ORDIN nr. 386 din 19 mai 2010

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 360 din 1 iunie 2010
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 1815 26/10/2005 ART. 30
ART. 1INLOCUIESTE PEORDIN 1815 26/10/2005 ANEXA 7
ART. 1INLOCUIESTE PEORDIN 1815 26/10/2005 ANEXA 8
ART. 1INLOCUIESTE PEORDIN 1815 26/10/2005 ANEXA 10
ART. 1INLOCUIESTE PEORDIN 1815 26/10/2005 ANEXA 11
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1815 26/10/2005 ART. 30
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1815 26/10/2005 ART. 46
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1815 26/10/2005 ART. 72
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1815 26/10/2005 ANEXA 7
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1815 26/10/2005 ANEXA 8
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1815 26/10/2005 ANEXA 10
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1815 26/10/2005 ANEXA 11
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 6 26/10/2005 ART. 30
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 6 26/10/2005 ART. 30
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 6 26/10/2005 ART. 46
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 6 26/10/2005 ART. 72
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 6 26/10/2005 ANEXA 7
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 6 26/10/2005 ANEXA 8
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 6 26/10/2005 ANEXA 10
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 6 26/10/2005 ANEXA 11
ANEXA 1INLOCUIESTE PEORDIN 1815 26/10/2005 ANEXA 7
ANEXA 2INLOCUIESTE PEORDIN 1815 26/10/2005 ANEXA 8
ANEXA 3INLOCUIESTE PEORDIN 1815 26/10/2005 ANEXA 10
ANEXA 4INLOCUIESTE PEORDIN 1815 26/10/2005 ANEXA 11
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 76 11/02/2009 ART. 5
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 01/11/2006 ART. 3
ActulREFERIRE LAHG 626 24/09/1998 ANEXA 1
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 24/09/1998 ANEXA 1
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 1815 26/10/2005 ART. 30
ART. 1INLOCUIESTE PEORDIN 1815 26/10/2005 ANEXA 7
ART. 1INLOCUIESTE PEORDIN 1815 26/10/2005 ANEXA 8
ART. 1INLOCUIESTE PEORDIN 1815 26/10/2005 ANEXA 10
ART. 1INLOCUIESTE PEORDIN 1815 26/10/2005 ANEXA 11
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1815 26/10/2005 ART. 30
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1815 26/10/2005 ART. 46
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1815 26/10/2005 ART. 72
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1815 26/10/2005 ANEXA 7
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1815 26/10/2005 ANEXA 8
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1815 26/10/2005 ANEXA 10
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1815 26/10/2005 ANEXA 11
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 6 26/10/2005 ART. 30
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 6 26/10/2005 ART. 30
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 6 26/10/2005 ART. 46
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 6 26/10/2005 ART. 72
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 6 26/10/2005 ANEXA 7
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 6 26/10/2005 ANEXA 8
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 6 26/10/2005 ANEXA 10
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 6 26/10/2005 ANEXA 11
ANEXA 1INLOCUIESTE PEORDIN 1815 26/10/2005 ANEXA 7
ANEXA 2INLOCUIESTE PEORDIN 1815 26/10/2005 ANEXA 8
ANEXA 3INLOCUIESTE PEORDIN 1815 26/10/2005 ANEXA 10
ANEXA 4INLOCUIESTE PEORDIN 1815 26/10/2005 ANEXA 11
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul prevederilor art. 3 alin. (2) lit. k) pct. (îi) din anexa nr. 1 „Regulament de organizare și funcționare al Autorității de Siguranță Feroviară Română – ASFR” la anexa nr. 1 „Regulamentul de organizare și funcționare a Autorității Feroviare Române – AFER” la Hotărârea Guvernului nr. 626/1998 privind organizarea și funcționarea Autorității Feroviare Române – AFER, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu modificările ulterioare,ministrul transporturilor și infrastructurii emite următorul ordin: + 
Articolul IRegulamentul de remorcare și frânare nr. 006, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 1.815/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.043 și 1.043 bis din 24 noiembrie 2005, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.La articolul 30 alineatul (5), litera g) se modifică și va avea următorul cuprins:g)trenuri de călători frânate cu frâna automată tip călători:– 168% pentru circulația cu viteza maximă de 160 km/h;– 155% pentru circulația cu viteza maximă de 155 km/h;– 142% pentru circulația cu viteza maximă de 150 km/h;– 131% pentru circulația cu viteza maximă de 145 km/h;– 126% pentru circulația cu viteza maximă de 140 km/h;– 105% pentru circulația cu viteza maximă de 120 km/h;– 85% pentru circulația cu viteza maximă de 100 km/h;– 76% pentru circulația automotoarelor din seria 700 cu viteza maximă de 80 km/h;– 63% pentru circulația automotoarelor din seria 900 cu viteza maximă de 70 km/h.2.La articolul 30, după alineatul (10) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins:(11)La solicitarea operatorilor de transport feroviar, în funcție de tipul de material rulant – procentul de masă frânată, tipul frânării și viteza maximă de circulație – administratorul/gestionarul de infrastructură va stabili viteza maximă de circulație a trenului pe întregul parcurs, în funcție de pantele caracteristice și drumurile de frânare, utilizând anexele nr. 16, 17 și 18.3.La articolul 46 alineatul (2), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins:b)în trenurile de călători care circulă cu viteze mai mari de 140 km/h se admite introducerea vagoanelor cu schimbător de regim «G-P-R-Mg» sau «P-R-Mg», având maneta schimbătorului de regim pe poziția «R-Mg» sau «Mg», cu condiția realizării procentului de masă frânată stabilit în livretul de mers;4.La articolul 72, alineatul (18) se modifică și va avea următorul cuprins:(18)Când în compunerea trenurilor mai mult de jumătate din vagoanele acestora sunt echipate cu saboți din material compozit tip K și L-L, la circulația cu viteze mai mici de 50 km/h depresiunea în conducta generală va fi mai mare de 0,7 bar.5.Anexa nr. 7 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.6.Anexa nr. 8 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.7.Anexa nr. 10 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentul ordin.8.Anexa nr. 11 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 4, care face parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul IIAutoritatea Feroviară Română – AFER, Compania Națională de Căi Ferate "CFR"- S.A., Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă "C.F.R. – Marfă" – S.A., Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători "C.F.R.- Călători"- S.A., gestionarii de infrastructură feroviară și operatorii de transport feroviar licențiați vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + 
Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării.

Ministrul transporturilor și infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu
București, 19 mai 2010.Nr. 386. + 
Anexa nr. 1(Anexa nr. 7 la Regulamentul nr. 006)
Vitezele maxime de circulație ale trenurilor în funcție de numărul, modul de așezare, legare sau nelegare la tren și frână
a locomotivelor în acțiune și tipul frânei trenului

Tipul trenului Numărul și modul de așezare a locomotivelor în tren Tipul frânei trenului Vitezamaximă(km/h) Observații
Legate la tren și frână Împin- gătoare nelegatăla tren și frână Tip călători Tip marfă
În capultrenului Intercalată Împingă- toare De mare putere cuacțiune rapidă Cu acțiune rapidă Cu acțiune înceată
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Călători 1 Da 160  
1 Da 140  
2 Da 140 Locomotive diesel sau electrice comandate de la un singur post
2 Da 120 În cazul remorcării cu două locomotive, când se defectează frâna automată a primei locomotive, acționarea frânei automate a trenului se face de către mecanicul locomotivei a doua, când conducerea trenului pe cel mult două intervale de stații este preluată de mecanicul locomotivei a doua,viteza maximă a trenului fiind de 80 km/h
1-2 Da 100
3 Da 80  
1-3 1 Da 70
1-2 1 Da 70 Numai la trenuri mixte prevăzute în livretul de mers
1 Da Da Da 30  
Marfă, militare,mixte, decoletăriede serviciu 1-2 Da, cu schimbător de regim (G-P) și dispozitiv de frânare proporțională cu încărcătura 120  
1-2 1 Da, cu schimbător de regim (G-P) și dispozitiv de frânare proporțională cu încărcătura 100 În cazul remorcării cu două locomotive, când se defectează frâna automată a primei locomotive, acționarea frânei automate a trenului se face de către mecanicul locomotivei a doua, când conducerea trenului pe cel mult două intervale de stații este preluată de mecanicul locomotivei a doua,viteza maximă a trenului fiind de 80 km/h
1-2 Da sau combinatăcu frână cu acțiune înceată Da sau combinatăcu frână cu acțiune rapidă 80 În cazul remorcării cu două, respectiv trei locomotive, când se defectează frâna automată a primei locomotive, acționarea frânei automate a trenului se face de către mecanicul locomotivei a doua, în ordinea așezării în tren, viteza maximă fiind 60 km/h
3 Da sau combinatăcu frână cu acțiune înceată Da sau combinatăcu frână cu acțiune rapidă 70
1-3 1-2 1 60  
1-3 1-2 60  
1-3 1-2 1 40  
1-3 1 40  
1 30  

NOTĂ:În toate cazurile de mai sus nu se va depăși viteza maximă a locomotivei care are viteza cea mai mică.La alegerea vitezelor din prezenta anexă, se va ține seamă ca vagoanele să îndeplinească condițiile stabilite în aneca nr. 2 la regulament. + 
Anexa nr. 2(Anexa nr. 8 la Regulamentul nr. 006)
Vitezele maxime de circulație ale locomotivelor electrice, diesel și cu abur, când circulă izolat, în funcție de pante

Panta (la mie) Viteza maximă admisă (km/h)
Locomotive electrice Locomotive diesel Locomotive cu abur
060-EA060-EB 060-EA1060-EA2060-EC 060-EC1 060-DA 060-DA1060-DG 040-DHC040-DF 040-DHB 040-DHA 231000, inclusiv 2201/2240 142000 230000
0-5 105 120 95 85 70 60 80 80 85
6-10 100 115 90 80 70 60 75 75 80
11-15 95 105 85 75 70 60 70 70 75
16-20 90 100 80 70 70 60 60 65 70
21-25 85 95 75 65 65 60 55 60 60
26-30 80 90 70 60 60 60 50 55 55
31-35 75 80 65 55 55 55 45 50 50

 + 
Anexa nr. 3(Anexa nr. 10 la Regulamentul nr. 006)
Limitarea vitezei de circulație a trenului

Nr. crt. Cazurile în care se limitează viteza de circulație a trenului Viteza maximă (km/h)
0 1 2
1. La darea înapoi a trenului oprit în linie curentă fără o înțelegere prealabilă cu impiegatul de mișcare din stația care a expediat trenul 5
2. 3. 4. La trecerea locomotivelor seriile 140100 și 50100 cu tenderul înainte peste aparatele de cale cu tangenta 1/8 La circulația locomotivelor cu un singur vagon WIT, poștal sau de serviciu, prin împingere în stații La manevra vagoanelor încărcate cu mărfuri periculoase 10
5. La trecerea peste aparatul de cale al liniei de primire, în cazul când trenul este primit în stații pe linie înfundată 15
6. 7. 8. 9. 10. Când trenurile circulă pe linie închisă În toate cazurile când se defectează semafoarele și semnalele luminoase, când acestea sedepășesc pe baza semnalului luminos de chemare sau a ordinului de circulație La primirea trenului pe linie abătută în stații de pe secții cu conducere centralizată În cazul unui tren care își continuă mersul după oprire și așteptarea timpului pentru defrânare în fața unui semnal luminos de trecere, pe BLA, cu o lumină roșie, dubioasă sau stinsă, când la semnal nu a apărut o lumină permisivă La continuarea mersului, după oprirea la lumina roșie a semnalului de avarie, până la trecerea peste pasajul la nivel 20
11. 12. 13. 14. În cazul defectării unui semnal luminos de ieșire dintr-o stație centralizată electrodinamic, care nu este pe secții cu bloc de linie automat În cazul defectării unui semnal luminos de ieșire dintr-o stație aflată pe o secție de circulație înzestrată cu bloc de linie automat pe cale simplă Când trenurile circulă pe linie închisă și se urmăresc la vedere La trecerea trenului pe lângă semafoarele de ramificație defecte pe liber sau pe oprire, care nu sunt puncte de secționare, și mecanicul a fost avizat prin ordin de circulație 20
15. 16. 17. 18. 19. 20. 21. La trecerea trenului peste aparatele de cale în abatere, când nu este indicată altă viteză Când toate mijloacele de comunicație sunt întrerupte atât pe cale simplă, cât și pe cale dublă La darea înapoi a trenului oprit în linie curentă, dacă s-a stabilit o înțelegere prealabilă cu impiegatul de mișcare din stația care a expediat trenul, respectiv agentul autorizat din punctele de secționare de pe secții cu conducerea centralizată a circulației La intrarea pe linie directă în stațiile situate pe secții cu conducere centralizată a circulației La reluarea circulației unui tren care a fost oprit în urma unui semnal "opriți toate trenurile" și nu s-au putut stabili cauzele care au impus darea acestui semnal, dacă după sunarea din nou a trenului în sensul de mers nu s-a auzit în timp de 10 minute semnalul "opriți toate trenurile" La restricții de viteză, când la paleta cu două dungi negre în diagonală nu este indicată nicio viteză și nu s-a specificat în ordinul de circulație sau BAR o altă viteză După plecarea trenului de la semnalul de intrare pus pe liber, până la perceperea indicației de liber a semnalului de ieșire sau de trecere dat de impiegatul de mișcare, în cazul trenului fără oprire 30
22. 23. În cazul locomotivelor cu abur cu bielele motoare și cuplare demontate și care circulă numai în trenuri speciale În cazul trenurilor convoaie în complexe feroviare, care circulă pe secții cu declivități până la 15 la mie și au în compunere cel puțin 60% din vagoane cu frână automată în acțiune 40
24. În cazul circulației locomotivelor în acțiune sau în stare rece cu tenderul înainte, tenderul fiind fără boghiuri 50
25. 26. În cazul circulației locomotivelor cu tenderul înainte, tenderul fiind cu boghiuri În cazul trenurilor de marfă care au în compunerea lor locomotive cu abur în stare rece, cu bielele motoare demontate, iar bielele cuplare montate În cazul circulației locomotivelor LDH 25 M de 120-150 CP, dacă au bielele motoare demontate, remorcate în trenurile de marfă 60
27. La acoperirea cărucioarelor-turn, în dreptul discului galben 100
28. 29. 30. La indicatoarele de viteză amplasate de-a lungul liniei La indicatoarele de viteză sporită în abatere La restricții de viteză Viteza înscrisă pe indicator sau specificată în ordin de circulație
31. La probele de parcurs ale locomotivelor și ale trenurilor V. st. *)

Notă
*) V. st. – viteza stabilită de personalul tehnic care ia parte efectiv la probă, fără a depăși însă viteza maximă admisă de linie, locomotivă, tipul trenului și caracteristicile vehiculelor din tren.
 + 
Anexa nr. 4(Anexa nr. 11 la Regulamentul nr. 006)
Vitezele restricționate la circulația în curbe pentru locomotive seria 50100 și 060-DG

Sensul de mers al locomotivei Raza de curbură (m) Viteza maximă de circulație (km/h)
50.100 cu coșul înainte 150-200 201-300 35 50
50.100 cu tenderul înainte 150-200 201-250 mai mare de 250 și în aliniament 10 30 50
060-DG > 170 170-200 201-250 251-300 10 30 40 50

OBSERVAȚIE:Curbele cu raza mai mare de 300 m nu restricționează din acest punct de vedere viteza de circulație.––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x