ORDIN nr. 346 din 19 martie 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 08/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 274 din 28 martie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 3ABROGA PEORDIN 1626 24/09/2007
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 144 23/02/2010 ART. 7
ActulREFERIRE LALEGE (R) 95 14/04/2006 ART. 118
ART. 3ABROGA PEORDIN 1626 24/09/2007
ANEXA 0REFERIRE LALEGE 176 01/09/2010
ANEXA 0REFERIRE LALEGE (R) 144 21/05/2007
ANEXA 0REFERIRE LACODUL MUNCII (R) 24/01/2003 CAP. 1
ANEXA 0REFERIRE LALEGE (R) 31 16/11/1990
ANEXA 2REFERIRE LALEGE (R) 95 14/04/2006 ART. 114
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ANEXA 2REFERIT DEREGULAMENT 15/11/2018





Văzând Referatul de aprobare al Serviciului medicină de urgență nr. SP2312 din 16.03.2018,în conformitate cu prevederile art. 118 alin. (13) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare,ministrul sănătății emite următorul ordin: + 
Articolul 1(1)Se aprobă modelul contractului de management al serviciilor de ambulanță județene, respectiv al Serviciului de Ambulanță București-Ilfov, încheiat între managerul general și Ministerul Sănătății, prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.(2)Utilizarea acestui model de contract este obligatorie. În cuprinsul contractelor încheiate pot fi prevăzute clauze suplimentare, negociate între părțile contractante, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
 + 
Articolul 2(1)Se aprobă lista indicatorilor de performanță a activității managerului general al serviciului de ambulanță județean, respectiv al Serviciului de Ambulanță București-Ilfov, prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.(2)Valorile indicatorilor din anexa nr. 2 sunt propuse de Serviciul medicină de urgență din cadrul Ministerului Sănătății pe baza negocierilor directe dintre acesta și managerii generali, în funcție de resursele avute la dispoziție și specificul fiecărui județ. Acestea devin parte integrantă din contractul de management.
 + 
Articolul 3La data intrării în vigoare a dispozițiilor prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului sănătății publice nr. 1.626/2007 privind aprobarea modelului contractului de management al serviciilor de ambulanță județene și al municipiului București, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 688 din 10 octombrie 2007. + 
Articolul 4Direcțiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătății, precum și persoanele care ocupă funcția de manager general în cadrul serviciilor de ambulanță județene, respectiv al Serviciului de Ambulanță București-Ilfov vor duce la îndeplinire dispozițiile prezentului ordin. + 
Articolul 5Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sănătății,
Sorina Pintea
București, 19 martie 2018.Nr. 346. + 
Anexa nr. 1
CONTRACT DE MANAGEMENT
al Serviciului de Ambulanță al Județului …………./al Serviciului de Ambulanță București-Ilfov
I.Părțile contractului1.Ministerul Sănătății reprezentat prin ……………………………………………………………,pe de o parte, și2.Managerul general persoană fizică, domnul/ doamna …………………………………., domiciliat/domiciliată în …………………., str. …………………….. nr. ……., județul/sectorul ……………………….., posesor/posesoare al/a buletinului/cărții de identitate seria ……… nr. …………., codul numeric personal …………………………………, în calitate de manager general al Serviciului de Ambulanță al Județului …………………/al Serviciului de Ambulanță București-Ilfov, cu sediul în localitatea ……………….., pe de altă parte,am convenit încheierea prezentului contract de management.II.Obiectul contractuluiOrganizarea, conducerea și administrarea Serviciului de Ambulanță al Județului ……………………………………../al Serviciului de Ambulanță București–Ilfov, precum și gestionarea patrimoniului și a mijloacelor materiale și bănești ale acestuia, pe baza indicatorilor cuprinși în proiectul de management, prevăzuți în anexa nr. 2 la Ordinul ministrului sănătății nr. 346/2018 privind aprobarea modelului contractului de management al serviciilor de ambulanță județene, respectiv al Serviciului de Ambulanță București-Ilfov și a indicatorilor de performanță a activității managerului general, în scopul furnizării de servicii medicale de urgență și altor servicii medicale, pe baza principiilor privind echitatea, necesitatea, eficacitatea, calitatea și eficiența, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.III.Durata contractului1.Prezentul contract intră in vigoare la data semnării și încetează la data ………………. .2.Prezentul contract de management poate fi prelungit după încetarea mandatului pe o perioadă de 3 luni, maximum de două ori, perioadă în care se organizează concursul de ocupare a funcției.IV.Durata munciiNorma de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână, cu respectarea prevederilor legale privind munca suplimentară:a)repartiția programului de lucru se face după cum urmează ………… (ore zi/ore noapte/inegal, în funcție de necesități);b)programul de lucru se poate modifica în condițiile contractului colectiv de muncă aplicabil/regulamentului intern;c)conform titlului III, cap. I, secțiunea 1 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, timpul de muncă al managerului general poate fi repartizat uniform sau inegal, în funcție de necesitățile obiective specifice regiunii/județului;d)orele suplimentare se efectuează în condițiile legii.V.Drepturile și obligațiile părțilorA.1.Drepturile managerului generalManagerul general are, în principal, următoarele drepturi:1.primirea unei sume lunare brute de ………… lei, stabilită potrivit prevederilor legale în vigoare, reprezentând:a)salariul de bază lunar brut: ………………………………. lei;b)alte drepturi salariale, după caz ………………………….. lei;2.dreptul la repaus zilnic și săptămânal;3.dreptul la concediu de odihnă anual, de ………….. zile lucrătoare, conform prevederilor legale;4.dreptul de a beneficia de asigurări sociale de sănătate, pensii și alte drepturi de asigurări sociale de stat, în condițiile plății contribuțiilor prevăzute de lege;5.dreptul la egalitate de șanse și de tratament;6.dreptul la securitate și sănătate în muncă;7.dreptul la formare profesională, în condițiile legii, 8.dreptul la informare nelimitată asupra activității serviciului, având acces la toate documentele privind activitatea medicală și economico-financiară a acestuia;9.dreptul de a fi sprijinit de Ministerul Sănătății și de comitetul director în rezolvarea problemelor de strategie, organizare, funcționare și eficientizare a serviciului, precum și în activitatea de identificare de surse pentru creșterea veniturilor serviciului, în condițiile legii;10.dreptul de a fi sprijinit de către Ministerul Sănătății și de comitetul director în implementarea activităților pentru îmbunătățirea standardelor clinice și a modelelor de practică, în monitorizarea și evaluarea activității medicale, precum și întărirea disciplinei economico-financiare;11.dreptul de a fi susținut în realizarea activităților specifice de către Ministerul Sănătății, de comitetul director și de alte comisii pe care le înființează, ale căror atribuții și responsabilități sunt aprobate de comitetul director și sunt prevăzute în regulamentul de organizare și funcționare a serviciului;12.dreptul de a revoca membrii comitetului director în cazul neîndeplinirii obligațiilor prevăzute în contractele de administrare;13.dreptul de a revoca coordonatorii compartimentelor, stațiilor și substațiilor, precum și directorii din subordine în cazul nerealizării indicatorilor specifici timp de cel puțin 6 luni;14.dreptul la suspendarea de drept, pe perioada exercitării mandatului, a contractului individual de muncă și de reluare a raporturilor de muncă pe postul deținut anterior încheierii prezentului contract de management;15.dreptul de a angaja resursele umane și financiare, în condițiile legii;16.dreptul de a deconta cheltuielile de cazare, diurnă, transport și alte cheltuieli, cu documente justificative, pentru deplasările în interes de serviciu și/sau formare profesională, în țară și în străinătate, potrivit legii;17.dreptul de a desfășura activitate medicală în cadrul serviciului de ambulanță respectiv, cu respectarea programului de lucru prevăzut în contractul de management, fără a afecta buna funcționare a unității respective.A.2.Obligațiile managerului generalManagerului general îi revin, în principal, următoarele obligații:1.de a îndeplini obligațiile ce îi revin conform prezentului contract de management;2.de a reprezenta instituția pe care o conduce, în raport cu terțe entități/persoane fizice și juridice;3.de a respecta disciplina muncii;4.de a respecta măsurile de securitate și sănătate a muncii în serviciu;5.de a respecta secretul de serviciu;6.de a îndeplini dispozițiile cu caracter obligatoriu trasate de către Ministerul Sănătății;7.de a informa Ministerul Sănătății asupra activității serviciului;8.de a informa Ministerul Sănătății asupra evenimentelor deosebite legate de activitatea serviciului;9.de a informa Ministerul Sănătății asupra activității serviciului și de a pune la dispoziție acestuia documente referitoare la activitatea medicală și economico-financiară a unității, cu respectarea legii drepturilor pacientului.A.3.Drepturile Ministerului Sănătății Ministerul Sănătății are, în principal, următoarele drepturi:1.să dea dispoziții cu caracter obligatoriu pentru managerul general;2.să exercite controlul asupra modului de îndeplinire a sarcinilor de serviciu;3.la informare asupra activității serviciului ……….., putând solicita documente referitoare la activitatea medicală și economico-financiară a unității, cu respectarea legii drepturilor pacientului;4.să evalueze anual activitatea managerului, conform indicatorilor prevăzuți în anexa nr. 2 la Ordinul ministrului sănătății nr. 346/2018; 5.de a revoca managerul general, la propunerea comisiei de evaluare, numită prin ordin al ministrului sănătății ca urmare a evaluării anuale sau în cazul constatării neîndeplinirii obligațiilor ce îi revin din prezentul contract;6.de a controla activitatea managerului general, ori de câte ori consideră că este necesar;7.de a fi informat prompt asupra evenimentelor deosebite legate de activitatea serviciului.A.4.Obligațiile Ministerului SănătățiiMinisterului Sănătății îi revin, în principal, următoarele obligații:1.să susțină, să sprijine și să îndrume managerul general în toate aspectele legate de funcția deținută;2.să acorde managerului general toate drepturile ce decurg din contractul de management, contractul colectiv de muncă aplicabil și din lege;3.să asigure permanent condițiile tehnice și organizatorice avute în vedere la elaborarea prezentului contract de management;4.să informeze managerul general asupra condițiilor de muncă și asupra elementelor care privesc desfășurarea relațiilor de muncă;5.să asigure managerului general resursele, în vederea realizării obligațiilor acestuia, ce derivă din legislația în vigoare, precum și în vederea implementării prevederilor legislative, generale și specifice, în vigoare;6.să ofere suport consultativ privind strategia de dezvoltare a serviciilor de sănătate;7.să furnizeze, la cererea managerului general, suport tehnic privind elaborarea planurilor de dezvoltare, management financiar, implementarea de protocoale de practică medicală, colectare și analiză de date pentru indicatori de performanță;8.să urmărească îndeplinirea indicatorilor de performanță ai activității, precum și execuția bugetului de venituri și cheltuieli.VI.AtribuțiiManagerul general are, în principal, următoarele atribuții:B.1.în domeniul strategiei serviciilor medicale:1.elaborează planul de management al serviciului pe perioada mandatului, pe baza nevoilor de servicii medicale ale populației din zona arondată, luând în considerare și prezența altor servicii publice în zonă, respectând principiul complementarității, împreună cu ceilalți membri ai comitetului director și cu coordonatorii de compartimente; planul de management al serviciului se depune la Serviciul medicină de urgență și se avizează de Ministerul Sănătății; planul de management al serviciului se structurează pe etape anuale, evaluate la sfârșitul fiecărui an financiar;2.aprobă măsurile propuse de comitetul director pentru dezvoltarea activității serviciului, în concordanță cu nevoile de servicii medicale ale populației;3.face propuneri, pe baza analizei în cadrul comitetului director, privind structura organizatorică și reorganizarea, în vederea aprobării de către Ministerul Sănătății, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;4.aplică strategiile și politica de dezvoltare în domeniul sanitar ale Ministerului Sănătății, adaptate la necesarul de servicii medicale pentru populația deservită, luând în considerare resursele disponibile și specificul local;5.colaborează cu autoritățile publice locale și Inspectoratul pentru Situații de Urgență, precum și cu alte unități sanitare în planificarea dezvoltării sistemului de urgență prespitalicească în cazul intervențiilor individuale, precum și în cazul intervențiilor la calamități în vederea realizării unor servicii integrate, complementare, eficiente, în conformitate cu necesitățile cetățenilor, specificul local și cu prevederile legale în vigoare;6.asigură utilizarea eficientă și disponibilitatea continuă a mijloacelor de intervenție din dotare în limita resurselor financiare și umane;B.2.în domeniul managementului economico-financiar:1.aprobă, urmărește și răspunde de realizarea planului anual de achiziții publice;2.propune lista investițiilor și a lucrărilor de reparații capitale care urmează să se realizeze, în condițiile legii, la propunerea comitetului director, și îl transmite Serviciului medicină de urgență din cadrul Ministerului Sănătății, până cel târziu în data de 15 octombrie, pentru anul bugetar următor;3.propune bugetul de cheltuieli al serviciului, defalcat pe titluri, capitole și articole bugetare, precum și repartizarea acestuia pe trimestre și îl transmite Serviciului medicină de urgență din cadrul Ministerului Sănătății, până cel târziu în data de 15 octombrie, pentru anul bugetar următor;4.propune și răspunde de repartizarea bugetului de venituri și cheltuieli al serviciului, pe baza propunerilor scrise, fundamentate, ale membrilor comitetului director, ale conducătorilor de compartimente, stații și substații, din structura serviciului;5.urmărește execuția bugetului de venituri și cheltuieli;6.răspunde de respectarea disciplinei economico-financiare la nivelul serviciului, împreună cu directorul economic;7.îndeplinește toate atribuțiile care decurg din calitatea de ordonator de credite, conform legii;8.împreună cu comitetul director, gestionează bugetul de venituri și cheltuieli ale serviciului, în conformitate cu legea;9.negociază și încheie contracte de furnizare de servicii medicale, în condițiile legii;10.răspunde de organizarea și desfășurarea activității de audit public intern, în funcție de resursele aprobate de ordonatorul principal de credite, conform legii;11.răspunde de respectarea și aplicarea corectă a legislației din domeniu;B.3.în domeniul managementului performanței/calității serviciilor:1.întreprinde măsurile necesare și urmărește realizarea indicatorilor de performanță a activității, prevăzuți în anexa nr. 2 la Ordinul ministrului sănătății nr. 346/2018. În situații excepționale, din motive neimputabile conducerii serviciului, nivelul indicatorilor poate fi renegociat o singură dată în cursul anului;2.indicatorii din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului sănătății nr. 346/2018 sunt raportați către Serviciul medicină de urgență din cadrul Ministerului Sănătății și utilizați de către această structură în analiza generală a activității serviciului respectiv; 3.nominalizează coordonatorii de structuri/programe și răspunde de implementarea și raportarea indicatorilor programelor și subprogramelor naționale de sănătate derulate la nivelul serviciului, conform metodologiei elaborate de Ministerul Sănătății;4.răspunde de crearea condițiilor necesare prestării unor servicii medicale de calitate de către personalul medico-sanitar din serviciu;5.urmărește implementarea protocoalelor de practică medicală la nivelul serviciului, pe baza recomandărilor și a protocoalelor naționale și internaționale din domeniu, precum și a reglementărilor legale în vigoare;6.urmărește realizarea activităților de control al calității serviciilor medicale oferite de serviciu, elaborate și coordonate de directorul medical în cadrul serviciului;7.negociază și încheie, în numele și pe seama serviciului, protocoale de colaborare și/sau contracte cu alți furnizori de servicii, în condițiile legii, pentru asigurarea continuității și creșterii calității serviciilor medicale asigurate în zona de competență;8.răspunde, împreună cu comitetul director, de asigurarea condițiilor, echipamentelor și a materialelor sanitare necesare intervenției în scopul asigurării asistenței medicale adecvate de urgență și transportului în deplină siguranță a pacienților, în conformitate cu actele normative în vigoare;9.răspunde de monitorizarea și raportarea corectă a indicatorilor, precum și a altor date privind activitatea de supraveghere, prevenire și control, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;10.analizează modul de îndeplinire a obligațiilor membrilor comitetului director, precum și ale coordonatorilor de compartimente, dispunând măsuri de îmbunătățire a activității;11.urmărește modul de aplicare a prevederilor legale în vigoare cu privire la respectarea drepturilor pacientului și dispune măsuri atunci când se constată încălcarea acestora;12.urmărește modul de aplicare a prevederilor legale în vigoare cu privire la organizarea, funcționarea și activitatea medicală a serviciilor publice de ambulanță și dispune măsuri atunci când se constată încălcarea acestora;B.4.în domeniul managementului resurselor umane:1.aprobă regulamentul intern al serviciului; 2.aprobă fișele de post; 3.înființează, cu aprobarea comitetului director, comisii specializate în cadrul serviciului, necesare pentru realizarea unor activități specifice, ale căror organizare și funcționare se precizează în regulamentul de organizare și funcționare a serviciului;4.transmite necesarul de personal pe categorii și locuri de muncă Serviciului medicină de urgență din cadrul Ministerului Sănătății;5.organizează concurs pentru ocuparea funcțiilor din cadrul comitetului director;6.aprobă organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante;7.numește și eliberează din funcție personalul serviciului, în condițiile legii;8.aprobă programul de lucru pe locuri de muncă și categorii de personal, pentru personalul aflat în subordine, conform legislației în vigoare;9.realizează evaluarea performanțelor profesionale anuale ale personalului aflat în subordine directă, conform structurii organizatorice, și soluționează contestațiile în funcție de nivelul ierarhic la care s-au făcut;10.aprobă planul de formare și perfecționare a personalului propus de către comitetul director, în conformitate cu legislația în vigoare și cu nevoile din serviciul respectiv de ambulanță;11.negociază, semnează și monitorizează respectarea contractului colectiv de muncă la nivel de unitate;12.încheie contract de administrare, pe durata mandatului, cu membrii comitetului director; 13.poate prelungi, la încetarea mandatului, contractele de administrare încheiate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;14.reziliază contractele de administrare în cazul neîndeplinirii obligațiilor prevăzute în acesta; 15.urmărește încheierea asigurărilor de malpraxis de către unitate și de către personalul medical din subordine;16.stabilește, de comun acord cu personalul de specialitate medico-sanitar care ocupă funcții de conducere specifice comitetului director și are contractul individual de muncă suspendat, programul de lucru al acestuia în situația în care desfășoară activitate medicală în cadrul serviciului de ambulanță respectiv, în condițiile legii;B.5.în domeniul managementului administrativ:1.urmărește și răspunde de respectarea regulamentului de organizare și funcționare, aprobat prin ordin al ministrului sănătății;2.urmărește respectarea regulamentului intern;3.reprezintă serviciul în relațiile cu terțe persoane fizice sau juridice;4.încheie acte juridice în numele și pe seama serviciului, conform legii;5.răspunde de modul de îndeplinire a obligațiilor asumate prin contracte și dispune măsuri de îmbunătățire a activității serviciului;6.încheie contracte și asigură condiții corespunzătoare pentru desfășurarea activităților de învățământ și cercetare științifică, în conformitate cu metodologia elaborată de Ministerul Sănătății;7.răspunde de obținerea autorizației sanitare de funcționare și a certificatului de acreditare, în condițiile prevăzute de lege;8.asigură respectarea prevederilor legale în vigoare referitoare la păstrarea secretului profesional, păstrarea confidențialității datelor pacienților asistați, informațiilor și documentelor referitoare la activitatea serviciului;9.pune la dispoziție organelor și organismelor competente, la solicitarea acestora, în condițiile legii, date privind activitatea serviciului;10.prezintă Ministerului Sănătății, Serviciului medicină de urgență, informări periodice cu privire la patrimoniul dat în administrare, realizarea indicatorilor activității medicale, precum și la execuția bugetului de venituri și cheltuieli;11.răspunde de organizarea arhivei serviciului și asigurarea securității documentelor prevăzute de lege, în format scris și electronic;12.aprobă utilizarea bazei de date medicale a serviciului pentru activități de cercetare medicală, în condițiile legii;13.răspunde de organizarea unui sistem de înregistrare și rezolvare a sugestiilor, sesizărilor și reclamațiilor referitoare la activitatea serviciului;14.conduce activitatea curentă a serviciului, în conformitate cu reglementările în vigoare;15.împreună cu comitetul director, elaborează planul/planurile de acțiune pentru situații speciale și coordonează activitatea serviciului în caz de război, dezastre, atacuri teroriste, conflicte sociale și alte situații de criză, conform dispozițiilor legale în vigoare;16.propune spre aprobare Ministerului Sănătății, Serviciului medicină de urgență, un înlocuitor pentru perioadele de indisponibilitate;17.răspunde de depunerea solicitării pentru obținerea acreditării serviciului de ambulanță, în condițiile legii, precum și de solicitarea reacreditării, în condițiile legii, cu cel puțin 6 luni înainte de încetarea valabilității acreditării;18.răspunde de respectarea și aplicarea corectă a prevederilor actelor normative care reglementează activitatea acestuia;19.implementează prevederile legale în domeniu și asigură buna funcționare a sistemului de relații cu publicul/furnizarea informațiilor publice și relația cu mass media;20.asigură publicarea pe pagina de internet a serviciului și transmiterea către Serviciul medicină de urgență a tuturor modificărilor din structura de conducere, precum și a modificărilor datelor de contact ale persoanelor din aceasta;21.asigură transmiterea solicitărilor de finanțare către Serviciul medicină de urgență până la data de 18 a fiecărei luni;22.asigură lunar transmiterea datelor medicale și economico-financiare aferente activității serviciului către Serviciul medicină de urgență până la data de 5 a fiecărei luni, pentru luna anterioară; 23.asigură transmiterea indicatorilor de performanță prevăzuți în anexa nr. 2 la Ordinul ministrului sănătății nr. 346/2018 trimestrial până la data de 5 a lunii ulterioare încheierii trimestrului.B.6.alte atribuții:1.depune o declarație de interese, precum și o declarație de avere, potrivit prevederilor Legii nr. 176/2010 privind integritatea în exercitarea funcțiilor și demnităților publice, pentru modificarea și completarea Legii nr. 144/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Integritate, precum și pentru modificarea și completarea altor acte normative, cu modificările ulterioare, în termen de 30 de zile de la numirea în funcție;2.actualizează declarațiile prevăzute la pct. 1 ori de câte ori intervin schimbări care trebuie înscrise în ele. Actualizarea se face în termen de 30 de zile de la data modificării sau încetării funcțiilor ori activităților.VII.Incompatibilitățile și conflictul de interese1.Funcția de manager general este incompatibilă cu:a)exercitarea oricăror altor funcții salarizate, nesalarizate sau/și indemnizate, cu excepția funcțiilor sau activităților în domeniul medical desfășurate în aceeași unitate sanitară cu respectarea programului de lucru prevăzut în contractul de management, fără a afecta buna funcționare a unității respective, a activităților didactice, de cercetare științifică și de creație literar-artistică, cu respectarea prevederilor pct. IV lit. a);b)desfășurarea de activități didactice sau de cercetare științifică finanțate de către furnizori ai serviciului de ambulanță unde managerul general își desfășoară activitatea;c)deținerea mai multor funcții de manager salarizate sau nesalarizate;d)deținerea unei funcții de conducere salarizate în cadrul Colegiului Medicilor din România, Colegiului Medicilor Dentiști din România, Colegiului Farmaciștilor din România, Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România sau al filialelor locale ale acestora ori al organizațiilor sindicale de profil;e)exercitarea funcției de membru în organele de conducere, administrare și control ale unui partid politic;f)exercitarea funcției de membru în organele de conducere, administrare și control în societățile reglementate de Legea societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare.2.Constituie conflict de interese:a)deținerea de părți sociale, acțiuni sau interese personal ori de către soțul/soția, rudele sau afinii lor până la gradul al IV-lea inclusiv la societăți reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, sau organizații nonguvernamentale care stabilesc relații cu caracter patrimonial cu serviciul de ambulanță respectiv;b)deținerea de către soțul/soția, rudele ori afinii până la gradul al IV-lea inclusiv ai managerului general a funcției de membru în comitetul director sau a unei alte funcții de conducere, inclusiv de natură administrativă, în cadrul serviciului de ambulanță la care persoana în cauză exercită funcția de manager general;c)alte situații decât cele prevăzute la lit. a) și b) în care managerul general sau soțul/soția, rudele și afinii lor până la gradul al IV-lea inclusiv au un interes personal de natură patrimonială care ar putea influența îndeplinirea cu obiectivitate a funcției.VIII.Răspunderea părților1.Pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a obligațiilor prevăzute de prezentul contract de management, părțile răspund potrivit prevederilor legii.2.Managerul general răspunde civil, contravențional, material sau penal, după caz, pentru nerespectarea prevederilor legale și pentru daunele produse serviciului de ambulanță pe care îl conduce prin orice acte contrare intereselor acestuia.IX.Forța majoră1.Niciuna dintre părțile contractante nu răspunde de neexecutarea la termen și/sau de executarea în mod necorespunzător, total sau parțial, a oricărei obligații care îi revine în baza prezentului contract de management, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligației respective a fost cauzată de forța majoră, astfel cum este definită de lege.2.Partea care invocă forța majoră este obligată să notifice celeilalte părți, în termen de 24 de ore, producerea evenimentului și să ia toate măsurile posibile în vederea limitării consecințelor lui.3.Dacă în termen de 5 zile de la producere evenimentul respectiv nu încetează, părțile au dreptul să își notifice încetarea de plin drept a prezentului contract de management, fără ca vreuna dintre ele să pretindă daune-interese.4.Forța majoră se constată de către o autoritate competentă.X.Modificarea contractului de managementPrevederile prezentului contract de management se vor adapta corespunzător reglementărilor legale ulterioare încheierii acestuia și care îi sunt aplicabile.Orice modificare se face printr-un act adițional semnat de ambele părți și va constitui parte integrantă a acestui contract.XI.Încetarea contractului de managementPrezentul contract de management încetează în următoarele situații:a)la expirarea perioadei pentru care a fost încheiat;b)la revocarea din funcție a managerului general, în cazul nerealizării indicatorilor de performanță ai activității ca urmare a evaluării activității anuale;c)în situația existenței unei culpe grave, ca urmare a neîndeplinirii obligațiilor managerului general;d)prin acordul de voință al părților semnatare;e)la decesul sau punerea sub interdicție judecătorească a managerului general;f)la împlinirea vârstei de pensionare prevăzute de lege;g)în cazul în care se constată abateri de la legislația în vigoare, constatate de către instituțiile abilitate care pot constitui un risc iminent pentru sănătatea pacienților sau a salariaților;h)în cazul neacceptării oricărei forme de control efectuate de instituțiile abilitate în condițiile legii;i)în cazul refuzului colaborării cu organele de control desemnate de instituțiile abilitate în condițiile legii;j)în cazul în s-a dispus arestarea managerului general, în condițiile legii.XII.LitigiiLitigiile izvorâte din încheierea, executarea, modificarea, încetarea și interpretarea clauzelor prezentului contract de management se rezolvă pe cale amiabilă. În cazul în care divergențele nu se soluționează pe cale amiabilă, litigiile vor fi rezolvate de instanțele judecătorești competente.XIII.Dispoziții finalePrevederile prezentului model de contract de management pot fi completate cu dispoziții specifice, inclusiv indicatori de performanță, corelați cu specificul fiecărui serviciu public de ambulanță.XIV.Legislație aplicabilăPrezentul contract de management se interpretează conform legilor din România.Prezentul contract de management s-a încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte, astăzi ………………….
Ministerul Sănătății,
reprezentată prin ………………………………………………………
(numele, prenumele și semnătura)
Serviciul de ambulanță județean/SABIF ………………….,
reprezentat prin manager general …………………………………………………….
(numele, prenumele și semnătura)
 + 
Anexa nr. 2
INDICATORI
de performanță ai managementului serviciului public de ambulanță și punctajele de evaluare a acestora

Nr. crt. Date necesare pentru evaluarea indicatorilor de performanță Valoarea realizată în perioada evaluată (nr. )
1. Proporția intervențiilor medicale de urgență efectuate cu echipaje tip C2/B1 din totalul intervențiilor efectuate de compartimentul de asistență medicală de urgență și transport sanitar asistat
2. Proporția intervențiilor medicale de urgență efectuate cu echipaj tip B2 din totalul intervențiilor efectuate de compartimentul de asistență medicală de urgență și transport sanitar asistat
3. Proporția intervențiilor medicale de urgență de cod roșu efectuate cu echipaje tip C2/B1 din totalul intervențiilor efectuate de compartimentul de asistență medicală de urgență și transport sanitar asistat
4. Proporția intervențiilor medicale de urgență de cod roșu efectuate cu echipaje tip C2/B1 din totalul intervențiilor cod roșu efectuate de compartimentul de asistență medicală de urgență și transport sanitar asistat
5. Proporția pacienților asistați de echipaje tip ECU (de către personal angajat) din totalul intervențiilor efectuate pentru ECU (echipaj consultații de urgență)
6. Proporția intervențiilor de cod roșu din totalul intervențiilor efectuate în compartimentul de asistență medicală de urgență și transport sanitar asistat
7. Proporția intervențiilor de cod galben din totalul intervențiilor efectuate în compartimentul de asistență medicală de urgență și transport sanitar asistat
8. Proporția intervențiilor de cod verde efectuate către echipajele de urgență (echipaje C2/B1/B2) din totalul consultațiilor de urgență la domiciliu
9. Proporția pacienților asistați la domiciliu de asistenți de pe echipajele de tip B2 fără transport la spital (Punctajul maxim se obține pentru o valoare minimă negociată.)
Nr. crt. Indicatori de performanță Valoarea negociată (%) Valoarea realizată (% din valoarea negociată)
A. Indicatori de management al resurselor umane
1. Proporția personalului medical din totalul personalului angajat al serviciului de ambulanță
2. Proporția personalului medical cu pregătire specifică în asistența medicală de urgență (cu atestat în asistența medicală de urgență prespitalicească)
3. Proporția ambulanțierilor/conducătorilor auto din numărul total al personalului operativ (medici, asistenți medicali, ambulanțieri, conducători auto, operatori registratori de urgență, dispecer, radiotelefoniști conform art. 114 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare
4. Proporția conducătorilor auto cu curs de ambulanțier din totalul conducătorilor auto
5. Proporția personalului care a urmat cursuri de pregătire profesională continuă în domeniul asistenței medicale de urgență din totalul de personal medical în perioada evaluată
6. Proporția personalului care a urmat cursuri de pregătire profesională continuă în domeniul primului ajutor medical de urgență din totalul de conducători auto/ambulanțieri în perioada evaluată
7. Proporția personalului din dispecerat care a urmat cursuri de pregătire profesională continuă în domeniu din total personal din dispecerat în perioada evaluată
8. Proporția personalului nonoperativ care a urmat cursuri de pregătire profesională continuă în domeniu din total personal nonoperativ angajat
TOTAL
B. Indicatorii de utilizare a echipamentului din dotare MS va stabili valoarea minimă admisă a indicatorilor în funcție de gradul de uzură al ambulanțelor, resursele umane disponibile pentru fiecare tip de echipaj și numărul ambulanțelor din fiecare tip.
9. Proporția ambulanțelor tip C2 în serviciu din totalul ambulanțelor tip C2 din dotare/12 ore
10. Proporția ambulanțelor tip C2 în serviciu din totalul ambulanțelor tip C2 din dotare funcționale din punct de vedere tehnic
11. Proporția ambulanțelor tip B1/2 în serviciu din totalul ambulanțelor tip B1/2 din dotare/12 ore
12. Proporția ambulanțelor tip B1/2 în serviciu din totalul ambulanțelor tip B1/2 din dotare funcționale din punct de vedere tehnic
Nr. crt. Indicatori de performanță Valoarea negociată (%) Valoarea realizată (% din valoarea negociată)
13. Proporția ambulanțelor de urgență (B1/2 și C2) din parcul activ cu un singur echipaj/ambulanță. (Punctajul maxim se obține pentru o valoare minimă negociată.)
14. Proporția ambulanțelor de urgență (B și C) din parcul activ cu două echipaje/ambulanță. (Punctajul maxim se obține pentru o valoare minimă negociată.)
15. Proporția ambulanțelor de urgență (B și C) din parcul activ cu 3 sau mai multe echipaje/ambulanță
16. Proporția misiunilor de consultații de urgență la domiciliu, în care deplasarea s-a făcut utilizând ambulanțe tip B1/2 sau C2 din totalul consultațiilor de urgență la domiciliu
TOTAL
C. Indicatorii de utilizare a serviciilor asigurate
17. Proporția intervențiilor de cod roșu efectuate de către echipajele de consultații la domiciliu din totalul urgențelor de cod roșu. (Punctajul maxim se obține pentru o valoare minimă negociată.)
18. Proporția intervențiilor de cod galben efectuate de către echipajele de consultații la domiciliu din total urgențe de cod galben. (Punctajul maxim se obține pentru o valoare minimă negociată.)
19. Proporția intervențiilor de cod verde efectuate de către echipajele de consultații la domiciliu din total cod verde
TOTAL
D. Indicatorii economico-financiari
20. Execuție bugetară față de bugetul de cheltuieli aprobat (conform filei de buget pe capitole și titluri)
TOTAL
E. Indicatorii de calitate Se vor corela cu posibilitățile de raportare prin baze de date comune etc., după caz.
21. Rata mortalității pe timpul transportului din totalul pacienților asistați și transportați cu echipajele de urgență (C2, B1/2) (Punctajul maxim se obține pentru o valoare minimă negociată.)
22. Rata mortalității la locul solicitării a cazurilor asistate de echipajele de urgență, cu excepția cazurilor găsite în stop cardiac la sosire. (Punctajul maxim se obține pentru o valoare minimă negociată.)
23. Rata solicitărilor de cod roșu la care a plecat o ambulanță în mai puțin de 2 minute de la alertare
24. Rata solicitărilor de cod roșu la care s-a ajuns cu prima ambulanță în mediu urban în mai puțin de 15 minute de la alertare
25. Rata solicitărilor de cod roșu la care s-a ajuns în mediu rural în mai puțin de 20 de minute de la alertare
26. Rata solicitărilor la care pacientul a fost transportat cu alt mijloc înaintea sosirii ambulanței
27. Procentul apelurilor la care s-a răspuns în dispeceratul medical în mai puțin de 20 de secunde – se solicită la 112.
28. Indicele de corelare între cod de culoare și tipul de echipaj alocat
TOTAL
TOTAL GENERAL

Punctajul maxim cumulat pe acești indicatori este de ……. puncte.Valoarea minimă care poate fi acumulată este de 75% din punctajul maxim negociat.Sub valoarea minimă activitatea managerului este considerată ineficientă.Indicatorii care nu au fost realizați sunt punctați cu 0 sau cu un procent din punctajul maxim corespunzător fiecărui indicator, care este stabilit în urma negocierilor cu Serviciul medicină de urgență.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x