ORDIN nr. 4.094 din 20 septembrie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AGENTIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 867 din 27 septembrie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1306 11/04/2013
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 1209 14/10/2003 ART. 2
ActulREFERIRE LAHG 1209 14/10/2003 ANEXA 3
ActulREFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999 ART. 19
ActulREFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999 ART. 20
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1306 11/04/2013

privind aprobarea Criteriilor de performanţă pe baza cărora se face evaluarea performanţelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici pentru anul 2005



Având în vedere prevederile art. 20 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările ulterioare, şi ale art. 2 alin. (4) din anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 1.209/2003 privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici,în temeiul art. 19 alin. (2) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările ulterioare,preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici emite prezentul ordin. + 
Articolul 1Criteriile de performanţă pe baza cărora se face evaluarea performanţelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici pentru anul 2005 sunt cele prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici,Jozsef BirtalanBucureşti, 20 septembrie 2005.Nr. 4.094.
 + 
Anexa CRITERII DE PERFORMANŢĂpe baza cărora se face evaluarea performanţelorprofesionale individuale ale funcţionarilor publici pentru anul 2005I. Criterii de performanţă pentru funcţionarii publici de execuţie

*Font 7*
Nr
crt

Criterii de
performanţă

Definirea criteriului
pentru funcţionarii
publici din clasa I
Definirea criteriului
pentru funcţionarii
publicii din clasa II
Definirea criteriului
pentru funcţionarii
publicii din clasa III
1.

Realizarea obiectivelor

Se caracterizează prin
stabilirea gradului de
îndeplinire a obiectivelor
individuale stabilite
pentru perioada evaluată
Se caracterizeaza prin
stabilirea gradului de
îndeplinire a obiectivelor
individuale stabilite
pentru perioada evaluată
Se caracterizează prin
stabilirea gradului de
îndeplinire a obiectivelor
individuale stabilite
pentru perioada evaluată
2.

Adaptabilitate

Capacitatea de a îndeplini
activităţile pe care le
presupune realizarea atri-
buţiilor corespunzătoare
funcţiei publice, a atri-
buţiilor delegate, precum
şi a activităţilor sau
lucrărilor cu caracter
neplanificat.
Capacitatea de a îndeplini
activităţile pe care le
presupune realizarea atri-
buţiilor corespunzătoare
funcţiei publice, a atri-
buţiilor delegate, capa-
citatea de a desfăşura
activităţi într-un context
reglementat.
Capacitatea de a îndeplini
activităţile pe care le
presupune realizarea atri-
buţiilor corespunzătoare
funcţiei publice, a atri-
buţiilor delegate, capa-
citatea de a desfăşura
activităţi într-un context
reglementat.
3.

Asumarea
responsabilităţilor

Reprezintă capacitatea de
a accepta erorile sau,
după caz, deficienţele
propriei activităţi, de a
răspunde pentru acestea;
capacitatea de a învăţa
din greşeli şi de a nu le
mai repeta.
Reprezintă capacitatea de
a accepta erorile sau,
după caz, deficienţele
propriei activităţi, de a
răspunde pentru acestea;
capacitatea de a învăţa
din greşeli şi de a nu le
mai repeta.
Reprezintă capacitatea de
a accepta erorile sau,
după caz, deficienţele
propriei activităţi, de a
răspunde pentru acestea;
capacitatea de a învăţa
din greşeli şi de a nu le
mai repeta.
4.

Capacitatea de a
rezolva problemele

Capacitatea de a depăşi
obstacolele sau dificultă-
ţile intervenite în acti-
vitatea curentă, prin
identificarea soluţiilor
adecvate de rezolvare şi
asumarea riscului.
Capacitatea de a depăşi
obstacolele sau dificultă-
ţile intervenite în acti-
vitatea curentă, prin
identificarea soluţiilor
adecvate de rezolvare şi
asumarea riscului.
Capacitatea de a depăşi
obstacolele sau dificultă-
ţile intervenite în acti-
vitatea curentă, prin
solicitarea soluţiilor
adecvate de rezolvare.

5.

Capacitatea de
implementare

Capacitatea de a pune
eficient în practică so-
ţiile proprii şi pe cele
dispuse pentru desfăşura-
rea activităţilor în mod
corespunzător, în scopul
realizării obiectivelor.
Capacitatea de a pune
eficient în practică so-
ţiile proprii şi pe cele
dispuse pentru desfăşura-
rea activităţilor în mod
corespunzător, în scopul
realizării obiectivelor.
Capacitatea de a pune
eficient în practică so-
ţiile proprii şi pe cele
dispuse pentru desfăşura-
rea activităţilor în mod
corespunzător, în scopul
realizării obiectivelor.
6.

Capacitatea de
autoperfecţionare şi
de valorificare a
experienţei dobândite

Implică angajament în
realizarea obiectivelor;
dorinţa permanentă de
perfecţionare profesională
de îmbunătăţire a activi-
tăţii curente; aptitudi-
nea de a pune în practică
cunoştinţele şi deprinde-
rile dobândite.
Capacitatea de a pune
realizarea obiectivelor;
dorinţa permanentă de
perfecţionare profesională
de îmbunătăţire a activi-
tăţii curente; aptitudi-
nea de a pune în practică
cunoştinţele şi deprinde-
rile dobândite.
Capacitatea de a pune
realizarea obiectivelor;
dorinţa permanentă de
perfecţionare profesională
de îmbunătăţire a activi-
tăţii curente; aptitudi-
nea de a pune în practică
cunoştinţele şi deprinde-
rile dobândite.
7.

Capacitatea de
analiză şi sinteză

Capacitatea de a inter-
preta un volum mare de
informaţii, de a identi-
fica şi de a valorifica
constantele şi elementele
noi, de a selecta aspec-
tele esenţiale pentru
domeniul analizat.
Capacitatea de a inter-
preta un volum mare de
informaţii, de a identi-
fica şi de a valorifica
constantele şi elementele
noi, de a selecta aspec-
tele esenţiale pentru
domeniul analizat.
8.

Creativitate şi spirit
de iniţiativă

Se caracterizează prin
atitudine activă în solu-
ţionarea problemelor şi
realizarea obiectivelor
prin crearea unor moduri
alternative de rezolvare
a problemelor curente;
atitudine pozitivă faţă de
idei noi; inventivitate în
găsirea unor căi de opti-
mizare a activităţii des-
făşurate.
Se caracterizează prin
atitudine activă în solu-
ţionarea problemelor şi
realizarea obiectivelor
prin crearea unor moduri
alternative de rezolvare
a problemelor curente;
atitudine pozitivă faţă de
idei noi; inventivitate în
găsirea unor căi de opti-
mizare a activităţii des-
făşurate.
Se caracterizează prin
atitudine activă în solu-
ţionarea problemelor şi
realizarea obiectivelor
prin crearea unor moduri
alternative de rezolvare
a problemelor curente;
atitudine pozitivă faţă de
idei noi; spirit inventiv.

9.

Capacitatea de
planificare şi de a
acţiona strategic

Capacitatea de a previzi-
ona cerinţele, oportuni-
tăţile şi posibilele
riscuri şi consecinţele
acestora; capacitatea de
a anticipa soluţii şi de
a organiza timpul propriu
sau, după caz, al celor-
lalţi, pentru îndeplinirea
eficientă a atribuţiilor
de serviciu.
Capacitatea de a previzi-
ona cerinţele, oportuni-
tăţile şi posibilele
riscuri şi consecinţele
acestora; capacitatea de
a anticipa soluţii şi de
a organiza timpul propriu
pentru îndeplinirea efi-
cientă a atribuţiilor de
serviciu.

Capacitatea de a organiza
timpul propriu pentru
îndeplinirea eficientă a
atribuţiilor de serviciu.

10.

Capacitatea de a
comunică

Aptitudinea de a transmite
şi recepta cu uşurinţă
informaţiile, în scris şi
verbal.
Aptitudinea de a transmite
şi recepta cu uşurinţă
informaţiile, în scris şi
verbal.
Aptitudinea de a transmite
şi recepta cu uşurinţă
informaţiile, în scris şi
verbal.
11.

Capacitatea de a
lucra independent

Capacitatea de a desfăşura
activităţi pentru îndepli-
nirea atribuţiilor de
serviciu fără a solicita
coordonare, cu excepţia
cazurilor în care activi-
tăţile implică luarea
unor decizii care depăşesc
limitele de competenţă.
12.

Capacitatea de a
lucra în echipă

Capacitatea de a se inte-
gra într-o echipă, de a-şi
aduce contribuţia prin
participare efectivă, de a
transmite şi de a influ-
enţa idei, pentru realiza-
rea obiectivelor acesteia.
Capacitatea de a se inte-
gra într-o echipă, de a-şi
aduce contribuţia prin
participare efectivă, de a
transmite şi de a influ-
enţa idei, pentru realiza-
rea obiectivelor acesteia.
Capacitatea de a se inte-
gra într-o echipă, de a-şi
aduce contribuţia prin
participare efectivă, de a
transmite şi de a influ-
enţa idei, pentru realiza-
rea obiectivelor acesteia.
13.

Competenţa în
redactare

Capacitatea de a se ex-
prima în scris fluent,
clar şi concis, de a uti-
liza corect vocabularul şi
de a folosi limbajul co-
respunzător exigenţelor
care trebuie să caracte-
rizeze documentele ela-
borate.
Capacitatea de a se ex-
prima în scris fluent,
clar şi concis, de a uti-
liza corect vocabularul şi
de a folosi limbajul co-
respunzător exigenţelor
care trebuie să caracte-
rizeze documentele ela-
borate.
Capacitatea de a se ex-
prima în scris fluent,
clar şi concis, de a uti-
liza corect vocabularul şi
de a folosi limbajul co-
respunzător exigenţelor
care trebuie să caracte-
rizeze documentele ela-
borate.
14.

Capacitatea de
consiliere

Capacitatea de a oferi
sprijin informaţional, cu
argumentare solidă, jus-
tificată corespunzător şi
prezentată în mod adecvat
atunci când este solicitat
15.

Capacitatea de
îndrumare

Capacitatea de a oferi
informaţia adecvată desfă-
şurării unei anumite acti-
vităţi şi de a oferi spri-
jin în valorificarea
acesteia.
Capacitatea de a oferi
informaţia adecvată desfă-
şurării unei anumite acti-
vităţi şi de a oferi spri-
jin în valorificarea
acesteia.
16.

Abilităţi în utilizarea
calculatoarelor şi a
altor echipamente
informatice

Aptitudinea de a utiliza
calculatoarele, folosind
tehnici standard de proce-
sare; capacitatea de a
utiliza sisteme specifice
postului, abilitatea de a
utiliza alte tipuri de
echipament de birou: copi-
atoare, faxuri,proiectoare
Aptitudinea de a utiliza
calculatoarele, folosind
tehnici standard de proce-
sare; capacitatea de a
utiliza sisteme specifice
postului, abilitatea de a
utiliza alte tipuri de
echipament de birou: copi-
atoare, faxuri,proiectoare
Aptitudinea de a utiliza
calculatoarele, folosind
tehnici standard de proce-
sare; capacitatea de a
utiliza sisteme specifice
postului, abilitatea de a
utiliza alte tipuri de
echipament de birou: copi-
atoare, faxuri,proiectoare
17.

Respectul faţă de lege
şi loialitatea faţă de
interesele instituţiei

Presupune cunoaşterea şi
aplicarea consecventă a
regulamentelor specifice
activităţii curente, pre-
cum şi susţinerea institu-
ţiei şi a obiectivelor ei
prin promovarea politici-
lor, strategiilor şi a
unei imagini favorabile.
Presupune cunoaşterea şi
aplicarea consecventă a
regulamentelor specifice
activităţii curente, pre-
cum şi susţinerea institu-
ţiei şi a obiectivelor ei
prin promovarea politici-
lor, strategiilor şi a
unei imagini favorabile.
Presupune cunoaşterea şi
aplicarea consecventă a
regulamentelor specifice
activităţii curente, pre-
cum şi susţinerea institu-
ţiei şi a obiectivelor ei.

18.

Conduita în timpul
serviciului

Implică respectarea nor-
melor de disciplină şi a
normelor etice în îndepli-
nirea atribuţiilor şi re-
alizarea obiectivelor, în
relaţiile cu funcţionarii
publici, cu cetăţenii,
precum şi cu ceilalţi be-
neficiari ai serviciilor
prestate de funcţionarii
publici.
Implică respectarea nor-
melor de disciplină şi a
normelor etice în îndepli-
nirea atribuţiilor şi re-
alizarea obiectivelor, în
relaţiile cu funcţionarii
publici, cu cetăţenii,
precum şi cu ceilalţi be-
neficiari ai serviciilor
prestate de funcţionarii
publici.
Implică respectarea nor-
melor de disciplină şi a
normelor etice în îndepli-
nirea atribuţiilor şi re-
alizarea obiectivelor, în
relaţiile cu funcţionarii
publici, cu cetăţenii,
precum şi cu ceilalţi be-
neficiari ai serviciilor
prestate de funcţionarii
publici.

II. Criterii de performanţă pentru funcţionarii publici de conducere

Nr.
crt
Criterii de performanţă Definirea criteriului
1.

Capacitatea de a
organiza

Reprezintă capacitatea de a identifica activi-
tăţile care trebuie desfăşurate de structura
condusă, delimitarea lor în atribuţii, stabi-
lirea pe baza acestora a obiectivelor; reparti-
zarea echilibrată şi echitabilă a atribuţiilor
şi a obiectivelor în funcţie de nivelul,
categoria, clasa şi gradul funcţionarului
public.
2.

Capacitatea de a conduce

Reprezintă abilitatea de a crea o viziune rea-
listă, de a transpune în practică şi de a o
susţine; abilitatea de a planifica şi administra
activitatea unei echipe formate din personali-
tăţi diferite, cu nivel diferit al capacităţii
de a colabora la îndeplinirea unei atribuţii;
capacitatea de a adapta stilul de conducere la
situaţii diferite, precum şi de a acţiona pen-
tru gestionarea şi rezolvarea conflictelor.
3.

Capacitatea de coordonare

Se caracterizează prin armonizarea deciziilor
şi acţiunilor personalului, precum şi a activi-
tăţilor din cadrul unui compartiment, în vederea
realizării obiectivelor acestuia.
4.

Capacitatea de control

Reprezintă capacitatea de supraveghere a modului
de transformare a deciziilor în soluţii rea-
liste, depistarea deficienţelor şi luarea
măsurilor necesare pentru corectarea la timp
a acestora.
5.

Capacitatea de a obţine
cele mai bune rezultate

Capacitatea de a motiva şi de a încuraja dez-
voltarea performanţelor personalului prin:
cunoaşterea aspiraţiilor colectivului, asigu-
rarea unei perspective de dezvoltare şi a unei
atitudini de încredere; aptitudinea de a asculta
şi de a lua în considerare diferite opinii,
precum şi de a oferi sprijin pentru obţinerea
unor rezultate pozitive pentru colectiv; recu-
noaşterea meritelor şi cultivarea performan-
ţelor.
6.

Competenţa decizională

Reprezintă capacitatea de a lua hotărâri rapid,
cu simţ de răspundere şi conform competenţei
legale, cu privire la desfăşurarea activităţii
structurii conduse.
7.

Capacitatea de a delega

Reprezintă capacitatea de a transfera atribuţii
personalului din subordine care corespunde din
punct de vedere legal şi al competenţelor pro-
prii, în scopul realizării la timp şi în mod
corespunzător a obiectivelor structurii conduse
8.

Abilităţi în gestionarea
resurselor umane

Reprezintă capacitatea de a planifica şi de a
administra eficient activitatea personalului
subordonat, asigurând sprijinul şi motivarea
corespunzătoare.
9.

Capacitatea de a dezvolta
abilităţile personalului

Se caracterizează prin cunoaşterea aptitudini-
lor personalului din subordine, inclusiv prin
capacitatea de a crea, de a implementa şi de a
menţine politici de personal eficiente, în
scopul motivării acestuia.
10.

Competenţa în
gestionarea resurselor
locale
Capacitatea de a utiliza eficient resursele
materiale şi financiare alocate.

11.

Abilităţi în domeniul
instruirii

Reprezintă capacitatea de a identifica nevoile
de instruire ale personalului din subordine şi
de a forma propuneri privind tematica şi
formele concrete de realizare a instruirii.
12.

Abilităţi de mediere şi
negociere

Reprezintă capacitatea de a organiza şi de a
conduce o întâlnire, precum şi de a o orienta
către o soluţie comun acceptată, ţinând seama
de poziţiile diferite ale părţilor; capacitatea
de a planifica şi de a desfăşura interviuri.
13.

Obiectivitate în
apreciere

Presupune corectitudine în luarea deciziilor;
imparţialitate în evaluarea personalului din
subordine şi în modul de acordare a recompen-
selor pentru rezultatele deosebite în
activitate.
14.

Criteriile de performanţă pentru funcţionarii
publici de execuţie din clasa I, prevăzute la
pct. l, 3, 4, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16,
17, 18, se aplică şi la evaluarea performanţe-
lor funcţionarilor publici de conducere.

Notă:1. La notarea criteriului de performantă "I. Realizarea obiectivelor" se vor avea în vedere următorii indicatori de performanţă:a) cantitatea, prin care se măsoară volumul lucrărilor exprimate în unităţi de măsură specifice operaţiunilor sau activităţilor desfăşurate;b) calitatea, prin care se măsoară nivelul completitudinii şi corectitudinii soluţiilor prezentate în activităţile desfăşurate pentru realizarea obiectivelor;c) costurile, prin care se măsoară interesul funcţionarului public pentru a limita costurile de funcţionare a instituţiei, se raportează volumul de activitate la costurile implicate;d) timpul, prin care se măsoară timpii de execuţie a lucrărilor, mai ales pentru acele lucrări pentru care se pot stabili norme de timp.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x