ORDIN nr. 365 din 7 august 2019

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 10/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE PENTRU SERVICIILE COMUNITARE DE UTILITATI PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 688 din 20 august 2019
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCONTINE PEPROCEDURA 07/08/2019
ActulREFERIRE LAPROCEDURA 07/08/2019
ActulREFERIRE LAORDIN 22 07/02/2017
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 07/02/2017
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 230
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 342
ActulREFERIRE LALEGE (R) 51 08/03/2006 ART. 16
ART. 1APROBA PEPROCEDURA 07/08/2019
ART. 1REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 230
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 230
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 234
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 236
ANEXA 2REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015
ANEXA 2REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 230
ANEXA 3REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 230
ANEXA 4REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 230
ANEXA 4REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 236
ANEXA 5REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 230
ANEXA 6REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 9
ANEXA 6REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 230
ANEXA 6REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 236
ANEXA 6REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 260
ANEXA 6REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 261
ANEXA 7REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 234
ANEXA 7REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 260
ANEXA 7REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 261
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEPROCEDURA 07/08/2019





Având în vedere dispozițiile:– art. 230 alin. (3) și art. 342 alin. (3) și (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare;– art. 16 alin. (7) și (9) din Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare;– Referatului de aprobare al Direcției financiar, contabilitate, administrativ nr. 706.610 din 27 mai 2019;– Avizului favorabil al Ministerului Finanțelor Publice, comunicat prin Adresa nr. 805.333 din 26 iulie 2019,în temeiul art. 4 alin. (4) din Regulamentul de organizare și funcționare a Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice – A.N.R.S.C., aprobat prin Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice nr. 22/2017, cu modificările și completările ulterioare,președintele Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice emite prezentul ordin. + 
Articolul 1(1)Se aprobă Procedura de executare silită în cazul debitorilor care au de încasat sume certe, lichide și exigibile de la autorități sau instituții publice, prevăzută în anexa nr. 1.(2)Se aprobă următoarele formulare:a)„Cerere privind aplicarea prevederilor art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare“, prevăzută în anexa nr. 2;b)„Atestat“, prevăzut în anexa nr. 3;c)„Înștiințare privind aplicarea prevederilor art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare“, prevăzută în anexa nr. 4;d)„Decizie prin care se ia act de retragerea cererii privind aplicarea prevederilor art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare“, prevăzută în anexa nr. 5;e)„Adresă de înființare a popririi asupra sumelor pe care debitorul le are de încasat de la autorități sau instituții publice“, prevăzută în anexa nr. 6;f)„Decizie de ridicare a măsurilor de executare silită a sumelor pe care debitorul le are de încasat de la autorități sau instituții publice“, prevăzută în anexa nr. 7.(3)Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul 2Direcția financiar, contabilitate, administrativ din cadrul Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice va lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin. + 
Articolul 3Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Președintele Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice,
Ionel Tescaru
București, 7 august 2019.Nr. 365. + 
Anexa nr. 1 PROCEDURAde executare silită în cazul debitorilor care au de încasat sume certe, lichide și exigibile de la autorități sau instituții publice + 
Anexa nr. 2
CERERE
privind aplicarea prevederilor art. 230 din Legea nr. 207/2015
privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare
Subsemnatul/Subscrisa ……………………, cu domiciliul fiscal în …………….., str. …………………….. nr. ……, bl. ……, sc. ….., ap. ….., județul/sectorul …………….., cod de identificare fiscală ………………………………, solicit prin prezenta aplicarea prevederilor art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere că am de încasat sume certe, lichide și exigibile de la ………………*), astfel cum reiese din Atestatul nr. …….. din data de ………….., atașat la prezenta, eliberat de ……………………… .*) Se va menționa denumirea autorității sau instituției publice care a eliberat atestatul.
………………………………………
(numele și prenumele debitorului sau ale reprezentatului legal al acestuia)
………………………………………
(semnătura)
 + 
Anexa nr. 3Denumirea autorității sau instituției publice ………………………Adresa ……………………………………Codul de identificare fiscală …………………..Nr. ……… din data de ………………….
ATESTAT
Ca urmare a Cererii nr. ………. din data de ………….., depusă de contribuabilul …………………….., cu domiciliul fiscal în localitatea ………………………, str. …………………………. nr. …….., bl. ……., sc. ……, ap. ….., județul/sectorul ………………….., cod de identificare fiscală ……………………, certificăm că acesta figurează în evidența noastră cu sume certe, lichide și exigibile existente în sold la data eliberării prezentului atestat, în cuantum total de …………………. lei.Prezentul atestat se eliberează în temeiul art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.Precizăm că în prezentul atestat nu sunt cuprinse sumele aflate în litigiu, întrucât acestea nu sunt considerate exigibile.De la data eliberării prezentului atestat, pentru sumele cuprinse în acesta ne angajăm să nu efectuăm plăți către debitor până la achitarea sumelor pentru care urmează să ni se comunice adresa de înființare a popririi sau până la comunicarea de către Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice, prin compartimentul de specialitate, a deciziei de ridicare a măsurii de executare silită a sumelor pe care debitorul le are de încasat de la autorități sau instituții publice ori a înștiințării că nu sunt în curs noi măsuri de executare silită, după caz.
Conducătorul autorității sau instituției publice
Funcția ………………
Numele și prenumele ……………………………
Semnătura ……………………
L.S.
 + 
Anexa nr. 4
(antet A.N.R.S.C.)
Dosar de executare nr. ………..Nr. ………… din ……………………
Către*) ……………………………………..

ÎNȘTIINȚARE
privind aplicarea prevederilor art. 230 din Legea nr. 207/2015
privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare
În temeiul art. 230 alin. (3)-(6) și art. 236 alin. (17) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, și al Ordinului președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice nr. 365/2019 pentru aprobarea Procedurii de executare silită în cazul debitorilor care au de încasat sume certe, lichide și exigibile de la autorități sau instituții publice, având în vedere Atestatul eliberat de dumneavoastră cu nr. …………… din data de ………………… și Adresa de înființare a popririi asupra sumelor pe care debitorul le are de încasat de la autorități sau instituții publice nr. ………. din data de …………….., având numărul de evidență a plății ………………………, vă înștiințăm că asupra debitorului …………………**), cu domiciliul fiscal în localitatea …………………, str. ……………….. nr. ……, bl. ……., sc. ….., ap. ……, județul/sectorul …………………, cod de identificare fiscală ……………………..***), nu s-au întreprins noi măsuri de executare silită.*) Se vor menționa denumirea autorității sau instituției publice și datele de identificare ale acesteia.**) Se vor menționa numele și prenumele/denumirea debitorului.***) Se vor menționa codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz.
Președintele Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice
Numele și prenumele …………………..
Semnătura ……………………………
L.S.
Număr de înregistrare ca operator de date cu caracter personal -………
 + 
Anexa nr. 5
(antet A.N.R.S.C.)
Dosar de executare nr. ……….Nr. ………… din …………
Către*) …………………………………………………..
cod de identificare fiscală ………………………..str. ……………………………………………. nr. ……,bl. ……, sc. ….., et. ….., ap. ……, sectorul ……,localitatea …………………., județul ………………,cod poștal …………..
DECIZIE
prin care se ia act de retragerea cererii privind aplicarea prevederilor
art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare
În temeiul prevederilor art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordinului președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice nr. ……………. pentru aprobarea Procedurii de executare silită în cazul debitorilor care au de încasat sume certe, lichide și exigibile de la autorități sau instituții publice, având în vedere Cererea privind aplicarea prevederilor art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, nr. ……… din data de ……………, înregistrată la Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice (A.N.R.S.C.) cu nr. ……………….. din data de ……………….., precum și Cererea de retragere a cererii dumneavoastră nr. …………. din data de …………….., înregistrată la A.N.R.S.C. cu nr. ………….. din data de …………………..,am luat act de retragerea cererii dumneavoastră.
Președintele A.N.R.S.C.
Numele și prenumele …………………..
Semnătura ……………………………
L.S.
Număr de operator de date cu caracter personal – ………..*) Se vor menționa numele și prenumele sau denumirea debitorului, după caz.
 + 
Anexa nr. 6
(antet A.N.R.S.C.)
Dosar de executare nr. …………Nr. ………… din …………..
Către*) …………………………………
*) Se vor menționa denumirea, codul de identificare fiscală și domiciliul fiscal al autorității sau instituției publice.
ADRESĂ
de înființare a popririi asupra sumelor pe care debitorul le are de încasat de la autorități sau instituții publice
În temeiul prevederilor art. 230 alin. (3) și art. 236 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, se înființează poprirea asupra sumelor certe, lichide și exigibile pe care debitorul ………………………………………**) le are de încasat de la dumneavoastră, conform Atestatului nr. …… din data de ………… .**) Se vor menționa numele, prenumele/denumirea și domiciliul fiscal, codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz, alte date de identificare a debitorului. În cazul sediilor secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, se va menționa contribuabilul/plătitorul care le-a înființat.Sumele urmăribile vor fi reținute și virate în contul RO29TREZ70320F365000XXXX deschis la Trezoreria Operativă a Sectorului 3 pe numele Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice (A.N.R.S.C.), utilizând numărul dosarului de executare, după cum urmează:

Denumirea obligației fiscale/bugetare Categorie suma de plată***) Titlul executoriu nr./data****) Suma datorată (lei) Contul în care urmează a se vira suma
………………………………….. Titlul executoriu nr. ………/………….
………………………………….. Titlul executoriu nr. ………/………….
………………………………….. Titlul executoriu nr. ………/………….
TOTAL

***) Se va menționa categoria de sumă: D – debit, M – majorare de întârziere/DO – dobândă, A – amendă, P – penalitate, PI – penalitate de întârziere, PN – penalitate de nedeclarare.****) În cazul în care s-au emis mai multe titluri executorii, se vor indica pentru toate numărul și data emiterii.Poprirea se consideră înființată din momentul primirii adresei de înființare de către dumneavoastră. În acest sens aveți obligația să înregistrați atât ziua, cât și ora primirii adresei de înființare a popririi. De la data comunicării prezentei adrese sunteți obligați:a)dacă nu datorați vreo sumă de bani debitorului – să înștiințați organul de executare silită în termen de 5 zile de la primirea prezentei adrese;b)să plătiți de îndată sumele pentru care s-a înființat poprirea sau, în cazul în care disponibilitățile bănești existente la data primirii prezentei adrese sunt insuficiente pentru stingerea sumelor cuprinse în aceasta, să plătiți cu prioritate, din sumele existente și cele viitoare, sumele cuprinse în adresă.Împotriva prezentului înscris se poate introduce contestație la instanța judecătorească competentă, în termen de 15 zile de la comunicare sau luare la cunoștință a prezentei adrese, în conformitate cu prevederile art. 260 și 261 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.Potrivit dispozițiilor art. 9 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, când urmează să se ia măsuri de executare silită, audierea contribuabilului nu este obligatorie.Vă mulțumim pentru cooperare,
Președintele Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice
Numele și prenumele ……………………………….
Semnătura …………………………..
L.S.
Număr de înregistrare ca operator de date cu caracter personal – ……………………………………1.Denumire: Adresă de înființare a popririi asupra sumelor pe care debitorul le are de încasat de la autorități sau instituții publice2.Format: A4/t13.Caracteristici de tipărire: se editează din sistem informatic.4.Se utilizează în baza prevederilor art. 230 alin. (3) și art. 236 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.5.Se întocmește în două exemplare de către organul de executare silită.6.Circulă un exemplar la autoritatea sau instituția publică de la care debitorul are de încasat sume.7.Se arhivează un exemplar la dosarul de executare silită. + 
Anexa nr. 7
(antet A.N.R.S.C.)
Dosar de executare nr. ………………..Nr. ……….. din ………………………
Către*) ……………………………………..
*) Se vor menționa denumirea și sediul autorității sau instituției publice.
DECIZIE DE RIDICARE
a măsurilor de executare silită a sumelor pe care debitorul le are de încasat de la autorități sau instituții publice
În baza prevederilor art. 234 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, pentru debitorul ………………………**) cu domiciliul fiscal în localitatea ……………………, str. ………………….. nr. ……, bl. ….., sc. …….., ap. ……., județul/sectorul ………………………., cod de identificare fiscală ……………………….***), pentru care a fost comunicată Adresa de înființare a popririi asupra sumelor pe care debitorul le are de încasat de la autorități sau instituții publice nr. ……./…………., având Dosarul de executare nr. ………………., se ridică măsurile de executare silită aplicate, în limita sumei de …………… lei, întrucât obligațiile fiscale/restante pentru care s-a înființat poprirea au fost stinse integral/parțial prin alte modalități prevăzute de lege, iar la data emiterii prezentei decizii nu sunt în curs alte măsuri de executare silită.**) Se vor menționa numele și prenumele/denumirea debitorului.***) Se vor menționa: codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz.Împotriva prezentului înscris se poate introduce contestație la instanța judecătorească competentă, în termen de 15 zile de la comunicare sau luare la cunoștință, în conformitate cu prevederile art. 260 și 261 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.
Președintele Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice
Numele și prenumele ………………………..
Semnătura …………………………
L.S.
Număr de înregistrare ca operator de date cu caracter personal – ………………………..1.Denumire: Decizie de ridicare a măsurilor de executare silită a sumelor pe care debitorul le are de încasat de la autorități sau instituții publice2.Format: A4/t13.Caracteristici de tipărire: se editează din sistemul informatic.4.Se utilizează în baza prevederilor art. 234 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.5.Se întocmește în două exemplare de către organul de executare silită.6.Circulă un exemplar la autoritatea sau instituția publică la care a fost înființată poprirea.7.Se arhivează un exemplar la dosarul de executare silită.
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x