ORDIN nr. 39 din 23 ianuarie 2014

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 02/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 87 din 4 februarie 2014
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 28ABROGA PEORDIN 342 12/03/2008
ART. 28ABROGA PENORMA 12/03/2008
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 948 11/07/2013
ActulREFERIRE LAHG 24 23/01/2013 ART. 5
ActulREFERIRE LAOG (R) 19 18/08/1997 ART. 12
ART. 28ABROGA PEORDIN 342 12/03/2008
ART. 28ABROGA PENORMA 12/03/2008
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DELEGE 270 25/11/2020

privind stabilirea echipajului minim de siguranţă pentru navele maritime care arborează pavilion român



Având în vedere prevederile Ordinului ministrului transporturilor nr. 948/2013 pentru aplicarea Principiilor de stabilire a echipajului minim de siguranţă, adoptate de Adunarea Organizaţiei Maritime Internaţionale prin Rezoluţia A.1047 (27) din 30 noiembrie 2011, ale art. 12 lit. e) şi j) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 24/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul transporturilor emite următorul ordin: + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Secţiunea 1Definiţii + 
Articolul 1Termenii folosiţi în prezentul ordin şi în anexele la acesta au următoarele înţelesuri:a) Autoritatea Navală Română – autoritatea centrală de specialitate din subordinea Ministerului Transporturilor, autoritate de stat în domeniul transportului maritim şi pe căile navigabile interioare, căreia ministerul i-a delegat competenţe privind ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin, denumită în continuare ANR;b) certificatul privind echipajul minim de siguranţă – documentul emis de ANR pentru fiecare navă, prin care se stabilesc numărul şi funcţiile echipajului minim de siguranţă.
 + 
Secţiunea a 2-aDomeniul de aplicare + 
Articolul 2(1) Prezentul ordin privind stabilirea echipajului minim de siguranţă se aplică tuturor navelor maritime care arborează pavilion român.(2) Prezentul ordin nu se aplică navelor militare, navelor din dotarea Poliţiei de Frontieră Române, Poliţiei Române şi Autorităţii Naţionale a Vămilor.
 + 
Secţiunea a 3-aDispoziţii generale + 
Articolul 3(1) Echipajul minim de siguranţă stabilit prin prezentul ordin trebuie să se afle la bordul navei, astfel încât în orice moment să fie asigurate: operarea în siguranţă a navei, securitatea acesteia şi protecţia mediului.(2) Lipsa de la bord a oricărei persoane care face parte din echipajul minim de siguranţă, la plecarea navei din port, va atrage oprirea navei din navigaţie de către ofiţerii de căpitănie şi sancţionarea proprietarului/operatorului navei, în conformitate cu prevederile legale.(3) Echipajul minim de siguranţă pentru navele care au automatizări pentru exploatarea şi supravegherea echipamentelor de bord se stabileşte de către ANR, la cererea proprietarului/operatorului navei.(4) Pentru navele aflate în staţionare, în reparaţii, în parcul rece sau la iernatic, proprietarul sau operatorul navei va răspunde, în conformitate cu prevederile legale, dacă la bord nu sunt prezente persoanele care fac parte din echipajul minim de siguranţă.
 + 
Articolul 4(1) Certificatul privind echipajul minim de siguranţă pentru navele maritime care navighează în afara apelor naţionale navigabile, precum şi Certificatul privind echipajul minim de siguranţă pentru navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice şi care navighează în apele naţionale navigabile se emit în baza unei cereri puse la dispoziţie de căpitănia de port, completată de proprietarul/operatorul navei.(2) Certificatul privind echipajul minim de siguranţă, solicitat la alin. (1), se emite în baza unei cereri a proprietarului sau operatorului navei, prevăzută în anexa nr. 6, conform căreia datele tehnice şi automatizările pentru exploatarea şi supravegherea echipamentelor sunt reale.(3) Certificatul privind echipajul minim de siguranţă, solicitat la alin. (1), se retrage în cazul în care ofiţerii de căpitănie constată că informaţiile cuprinse în cererea prevăzută în anexa nr. 6 nu sunt adevărate şi corecte.(4) După intrarea în vigoare a prezentului ordin, navelor maritime care navighează în afara apelor naţionale navigabile li se va emite un nou certificat privind echipajul minim de siguranţă, conform prevederilor prezentului ordin.(5) După intrarea în vigoare a prezentului ordin, navelor maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice şi care navighează în apele naţionale navigabile li se va adnota corespunzător în certificatul privind echipajul minim de siguranţă existent, conform prevederilor prezentului ordin.
 + 
Articolul 5Valabilitatea certificatului privind echipajul minim de siguranţă este de 5 ani de la data emiterii.
 + 
Articolul 6În funcţie de nevoile de operare ale navei, proprietarul/operatorul va asigura, pe lângă echipajul minim de siguranţă, personal navigant suplimentar, precum şi personal auxiliar.
 + 
Capitolul IIReguli de normare a echipajului minim de siguranţă + 
Articolul 7La navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice şi care îşi desfăşoară activitatea la distanţe mai mari de 24 de mile marine în afara porturilor româneşti sau care fac un singur voiaj internaţional, personalul din cadrul echipajului minim de siguranţă se va suplimenta în funcţie de complexitatea activităţii şi de durata ei.
 + 
Articolul 8(1) Navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice şi care vor fi folosite în navigaţie în apele interioare navigabile vor avea la bord un căpitan fluvial categoria B sau un căpitan fluvial categoria A ori un posesor de certificat de competenţă pentru navigaţia pe Rin şi vor naviga cu echipajul maritim îmbarcat.(2) Navele de navigaţie interioară, cu excepţia navelor de pasageri, care vor fi folosite în porturile maritime, vor avea la bord un posesor de certificat de competenţă de navigaţie pe Rin sau un căpitan fluvial categoria A ori un căpitan maritim portuar sau un pilot maritim şi vor naviga cu echipajul îmbarcat pentru nave de navigaţie interioară.(3) Navele de pasageri de navigaţie interioară, pe timpul manevrei în porturile maritime, vor avea în mod obligatoriu la bord un pilot maritim.
 + 
Articolul 9Proprietarii/Operatorii vor fi direct şi singurii răspunzători de consecinţele nerespectării dotării navelor cu echipaj minim de siguranţă şi vor fi sancţionaţi conform legislaţiei în vigoare.
 + 
Capitolul IIINave în staţionare, în reparaţii, în parc rece, în iernatic + 
Secţiunea 1Nave în staţionare + 
Articolul 10(1) Pe timpul staţionării în porturi, la navele maritime aflate în exploatare se va organiza serviciul de gardă în schimburi, executat de persoane care fac parte din echipajul minim de siguranţă.(2) La navele maritime al căror echipaj minim de siguranţă este de maximum 12 persoane, serviciul de gardă va fi efectuat de cel puţin două persoane, dintre care o persoană posesoare a unui certificat de competenţă punte şi cealaltă, posesoare a unui certificat de competenţă sau certificat de capacitate maşină, conducerea serviciului de gardă revenind persoanei posesoare de certificat de competenţă care execută serviciul de gardă la punte.(3) La navele maritime al căror echipaj minim de siguranţă depăşeşte 12 persoane, serviciul de gardă va fi efectuat de către o pătrime din numărul persoanelor care fac parte din echipajul minim de siguranţă, dintre care cel puţin un posesor al unui certificat de competenţă punte şi un posesor al unui certificat de competenţă maşină.
 + 
Articolul 11(1) La navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice, serviciul de gardă va fi efectuat în schimburi, cu minimum o persoană/schimb, atunci când puterea motorului este mai mică sau egală cu 750 kW, şi cu două persoane/schimb, atunci când puterea motorului este mai mare de 750 kW.(2) La navele maritime desemnate pentru intervenţii, precum şi la cele destinate efectuării serviciilor de siguranţă – pilotajul şi remorcajul de manevră al navelor în porturi, activitatea se desfăşoară în schimburi, iar personalul minim de siguranţă normat pentru un schimb va trebui să se afle permanent la bord, fiecare asemenea navă putând fi în orice moment aptă să plece la intervenţie.
 + 
Articolul 12(1) În cazul unui număr de maximum 4 nave maritime aparţinând aceluiaşi proprietar/operator şi destinate să efectueze servicii portuare sau tehnice, scoase din serviciu la cererea proprietarului/operatorului pentru o perioadă de timp limitată şi care staţionează în acelaşi loc, serviciul de gardă prin care se asigură paza şi siguranţa întregului grup de nave poate fi efectuat de către un marinar şi un motorist, fiecare cu cel puţin 2 ani vechime în funcţie.(2) Scoaterea din serviciu se face în baza unei solicitări motivate a proprietarului/operatorului navei şi aprobată de căpitănia de port. Perioada scoaterii din serviciu a navei/navelor nu poate fi mai mică de 7 zile calendaristice.(3) În situaţia în care ofiţerii de căpitănie constată că una sau mai multe dintre condiţiile ce au stat la baza aprobării scoaterii din serviciu nu mai există, serviciul de gardă se va efectua pentru fiecare navă, în condiţiile prezentului ordin.
 + 
Articolul 13Pe navele maritime cu destinaţia de hotel plutitor, restaurant plutitor şi altele asemenea, serviciul de gardă va fi efectuat de un marinar cu cel puţin 2 ani vechime în funcţie.
 + 
Secţiunea a 2-aNave în reparaţii + 
Articolul 14(1) La navele maritime aflate în reparaţii, serviciul de gardă se va organiza în schimburi şi va fi efectuat de către o pătrime din numărul persoanelor care fac parte din echipajul minim de siguranţă, dintre care cel puţin un posesor al unui certificat de competenţă punte şi un posesor al unui certificat de competenţă maşină.(2) La navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice, aflate în reparaţii, serviciul de gardă va fi efectuat de cel puţin două persoane care fac parte din echipajul minim de siguranţă.
 + 
Articolul 15Excepţie de la prevederile art. 14 fac navele aflate în reparaţie capitală, care sunt preluate în întregime de şantierul care efectuează reparaţiile, acesta asumându-şi toate responsabilităţile.
 + 
Secţiunea a 3-aNave în parc rece (în conservare sau pentru dezmembrare) + 
Articolul 16(1) La navele maritime aflate în parc rece, serviciul de gardă va fi organizat în schimburi şi va fi efectuat de două persoane care fac parte din echipajul minim de siguranţă, pentru fiecare navă.(2) La navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice, serviciul de gardă va fi organizat în schimburi şi va fi efectuat de către o persoană care face parte din echipajul minim de siguranţă, pentru fiecare navă.
 + 
Articolul 17La navele maritime, cu orice destinaţie, ale aceluiaşi proprietar/operator, aflate în parc rece, grupate maximum 4 în acelaşi loc, serviciul de gardă va fi organizat în schimburi şi va fi efectuat de două persoane care fac parte din echipajul minim de siguranţă, pentru întregul grup.
 + 
Articolul 18În situaţii deosebite, din dispoziţia ANR, proprietarul/operatorul navei va suplimenta personalul de gardă.
 + 
Secţiunea a 4-aNave în iernatic + 
Articolul 19Personalul necesar siguranţei navelor aflate în iernatic şi în parc rece va fi avizat de către căpitănia portului care supraveghează şi urmăreşte organizarea şi funcţionarea acestora.
 + 
Capitolul IVNormarea navelor maritime cu echipaj minim de siguranţăNave maritime + 
Articolul 20(1) Pentru navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice, echipajul minim de siguranţă este normat pentru un schimb de lucru.(2) Durata unui schimb de lucru nu va fi mai mare de 12 ore.(3) Pentru navele maritime nepropulsate care efectuează servicii portuare sau tehnice şi care nu au la bord echipamente tehnologice şi altele asemenea, manevra, paza şi securitatea lor în exploatare se asigură de remorcherul de manevră, iar pe timpul staţionării se aplică prevederile art. 11, 16 şi 17, după caz.
 + 
Articolul 21(1) Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime, cu excepţia celor cu destinaţie specială, este prevăzut în anexa nr. 1.(2) Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime cu destinaţie specială este prevăzut în anexa nr. 2.(3) Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime propulsate care efectuează servicii portuare sau tehnice este prevăzut în anexa nr. 3.(4) Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime nepropulsate este prevăzut în anexa nr. 4.(5) Cererea privind echipajul minim de siguranţă pentru navele maritime care navighează în afara apelor naţionale navigabile este prevăzută în anexa nr. 5.(6) Cererea privind echipajul minim de siguranţă pentru navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice şi care navighează în apele naţionale navigabile este prevăzută în anexa nr. 6.
 + 
Articolul 22Forma şi conţinutul Certificatului privind echipajul minim de siguranţă pentru navele maritime care navighează în afara apelor naţionale navigabile sunt prevăzute în anexa nr. 7.
 + 
Articolul 23Forma şi conţinutul Certificatului privind echipajul minim de siguranţă pentru navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice şi care navighează în apele naţionale navigabile sunt prevăzute în anexa nr. 8.
 + 
Capitolul VDispoziţii finale + 
Articolul 24Contravenţiile la prevederile prezentului ordin se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 25Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 26Autoritatea Navală Română va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 27Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la 30 de zile de la publicare.
 + 
Articolul 28La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului transporturilor nr. 342/2008 pentru aprobarea Normelor privind stabilirea echipajului minim de siguranţă pentru navele maritime care arborează pavilion român, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 230 din 25 martie 2008, se abrogă.p. Ministrul transporturilor,Constantin Matei,subsecretar de statBucureşti, 23 ianuarie 2014.Nr. 39.
 + 
Anexa 1Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime,cu excepţia celor cu destinaţie specială

*Font 7*

┌────┬───────────┬─────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ │ │ │ Toate categoriile de nave maritime, cu excepţia celor cu destinaţie specială ││ │ │ ├───┬─────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬─────────────┤│Nr. │Funcţia │Limita de │ │ │Mărfuri generale şi │ Tancuri │ Ro-Ro, feribot, │ Pasagere ││crt.│ │competenţă │TB │500 │mărfuri în vrac │ │ portcontainere │ ││ │ │ │≤ ││ │ │ │500│3000 ├──────┬──────┬──────┼──────┬──────┬──────┼──────┬──────┬──────┼───────┬─────┤│ │ │ │ │ │3000 │10000 │TB > │3000 │10000 │TB > │3000 │10000 │TB > │Până la│Peste││ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │10000 │30000 │ │10000 │30000 │ │10000 │30000 │ │de │de ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │pasa- │pasa-││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │geri │geri │├────┼───────────┼─────────────┼───┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼─────┤│1. │Comandant │TB ≤ 500 │ 1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ ├─────────────┼───┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼─────┤│ │ │500 │ │ │3000 │ │ 1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ ├─────────────┼───┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼─────┤│ │ │TB > 3000 │ │ │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │├────┼───────────┼─────────────┼───┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼─────┤│2. │Ofiţer │500 │ │punte │3000 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │secund ├─────────────┼───┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼─────┤│ │ │TB > 3000 │ │ │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │├────┼───────────┼─────────────┼───┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼─────┤│3. │Ofiţer │TB ≤ 500 │ 1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │punte ├─────────────┼───┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼─────┤│ │ │TB > 3000 │ │ 1 │ 1 │ 2 │ 2 │ 1 │ 2 │ 2 │ 1 │ 2 │ 2 │ 2 │ 3 │├────┼───────────┼─────────────┼───┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼─────┤│4. │Şef mecanic│750 ≤ kW ≤ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │3000 │ │ 1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ ├─────────────┼───┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼─────┤│ │ │kW > 3000 │ │ │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │├────┼───────────┼─────────────┼───┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼─────┤│5. │Ofiţer │750 ≤ kW ≤ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │mecanic │3000 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │secund ├─────────────┼───┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼─────┤│ │ │kW > 3000 │ │ │ │ 1 │ 1 │ │ 1 │ 1 │ │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │├────┼───────────┼─────────────┼───┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼─────┤│6. │Ofiţer │ │ 1 │ 1 │ 1 │ 2 │ 2 │ 1 │ 2 │ 2 │ 1 │ 2 │ 2 │ 2 │ 2 ││ │mecanic │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼───────────┼─────────────┼───┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼─────┤│7. │Ajutor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ 1 │ 1 ││ │ofiţer │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │mecanic │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼───────────┼─────────────┼───┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼─────┤│8. │Motorist │ │ 1 │ 2 │ 2 │ 2 │ 2 │ 1 │ 2 │ 2 │ 2 │ 2 │ 2 │ 2 │ 2 │├────┼───────────┼─────────────┼───┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼─────┤│9. │Şef │ │ │ │ │ │ 1 │ │ │ 1 │ │ │ │ 1 │ 1 ││ │timonier │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │maritim │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼───────────┼─────────────┼───┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼─────┤│10. │Timonier │ │ 1 │ 2 │ 2 │ 2 │ 2 │ 2 │ 2 │ 2 │ 2 │ 2 │ 2 │ 2 │ 2 │├────┼───────────┼─────────────┼───┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼─────┤│11. │Marinar │ │ │ │ │ 1 │ 1 │ │ 1 │ 1 │ │ 1 │ 2 │ 2 │ 3 │├────┼───────────┼─────────────┼───┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼─────┤│12. │Pompagiu │ │ │ │ │ │ │ 1 │ 1 │ 1 │ │ │ │ │ │├────┼───────────┼─────────────┼───┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼─────┤│13. │Ofiţer │ │ │ │ │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 ││ │electrician│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼───────────┼─────────────┼───┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼─────┤│14. │Şef │ │ │ │ │ │ 1 │ │ │ 1 │ │ │ 1 │ 1 │ 1 ││ │echipaj │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼───────────┼─────────────┼───┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼─────┤│15. │Bucătar │ │ │ │ 1*1)│ 1*1)│ 1*1)│ 1*1)│ 1*1)│ 1*1)│ 1*1)│ 1*1)│ 1*1)│ 1*1)│ 1*1)│├────┼───────────┼─────────────┼───┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼─────┤│16. │Medic │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ 1*2)│ 2*2)│└────┴───────────┴─────────────┴───┴─────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴───────┴─────┘––-*1) Pentru navele aflate în marş al căror echipaj este format din minimum 10 persoane, prezenţa bucătarului la bord este obligatorie.*2) Fiecare navă care are la bord 100 de persoane sau mai mult şi care efectuează în mod obişnuit voiaje internaţionale care depăşesc 3 zile trebuie să aibă la bord un medic, însărcinat cu îngrijirile medicale. + 
Anexa 2Echipajul minim de siguranţă alnavelor maritime cu destinaţie specială

*Font 7*

┌────┬───────────┬─────────────┬─────────────┬─────────────────┬───────────────┬─────────┬────────┬───────┐│Nr. │ Funcţia │ Limita de │Remorchere │ Iahturi cu │ Nave de │Nave de │Nave │Nave de││crt.│ │ competenţă │ │lungimea mai mare│pescuit costier│cercetări│pentru │căutare││ │ │ │ │ de 24 m │ cu zonă de │de pros- │deser- │ şi ││ │ │ │ │ │ navigaţie │pecţiuni │virea │salvare││ │ │ ├───────┬─────┼────────┬────────┼───────┬───────┤geologice│unităţi-│Tip SAR││ │ │ │Până la│Peste│Până la │ Peste │până la│până la│ │lor de │ ││ │ │ │3000 kW│3000 │ 12 │ 12 │24Mm │50 Mm │ │foraj │ ││ │ │ │ │kW │pasageri│pasageri│faţă de│faţă de│ │marin │ ││ │ │ │ │ │ │ │coastă │coastă │ │ │ │├────┼───────────┼─────────────┼───────┼─────┼────────┼────────┼───────┼───────┼─────────┼────────┼───────┤│ 1. │Comandant │TB ≤ 500 │ – │ – │ – │ – │ – │ 1*)│ – │ – │ – ││ │ ├─────────────┼───────┼─────┼────────┼────────┼───────┼───────┼─────────┼────────┼───────┤│ │ │500 │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │├────┼───────────┼─────────────┼───────┼─────┼────────┼────────┼───────┼───────┼─────────┼────────┼───────┤│ 2. │**)Căpitan │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │maritim │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │portuar │ │ – │ – │ – │ – │ – │ 1*)│ – │ – │ – │├────┼───────────┼─────────────┼───────┼─────┼────────┼────────┼───────┼───────┼─────────┼────────┼───────┤│ 3. │Conducător │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │de şalupă │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │maritimă │ │ – │ – │ – │ – │ 1*) │ – │ – │ – │ – │├────┼───────────┼─────────────┼───────┼─────┼────────┼────────┼───────┼───────┼─────────┼────────┼───────┤│ 4. │Ofiţer │500 │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │punte ││ │secund ├─────────────┼───────┼─────┼────────┼────────┼───────┼───────┼─────────┼────────┼───────┤│ │ │TB >3000 │ – │ – │ – │ – │ – │ – │ – │ – │ – │├────┼───────────┼─────────────┼───────┼─────┼────────┼────────┼───────┼───────┼─────────┼────────┼───────┤│ 5. │Ofiţer │TB ≤ 500 │ – │ – │ – │ – │ 1*) │ – │ – │ – │ – ││ │punte ├─────────────┼───────┼─────┼────────┼────────┼───────┼───────┼─────────┼────────┼───────┤│ │ │TB >3000 **) │ 1 │ 2 │ 1 │ – │ – │ 1*)│ 1 │ 1 │ 1 │├────┼───────────┼─────────────┼───────┼─────┼────────┼────────┼───────┼───────┼─────────┼────────┼───────┤│ 6. │Şef mecanic│750 ≤ kw │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │≤ 3000 │ 1*1) │ – │ – │ – │ – │ – │ – │ – │ – ││ │ ├─────────────┼───────┼─────┼────────┼────────┼───────┼───────┼─────────┼────────┼───────┤│ │ │kw >3000 │ – │ 1 │ – │ – │ – │ – │ 1 │ 1 │ – │├────┼───────────┼─────────────┼───────┼─────┼────────┼────────┼───────┼───────┼─────────┼────────┼───────┤│ 7. │**)Şef │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │mecanic │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │maritim │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │portuar │ │ – │ – │ – │ – │ – │ 1*)│ – │ – │ – │├────┼───────────┼─────────────┼───────┼─────┼────────┼────────┼───────┼───────┼─────────┼────────┼───────┤│ 8. │Ofiţer │kw >3000 │ 1*1) │ – │ – │ – │ – │ – │ – │ – │ – ││ │mecanic │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │secund │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼───────────┼─────────────┼───────┼─────┼────────┼────────┼───────┼───────┼─────────┼────────┼───────┤│ 9. │**)Ofiţer │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │mecanic │kw >3000 │ 1 │ 2 │ 1 │ 1 │ – │ 1*)│ 1 │ 1 │ 1 │├────┼───────────┼─────────────┼───────┼─────┼────────┼────────┼───────┼───────┼─────────┼────────┼───────┤│10. │Timonier │ │ 1 │ 2 │ – │ 1 │ – │ │ 1 │ 2 │ – │├────┼───────────┼─────────────┼───────┼─────┼────────┼────────┼───────┼───────┼─────────┼────────┼───────┤│11. │Motorist │ │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ – │├────┼───────────┼─────────────┼───────┼─────┼────────┼────────┼───────┼───────┼─────────┼────────┼───────┤│12. │Bucătar │ │ – │ 1*2)│ – │ – │ – │ – │ – │ – │ – │└────┴───────────┴─────────────┴───────┴─────┴────────┴────────┴───────┴───────┴─────────┴────────┴───────┘––-Notă *) Pentru nave de pescuit costier:– cu zona de navigaţie până la 24 Mm faţă de coastă, conducerea navei poate fi asigurată de funcţiile "conducător de şalupă" sau "ofiţer punte" pe nave cu TB ≤ 500;– cu zona de navigaţie până la 50 Mm faţă de coastă, conducerea navei poate fi asigurată de funcţiile "comandant" pe nave cu TB ≤ 500 sau "căpitan maritim portuar" sau "ofiţer punte" pe nave cu TB > 3000, iar supravegherea Compartimentului maşini poate fi asigurată de funcţiile "şef mecanic maritim portuar" sau "ofiţer mecanic" pe nave cu putere motor >3000 kW.Notă **) Pentru navele de pescuit costier cu zonă de navigaţie până la 50 Mm faţă de coastă, căpitanul maritim portuar/ofiţerul de punte pe nave cu TB >3000, precum şi şeful mecanic maritim portuar/ofiţerul mecanic pe nave cu puterea >3000 kw trebuie să posede o îmbarcare pe funcţia menţionată de cel puţin 2 ani vechime.*1) Pentru remorcherele cu P ≤ 3000 kw, funcţia de şef mecanic poate fi asigurată de şef mecanic cu 750 ≤ kw ≤ 3000 sau de ofiţer mecanic secund cu kw >3000.*2) Pentru remorcherele cu P >3000 kw, prezenţa bucătarului la bord este obligatorie când nava se află în marş sau la intervenţie, iar echipajul este format din minimum 10 persoane. + 
Anexa 3Echipajul minim de siguranţă al navelor maritimepropulsate care efectuează servicii portuare sau tehnice

*Font 7*

┌────┬─────────────────────────┬──────────────┬───────┬───────┬─────────┬─────┬──────┬────────┬─────┬──────────────┬────────┐│Nr. │ │Remorchere │ │ │Nave de │ │ │Pasagere│Pilo-│ Şalupe │Nave de ││crt.│ Funcţia │portuare │ │ │stins │Drăgi│Maca- │şi nave │tine ├───────┬──────┤servicii││ │ ├───────┬──────┤Şalande│Tancuri│incendii │ │rale │de pros-│ │Până la│Peste │portuare││ │ │Până la│Peste │ │ │ │ │ │pecţiuni│ │185 kW │185 kW│ ││ │ │750 kW │750 Kw│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼─────────────────────────┼───────┼──────┼───────┼───────┼─────────┼─────┼──────┼────────┼─────┼───────┼──────┼────────┤│ 1. │Căpitan maritim-portuar │ – │ 1 │ – │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ – │ – │ – │ – │├────┼─────────────────────────┼───────┼──────┼───────┼───────┼─────────┼─────┼──────┼────────┼─────┼───────┼──────┼────────┤│ 2. │Ofiţer punte maritim │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │portuar │ 1 │ – │ 1 │ – │ – │ – │ – │ – │ 1 │ – │ – │ – │├────┼─────────────────────────┼───────┼──────┼───────┼───────┼─────────┼─────┼──────┼────────┼─────┼───────┼──────┼────────┤│ 3. │Şef mecanic maritim │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │portuar │ – │ 1 │ – │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ – │ – │ – │ – │ – │├────┼─────────────────────────┼───────┼──────┼───────┼───────┼─────────┼─────┼──────┼────────┼─────┼───────┼──────┼────────┤│ 4. │Ofiţer mecanic maritim │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │portuar │ 1 │ – │ 1 │ – │ – │ – │ – │ 1 │ 1 │ – │ – │ – │├────┼─────────────────────────┼───────┼──────┼───────┼───────┼─────────┼─────┼──────┼────────┼─────┼───────┼──────┼────────┤│ 5. │Motorist │ – │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ – │ – │ 1 │ 1 │├────┼─────────────────────────┼───────┼──────┼───────┼───────┼─────────┼─────┼──────┼────────┼─────┼───────┼──────┼────────┤│ 6. │Marinar │ 1 │ 2 │ – │ 1 │ 1 │ 1 │ – │ 1 │ 1 │ – │ – │ – │├────┼─────────────────────────┼───────┼──────┼───────┼───────┼─────────┼─────┼──────┼────────┼─────┼───────┼──────┼────────┤│ 7. │Şef de echipaj │ – │ – │ – │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ – │ – │ – │ – │ – │├────┼─────────────────────────┼───────┼──────┼───────┼───────┼─────────┼─────┼──────┼────────┼─────┼───────┼──────┼────────┤│ 8. │Electrician │ – │ – │ – │ 1 │ – │ – │ – │ – │ – │ – │ – │ – │├────┼─────────────────────────┼───────┼──────┼───────┼───────┼─────────┼─────┼──────┼────────┼─────┼───────┼──────┼────────┤│ 9. │Conducător de şalupă │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │maritimă │ – │ – │ – │ – │ – │ – │ – │ – │ – │ 1 │ 1 │ 1 │├────┴─────────────────────────┼───────┼──────┼───────┼───────┼─────────┼─────┼──────┼────────┼─────┼───────┼──────┼────────┤│ Total persoane │ 3 │ 5 │ 3 │ 6 │ 5 │ 5 │ 4 │ 4 │ 3 │ 1 │ 2 │ 2 │└──────────────────────────────┴───────┴──────┴───────┴───────┴─────────┴─────┴──────┴────────┴─────┴───────┴──────┴────────┘ + 
Anexa 4Echipajul minim de siguranţă alnavelor maritime nepropulsate

*Font 9*
Nr.
crt.

Funcţie

Doc plutitor

Tancuri

Drăgi

Maca-
rale

Sonete,
deroşeze,
derocatoare
, platforme
derocatoare
Navă
nepropulsate
cu echipament
tehnologic

1.

Şef mecanic maritim
portuar
1 1
2.

Ofiţer mecanic maritim
portuar
1 1
3. Motorist 1 1 1 1 1
4. Marinar 1 1 1
5. Şef de echipaj 1 1 1 1
6. Electrician 1
Total persoane 5 1 4 3 3 1

 + 
Anexa 5 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ │ │ [SIGLA ANR] Incintă Port Constanţa, Nr. 1 ┌─────┐┌────────┐│ │ Constanţa 900 900 │ GL ││ISO 9001││ │ Tel: 0241/61.61.24; 0241/61.61.04; └─────┘└────────┘│ │ Fax: 0241/61.62.29; GL Systems │ │ E-mail: RNA@RNA.RO Certification │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘   Nr. Data:____/_____/______   Cerere privind echipajul minim de siguranţă pentru navele maritime care            navighează în afara apelor naţionale navigabile                     SAFE MANNING APPLICATION       FOR MARITIME SHIPS BEYOND THE NATIONAL NAVIGABLE WATERS ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │Numele navei: Număr oficial: │ │NAME OF SHIP: OFFICIAL NO: │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │Număr IMO: Port de înmatriculare: │ │IMO NO: PORT OF REGISTRY: │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │Tonaj brut (Convenţia ITC '69) Indicativ de apel: │ │GROSS TONNAGE (ITC '69) CALL SIGN: │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │Tipul navei: Anul construcţiei: │ │TYPE OF SHIP: YEAR OF CONSTRUCTION: │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │Lungimea maximă: Lăţimea navei: │ │LOA: BEAM: │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │Număr maşini: │ │MAIN ENGINES: ____________ │ │ │ │Putere motor principal: │ │MAIN ENGINE'S POWER (KW): ____________ │ │ │ │Număr motoare auxiliare: │ │NUMBER OF AUXILIARY ENGINES: _____________ │ │ │ │Nava are clasă de automatizare (nu necesită supraveghere │ │ continuă a compartimentului maşini) Nu Da │ │VESSEL CERTIFIED FOR UMS (UNATTENDED MACHINERY SPACE OPERATION) NO[] YES[]│ │Echipamentul GMDSS: │ │GMDSS EQUIPMENT: [] A1 [] A1+A2 [] A1+A2+A3 [] A1+A2+A3+A4 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │Tipul voiajului (marcaţi căsuţa corespunzătoare) Zona de navigaţie: │ │TYPE OF VOYAGE (PLEASE TICK IN THE BOX WHERE TRADING AREA: __________│ │ APPROPRIATE) │ │Voiaje scurte │ │SHORT VOYAGES [] ________________________│ │Voiaje costiere │ │COASTAL VOYAGES [] │ │Voiaje nelimitate │ │UNRESTRICTED VOYAGES [] │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │Echipajul de siguranţă (completaţi corespunzător) │ │MANNING COMPLEMENT (FILL LIKE AS APPROPRIATE) │ ├────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────┤ │Punte │Maşină │ │ DECK │ ENGINE │ ├────────────────┬───────────────────┼─────────────────┬─────────────────────┤ │Nr. Ofiţeri │Nr. nebrevetaţi │Nr. Ofiţeri │Nr. nebrevetaţi │ │ │punte │mecanici │maşină │ │No. of Officers │No. of Deck Ratings│No. of Engineers │No. of Engine Ratings│ │ Funcţie │ Funcţie │ Funcţie │ Funcţie │ │ RANK │ RANK │ RANK │ RANK │ ├────────────────┼───────────────────┼─────────────────┼─────────────────────┤ │[] Comandant │[] Şef echipaj │[] Şef mecanic │[] Motorist │ │ MASTER │ BOSUN │ CHIEF ENGINEER│ MOTORMAN/OILER │ │[] Ofiţer punte │[] Timonier │[] Ofiţer mecanic│[] Ajutor ofiţer │ │ secund │ │ secund │ mecanic │ │ CHIEF MATE │ ABLE SEAMEN │ SECOND │ ENGINE ASSISTANT │ │ │ │ ENGINEER │ │ │[] Ofiţer de │[] Marinar │[] Ofiţer de │[] Electrician bord │ │ cart punte │ DECK RATING │ cartmaşină │ ELECTRICIAN │ │ DECK OFFICER │[] Bucătar │ ENGINEER │ │ │ │ COOK │ OFFICER │ │ │[] Operator │[] Medic │[] Ofiţer │[] Pompagiu │ │ radio │ DOCTOR │ electrician │ PUMPMAN │ │ RADIO │ │ │ │ │ OPERATOR │ │ │ │ └────────────────┴───────────────────┴─────────────────┴─────────────────────┘ Specificaţi dacă solicitaţi derogări de la cerinţele minime de siguranţă: STATE ANY DEVIATION FROM MINIMUM STANDARDS: ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────── ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────── ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────── ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────── ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────── ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────── ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Date despre armator/operator: PARTICULARS OF OWNER/MANAGER: ┌─────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┐ │Numele armatorului: │Numele operatorului: │ │NAME OF OWNER: │NAME OF MANAGER: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤ │Adresa: │Adresa: │ │ADDRESS: │ADDRESS: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ └─────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘ Date de contact ale solicitantului: CONTACT DETAILS OF APPLICANT: ┌─────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┐ │Numele solicitantului: │Adresa: │ │NAME OF APPLICANT: │ADDRESS: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├───────────────────┬─────────────────┴───────────────┬──────────────────────┤ │Telefon: │Fax: │Mail: │ │PHONE: │FAX: │E-mail: │ └───────────────────┴─────────────────────────────────┴──────────────────────┘ Notă/NOTE:    Prin prezenta confirm că toate informaţiile furnizate de mine în această cerere, precum şi documentele şi dovezile care însoţesc cererea sunt adevărate şi corecte.    I hereby affirm that all information provided by me în this application and its supporting documents and proofs are true and correct to the best. Semnătura solicitantului: Data cererii: APPLICANT'S SIGNATURE: _________ APPLICATION DATE:_______________
 + 
Anexa 6 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ │ │ [SIGLA ANR] Incintă Port Constanţa, Nr. 1 ┌─────┐┌────────┐│ │ Constanţa 900 900 │ GL ││ISO 9001││ │ Tel: 0241/61.61.24; 0241/61.61.04; └─────┘└────────┘│ │ Fax: 0241/61.62.29; GL Systems │ │ E-mail: RNA@RNA.RO Certification │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘  Nr: Data:               Cerere privind echipajul minim de siguranţă     pentru navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice              şi care navighează în apele naţionale navigabile ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │Numele navei: Număr oficial: │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │Număr IMO: Port de înmatriculare: │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │Tonaj Brut: Indicativ de apel: │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │Tipul navei: Anul construcţiei: │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │Lungimea maximă: Lăţimea navei: │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │Maşini: │ │ │ │ Nr. motoare principale/Putere: ___________________ │ │ Număr motoare auxiliare: _________________________ │ │ │ │ Nava are clasă de automatizare: Da [] Nu [] │ │ Necesită supraveghere continuă a compartimentului maşini: Nu [] Da [] │ │────────────────────────────────────────────────────────────────────────────│ │Echipamentul GMDSS: │ │ [] A1 [] A1+A2 [] A1+A2+A3 [] A1+A2+A3+A4 │ │────────────────────────────────────────────────────────────────────────────│ │Tipul voiajului (marcaţi căsuţa corespunzătoare) Zona de navigaţie: ______│ │ │ │[] Voiaje scurte _________________________│ │[] Voiaje costiere │ │[] Voiaje nelimitate │ │────────────────────────────────────────────────────────────────────────────│ │Echipajul de siguranţă (completaţi corespunzător) │ ├─────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤ │ Punte │ Maşină │ ├─────────────────┬───────────────────┼───────────────────┬──────────────────┤ │Nr./Funcţie │Nr. /Funcţie │Nr. / Funcţie │Nr. / Funcţie │ ├──┬──────────────┼─┬─────────────────┼──┬────────────────┼──┬───────────────┤ │ │Comandant │ │Şef echipaj │ │Şef mecanic │ │Motorist │ ├──┼──────────────┼─┼─────────────────┼──┼────────────────┼──┼───────────────┤ │ │Ofiţer punte │ │Conducător de │ │Şef mecanic │ │Electrician │ │ │secund │ │şalupă maritimă │ │maritim-portuar │ │ │ ├──┼──────────────┼─┼─────────────────┼──┼────────────────┼──┼───────────────┤ │ │Ofiţer punte │ │Timonier │ │Ofiţer mecanic │ │Ajutor ofiţer │ │ │ │ │ │ │secund │ │mecanic │ ├──┼──────────────┼─┼─────────────────┼──┼────────────────┼──┼───────────────┤ │ │Căpitan │ │Marinar │ │Ofiţer mecanic │ │Pompagiu │ │ │maritim- │ │ │ │ │ │ │ │ │portuar │ │ │ │ │ │ │ ├──┼──────────────┼─┼─────────────────┼──┼────────────────┼──┼───────────────┤ │ │Ofiţer punte │ │Bucătar │ │Ofiţer mecanic │ │ │ │ │maritim- │ │ │ │maritim-portuar │ │ │ │ │portuar │ │ │ │ │ │ │ └──┴──────────────┴─┴─────────────────┴──┴────────────────┴──┴───────────────┘                                                                         Verso Specificaţi dacă solicitaţi derogări de la cerinţele minime de siguranţă: ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────── ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────── ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────── ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────── ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────── ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────── ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Date despre armator/operator: ┌─────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┐ │Numele armatorului: │Numele operatorului: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤ │Adresa: │Adresa: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ └─────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘  Date de contact ale solicitantului: ┌─────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┐ │Numele solicitantului: │Adresa: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├───────────────────┬─────────────────┴───────────────┬──────────────────────┤ │Telefon: │Fax: │Mail: │ └───────────────────┴─────────────────────────────────┴──────────────────────┘ Notă:    Prin prezenta confirm că toate informaţiile furnizate de mine în această cerere, precum şi documentele şi dovezile care însoţesc cererea sunt adevărate şi corecte. Numele/Semnătura solicitantului Data cererii (reprezentantului legal) ────────────────────────────── ─────────────────── Domnului Căpitan Şef al Portului ……………
 + 
Anexa 7                      CERTIFICAT PRIVIND ECHIPAJUL MINIM DE SIGURANŢĂ                      PENTRU NAVELE MARITIME CARE NAVIGHEAZĂ ÎN AFARA     [SIGLA ANR] APELOR NAŢIONALE NAVIGABILE                             MINIMUM SAFE MANNING CERTIFICATE               FOR MARITIME SHIPS SAILING BEYOND THE NATIONAL NAVIGABLE WATERS       Emis în conformitate cu prevederile Regulii V.14.2 ale Convenţiei      internaţionale din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, cu     amendamentele ulterioare sub autoritatea Guvernului ROMÂNIEI de către                           AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ              Issued under the provisions of regulation V.14.2 of    International Convention for the Safety of Life At Sea, 1974, as amendedunder the authority of the Government of ROMÂNIA by the ROMANIAN NAVAL AUTHORITY 

Numele navei:
Name of ship:

Indicativul navei:
Call sign:

Numărul IMO:
IMO number:

Portul de înmatriculare:
Port of registry:

Tonajul brut:
Gross tonnage
(ITC, 1969):
Puterea motorului principal (KW):
Main propulsion power (KW):
Tipul navei:
Type of ship:
Sala maşinilor nesupravegheată periodic:
Periodically unattended machinery space:
Proprietarul/Operatorul navei:
Ship's Owner/Manager:
Zona de navigaţie:
Trading area:

    Nava nominată în acest document este considerată că are echipajul minim desiguranţă dacă, atunci când iese în mare, la bordul navei se află echipajulspecificat în tabelul de mai jos.    The ship named în this document is considered to be safely manned if, whenit proceeds to sea, it carries not less than the number and grades/capacitiesof personnel specified în the table below. 

Funcţia/
Certificatul de
competenţă
Grade/capacity
Reg.
STCW 95
STCW 95
Reg.
Nr. de
persoane
Number of
persons
Funcţia/
Certificatul de
competenţă
Grade/capacity
Reg.
STCW 95
STCW 95
Reg.
Nr. de
persoane
Number of
persons
TOTAL:

    Cerinţe sau condiţii speciale, dacă sunt:    Special requirements or conditions, if any: ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────    1. Acest certificat este valabil numai pe perioada arborării pavilionuluiromân:    This certificate is valid as long as the vessel is flying the Romanianflag.    2. Organizarea serviciului de cart va fi la latitudinea comandantului, daracest lucru nu se va face sub standardele prevăzute de Convenţia STCW 95 şiRezoluţia IMO A.1047 (27).    Watchkeeping shall be arranged at the discretion of the Master, but shallnever be of lesser standards than those prescribed by the STCW Convention andIMO Resolution A.1047 (27).    3. Cel puţin un/doi membru/membri din echipaj trebuie să deţinăcertificat/e GMDSS-GOC, conform Convenţiei STCW 95-Reg.IV/2.    At least one/two crew member/members shall hold GMDSS-GOC, as per STCW95-Reg.IV/2.        Nr. Certificat: _____________ Data emiterii: ______________        Certificate No: Issued date,        Emis de: ____________________ Valabil până la: ____________        Issued by: Valid until:,                           Autoritatea Navală Română                            (Semnătură împuternicit)                            Romanian Naval Authority                             (Authorized signature) + 
Anexa 8                      CERTIFICAT PRIVIND ECHIPAJUL MINIM DE SIGURANŢĂ                      pentru navele maritime care efectuează servicii     [SIGLA ANR] portuare sau tehnice şi care navighează                              în apele naţionale navigabile                 Emis în conformitate cu prevederile Ordinului             ministrului transporturilor nr. ______ din ___________                      sub autoritatea Guvernului ROMÂNIEI                      de către AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ 

Numele navei:

Indicativul navei:

Numărul IMO:

Portul de înmatriculare:

Tonajul brut:

Puterea motorului principal (KW): Tipul navei:
Sala maşinilor nesupravegheată periodic:
Proprietarul/Operatorul navei:
Zona de navigaţie:

    Nava nominată în acest document este considerată că are echipajul minim desiguranţă dacă, atunci când iese în mare, la bordul navei se află echipajulspecificat în tabelul de mai jos. 

Funcţia/
Certificatul de
competenţă
Reg.
STCW 95

Nr. de
persoane

Funcţia/
Certificatul de
competenţă
Reg.
STCW 95

Nr. de
persoane

Total persoane:

    Cerinţe sau condiţii speciale, dacă sunt: ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────    NOTĂ:    1. Acest certificat este valabil numai pe perioada arborării pavilionuluiromân:    2. Organizarea serviciului de cart va fi la latitudinea comandantului, darva trebui să respecte regulile de odihnă conform legislaţiei în vigoare.    3. Pentru zona de navigaţie A3 şi A4 cel puţin un membru din echipajtrebuie să deţină certificat GMDSS-GOC, conform Convenţiei STCW 95-Reg.IV/2.    4. Pentru zona de navigaţie A1-A2 cel puţin un membru din echipajtrebuie să deţină certificat ROC, conform Convenţiei STCW 95-Reg.IV/2.        Nr. Certificat: _____________ Data emiterii: ______________        Emis de: ____________________ Valabil până la: ____________                           Autoritatea Navală Română                            (Semnătură împuternicit)––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x