ORDIN nr. 354 din 17 februarie 2010

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 26/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 118 din 23 februarie 2010
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1INLOCUIESTE PEORDIN 15 18/01/2008 ANEXA 4
ART. 1INLOCUIESTE PEORDIN 15 18/01/2008 ANEXA 7
ART. 1MODIFICA PEORDIN 15 18/01/2008 ANEXA 4
ART. 1MODIFICA PEORDIN 15 18/01/2008 ANEXA 7
ART. 1INLOCUIESTE PEMETODOLOGIE 18/01/2008 ANEXA 4
ART. 1INLOCUIESTE PEMETODOLOGIE 18/01/2008 ANEXA 7
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 18/01/2008 ANEXA 4
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 18/01/2008 ANEXA 7
ANEXA 1INLOCUIESTE PEORDIN 15 18/01/2008 ANEXA 4
ANEXA 1INLOCUIESTE PEMETODOLOGIE 18/01/2008 ANEXA 4
ANEXA 2INLOCUIESTE PEORDIN 15 18/01/2008 ANEXA 7
ANEXA 2INLOCUIESTE PEMETODOLOGIE 18/01/2008 ANEXA 7
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 972 26/07/2006 ART. 17
ActulREFERIRE LAHG 972 26/07/2006 ART. 26
ActulREFERIRE LALEGE 95 14/04/2006 ART. 281
ActulREFERIRE LALEGE 95 14/04/2006 ART. 283
ActulREFERIRE LASTATUT 26/07/2006 ART. 17
ActulREFERIRE LASTATUT 26/07/2006 ART. 26
ART. 1INLOCUIESTE PEORDIN 15 18/01/2008 ANEXA 4
ART. 1INLOCUIESTE PEORDIN 15 18/01/2008 ANEXA 7
ART. 1MODIFICA PEORDIN 15 18/01/2008 ANEXA 4
ART. 1MODIFICA PEORDIN 15 18/01/2008 ANEXA 7
ART. 1INLOCUIESTE PEMETODOLOGIE 18/01/2008 ANEXA 4
ART. 1INLOCUIESTE PEMETODOLOGIE 18/01/2008 ANEXA 7
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 18/01/2008 ANEXA 4
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 18/01/2008 ANEXA 7
ANEXA 1INLOCUIESTE PEORDIN 15 18/01/2008 ANEXA 4
ANEXA 1INLOCUIESTE PEMETODOLOGIE 18/01/2008 ANEXA 4
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 399 30/10/2006 ART. 38
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 158 17/11/2005 ART. 38
ANEXA 2INLOCUIESTE PEORDIN 15 18/01/2008 ANEXA 7
ANEXA 2INLOCUIESTE PEMETODOLOGIE 18/01/2008 ANEXA 7
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru modificarea Metodologiei privind organizarea concursului pentru ocuparea postului de director general al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi a posturilor de preşedinţi-directori generali ai caselor de asigurări de sănătate, în vederea îndeplinirii indicatorilor de performanţă, încheierea contractelor de management şi evaluarea activităţii acestora, aprobată prin Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 15/2008



Având în vedere:– Hotărârea nr. 6 din 16 februarie 2010 a Consiliului de administraţie al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate;– art. 26 din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare;art. 283 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul dispoziţiilor art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emite următorul ordin: + 
Articolul IMetodologia privind organizarea concursului pentru ocuparea postului de director general al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi a posturilor de preşedinţi-directori generali ai caselor de asigurări de sănătate, în vederea îndeplinirii indicatorilor de performanţă, încheierea contractelor de management şi evaluarea activităţii acestora, aprobată prin Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 15/2008, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 62 din 28 ianuarie 2008, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:1. Anexa nr. 4 la metodologie "Indicatori de performanţă – Director general CNAS" se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1.2. Anexa nr. 7 la metodologie "Fişa de evaluare a directorului general al CNAS" se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2.
 + 
Articolul IIAnexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,Nicolae Lucian DuţăBucureşti, 17 februarie 2010.Nr. 354.
 + 
Anexa 1(Anexa nr. 4 la metodologie)INDICATORI DE PERFORMANŢĂDirector general CNAS1. Monitorizarea realizării trimestriale şi anuale a plăţilor faţă de prevederile aprobate pe total cheltuieli de sănătate:– sub 95% – 0 puncte;– 96-98% – 4 puncte;– 99-100% – 5 puncte.2. Monitorizarea realizării trimestriale şi anuale a plăţilor faţă de creditele bugetare deschise aprobate pe total cheltuieli de sănătate:– sub 95% – 0 puncte;– 96-98% – 4 puncte;– 99-100% – 5 puncte.3. Monitorizarea realizării trimestriale şi anuale a plăţilor faţă de prevederile aprobate pe total cheltuieli titlul VIII – Asistenţă socială, inclusiv cheltuielile deduse de angajatori:– sub 95% – 0 puncte;– 96-98% – 4 puncte;– 99-100% – 5 puncte.4. Monitorizarea realizării trimestriale şi anuale a plăţilor faţă de creditele bugetare deschise aprobate pe total cheltuieli titlul VIII – Asistenţă socială:– sub 95% – 0 puncte;– 96-98% – 4 puncte;– 99-100% – 5 puncte.5. Monitorizarea realizării trimestriale şi anuale a plăţilor faţă de prevederile aprobate pe total cheltuieli titlul II – Bunuri şi servicii – Materiale şi prestări servicii cu caracter medical:– sub 95% – 0 puncte;– 96-98% – 4 puncte;– 99-100% – 5 puncte.6. Monitorizarea realizării trimestriale şi anuale a plăţilor faţă de creditele bugetare deschise, aprobate pe total cheltuieli titlul II – Bunuri şi servicii – Materiale şi prestări servicii cu caracter medical:– sub 95% – 0 puncte;– 96-98% – 4 puncte;– 99-100% – 5 puncte.7. Monitorizarea realizării trimestriale şi anuale a plăţilor faţă de prevederile aprobate pe total cheltuieli din cadrul Programului naţional cu scop curativ:– sub 95% – 0 puncte;– 96-98% – 4 puncte;– 99-100% – 5 puncte.8. Monitorizarea realizării trimestriale şi anuale a plăţilor faţă de creditele bugetare deschise, aprobate pe total cheltuieli din cadrul Programului naţional cu scop curativ:– sub 95% – 0 puncte;– 96-98% – 4 puncte;– 99-100% – 5 puncte.9. Monitorizarea realizării trimestriale şi anuale a plăţilor faţă de prevederile aprobate pe total cheltuieli din cadrul Programului naţional privind asigurarea serviciilor medicale, a medicamentelor şi dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate:– sub 95% – 0 puncte;– 96-98% – 4 puncte;– 99-100% – 5 puncte.10. Monitorizarea realizării trimestriale şi anuale a plăţilor faţă de creditele bugetare deschise, aprobate pe total cheltuieli din cadrul Programului naţional privind asigurarea serviciilor medicale, a medicamentelor şi dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate:– sub 95% – 0 puncte;– 96-98% – 4 puncte;– 99-100% – 5 puncte.11. Monitorizarea realizării trimestriale şi anuale a plăţilor (cumulate) faţă de prevederile aprobate a cheltuielilor de administrare şi funcţionare ale caselor de asigurări de sănătate:– sub 95% – 0 puncte;– 96-98% – 4 puncte;– 99-100% – 5 puncte.12. Monitorizarea realizării trimestriale şi anuale a plăţilor (cumulate) faţă de creditele bugetare deschise la cheltuielile de administrare şi funcţionare ale caselor de asigurări de sănătate:– sub 95% – 0 puncte;– 96-98% – 4 puncte;– 99-100% – 5 puncte.13. Monitorizarea realizării trimestriale şi anuale a plăţilor (cumulate) faţă de prevederile aprobate a cheltuielilor de personal prevăzute pentru activitatea proprie a caselor de asigurări de sănătate:– sub 95% – 0 puncte;– 96-98% – 4 puncte;– 99-100% – 5 puncte.14. Monitorizarea realizării trimestriale şi anuale a plăţilor (cumulate) faţă de creditele bugetare deschise la cheltuielile de personal prevăzute pentru activitatea proprie a caselor de asigurări de sănătate:– sub 95% – 0 puncte;– 96-98% – 4 puncte;– 99-100% – 5 puncte.15. Monitorizarea realizării trimestriale şi anuale a plăţilor (cumulate) faţă de prevederile aprobate a cheltuielilor materiale prevăzute pentru activitatea proprie a caselor de asigurări de sănătate:– sub 95% – 0 puncte;– 96-98% – 4 puncte;– 99-100% – 5 puncte.16. Monitorizarea realizării trimestriale şi anuale a plăţilor (cumulate) faţă de creditele bugetare deschise la cheltuielile materiale prevăzute pentru activitatea proprie a caselor de asigurări de sănătate:– sub 95% – 0 puncte;– 96-98% – 4 puncte;– 99-100% – 5 puncte.17. Monitorizarea realizării trimestriale şi anuale a plăţilor (cumulate) faţă de prevederile aprobate a cheltuielilor de capital:– sub 95% – 0 puncte;– 96-98% – 4 puncte;– 99-100% – 5 puncte.18. Monitorizarea realizării trimestriale şi anuale a plăţilor (cumulate) faţă de creditele bugetare deschise la cheltuielile de capital:– sub 95% – 0 puncte;– 96-98% – 4 puncte;– 99-100% – 5 puncte.19. Monitorizarea gradului de colectare a creanţelor de la persoanele fizice pentru anul fiscal în curs faţă de suma estimată (în proiectul de buget) a fi colectată:– sub 95% – 0 puncte;– 96-98% – 4 puncte;– 99-100% – 5 puncte.20. Monitorizarea gradului de recuperare a sumelor reprezentând creanţe restante, faţă de sumele înscrise în titlurile executorii:– sub 95% – 0 puncte;– 96-98% – 4 puncte;– 99-100% – 5 puncte.21. Monitorizarea gradului de realizare a plăţilor privind sumele reprezentând indemnizaţii de concedii medicale achitate angajatorilor faţă de sumele solicitate prin cererile de restituire potrivit art. 38 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările ulterioare:– sub 95% – 0 puncte;– 96-98% – 4 puncte;– 99-100% – 5 puncte.22. Monitorizarea gradului de realizare a plăţilor privind sumele reprezentând indemnizaţii de concedii medicale achitate persoanelor fizice faţă de sumele solicitate prin certificatele medicale depuse la casele de asigurări de sănătate:– sub 95% – 0 puncte;– 96-98% – 4 puncte;– 99-100% – 5 puncte.23. Monitorizarea asigurării necesarului cantitativ şi calitativ de resurse umane la nivelul sistemului de asigurări sociale de sănătate:– monitorizare – 5 puncte;– monitorizare parţială – 0 puncte.24. Gradul de acces al asiguraţilor la informaţiile de interes public specifice sistemului de asigurări sociale de sănătate:– 100% – 5 puncte;– 50-99% – 2 puncte;– sub 50% – 0 puncte.25. Gradul de asigurare a transparenţei decizionale la nivelul CNAS pentru creşterea nivelului de responsabilitate faţă de asiguraţi:– 100% – 5 puncte;– 50-99% – 2 puncte;– sub 50% – 0 puncte.26. Monitorizarea gradului de satisfacţie a asiguraţilor pe baza chestionarului de evaluare, aprobat prin ordin al preşedintelui CNAS şi administrat de CAS– 50-100% – 5 puncte;– 20-49% – 3 puncte;– sub 20% – 1 punct.27. Monitorizarea consumului lunar de medicamente faţă de sumele aprobate prin buget cu această destinaţie:– monitorizare – 5 puncte;– monitorizare parţială – 0 puncte.28. Gradul de implicare în asigurarea modalităţii de contractare a serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale de către CAS, conform Contractului-cadru şi normelor de aplicare a acestuia:– peste 90% – 5 puncte;– sub 90% – 0 puncte.29. Monitorizarea respectării de către CAS a termenului de finalizare a procesului de contractare:

Monitorizarea respectării termenului de
finalizare a procesului de contractare
5 puncte
Monitorizarea parţială a termenului de
finalizare a procesului de contractare
0 puncte

30. Monitorizarea respectării de către casele de asigurări de sănătate a termenelor de raportare a situaţiilor privind activitatea desfăşurată de furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale:– monitorizare – 5 puncte;– monitorizare parţială – 0 puncte.31. Gradul de implicare în monitorizarea accesului asiguraţilor la medicamente în tratamentul ambulatoriu (trimestrial/semestrial/anual):– peste 90% – 5 puncte;– sub 90% – 0 puncte.32. Întocmirea şi transmiterea de către executivul CNAS a raportărilor către instituţii şi autorităţi (sub aspectul conţinutului şi respectării termenelor):– sub 51% – 0 puncte;– 51-60% – 1 punct;– 61-70% – 2 puncte;– 71-80% – 3 puncte;– 81-90% – 4 puncte;– 91-100% – 5 puncte.33. Numărul de module SIUI-ERP aflate în producţie la toate CAS:– cel puţin 10 module – 5 puncte;– 5-9 module – 3 puncte;– sub 5 module – 0 puncte.34. Gradul de implicare în implementarea, integrarea şi operarea SIUI-ERP:– peste 95% – 5 puncte;– 90-95% – 3 puncte;– sub 90% – 0 puncte.35. Gradul de implicare cu privire la politicile de securitate a datelor:– sub 51% – 0 puncte;– 51-60% – 1 punct;– 61-70% – 2 puncte;– 71-80% – 3 puncte;– 81-90% – 4 puncte;– 91-100% – 5 puncte.36. Numărul formularelor transmise în aplicarea documentelor internaţionale cu prevederi în domeniul sănătăţii la care România este parte (regulamente europene, acorduri etc.) către alte organisme de legătură, din total formulare transmise de CAS:– 91-100% – 5 puncte;– 70-90% – 3 puncte;– sub 70% – 0 puncte.37. Gradul de utilizare a aplicaţiilor informatice privind muncitorii migranţi şi a celei privind eliberarea cardului european de asigurări sociale de sănătate:– 91-100% – 5 puncte;– 81-90% – 4 puncte;– 71-80% – 3 puncte;– 61-70% – 2 puncte;– 51-60% – 1 punct;– sub 51% – 0 puncte.38. Nivelul de respectare a cerinţelor de transmitere a situaţiilor de către CNAS în domeniul securităţii sociale:– 91-100% – 5 puncte;– 70-90% – 3 puncte;– sub 70% – 0 puncte.39. Numărul cererilor de decontare a serviciilor medicale acordate pe teritoriul statelor membre ale Uniunii Europene soluţionate faţă de numărul total de solicitări:– sub 50% – 0 puncte;– 50-74% – 3 puncte;– 75-100% – 5 puncte.40. Termenul de răspuns la solicitările organismelor de legătură:– 0-45 de zile – 5 puncte;– peste 45 de zile – 0 puncte.41. Numărul de litigii cu asiguraţii/furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale, ca urmare a neprimirii unui răspuns din partea CNAS în termenul legal:– 0 – 5 puncte;– 1 – 3 puncte;– 2 – 1 punct;– peste 2 – 0 puncte.42. Numărul de contestaţii admise de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi rămase definitive şi irevocabile, ca urmare a procedurilor de achiziţie*) derulate de CNAS:–––Notă *) Proceduri derulate de CNAS în perioada mandatului de director general.– 0 – 5 puncte;– 1 – 4 puncte;– 2 – 3 puncte;– peste 2 – 0 puncte.43. Monitorizarea respectării termenului de raportare a indicatorilor specifici programelor de sănătate:– monitorizare – 5 puncte;– monitorizare parţială – 0 puncte.44. Monitorizarea modalităţilor de raportare a indicatorilor specifici programelor de sănătate:– monitorizare – 5 puncte;– monitorizare parţială – 0 puncte.45. Gradul de implicare în procesul de implementare a măsurilor dispuse în urma acţiunilor de control:– peste 90% – 5 puncte;– sub 90% – 0 puncte.46. Monitorizarea respectării termenelor şi procedurilor specifice pentru evaluarea furnizorilor de servicii medicale în vederea contractării:– 100% – 5 puncte;– 95-99% – 3 puncte;– sub 95% – 0 puncte.47. Numărul contractelor de asigurare încheiate la nivel naţional faţă de numărul total de asiguraţi:– 91-100% – 5 puncte;– 70-90% – 3 puncte;– sub 70% – 0 puncte.48. Gradul de implicare în realizarea şi implementarea politicilor Uniunii Europene:– sub 51% – 0 puncte;– 51-60% – 1 punct;– 61-70% – 2 puncte;– 71-80% – 3 puncte;– 81-90% – 4 puncte;– 91-100% – 5 puncte.49. Nivelul de implementare a sistemului de control managerial intern la nivelul CNAS:

Da Nu
Existenţa registrului de riscuri 1 punct 0 puncte
Existenţa programului de dezvoltare a
sistemului de control managerial
1 punct 0 puncte
Existenţa deciziei de constituire a
comisiei de monitorizare, coordonare şi
îndrumare metodologică pentru dezvoltarea
sistemului de control managerial
1 punct 0 puncte
Existenţa procedurilor de lucru
formalizate pe activităţi, actualizate
şi complete
2 puncte 0 puncte

50. Gradul de utilizare a mijloacelor electronice pentru aplicarea procedurilor de atribuire şi realizare a achiziţiilor directe:       Valoarea anuală a achiziţiilor publice prin mijloace electroniceG_me = –––––––––––––––––––––- x 100                Valoarea anuală a achiziţiilor publice– peste 20% – 5 puncte;– 19-10% – 3 puncte;– sub 10% – 0 puncte.51. Gradul de implicare în susţinerea eforturilor CAS pentru realizarea obiectivelor sistemului de asigurări sociale de sănătate:– peste 90% – 5 puncte;– sub 90% – 0 puncte.52. Gradul de implicare în susţinerea activităţii preşedinţilor-directori generali ai CAS pentru realizarea indicatorilor de performanţă cuprinşi în contractele de management încheiate cu CNAS:– peste 90% – 5 puncte;– sub 90% – 0 puncte.53. Gradul de îndeplinire, în condiţii de eficacitate, a ordinelor preşedintelui CNAS:– 100% – 5 puncte;– sub 100% – 0 puncte.NOTE:1. Indicatorul nr. 1 are o pondere de 10% în punctajul criteriului de apreciere utilizat pentru evaluare.2. Indicatorul nr. 2 are o pondere de 5% în punctajul criteriului de apreciere utilizat pentru evaluare.3. Indicatorul nr. 28 are o pondere de 5% în punctajul criteriului de apreciere utilizat pentru evaluare.4. Indicatorul nr. 33 are o pondere de 20% în punctajul criteriului de apreciere utilizat pentru evaluare.5. Indicatorul nr. 45 are o pondere de 5% în punctajul criteriului de apreciere utilizat pentru evaluare.6. Indicatorul nr. 53 are o pondere de 5% în punctajul criteriului de apreciere utilizat pentru evaluare.7. Indicatorii de performanţă, cu excepţia celor de mai sus, au o pondere egală de 1,04% în punctajul criteriului de apreciere utilizat pentru evaluare. + 
Anexa 2(Anexa nr. 7 la metodologie)FIŞĂ DE EVALUAREa directorului general al CNAS

Nr.
crt.
Criteriu de apreciere Pondere Notă
1.

Gradul de îndeplinire a standardelor de performanţă
pentru realizarea planului de management, a obiectivelor
şi indicatorilor de performanţă
50%
2. Adecvarea la complexitatea postului 15%
3. Asumarea responsabilităţii 15%
4.

Capacitatea de a gestiona eficace resursele materiale,
financiare şi umane ale CNAS
15%
5. Probitate şi etică 5%
Punctaj final ponderat

Nota acordată pentru fiecare criteriu de apreciere este cuprinsă între 1 şi 5.Punctajul final reprezintă media ponderată a notelor acordate pentru fiecare criteriu de apreciere, având următoarea semnificaţie:– până la 3 – calificativ "nesatisfăcător" (necorespunzător cerinţelor postului);– 3-4 – calificativ "bine" (la nivelul standardului de performanţă stabilit);– 4-5 – calificativ "foarte bine".Rezultatul evaluăriiEvaluarea performanţelor profesionale pentru perioada ………………., cu punctaj final ………., care corespunde calificativului ………… .Evaluator,Preşedinte CNAS,Luat la cunoştinţăDirector general CNAS ……..Data …………………….–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x