ORDIN nr. 322 din 14 aprilie 2011

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 285 din 22 aprilie 2011
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 1591 30/12/2010
ActulREFERIRE LAHG 1388 28/12/2010
ActulREFERIRE LAORDIN 1110 30/12/2010
ActulREFERIRE LAHG 144 23/02/2010
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 1591 30/12/2010
ANEXA 1REFERIRE LAHG 1388 28/12/2010
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 1110 30/12/2010
ANEXA 2REFERIRE LAORDIN 1591 30/12/2010
ANEXA 2REFERIRE LAHG 1388 28/12/2010
ANEXA 2REFERIRE LAORDIN 1110 30/12/2010
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru aprobarea modelelor de contracte pentru furnizarea produselor achiziţionate prin licitaţii publice organizate la nivel naţional, destinate derulării de programe naţionale de sănătate finanţate din bugetul Ministerului Sănătăţii



Văzând Referatul de aprobare al Serviciului pentru programe de sănătate nr. Cs.A. 4.183 din 14 aprilie 2011,având în vedere prevederile:Hotărârii Guvernului nr. 1.388/2010 privind aprobarea programelor naţionale de sănătate pentru anii 2011 şi 2012, cu modificările ulterioare,– Ordinului ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.591/1.110/2010 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate pentru anii 2011 şi 2012,în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul sănătăţii emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă modelele de contracte pentru furnizarea produselor achiziţionate prin licitaţii publice organizate la nivel naţional, destinate derulării de programe naţionale de sănătate finanţate din bugetul Ministerului Sănătăţii, prevăzute în anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, unităţile sanitare care derulează programe naţionale de sănătate în cadrul cărora se acordă produse achiziţionate prin licitaţii publice organizate la nivel naţional, precum şi instituţiile publice implicate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 3Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul sănătăţii,Cseke AttilaBucureşti, 14 aprilie 2011.Nr. 322.
 + 
Anexa 1CONTRACTpentru furnizarea produselor achiziţionate prin licitaţiipublice organizate la nivel naţional către unităţi sanitarecare derulează programe naţionale desănătate finanţate din bugetul Ministerului Sănătăţiinr. ……. din …………….– model –I. Părţile contractante1. Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului …………………./Municipiului Bucureşti, cu sediul în municipiul/oraşul ……………………, str. ……………….. nr. ….., judeţul/sectorul ………….., telefon/fax ………….., reprezentată prin director executiv ……………….., şi2. Unitatea sanitară organizată astfel:– cabinet medical de asistenţă medicală primară …………………, aflat în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate a Judeţului ……………………./Municipiului Bucureşti nr. ……… din ………….., valabil până la data de …………., reprezentat prin ……………………, în calitate de ………………………,– unitate sanitară cu paturi ……………….., cu sediul în ………………….., str. ………………… nr. ……., telefon ………………, fax ……………, reprezentată prin ……………………, având Actul de înfiinţare/organizare nr. …………, Autorizaţia sanitară de funcţionare nr. …………, Dovada de evaluare nr. …….., codul fiscal …………………. şi contul nr. ……………… deschis la Trezoreria Statului sau contul nr. ……………… deschis la Banca …………………., dovada asigurării de răspundere civilă în domeniul medical, atât pentru furnizor, cât şi pentru personalul medico-sanitar angajat, valabilă pe toată durata contractului de furnizare de servicii medicale spitaliceşti încheiat cu Casa de Asigurări de Sănătate a Judeţului ……………………./Municipiului Bucureşti nr. ……………. din ………….., valabil până la data de ……………………..II. Obiectul contractului + 
Articolul 1Obiectul prezentului contract îl constituie furnizarea produselor achiziţionate prin licitaţii publice organizate la nivel naţional, pentru derularea programelor naţionale de sănătate finanţate din bugetul Ministerului Sănătăţii, după cum urmează:………………………………………………………………..(Se specifică fiecare program/subprogram/intervenţie pentru care se încheie contractul, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.388/2010 privind aprobarea programelor naţionale de sănătate pentru anii 2011 şi 2012, cu modificările ulterioare, şi ale Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate pentru anii 2011 şi 2012, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.591/1.110/2010.)
III. Durata contractului + 
Articolul 2Prezentul contract este valabil de la data încheierii lui până la data de 31 decembrie 2011. Prezentul contract se prelungeşte prin act adiţional în anul 2012.
 + 
Articolul 3Durata prezentului contract se poate prelungi, cu acordul părţilor, în situaţia extinderii duratei de aplicabilitate a Hotărârii Guvernului nr. 1.388/2010, cu modificările ulterioare.
IV. Obligaţiile părţilor + 
Articolul 4(1) Direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti are următoarele obligaţii:a) să furnizeze produsele provenite din achiziţii publice organizate la nivel naţional, în vederea derulării programelor/subprogramelor naţionale de sănătate respective, cu încadrarea în cantitatea totală repartizată direcţiei de sănătate publică, pe baza formularului trimestrial de comandă prevăzut în anexa nr. 1 la contract, primit din partea unităţii sanitare;b) să întocmească evidenţele tehnico-operative şi să realizeze operaţiunile financiar-contabile;c) să întocmească procesul-verbal de predare-primire, să asigure semnarea acestuia de către conducerea direcţiei de sănătate publică şi de către reprezentantul legal al unităţii sanitare, în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte;d) să întocmească în două exemplare avizul de însoţire a mărfii şi să elibereze un exemplar unităţii sanitare;e) să redistribuie produsele cu rulaj redus, provenite din achiziţii publice organizate la nivel naţional, aflate în depozitul direcţiei de sănătate publică sau în stocurile de la nivelul unităţilor sanitare;f) să descarce din gestiunea direcţiei de sănătate publică, în primele 10 zile lucrătoare ale lunii curente pentru luna anterioară, produsele provenite din achiziţii publice organizate la nivel naţional, lunar, pe baza decontului de justificare a consumului, prevăzut în anexa nr. 2 la contract, primit din partea unităţii sanitare;g) să monitorizeze şi să controleze realizarea activităţilor cuprinse în programele naţionale de sănătate, urmărind cel puţin următoarele:g.1) modul de realizare şi de raportare a indicatorilor specifici programului/subprogramului;g.2) organizarea evidenţei nominale a beneficiarilor programului/subprogramului, pe baza codului numeric personal, şi raportarea de către unitatea sanitară a numărului de beneficiari cu cod numeric personal distinct;g.3) respectarea protocoalelor de profilaxie şi/sau tratament aprobate pentru afecţiunile cărora li se adresează programul/subprogramul;g.4) utilizarea produselor provenite din achiziţii publice organizate la nivel naţional potrivit destinaţiei acestora în cadrul programelor/subprogramelor naţionale de sănătate;g.5) urmărirea respectării de către persoanele implicate a responsabilităţilor stabilite prin prezentul contract referitoare la derularea programelor naţionale de sănătate;g.6) identificarea unor posibile disfuncţionalităţi în derularea programelor naţionale de sănătate;h) să centralizeze raportările trimestriale ale unităţilor sanitare, să le analizeze şi, în cazul sesizării unor discordanţe, să solicite corectarea acestora, în funcţie de obiectivele, activităţile şi indicatorii propuşi în cadrul programelor/ subprogramelor naţionale de sănătate;i) să depoziteze în condiţii adecvate produsele provenite din achiziţii publice organizate la nivel naţional;j) să elibereze din depozit produsele provenite din achiziţii publice organizate la nivel naţional în ordinea cronologică a expirării termenelor de valabilitate;k) să organizeze transportul produselor.(2) Obligaţiile direcţiilor de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti prevăzute la alin. (1) se realizează prin structurile organizatorice ale acestora, stabilite potrivit legii.
 + 
Articolul 5(1) Pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în programele naţionale de sănătate finanţate din bugetul Ministerului Sănătăţii, pentru care se organizează achiziţii publice la nivel naţional, unităţile sanitare au următoarele obligaţii:a) să asigure buna desfăşurare a activităţilor prevăzute în cadrul programelor/subprogramelor naţionale de sănătate, în concordanţă cu actele normative în vigoare, inclusiv cu protocoalele profilactice/terapeutice aprobate;b) să solicite produsele provenite din achiziţii publice organizate la nivel naţional pe bază de formular trimestrial de comandă întocmit în funcţie de:b.1) numărul de beneficiari cu cod numeric personal distinct;b.2) consumul trimestrial estimat;b.3) cantitatea de produse rămase în stoc la nivelul unităţii sanitare;c) să transmită formularul trimestrial de comandă către direcţia de sănătate publică, în primele 5 zile lucrătoare ale trimestrului pentru care se solicită produsele;d) să depoziteze în condiţii adecvate produsele provenite din achiziţii publice organizate la nivel naţional;e) să asigure utilizarea produselor provenite din achiziţii publice organizate la nivel naţional potrivit destinaţiei acestora în cadrul programelor/subprogramelor naţionale de sănătate, în scopul profilaxiei sau tratamentului adecvat;f) să asigure distribuirea produselor provenite din achiziţii publice organizate la nivel naţional către beneficiari, în ordinea cronologică a expirării termenelor de valabilitate;g) să instituie măsuri astfel încât beneficiarii să utilizeze produsele provenite din achiziţii publice organizate la nivel naţional numai în perioada de valabilitate;h) să sesizeze în scris, în timp util, direcţia de sănătate publică asupra existenţei unor produse cu rulaj redus, propunând măsuri de redistribuire, după caz;i) să asigure condiţii pentru organizarea evidenţei nominale a beneficiarilor programelor/subprogramelor naţionale de sănătate, pe baza codului numeric personal, şi raportarea către direcţia de sănătate publică a numărului de beneficiari cu cod numeric personal distinct;j) să asigure condiţii pentru întocmirea evidenţelor tehnico-operative şi realizarea operaţiunilor financiar-contabile;k) să adopte măsuri pentru respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia persoanelor, cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date;l) să transmită direcţiei de sănătate publică, atât în format electronic, cât şi pe suport hârtie, în primele 5 zile lucrătoare ale lunii următoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea, raportările trimestriale (cumulat de la începutul anului) conform machetelor transmise de către direcţia de sănătate publică, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;m) să întocmească lunar decontul de justificare a consumului de produse provenite din achiziţii publice organizate la nivel naţional şi să îl transmită direcţiei de sănătate publică, în primele 5 zile lucrătoare ale lunii curente pentru luna anterioară;n) să transmită direcţiei de sănătate publică orice alte date referitoare la programele/subprogramele naţionale de sănătate pe care le derulează şi să răspundă de exactitatea şi realitatea datelor raportate.(2) Obligaţiile prevăzute la alin. (1) se îndeplinesc prin intermediul personalului implicat în realizarea activităţilor programelor/subprogramelor naţionale de sănătate care fac obiectul contractului, în limitele competenţelor, potrivit legii.
V. Produsele aferente contractului şi valoarea acestora + 
Articolul 6

Program
naţional de
sănătate,
subprogram,
intervenţie

Produsul

Termen de
valabilitate
zz/ll/aaaa

Cota TVA

Cantitatea

Unitatea de
măsură
(identică
cu cea din
comunicările
privind
cantitatea
repartizată
direcţiei de
sănătate
publică)
Preţ cu
TVA/unitate
de măsură
(lei)

Valoarea
cu TVA
(lei)

1 2 3 4 5 6 7 8= 6 x 7

Valoarea totală a produselor aferente contractului ……………….. lei.VI. Răspunderea contractuală + 
Articolul 7Reprezentanţii legali ai părţilor contractante răspund de îndeplinirea obligaţiilor contractuale, aşa cum sunt prevăzute în prezentul contract.
 + 
Articolul 8(1) În cazul în care direcţia de sănătate publică constată nerespectarea unei/unor obligaţii asumate de către cealaltă parte contractantă, de natură a prejudicia grav derularea contractului, poate solicita încetarea acestuia.(2) Prevederile alin. (1) nu sunt de natură a înlătura obligaţiile anterioare deja scadente şi neonorate ale părţilor.
VII. Soluţionarea litigiilor + 
Articolul 9Litigiile apărute pe perioada derulării contractului se soluţionează de părţi pe cale amiabilă. În situaţia în care părţile nu ajung la o înţelegere, acestea se pot adresa instanţelor judecătoreşti competente.
VIII. Clauze speciale + 
Articolul 10Pe lângă dispoziţiile prevăzute la art. 2, se pot încheia acte adiţionale la prezentul contract în situaţia în care, prin actele normative în materie care intră în vigoare ulterior datei la care s-a încheiat prezentul contract, au fost aprobate modificări în volumul, structura sau bugetul programelor/subprogramelor, pe parcursul derulării acestuia.
 + 
Articolul 11Dacă o clauză a acestui contract este declarată nulă, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de această nulitate. Părţile convin ca orice clauză declarată nulă să fie înlocuită printr-o altă clauză care să corespundă cât mai bine cu putinţă spiritului contractului, în conformitate cu prevederile legale. Dacă pe durata derulării prezentului contract expiră termenul de valabilitate a autorizaţiei sanitare, toate celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de nulitate, cu condiţia reînnoirii autorizaţiei sanitare pentru toată durata de valabilitate a contractului.
IX. Forţa majoră + 
Articolul 12Orice împrejurare de fapt, independentă de voinţa părţilor, intervenită după data semnării prezentului contract şi care împiedică executarea acestuia, este considerată forţă majoră şi exonerează de răspundere partea care o invocă. Sunt considerate forţă majoră, în sensul prezentei clauze, împrejurări ca: război, revoluţie, cutremur, mari inundaţii, embargo.
 + 
Articolul 13Partea care invocă forţa majoră trebuie să anunţe cealaltă parte în termen de 5 zile de la data apariţiei respectivului caz de forţă majoră şi, de asemenea, de la încetarea acestui caz.
 + 
Articolul 14Dacă nu se procedează la anunţarea în termenele prevăzute mai sus a începerii şi încetării cazului de forţă majoră, partea care îl invocă suportă toate daunele provocate celeilalte părţi prin neanunţarea la termen.
 + 
Articolul 15În cazul în care împrejurările care obligă la suspendarea executării prezentului contract se prelungesc pe o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte poate cere rezoluţiunea contractului.
X. Dispoziţii finale + 
Articolul 16Orice modificare poate fi făcută numai cu acordul scris al ambelor părţi, prin act adiţional.
 + 
Articolul 17În condiţiile apariţiei unor noi acte normative în materie, care intră în vigoare pe durata derulării prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzător, prin act adiţional semnat de ambele părţi.
 + 
Articolul 18Rezilierea contractului înainte de expirarea valabilităţii acestuia poate fi făcută numai cu acordul părţilor.S-a încheiat astăzi, ……………., în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte, şi se completează conform normelor legale în vigoare.

  Direcţia de Sănătate Publică  ………………………………………………. Director executiv, ……………………………………………….   Unitatea sanitară ………………………………………………. Reprezentant legal, ……………………………………………….
  Director executiv adjunct economic, ………………………………………………. Avizat Biroul/Compartimentul juridic ………………………………………………. după caz: Director financiar-contabil, ………………………………………………. Director medical,  ………………………………………………. Avizat Biroul/Compartimentul juridic ……………………………………………….

 + 
Anexa 1la contract

  Unitatea sanitară …………………….. Nr. ….. din ………… Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului ……………………../ Municipiului Bucureşti Nr. …… din ……….

CătreDirecţia de Sănătate Publică a Judeţului ……………../Municipiului BucureştiFORMULAR DE COMANDĂpentru produse provenite din achiziţii publice organizate lanivel naţional, pentru trimestrul ………../anul ……….

Program naţional
de sănătate,
subprogram,
intervenţie
Produsul

Termen de
valabilitate
zz/ll/aaaa

Număr de beneficiari cu
cod numeric personal
distinct/trimestru

1. Stoc iniţial = ………………….2. Cantitatea furnizată pentru trimestrul precedent (de către direcţia de sănătate publică) = ………………..3. Cantitatea acordată beneficiarilor programului/subprogramului în trimestrul precedent = ………………….4. Gradul de utilizare a produsului în trimestrul precedent = rând 3*100/(rând 1 + rând 2) = …………%5. Cantitatea rămasă neutilizată la sfârşitul trimestrului precedent (1 + 2 – 3) = ……………..6. Cantitatea necesară a fi furnizată pentru trimestrul următor (de către direcţia de sănătate publică) = ……………………..Reprezentant legal,……………….Director financiar-contabil,………………………..NOTĂ:a) Formularul se va întocmi cu evidenţierea distinctă a comenzii pentru fiecare program/subprogram/intervenţie şi poate include toate programele/subprogramele/intervenţiile naţionale de sănătate prevăzute în contract.b) Formularul se va întocmi în două exemplare, dintre care un exemplar se va transmite Direcţiei de Sănătate Publică a Judeţului ……………./Municipiului Bucureşti, în primele 5 zile lucrătoare ale trimestrului pentru care se solicită produsele.c) Cantităţile completate la rândurile 1, 2, 3, 5 şi 6 se exprimă în unitatea de măsură din contract. + 
Anexa 2la contract

  Unitatea sanitară …………………….. Nr. ….. din ………… Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului ……………………../ Municipiului Bucureşti Nr. …… din ……….

CătreDirecţia de Sănătate Publică a Judeţului ……………./Municipiului BucureştiDECONT PENTRU LUNA ……….. / ANUL ………de justificare a consumului de produse provenitedin achiziţii publice organizate la nivel naţional

Program
naţional de
sănătate,
subprogram,
intervenţie

Produsul

Termen de
valabilitate
zz/ll/aaaa

Cota TVA

Cantitatea
acordată
beneficia-
rilor pro-
gramului/
subprogra
mului/
interven-
ţiei

Unitatea de
măsură
(identică
cu cea din
comunicările
privind
cantitatea
repartizată
direcţiei de
sănătate
publică)
Preţ cu
TVA/unitate
de măsură
(lei)

Valoarea
cu TVA
(lei)

1 2 3 4 5 6 7 8= 6 x 7

Numărul de indicatori fizici realizaţi*: ………………………..Costul mediu/indicator fizic realizat**: ……………………… leiRăspundem de realitatea şi exactitatea datelor.Reprezentant legal,……………….Director financiar-contabil,……………………….NOTĂ:a) Lunar, se întocmeşte un singur decont, care include toate programele/subprogramele/intervenţiile naţionale de sănătate prevăzute în contract, cu evidenţierea distinctă pentru fiecare program/subprogram/intervenţie.b) Decontul lunar se întocmeşte în două exemplare, dintre care un exemplar se transmite Direcţiei de Sănătate Publică a Judeţului ………………/Municipiului Bucureşti, în primele 5 zile lucrătoare ale lunii curente pentru luna anterioară.c) * Se vor menţiona distinct indicatorii fizici realizaţi prevăzuţi în Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.591/1.110/2010 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate pentru anii 2011 şi 2012.d) ** Costul mediu/indicator fizic se calculează ca raport între cheltuielile efective şi indicatorii fizici realizaţi; în cazul în care au fost finanţate şi alte acţiuni pentru care nu au fost stabiliţi indicatori fizici, acestea vor fi evidenţiate distinct, indicându-se cheltuiala pe fiecare acţiune. + 
Anexa 2CONTRACTpentru furnizarea produselor achiziţionate prinlicitaţii publice organizate la nivel naţional către autorităţiale administraţiei publice locale, pentruderularea unor programe naţionale de sănătate finanţatedin bugetul Ministerului Sănătăţii nr. ……. din ………………– model –I. Părţile contractante1. Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului ……………………/Municipiului Bucureşti, cu sediul în municipiul/oraşul …………………., str. ………………… nr. ……, judeţul/sectorul ………….., telefon/fax ………….., reprezentată prin director executiv ………………., şi2. Autoritatea administraţiei publice locale: Consiliul Local/Consiliul Judeţean ……………………, cu sediul în ……………, str. …………………… nr. ……, telefon ………….., fax …………….., codul fiscal ……………. şi contul nr. …………………, deschis la Trezoreria Statului, reprezentată prin ……………………, în calitate de …………………….. .II. Obiectul contractului + 
Articolul 1Obiectul prezentului contract îl constituie furnizarea produselor achiziţionate prin licitaţii publice organizate la nivel naţional, pentru derularea programelor naţionale de sănătate finanţate din bugetul Ministerului Sănătăţii, după cum urmează:………………………………………………………………..(Se specifică fiecare program/subprogram/intervenţie pentru care se încheie contractul, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.388/2010 privind aprobarea programelor naţionale de sănătate pentru anii 2011 şi 2012, cu modificările ulterioare, şi Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate pentru anii 2011 şi 2012, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.591/1.110/2010.)
III. Durata contractului + 
Articolul 2Prezentul contract este valabil de la data încheierii lui până la data de 31 decembrie 2011. Prezentul contract se prelungeşte prin act adiţional în anul 2012.
 + 
Articolul 3Durata prezentului contract se poate prelungi, cu acordul părţilor, în situaţia prelungirii duratei de aplicabilitate a Hotărârii Guvernului nr. 1.388/2010, cu modificările ulterioare.
IV. Obligaţiile părţilor + 
Articolul 4(1) Direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti are următoarele obligaţii:a) să furnizeze produsele provenite din achiziţii publice organizate la nivel naţional, în vederea derulării programelor/subprogramelor naţionale de sănătate respective, cu încadrarea în cantitatea totală repartizată direcţiei de sănătate publică, pe baza formularului trimestrial de comandă prevăzut în anexa nr. 1 la contract, primit din partea autorităţii administraţiei publice locale;b) să întocmească evidenţele tehnico-operative şi să realizeze operaţiunile financiar-contabile;c) să întocmească procesul-verbal de predare-primire, să asigure semnarea acestuia de către conducerea direcţiei de sănătate publică şi de către reprezentantul legal al autorităţii administraţiei publice locale, în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte;d) să întocmească în două exemplare avizul de însoţire a mărfii şi să elibereze un exemplar autorităţii administraţiei publice locale;e) să redistribuie produsele cu rulaj redus, provenite din achiziţii publice organizate la nivel naţional, aflate în depozitul direcţiei de sănătate publică sau în stocurile de la nivelul autorităţilor administraţiei publice locale;f) să descarce din gestiunea direcţiei de sănătate publică, în primele 10 zile lucrătoare ale lunii curente pentru luna anterioară, produsele provenite din achiziţii publice organizate la nivel naţional, lunar, pe baza decontului de justificare a consumului prevăzut în anexa nr. 2 la contract, primit din partea autorităţii administraţiei publice locale;g) să monitorizeze şi să controleze realizarea activităţilor cuprinse în programele naţionale de sănătate, urmărind cel puţin următoarele:g.1) modul de realizare şi de raportare pentru indicatorii specifici programului/subprogramului;g.2) organizarea evidenţei nominale a beneficiarilor programului/subprogramului, pe baza codului numeric personal, şi raportarea de către autoritatea administraţiei publice locale a numărului de beneficiari cu cod numeric personal distinct;g.3) respectarea protocoalelor de profilaxie şi/sau tratament aprobate pentru afecţiunile cărora li se adresează programul/subprogramul;g.4) utilizarea produselor provenite din achiziţii publice organizate la nivel naţional potrivit destinaţiei acestora în cadrul programelor/subprogramelor naţionale de sănătate;g.5) urmărirea respectării de către persoanele implicate a responsabilităţilor stabilite prin prezentul contract, referitoare la derularea programelor naţionale de sănătate;g.6) identificarea unor posibile disfuncţionalităţi în derularea programelor naţionale de sănătate;h) să centralizeze raportările trimestriale ale autorităţilor administraţiei publice locale, să le analizeze şi, în cazul sesizării unor discordanţe, să solicite corectarea acestora, în funcţie de obiectivele, activităţile şi indicatorii propuşi în cadrul programelor/subprogramelor naţionale de sănătate;i) să depoziteze în condiţii adecvate produsele provenite din achiziţii publice organizate la nivel naţional;j) să elibereze din depozit produsele provenite din achiziţii publice organizate la nivel naţional în ordinea cronologică a expirării termenelor de valabilitate.(2) Obligaţiile direcţiilor de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti prevăzute la alin. (1) se realizează prin structurile organizatorice ale acestora, stabilite potrivit legii.
 + 
Articolul 5(1) Pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în programele naţionale de sănătate finanţate din bugetul Ministerului Sănătăţii, pentru care se organizează achiziţii publice la nivel naţional, autorităţile administraţiei publice locale au următoarele obligaţii:a) să asigure buna desfăşurare a activităţilor prevăzute în cadrul programelor/subprogramelor naţionale de sănătate, în concordanţă cu actele normative în vigoare, inclusiv cu protocoalele profilactice/terapeutice aprobate;b) să solicite produsele provenite din achiziţii publice organizate la nivel naţional pe bază de formular trimestrial de comandă întocmit în funcţie de:b.1) numărul de beneficiari cu cod numeric personal distinct;b.2) consumul trimestrial estimat;b.3) cantitatea de produse rămase în stoc la nivelul autorităţii administraţiei publice locale;c) să transmită formularul trimestrial de comandă către direcţia de sănătate publică, în primele 5 zile lucrătoare ale trimestrului pentru care se solicită produsele;d) să depoziteze în condiţii adecvate produsele provenite din achiziţii publice organizate la nivel naţional;e) să asigure utilizarea produselor provenite din achiziţii publice organizate la nivel naţional potrivit destinaţiei acestora în cadrul programelor/subprogramelor naţionale de sănătate, în scopul profilaxiei sau tratamentului adecvat;f) să asigure distribuirea produselor provenite din achiziţii publice organizate la nivel naţional către beneficiari în ordinea cronologică a expirării termenelor de valabilitate;g) să instituie măsuri astfel încât beneficiarii să utilizeze produselor provenite din achiziţii publice organizate la nivel naţional numai în perioada de valabilitate;h) să sesizeze în scris, în timp util, direcţia de sănătate publică asupra existenţei unor produse cu rulaj redus, propunând măsuri de redistribuire, după caz;i) să asigure condiţii pentru organizarea evidenţei nominale a beneficiarilor programelor/subprogramelor naţionale de sănătate, pe baza codului numeric personal, şi raportarea către direcţia de sănătate publică a numărului de beneficiari cu cod numeric personal distinct;j) să asigure condiţii pentru întocmirea evidenţelor tehnico-operative şi realizarea operaţiunilor financiar-contabile;k) să adopte măsuri pentru respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date;l) să transmită direcţiei de sănătate publică, atât în format electronic, cât şi pe suport hârtie, în primele 5 zile lucrătoare ale lunii următoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea, raportările trimestriale (cumulat de la începutul anului) conform machetelor transmise de către direcţia de sănătate publică, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;m) să întocmească lunar decontul de justificare a consumului de produse provenite din achiziţii publice organizate la nivel naţional şi să îl transmită direcţiei de sănătate publică, în primele 5 zile lucrătoare ale lunii curente pentru luna anterioară;n) să transmită direcţiei de sănătate publică orice alte date referitoare la programele/subprogramele naţionale de sănătate pe care le derulează şi să răspundă de exactitatea şi realitatea datelor raportate.(2) Obligaţiile prevăzute la alin. (1) se îndeplinesc prin intermediul personalului implicat în realizarea activităţilor programelor/subprogramelor naţionale de sănătate care fac obiectul contractului, în limitele competenţelor, potrivit legii.
V. Produsele aferente contractului şi valoarea acestora + 
Articolul 6

Program
naţional de
sănătate,
subprogram,
intervenţie

Produsul

Termen de
valabilitate
zz/ll/aaaa

Cota TVA

Cantitatea

Unitatea de
măsură
(identică
cu cea din
comunicările
privind
cantitatea
repartizată
direcţiei de
sănătate
publică)
Preţ cu
TVA/unitate
de măsură
(lei)

Valoarea
cu TVA
(lei)

1 2 3 4 5 6 7 8= 6 x 7

Valoarea totală a produselor aferente contractului ………………….. lei.VI. Răspunderea contractuală + 
Articolul 7Reprezentanţii legali ai părţilor contractante răspund de îndeplinirea obligaţiilor contractuale, aşa cum sunt prevăzute în prezentul contract.
 + 
Articolul 8(1) În cazul în care direcţia de sănătate publică constată nerespectarea unei/unor obligaţii asumate de către cealaltă parte contractantă, de natură a prejudicia grav derularea contractului, poate solicita încetarea acestuia.(2) Prevederile alin. (1) nu sunt de natură a înlătura obligaţiile anterioare deja scadente şi neonorate ale părţilor.
VII. Soluţionarea litigiilor + 
Articolul 9Litigiile apărute pe perioada derulării contractului se soluţionează de părţi pe cale amiabilă. În situaţia în care părţile nu ajung la o înţelegere, acestea se pot adresa instanţelor judecătoreşti competente.
VIII. Clauze speciale + 
Articolul 10Pe lângă dispoziţiile prevăzute la art. 2, se pot încheia acte adiţionale la prezentul contract în situaţia în care, prin actele normative în materie care intră în vigoare ulterior datei la care s-a încheiat prezentul contract, au fost aprobate modificări în volumul, structura sau bugetul programelor/ subprogramelor, pe parcursul derulării acestuia.
 + 
Articolul 11Dacă o clauză a acestui contract este declarată nulă, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de această nulitate. Părţile convin ca orice clauză declarată nulă să fie înlocuită printr-o altă clauză care să corespundă cât mai bine cu putinţă spiritului contractului, în conformitate cu prevederile legale. Dacă pe durata derulării prezentului contract expiră termenul de valabilitate a autorizaţiei sanitare, toate celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de nulitate, cu condiţia reînnoirii autorizaţiei sanitare pentru toată durata de valabilitate a contractului.
IX. Forţa majoră + 
Articolul 12Orice împrejurare de fapt independentă de voinţa părţilor, intervenită după data semnării prezentului contract şi care împiedică executarea acestuia, este considerată forţă majoră şi exonerează de răspundere partea care o invocă. Sunt considerate forţă majoră, în sensul prezentei clauze, împrejurări ca: război, revoluţie, cutremur, mari inundaţii, embargo.
 + 
Articolul 13Partea care invocă forţa majoră trebuie să anunţe cealaltă parte în termen de 5 zile de la data apariţiei respectivului caz de forţă majoră şi, de asemenea, de la încetarea acestui caz.
 + 
Articolul 14Dacă nu se procedează la anunţarea în termenele prevăzute mai sus a începerii şi încetării cazului de forţă majoră, partea care îl invocă suportă toate daunele provocate celeilalte părţi prin neanunţarea la termen.
 + 
Articolul 15În cazul în care împrejurările care obligă la suspendarea executării prezentului contract se prelungesc pe o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte poate cere rezoluţiunea contractului.
X. Dispoziţii finale + 
Articolul 16Orice modificare poate fi făcută numai cu acordul scris al ambelor părţi, prin act adiţional.
 + 
Articolul 17În condiţiile apariţiei unor noi acte normative în materie, care intră în vigoare pe durata derulării prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzător, prin act adiţional semnat de ambele părţi.
 + 
Articolul 18Rezilierea contractului înainte de expirarea valabilităţii acestuia poate fi făcută numai cu acordul părţilor.S-a încheiat astăzi, ……………., în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte, şi se completează conform normelor legale în vigoare.

  Direcţia de Sănătate Publică ……………………………. Director executiv, ……………………………. Director executiv adjunct economic, ……………………………. Avizat Biroul/Compartimentul juridic …………………………….. Consiliul Local/Consiliul Judeţean ……………………………. Reprezentant legal, ………………………….

 + 
Anexa 1la contract

  Consiliul Local/Consiliul Judeţean ………………………………………… Nr. …… din ………. Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului …………………………/ Municipiului Bucureşti Nr. ……… din ………………….

CătreDirecţia de Sănătate Publică a Judeţului ……………../Municipiului BucureştiFORMULAR DE COMANDĂpentru produse provenite din achiziţii publice organizate lanivel naţional, pentru trimestrul ………../anul ……….

Program naţional
de sănătate,
subprogram,
intervenţie
Produsul

Termen de
valabilitate
zz/ll/aaaa

Număr de beneficiari cu
cod numeric personal
distinct/trimestru

1. Stoc iniţial = ………………….2. Cantitatea furnizată pentru trimestrul precedent (de către direcţia de sănătate publică) = ………………..3. Cantitatea acordată beneficiarilor programului/subprogramului în trimestrul precedent = ………………….4. Gradul de utilizare a produsului în trimestrul precedent = rând 3*100/(rând 1 + rând 2) = …………%5. Cantitatea rămasă neutilizată la sfârşitul trimestrului precedent (1 + 2 – 3) = ……………..6. Cantitatea necesară a fi furnizată pentru trimestrul următor (de către direcţia de sănătate publică) = ……………………..Reprezentant legal,……………….NOTĂ:a) Formularul se va întocmi cu evidenţierea distinctă a comenzii pentru fiecare program/subprogram/intervenţie şi poate include toate programele/subprogramele/intervenţiile naţionale de sănătate prevăzute în contract.b) Formularul se va întocmi în două exemplare, dintre care un exemplar se va transmite Direcţiei de Sănătate Publică a Judeţului ……………./Municipiului Bucureşti, în primele 5 zile lucrătoare ale trimestrului pentru care se solicită produsele.c) Cantităţile completate la rândurile 1, 2, 3, 5 şi 6 se exprimă în unitatea de măsură din contract. + 
Anexa 2la contract

  Consiliul Local/Consiliul Judeţean ………………………………………… Nr. …… din ………. Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului …………………………/ Municipiului Bucureşti Nr. ……… din ………………….

CătreDirecţia de Sănătate Publică a Judeţului ……………./Municipiului BucureştiDECONT PENTRU LUNA ……….. / ANUL ………de justificare a consumului de produse provenitedin achiziţii publice organizate la nivel naţional

Program
naţional de
sănătate,
subprogram,
intervenţie

Produsul

Termen de
valabilitate
zz/ll/aaaa

Cota TVA

Cantitatea
acordată
beneficia-
rilor pro-
gramului/
subprogra-
mului/
interven-
ţiei

Unitatea de
măsură
(identică
cu cea din
comunicările
privind
cantitatea
repartizată
direcţiei de
sănătate
publică)
Preţ cu
TVA/unitate
de măsură
(lei)

Valoarea
cu TVA
(lei)

1 2 3 4 5 6 7 8= 6 x 7

Numărul de indicatori fizici realizaţi*: ………………………..Costul mediu/indicator fizic realizat**: ……………………… leiRăspund de realitatea şi exactitatea datelor.Reprezentant legal,……………….NOTĂ:a) Lunar, se întocmeşte un singur decont, care include toate programele/subprogramele/intervenţiile naţionale de sănătate prevăzute în contract, cu evidenţierea distinctă pentru fiecare program/subprogram/intervenţie.b) Decontul lunar se întocmeşte în două exemplare, dintre care un exemplar se transmite Direcţiei de Sănătate Publică a Judeţului ………………/Municipiului Bucureşti, în primele 5 zile lucrătoare ale lunii curente pentru luna anterioară.c) * Se vor menţiona distinct indicatorii fizici realizaţi prevăzuţi în Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.591/1.110/2010 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate pentru anii 2011 şi 2012.d) ** Costul mediu/indicator fizic se calculează ca raport între cheltuielile efective şi indicatorii fizici realizaţi; în cazul în care au fost finanţate şi alte acţiuni pentru care nu au fost stabiliţi indicatori fizici, acestea vor fi evidenţiate distinct, indicându-se cheltuiala pe fiecare acţiune.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x