ORDIN nr. 392 din 17 iunie 2009 (*actualizat*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 03/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ANEXA 1COMPLETAT DEORDIN 1650 29/06/2015
ANEXA 1MODIFICAT DEORDIN 711 23/04/2015
ANEXA 1MODIFICAT DEORDIN 1650 29/06/2015
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 442 08/04/2009 ART. 31
ActulACTUALIZEAZA PEORDIN 392 17/06/2009
ActulREFERIRE LAHG 8 16/01/2009 ART. 7
ActulREFERIRE LAHG 1194 24/09/2008 ART. 4
ActulREFERIRE LAOUG 23 05/03/2008 ART. 7
ART. 1REFERIRE LAHG 442 08/04/2009
ART. 3REFERIRE LAHG 442 08/04/2009 ART. 5
ART. 4ARE LEGATURA CUORDIN 1453 25/09/2014 ART. 1
ART. 4ARE LEGATURA CUORDIN 111 17/05/2012 ART. 1
ART. 4REFERIRE LAHG 442 08/04/2009 ART. 16
ART. 5ARE LEGATURA CUORDIN 1453 25/09/2014 ART. 1
ART. 5ARE LEGATURA CUORDIN 111 17/05/2012 ART. 1
ART. 5REFERIRE LAHG 1860 21/12/2006
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 1453 25/09/2014 ART. 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 706 12/05/2014 ART. 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 336 26/02/2014 ART. 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 1348 27/11/2013 ART. 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 237 31/10/2012 ART. 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 159 25/07/2012 ART. 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 111 17/05/2012 ART. 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 191 12/08/2011 ART. 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 117 24/05/2011
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 24 28/01/2011 ART. 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 145 17/06/2010 ART. 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 66 18/03/2010 ART. 1
ANEXA 1REFERIRE LAHG 442 08/04/2009 ART. 16
ANEXA 1REFERIRE LAHG 28 09/01/2008 ANEXA 4
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ANEXA 1COMPLETAT DEORDIN 1650 29/06/2015
ANEXA 1MODIFICAT DEORDIN 711 23/04/2015
ANEXA 1MODIFICAT DEORDIN 1650 29/06/2015

privind aprobarea listei cu cheltuieli eligibile pentru proiectele finanţate în cadrul Programului Operaţional pentru Pescuit 2007-2013(actualizat până la data de 10 octombrie 2014*)



––––-*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 10 octombrie 2014 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către ORDINUL nr. 66 din 18 martie 2010; ORDINUL nr. 145 din 17 iunie 2010; ORDINUL nr. 24 din 28 ianuarie 2011; ORDINUL nr. 117 din 24 mai 2011; ORDINUL nr. 191 din 12 august 2011; ORDINUL nr. 111 din 17 mai 2012; ORDINUL nr. 159 din 25 iulie 2012; ORDINUL nr. 237 din 31 octombrie 2012; ORDINUL nr. 1.348 din 27 noiembrie 2013; ORDINUL nr. 336 din 26 februarie 2014; ORDINUL nr. 706 din 12 mai 2014; ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilorAvând în vedere Referatul de aprobare al Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultură nr. 2.949 din 1 iunie 2009,în baza prevederilor:Regulamentului (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului din 27 iulie 2006 privind Fondul European pentru Pescuit;Regulamentului (CE) nr. 498/2007 al Comisiei din 26 martie 2007 de stabilire a unor norme detaliate pentru punerea în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului privind Fondul European pentru Pescuit;art. 7 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul şi acvacultura;art. 4 lit. b) şi e) din Hotărârea Guvernului nr. 1.194/2008 privind organizarea, structura şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultură, cu modificările şi completările ulterioare;art. 31 alin. (1) şi (2) din Hotărârea Guvernului nr. 442/2009 privind stabilirea cadrului general de implementare a măsurilor cofinanţate din Fondul European pentru Pescuit prin Programul Operaţional pentru Pescuit 2007-2013;art. 7 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 8/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale,ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale emite următorul ordin: + 
Articolul 1(1) Se aprobă lista cu cheltuielile eligibile pentru proiectele finanţate în cadrul Programului Operaţional pentru Pescuit 2007-2013, denumit în continuare POP, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.(2) Cheltuielile eligibile pentru operaţiunile menţionate la alin. (1) vor respecta prevederile prezentului ordin, ale Hotărârii Guvernului nr. 442/2009 privind stabilirea cadrului general de implementare a măsurilor cofinanţate din Fondul European pentru Pescuit prin Programul Operaţional pentru Pescuit 2007-2013, ale Regulamentului (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului din 27 iulie 2006 privind Fondul European pentru Pescuit şi ale Regulamentului (CE) nr. 498/2007 al Comisiei din 26 martie 2007 de stabilire a unor norme detaliate pentru punerea în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului privind Fondul European pentru Pescuit.
 + 
Articolul 2Procedurile de achiziţie derulate pentru efectuarea cheltuielilor eligibile trebuie să fie în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale şi comunitare în vigoare privind achiziţiile publice.
 + 
Articolul 3Cheltuielile cu amortizarea sunt eligibile numai dacă respectă prevederile art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 442/2009.
 + 
Articolul 4(1) Sunt considerate eligibile salariile, inclusiv contribuţiile salariale suportate de către angajat şi angajator, ale personalului auxiliar încadrat în structura autorităţii de management pentru POP, cu contract individual de muncă pe durată determinată, cu normă parţială ori întreagă de lucru, precum şi onorariile experţilor angajaţi prin contract de servicii, pentru activităţile adiacente de natură tehnică, financiar-contabilă, juridică, audit, necesare implementării POP.–––Alin. (2) al art. 4 a fost abrogat de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 66 din 18 martie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 195 din 29 martie 2010.(3) Cheltuielile de personal auxiliar şi permanent se decontează conform contractului de muncă/deciziei de încadrare sau proporţional cu procentul prevăzut în fişa postului/foaia de prezenţă aferentă atribuţiilor specifice gestionării POP.(4) Cheltuielile efectuate de personalul din cadrul autorităţii de management, autorităţii de certificare, autorităţii de audit şi de cel din cadrul organismului de plată care participă la implementarea POP, cu ocazia deplasărilor interne şi/sau externe, pentru transport de persoane, cazare, diurnă, indemnizaţii de delegare şi taxe de participare, sunt considerate eligibile dacă se prezintă documente doveditoare şi se justifică efectuarea acestora.(5) Cheltuielile cu deplasarea, de tipul cheltuielilor de transport, cazare, diurnă, sunt eligibile şi pentru experţii din statele membre sau pentru acei experţi solicitaţi de autoritatea de management în contextul implementării POP, conform prevederilor legale naţionale şi comunitare.(6) Sunt considerate eligibile salariile, inclusiv contribuţiile salariale suportate de către angajat şi angajator, ale personalului încadrat în structura Direcţiei generale pescuit – Autoritatea de management pentru Programul operaţional pentru pescuit.–––Alin. (6) al art. 4 a fost introdus de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 66 din 18 martie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 195 din 29 martie 2010.(7) Sunt considerate eligibile primele, inclusiv contribuţiile salariale suportate de către angajat şi angajator acordate personalului încadrat în structura Direcţiei generale pescuit – Autoritatea de management pentru Programul operaţional pentru pescuit.–––Alin. (7) al art. 4 a fost modificat de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.(8) Sunt considerate eligibile primele, inclusiv contribuţiile salariale suportate de către angajat şi angajator acordate personalului încadrat în alte structuri care contribuie la implementarea POP, potrivit dispoziţiilor art. 16 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 442/2009, cu modificările şi completările ulterioare.–––Alin. (8) al art. 4 a fost modificat de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.
 + 
Articolul 5Pentru cheltuielile cu cazarea, transportul şi diurna se aplică următoarele reguli specifice de eligibilitate:a) În cazul personalului autorităţilor şi instituţiilor publice, indiferent de finanţarea acestora, pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării în cadrul localităţii, în interesul serviciului, drepturile acestuia se stabilesc potrivit Hotărârii Guvernului nr. 1.860/2006 privind drepturile şi obligaţiile personalului autorităţilor şi instituţiilor publice pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării, în cadrul localităţii, în interesul serviciului, cu modificările şi completările ulterioare.b) În cazul celorlalte categorii de personal implicate în implementarea proiectelor, pentru cheltuielile de transport se aplică următoarele reguli de decontare:(i) avionul, pe orice distanţă, clasa economică;(ii) trenul, după tariful clasei a II-a, pe distanţe de până la 300 km, şi după tariful clasei I, pe distanţe mai mari de 300 km;(iii) navele de călători, după tariful clasei I;(iv) mijloace de transport în comun, după tarifele stabilite pentru acele mijloace;(v) mijloace de transport auto, costul real al combustibilului.c) Costul tichetelor pentru rezervarea locurilor, costul suplimentelor de viteză, precum şi comisioanele percepute de agenţiile de voiaj intră în cheltuielile de transport care se decontează.d) Sunt eligibile cheltuielile pentru utilizarea vagonului de dormit numai în cazul călătoriilor efectuate pe timp de noapte, pe distanţe de peste 300 km.e) Sunt considerate eligibile şi:(i) cheltuielile pentru transportul efectuat cu mijloacele de transport în comun la şi de la aeroport, gară, autogară sau port, în cazul în care acestea sunt situate în altă localitate;(ii) cheltuielile de transport efectuate în localitatea unde se execută delegarea, cu mijloacele de transport în comun, dus-întors, pe distanţa dintre gară, aerogară, autogară sau port şi locul delegării ori locul de cazare;(iii) cheltuielile de transport pe distanţa dintre locul de cazare şi locul delegării;(iv) taxele pentru trecerea podurilor;(v) taxele de traversare cu bacul;(vi) taxele de aeroport, gară, autogară sau port, parcare;–––Pct. (vi), lit. e) art. 5 a fost modificat de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.(vii) alte taxe privind circulaţia pe drumurile publice, prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare.f) Pentru cheltuielile aferente diurnei se aplică următoarele reguli de decontare:(i) numărul zilelor calendaristice în care persoana se află în delegare se calculează de la data şi ora plecării până la data şi ora înapoierii mijlocului de transport din şi în localitatea unde îşi are locul permanent de muncă, considerându-se fiecare 24 de ore câte o zi de delegare;(ii) pentru delegarea cu durata de o singură zi, precum şi pentru ultima zi, în cazul delegării de mai multe zile, diurna se acordă numai dacă durata delegării este de cel puţin 12 ore;(iii) maxime de referinţă: valoarea prevăzută de legislaţia naţională în vigoare pentru sectorul public.–––––-Punctul (iii), litera f) al art. 5 fost modificat de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 111 din 17 mai 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 356 din 25 mai 2012.g) Pentru cheltuielile de cazare se aplică următoarele reguli de decontare:(i) sunt eligibile cheltuielile de cazare pe baza documentelor justificative emise de structurile de primire turistice, încadrate cu maximum 3 stele. În structurile de primire turistice se includ: hoteluri, moteluri, vile, bungalouri, cabane, campinguri, sate de vacanţă, pensiuni, popasuri turistice, spaţii de campare organizate în gospodăriile populaţiei destinate prin construcţie cazării;(ii) la stabilirea cheltuielilor de cazare care se decontează se iau în considerare taxa de parcare hotelieră, taxa de staţiune şi alte taxe prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare;(iii) în situaţia în care în costul cazării este inclus şi micul dejun, se decontează şi contravaloarea acestuia;(iv) maxime de referinţă: 450 lei pe zi/persoană;(v) în situaţia în care personalul aflat în delegare nu se cazează în unităţi de cazare specializate, cheltuielile de cazare se compensează prin plata, pentru fiecare noapte, a sumei de 30 lei.
 + 
Articolul 6Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale,Ilie SârbuBucureşti, 17 iunie 2009.Nr. 392.
 + 
Anexa LISTAcu cheltuielile eligibile pentru proiectele finanţateîn cadrul Programul Operaţional pentru Pescuit 2007-2013I. Cheltuielile eligibile generale ale proiectului:1. cheltuieli privind plata salariilor, remuneraţiilor şi primelor, inclusiv contribuţiile salariale suportate de către angajat şi angajator pentru echipa de implementare, astfel cum sunt menţionate la art. 16 alin. (1) şi (2) din Hotărârea Guvernului nr. 442/2009 privind stabilirea cadrului general de implementare a măsurilor cofinanţate din Fondul European pentru Pescuit prin Programul Operaţional pentru Pescuit 2007-2013, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv un manager de proiect, un contabil şi un expert de specialitate, în cadrul şi exclusiv pentru execuţia proiectului, de la semnarea contractului de finanţare nerambursabilă până la depunerea ultimei cereri de rambursare, dar nu mai mult de 24 de luni;–––Subpct. 1, pct. I din anexă a fost modificat de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.2. onorarii pentru arhitecţi, ingineri şi consultanţi;–––––-Poziţia 2, pct. I din anexă a fost modificată de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 111 din 17 mai 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 356 din 25 mai 2012.3. taxe pentru eliberarea certificatelor, avizelor, acordurilor şi autorizaţiilor necesare implementării proiectului, astfel cum sunt ele menţionate în legislaţia naţională;4. onorarii pentru elaborarea planului de afaceri/studiului de fezabilitate/memoriului justificativ;–––––-Poziţia 4, pct. I din anexă a fost modificată de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 111 din 17 mai 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 356 din 25 mai 2012.5. brevete, licenţe, mărci comerciale, drepturi şi active similare;6. cheltuieli privind organizarea de şantier, respectiv cheltuielile cu lucrări de construcţii şi instalaţii aferente organizării de şantier şi cheltuielile conexe organizării de şantier, astfel cum sunt menţionate la art. 8 cap. 5 pct. 5.1. din anexa nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii.–––Numărul 6 de la punctul I din anexă a fost modificat de art. I din ORDINUL nr. 191 din 12 august 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 587 din 19 august 2011.7. cheltuieli de informare şi publicitate pentru proiect, prin realizarea de bannere, afişe, etichete, panouri pentru afişare temporară şi permanentă, precum şi a unui comunicat de presă privind începerea proiectului şi a unui comunicat de presă la finalizarea investiţiei, cu menţionarea rezultatelor obţinute;–––––-Poziţia 7, pct. I din anexă a fost modificată de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 111 din 17 mai 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 356 din 25 mai 2012.8. cheltuieli de audit;9. cheltuielile prevăzute la art. 15 din Hotărârea Guvernului nr. 442/2009, cu modificările şi completările ulterioare.–––Punctul I din anexă a fost modificat de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 66 din 18 martie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 195 din 29 martie 2010.II. Cheltuielile eligibile specifice:A. Măsura 1.1. Încetarea permanentă a activităţii navelor de pescuit:– prime pentru încetarea definitivă a activităţii de pescuit.B. Măsura 1.2. Încetarea temporară a activităţilor de pescuit:1. prime pentru încetarea temporară a activităţii navelor şi ambarcaţiunilor de pescuit acordate proprietarilor acestora;2. prime acordate pescarilor afectaţi de încetarea temporară a activităţii navelor şi ambarcaţiunilor de pescuit.C. Măsura 1.3. Investiţii la bordul navelor de pescuit şi selectivitate:1. achiziţia de motoare noi cu consum de combustibil redus şi cu un impact redus asupra mediului;–––––-Poziţia nr. 2 de la litera C – Măsura 1.3, pct. II din anexă a fost abrogată de ORDINUL nr. 117 din 24 mai 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 380 din 31 mai 2011.3. achiziţia de echipamente care fac posibilă menţinerea şi conservarea capturilor accidentale la bord;4. achiziţia de echipamente ca parte a proiectelor-pilot care au ca temă pregătirea de noi măsuri privind îmbunătăţirea calităţii produselor;5. achiziţia de echipamente pentru reducerea impactului asupra habitatelor şi speciilor care nu se comercializează;6. achiziţia de echipamente care permit reducerea impactului pescuitului asupra ecosistemelor şi fundului marin;7. cheltuiala aferentă investiţiilor pentru realizarea de unelte de pescuit mai selective (ajutorul se acordă până când acestea devin obligatorii);8. achiziţia de echipamente pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi securitate la bord;9. prime de asigurare.10. articol de investiţii:a) coca:(i) instalarea de bulbi ai etravei sau de stabilizatori (investiţii legate de ameliorarea condiţiilor de securitate sau de economie de energie);(ii) reînnoirea mecanismului de guvernare a navei (investiţii legate de ameliorarea condiţiilor de lucru);b) suprastructuri:(i) transformarea sau reabilitarea punţilor superioare (investiţii legate de ameliorarea condiţiilor de lucru şi a securităţii);(ii) lucrări la covertă (puntea de lucru) (investiţii legate de ameliorarea condiţiilor de lucru şi a securităţii);(iii) lucrări la pasarelă (investiţii legate de ameliorarea condiţiilor de lucru şi a securităţii);(iv) lucrări la vinci (investiţii legate de ameliorarea condiţiilor de lucru şi a securităţii), respectiv: apărători pentru vaier pentru îmbunătăţirea securităţii activităţii pescarilor şi sisteme performante de blocare a vinciului în caz de avarie;–––––-Pct. (iv), lit. b), poziţia 10, litera C – Măsura 1.3, pct. II din anexă a fost modificat de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 237 din 31 octombrie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 761 din 13 noiembrie 2012.c) sisteme echipamente/instalaţii care măsoară consumul de energie:(i) econometre (software, formare şi echipamente asociate)(realizarea unui diagnostic energetic poate fi un element dorit în cadrul acestui tip de investiţie);(ii) catalizatoare şi modificări tehnice care permit o creştere vizibilă a eficacităţii energetice;d) sisteme de propulsie:(i) lucrări la motorul principal(remotorizare sau reabilitare) – cu condiţia ca puterea noului motor să fie mai mică cu cel puţin 20% faţă de cea a motorului înlocuit (realizarea unui diagnostic energetic sau a unui studiu tehnic specific este un element necesar în cadrul acestui tip de investiţie);(ii) înlocuirea motoarelor auxiliare;(iii) înlocuirea reductorului;e) amenajări interne:(i) lucrări la instalaţia electrică (investiţii legate de ameliorarea condiţiilor de lucru şi a securităţii);(ii) lucrări la instalaţia hidraulică (investiţii legate de ameliorarea condiţiilor de lucru şi a securităţii);(iii) lucrări şi echipamente ce privesc condiţiile de locuit şi igiena la bord (cabine de dormit, toalete)(investiţii legate de ameliorarea condiţiilor de lucru);(iv) lucrări la tancuri de combustibil, fără a se mări capacitatea acestora (investiţii legate de ameliorarea securităţii);(v) echipamente interne electrocasnice (sunt eligibile numai echipamentele mari – pragul este de 1.000 lei);f) echipamente de radionavigaţie:(i) achiziţia şi instalarea echipamentelor de radionavigaţie: radar, radio VHF, plotter, GPS (investiţii legate de ameliorarea condiţiilor de securitate);g) echipamente de securitate:(i) achiziţia şi instalarea echipamentelor radio-electronice (SMDSM – Sistemul mondial de dezastru şi securitate pe mare);(ii) achiziţia şi instalarea echipamentelor de detecţie şi luptă contra incendiilor [extinctoare – CO(2)] sau alte riscuri;(iii) achiziţia şi instalarea radarelor de supraveghere sau a altor echipamente de securitate;(iv) achiziţia şi instalarea balizelor de pericol;(v) achiziţia şi instalarea echipamentelor fixe împotriva riscului de cădere în mare;(vi) sistem de identificare automată AIS;(vii) radare legate la girocompas şi asistate de calculator (RADAR ARPA);h) echipamente de tratament pentru captură:(i) achiziţia şi instalarea echipamentelor de manipulare, sortare şi tratament al capturilor (investiţii legate de igiena şi calitatea produselor);(ii) achiziţia şi instalarea de maşini de gheaţă (investiţii legate de igiena şi calitatea produselor). Extinderea calei pentru peşte este neeligibilă;i) echipamente de stocare a capturii:(i) lucrări ce privesc amenajarea calei pentru peşte (containerizare)(investiţii legate de igiena şi calitatea produselor). Extinderea calei pentru peşte este neeligibilă;(ii) lucrări ce privesc echipamentele frigorifice din cala pentru peşte;(iii) lucrări ce privesc aplicarea normelor sanitare în cala pentru peşte (stratificare);(iv) achiziţia şi instalarea de bazine (refrigerare-oxigenare);(v) amenajări care permit conservarea la bord a capturilor în cazul în care aruncarea înapoi peste bord nu mai este permisă.Cheltuielile eligibile menţionate la poziţiile 1-10 se referă la îmbunătăţiri ale siguranţei la bordul navelor, ale condiţiilor de muncă, igienă, calităţii produselor, eficienţei energetice şi selectivităţii. Aceste cheltuieli se vor rambursa numai dacă nu măresc capacitatea navelor de a captura peşte, conform art. 25 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului din 27 iulie 2006 privind Fondul European pentru Pescuit.–––––-Poziţia 10, litera C – Măsura 1.3., pct. II din anexă a fost introdusă de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 111 din 17 mai 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 356 din 25 mai 2012.D. Măsura 1.4. Pescuitul de coastă la scară redusă (acţiunea 1 – proiecte colective, acţiunea 2 – sprijin pentru pensionarea anticipată şi acţiunea 3 – investiţii la bordul navelor de pescuit):1. achiziţia de motoare noi cu consum de combustibil redus şi cu un impact redus asupra mediului;2. achiziţia de echipamente care fac posibilă menţinerea şi conservarea capturilor accidentale la bord;3. achiziţia de echipamente ca parte a proiectelor-pilot care au ca temă pregătirea de noi măsuri privind îmbunătăţirea calităţii produselor;4. achiziţia de echipamente pentru reducerea impactului asupra habitatelor şi speciilor care nu se comercializează;5. achiziţia de echipamente care permit reducerea impactului pescuitului asupra ecosistemelor şi fundului marin;6. cheltuiala aferentă investiţiilor pentru realizarea de unelte de pescuit mai selective (ajutorul se acordă până când acestea devin obligatorii);7. achiziţia de echipamente pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi securitate la bord;8. prime acordate pentru promovarea organizării lanţului producţie – procesare – comercializare a produselor rezultate din activitatea de pescuit;9. prime acordate pentru îmbunătăţirea activităţii de administrare şi controlul condiţiilor de acces în anumite zone de pescuit folosind ambarcaţiuni, vehicule, echipamente de telecomunicaţii de vedere de aproape şi/sau pe timp de noapte etc.) de care este nevoie pentru supravegherea unei zone de pescuit;10. prime pentru pensionare anticipată.11. prime de asigurare.E. Măsura 1.5. Compensaţii socioeconomice pentru managementul flotei comunitare:1. achiziţionarea pentru prima dată a proprietăţii totale sau parţiale a unei nave/ambarcaţiuni de pescuit;2. prime pentru pensionarea anticipată a pescarilor de pe navele mai mari de 12 m;3. prime acordate pescarilor afectaţi de încetarea definitivă a activităţii navelor şi ambarcaţiunilor de pescuit.F. Măsura 2.1. Acvacultură (acţiunea 1 – creşterea capacităţii de producţie datorită construirii de noi exploataţii piscicole, acţiunea 2 – variaţiile producţiei datorită extinderii sau modernizării exploataţiilor piscicole existente şi acţiunea 3 – creşterea cantităţii de alevini proveniţi din crescătorii):1. cheltuielile cu modernizarea şi reabilitarea unităţilor de acvacultura tradiţională prin investiţii pentru refacerea digurilor, canalelor şi infrastructurii de pescuit, echipamente de pompare, construirea şi modernizarea staţiilor de reproducere;2. cheltuielile aferente construirii de noi ferme şi modernizării celor existente;3. cheltuielile cu diversificarea produselor obţinute prin acvacultură în concordanţă cu cererile de piaţă prin construirea de noi ferme specifice noilor specii de cultură, cum ar fi: peşti (sturioni, şalău, calcan, somn african), crustacee, moluşte etc.;4. achiziţionarea de tehnologii noi şi know-how;5. cheltuielile aferente construirii de microunităţi de procesare primară, cu condiţia ca cel puţin 50% din materia primă să provină din producţie proprie;6. cheltuieli pentru realizarea de capacităţi de depozitare a peştelui şi a subproduselor din peşte;7. cheltuieli pentru construirea sau amenajarea unui centru de vânzare directă către consumatorii finali, în interiorul fermei de acvacultură şi numai pentru produsele piscicole obţinute în cadrul fermei;8. achiziţionarea de mijloace de transport specifice exclusiv pentru transportul peştelui viu sau a peştelui proaspăt sau al produselor rezultate în urma procesării sau pentru aprovizionarea cu materii prime, care să fie folosite numai în interes propriu. Nu este eligibilă achiziţionarea acestor tipuri de mijloace de transport dacă au mai mult de trei locuri pe scaun pentru persoane;–––Subpct. 8, litera F – Măsura 2.1., pct. II din anexă a fost modificat de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.9. achiziţionarea de maşini, utilaje şi echipamente folosite la întreţinerea bazinelor, digurilor, barajelor, canalelor din cadrul fermei de acvacultură;10. cheltuielile pentru realizarea de drumuri şi platforme tehnologice din interiorul fermelor de acvacultură;11. cheltuielile pentru construirea şi/sau modernizarea depozitelor de furaje;12. achiziţionarea echipamentelor şi instalaţiilor de producere a furajelor (Capacitatea acestor echipamente şi instalaţii trebuie corelată cu necesarul de furaje pentru acvacultura din cadrul fermei. Nu este permisă valorificarea furajelor în alt scop sau la terţi.);13. achiziţionarea de plase, garduri şi alte tipuri de echipamente pentru protecţia împotriva prădătorilor;14. achiziţionarea de echipamente de pescuit, unelte de pescuit, instalaţii şi ambarcaţiuni folosite exclusiv pentru furajare, tratamente, distribuire de îngrăşăminte, pescuit şi transport de peşte. Nu este eligibilă achiziţionarea acestor tipuri de mijloace de transport dacă au mai mult de trei locuri pe scaun pentru persoane;–––Subpct. 14, litera F – Măsura 2.1., pct. II din anexă a fost modificat de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.15. achiziţionarea de software şi sisteme de monitorizare a activităţii de producţie în cadrul unităţilor de acvacultură;16. achiziţionarea de echipamente şi îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi securitate a lucrătorilor din acvacultură;.17. prime de asigurare a investiţiilor pentru perioada de execuţie a proiectului, în cazul în care contractul de asigurare prevede o clauză prin care beneficiarul asigurării este exclusiv Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale – Direcţia generală pescuit – Autoritate de management pentru Programul operaţional pentru pescuit (MADR – DGP – AMPOP);–––Subpct. 17, litera F – Măsura 2.1., pct. II din anexă a fost modificat de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.18. cheltuielile pentru investiţii privind energia neconvenţională (hidro, eoliană şi/sau solară) sunt eligibile în limita maximă a 10% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile ale proiectului, cu condiţia ca energia astfel obţinută să fie folosită numai pentru activitatea de producţie ce face obiectul proiectului.–––Subpct. 18, litera F – Măsura 2.1., pct. II din anexă a fost modificat de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.G. Măsura 2.1. Acvacultură (acţiunea 4):1. prime pentru unităţile de acvacultură care includ protecţia şi ameliorarea mediului, a resurselor naturale, a diversităţii genetice, precum şi gestionarea peisajului şi elementelor tradiţionale ale zonelor de acvacultură, care depăşesc simpla aplicare a bunelor practici de acvacultură aplicate în mod obişnuit;2. prime pentru unităţile de acvacultură care trec la acvacultura organică/ecologică;3. prime pentru unităţile de acvacultură care sunt situate în situri Natura 2000.H. Măsura 2.1. Acvacultură (acţiunea 5)– Compensaţii acordate cultivatorilor de moluşte pentru încetarea temporară a recoltării moluştelor pentru:1. pierderi datorate închiderii fermelor pe perioade foarte lungi;2. valoarea de piaţă mai scăzută datorită dimensiunii prea mari a scoicilor;3. preţuri de piaţă mai mici în momentul reînceperii recoltării;4. pierderi financiare.I. Măsura 2.1. Acvacultură (acţiunea 6 – Măsuri de sănătate animală):– prime pentru finanţarea programelor privind controlul şi eradicarea bolilor din acvacultură.J. Măsura 2.2. Pescuit în apele interioare (acţiunea 1 – nave de pescuit în apele interioare, acţiunea 2 – investiţii pentru constituirea de instalaţii de pescuit în apele interioare şi acţiunea 3 – investiţii pentru extinderea, echiparea şi modernizarea instalaţiilor de pescuit în apele interioare):1. achiziţionarea de echipamente pentru îmbunătăţirea siguranţei la bord;2. cheltuieli pentru înlocuirea motorului;3. achiziţionarea de echipamente pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă;4. achiziţionarea de echipamente pentru îmbunătăţirea condiţiilor de igienă;5. achiziţionarea de echipamente pentru îmbunătăţirea calităţii produsului;6. achiziţionarea de echipamente pentru îmbunătăţirea eficienţei energetice;7. achiziţionarea de echipamente pentru îmbunătăţirea selectivităţii (Ajutorul se acordă până când acestea devin obligatorii.);8. achiziţionarea de echipamente pentru reducerea impactului asupra ecosistemelor;9. achiziţionarea de echipamente pentru protecţia capturilor şi a uneltelor şi sculelor de pescuit faţă de prădători;10. cheltuielile cu investiţiile pentru construirea de pontoane, cheiuri de acostare;11. cheltuielile cu investiţiile pentru achiziţionarea maşinilor de gheaţă mobile;12. cheltuielile cu investiţiile pentru depozitarea capturilor;13. cheltuielile cu investiţiile pentru centre de livrare a peştelui.14. prime de asigurare a investiţiilor pentru perioada de execuţie a proiectului, în cazul în care contractul de asigurare prevede o clauză prin care beneficiarul asigurării este exclusiv MADR – DGP – AMPOP–––Subpct. 14, litera J – Măsura 2.2., pct. II din anexă a fost modificat de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.15. prime pentru schimbarea destinaţiei ambarcaţiunilor de pescuit în apele interioare către alte activităţi.–––––-Pct. 15, litera J – Măsura 2.2., pct. II din anexă a fost introdus de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 1.348 din 27 noiembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 760 din 6 decembrie 2013.K. Măsura 2.3. Prelucrarea şi comercializarea peştelui (acţiunea 1 – creşterea capacităţii de prelucrare-construire de noi unităţi şi/sau extinderea unităţilor existente, acţiunea 2 – construirea, extinderea, echiparea şi modernizarea unităţilor de prelucrare, acţiunea 3 – construirea unui nou punct de comercializare şi acţiunea 4 – modernizarea punctelor de comercializare existente):1. cheltuieli pentru construirea de noi unităţi de procesare;2. cheltuieli pentru extinderea şi modernizarea unităţilor existente;3. achiziţionarea de echipamente moderne pentru procesarea produselor şi a subproduselor;4. achiziţionarea de tehnologii noi şi metode de producţie inovatoare;5. achiziţionarea de mijloace de transport specializate pentru transportul peştelui şi al altor materii prime necesare procesării, precum şi al produselor din peşte;6. achiziţionarea de echipamente capabile să îmbunătăţească calitatea, siguranţa şi trasabilitatea produselor;7. cheltuieli pentru construirea de depozite frigorifice pentru materia primă şi depozitarea produselor şi subproduselor din peşte, precum şi a semiconservelor din peşte;8. cheltuieli pentru construirea de capacităţi de depozitare a peştelui şi a subproduselor din peşte, precum şi a conservelor din peşte;9. cheltuieli pentru extinderea şi/sau modernizarea capacităţilor de depozitare a peştelui, produselor şi subproduselor din peşte, a conservelor şi semiconservelor din peşte;10. achiziţionarea de instalaţii şi echipamente destinate exclusiv tratării, prelucrării şi comercializării deşeurilor de produse pescăreşti şi de acvacultură;11. achiziţionarea de echipamente pentru îmbunătăţirea siguranţei şi a condiţiilor de muncă;12. cheltuieli pentru realizarea infrastructurii şi achiziţionarea de echipamente care vor reduce impactul negativ asupra mediului (în special prin îmbunătăţirea folosirii subproduselor şi a reziduurilor);13. achiziţionarea de software şi sisteme de monitorizare pentru managementul unităţilor de procesare;14. cheltuieli pentru realizarea de facilităţi pentru înfiinţarea de pieţe de gross şi burse electronice de peşte;15. prime de asigurare a investiţiilor pentru perioada de execuţie a proiectului, în cazul în care contractul de asigurare prevede o clauză prin care beneficiarul asigurării este exclusiv MADR – DGP – AMPOP;–––Subpct. 15, litera K – Măsura 2.3., pct. II din anexă a fost modificat de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.16. cheltuielile pentru investiţii privind energia neconvenţională (hidro, solară şi/sau eoliană) sunt eligibile în limita maximă a 10% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile ale proiectului, cu condiţia ca energia astfel obţinută să fie folosită numai pentru activitatea de producţie ce face obiectul proiectului.–––Subpct. 16, litera K – Măsura 2.3., pct. II din anexă a fost modificat de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.L. Măsura 3.1. Acţiuni colective:1. cheltuieli aferente participării, în parteneriat, la programele de cercetare cu tematică legată de sectorul pescăresc, desfăşurate de institutele de cercetare, ale căror rezultate vor fi de interes colectiv şi popularizate pe scară largă;2. cheltuielile cu pregătirea profesională, în vederea îmbunătăţirii abilităţilor profesionale, dezvoltării de noi metode şi instrumente de pregătire pentru pescari;3. cheltuielile cu achiziţionarea de echipamente şi realizarea de infrastructuri de producţie, prelucrare sau comercializare, inclusiv pentru tratarea deşeurilor;4. prime pentru crearea şi restructurarea organizaţiilor de producători din domeniul acvaculturii şi pescuitului prevăzute la art. 37 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006, respectiv:–––Pct. 4, litera L – Măsura 3.1, pct. II din anexă a fost modificat de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.4.1. prime pentru crearea şi restructurarea organizaţiilor de producători din domeniul acvaculturii, calculate în ceea ce priveşte costurile de administrare pe baza:a) cheltuielilor referitoare la activităţi pregătitoare constituirii organizaţiei/asociaţiei şi cheltuieli pentru întocmirea actelor constitutive şi a statutului sau a modificării acestora;b) cheltuielilor de înscriere în organisme/organizaţii europene;c) cheltuielilor pentru controlul respectării regulilor prevăzute de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul produselor pescăreşti şi de acvacultură sau de Regulamentul (UE) nr. 1.379/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 decembrie 2013 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul produselor pescăreşti şi de acvacultură, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1.184/2006 şi (CE) nr. 1.224/2009 ale Consiliului şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 104/2000 al Consiliului, după caz;d) cheltuielilor cu personalul (salarii, cheltuielile cu contribuţiile de asigurări sociale datorate bugetului asigurărilor sociale de stat, aferente salariilor, cheltuieli de deplasare), ca onorarii pentru servicii de consiliere tehnică şi consultanţă juridică;e) cheltuielilor pentru corespondenţă şi telecomunicaţii;f) cheltuielilor aferente dotărilor de birou (mobilier de birou, echipamente IT, consumabile);g) cheltuielilor care decurg din ocuparea spaţiilor utilizate pentru funcţionarea administrativă a organizaţiilor de producători (chirii, utilităţi);–––Subpct. 4.1, litera L – Măsura 3.1, pct. II din anexă a fost modificat de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.4.2. prime acordate organizaţiilor de producători pentru punerea în aplicare a unui plan de îmbunătăţire a calităţii produselor, calculate în ceea ce priveşte costurile de administrare pe baza:a) cheltuielilor referitoare la studii preliminare, întocmirea şi modificarea planului;b) cheltuielilor cu personalul (salarii inclusiv contribuţiile salariale suportate de către angajat şi angajator, cheltuieli de deplasare), onorarii pentru servicii de consiliere tehnică;c) cheltuielilor pentru corespondenţă şi telecomunicaţii;d) cheltuielilor cu dotări de birou (mobilier de birou, echipamente IT, consumabile);e) cheltuielilor pentru acţiuni de informare a membrilor cu privire la tehnicile sau know-how-ul orientate spre îmbunătăţirea calităţii;f) cheltuielilor pentru stabilirea şi punerea în practică a unui sistem de control al măsurilor luate de către organizaţie pentru aplicarea planului de îmbunătăţire a calităţii;g) alte cheltuieli care dovedesc în mod clar faptul că costurile respective sunt alocate planului.–––Subpct. 4.2, litera L – Măsura 3.1, pct. II din anexă a fost modificat de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.4.3. prime pentru crearea şi restructurarea organizaţiilor de producători din domeniul pescuitului.–––Subpct. 4.3, litera L – Măsura 3.1, pct. II din anexă a fost introdus de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.5. Abrogat.–––Subpct. 5, litera L – Măsura 3.1, pct. II din anexă a fost abrogat de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.M. Măsura 3.2. Protecţia şi dezvoltarea faunei şi florei acvatice:1. cheltuielile cu investiţiile pentru construcţia sau instalarea de facilităţi fixe sau mobile pentru protejarea sau dezvoltarea faunei şi florei acvatice;2. cheltuielile cu investiţiile pentru reabilitarea apelor interioare, inclusiv a zonelor de reproducere şi a rutelor de migrare folosite de speciile migratoare;3. cheltuielile cu investiţiile pentru protejarea şi ameliorarea mediului în cadrul Natura 2000, atunci când aceste zone vizează în mod direct activităţile de pescuit, pentru:a) consultarea factorilor implicaţi în pregătirea planurilor de management, a strategiilor şi schemelor;b) studii de monitorizare a speciilor;c) refacerea habitatelor incluzând planificarea şi managementul riscului – sisteme de prevenire timpurie;d) pregătirea informaţiilor şi materiale publicitare;e) crearea de infrastructuri specifice şi asigurarea de echipamente pentru rezervaţii;f) instruire şi formare pentru angajaţi;g) studii relevante pentru situri Natura 2000.4. prime de asigurare a investiţiilor pentru perioada de execuţie a proiectului, în cazul în care contractul de asigurare prevede o clauză prin care beneficiarul asigurării este exclusiv MADR – DGP – AMPOP.––––Subpct. 4, litera M – Măsura 3.2, pct. II din anexă a fost modificat de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.N. Măsura 3.3. Porturi de pescuit, locuri de debarcare şi adăposturi (acţiunea 1 – investiţii în porturi de pescuit existente, acţiunea 2 – investiţii în restaurarea şi ameliorarea locurilor de debarcare şi acţiunea 3 – investiţii legate de securitatea pentru construcţii sau modernizarea unor mici adăposturi de pescuit):1. cheltuieli aferente dezvoltării şi modernizării danelor specializate pentru navele şi/sau ambarcaţiunile de pescuit;2. achiziţionarea de echipamente/instalaţii/construcţii care facilitează descărcarea/încărcarea produselor pescăreşti şi asigură siguranţa pe parcursul procesului de descărcare/încărcare;––––Subpct. 2, litera N – Măsura 3.3, pct. II din anexă a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.3. cheltuielile pentru construirea, modernizarea şi extinderea cheiurilor;4. cheltuielile aferente investiţiilor imobile pentru asigurarea aprovizionării cu combustibil, energie, gheaţă şi alimentării cu apă;––––Subpct. 4, litera N – Măsura 3.3, pct. II din anexă a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.5. achiziţionarea de spaţii/echipamente care fac posibilă menţinerea, procesarea şi depozitarea la rece a produselor de pescuit;6. cheltuielile aferente realizării de spaţii de depozitare, altele decât cele pentru depozitarea la rece;7. cheltuielile pentru asigurarea facilităţilor şi achiziţia de echipamente pentru întreţinerea şi repararea navelor şi ambarcaţiunilor de pescuit;8. cheltuielile aferente investiţiilor pentru realizarea depozitării şi tratării deşeurilor;9. cheltuielile aferente investiţiilor pentru construirea de mici adăposturi necesare pentru îmbunătăţirea siguranţei pescarilor;10. achiziţionarea de echipamente pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi a siguranţei;11. achiziţionarea de echipamente pentru operaţiunile de manipulare;12. cheltuielile pentru crearea şi amenajarea de facilităţi pentru prima vânzare;13. prime de asigurare a investiţiilor pentru perioada de execuţie a proiectului, în cazul în care contractul de asigurare prevede o clauză prin care beneficiarul asigurării este exclusiv MADR – DGP – AMPOP.––––Subpct. 13, litera N – Măsura 3.3, pct. II din anexă a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.O. Măsura 3.4. Dezvoltarea de noi pieţe şi campanii de promovare:1. cheltuielile pentru organizarea şi participarea la târguri comerciale şi expoziţii;2. cheltuieli pentru realizarea studiilor de piaţă;3. cheltuieli privind certificarea calităţii, inclusiv crearea de etichete şi certificarea produselor capturate sau recoltate prin metode de producţie ecologice;4. cheltuielile ocazionate de desfăşurarea campaniilor de promovare regionale, naţionale şi transnaţionale pentru produse pescăreşti şi de acvacultură;5. cheltuieli pentru promovarea produselor obţinute prin metode cu impact scăzut asupra mediului;6. cheltuieli pentru punerea în aplicare a politicilor de calitate;7. cheltuieli pentru campanii de îmbunătăţire a imaginii produselor pescăreşti şi de acvacultură şi a imaginii sectorului piscicol;8. cheltuieli pentru promovarea produselor recunoscute în baza Regulamentului (CE) nr. 510/2006 al Consiliului din 20 martie 2006 privind protecţia indicaţiilor geografice şi a denumirilor de origine ale produselor agricole şi alimentare;9. achiziţionarea sau închirierea unui spaţiu publicitar şi crearea de sloganuri şi etichete pe perioada campaniilor de promovare;10. cheltuieli pentru elaborarea, editarea şi distribuirea materialelor promoţionale şi informative.P. Măsura 3.5. Acţiuni-pilot:1. cheltuielile pentru testarea, în condiţii apropiate de cele reale din sectorul producţiei, a viabilităţii tehnice sau economice a unei tehnologii inovatoare în scopul dobândirii şi răspândirii de cunoştinţe tehnice sau economice cu privire la tehnologia testată;2. cheltuielile pentru desfăşurarea de teste asupra planurilor de gestiune şi a planurilor de alocare a efortului de pescuit, inclusiv, dacă este necesar, instituirea de zone interzise pescuitului, pentru a evalua consecinţele biologice şi financiare, precum şi repopularea experimentală;3. cheltuielile pentru dezvoltarea şi testarea de metode de îmbunătăţire a selectivităţii uneltelor de pescuit, de reducere a capturilor accesorii, a capturilor aruncate înapoi în mare sau a impactului asupra mediului, în special pe fundul mării;4. cheltuielile pentru testarea unor tipuri alternative de tehnici de gestionare a pescuitului;5. prime de asigurare a investiţiilor pentru perioada de execuţie a proiectului, în cazul în care contractul de asigurare prevede o clauză prin care beneficiarul asigurării este exclusiv MADR – DGP – AMPOP.––––Subpct. 5, litera P – Măsura 3.5, pct. II din anexă a fost modificat de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.6. cheltuieli cu achiziţionarea de puiet pentru repopulare experimentală, conform prevederilor lit. b) alin. (2) al art. 41 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006.–––––-Poziţia 6, litera P – Măsura 3.5., pct. II din anexă a fost introdusă de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 111 din 17 mai 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 356 din 25 mai 2012.Q. Măsura 4.1. Dezvoltarea zonelor pescăreşti (acţiunea 1 – Selecţia grupurilor locale şi implementarea strategiilor integrate):a) cheltuieli pentru realizarea de investiţii pentru dezvoltarea turismului, în special a ecoturismului, în zonele pescăreşti, respectiv pentru crearea de infrastructuri pentru cazare, masă şi agrement;b) cheltuieli pentru realizarea de investiţii în scopul diversificării activităţilor economice în vederea creării de locuri de muncă pentru muncitorii din sectorul pescăresc;c) cheltuieli pentru sprijinul micilor pescării şi pentru realizarea de infrastructuri şi servicii legate de turism în beneficiul micilor comunităţi pescăreşti;d) cheltuieli pentru pregătirea şi punerea în aplicare a strategiilor de dezvoltare locală;e) cheltuielile pentru funcţionarea grupurilor locale de acţiune pentru pescuit responsabile cu implementarea strategiilor selectate în cadrul axei prioritare 4 sunt următoarele:1. contravaloarea salariilor brute lunare, inclusiv contribuţiile salariale suportate de către angajat şi angajator pentru personalul grupului local de acţiune, în funcţie de valoarea alocată implementării strategiei, după cum urmează:(i) pentru o valoare alocată strategiei de maximum 3 milioane euro, în cuantum de maximum 5 salarii minime brute/economie pentru managerul/directorul grupului local de acţiune pentru pescuit, în cuantum de maximum 4 salarii minime brute/economie pentru celelalte funcţii de conducere, în cuantum de maximum 3 salarii minime brute/economie pentru funcţiile de execuţie. Prin funcţie de conducere se înţelege acea persoană care conduce o structură de tip birou, serviciu, direcţie, conform organigramei, şi are în subordine minimum două persoane angajate;(ii) pentru o valoare alocată strategiei cuprinsă între 3-10 milioane euro, în cuantum de maximum 8 salarii minime brute/economie pentru managerul/ directorul grupului local de acţiune pentru pescuit, în cuantum de maximum 6 salarii minime brute/ economie pentru celelalte funcţii de conducere, în cuantum de maximum 4 salarii minime brute/ economie pentru funcţiile de execuţie. Prin funcţie de conducere se înţelege acea persoană care conduce o structură de tip birou, serviciu, direcţie conform organigramei şi are în subordine minimum două persoane angajate;(iii) pentru o valoare alocată strategiei de peste 10 milioane euro, în cuantum de maximum 10 salarii minime brute/economie pentru managerul/directorul grupului local de acţiune pentru pescuit, în cuantum de maximum 8 salarii minime brute/economie pentru celelalte funcţii de conducere, în cuantum de maximum 6 salarii minime brute/economie pentru funcţiile de execuţie. Prin funcţie de conducere se înţelege acea persoană care conduce o structură de tip birou, serviciu, direcţie conform organigramei şi are în subordine minimum două persoane angajate;2. cheltuieli pentru plata chiriei sediului sau punctului de lucru al FLAG-ului – se vor stabili în conformitate cu preţul pieţei, dar nu mai mult de 3 euro/mp/lună de suprafaţa utilă; aceste cheltuieli sunt eligibile pentru maximum un sediu sau un punct de lucru din teritoriul eligibil FLAG, aşa cum este prevăzut acesta în strategia de dezvoltare locală;3. cheltuieli pentru întreţinerea sediului sau punctului de lucru al FLAG-ului: curăţenie, igienizare; nu sunt eligibile cheltuielile de reparaţii generale ale sediului/punctului de lucru;4. cheltuieli operaţionale la sediul sau punctul de lucru al FLAG-ului pentru care există contract de folosinţă, respectiv costuri de comunicare (telefon, internet, servicii poştale, servicii de curierat), electricitate, încălzire, apă, regii comunale;5. cheltuieli pentru organizarea de reuniuni şi evenimente de promovare în teritoriul eligibil FLAG: cheltuieli cu materiale informative, consumabile, închirierea de spaţii pentru desfăşurarea evenimentului, echipamente şi logistică adecvate pentru derularea activităţilor proiectului, cazarea, diurnă sau masa şi asigurarea transportului participanţilor la acţiunile de informare-promovare şi animare teritoriu (seminare, grupuri de lucru etc.); cheltuieli pentru participarea la reuniuni şi evenimente de promovare organizate în afara teritoriului FLAG-ului, precum şi la cele organizate pe teritoriul Uniunii Europene de alte FLAG-uri, instituţii ale Uniunii Europene şi/sau alte persoane juridice în baza aprobărilor MADR – DGP – AMPOP;6. cheltuieli pentru servicii externalizate, în cazul în care FLAG nu deţine personal angajat de specialitate, cu atribuţii în realizarea acestora: servicii de traducere, audit, contabilitate, servicii informatice juridice etc.;7. cheltuieli pentru achiziţionarea de materiale consumabile, materiale de natura obiectelor de inventar;8. cheltuieli pentru achiziţionarea/întreţinerea de active fixe, corporale şi necorporale, cu excepţia locuinţelor, clădirilor şi altor construcţii civile, terenurilor. Este eligibilă achiziţionarea unui singur autoturism, a cărui valoare să fie de maximum 20.000 euro, inclusiv TVA. Combustibilul aferent se decontează în limita contravalorii a 7,5 litri carburant la 100 km parcurşi pe distanţa cea mai scurtă în limita a maximum 300 l/lună, fără a se depăşi consumul la sfârşit de an. Prin excepţie se poate achiziţiona al doilea autoturism în cazul contractării unui minim de 50 proiecte; Pentru FLAG-urile unde deplasarea la acţiunile de animare şi monitorizare a proiectelor se face pe apă este eligibilă o şalupă cu un consum lunar maximum de 35 l/oră pentru un maximum de 55 ore pe lună, fără depăşirea acestui consum la nivel anual. Decontarea combustibilului pentru şalupă se va face conform documentelor tehnice emise de producător;9. cheltuieli pentru plata diurnei, transportului şi cazării; cazarea se va face la hotel de maximum 3 stele, iar pentru cazarea la un hotel de 4 stele se vor deconta 50% din cheltuieli; diurna va fi cea prevăzută de legislaţia naţională în vigoare pentru sectorul public; decontarea cheltuielilor de transport cu autoturismul proprietate personală se face în limita contravalorii a 7,5 litri carburant la 100 km parcurşi pe distanţa cea mai scurtă. Pentru deplasarea în cadrul unităţilor administrativ-teritoriale de tip comune-sate se acordă o depăşire de maximum 15 km/deplasare. În situaţia în care personalul aflat în delegare nu se cazează în unităţi de cazare specializate, cheltuielile de cazare se compensează prin plata, pentru fiecare noapte, a sumei de 30 lei;10. cheltuieli pentru instruirea angajaţilor FLAG: cheltuieli cu taxele/serviciile de instruire, cheltuieli cu transportul, cazarea şi diurna; personalul FLAG care beneficiază de instruire ce este suportată din bugetul FLAG are obligaţia de a-şi desfăşura activitatea în cadrul FLAG până la finalizarea implementării strategiei. În situaţia în care contractul de muncă încetează înainte de finalizarea implementării strategiei, indiferent de cauza încetării, FLAG-ul are obligaţia recuperării integrale a contravalorii cursului de instruire de care a beneficiat acesta. FLAG-ul va informa MADR – DGP – AMPOP de fiecare dată când un contract de muncă a încetat, respectiv dacă acel salariat a beneficiat de servicii de instruire. Cheltuielile ce vor trebui recuperate vor fi deduse din prima cerere de plată ce va fi depusă după informarea MADR – DGP – AMPOP;11. cheltuieli privind taxa de înmatriculare, taxa de mediu, taxa de certificat de înmatriculare, taxa pentru plăcuţele cu numerele de înmatriculare, RCA, CASCO, rovinietă, taxe de pod, alte taxe obligatorii prevăzute de legislaţie pentru funcţionarea mijloacelor de transport proprii – auto sau ambarcaţiuni;12. cheltuielile pentru întreţinerea mijloacelor de transport şi pentru reparaţii la acestea. Cheltuielile menţionate la pct. 1 şi 2 se decontează conform contractelor de muncă şi proporţional cu numărul de ore prestate potrivit statului de plată şi fişei de pontaj. Celelalte categorii de cheltuieli prevăzute la pct. 3-12 se vor deconta pe baza facturilor, chitanţelor şi ordinelor de plată emise conform legislaţiei în vigoare.––––Lit. e), litera Q – Măsura 4.1, pct. II din anexă a fost modificată de pct. 13 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.f) alte cheltuieli prevăzute în art. 44 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului.Grupul local stabileşte operaţiunile finanţate prin strategia de dezvoltare locală, cu respectarea prevederilor art. 45 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului.R. Măsura 4.1. (acţiunea 2 – Sprijin pentru acţiuni de cooperare între grupurile locale):1. cheltuieli pentru pregătirea programelor de cooperare ale grupurilor locale la nivel naţional şi/sau în cadrul Uniunii Europene;2. cheltuieli pentru implementarea proiectelor comune ale grupurilor locale la nivel naţional şi/sau în cadrul Uniunii Europene;3. cheltuieli pentru proiecte comune de instruire ale grupurilor locale la nivel naţional şi/sau în cadrul Uniunii Europene;4. cheltuieli ocazionate de organizarea de acţiuni privind schimburi de experienţă la nivel naţional şi european cu alte FLAG-uri. Grupul local stabileşte operaţiunile finanţate prin strategia de dezvoltare locală, cu respectarea prevederilor art. 45 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006.––––Subpct. 4, litera R – Măsura 4.1, pct. II din anexă a fost modificat de pct. 14 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.S. Măsura 5.1. Asistenţă tehnică – sunt eligibile următoarele tipuri de investiţii şi cheltuieli:Acţiunea 1 – Gestiunea şi punerea în aplicare a programelor:a) cheltuieli de asistenţă tehnică pentru punerea în aplicare a POP:1. cheltuieli pentru îmbunătăţirea resurselor umane şi tehnice – pregătirea, managementul, monitorizarea programelor;2. cheltuieli pentru întărirea capacităţii instituţionale a autorităţii de management împreună cu organismele delegate pentru implementarea POP, a autorităţii de certificare şi a autorităţii de audit;3. cheltuieli pentru sprijinirea activităţii de monitorizare a proiectelor;4. cheltuieli pentru organizarea şi desfăşurarea reuniunilor comitetelor de monitorizare;5. cheltuieli pentru organizarea, funcţionarea şi sprijinirea grupurilor de lucru necesare implementării POP;6. cheltuieli ocazionate de desfăşurarea activităţilor de audit;7. cheltuieli pentru realizarea şi implementarea recomandărilor rezultate în urma misiunilor de control/expertiză/audit;8. cheltuieli pentru achiziţionarea serviciilor de evaluare tehnică şi financiară a cererilor de finanţare;9. cheltuieli pentru asigurarea transportului intern şi internaţional, cazare, masă, diurnă, indemnizaţii de delegare şi taxe de participare la diverse evenimente/întâlniri de lucru, a personalului implicat în activităţi privind implementarea POP;––––Subpct. 9, lit. a), acţiunea 1, litera S – Măsura 5.1, pct. II din anexă a fost modificat de pct. 15 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.10. cheltuieli privind elaborarea documentaţiei de atribuire pentru realizarea achiziţiilor publice legate de implementarea POP;11. achiziţionarea de servicii de instruire şi consultanţă pentru autoritatea de management pentru selectarea grupurilor locale;b) cheltuieli privind îmbunătăţirea capacităţii administrative, inclusiv cele de tip team building:––––Partea introductivă a lit. b), acţiunea 1, litera S – Măsura 5.1, pct. II din anexă a fost modificată de pct. 16 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.1. cheltuieli privind organizarea şi desfăşurarea de sesiuni de angajare în vederea asigurării personalului necesar pentru implementarea POP;2. cheltuieli privind plata salariilor, inclusiv contribuţiile salariale suportate de către angajat şi angajator pentru personalul auxiliar şi stimulentele salariale pentru personalul permanent implicat în implementarea POP;––––Subpct. 2, litera S – Măsura 5.1, pct. II din anexă a fost modificat de pct. 16 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.3. cheltuieli pentru instruirea personalului din cadrul structurilor implicate în implementarea POP;4. achiziţionarea instrumentelor, materialelor şi echipamentelor necesare pentru dezvoltarea şi funcţionarea infrastructurii de IT la nivel central şi regional, care servesc implementării POP;5. cheltuieli pentru servicii informatice şi de comunicaţii: instalarea, întreţinerea şi repararea echipamentelor informatice, de comunicaţii, periferice de calcul şi instalaţii, întreţinere, actualizarea şi dezvoltarea aplicaţiilor informatice, care servesc implementării POP;6. achiziţionarea instrumentelor, materialelor şi echipamentelor necesare pentru verificarea implementării proiectelor finanţate prin POP;7. cheltuieli cu serviciile de instalare, întreţinere şi reparaţii echipamente, cu excepţia celor informatice şi de comunicaţii, care servesc implementării POP;c) activităţile de comunicaţie:1. cheltuieli pentru crearea de reţele de comunicaţie (intranet etc.) pentru utilizatorii tehnici;2. cheltuieli pentru crearea bazelor de date specifice activităţii de monitorizare, evaluare, precum şi activităţii de control (sistem IT de monitorizare, control, înregistrarea şi stocarea înregistrărilor contabile);d) facilitarea relaţionării:1. cheltuieli pentru beneficiarii POP;2. costuri externe generate de schimburi de experienţă între beneficiarii POP;e) evaluarea:1. cheltuieli pentru organizarea şi funcţionarea comisiei de evaluare a POP;2. cheltuieli pentru evaluarea POP;3. cheltuielile efectuate pentru evaluările ex-ante, interimare şi ex-post ale POP;4. cheltuieli pentru evaluarea externă pe subiectele specifice sectorului pescăresc.f) sprijin pentru înfiinţarea parteneriatelor public-privat şi elaborarea strategiilor de dezvoltare locală integrată a zonelor pescăreşti:1. achiziţionarea de servicii de instruire şi consultanţă pentru actorii locali în vederea constituirii grupurilor locale, elaborării strategiilor de dezvoltare locală şi a planurilor de acţiune a grupurilor locale, inclusiv instruiri pentru managementul grupurilor locale;2. cheltuieli pentru constituirea parteneriatelor public-privat de dezvoltare locală;3. cheltuieli pentru efectuarea de studii ale zonelor avute în vedere;4. cheltuieli cu informarea grupurilor-ţintă şi a publicului larg în ceea ce priveşte potenţialul zonei şi direcţiile de dezvoltare locală;5. cheltuieli pentru animarea teritoriilor, organizarea de evenimente promoţionale şi instruiri;6. cheltuieli pentru elaborarea strategiilor de dezvoltare locală;7. vizite de studiu la grupuri LEADER/FLAG de succes.Acţiunea 2 – Studiile (excluzând evaluarea) necesare implementării POP:1. cheltuieli pentru realizarea de studii ştiinţifice privind resursele acvatice vii;2. cheltuieli pentru realizarea de studii de piaţă cu privire la potenţialul consumului de peşte;3. cheltuieli pentru realizarea de studii de fezabilitate în vederea realizării de porturi pescăreşti şi puncte de debarcare;4. cheltuieli pentru realizarea de studii de fezabilitate în vederea realizării bursei de peşte;5. cheltuieli pentru realizarea de studii de fezabilitate în vederea creării pieţei de gross;6. cheltuieli pentru elaborarea unui master plan pentru acvacultură;7. cheltuieli cu alte studii necesare implementării POP.Acţiunea 3 – Publicitatea şi informarea:a) mijloacele şi formele de informare:1. cheltuieli pentru dezvoltarea şi reactualizarea permanentă a paginii web a autorităţii de management (conceptualizare, design, soft, utilizator etc.);2. cheltuieli de comunicare, informare şi publicitate, difuzarea spoturilor publicitare, radio şi TV, conceperea şi producţia de spoturi radio şi TV, publicitatea prin intermediul presei scrise, organizarea de sesiuni de training şi informare pentru reprezentanţi ai mass-mediei, servicii de monitorizare media;3. cheltuieli pentru realizarea de spoturi publicitare, prezentări audiovideo la radio şi TV;b) informarea părţilor interesate:1. cheltuieli pentru asigurarea unui flux adecvat de informaţii şi publicitate, informarea publicului larg (postere, broşuri, ghiduri, fluturaşi, bannere etc.) şi diseminarea POP;2. cheltuieli pentru organizarea de seminare şi ateliere/întâlniri de lucru;3. cheltuieli pentru realizarea de campanii speciale de informare şi publicitate;4. cheltuieli privind organizarea de evenimente în vederea promovării POP;5. cheltuieli privind sesiuni de instruire pentru beneficiari.Alte activităţi de asistenţă tehnică:1. cheltuieli cu personalul1.1. cheltuieli cu salarii şi asimilate:a) salarii;b) prime, stimulente, bonusuri, ore suplimentare, sporuri (conform legislaţiei în vigoare);1.2. cheltuieli cu contribuţii sociale aferente remuneraţiilor, cheltuielilor salariale şi cheltuielilor asimilate acestora (contribuţii angajaţi şi angajatori):a) contribuţii de asigurări sociale de stat;b) contribuţii de asigurări de şomaj;c) contribuţii de asigurări sociale de sănătate;d) contribuţii de asigurări pentru accidente de muncă şi boli profesionale;e) alte contribuţii;1.3. sporuri pentru complexitatea muncii (pentru audit/control financiar preventiv propriu);2. cheltuieli cu cazarea, transportul şi diurna2.1. transport de persoane (personal propriu, alte persoane);2.2. transport de materiale şi echipamente;2.3. cazare;2.4. diurnă;2.5. alte costuri aferente transportului (taxă de înmatriculare, taxă de mediu, taxă certificat de înmatriculare, taxă plăcuţe numere de înmatriculare, RCA, CASCO, rovinietă, taxe şi abonamente de parcare, taxe de pod şi altele asimilate, inclusiv pentru ambarcaţiuni);––––Pct. 2.5, secţiunea 3, acţiunea 3, litera S – Măsura 5.1, pct. II din anexă a fost modificat de pct. 17 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.3. cheltuieli aferente managementului POP3.1. cheltuieli cu materialele tipărite;3.2. traducere şi interpretare;3.3. servicii de sonorizare;3.4. prelucrarea datelor;3.5. conectarea la reţele informatice;3.6. întreţinerea, actualizarea şi dezvoltarea aplicaţiilor informatice;3.7. cheltuieli aferente procedurilor de achiziţie publică;3.8. achiziţionarea de publicaţii, cărţi, reviste de specialitate, în format tipărit şi/sau electronic;3.9. abonamente la publicaţii de specialitate;3.10. concesiuni, brevete, licenţe, mărci comerciale, drepturi şi active similare;3.11. materiale consumabile:a) cheltuieli cu materialele auxiliare;b) cheltuieli cu combustibilul;c) cheltuieli cu piesele de schimb;d) cheltuieli cu alte materiale consumabile.3.12. materiale de natura obiectelor de inventar – birotică, papetărie;3.13. studii, analize, rapoarte şi strategii;3.14. furnituri de birou;4. cheltuieli financiare şi juridice4.1. asigurarea medicală pentru călătoriile în străinătate;4.2. cheltuieli aferente deschiderii, administrării şi operării conturilor dedicate, proiectelor;4.3. consultanţă şi expertiză tehnică, financiară, contabilă şi juridică;4.4. servicii de evaluare;4.5. taxe notariale;4.6. servicii de audit;5. cheltuieli pentru achiziţii de:a) imobile (sediu), inclusiv prin leasing;b) mijloace de transport, autoturisme, barcă din fibră de sticlă şi şalupă pentru control, inclusiv prin leasing, necesare desfăşurării activităţii de implementare a POP;––––Lit. b) a subpct. 5, litera S – Măsura 5.1, pct. II din anexă a fost modificată de pct. 18 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.c) aparatură birotică, mobilier, echipamente de calcul şi accesorii, instalaţii, alte dotări de echipamente pentru buna funcţionare a MADR – DGP – AMPOP;––––Lit. c) a subpct. 5, litera S – Măsura 5.1, pct. II din anexă a fost modificată de pct. 18 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.6. cheltuieli pentru închirieri, amortizări şi leasing6.1. cheltuieli cu închirierea (locaţii, bunuri):a) închiriere de sedii administrative şi/sau operative, inclusiv depozite;b) închiriere de spaţii pentru desfăşurarea diverselor activităţi;c) închiriere de echipamente;d) închiriere de vehicule;e) închiriere de diverse bunuri;6.2.cheltuieli cu amortizarea activelor;6.3. rate de leasing plătite de utilizatorul de leasing pentru:a) echipamente;b) autovehicule, barcă, şalupă;––––Lit. b) a subpct. 6.3, litera S – Măsura 5.1, pct. II din anexă a fost modificată de pct. 19 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.c) diverse bunuri;7. cheltuieli cu utilităţile:a) apă şi canalizare;b) servicii de salubrizare;c) energie electrică;d) energie termică şi/sau gaze naturale;e) telefoane, fax, internet, acces la baze de date;f) servicii poştale;g) servicii de curierat;7.1. servicii de administrare a clădirilor:a) întreţinere curentă;b) asigurarea securităţii clădirilor;c) salubrizare şi igienizare;7.2. cheltuieli cu servicii de instalare, întreţinere şi reparare echipamente şi mijloace de transport:a) instalare echipamente;b) întreţinere echipamente;c) reparaţii echipamente;d) întreţinere mijloace de transport;e) reparare mijloace de transport;7.3. arhivarea fizică şi/sau electronică a documentelor;––––Subpct. 7.3, litera S – Măsura 5.1, pct. II din anexă a fost modificat de pct. 20 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.8. cheltuieli de informare şi publicitate8.1. cheltuieli de informare şi publicitate pentru program:a) producţia materialelor şi mijloacelor publicitare şi de informare – designul, construcţia şi montajul, alte cheltuieli ocazionate de această activitate, inclusiv pentru cele amplasate şi/sau distribuite la sediile MADR – DGP – AMPOP;––––Lit. a) a subpct. 8.1, litera S – Măsura 5.1, pct. II din anexă a fost modificată de pct. 21 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.b) tipărirea/multiplicarea, producţia materialelor publicitare şi de informare;c) difuzarea materialelor publicitare şi de informare;d) dezvoltare/adaptare de pagini web;e) producţia, tipărirea/multiplicarea şi distribuţia de materiale promoţionale;f) închirierea spaţiului de antenă privind organizarea de evenimente, conferinţe, workshopuri, inclusiv campanii de mediatizare şi conştientizare (difuzarea şi producţia spoturilor publicitare radio şi TV);g) publicitate prin intermediul presei;8.2. cheltuieli de informare şi publicitate pentru POP – designul, construcţia şi montajul, alte cheltuieli ocazionate de această activitate, inclusiv pentru cele amplasate şi/sau distribuite la sediile MADR – DGP – AMPOP:––––Subpct. 8.2, litera S – Măsura 5.1, pct. II din anexă a fost modificat de pct. 22 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.9. cheltuieli aferente organizării de evenimente9.1. cheltuieli pentru instruirea personalului din Autoritatea de management/organismele intermediare şi a potenţialilor beneficiari;9.2. cheltuieli efectuate pentru organizarea de/participarea la evenimente, seminare, conferinţe, sesiuni de informare, organizarea comitetelor de evaluare şi selecţie, a comitetelor de monitorizare, a reuniunilor de lucru, a întâlnirilor de tip team building;––––Subpct. 9.2, litera S – Măsura 5.1, pct. II din anexă a fost modificat de pct. 22 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.9.3. cheltuieli de participare la târguri şi expoziţii cu tematică pentru pescuit şi/sau acvacultură, altele de referinţă pentru implementarea POP, inclusiv internaţionale;––––Subpct. 9.3, litera S – Măsura 5.1, pct. II din anexă a fost modificat de pct. 22 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.10. cheltuieli efectuate privind consultanţa şi expertiza tehnică, financiară, contabilă, fiscală şi juridică cu privire la implementarea POP (inclusiv pentru elaborarea de rapoarte, strategii, ghiduri şi metodologii);11. cheltuieli pentru înfiinţarea unei reţele naţionale a grupurilor locale;12. cheltuieli privind sprijinirea înfiinţării grupurilor locale în etapa pregătitoare;13. cheltuieli cu reabilitarea/modernizarea clădirilor;14. cheltuieli cu reabilitarea/modernizarea utilităţilor:a) alimentare cu apă, canalizare;b) alimentare cu gaze naturale;c) agent termic;d) căi de acces;e) facilităţi de acces pentru persoane cu dizabilităţi;f) energie electrică.15. cheltuieli pentru pregătirea şi elaborarea documentelor aferente perioadei de programare 2014-2020.––––Subpct. 15, litera S – Măsura 5.1, pct. II din anexă a fost introdus de art. I din ORDINUL nr. 336 din 26 februarie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 161 din 5 martie 2014.16. cheltuieli pentru achiziţionarea unei nave de cercetare;––––Subpct. 16, litera S – Măsura 5.1, pct. II din anexă a fost introdus de art. I din ORDINUL nr. 706 din 12 mai 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 372 din 20 mai 2014.17. cheltuieli privind achiziţionare de echipament de protecţie;––––Subpct. 17, litera S – Măsura 5.1, pct. II din anexă a fost introdus de art. I din ORDINUL nr. 706 din 12 mai 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 372 din 20 mai 2014.18. cheltuieli pentru achiziţionarea unei bărci din fibră de sticlă, a unei şalupe fluviale de control şi a altor mijloace de transport, conform prevederilor actelor normative care reglementează funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.––––Subpct. 18, litera S – Măsura 5.1, pct. II din anexă a fost modificat de pct. 22 al art. I din ORDINUL nr. 1.453 din 25 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014.––––Punctul II din anexă a fost modificat de art. I din ORDINUL nr. 24 din 28 ianuarie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 97 din 7 februarie 2011.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x