ORDIN nr. 372 din 21 septembrie 2001

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 61 din 29 ianuarie 2002
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 3ABROGA PEORDIN 65 04/05/2000
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE INDIRECTA LAHG 440 03/05/2001
ActulREFERIRE LALEGE 440 18/07/2001
ActulREFERIRE LAHG 12 04/01/2001
ActulREFERIRE LAOUG 23 27/03/2000 ART. 10
ART. 1APROBA PENORMA 21/09/2001
ART. 3ABROGA PEORDIN 65 04/05/2000
ANEXA 1REFERIRE INDIRECTA LAOUG 296 30/12/2000 ART. 6
ANEXA 1REFERIRE INDIRECTA LAOUG 251 30/11/2000
ANEXA 1REFERIRE INDIRECTA LAOUG 38 20/04/2000 ART. 2
ANEXA 1REFERIRE INDIRECTA LAOUG 150 14/10/1999
ANEXA 1REFERIRE INDIRECTA LALEGE 99 26/05/1999 ART. 1
ANEXA 1REFERIRE INDIRECTA LAOUG 98 24/06/1999 ANEXA 1
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 82 18/05/1999
ANEXA 1REFERIRE INDIRECTA LAOUG 37 02/04/1999
ANEXA 1REFERIRE INDIRECTA LAOUG 3 01/02/1999
ANEXA 1REFERIRE INDIRECTA LAOUG 56 23/12/1998 ART. 12
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 44 20/02/1998
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 30 06/05/1998
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 184 21/09/1997
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 88 23/12/1997
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind aprobarea Normelor metodologice pentru implementarea modului de organizare a activităţii de îmbunătăţiri funciare



Ministrul agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor,având în vedere prevederile art. 10 alin. (2) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 23/2000 privind înfiinţarea Societăţii Naţionale „Îmbunătăţiri Funciare” – S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 440/2001,în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 12/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pădurilor, cu modificările ulterioare,emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă Normele metodologice pentru implementarea modului de organizare a activităţii de îmbunătăţiri funciare, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Societatea Naţionala "Îmbunătăţiri Funciare" S.A. va aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 3La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului agriculturii şi alimentaţiei nr. 65/2000 privind aprobarea Normelor metodologice pentru implementarea modului de organizare a activităţii de îmbunătăţiri funciare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 264 din 13 iunie 2000.
 + 
Articolul 4Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul agriculturii,alimentaţiei şi pădurilor,Ilie Sarbu
 + 
Anexa 1NORME METODOLOGICEpentru implementarea modului de organizare a activităţii de îmbunătăţiri funciareStructura organizatorică a Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A.Societatea Naţionala "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A. funcţionează sub autoritatea Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pădurilor.Conducerea Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" S.A. este asigurata de adunarea generală a acţionarilor, consiliul de administraţie şi de directorul general.Societatea Naţionala "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A. are în structura sa o unitate centrala compusa din direcţii, servicii, birouri şi compartimente şi 41 de sucursale judeţene în teritoriu.Structura organizatorică a unităţii centrale este formată din compartimente functionale, astfel:Atribuţiile Serviciului planificarea lucrărilor de îmbunătăţiri funciare şi a lucrărilor de investiţii1. Propune consiliului de administraţie indicatorii de plan pentru sucursalele Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A., în conformitate cu bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat.2. Verifica şi aproba reactualizarea planurilor tehnice anuale în funcţie de evoluţia elementelor de cheltuieli care compun preţurile, tarifele şi salariile sau ca urmare a modificării bugetului de venituri şi cheltuieli şi a contractului colectiv de muncă.3. Controlează la nivel de sucursala respectarea prevederilor din planurile tehnice aprobate în Consiliul de administraţie al Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" S.A. şi încadrarea în nivelurile de cheltuieli transmise prin bugetul de venituri şi cheltuieli.4. Urmăreşte lunar modul de realizare a planului tehnic pe elemente de cheltuieli, raportate prin deconturi justificative şi devize financiare.5. Analizează propunerile sucursalelor de introducere în plan a lucrărilor de investiţii aflate în derulare, precum şi de promovare a unor lucrări noi şi de reabilitare a celor existente, în vederea completării, modernizării şi retehnologizării, urmărindu-se reducerea pierderilor de apa, economisirea energiei electrice şi reducerea consumurilor specifice pe resursele consumate, finanţate de la bugetul de stat sau din surse proprii.6. Urmăreşte deschiderea de finanţare, asigurarea listelor de investiţii şi transmiterea la sucursale a acestora, în vederea încheierii contractelor sau a actelor adiţionale pentru derularea procesului investitional.7. Propune introducerea în planul de proiectare a documentaţiilor tehnico-economice elaborate de proiectanţi la solicitarea sucursalelor, în limita alocaţiilor bugetare aprobate.8. Urmăreşte stadiul realizarilor valorice la lucrările de investiţii stabilite şi aprobate prin programul de investiţii şi întocmeşte raportarile periodice solicitate de organele abilitate.9. Participa la avizarea în Consiliului tehnico-economic a documentaţiilor tehnico-economice elaborate pentru obiectivele de investiţii din amenajările de îmbunătăţiri funciare.10. Executa orice alte sarcini trasate de conducerea Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A.Atribuţiile Direcţiei managementului exploatării, întreţinerii şi reparaţiilor lucrărilor de îmbunătăţiri funciare, cadastru şi patrimoniu al imbunatatirilor funciare1. Întocmeşte inventarul suprafeţelor amenajate cu lucrări de irigaţii, desecare-drenaj, combaterea eroziunii solului din administrarea Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A., conform dării de seama statistice A.G.R. 1I.F.;2. Întocmeşte inventarul lucrărilor de îmbunătăţiri funciare din patrimoniul Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A., de pe suprafeţele amenajate cu lucrări de îmbunătăţiri funciare.3. Analizează propunerile sucursalelor privind includerea în programul anual de întreţinere şi reparaţii a suprafeţelor amenajate cu lucrări de îmbunătăţiri funciare.4. Analizează volumul lucrărilor de întreţinere şi reparaţii propuse de sucursale pentru a fi incluse în planurile tehnice.5. Participa la stabilirea cuantumului resurselor financiare ce se repartizează sucursalelor pentru realizarea lucrărilor incluse în planul tehnic.6. Avizează documentaţiile tehnice de întreţinere şi reparaţii prezentate de sucursale.7. Analizează propuneri de tehnologii noi în activitatea de întreţinere şi reparaţii şi propune aprobarea şi implementarea acestora în realizarea lucrărilor.8. Urmăreşte în teren realitatea execuţiei lucrărilor de întreţinere şi reparaţii, conform situaţiilor de lucrări întocmite de sucursale.9. Elaborează metodologia de întocmire a programelor de lucru şi înregistrare a realizarilor la nivel de formatie, sistem, sucursala.10. Analizează propunerile sucursalelor pentru trecerea în conservare temporară a unor amenajări de irigaţii.11. Propune programul de perfecţionare profesională a personalului din sucursale.12. Participa la elaborarea normelor metodologice pentru acordarea alocaţiilor bugetare destinate acoperirii costului lucrărilor de întreţinere şi reparaţii şi al energiei electrice pentru pomparea apei în amenajările de irigaţii şi desecări.13. Coordonează acţiunea de completare şi imbunatatire a regulamentelor de funcţionare a amenajărilor de îmbunătăţiri funciare.14. Face propuneri pentru echiparea suprafeţelor amenajate pentru irigat cu instalaţii moderne adecvate schemei hidrotehnice a sistemului de irigaţii.15. Urmăreşte volumele de apa pompate în activitatea de irigaţii şi desecări, încadrarea în consumurile specifice de energie electrica pentru 1.000 mc de apa pompata, încadrarea randamentului de funcţionare a sistemelor de irigaţii în randamentele aprobate prin ordin al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor.16. Urmăreşte consumul de energie electrica necesar pentru pomparea apei în sistemele de irigaţii şi desecări şi face propuneri de alocare a fondurilor necesare, în funcţie de necesităţile concrete ale sucursalelor.17. Avizează normele tehnice şi tehnologiile rezultate din cercetarea ştiinţifică privind exploatarea, întreţinerea şi repararea lucrărilor de îmbunătăţiri funciare şi colaborează în acest scop cu staţiunile experimentale ale Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice "Gheorghe Ionescu Sisesti".18. Coordonează activitatea de prevenire şi combatere a inundaţiilor, prin sucursalele care au în administrare construcţii cu rol de apărare împotriva inundaţiilor.19. Verifica şi avizează planurile de apărare împotriva inundaţiilor, întocmite de sucursale; le supune aprobării conducerii Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" S.A. şi le prezintă spre avizare Comisiei centrale de apărare împotriva inundaţiilor din cadrul Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului.20. Urmăreşte înscrierea în planurile tehnice de întreţinere şi reparaţii a volumelor necesare pentru repararea lucrărilor cu rol de apărare.21. Analizează propunerile sucursalelor pentru fondurile necesare acţiunilor de apărare şi de constituire a stocurilor de materiale şi a mijloacelor de intervenţie.22. Propune conducerii Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A. constituirea Comandamentului propriu de apărare, asigura constituirea Secretariatului central şi aproba componenta secretariatelor din sucursalele Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A.23. Colaborează cu Comisia centrala de apărare împotriva inundaţiilor de pe lângă Ministerul Apelor şi Protecţiei Mediului pentru verificarea stării tehnice a lucrărilor cu rol de apărare şi realizarea lucrărilor de reparaţii necesare.24. Participa la acţiunile Convenţiei hidrotehnice încheiate de România cu Ungaria şi Iugoslavia privind problemele de apărare împotriva inundaţiilor şi problemele legate de apele de frontieră.25. Coordonează activitatea de obţinere a autorizaţiilor de gospodărire a apelor şi a autorizaţiilor de mediu.26. Răspunde de întocmirea cadastrului lucrărilor de îmbunătăţiri funciare.27. Participa la negocierile privind prestaţiile efectuate de sucursale ţărilor vecine în domeniul apelor şi al apărării împotriva inundaţiilor.28. Întocmeşte operativă cu precipitatiile căzute în sistemele de îmbunătăţiri funciare şi cu rezerva de apa din sol.29. Urmăreşte elaborarea bilanţului de mediu în procesul de privatizare, conform Ordinului ministrului apelor, pădurilor şi protecţiei mediului nr. 184/1997 şi Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, aprobată prin Legea nr. 44/1998, cu modificările ulterioare.30. Executa orice alte sarcini trasate de conducerea Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A.Atribuţiile Direcţiei de strategii şi relaţii internaţionale1. Analizează documentaţiile tehnico-economice elaborate pentru obiectivele de investiţii din amenajările de îmbunătăţiri funciare.2. Coordonează activitatea Consiliului tehnico-economic al Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A., întocmeşte referatele de avizare a documentaţiilor tehnico-economice şi le supune spre aprobare directorului general, preşedinte al Consiliului tehnico-economic, urmăreşte avizarea acestora la Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pădurilor şi la Ministerul Finanţelor Publice.3. Urmăreşte elaborarea proiectelor tehnice, a caietelor de sarcini, a detaliilor de execuţie, precum şi reactualizarea de către sucursale a devizelor generale la lucrările în curs de execuţie, în conformitate cu legislaţia în vigoare.4. Urmăreşte stadiul realizării fizice a capacităţilor din programul de investiţii aprobat şi, de asemenea, asigura reprezentarea Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" S.A. în cadrul comisiilor de recepţie a obiectivelor de investiţii.5. Elaborează tarifele de prestaţii pentru pomparea apei de irigaţii şi pentru alte activităţi cu aplicabilitate generală, pe care le supune aprobării Consiliului de administraţie al Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A.6. Elaborează contracte-tip în conformitate cu legislaţia în vigoare pentru diversele activităţi specifice sectorului de îmbunătăţiri funciare. Verifica şi aproba contractele încheiate de Societatea Naţionala "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A. pentru lucrări de investiţii din programul anual şi pentru lucrări cu terţii finanţate din planul tehnic.7. Coordonează acţiunile de cooperare tehnico-ştiinţifică interna şi internationala, colaborand cu direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pădurilor, Ministerului Finanţelor Publice, Ministerului Integrării Europene, cu Reprezentanta din România a Băncii Mondiale, în limita competentelor acordate de conducerea Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A.8. Coordonează şi urmăreşte derularea contractelor cu finanţare externa, asigura asistenţa tehnica necesară şi furnizează date altor compartimente functionale interesate din cadrul Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A.9. Eliberează avize în conformitate cu Ordinul ministrului agriculturii şi alimentaţiei nr. 30/1998 pentru aprobarea Metodologiei de atestare a persoanelor juridice care au capacitatea de a desfăşura activităţi de îmbunătăţiri funciare, în scopul participării acestora la licitaţiile pentru adjudecarea studiilor de teren, a proiectării şi executării lucrărilor de îmbunătăţiri funciare de utilitate publică din domeniul agricol, organizate potrivit legii.10. Coordonează, verifica şi aproba procedurile de adjudecare a lucrărilor de proiectare, construcţii-montaj şi reparaţii în domeniul imbunatatirilor funciare şi al achiziţiilor de bunuri, organizate de sucursale, cu respectarea legislaţiei în vigoare.11. Executa orice alte sarcini trasate de conducerea Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A.Atribuţiile Direcţiei financiar-contabile, informatica, administrativ1. Urmăreşte respectarea prevederilor Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată, privind organizarea contabilităţii patrimoniului.2. Asigura colaborarea cu celelalte compartimente ale Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A. în vederea elaborării bugetului de venituri şi cheltuieli anual.3. Exercita controlul financiar preventiv la nivelul centralei Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A. şi urmăreşte sarcinile ce decurg din decizia de organizare a acestuia.4. Urmăreşte asigurarea disponibilităţilor financiare necesare desfăşurării activităţii Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A.5. Analizează rezultatele economico-financiare ale Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A., urmărind încadrarea în indicatorii aprobaţi prin bugetul de venituri şi cheltuieli.6. Asigura integritatea patrimoniului Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A. prin organizarea efectuării inventarierii periodice a acestuia la sucursale şi urmăreşte înregistrarea în contabilitate a plusurilor şi minusurilor de inventar.7. Întocmeşte decontul centralizat privind acordarea şi justificarea subvenţiilor bugetare, cu respectarea normelor metodologice aprobate.8. Asigura relaţia cu Banca Agricolă – S.A. Sucursala municipiului Bucureşti şi cu Banca Comercială Română – S.A. privind derularea operaţiunilor prin conturile deschise la acestea.9. Asigura relaţia cu Direcţia generală a finanţelor publice a municipiului Bucureşti privind T.V.A., impozite, taxe, datorii către bugetul de stat şi furnizarea informaţiilor solicitate de organele de control.10. Urmăreşte permanent respectarea prevederilor legale pe linie financiar-contabila şi a tuturor modificărilor şi completărilor apărute.11. Urmăreşte desfăşurarea activităţii tuturor compartimentelor aflate în subordinea sa.12. Propune programe de îndrumare şi control al personalului din subordine, la sucursalele Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A.13. Urmăreşte rezolvarea problemelor de serviciu ale personalului din subordine.14. Coordonează, îndrumă şi dispune măsuri pentru îmbunătăţirea calităţii în activitatea de aprovizionare tehnico-materială din structura organizatorică a Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A.15. Asigura proiectarea şi programarea sistemului informatic al Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A.16. Implementeaza sistemul informatic în teritoriu, având în vedere realizarea prin teletransmisie a informărilor operative şi curente.17. Executa orice alte sarcini trasate de conducerea Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A.Atribuţiile Compartimentului managementul resurselor umane1. Propune spre aprobare consiliului de administraţie şi adunării generale a acţionarilor structuri organizatorice şi norme de personal prin dimensionare, organizare şi gradare a activităţii centralei şi a sucursalelor.2. Urmăreşte desfăşurarea activităţii de personal şi salarizare din cadrul centralei şi al sucursalelor.3. Urmăreşte respectarea drepturilor şi obligaţiilor salariaţilor centralei şi sucursalelor, stipulate în contractul colectiv de muncă negociat.4. Analizează şi propune materiale pentru negocierea contractului colectiv de muncă.5. Întocmeşte, înregistrează şi difuzează celor în drept deciziile Compartimentului managementul resurselor umane.6. Gestionează deciziile celorlalte compartimente functionale ale centralei Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A.7. Întocmeşte, înregistrează şi difuzează contractele individuale de muncă ale salariaţilor centralei şi ale conducerii sucursalelor, negociate cu conducerea Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A., conform structurii organizatorice aprobate şi în conformitate cu drepturile stabilite în contractul colectiv de muncă în vigoare.8. Transmite la centrala şi la sucursale dispoziţii de conformare aprobate de conducerea Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A. şi urmăreşte realizarea acestora.9. Propune programe de îndrumare şi control al activităţii Compartimentului managementul resurselor umane din sucursale.10. Urmăreşte evidenta concediilor de odihnă ale salariaţilor centralei şi ale conducerii sucursalelor.11. Tine evidenta carnetelor de muncă, urmărind înscrierea conform documentelor prezentate, cu modificările intervenite pe parcursul derulării contractului individual de muncă, a datelor (angajari, transferări, promovari, trimitere în şomaj etc.), în conformitate cu legislaţia în vigoare.12. Controlează şi verifica în teren corectitudinea respectării sarcinilor Compartimentului managementul resurse lor umane la nivel de sucursale.13. Analizează necesitatea şi oportunitatea calificării, perfecţionării sau specializării profesionale a salariaţilor Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A.14. Urmăreşte şi centralizează lunar şi cumulat încadrarea în fondul de salarii al personalului centralei şi al sucursalelor, prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat.15. Urmăreşte şi centralizează date privind numărul de personal al centralei şi al sucursalelor, lunar şi cumulat, pentru subvenţii şi alte activităţi.16. Întocmeşte situaţiile lunare privind numărul mediu de personal, fondul de salarii, salariul mediu realizat pe societate şi productivitatea muncii, elaborate în colaborare cu Direcţia financiar-contabila, informatica, administrativ, situaţii solicitate de Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pădurilor şi de Ministerul Finanţelor Publice.17. Întocmeşte, gestionează şi transmite rapoarte statistice lunare, trimestriale, anuale.18. Executa orice alte sarcini trasate de conducerea Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A.Atribuţiile Compartimentului juridic1. Reprezintă şi apara interesele Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A. în faţa instanţelor judecătoreşti, organelor de arbitrare şi a altor organe de justiţie, organelor de urmărire penală şi a notariatelor de stat, precum şi în raporturile cu persoanele juridice şi cu persoanele fizice, pe baza delegaţiei de autoritate date de conducere.2. Analizează periodic modul de respectare a dispoziţiilor legale cu privire la apărarea proprietăţii Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A. şi a intereselor legitime ale personalului acesteia, stabilind cauzele care generează săvârşirea de infracţiuni şi litigii, şi semnaleaza conducerii abaterile constatate, propunand măsurile corespunzătoare.3. Asigura acţiunile necesare pentru realizarea creanţelor prin obţinerea titlurilor executorii şi sprijină executarea acestora.4. Avizează asupra legalităţii contractelor economice, contractelor de muncă, deciziilor de sancţionare, deciziilor de imputare, deciziilor de împuternicire sau de delegare de competente, a deciziilor de numire şi eliberare din funcţie, precum şi a oricăror măsuri care sunt de natura sa angajeze răspunderea patrimonială a Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A.5. Întocmeşte sau avizează proiectele de acte normative, regulamente, instrucţiuni, precum şi orice acte similare care sunt legate de atribuţiile şi activitatea Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A. şi face propuneri pentru modificarea sau retragerea celor care nu mai sunt în concordanta cu legea.6. Iniţiază sau participa la acţiuni de popularizare a legilor şi de prevenire a încălcării dispoziţiilor legale.7. Îndrumă şi controlează activitatea juridică din cadrul sucursalelor teritoriale ale Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A. şi organizează consfatuiri cu juristii acestora în legătură cu atribuţiile ce le revin pentru aplicarea unitară a prevederilor legale.8. Avizează încadrarea juristilor la sucursalele judeţene ale Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A., asigurând participarea de specialitate în comisia de examinare.9. Informează conducerea Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A. asupra interpretării şi aplicării unor acte normative.10. Prezintă informări periodice în faţa conducerii Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A. asupra situaţiei juridice a acesteia, evidentiind cauzele unor disfunctii şi propunand măsuri de eliminare a deficienţelor, conform temeiului legal.11. Executa orice alte sarcini trasate de conducerea Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A.Atribuţiile Biroului de audit intern1. Efectuează inspecţii şi analize ale sistemului propriu de control intern, în scopul propunerii de măsuri care să conducă la asigurarea îndeplinirii obiectivelor Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A.2. Realizarea planului de activitate de audit intern se efectuează prin cooptarea şi a revizorilor contabili existenţi în sucursalele Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" S.A., a căror activitate este coordonata de Biroul de audit intern.3. Constatările rezultate în urma verificărilor efectuate sunt înscrise în rapoartele de audit intern prezentate directorului general pentru aprobarea măsurilor propuse.4. Executa orice alte sarcini trasate de conducerea Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A.Atribuţiile Biroului corpului de controlVerifica în teritoriu sesizările adresate Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pădurilor, care sunt repartizate spre rezolvare Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A., precum şi sesizările din teritoriu adresate directorului general, propunand măsuri de rezolvare şi de penalizare a celor vinovaţi.Efectuează acţiuni periodice de verificare şi control la nivelul sucursalelor, care au în vedere următoarele:1. respectarea prevederilor legale privind întocmirea planului tehnic;2. corespondenta cantităţilor raportate în situaţiile de lucrări lunare cu cele realizate în teren;3. încadrarea în norme a consumurilor realizate la principalele materiale, carburanţi, lubrifianţi;4. corectitudinea încadrării personalului;5. respectarea legislaţiei în vigoare la achiziţia de materiale şi piese.Executa orice alte sarcini trasate de conducerea Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A.Atribuţiile Compartimentului protecţia muncii şi PSI1. Îndrumă, coordonează şi controlează activitatea de protecţie a muncii, siguranţa circulaţiei, de prevenire şi stingere a incendiilor, din toate sucursalele Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A., pentru asigurarea celor mai bune condiţii de muncă, prevenirea accidentelor de muncă, imbolnavirilor profesionale şi a pagubelor materiale.2. Propune spre aprobare conducerii Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A. normativele pentru acordarea echipamentului de protecţie şi de lucru şi controlează modul în care se acordă şi se foloseşte acest echipament în procesul de producţie la sucursalele Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A.3. Controlează modul în care se organizează şi se efectuează instructajele de protecţie a muncii, siguranţa circulaţiei şi prevenirea şi stingerea incendiilor şi dacă au fost însuşite cunoştinţele necesare.4. Controlează aplicarea normelor de protecţie a muncii, siguranţa circulaţiei, prevenirea şi stingerea incendiilor.5. Controlează, din punct de vedere al protecţiei muncii, respectarea dispoziţiilor legale referitoare la timpul de lucru şi timpul de odihnă, munca suplimentară şi de noapte, condiţiile de muncă grele sau vătămătoare sănătăţii.6. Cercetează, sub aspectul cauzelor şi raspunderilor, accidentele de muncă colective, mortale, cele care au produs invaliditate, accidentele tehnice, accidentele de circulaţie, precum şi cauzele incendiilor şi pagubele produse de acestea.7. Controlează înregistrarea, evidenta şi raportarea accidentelor de muncă şi a incendiilor şi modul cum au fost cercetate de persoanele în drept din cadrul sucursalelor Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A.8. Studiază cauzele accidentelor de muncă în vederea generalizarii celor mai bune metode de prevenire a acestora.9. Controlează nominalizarea şi utilizarea fondurilor destinate activităţii de protecţie a muncii, siguranţa circulaţiei şi de prevenire şi stingere a incendiilor.10. Coordonează şi controlează modul în care se desfăşoară activitatea de propaganda.11. Organizează instruiri anuale cu coordonatorii activităţii de specialitate din cadrul sucursalelor Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A.12. Dispune măsuri pentru înlăturarea deficienţelor constatate, stabilind termene de execuţie şi de comunicare pentru realizarea lor.13. Dispune măsuri pentru limitarea temporară a activităţii în locurile de muncă în care situaţia din punct de vedere al protecţiei muncii şi al prevenirii şi stingerii incendiilor prezintă pericol iminent de producere a unor accidente.14. Dispune oprirea din circulaţie pe drumurile publice a autovehiculelor aparţinând Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A. care nu îndeplinesc normele legale.15. Dispune oprirea din lucru a utilajelor aparţinând Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A. care nu sunt dotate cu accesorii care să prevină producerea unor accidente.16. Dispune aplicarea de sancţiuni disciplinare celor care se fac vinovaţi de nerespectarea atribuţiilor privind protecţia muncii, siguranţa circulaţiei, prevenirea şi stingerea incendiilor.17. Tine evidenta evenimentelor produse în cadrul sucursalelor.18. Supraveghează respectarea normelor de protecţie a muncii, siguranţa circulaţiei şi PSI de către salariaţii centralei Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A. şi face instructajul acestora.19. Prezintă periodic în faţa conducerii Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A. informări asupra situaţiei sucursalelor.20. Executa orice alte sarcini trasate de conducerea Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A.** *Fiecare compartiment funcţional din structura organizatorică a unităţii centrale a Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A. îşi găseşte corespondentul în cadrul structurii organizatorice a sucursalei judeţene.Sucursalele judeţene sunt unităţi fără personalitate juridică, funcţionează pe bază de gestiune economicofinanciara şi întocmesc evidenţa contabilă la nivel de balanţa de verificare.În exercitarea atribuţiilor sucursalelor, în vederea derulării în bune condiţii a lucrărilor de întreţinere, reparaţii şi exploatare, conducerile sucursalelor primesc delegare de competenţa din partea directorului general.Structura organizatorică a Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A. se modifica prin hotărâre a adunării generale a acţionarilor, la propunerea consiliului de administraţie.───────────────────

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x