privind înfiinţarea Comisiei de coordonare a miscarii navelor în porturile maritime româneşti
Având în vedere prevederile Decretului nr. 443/1972 privind navigaţia civilă,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 452/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, republicată,ministrul transporturilor emite următorul ordin: +
Articolul 1În scopul îmbunătăţirii traficului navelor destinate transportului de mărfuri în porturile Constanta, Midia şi Mangalia şi în vederea coordonării acestei activităţi, se înfiinţează Comisia de coordonare a miscarii navelor în porturile maritime româneşti, care îşi va desfăşura activitatea în Portul Constanta. +
Articolul 2Competenţa Comisiei de coordonare a miscarii navelor în porturile maritime româneşti este prevăzută în anexa nr. 1. +
Articolul 3Comisia de coordonare a miscarii navelor în porturile maritime româneşti se întruneşte zilnic şi stabileşte, pentru următoarele 24 de ore, programul de intrare şi de ieşire a navelor, de manevrare a navelor de la o dana la alta în funcţie de disponibilitatea danelor, de asigurare a condiţiilor de siguranţă a navigaţiei, de operare portuara, de pilotaj şi remorcaj. +
Articolul 4Măsurile stabilite de Comisia de coordonare a miscarii navelor în porturile maritime româneşti sunt obligatorii pentru toţi agenţii economici în porturile Constanta, Midia şi Mangalia. +
Articolul 5Operatorii portuari – societăţile comerciale care asigura încărcarea, descărcarea şi transbordarea navelor în porturi – vor stabili zilnic, împreună cu reprezentanţii Regiei Autonome, "Societatea Naţionala a Căilor Ferate Române", programul de încărcare-descărcare a vagoanelor. Programul astfel stabilit va fi prezentat în cadrul şedinţelor zilnice ale Comisiei de coordonare a miscarii navelor în porturile maritime româneşti. +
Articolul 6(1) Operatorii portuari vor comunică zilnic Serviciului funcţiuni portuare din cadrul regiei Autonome "Administraţia Portului Constanta" care asigura secretariatul Comisiei de coordonare a miscarii navelor în porturile maritime româneşti, datele operative privind operarea navelor. … (2) Regia Autonomă "Administraţia Portului Constanta" va edita Buletinul informativ zilnic, care va cuprinde date de identificare a navelor (denumirea, pavilionul, lungimea, pescajul, ţara de provenienţă, ţara de destinaţie, data sosirii, data intrării la operare, data estimată a terminării, poziţia în port, operatorul portuar, agentul navei) şi date de identificare a mărfurilor (denumirea, cantitatea totală a mărfii, felul operarii, cantitatea operata în ultimele 24 de ore, restul de operat). … +
Articolul 7(1) Pentru efectuarea manevrelor navale de intrare, ieşire, schimbare a danei, agenţii navelor vor întocmi în mod obligatoriu un buletin de pilotaj, în trei exemplare, conform modelului din anexa nr. 2 la prezentul ordin. … (2) În cadrul şedinţelor Comisiei de coordonare a miscarii navelor în porturile maritime româneşti, buletinele de pilotaj vor fi avizate de către reprezentantul Regiei Autonome "Administraţia Portului Constanta" şi vor fi aprobate de reprezentantul căpităniei portului. … (3) Nerespectarea acestui mod de lucru va conduce la neprogramarea manevrelor solicitate. … +
Articolul 8(1) În situaţia în care este necesar, capitanul şef al portului, după consultarea cu reprezentanţii Regiei Autonome "Administraţia Portului Constanta", poate modifica sau completa programul de mişcare a navelor. … (2) În cazul în care, în timpul derulării programului stabilit, se constată că sunt puse în pericol ordinea, disciplina şi siguranţa navigaţiei, căpitănia portului poate lua orice măsură care să conducă la prevenirea evenimentelor de navigaţie sau a altor situaţii deosebite, în conformitate cu reglementările în vigoare. … +
Articolul 9Trimestrial, preşedintele Comisiei de coordonare a miscarii navelor în porturile maritime româneşti va întocmi şi va inainta Ministerului Transporturilor – Inspectoratul navigaţiei civile şi Direcţia porturilor şi navigaţiei maritime – un raport asupra activităţii comisiei şi propuneri de imbunatatire a activităţii acesteia. +
Articolul 10Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării lui în Monitorul Oficial al României, data la care îşi încetează valabilitatea ordinele ministrului transporturilor nr. 80/1994 şi nr. 326/1994.Ministrul transporturilor,Aurel Novac +
Anexa 1COMPONENTAComisiei de coordonare a miscarii navelor în porturile maritime româneşti1. Capitanul şef al Căpităniei Zonale Constanta sau reprezentantul acestuia, în calitate de preşedinte.2. Directorul Direcţiei domenii şi servicii portuare din cadrul Regiei Autonome "Administraţia Portului Constanta".3. Directorul Direcţiei cai ferate Constanta sau reprezentantul acestuia.4. Reprezentanţii societăţilor de exploatare portuara şi expeditii de mărfuri.5. Reprezentanţii societăţilor de remorcaj şi pilotaj.6. Reprezentanţii agenţilor de nave.7. Reprezentanţii altor agenţi economici care îşi desfăşoară activitatea în porturile maritime româneşti.De asemenea, în funcţie de necesitaţi, preşedintele Comisiei de coordonare a miscarii navelor în porturile maritime româneşti va solicita organelor de vama şi ale poliţiei de frontieră participarea şi a unui reprezentant al acestora. +
Anexa 2De acord,CĂPITĂNIA ZONALA CONSTANTA AGENTUL MARITIM Avizat alocare/eliberare………………….. DANA NR. …………………..REGIA AUTONOMĂ"ADMINISTRAŢIA PORTULUI CONSTANTA"BULETIN DE PILOTAJPrin prezentul, solicitam Companiei de pilotaj ……………….efectuarea manevrei de intrare/plecare/mutare a navei …………….……. în data de ………………., la ora ………… de la dana……………. la dana …………..Datele de identificare a navei sunt:– pavilion ……………………………………………….– lungime ………………………………………………..– pescaj …………………………………………………– TRN ……………………………………………………– TRB ……………………………………………………– marfa la bord (denumire, cantitate etc.) …………………..…………………………………………………………….Plata prestaţiei se va face de către ………………………..Data şi ora depunerii Semnatura şi ştampila………………… ………………….–––––