pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 1.323/2009 privind aprobarea Normativului cu tarifele pentru plata prestaţiilor de servicii în domeniile de activitate ale Inspecţiei Muncii
Având în vedere:– prevederile art. 7 din Legea nr. 108/1999 pentru înfiinţarea şi organizarea Inspecţiei Muncii, republicată;– prevederile art. 4 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Muncii, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.377/2009 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Muncii, precum şi pentru stabilirea unor măsuri cu caracter organizatoric, cu modificările ulterioare;– prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 33/2002 privind reglementarea eliberării certificatelor şi adeverinţelor de către autorităţile publice centrale şi locale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 223/2002;– Nota inspectorului general de stat nr. 939/CM din 10 mai 2010,în baza art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale emite următorul ordin: +
Articolul IAnexa la Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 1.323/2009 privind aprobarea Normativului cu tarifele pentru plata prestaţiilor de servicii în domeniile de activitate ale Inspecţiei Muncii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 372 din 3 iunie 2009, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. +
Articolul IIInspecţia Muncii şi inspectoratele teritoriale de muncă vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. +
Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul muncii,familiei şi protecţiei sociale,Mihai Constantin ŞeitanBucureşti, 11 mai 2010.Nr. 363. +
Anexa ––(Anexa la Ordinul nr. 1.323/2009)–––––––––––NORMATIVcu tarifele pentru plata prestaţiilor de serviciiîn domeniile de activitate ale Inspecţiei Muncii +
Articolul 1(1) Inspecţia Muncii efectuează, prin personalul propriu, analize, expertize tehnice şi acordă asistenţă de specialitate şi consultanţă în domeniul relaţiilor de muncă şi al securităţii şi sănătăţii în muncă, denumite în continuare prestaţii de servicii, la cererea persoanelor fizice, juridice, persoanelor fizice autorizate şi a altor entităţi constituite în condiţiile legii. … (2) Contravaloarea prestaţiilor de servicii efectuate în condiţiile prevăzute de prezentul normativ se suportă de către beneficiarii acestora şi se virează în contul de trezorerie sau la casieria inspectoratului teritorial de muncă care efectuează prestaţia. … +
Articolul 2(1) Prestaţiile de servicii prevăzute în prezentul normativ se efectuează numai după confirmarea achitării tarifului. … (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în condiţiile în care prin lege se precizează că prestaţiile de servicii trebuie efectuate de îndată ce au fost solicitate de beneficiarii legali, achitarea tarifului poate fi ulterioară realizării acestora. … +
Articolul 3În funcţie de categoria de servicii prestate, tarifele care se percep de la persoane fizice, juridice, persoane fizice autorizate şi de la alte entităţi constituite în condiţiile legii sunt următoarele:a) Eliberarea de certificate/adeverinţe în baza documentelor existente în arhivele inspectoratelor teritoriale de muncă, la cererea persoanelor fizice, juridice sau a oricăror entităţi care au dreptul legal de a solicita şi de a obţine aceste informaţii, conform Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Ordonanţei Guvernului nr. 33/2002 privind reglementarea eliberării certificatelor şi adeverinţelor de către autorităţile publice centrale şi locale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 223/2002. … Tarif: 40 lei/document.b) Eliberarea de certificate cu informaţii extrase din baza de date organizată la nivelul Inspecţiei Muncii cu registrele generale de evidenţă a salariaţilor depuse de angajatori, conform Hotărârii Guvernului nr. 161/2006 privind întocmirea şi completarea registrului general de evidenţă a salariaţilor, cu modificările şi completările ulterioare şi Ordonanţei Guvernului nr. 33/2002, aprobată cu modificări prin Legea nr. 223/2002. … Tarif: 10 lei/persoană.c) Furnizarea datelor din Registrul general de evidenţă a salariaţilor pentru refacerea conţinutului său la angajator, prin preluarea informaţiilor din baza de date organizată la nivelul Inspecţiei Muncii conform Hotărârii Guvernului nr. 161/2006, cu modificările ulterioare. … Tarif: 50 lei/registru de cel mult 1 MB, plus 10 lei pentru fiecare MB suplimentar. +
Articolul 4Prin excepţie de la prevederile art. 2, nu se percep tarife pentru prestarea de servicii către:a) instituţiile care funcţionează în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale. Informaţiile furnizate se utilizează numai în scopul menţionat în mod expres în solicitarea adresată de către aceste instituţii, cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare; … b) instanţele de judecată, organele de cercetare penală, organele de urmărire penală, organele fiscale, precum şi oricare alte instituţii pentru care actele normative prevăd scutirea de taxe, tarife şi comisioane; … c) instituţiile cu care Inspecţia Muncii a încheiat protocoale de colaborare privind efectuarea de prestaţii cu titlu gratuit, necesare realizării atribuţiilor acestora, potrivit legii. … ––––-