul/domeniul şcolii răspunde tendinţelor de dezvoltare economică a zonei sau şcoala are capacitate de adaptare la aceste tendinţe Document eliberat de CLDPS conform căruia profilul/domeniul şcolii răspunde tendinţelor de dezvoltare economică, conform PRAI şi PLAI sau are capacitatea de adaptare la aceste tendinţe      
  VIII. Cel puţin 90% din personalul de predare să fie calificat Cerere de participare la selecţie      
  Declaraţie semnată de conducerea şcolii conform căreia ponderea personalului calificat în totalul personalului de predare este de minimum 90% pentru anul şcolar 2004-2005      
    Criterii de relevanţă Documente relevante solicitate Punctaj întrunit Comentarii Verificat de, la (data)
  I. oferta educaţională: Planul de şcolarizare avizat de ISJ şi CLDPS pentru anii 2003-2004 şi 2004-2005      
  1.1. oferta şcolii este relevantă pentru priorităţile de dezvoltare regionale şi locale – 5 p      
  Planul de dezvoltare al şcolii      
  Declaraţii de parteneriat între şcoală şi autorităţi locale/agenţi economici      
  II. modul în care este adaptată oferta educaţională la nevoile individuale ale populaţiei şcolare:        
  2.1. şcoala are preocupări pentru integrarea elevilor care prezintă risc de marginalizare socială (defavorizaţi economic şi social, de ex. familii dezorganizate, tendinţa de abandon, discriminare de sex sau apartenenţă etnică) – 5 p Documente care atestă parteneriatul şcolii cu diferite organizaţii, instituţii, agenţi economici      
  Aviz al ISJ sau al autorităţii pentru protecţia copilului privind capacitatea şcolii de a furniza asistenţă pentru integrarea elevilor cu nevoi speciale      
  III. cultura organizaţională, managementul şi parteneriatul social        
  3.1. prezenţa în planul de dezvoltare a şcolii a unei misiuni sociale clare şi a unor responsabilităţi la nivel comunitar – 5 p Planul de dezvoltare al şcolii      
  3.2. capacitatea de atragere a fondurilor extrabugetare (venituri extrabugetare şi sursele lor obţinute în ultimii doi ani) – 5 p Rezultate financiare extrabugetare pe ultimii doi ani (2002 şi 2003)      
  3.3. conducerea şcolii face dovada unui management eficient, constând în acţiuni inovatoare, bune rezultate ale elevilor, iniţiative ale personalului didactic, consultarea sistematică şi continuă a părinţilor, participarea în proiecte locale, naţionale şi internaţionale) – 5 p CV-ul directorului şcolii, al directorului adjunct responsabil cu învăţământul profesional şi tehnic şi al responsabilului ariei curriculare "tehnologii"      
  Cerere de participare la selecţie      
  Documente care atestă parteneriatul şcolii cu diferite organizaţii, instituţii, agenţi economici      
  IV. resurse umane şi materiale:        
  4.1. profesori şi instructori calificaţi – 5 p Cerere de participare la selecţie      
  4.2. o politică de investiţie în resurse umane (motivare, formare, promovare, etc.) – 5 p – plan de dezvoltare a resurselor umane – capitol în Planul de dezvoltare a şcolii      
      Documente care atestă participarea la cursuri de formare continuă a personalului didactic şi auxiliar CV-ul directorului şcolii, al directorului adjunct responsabil cu învăţământul profesional şi tehnic şi al responsabilului ariei curriculare "tehnologii"      
  4.3. facilităţi de spaţiu şi dotări corespunzătoare formării profesionale – 5 p Cerere de participare la selecţie      
  4.4. local adecvat şi întreţinut – 5 p Raport de autoevaluare a stării infrastructurii şi a instalaţiilor din clădirile aflate în folosinţa şcolii      
  4.5. o politică de investiţie în resurse materiale (amenajări, investiţie în tehnologie informaţională, echipamente adaptate nivelului de calificare, etc.) – 5 p Planul de investiţii al şcolii pentru anul 2004 cu avizul ISJ şi autorităţii locale      
  4.6. şcoala se preocupă de găsirea unor surse alternative de finanţare pentru completarea bazei materiale – 5 p Planul de investiţii al şcolii pentru anul 2004 cu avizul ISJ şi autorităţii locale      
  4.7. şcoala deţine raport de autoevaluare a stării infrastructurii şi a instalaţiilor – 5 p Raport de autoevaluare a stării infrastructurii      
  V. sprijin acordat de autorităţile locale pentru facilitarea investiţiilor în învăţământul profesional şi tehnic: şcolile vor proba prin documente de investiţii, acorduri, proiecte de colaborare sau alte dovezi ale parteneriatului angajamentul autorităţilor locale în ce priveşte investiţiile în învăţământul profesional şi tehnic – 5 p Declaraţii de parteneriat între şcoală şi autorităţi locale/agenţi economici; alte declaraţii vor fi ataşate dacă sunt disponibile      
  Document eliberat de CLDPS conform căruia profilul/domeniul şcolii răspunde tendinţelor de dezvoltare economică a zonei, conform PRAI şi PLAI sau are capacitatea de adaptare la aceste tendinţe      

 + 
Anexa 4MINISTERUL INTEGRĂRII EUROPENE MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞICERCETĂRIIProiectele Phare RO 2003 şi Phare RO 2004-2006COEZIUNE ECONOMICĂ şi SOCIALĂCOMPONENTA ÎNVĂŢĂMÂNT PROFESIONAL ŞI TEHNICCerere de Participare la Selecţie – FORMULAR

Denumirea solicitantului:

Dosar Nr.

(numai pentru uz intern)──────────────────────────────────────Regiunea de dezvoltare ………………………..Şcoală din mediul rural, aplicantă pentru Phare 2003 – bifaţi aici [ ]Şcoală din mediul rural sau urban – localitate mică – bifaţi aici [ ]sau mijlocie, aplicantă pentru Phare 2004-2006    1. SOLICITANTUL    1. Identitate

     
  Denumirea legală completă (numele şcolii):  
  Codul Fiscal:  
  Adresa oficială:  
  Adresa poştală:  
  Reprezentant:  
  Telefon nr.:  
  Fax nr.:  
  Adresă E-mail:  
  Website:  

    2. Descrierea solicitantului2.1. Când a fost înfiinţată şcoala dvs. şi când şi-a început activitatea?2.2. Care au fost transformările înregistrate în organizarea şcolii? (reorganizare, schimbarea denumirii, etc)2.3. Care este în prezent domeniul prioritar al formării profesionale din şcoală?2.4. Lista membrilor consiliului de administraţie al şcolii dvs.

           
  Nume Profesie Sex F/M Funcţia Vechime în consiliu
           
           
           
           
           

3. Planul de şcolarizare3.1. Numărul de clase/ Numărul elevilor şi structura acestora pe niveluri de pregătire, profile/ domenii şi calificări, şi pe ani de studiu, avizat de ISJ şi CLDPS3.2. Situaţia socio-profesională a absolvenţilor şcolii în ultimii doi ani (încadraţi, continuă studiile, şomeri, alte situaţii)3.3. Descriere a categoriilor de elevi cu nevoi speciale de învăţare şcolarizaţi în prezent (dacă există)4. Resurse umane– Număr total cadre didactice / Număr cadre didactice titulare / din care:Profesori de cultură generală, profesori discipline tehnice/de specialitate şi maiştri instructori pe domeniile şi calificările din planul de şcolarizare prezentat– Cadre didactice cu examen de definitivat– Cadre didactice cu gradul didactic al II lea– Cadre didactice cu gradul didactic I– Cadre didactice cu doctorat– Număr profesori metodişti din care:– de cultură generală– de specialitate– Număr de profesori autori de programe şcolare în programul de reformă (ultimii 5 ani)– Număr de profesori autori de manuale / auxiliare curriculare– Număr de profesori care au participat la cursuri de perfecţionare sau postuniversitare (ultimii 5 ani)Ponderea personalului de predare calificat în totalul personalului de predare5. Resurse materialeSuprafaţa totală de care dispune şcoala, din care:– suprafaţă construită;Destinaţia clădirilor;Număr de săli de clasă, laboratoare, cabinete, ateliere, săli de sport, cantina, cămine;Alte categorii de folosinţă: poligon de conducere, fermă didactică, spaţii amenajate pentru animale, magazine-şcoală, restaurante – şcoală etc.Suprafaţa agricolă totală, din care:– arabil, vii, pomi, sere, păşuni şi fâneţe, etcDotările spaţiilor construite (echipamente, utilaje, aparate pentru instruirea teoretică şi practică) – starea lor fizică şi morală, anul achiziţiilor;Număr de calculatoare – generaţie– conectare la InternetStarea construcţiilor şi a instalaţiilor aflate în folosinţa şcolii va fi prezentată într-un raport de autoevaluare conform modelului anexat.Dacă unitatea de învăţământ dispune, direct sau în parteneriat cu autorităţile locale, de resurse financiare, este preferabilă prezentarea unui raport de expertiză tehnică.6. Resurse financiare– buget pentru anul şcolar 2003-2004– surse, venituri şi cheltuieli extrabugetare pentru ultimii 2 ani (2002 şi 2003)7. Capacitatea de management şi implementare proiecte7.1. Dacă echipa de conducere a parcurs cursuri de formare în management educaţional7.2. Experienţă în derularea de proiecteMaxim 1 pagină pentru fiecare proiect. Descrierea proiectelor derulate de şcoala dvs în ultimii 3 ani, menţionând pentru fiecare proiect:Titlul proiectului(a) scopul şi localizarea proiectului(b) rezultatele proiectului(c) parteneri şi nivelul de implicare în proiect(d) bugetul proiectului(e) finanţatorii proiectului (nume, adresă şi e-mail, nr. telefon, suma cu care au contribuit)7.3. Dacă există preocupări pentru activităţi de inovaţie la nivelul scolii pentru ameliorarea procesului didactic (descriere a proiectului şi a sursei de finanţare, după caz)II. CURRICULUM ŞI METODOLOGII DE ÎNVĂŢARESe vor descrie acţiunile prin care;=> Profesorii utilizează metode de predare interactivă=> Curriculumul este utilizat conform modelului generalizat prin OMECT nr. 5723 din 23.12.2003=> Şcoala a elaborat curriculum în dezvoltare locală, în parteneriat cu agenţii economici sau cu alte instituţii interesate=> Pregătirea practică se realizează cu echipamente specializateIII. PARTENERIATSe vor descrie acţiuni desfăşurate sau în curs de desfăşurare realizate în parteneriat cu diferite instituţii şi organizaţii la nivel local (contracte de colaborare, acţiuni de inovare, dezvoltarea bazei materiale, practica elevilor, inserţia absolvenţilor, formarea continuă a profesorilor etc.)1. Cu părinţii2. Cu agenţii economici3. Cu Agenţia de Dezvoltare Regională, Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă, Camera de Comerţ şi Industrie, autorităţi locale (Prefectura, Consilii Locale, Primărie, etc)4. Cu patronate, sindicate, asociaţii profesionale, ONG-uri5. Cu instituţii de învăţământ superior şi cercetare6. Cu parteneri din afara ţăriiIV. DECLARAŢIA SOLICITANTULUISubsemnatul, în calitate de reprezentat legal al şcolii solicitante pentru participarea la selecţie, certific următoarele:(a) informaţiile furnizate în această cerere sunt corecte şi(b) solicitantul este eligibil, conform criteriilor de eligibilitate (administrative) din Ghidul de Selecţia a unităţilor de învăţământ în Proiectele Phare RO 2003 şi 2004-2006Coeziune Economică şi Socială – componenta Învăţământ Profesional şi Tehnic (TVET). 

  Nume:  
  Funcţie:  
  Semnătura/Ştampila:  
  Data şi Locul:  

Listă de verificareÎnainte de a trimite propunerea, vă rugăm să verificaţi dacă cererea este completă:Formularul de Cerere de Participare la Selecţie───────────────────────────────────────────────[] propunerea este completă şi redactată în conformitate cu formularulde Cerere de Participare la Selecţie[] aveţi 3 seturi ale documentaţiei pentru participare la selecţie,un original şi două copii[] cererea este editată pe calculator/maşină de scris şi esteîn limba română[] documentele doveditoare sunt semnate de parteneri[] declaraţia solicitantului (Secţiunea a IV a) este semnată şiştampilatăAnexe––[] următoarele documente însoţitoare ale Cererii de Participare la SelecţiePentru toţi solicitanţii (obligatoriu să existe toate tipurile de documente cu excepţia celor pentru care este prevăzut altceva):1. Copie după documentul de identitate a şcolii (documente de înfiinţare, certificate eliberate de ISJ care atestă înfiinţarea şi funcţionarea);2. Extras de carte funciară eliberat de către Biroul de Carte Funciară;3. Plan de încadrare în zonă şi plan de delimitare a proprietăţii vizate de către Oficiul Teritorial de Cadastru, Geodezie şi Cartografie; aceste documente se regăsesc în documentaţia cadastrală efectuată de către Expert Cadastral Autorizat;4. Raport de autoevaluare aprobat de Autoritatea Locală respectivă*1);––––*1) Şcolile selectate vor prezenta Certificatul de Urbanism şi Raportul de Expertiză Tehnică elaborat de un expert autorizat de Ministerul Lucrărilor Publice şi Locuinţei, în termen de maxim 1 lună de la comunicarea faptului că au fost admise pentru a fi cuprinse în programe.5. Document eliberat de autoritatea locală prin care se atestă că oraşul în care funcţionează şcoala este în mediul urban şi are până la 100 000 locuitori, conform ultimului recensământ, dacă nu face parte din lista anexată realizată pe baza ultimului recensământ (numai pentru şcolile din mediul urban care aplică în Programul Phare 2004-2006);6. Document eliberat de ISJ privind evoluţia demografică a populaţiei şcolare (elevi înscrişi în învăţământul gimnazial, pe ani de studii, în ultimii 5 ani), din localitatea şi zona din care şcoala îşi recrutează populaţia şcolară;7. Copie a Planului de dezvoltare a şcolii, în care să fie incluşi anii şcolari 2003-2004 şi 2004-2005;8. Copie a Planului de şcolarizare al unităţii de învăţământ structurat pe calificări şi niveluri de educaţie, pentru anii 2003-2004 şi 2004-2005, avizat de ISJ şi CLDPS;9. Rezultate financiare extrabugetare pe ultimii doi ani (2002 şi 2003);10. Declaraţii de parteneriat între şcoală şi autorităţi locale/ agenţi economici; alte declaraţii vor fi ataşate dacă sunt disponibile;11. Document eliberat de CLDPS conform căruia profilul/ domeniul şcolii răspunde tendinţelor de dezvoltare economică a zonei, conform PRAI şi PLAI sau are capacitatea de adaptare la aceste tendinţe;12. Planul de investiţii al şcolii pentru anul 2004, avizat de ISJ şi autoritatea locală;13. CV-urile directorului şcolii, al directorului adjunct -responsabil cu învăţământul profesional şi tehnic şi al responsabilului ariei curriculare «Tehnologii»;14. Documente care atestă participarea la cursuri de formare continuă a personalului didactic şi auxiliar;15. Document eliberat de autoritatea locală prin care se atestă că localitatea din mediul rural are o infrastructură minimă pentru a susţine oferta de pregătire în TVET – drumuri de acces, zonă electrificată, existenta posibilităţilor de transport pentru elevi-(numai pentru şcolile ce vor fi selectate din mediul rural pentru Phare TVET 2003);16. Declaraţie semnată de conducerea şcolii conform căreia ponderea personalului calificat în totalul personalului de predare este de minimum 90% pentru anul şcolar 2004-2005;17. Aviz al ISJ sau al autorităţii pentru protecţia copilului privind capacitatea şcolii de a furniza asistenţă pentru integrarea elevilor cu nevoi speciale (opţional).18. Dovadă eliberată de autoritatea locală conform căreia localitatea în care funcţionează şcoala are statut de mediu rural la data depunerii documentaţiei pentru selecţie (numai pentru şcolile ce vor fi selectate din mediul rural pentru Phare TVET 2003);––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x