Informatii Document
Emitent: MINISTERUL TURISMULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 433 din 2 august 2001
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Acte referite de acest act: | |
Nu exista acte care fac referire la acest act | |
privind instituirea premiilor de excelenta în turism
Ministrul turismului,în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 24/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Turismului,emite următorul ordin: +
Articolul 1Începând cu anul 2001 se instituie premiul anual de excelenta în activitatea de prestaţii hoteliere, de alimentaţie pentru turism şi în activitatea agentiilor de turism.În activitatea de prestaţii hoteliere, inclusiv de alimentaţie din incinta, vor fi evaluate hotelurile de 5, 4 şi 3 stele, motelurile de 4 şi 3 stele, pensiunile turistice şi agroturistice din mediul rural de 4 şi 3 flori, cabanele de 3 stele, iar în activitatea de alimentaţie pentru turism unităţile independente cu specific naţional de categoria lux şi I.Se acorda 6 premii, câte unul pentru fiecare tip de unitate. +
Articolul 2Criteriile care se iau în considerare la acordarea premiilor sunt:a) în cazul structurilor de primire turistice cu funcţiuni de cazare, inclusiv de alimentaţie din incinta; … – aspectul şi ambianta exterioare;– aspectul şi ambianta interioare;– echiparea spaţiilor comune şi a celor de cazare;– serviciile oferite;– nivelul de pregătire al personalului de deservire;– satisfactia clientelei.Structurile de alimentaţie din incinta structurilor de primire turistice cu funcţiuni de cazare vor fi evaluate potrivit criteriilor prevăzute la lit. b);b) în cazul structurilor de primire turistice independente cu funcţiuni de alimentaţie pentru turism cu specific naţional: … – aspectul şi ambianta exterioare;– aspectul şi ambianta interioare;– echiparea spaţiilor de producţie;– oferta de preparate culinare cu specific naţional;– nivelul de pregătire al personalului de producţie şi de deservire;– satisfactia clientelei;c) în cazul agentiilor de turism: … – oferta de programe turistice;– numărul turistilor străini adusi în România;– încasările valutare din exportul turistic, exprimate în euro la cursul pieţei valutare din data de 31 decembrie a anului pentru care se face evaluarea;– numărul şi calitatea materialelor publicitare proprii adresate turistilor străini;– aspectul şi ambianta agenţiei de turism;– satisfactia clientelei. +
Articolul 3Evaluarea se face în luna august pentru unităţile sezoniere şi în luna decembrie pentru celelalte de către o comisie compusa din 3 reprezentanţi ai Ministerului Turismului şi din 3 reprezentanţi ai asociaţiei profesionale de profil, după caz. Criteriile cantitative se evalueaza în luna ianuarie pentru anul precedent.Fiecare membru al comisiei noteaza fiecare criteriu cu o nota de la 1 la 10, după care le insumeaza, iar rezultatul îl împarte la numărul criteriilor. Notarea finala reprezintă media aritmetica a notelor membrilor comisiei.În cazul criteriilor exprimate numeric evaluarea se face în raport cu rezultatul cel mai bun, căruia i se atribuie nota cea mai mare.Satisfactia clientelei se evalueaza după sesizările primite la Ministerul Turismului şi la Autoritatea Naţionala pentru Protecţia Consumatorilor şi după semnalele din mass-media. +
Articolul 4Structurile de primire turistice cu funcţiuni de cazare, cele de alimentaţie pentru turism şi agenţiile de turism aflate în proprietatea sau în administrarea unor agenţi economici cu obligaţii restante la sfârşitul anului faţă de bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat şi faţă de celelalte bugete şi fonduri, legal constituite, nu vor putea primi premiul de excelenta în turism. +
Articolul 5Premiul se înmânează de ministrul turismului în cadrul unei festivitati anuale organizate până la data de 31 ianuarie a anului următor. +
Articolul 6Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul turismului,Matei-Agathon Dan––––