ORDIN nr. 388 din 28 iulie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: SECRETARIATUL GENERAL AL GUVERNULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 669 din 3 august 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 870 28/06/2006 ART. 2
ActulREFERIRE LASTRATEGIE 28/06/2006
ActulREFERIRE LAHG (R) 157 03/03/2005 ART. 4
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 90 26/03/2001
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind aprobarea Planului de acţiune pentru implementarea Strategiei pentru îmbunătăţirea sistemului de elaborare, coordonare şi planificare a politicilor publice la nivelul administraţiei publice centrale



În temeiul art. 4 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 157/2005 pentru organizarea şi funcţionarea Secretariatului General al Guvernului, republicată, şi al art. 2 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 870/2006 pentru aprobarea Strategiei pentru îmbunătăţirea sistemului de elaborare, coordonare şi planificare a politicilor publice la nivelul administraţiei publice centrale,ministrul delegat pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului emite prezentul ordin. + 
Articolul UNICSe aprobă Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei pentru îmbunătăţirea sistemului de elaborare, coordonare şi planificare a politicilor publice la nivelul administraţiei publice centrale, cuprins în anexa la prezentul ordin. Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul delegat pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului,Radu StroeBucureşti, 28 iulie 2006.Nr. 388.
 + 
Anexa Planul de acţiunepentru implementarea Strategiei pentruîmbunătăţirea sistemului de elaborare, coordonare şi planificarea politicilor publice la nivelul administraţiei publice centrale2007-2010

Direcţia 1 – Instrumente pentru asigurarea unui sistem coerent
de formulare a politicilor publice

Rezultate
– Structură unitară şi ierarhie clară a documentelor de politici publice
– Sistem centralizat existent pentru publicarea proiectelor anunţate pe
site-ul Guvernului

Indicatori
– Documente de politici adoptate conform noilor proceduri
– Număr de proiecte anunţate şi publicate pe site conform noului sistem
centralizat

Nr.

Acţiuni

Instituţii responsabile/
implicate*)
Termen de
realizare
1.

Adoptarea Hotărârii de
Guvern pentru aprobarea
Regulamentului privind pro-
cedurile guvernamentale care
vor include definirea struc-
turii şi ierarhia documen-
telor de politici publice
Secretariatul General al
Guvernului
Cancelaria Primului Ministru
Ministerul Justiţiei
Ministerul Finanţelor Publice

01.01.2007

2.

Crearea unui sistem centra-
lizat pentru publicarea
proiectelor anunţate pe
site-ul Guvernului

Secretariatul General al
Guvernului
Cancelaria Primului Ministru

01.01.2008

Direcţia 2 – Coordonarea procesului de formulare a politicilor publice

Rezultate:
– Proceduri de evaluare a impactului ex-ante şi ex-post în vigoare pentru
politici publice şi pentru proiecte de acte normative
– Bază de date cu documentele de politici publice
– Indicatori de performanţă şi metodologie specifică de măsurare a perfor-
manţei existentă la nivelul instituţiilor administraţiei publice centrale
– Proceduri de consultare unitare existente la nivelul administraţiei
publice centrale
– Funcţionari publici informaţi cu privire la noile proceduri de evaluare a
impactului, precum şi la procedurile de consultare unitare

Indicatori:
– Instrumente de prezentare şi motivare completate conform noilor proceduri
– Număr şi tip de avize conforme emise de Unitatea de Politici Publice din
cadrul Secretariatului General al Guvernului
– Număr de documente de politici publice înregistrate în baza de date
– Procent din funcţionarii publici din administraţia publică centrală
informaţi şi instruiţi pe baza Ghidului privind metodele de evaluare
pentru analiza de impact detaliată diseminate funcţionarilor publici din
administraţia publică centrală
– Procent din funcţionarii publici din administraţia publică centrală
informaţi şi instruiţi pe baza Ghidului privind procesul consultativ
pentru instituţiile administraţiei publice centrale diseminate funcţiona-
rilor publici din administraţia publică centrală

– Număr de cursuri organizate de Institutul Naţional de Administraţie în
domeniul evaluării ex-ante şi ex-post a impactului politicilor şi al
noilor proceduri de consultare
– Număr de participanţi la sesiunile de prezentare şi instruire pe baza
Ghidului privind procesul consultativ pentru ONG-uri şi alte organizaţii
ale societăţii civile diseminate / Publicare pe site-ul Secretariatului
General al Guvernului a acestuia
Nr.

Acţiuni

Instituţii responsabile/
implicate
Termen de
realizare
1.

Adoptarea normelor metodo-
logice cu privire la proce-
durile de evaluare ex-ante
şi ex-post a politicilor
publice, inclusiv formularul
pentru evaluarea ex-ante a
proiectelor de acte norma-
tive (instrumentele de pre-
zentare şi motivare)
Secretariatul General al
Guvernului
Ministerul Justiţiei
Ministerul Finanţelor Publice

01.01.2007

2.

Adoptarea modificărilor
necesare aduse legislaţiei
privind procedurile şi for-
mularele de analiză de im-
pact; Adoptarea modificări-
lor la Legea nr. 24/2000
privind normele de tehnică
legislativă pentru elabo-
rarea actelor normative,
republicată
Secretariatul General al
Guvernului
Ministerul Justiţiei
Consiliul Legislativ

01.09.2006

3.

Crearea bazei de date pentru
documente de politici
publice
Secretariatul General al
Guvernului
Cancelaria Primului Ministru
01.07.2008

4.

Elaborarea Ghidului privind
metodele de evaluare pentru
analiza de impact detaliată
Secretariatul General al
Guvernului
Ministerele de linie
01.09.2006

5.

Elaborarea Metodologiei
privind măsurarea performan-
ţei la nivelul ministerelor
şi instituţiilor subordonate
Secretariatul General al
Guvernului
Ministerul Finanţelor Publice

01.01.2008

6.

Elaborarea Ghidului privind
procesul consultativ pentru
instituţiile administraţiei
publice centrale
Secretariatul General al
Guvernului
Ministerele de linie

01.01.2008

7.

Elaborarea Ghidului privind
procesul consultativ pentru
ONG-uri şi alte organizaţii
ale societăţii civile
Secretariatul General al
Guvernului
Grup de lucru format din repre-
zentanţi ai SGG şi ai ONG-urilor
01.01.2009

Direcţia 3 – Corelarea între planificarea politicilor publice şi procesul
de elaborare a bugetului

Rezultate:
– Procedura de stabilire a priorităţilor reglementată
– Formulare noi pentru planurile de acţiune ale ministerelor elaborate
pe baza Programului de Guvernare
– Metodologia de elaborare a planurilor strategice adoptată
– Componenta de management a planurilor strategice adoptată la nivelul
fiecărui minister de resort
– Proceduri clare pentru conexiunea dintre elaborarea politicilor şi
planificarea bugetară (inclusiv NIF)
– Componenta de programare bugetară a planurilor strategice a ministerelor
adoptată în Şedinţa Guvernului

Indicatori:
– Număr întâlniri/şedinţe de consultanţă UPP din SGG – grup de management
pentru elaborarea planurilor strategice din ministere
– Număr ministere care prezintă componenta de management şi componenta de
programare bugetară a planurilor strategice în Reuniunea Pregătitoare a
Şedinţei Guvernului
– Procent din alocările de la bugetul consolidat pentru priorităţile
Guvernului
– Număr opinii formulate de UPP din SGG privind versiunea iniţială a compo-
nentei de management a planurilor strategice şi incluse ulterior de către
instituţii
– Număr ministere care elaborează şi aprobă componenta de management a
planurilor strategice
– Procentul de politici elaborate în cadrul programelor identificate în
planurile strategice ale instituţiilor administraţiei publice centrale

Nr.

Acţiuni

Instituţii responsabile/
implicate
Termen de
realizare
1.

Elaborarea Deciziei
Primului-Ministru cu privire
la procedura de stabilire a
priorităţilor Guvernului
Cancelaria Primului Ministru
Secretariatul General al
Guvernului

01.01.2007

2.

Îmbunătăţirea formularului
pentru planurile de acţiune
ale ministerelor
priorităţilor Guvernului
Secretariatul General al
Guvernului
Comisia Naţională de Prognoză

01.02.2007

3.

Crearea unui grup de lucru
inter-instituţional cu misi-
unea de a elabora procedu-
rile şi modificările legis-
lative necesare pentru Noile
Iniţiative de Finanţare
Secretariatul General al
Guvernului
Cancelaria Primului Ministru
Ministerul Finanţelor Publice

01.06.2007

4.

Elaborarea procedurilor şi a
modificărilor legislative
necesare pentru Noile Ini-
ţiative de Finanţare
Secretariatul General al
Guvernului
Cancelaria Primului Ministru
Ministerul Finanţelor Publice
01.06.2007

5.

Adoptarea Metodologiei
privind sistemul de planifi-
care strategică pe termen
mediu
Secretariatul General al
Guvernului
Ministerul Finanţelor Publice

01.01.2007

6.

Elaborarea mecanismului şi a
bazei normative necesare
pentru integrarea planurilor
strategice în procesul anual
de bugetare
Ministerul Finanţelor Publice
Secretariatul General al
Guvernului

01.01.2008

7.

Implementarea sistemului de
planificare strategică
pentru integrarea planurilor
strategice în procesul anual
Secretariatul General al
Guvernului
Ministerul Finanţelor Publice
Ministerele de linie
01.01.2007

01.01.2009

Direcţia 4 – Rolul specialiştilor din administraţia publică şi al
decidenţior politici în procesul de formulare a politicilor
publice

Rezultate:
– Înalt funcţionar public responsabil pentru procesul politicilor publice în
instituţiile administraţiei publice centrale
– Decidenţi politici şi funcţionari publici instruiţi cu privire la princi-
palele metode de formulare a politicilor publice şi analize de impact
– ONG-uri şi alţi reprezentanţi ai societăţii civile instruiţi cu privire la
procesul politicilor publice şi noile proceduri de consultare

Indicatori:
– Rezultatele sondajului realizat în cadrul evaluării intermediare şi
ex-post cu privire la nivelul de informare al decidenţilor politici,
funcţionarilor publici şi al reprezentanţilor societăţii civile cu privire
la procesul politicilor publice şi noile proceduri introduse
– Număr de participanţi la sesiunile de formare privind principalele
metode de formulare a politicilor publice şi de analiză de impact
– Număr de participanţi, reprezentanţi ai societăţii civile, la sesiunile de
formare privind politicile publice şi procedurile de consultare

Nr.

Acţiuni

Instituţii responsabile/
implicate
Termen de
realizare
1.

Elaborarea modificărilor
aduse Legii nr. 90/2001
privind organizarea şi
funcţionarea Guvernului
României şi a ministerelor,
luând în considerare
opţiunea aleasă la capitolul
II, punctul 4 al Strategiei
Ministerul Administraţiei şi
Internelor
Agenţia Naţională a
Funcţionarilor Publici
Secretariatul General al
Guvernului

01.01.2007

2.

Organizarea de sesiuni de
formare pentru decidenţi
politici şi funcţionari
publici privind principalele
metode de formulare a poli-
ticilor publice şi de
analiză de impact
Secretariatul General al
Guvernului
Institutul Naţional de
Administraţie

01.12.2006

3.

Organizarea de sesiuni de
formare pentru funcţionarii
publici, ONG-uri şi organi-
zaţii interesate privind
politicile publice şi proce-
durile de consultare
Secretariatul General al
Guvernului
Institutul Naţional de
Administraţie

01.07.2006

___________
  *) Instituţia direct responsabilă este prima instituţie menţionată, celelalte
     fiind implicate şi consultate la nivel de grupuri de lucru

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x