ORDIN nr. 4.277 din 29 mai 2008

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 23/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 424 din 5 iunie 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 5351 28/09/2009
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 4ABROGA PEORDIN 1700 06/08/2007
ART. 4ABROGA PEMETODOLOGIE 06/08/2007
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 454 21/04/2008
ActulCONTINE PEMETODOLOGIE 29/05/2008
ActulREFERIRE LAHG 366 18/04/2007
ART. 1APROBA PEMETODOLOGIE 29/05/2008
ART. 4ABROGA PEORDIN 1700 06/08/2007
ART. 4ABROGA PEMETODOLOGIE 06/08/2007
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 5351 28/09/2009

pentru aprobarea Metodologiei Proiectului privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene şi a instrumentelor de lucru



În conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 454/2008 pentru aprobarea Proiectului Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 366/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul educaţiei, cercetării şi tineretului emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă Metodologia Proiectului Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene, prevăzută în anexa nr. 1, şi instrumentele de lucru: Fişa de post, prevăzută în anexa nr. 2, Raportarea tehnică şi narativă, prevăzută în anexa nr. 3, Fişa de (auto)evaluare a personalului didactic, prevăzută în anexa nr. 4, şi Portofoliul profesorului, prevăzut în anexa nr. 5.
 + 
Articolul 2Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 3Direcţia generală relaţii internaţionale şi afaceri europene, Direcţia generală managementul resurselor umane, Direcţia generală management învăţământ preuniversitar şi Direcţia generală buget-finanţe, patrimoniu şi investiţii din Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului şi Institutul Limbii Române vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 4Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 1.700/2007 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a Proiectului-pilot şi aprobarea Comisiei de selecţie a personalului implicat în predarea de cursuri de limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi şcolare din Republica Italiană şi Regatul Spaniei, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 576 din 22 august 2007, şi orice alte dispoziţii contrare.
 + 
Articolul 5Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.p. Ministrul educaţiei, cercetării şi tineretului,Remus Pricopie,secretar de statBucureşti, 29 mai 2008.Nr. 4.277.
 + 
Anexa 1METODOLOGIAProiectului Ministerului Educaţiei, Cercetăriişi Tineretului privind predarea cursului de Limbă,cultură şi civilizaţie românească în unităţi deînvăţământ din state membre ale Uniunii EuropeneI. Descrierea proiectuluiObiectivelea) Proiectul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene (Proiectul) are ca obiectiv principal predarea cursului extracuricular de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din ţări ale Uniunii Europene unde prezenţa românească este relevantă.b) Cursul valorifică identitatea culturală românească şi o promovează în contextul unei Europe multiculturale şi plurilingvistice.c) Cursul asigură copiilor români care locuiesc în afara graniţelor ţării, pe teritoriul Uniunii Europene, condiţiile necesare prezervării identităţii culturale.d) Cursul urmăreşte facilitarea reintegrării elevilor în sistemul de învăţământ românesc, în cazul revenirii lor în România.Conţinutula) Cursul este structurat pe toate nivelurile de învăţământ preuniversitar, respectiv primar, gimnazial şi liceal, în format de două ore pe săptămână.b) Este un curs extracuricular , opţional.c) Se adresează tuturor elevilor indiferent de naţionalitate.d) Programa cursului este aprobată prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului.e) Manualele, suporturile de curs şi materialele didactice sunt asigurate de Institutul Limbii Române.f) Cursul este predat de personal didactic calificat.g) Selecţia personalului didactic implicat în desfăşurarea Proiectului se realizează prin concurs de către Comisia de selecţie aprobată prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului.h) Personalul didactic implicat în predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească este remunerat de Institutul Limbii Române, în regim plata cu ora, tariful fiind de 30,5 euro/oră brut.i) O grupă de elevi conţine în medie 12 elevi înscrişi pe clase/vârstă/competenţe, dar nu mai puţin de 7 elevi şi nu mai mult de 24 de elevi.j) Fiecare etapă de implementare a Proiectului se realizează în strânsă cooperare cu autorităţile cu responsabilităţi în domeniul educaţiei din ţările partenere.Nivelul actual de implementare şi resursele implicateÎncepând din anul şcolar 2007-2008, proiectul este implementat în unităţi şcolare din Spania şi Italia, după cum urmează:a) în Spania, în comunităţile Madrid, Castilla la Mancha şi Catalunya sunt implicate în proiect 22 de cadre didactice şi aproximativ 1.500 de elevi, înscrişi în 113 grupe, pentru care sunt predate în medie în fiecare lună 972 de ore de limbă, cultură şi civilizaţie românească.La cursuri sunt înscrişi şi elevi de altă origine decât română (spanioli, ucraineni, marocani, moldoveni etc.), reprezentând aproximativ 3% din totalul elevilor înscrişi.b) în Italia, în regiunile Lazio, Piemonte şi Veneto sunt implicate 5 cadre didactice şi aproximativ 400 de elevi, înscrişi în 22 de grupe. În medie sunt predate în fiecare lună 198 de ore de limbă, cultură şi civilizaţie românească.În anul şcolar 2008-2009 Proiectul este canalizat pe două direcţii principale, şi anume: continuare – dezvoltare şi extindere. Continuarea dezvoltării se referă la sporirea numărului de participanţi la cursul de Limbă, cultură şi civilizaţie românească, a numărului unităţilor şcolare în care se implementează Proiectul şi a numărului de cadre didactice implicate. Extinderea Proiectului presupune implementarea sa în alte localităţi, regiuni, respectiv state membre ale Uniunii Europene.II. Activităţile Proiectului1. Elaborarea şi aprobarea documentelor necesare punerii în aplicare2. Selecţia personalului care predă cursul de Limbă, cultură şi civilizaţie românească3. Pregătirea anului şcolar, formarea continuă a personalului care predă cursul de Limbă, cultură şi civilizaţie românească4. Monitorizarea activităţii personalului implicat în proiect5. Evaluarea activităţii personalului care predă cursul de Limbă, cultură şi civilizaţie românească6. Consilierea şi sprijinirea persoanelor care predau cursul de Limbă, cultură şi civilizaţie românească7. Elaborarea calendarului de activităţi al Comisiei de implementare şi coordonare a Proiectului8. Şedinţe de lucru9. Remedierea eventualelor deficienţe şi probleme survenite în timpul derulării proiectului10. Evaluarea proiectuluiIII. Procedura privind selecţia, încadrarea, monitorizarea şi evaluarea personalului implicat în Proiectul Ministerului, Educaţiei, Cercetării şi Tineretului privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene (curs LCCR)Selecţia şi repartizareaSelecţia personalului didactic care predă cursul LCCR se realizează prin concurs, de către Comisia de selecţie, numită prin ordin al ministrului, educaţiei, cercetării şi tineretului. Concursul este organizat de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului din România împreună cu Institutul Limbii Române şi se desfăşoară la sediile ambasadelor României în ţările partenere, conform calendarului aprobat anual prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului.1. Selecţia personalului didactic care a predat cursul LCCR în anul şcolar 2007-2008Personalul didactic care a predat cursul în anul şcolar 2007-2008 şi care doreşte continuarea activităţii şi în anul şcolar 2008-2009 este selectat cu prioritate de către Comisia de selecţie numită prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului. Selecţia acestuia se realizează în următoarele condiţii:a) are calificativ minim "bine" în anul şcolar 2007-2008;b) depune fişa de evaluare elaborată de ministerul educaţiei, cercetării şi tineretului, semnată de Comisia de evaluare, în perioada de depunere a dosarelor, conform calendarului;c) depune cererea-tip de continuare a activităţii, conform calendarului.Candidaţii care îndeplinesc cumulativ aceste condiţii sunt declaraţi admişi de către Comisia de selecţie numită prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului. Repartizarea se realizează în şedinţă publică, în prima etapă a şedinţei publice. Şedinţa publică reprezintă activitatea prin care Comisia de selecţie repartizează personalul didactic declarat admis în unităţile şcolare propuse de autorităţile partenere.2. Selecţia personalului didactic care va preda cursul LCCR în anul şcolar 2008-2009Selecţia personalului didactic care va preda cursul LCCR în anul şcolar 2008-2009 se realizează prin concurs.Înscrierea la concurs se face prin depunerea unui dosar care conţine următoarele documente:– lista documentelor cuprinse în dosar;– formularul de înscriere completat;– curriculum vitae în format european;– copii legalizate de pe cartea de rezidenţă sau permisul de şedere în ţara pentru care aplică candidatul;– copii legalizate de pe următoarele acte de studii: diploma de bacalaureat, diploma de absolvire, diploma de licenţă, foaia matricolă pentru studiile universitare;– copie de pe cartea/carnetul de muncă sau alt act doveditor privind vechimea în învăţământ ( dacă este cazul);– copie de pe atestatul de grad didactic ( dacă este cazul);– certificat medical cu menţiunea "apt de muncă".Notă: Cazierul judiciar se va depune doar în cazul în care candidatul este admis, în termen de 30 de zile de la data şedinţei publice de repartizare.Toate documentele enumerate sunt obligatorii. Sunt evaluate doar dosarele complete şi depuse în termenele stabilite prin calendarul afişat pe pagina web a Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului. Dosarele complete se depun la sediile ambasadelor României în ţările partenere, conform calendarului. Fiecare dosar primeşte la depunere un număr de înregistrare.Concursul constă în:a) evaluarea dosarului;b) interviul.a) Evaluarea dosaruluiEvaluarea dosarului, prima etapă a selecţiei, constă în acordarea unui punctaj de către Comisia de selecţie, care se constituie ca parte a punctajului final. Punctajul maxim pentru dosar este de 40 de puncte, distribuite astfel:* Acte de studii:– diplomă de licenţă în domeniul ştiinţelor umaniste – 10 puncte;– diplomă de licenţă în alt domeniu decât cel al ştiinţelor umaniste – 4 puncte;– diplomă de absolvire a colegiului de institutori şi învăţători – 9 puncte;– diplomă de liceu pedagogic, cu specializarea învăţător – 8 puncte– diplomă de bacalaureat – 2 puncte.Se punctează numai diploma cu punctajul cel mai mare.* Grade didactice:– gradul didactic 1 – 10 puncte;– gradul didactic 2 – 8 puncte;– gradul didactic definitiv – 6 puncte.* Vechime în învăţământ:– 1 punct pentru fiecare an de activitate didactică, dar nu mai mult de 10 puncte.* Dovada de absolvire a modulului psiho-pedagogic sau a disciplinelor corespunzătoare acestuia (foaie matricolă sau atestat) – 10 puncte.b) InterviulPunctajul maxim pentru interviu este de 60 de puncte, parte a punctajului final, distribuite pe următoarele probe:– cunoaşterea Proiectului, a programei cursului LCCR – 15 puncte;– competenţe de comunicare în limba ţării pentru care optează candidatul – 15 puncte;– prezentarea unui proiect didactic pe o temă aleasă din curricula cursului LCCR (maximum 2 pagini) – 15 puncte;– prezentarea unui proiect cu tema "Promovarea Limbii, culturii şi civilizaţiei româneşti în ţări ale Uniunii Europene" sau a unui proiect de deschidere interculturală pentru unităţi şcolare din ţara pentru care optează (maximum o pagină) – 15 puncte.Susţinerea fiecărei probe a interviului este obligatorie.Calendarul privind selecţia persoanelor care vor preda cursul LCCR se va afişa pe pagina de internet a Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului.Rezultatele evaluării dosarului, ale interviului, precum şi rezultatele finale ale concursului se afişează, de asemenea, pe pagina de internet a Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului. Se consideră admişi candidaţii care au dosarul complet şi au susţinut toate probele interviului.3. Repartizarea personalului admis în urma selecţieiRepartizarea candidaţilor admişi se realizează în şedinţă publică. Şedinţa publică cuprinde două etape, astfel:a) Prima etapă – repartizarea cu prioritate a candidaţilor declaraţi admişi, care îndeplinesc condiţiile pentru continuitate prevăzute la pct. 1, în ordine, astfel:(i) în unităţile şcolare în care au funcţionat în anul şcolar 2007-2008;(îi) în alte unităţi şcolare, în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute la evaluarea activităţii din anul şcolar 2007-2008.În cazul punctajelor egale, departajarea candidaţilor se realizează luându-se în considerare, în ordine, următoarele criterii: apropierea de domiciliu; punctajul acordat pentru acte de studii, conform pct. 2 lit. a); gradul didactic.b) A doua etapă – repartizarea în ordinea descrescătoare a punctajului a candidaţilor declaraţi admişi în urma selecţiei realizate în anul 2008.În cazul punctajelor egale, departajarea candidaţilor se realizează luându-se în considerare, în ordine, următoarele criterii: punctajul obţinut la interviu; punctajul acordat pentru acte de studii, conform pct. 2 lit. a); gradul didactic.Persoanele declarate admise şi care au optat pentru un număr de ore de predare a cursului LCCR sunt numite prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului.IV. Monitorizarea activităţii ProiectuluiMonitorizarea activităţii personalului didactic care predă cursul LCCR se realizează periodic, cel puţin de două ori într-un an şcolar, de către Comisia de implementare şi coordonare a Proiectului.Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, prin Comisia de implementare şi coordonare a Proiectului, organizează la începutul fiecărui an şcolar o activitate de formare a personalului didactic care predă cursul LCCR.Situaţiile speciale apărute în derularea Proiectului sunt soluţionate de Comisia de implementare şi coordonare a Proiectului, în colaborare cu autorităţile responsabile din ţările partenere.V. Evaluarea personalului didactic din ProiectPersonalul didactic care predă cursul LCCR este evaluat anual de către Comisia de implementare şi coordonare a Proiectului, utilizând instrumentele de lucru cuprinse în anexele nr. 2-5.Fişa de post cuprinde principalele atribuţii ale personalului didactic care predă cursul LCCR, în concordanţă cu specificul Proiectului, al activităţii didactice şi cu sistemul de învăţământ din ţara parteneră (anexa nr. 2).Raportarea tehnică şi narativă se întocmeşte lunar de către personalul didactic care predă cursul LCCR, pentru pontarea orelor efectuate în cadrul Proiectului (anexa nr. 3).Fişa de (auto)evaluare a personalului didactic este structurată pe unităţi de competenţă, asociate cu indicatori de performanţă, având la bază atribuţiile din fişa de post (anexa nr. 4).Portofoliul profesorului reprezintă cartea de vizită a activităţii didactice, care permite păstrarea materialelor şi organizarea acestora astfel încât ele să devină operaţionale în activitatea didactică şi de evaluare (anexa nr. 5).Toate instrumentele de lucru se arhivează la sediul Institutului Limbi Române.Rezultatele evaluării se comunică personalului implicat în Proiect, la finalul fiecărui an şcolar.
 + 
Anexa 2FIŞA DE POSTNumele şi prenumele ………………………………………..Anul şcolar 2008-2009Obiectiv general: Promovarea limbii, culturii şi civilizaţiei româneşti în ţările de adopţieI. Atribuţii generale1. Respectă legislaţia în vigoare2. Studiază şi aplică prevederile curriculei cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească, elaborată de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, şi materialele bibliografice recomandate3. Răspunde în faţa conducerii şcolii şi a reprezentanţilor Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului de calitatea activităţii desfăşurate în unitate4. Transpune în activitatea proprie obiectivele stabilite prin politica de dezvoltare a şcolii şi prin politica educaţională a Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului5. Respectă şi aplică normele referitoare la deontologia profesională6. Întocmeşte raportări, statistici, sinteze privind situaţia şcolară, precum şi orice alte materiale solicitate de către Comisia pentru implementarea şi coordonarea Proiectului Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene7. Se preocupă în permanenţă de ridicarea nivelului de pregătire profesionalăII. Atribuţii specificeProiectarea didactică1. Analizează programa şi materialele bibliografice recomandate2. Selectează materialele şi mijloacele didactice adecvate3. Întocmeşte planificările calendaristice4. Elaborează proiectele didactice:– stabileşte obiectivele operaţionale ale lecţiei;– stabileşte conţinutul activităţii de învăţare;– alege strategiile didactice de tip activ, participativ, formativ;– construieşte situaţii de învăţare care solicită participarea creativă a fiecărui elev;– adaptează informaţia la posibilităţile de învăţare, în funcţie de particularităţile grupului instruit;– repartizează timpul pentru fiecare secvenţă a lecţiei.III. Procesul de învăţare1. Creează condiţii optime în vederea organizării procesului de receptare a cunoştinţelor, prin:– selectarea situaţiilor de învăţare adecvate tipului de deprinderi şi abilităţi care trebuie formate;– selectarea procedeelor, tehnicilor şi metodelor de predare (în funcţie de obiectivele propuse, de particularităţile de vârstă şi individuale ale elevilor şi de eterogenitatea grupelor).2. Organizează activităţile practice şi aplicative în procesul de învăţare:– corelează gradul de dificultate şi de complexitate a activităţilor practice şi aplicative cu particularităţile grupei de elevi.3. Utilizează eficient materialul didactic şi mijloacele audiovizuale:– identifică situaţiile care necesită folosirea materialului didactic şi a mijloacelor audiovizuale;– corelează toate aceste materiale şi mijloace cu conţinuturile de învăţare, în vederea asigurării unei instruiri eficiente.4. Elaborează instrumentele de evaluare a elevilor:– selectează conţinuturile ce urmează a fi evaluate, în funcţie de obiectivele evaluării;– corelează tipurile de itemi cu natura obiectivelor şi conţinuturilor;– decide asupra baremului şi condiţiilor de evaluare, în vederea realizării unei evaluări obiective;– apreciază şi valorifică rezultatele evaluării în scopul diagnozei şi prognozei;– stabileşte strategii didactice adecvate, în scopul remedierii deficienţelor procesului educaţional, în funcţie de rezultatele înregistrate la evaluare.IV. Acţiuni extracurs1. Proiectează şi realizează activităţi extracurs în concordanţă cu obiectivele educaţionale stabilite: expoziţii, cenacluri, simpozioane, sesiuni de comunicări ale elevilor, manifestări cultural-artistice, sportive şi de recreere2. Valorifică rezultatele activităţilor extracurs în cadrul unor activităţi didacticeV. Dezvoltarea profesională1. Identifică nevoile proprii de perfecţionare şi formare profesională2. Participă la activităţi de perfecţionare şi formare profesională organizate de către instituţii la nivel local/regional/naţional3. Elaborează şi publică lucrări în calitate de autor, coautor, colaborator, referent şi publică articoleVI. Capacitatea de comunicare1. Comunicarea cadru didactic-elev:– alege modalităţile de comunicare eficiente şi le corelează cu conţinutul informaţiei, cu particularităţile de vârstă şi individuale ale elevilor;– transmite informaţii cu caracter instructiv-educativ, utilizând un limbaj adecvat, în vederea atingerii obiectivelor propuse;– utilizează feedbackul în comunicare şi înlătură perturbaţiile care afectează comunicarea;– facilitează comunicarea elev-elev, elev-clasă.2. Comunicarea cadru didactic-cadru didactic:– identifică posibile domenii conexe de colaborare;– comunică în cadrul colectivului profesoral;– comunică cu conducerea unităţii de învăţământ.3. Comunicarea cadru didactic-familie:– informează familia elevului în legătură cu activitatea şcolară;– consiliază părinţii elevilor;– obţine informaţii relevante pentru familie, respectiv pentru demersul didactic, în vederea formării corespunzătoare a personalităţii elevului;– analizează opiniile familiei şi selectează strategiile educative adecvate copilului.4. Comunicarea cadru didactic-comunitate:– promovează proiectul în comunitate;– informează comunitatea despre efectele benefice ale cursului asupra tinerilor în procesul de integrare în ţara de adopţie, în paralel cu conservarea identităţii naţionale;– promovează imaginea României în ţara de adopţie;– încurajează cetăţenii de altă naţionalitate decât cea română să urmeze cursul.Am luat cunoştinţă.……………………
 + 
Anexa 3Nume: ………………………………….Prenume: ……………………………….Unitatea şcolară: ……………………….RAPORTARE TEHNICĂ ŞI NARATIVĂReferitor la: orele de Limbă, cultură şi civilizaţie româneascăPerioada de raportare: ……………1. Indicatori tehnici1.1. Activităţi desfăşurate în perioada de raportare

Nr.
crt.

Denumirea
activităţii

Nr. de ore
efectuate/
data
Nr. de elevi
prezenţi la
ore
Tema prezentată

Observaţii

1.2. Probleme întâmpinate în desfăşurarea activităţii

Nr.
crt.
Tipul de problemă

Acţiunile întreprinse pentru
remedierea acestei situaţii
1.
2.
n
    2. Descrierea narativă a activităţilor, conform planurilor de lecţie
      Semnătura conducerii unităţii şcolare Semnătura cadrului didactic
     ………………………………… …………………………..

 + 
Anexa 4FIŞA DE (AUTO) EVALUAREA PERSONALULUI DIDACTICNumele şi prenumele ……………………………….Anul şcolar 2008-2009 ┌──────────────┬─────────────────────────────────┬───────────────────────────┐ │ Unităţi de │ Indicatori de performanţă │ Punctaj │ │ competenţă │ ├─────┬────────────┬────────┤ │ │ │Maxim│Autoevaluare│Evaluare│ ├──────────────┼─────────────────────────────────┼─────┼────────────┼────────┤ │ │1. Cunoaşterea programei şi a │ 5 │ │ │ │ │materialelor bibliografice │ │ │ │ │ │recomandate │ │ │ │ │ │2. Selecţia materialelor şi │ 5 │ │ │ │ │mijloacelor didactice │ │ │ │ │A. Proiectarea│3. Elaborarea planificărilor │ 5 │ │ │ │ didactică │calendaristice │ │ │ │ │ │- alegerea unor strategii optime │ │ │ │ │ │pentru parcurgerea programei şi │ │ │ │ │ │atingerea obiectivelor generale │ │ │ │ │ │şi specifice │ │ │ │ │ │4. Elaborarea proiectelor │ 5 │ │ │ │ │didactice │ │ │ │ │ │- stabilirea obiectivelor │ │ │ │ │ │lecţiilor │ │ │ │ │ │- fixarea conţinutului unităţilor│ │ │ │ │ │de învăţare │ │ │ │ │ │- corelarea strategiilor didac- │ │ │ │ │ │tice cu prevederile programei, │ │ │ │ │ │obiectivele şi conţinuturile │ │ │ │ │ │activităţilor şi cu numărul │ │ │ │ │ │orelor alocate │ │ │ │ │ │- gestionarea timpului pentru │ │ │ │ │ │fiecare secvenţă de învăţare │ │ │ │ │ │- transmiterea accesibilă a │ │ │ │ │ │informaţiei conform nivelului de │ │ │ │ │ │pregătire al elevilor │ │ │ │ ├──────────────┼─────────────────────────────────┼─────┼────────────┼────────┤ │ │1. Selectarea situaţiilor de │ 4 │ │ │ │ │învăţare care duc la crearea şi │ │ │ │ │ │dezvoltarea deprinderilor şi │ │ │ │ │ │abilităţilor │ │ │ │ │ │2. Selecţia procedeelor, tehni- │ 4 │ │ │ │ │cilor şi metodelor de predare (în│ │ │ │ │B. Procesul de│funcţie de obiectivele propuse,de│ │ │ │ │ învăţare │particularităţile de vârstă ale │ │ │ │ │ │elevilor şi de eterogenitatea │ │ │ │ │ │grupelor) │ │ │ │ │ │3. Organizarea activităţilor │ 4 │ │ │ │ │practice şi aplicative în proce- │ │ │ │ │ │sul de învăţare │ │ │ │ │ │4. Utilizarea eficientă a mate- │ 4 │ │ │ │ │rialului didactic şi a mijloa- │ │ │ │ │ │celor audiovizuale │ │ │ │ │ │5. Evaluarea elevilor │ 4 │ │ │ │ │- alegerea şi utilizarea instru- │ │ │ │ │ │mentelor de evaluare │ │ │ │ │ │- aprecierea şi valorificarea │ │ │ │ │ │rezultatelor evaluării │ │ │ │ ├──────────────┼─────────────────────────────────┼─────┼────────────┼────────┤ │C. Acţiuni │Participarea sau organizarea de │ │ │ │ │ extracurs │expoziţii, cenacluri,simpozioane,│ │ │ │ │ │sesiuni de comunicări ale │ │ │ │ │ │elevilor, manifestări cultural │ │ │ │ │ │artistice, sportive şi de │ │ │ │ │ │recreere; elaborarea sau colabo- │ │ │ │ │ │rarea la reviste şcolare, alte │ │ │ │ │ │publicaţii │ │ │ │ ├──────────────┼─────────────────────────────────┼─────┼────────────┼────────┤ │D. Dezvoltarea│1. Participarea la activităţi de │ 4 │ │ │ │ profesională│perfecţionare şi formare profe- │ │ │ │ │ │sională organizate la nivelul │ │ │ │ │ │şcolii │ │ │ │ │ │2. Participarea la activităţi de │ 4 │ │ │ │ │perfecţionare şi formare profe- │ │ │ │ │ │sională organizate de către │ │ │ │ │ │instituţii la nivel regional/ │ │ │ │ │ │naţional │ │ │ │ │ │3. Lucrări şi articole publicate │ 2 │ │ │ ├──────────────┼─────────────────────────────────┼─────┼────────────┼────────┤ │E. Capacitatea│1.Comunicarea cadru didactic-elev│ 5 │ │ │ │ de comunicare│- respectarea partenerului în │ │ │ │ │ │comunicare │ │ │ │ │ │- asigurarea feedbackului în │ │ │ │ │ │comunicare │ │ │ │ │ │- dezvoltarea comunicării │ │ │ │ │ │elev-elev, elev-clasă │ │ │ │ │ │- asigurarea unei consilieri │ │ │ │ │ │corecte a elevilor │ │ │ │ │ │2. Comunicarea cadru didactic- │ 2 │ │ │ │ │cadru didactic │ │ │ │ │ │- comunicarea în cadrul colecti- │ │ │ │ │ │vului profesoral │ │ │ │ │ │- comunicarea cu conducerea │ │ │ │ │ │unităţii de învăţământ │ │ │ │ │ │3. Comunicarea cadru didactic- │ 5 │ │ │ │ │familie │ │ │ │ │ │- informarea familiei │ │ │ │ │ │- consilierea părinţilor │ │ │ │ │ │4. Comunicarea cadru didactic- │ 5 │ │ │ │ │comunitate │ │ │ │ ├──────────────┼─────────────────────────────────┼─────┼────────────┼────────┤ │F. Comporta- │1. Respectarea regulamentului │ 3 │ │ │ │ mentul │unităţii de învăţământ şi a │ │ │ │ │ │orarului │ │ │ │ │ │2. Comportamentul faţă de elevi │ 3 │ │ │ │ │3. Comportamentul faţă de auto- │ │ │ │ │ │rităţi şi personalul şcolii │ │ │ │ │ │4. Comportamentul în comunitate │ 3 │ │ │ │ │5. Respectarea deontologiei │ 3 │ │ │ │ │profesionale │ │ │ │ ├──────────────┼─────────────────────────────────┼─────┼────────────┼────────┤ │PUNCTAJ TOTAL:│ │ 100 │ │ │ └──────────────┴─────────────────────────────────┴─────┴────────────┴────────┘ 

Punctajul total Calificativul
81p-100p Foarte bine
71p-80p Bine
61p-70p Satisfăcător
Sub 60p Nesatisfăcător

  Calificativul acordat ……………………….  Evaluatori …………………………………                                         Semnătura cadrului didactic evaluat                                         ………………………………  Data ………………. + 
Anexa 5PORTOFOLIUL PROFESORULUIPortofoliul profesorului reprezintă cartea de vizită a activităţii didactice a profesorului, permite păstrarea materialelor şi organizarea acestora astfel încât să fie operaţionale, obligă profesorul la o muncă de calitate, la responsabilitate şi rigoare profesională, întrucât toate "documentele" sunt "la vedere".STRUCTURĂ + 
Partea IDate personale1. CV (modelul european)2. Structura anului şcolar din ţara de adopţie3. Încadrarea (clase, nr. de ore), cu desfăşurătorul activităţii didactice (comunicate la Institutul Limbii Române pentru calcularea drepturilor băneşti)4. Orarul săptămânal5. Listele nominale cu elevii, pe grupe/clase, şi unitatea şcolară de unde provin6. Fişa postului7. Calendarul activităţilor extracurs8. Fişa de autoevaluare/evaluare
 + 
Partea a II-aActivitatea de la catedră1. Programa cursului opţional, în limba română şi în limba ţării de adopţie2. Planificarea materiei (planificarea anuală şi pe unităţi de învăţare), personalizată3. Proiecte didactice4. Teste iniţiale şi finale de evaluare a cunoştinţelor elevilor5. Forme de evaluare alternativă/proiecte, referate, eseuri, fişe individuale şi colective de lucru, portofolii etc.6. Catalogul profesorului7. Lista materialului didactic utilizat
 + 
Partea a III-aActivitatea extracurs1. Calendarul activităţilor extracurs2. Impactul acestor activităţi asupra comunităţii şcolare, a comunităţii româneşti (mediatizarea activităţilor, ecoul în presa locală, naţională şi în ţara gazdă etc.)
 + 
Partea a IV-aAlte activităţi şi proiecte1. Extinderea cursului atât în şcolile în care se desfăşoară în acest an, cât şi în alte şcoli din regiune2. Predarea benevolă a cursului grupurilor de adulţi – români şi străini, grupuri omogene sau mixte – în vederea păstrării legăturilor spirituale ale conaţionalilor cu spaţiul cultural românesc şi pentru promovarea imaginii României în spaţiul european3. Activităţi de voluntariat4. Activităţi desfăşurate împreună cu cadrele didactice din unitatea de învăţământ5. Alte activităţi
 + 
Partea a V-aActivitatea de perfecţionare1. Evidenţa activităţilor de perfecţionare organizate la nivelul şcolii (diplome, certificate etc. obţinute, dacă este cazul)2. Participarea la cursurile de formare iniţiate de către Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului3. Parcurgerea unor forme de învăţământ postuniversitar organizate în ţara de adopţie4. Dobândirea unor competenţe complementare domeniului în care este angajat.–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x