ORDIN nr. 32 din 12 martie 2014

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 02/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 207 din 24 martie 2014
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 200 12/11/2024
ActulACTUALIZEAZA PEORDIN 32 12/03/2014
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere prevederile Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006, cu modificările ulterioare, ale Legii nr. 108/1999 pentru înființarea și organizarea Inspecției Muncii, republicată, și ale Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul art. 50 alin. (3) din Legea nr. 319/2006, cu modificările ulterioare, și al art. 7 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare,viceprim-ministrul, ministrul afacerilor interne, emite următorul ordin: + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1Prezentul ordin reglementează, la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, denumit în continuare M.A.I.:a)activitățile de inspecție a muncii, în domeniul raporturilor de muncă/serviciu și în domeniul securității și sănătății în muncă;b)activitățile de prevenire a riscurilor profesionale și de protecție a lucrătorilor la locul de muncă, denumite în continuare activități de prevenire și protecție, ca modalități concrete de realizare a măsurilor de securitate și sănătate în muncă. + 
Articolul 2(1)Prevederile prezentului ordin se aplică unităților aparatului central al M.A.I., unităților, instituțiilor și structurilor aflate în subordinea/în coordonarea/în cadrul M.A.I., denumite în continuare structuri M.A.I.(2)Prevederilor prezentului ordin sunt incidente tuturor categoriilor de personal care încadrează structurile M.A.I., denumit în continuare personalul ministerului.
 + 
Articolul 3Scopul principal al activităților de inspecție a muncii și al celor de prevenire și protecție, în M.A.I., constă în creșterea nivelului de securitate și sănătate ocupațională pentru personalul ministerului. + 
Articolul 4(1)Activitățile de inspecție a muncii în M.A.I. au ca obiectiv principal controlul în domeniile relațiilor de muncă/serviciu și al securității și sănătății în muncă în structurile M.A.I.(2)Activitățile de inspecție a muncii în M.A.I. se efectuează de către structurile specializate organizate la nivelul Direcției generale management resurse umane, denumită în continuare D.G.M.R.U., inspectoratelor generale și Administrației Naționale a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale, denumită în continuare A.N.R.S.P.S.
 + 
Articolul 5(1)Activitățile de securitate și sănătate în muncă în M.A.I. reprezintă ansamblul de activități instituționalizate având ca scop asigurarea celor mai bune condiții în desfășurarea procesului de muncă, apărarea vieții, integrității fizice și psihice, sănătății lucrătorilor și a altor persoane participante la procesul de muncă în toate structurile M.A.I.(2)Activitatea de securitate și sănătate în muncă în M.A.I. se efectuează de către lucrătorii desemnați/structurile de prevenire și protecție organizate la nivelul fiecărei structuri a M.A.I.
 + 
Articolul 6În desfășurarea activităților de inspecție a muncii și de prevenire și protecție, inspectorii de muncă și lucrătorii desemnați utilizează formularele potrivit modelelor instituite prin actele normative în vigoare.
 + 
Capitolul IIActivitatea de inspecție a muncii în structurile M.A.I. + 
Secţiunea 1Organizarea și coordonarea activității de inspecție a muncii + 
Articolul 7(1)Organizarea și coordonarea activității de inspecție a muncii la nivelul M.A.I. se realizează de către D.G.M.R.U., prin Serviciul inspecția muncii.(2)La nivelul structurilor M.A.I., altele decât cele subordonate inspectoratelor generale și A.N.R.S.P.S., activitățile prevăzute la alin. (1) se realizează de către D.G.M.R.U., prin Serviciul inspecția muncii.(3)La nivelul inspectoratelor generale și A.N.R.S.P.S., activitățile prevăzute la alin. (1) se realizează pentru structurile subordonate de către structurile de inspecția muncii, care funcționează în cadrul structurilor de resurse umane. + 
Articolul 8Persoanele cu atribuții de coordonare și control în domeniul raporturilor de muncă/serviciu, precum și persoanele cu atribuții de coordonare și control în domeniul securității și sănătății în muncă, încadrate în structura de specialitate a D.G.M.R.U. și în cele de la nivelul inspectoratelor generale și al A.N.R.S.P.S., sunt denumite în continuare inspectori de muncă. + 
Articolul 9Numărul posturilor prevăzute a fi încadrate cu inspectori de muncă se stabilește în funcție de numărul și dimensiunea structurilor M.A.I. din domeniul de competență, precum și de repartizarea teritorială a acestora și se prevede ca atare în statele de organizare ale D.G.M.R.U., inspectoratelor generale și A.N.R.S.P.S.
 + 
Secţiunea a 2-aAtribuțiile inspectorilor de muncă + 
Articolul 10(1)Inspectorilor de muncă le revin obligațiile și drepturile prevăzute de Legea nr. 108/1999 pentru înființarea și organizarea Inspecției Muncii, republicată.(2)Atribuțiile inspectorilor de muncă sunt stabilite prin fișa postului, în condițiile prezentului ordin.
 + 
Articolul 11Inspectorii de muncă pe linia raporturilor de muncă/serviciu din structura de specialitate a D.G.M.R.U. au următoarele atribuții:a)coordonează, îndrumă metodologic și controlează activitatea inspectorilor de muncă pe linia raporturilor de muncă/serviciu din inspectoratele generale și din A.N.R.S.P.S.;b)elaborează anteproiecte de ordine, regulamente, instrucțiuni și alte reglementări interne cu privire la inspecția muncii, în domeniul raporturilor de muncă/serviciu;c)elaborează și prezintă anual conducerii D.G.M.R.U. rapoarte cu privire la activitatea de inspecție a muncii în domeniul raporturilor de muncă/serviciu;d)colaborează în domeniul inspecției muncii cu organele de specialitate din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, denumit în continuare M.M.F.P.S.P.V., și din alte ministere și instituții;e)reînnoiesc sau, după caz, anulează avizele de încadrare a locurilor de muncă în condiții deosebite pentru personalul civil al M.A.I., în conformitate cu prevederile legislației în vigoare;f)țin evidența registrelor generale de evidență a salariaților, în conformitate cu prevederile legislației în vigoare;g)efectuează controale pe linia raporturilor de muncă/serviciu în structurile M.A.I., potrivit prevederilor prezentului ordin;h)soluționează sesizările, reclamațiile și petițiile primite;i)organizează și efectuează activități de perfecționare profesională cu personalul de specialitate din structurile coordonate, în vederea asigurării aplicării unitare a prevederilor legislației în vigoare;j)îndeplinesc și alte atribuții stabilite conform legii. + 
Articolul 12Inspectorii de muncă pe linia raporturilor de muncă/serviciu din cadrul inspectoratelor generale și al A.N.R.S.P.S. au următoarele atribuții:a)efectuează controale pe linia raporturilor de muncă/serviciu în structurile M.A.I. subordonate inspectoratelor generale și ale A.N.R.S.P.S., potrivit prevederilor prezentului ordin;b)soluționează sesizările, reclamațiile și petițiile primite;c)organizează și efectuează activități de perfecționare profesională cu personalul de specialitate din structurile M.A.I. coordonate, în vederea asigurării aplicării unitare a prevederilor legislației în vigoare;d)participă la elaborarea anteproiectelor de ordine, regulamente, instrucțiuni și alte reglementări interne cu privire la activitatea de inspecția muncii, în domeniul raporturilor de muncă/serviciu;e)îndeplinesc și alte atribuții stabilite conform legii.
 + 
Articolul 13(1)Inspectorii de muncă pe linia securității și sănătății în muncă din structura de specialitate a D.G.M.R.U. au următoarele atribuții:a)coordonează, îndrumă metodologic și controlează activitatea inspectorilor de muncă pe linia securității și sănătății în muncă din inspectoratele generale și A.N.R.S.P.S.;b)elaborează anteproiecte de ordine, regulamente, instrucțiuni și alte reglementări interne cu privire la securitatea și sănătatea în muncă;c)elaborează și prezintă anual conducerii D.G.M.R.U. rapoarte cu privire la activitatea de securitate și sănătate în muncă;d)colaborează în domeniul inspecției muncii cu organele de specialitate din cadrul M.M.F.P.S.P.V. și din alte ministere și instituții;e)efectuează controale pe linia securității și sănătății în muncă în structurile M.A.I., potrivit prevederilor prezentului ordin;f)soluționează sesizările, reclamațiile și petițiile primite;g)acordă asistență tehnică structurilor M.A.I. la elaborarea programelor de prevenire a riscurilor profesionale și controlează realizarea acestora;h)solicită efectuarea de măsurători și determinări, examinarea de probe de produse și de materiale în unități și în afara acestora, pentru clarificarea unor evenimente sau situații de pericol;i)dispun sistarea activității sau scoaterea din funcțiune a echipamentelor tehnice, în cazul în care constată o stare de pericol iminent de accidentare sau de îmbolnăvire profesională, și sesizează, după caz, organele de urmărire penală;j)acordă structurilor M.A.I., altele decât cele subordonate inspectoratelor generale și A.N.R.S.P.S., autorizația de funcționare din punctul de vedere al securității și sănătății în muncă, în conformitate cu dispozițiile Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificările și completările ulterioare, denumite în continuare Normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificările și completările ulterioare;k)retrag autorizația prevăzută la lit. j), respectiv la art. 14 lit. h), în cazul în care constată că prin modificarea condițiilor care au stat la baza emiterii autorizației nu se respectă prevederile legislației în vigoare;l)cercetează evenimentele, avizează cercetarea și stabilesc sau confirmă caracterul accidentelor, potrivit prevederilor anexei nr. 1;m)coordonează activitatea de instruire și informare a personalului M.A.I. în domeniul securității și sănătății în muncă;n)coordonează activitățile de prevenire și protecție din structurile M.A.I.;o)organizează și efectuează activități de perfecționare profesională cu personalul de specialitate din structurile M.A.I., în vederea asigurării aplicării unitare a prevederilor legislației în vigoare;p)furnizează informații structurilor M.A.I. cu privire la cele mai eficiente mijloace de respectare a legislației în domeniul securității și sănătății în muncă;q)controlează respectarea îndeplinirii cerințelor legale referitoare la sănătatea în muncă și la înlăturarea riscurilor de îmbolnăviri profesionale;r)avizează buletinele de măsurători, de analiză și de determinare prin expertizare emise de instituțiile abilitate prin lege pentru structurile M.A.I. prevăzute la art. 7 alin. (2);s)verifică modul în care se respectă măsurile de protecție a maternității la locurile de muncă pentru salariatele gravide, mame, lăuze și care alăptează, din structurile M.A.I. prevăzute la art. 7 alin. (2);ș)îndeplinesc și alte atribuții stabilite conform legii.(2)Modalitatea de comunicare, cercetare a evenimentelor, avizare a cercetării, înregistrarea și evidența accidentelor de muncă și a incidentelor periculoase sunt prevăzute în anexa nr. 1.
 + 
Articolul 14Inspectorii de muncă pe linia securității și sănătății în muncă din cadrul inspectoratelor generale și din A.N.R.S.P.S. au următoarele atribuții:a)efectuează controale pe linia securității și sănătății în muncă în structurile M.A.I. subordonate inspectoratelor generale și A.N.R.S.P.S., potrivit prevederilor prezentului ordin;b)coordonează, îndrumă și controlează activitatea lucrătorilor desemnați din structurile M.A.I. subordonate inspectoratelor generale și A.N.R.S.P.S.;c)soluționează sesizările, reclamațiile și petițiile primite;d)participă la elaborarea anteproiectelor de ordine, regulamente, instrucțiuni și alte reglementări interne cu privire la securitatea și sănătatea în muncă;e)acordă asistență tehnică structurilor M.A.I. subordonate inspectoratelor generale și A.N.R.S.P.S. la elaborarea programelor de prevenire a riscurilor profesionale și controlează realizarea acestora;f)solicită efectuarea de măsurători și determinări, examinarea de probe de produse și de materiale în inspectoratele generale și A.N.R.S.P.S., în structurile M.A.I. subordonate, precum și în afara acestora, pentru clarificarea unor evenimente sau situații de pericol;g)dispun sistarea activității sau scoaterea din funcțiune a echipamentelor tehnice, în cazul în care constată o stare de pericol iminent de accidentare sau de îmbolnăvire profesională, și sesizează, după caz, organele de urmărire penală;h)acordă structurilor M.A.I. subordonate inspectoratelor generale și A.N.R.S.P.S. autorizația de funcționare din punctul de vedere al securității și sănătății în muncă, în conformitate cu dispozițiile Normelor metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificările și completările ulterioare;i)retrag autorizația prevăzută la lit. h) în cazul în care constată că prin modificarea condițiilor care au stat la baza emiterii autorizației nu se respectă prevederile legislației în vigoare;j)comunică, cercetează evenimentele, avizează cercetarea și stabilesc sau confirmă caracterul accidentelor, potrivit prevederilor anexei nr. 1;k)coordonează activitatea de instruire și de informare a personalului din inspectoratele generale și A.N.R.S.P.S., precum și din structurile M.A.I. subordonate acestora, în domeniul securității și sănătății în muncă;l)coordonează activitățile de prevenire și protecție din inspectoratele generale și A.N.R.S.P.S., precum și din structurile M.A.I. subordonate acestora;m)organizează și efectuează activități de perfecționare profesională cu personalul de specialitate din inspectoratele generale și A.N.R.S.P.S., precum și din structurile M.A.I. subordonate acestora, în vederea asigurării aplicării unitare a prevederilor legislației în vigoare;n)furnizează informații personalului din cadrul inspectoratelor generale și A.N.R.S.P.S., precum și al structurilor M.A.I. subordonate acestora cu privire la cele mai eficiente mijloace de respectare a legislației în domeniul securității și sănătății în muncă;o)controlează respectarea îndeplinirii cerințelor legale în structurile M.A.I. subordonate inspectoratelor generale și A.N.R.S.P.S., referitoare la sănătatea în muncă și la înlăturarea riscurilor de îmbolnăviri profesionale;p)avizează, pentru structurile M.A.I. subordonate inspectoratului general/A.N.R.S.P.S., buletinele de măsurători, de analiză și de determinare prin expertizare emise de instituțiile abilitate prin lege;q)verifică modul în care se respectă măsurile de protecție a maternității la locurile de muncă pentru salariatele gravide, mame, lăuze sau care alăptează din inspectoratele generale și A.N.R.S.P.S. și structurile M.A.I. subordonate acestora;r)îndeplinesc și alte atribuții stabilite conform legii.
 + 
Secţiunea a 3-aRaportări ale structurilor de inspecția muncii din cadrul inspectoratelor generale și A.N.R.S.P.S. către D.G.M.R.U. + 
Articolul 15Structurile de inspecția muncii din cadrul inspectoratelor generale și A.N.R.S.P.S. transmit la D.G.M.R.U. următoarele documente:a)planul de muncă, aprobat de conducătorul inspectoratului general din care face parte structura sau al A.N.R.S.P.S., în luna ianuarie a fiecărui an, pentru anul respectiv;b)sinteza controalelor executate, până la data de 15 a primei luni din semestrul calendaristic, pentru controalele efectuate în semestrul anterior;c)planificarea controalelor, până la data de 15 a ultimei luni din semestrul calendaristic, pentru controalele planificate în semestrul următor;d)sinteza rapoartelor prevăzute la art. 18, pentru structurile M.A.I. subordonate inspectoratului general/A.N.R.S.P.S., în luna ianuarie a fiecărui an, pentru anul anterior.
 + 
Capitolul IIIActivitățile de prevenire și protecție în structurile M.A.I. + 
Secţiunea 1Organizarea activităților de prevenire și protecție în structurile M.A.I. + 
Articolul 16(1)Responsabilitatea organizării activităților de prevenire și protecție în M.A.I. revine conducătorilor structurilor M.A.I.(2)Organizarea activităților de prevenire și protecție se realizează în conformitate cu prevederile legislației în vigoare, în funcție de numărul personalului încadrat în structura M.A.I., în una dintre următoarele modalități:a)prin desemnarea unuia sau mai multor lucrători, în cazul structurilor M.A.I. cu până la 249 de lucrători, care nu desfășoară activități dintre cele prevăzute în anexa nr. 5 la Normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificările și completările ulterioare;b)prin înființarea unei structuri de prevenire și protecție, prevăzută cu minimum două posturi, pentru structurile M.A.I. care au peste 250 de lucrători sau care desfășoară activități dintre cele prevăzute în anexa nr. 5 la Normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificările și completările ulterioare.(3)În cazul în care, potrivit prevederilor alin. (2) lit. a), într-o structură M.A.I. este desemnat un singur lucrător pentru a se ocupa de activitățile de prevenire și protecție, acesta se desemnează din structura de resurse umane, dacă aceasta este înființată în unitate, și trebuie să îndeplinească cerințele minime de pregătire în domeniul securității și sănătății în muncă corespunzătoare cel puțin nivelului mediu, conform prevederilor art. 49 din Normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificările și completările ulterioare.(4)În cazul în care, potrivit prevederilor alin. (2) lit. a), într-o structură M.A.I. sunt desemnați mai mulți lucrători pentru a se ocupa de activitățile de prevenire și protecție, unul dintre aceștia va coordona activitățile respective. În situația în care în structura M.A.I. este înființată o structură de resurse umane, desemnarea lucrătorului coordonator se va realiza din cadrul acesteia.(5)În cazul D.G.M.R.U., inspectoratelor generale și A.N.R.S.P.S., dacă activitățile de prevenire și protecție sunt organizate potrivit prevederilor alin. (2) lit. a), lucrătorii desemnați fac parte din structura de inspecția muncii, fără a desfășura activități de inspecție a muncii.(6)Structurile de prevenire și protecție menționate la alin. (2) lit. b) funcționează în cadrul structurii de resurse umane, dacă aceasta este înființată.(7)Lucrătorii desemnați din cadrul structurilor de prevenire și protecție menționate la alin. (2) lit. b) trebuie să îndeplinească cerințele minime de pregătire în domeniul securității și sănătății în muncă corespunzătoare nivelului mediu și/sau superior, conform prevederilor art. 49 și 50 din Normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificările și completările ulterioare.(8)Conducătorii structurilor de prevenire și protecție menționate la alin. (2) lit. b) trebuie să îndeplinească cerințele minime de pregătire în domeniul securității și sănătății în muncă corespunzătoare nivelului superior, conform prevederilor art. 50 din Normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificările și completările ulterioare.
 + 
Secţiunea a 2-aAtribuțiile lucrătorilor desemnați și ale structurilor de prevenire și protecție + 
Articolul 17Lucrătorii desemnați/Structurile de prevenire și protecție desfășoară activitățile prevăzute la art. 15 alin. (1) din Normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificările și completările ulterioare, precum și alte activități specifice prevăzute în actele normative în vigoare. + 
Articolul 18Lucrătorii desemnați/Structurile de prevenire și protecție elaborează și transmit, până la data de 10 ianuarie, structurilor de inspecția muncii coordonatoare raportul scris privind activitățile de prevenire și protecție desfășurate în anul precedent, întocmit potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2.
 + 
Secţiunea a 3-aObligațiile conducătorilor structurilor M.A.I. și ale personalului ministerului + 
Articolul 19Pentru realizarea activităților de prevenire și protecție, conducătorii structurilor M.A.I. au următoarele obligații:a)stabilesc în luna ianuarie a fiecărui an, prin dispoziție de zi pe unitate/ordin de zi pe unitate/similar, persoanele, comisiile și comitetele cu atribuții pe linia activităților de securitate și sănătate în muncă;b)asigură perfecționarea continuă a pregătirii lucrătorilor desemnați, a personalului structurilor de prevenire și protecție și a reprezentanților lucrătorilor cu răspunderi specifice în domeniul securității și sănătății lucrătorilor, definiți la art. 5 lit. d) din Legea securității și sănătății în muncă nr. 319/2006, cu modificările ulterioare, din subordine, la nivelul prevăzut de legislația în vigoare, în timpul programului de lucru și pe cheltuiala unității. + 
Articolul 20Conducătorii structurilor M.A.I. îndeplinesc și obligațiile angajatorilor prevăzute de legislația muncii și de legislația privind securitatea și sănătatea în muncă. + 
Articolul 21Obligațiile personalului ministerului sunt cele prevăzute la art. 22 și 23 din Legea nr. 319/2006, cu modificările ulterioare.
 + 
Capitolul IVReprezentanții lucrătorilor + 
Articolul 22Reprezentanții lucrătorilor cu răspunderi specifice în domeniul securității și sănătății lucrătorilor, denumiți în continuare reprezentanții lucrătorilor, sunt persoanele astfel definite de art. 5 lit. d) din Legea nr. 319/2006, cu modificările ulterioare, alese, selectate sau desemnate de personalul M.A.I. să îl reprezinte în ceea ce privește problemele referitoare la protecția securității și sănătății lucrătorilor în muncă. + 
Articolul 23Reprezentanții lucrătorilor au drepturile, obligațiile și responsabilitățile prevăzute de Legea nr. 319/2006, cu modificările ulterioare, și Normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificările și completările ulterioare.
 + 
Capitolul VOrganizarea și executarea controalelor + 
Articolul 24Controalele pe linia raporturilor de muncă/serviciu și a securității și sănătății în muncă se realizează de către inspectorii de muncă desemnați prin act administrativ al directorului general al D.G.M.R.U./inspectorilor generali/conducătorului A.N.R.S.P.S., potrivit competențelor. + 
Articolul 25Organizarea și desfășurarea controalelor pe linia raporturilor de muncă/serviciu și a securității și sănătății în muncă se realizează conform procedurilor proprii specifice structurilor de inspecție a muncii elaborate de D.G.M.R.U./inspectoratele generale/A.N.R.S.P.S. + 
Articolul 26Obiectivele controalelor efectuate de inspectorii de muncă pe linia raporturilor de muncă/serviciu și a securității și sănătății în muncă sunt prevăzute în anexa nr. 3. + 
Articolul 27(1)În timpul executării controlului, inspectorii de muncă din D.G.M.R.U., inspectoratele generale și A.N.R.S.P.S. au competența să constate și să sancționeze faptele care, potrivit legislației în vigoare, constituie contravenții.(2)În cazul constatării unei contravenții, inspectorii de muncă, în calitate de agenți constatatori, întocmesc procesul-verbal de constatare a contravențiilor și înștiințarea de plată. Modelul procesului-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor, precum și modelul înștiințării de plată sunt prevăzute în anexa nr. 4.(3)Sancțiunile contravenționale prevăzute a fi aplicate angajatorilor, conform legislației în vigoare, se aplică conducătorilor unităților.(4)Reglementările legale în vigoare cu privire la regimul juridic al contravențiilor se aplică în mod corespunzător.
 + 
Articolul 28În cazul constatării, în timpul executării controlului pe linia raporturilor de muncă/serviciu și a securității și sănătății în muncă, de fapte care reprezintă încălcări, cu vinovăție, ale normelor referitoare la îndeplinirea atribuțiilor/îndatoririlor profesionale, inspectorii de muncă pot propune declanșarea procedurii privind cercetarea disciplinară conform prevederilor legislației în vigoare.
 + 
Capitolul VIDispoziții tranzitorii și finale + 
Articolul 29(1)În situația în care condițiile în baza cărora a fost acordată autorizația de funcționare din punct de vedere al securității și sănătății în muncă se modifică ori se schimbă conducătorul structurii M.A.I. autorizate, structura M.A.I. respectivă va înștiința, după caz, Serviciul inspecția muncii din D.G.M.R.U. sau structura de specialitate din inspectoratul general ori din A.N.R.S.P.S. care a emis autorizația, în termen de cel mult 30 de zile de la producerea modificării, și va solicita o nouă autorizație, în baza documentelor întocmite potrivit prevederilor art. 6 din Normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificările și completările ulterioare.(2)Autorizația emisă anterior rămâne valabilă până la emiterea noii autorizații, dacă a fost declanșată procedura prevăzută la alin. (1).
 + 
Articolul 30În cazul personalului care își desfășoară activitatea în cadrul misiunilor internaționale, cercetarea evenimentelor se efectuează conform prevederilor acordurilor în baza cărora participă la misiunile respective. + 
Articolul 31(1)Procedurile prevăzute la art. 25 se elaborează în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin.(2)Procedurile elaborate de inspectoratele generale și A.N.R.S.P.S. se avizează de către D.G.M.R.U.
 + 
Articolul 32Prevederile art. 9, art. 16 alin. (2) lit. b) și art. 22 se duc la îndeplinire în termen de cel mult 6 luni de la data intrării în vigoare a prezentului ordin. + 
Articolul 33Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul 34La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului internelor și reformei administrative nr. 498/2008 privind organizarea, coordonarea și controlul activităților de inspecție a muncii, de prevenire a riscurilor profesionale și de protecție a lucrătorilor la locul de muncă în Ministerul Afacerilor Interne, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 429 din 9 iunie 2008, cu modificările și completările ulterioare, se abrogă. + 
Articolul 35Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Viceprim-ministru,
ministrul afacerilor interne,
Gabriel Oprea
București, 12 martie 2014.Nr. 32. + 
Anexa nr. 1
Comunicarea și cercetarea evenimentelor, avizarea cercetării, înregistrarea și evidența accidentelor de muncă și a incidentelor periculoase
A.Comunicarea evenimentelor1.Orice eveniment, așa cum este definit la art. 5 lit. f) din Legea securității și sănătății în muncă nr. 319/2006, cu modificările ulterioare, se comunică de îndată conducătorului structurii M.A.I. la care s-a produs evenimentul sau care a condus/a organizat activitatea în timpul căreia s-a produs evenimentul și lucrătorului desemnat/structurii de prevenire și protecție de către conducătorul locului de muncă sau orice altă persoană care are cunoștință despre producerea acestuia.2.Conducătorul structurii M.A.I. prevăzute la pct. 1 are obligația să comunice evenimentele, de îndată, după cum urmează:a)inspectoratului general/A.N.R.S.P.S., în cazul structurilor M.A.I. subordonate acestora, respectiv D.G.M.R.U., în cazul celorlalte structuri;b)asigurătorului, după caz, potrivit prevederilor legale în vigoare;c)organelor de urmărire penală, după caz.3.Inspectoratele generale și A.N.R.S.P.S. au obligația de a comunica de îndată D.G.M.R.U.: incidentul periculos, evenimentul care a avut ca urmare un deces, evenimentul care a avut ca urmare un accident colectiv, evenimentul care a avut ca urmare un accident urmat de invaliditate evidentă, evenimentul care a avut ca urmare un accident urmat de invaliditate.4.Dacă printre victime se află și personalul altor structuri, evenimentul se comunică conducătorilor acestora de către conducătorul structurii M.A.I. la care s-a produs evenimentul sau care a condus/a organizat activitatea în timpul căreia s-a produs evenimentul.5.În situațiile prevăzute la pct. 2-4, comunicarea evenimentelor se realizează prin intermediul aplicației informatice Accidente de muncă din rețeaua de intranet a MAI.(la 13-11-2024,
Punctul 5. , Litera A. , Anexa nr. 1 a fost modificat de Punctul 1. , Articolul IV din ORDINUL nr. 200 din 12 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1136 din 13 noiembrie 2024
)
6.Introducerea în aplicația informatică Accidente de muncă din rețeaua de intranet a MAI a datelor privind comunicarea și înregistrarea evenimentelor se realizează cu respectarea termenelor prevăzute în legislația specifică domeniului securității și sănătății în muncă. Pentru activitățile care nu au prevăzute termene de realizare, introducerea datelor se efectuează în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la înregistrarea în unitate a documentelor care conțin informațiile necesare.(la 13-11-2024,
Litera A. , Anexa nr. 1 a fost completată de Punctul 2. , Articolul IV din ORDINUL nr. 200 din 12 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1136 din 13 noiembrie 2024
)
7.Introducerea datelor în aplicația informatică Accidente de muncă din rețeaua de intranet a MAI se realizează de către lucrătorii desemnați cu activitățile de prevenire a riscurilor profesionale și protecție a lucrătorilor de la nivelul fiecărei structuri. În lipsa acestora, datele se operează de către lucrătorul nominalizat în acest sens prin ordin/dispoziție scrisă a angajatorului/conducătorului structurii MAI.(la 13-11-2024,
Litera A. , Anexa nr. 1 a fost completată de Punctul 2. , Articolul IV din ORDINUL nr. 200 din 12 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1136 din 13 noiembrie 2024
)
B.Cercetarea evenimentelor1.Cercetarea evenimentelor este obligatorie și se efectuează imediat după comunicare, astfel:a)în cazul evenimentelor care au produs incapacitate temporară de muncă: de către structura M.A.I. la care s-a produs evenimentul sau care a condus/a organizat activitatea în timpul căreia s-a produs evenimentul;b)în cazul evenimentelor care au produs invaliditate evidentă sau confirmată, deces, accidente colective, incidente periculoase și situații cu persoane date dispărute, de către structura M.A.I. la care s-a produs evenimentul sau care a condus/a organizat activitatea în timpul căreia s-a produs evenimentul, sub coordonarea inspectorilor de muncă din inspectoratul general sau A.N.R.S.P.S. pentru inspectoratele generale, A.N.R.S.P.S. și structurile M.A.I. subordonate acestora, respectiv din D.G.M.R.U., pentru celelalte structuri M.A.I.;c)în cazul accidentelor colective generate de evenimente deosebite, precum avariile sau exploziile: de către structura M.A.I. la care s-a produs evenimentul sau care a condus/a organizat activitatea în timpul căreia s-a produs evenimentul, sub coordonarea inspectorilor de muncă din D.G.M.R.U.;d)în cazul suspiciunilor de boală profesională și al bolilor profesionale, de către Direcția medicală;e)în cazul unor situații care nu sunt prevăzute în prezenta anexă, structura de specialitate din cadrul D.G.M.R.U. stabilește modul în care se efectuează cercetarea, la solicitarea structurii M.A.I. care comunică evenimentul.2.Pentru cercetarea evenimentelor, conducătorul structurii M.A.I. la care s-a produs evenimentul sau care a condus/a organizat activitatea în timpul căreia s-a produs evenimentul numește prin ordin de zi pe unitate/dispoziție de zi pe unitate/similar o comisie compusă din cel puțin 3 persoane, denumită în continuare comisie de cercetare; una dintre aceste persoane trebuie să fie lucrător desemnat sau să facă parte din structura de prevenire și protecție. În cazurile prevăzute la pct. 1 lit. b) și c), comisia de cercetare va fi coordonată de inspectorul de muncă din inspectoratul general sau A.N.R.S.P.S. pentru inspectoratul general, A.N.R.S.P.S. și structurile subordonate acestora, respectiv din D.G.M.R.U. pentru celelalte structuri M.A.I., desemnat de conducătorii acestor unități.3.(1)Dacă se consideră necesar, pentru efectuarea cercetării evenimentului poate fi cooptat și personal al altor structuri M.A.I.(2)Cooptarea persoanelor prevăzute la alin. (1) se face la propunerea scrisă a comisiei de cercetare, cu aprobarea scrisă a conducătorului structurii M.A.I. din care face parte persoana cooptată.(3)În baza documentelor menționate la alin. (2), persoanele cooptate devin membri ai comisiei de cercetare.4.Persoanele numite în comisia de cercetare prevăzută la pct. 2 trebuie să aibă pregătire tehnică corespunzătoare, să nu fie implicate în organizarea și conducerea locului de muncă unde a avut loc evenimentul și să nu fi avut o responsabilitate în producerea evenimentului.5.Dacă în eveniment sunt implicate victime din diferite structuri M.A.I., în comisia de cercetare numită de conducătorul structurii M.A.I. la care s-a produs evenimentul sau care a condus/a organizat activitatea în timpul căreia s-a produs evenimentul se nominalizează și persoanele numite de conducătorii celorlalte structuri M.A.I.6.Conducătorul structurii M.A.I. care a organizat transportul răspunde pentru cercetarea accidentului de circulație produs pe drumurile publice urmat de incapacitate temporară de muncă, cu respectarea prevederilor pct. 4.7.În cazul accidentelor de circulație produse pe drumurile publice, în care printre victime sunt și persoane încadrate în structurile M.A.I. aflate în îndeplinirea unor sarcini de serviciu sau care se deplasau de la domiciliu la locul de muncă ori invers, conducătorul structurii M.A.I. care a condus/a organizat activitatea sau la care este încadrată victima, în cazul accidentelor de traseu, solicită serviciilor de poliție rutieră competente un exemplar al procesului-verbal de cercetare la fața locului, precum și orice alte documente existente, necesare cercetării – copii ale declarațiilor, foaia de parcurs, ordin de deplasare/similar, schițe. Cercetarea se efectuează în baza acestor acte, precum și în baza altor documente din care rezultă că victima se afla în îndeplinirea unor îndatoriri de serviciu sau se deplasa de la domiciliu la locul de muncă ori invers.8.În caz de deces al persoanei accidentate, Inspectoratul General al Poliției Române sau structura M.A.I. din subordinea acestuia care a solicitat unității medico-legale raportul de constatare medico-legală este obligată să furnizeze o copie a acestui raport conducătorului structurii M.A.I. la care s-a produs evenimentul sau care a condus/a organizat activitatea în timpul căreia s-a produs evenimentul, în termen de 5 zile lucrătoare de la solicitare sau, după caz, de la obținere.9.Persoanele împuternicite să efectueze cercetarea au drepturile prevăzute în art. 118 din Normele metodologice.10.Termenele în care se încheie cercetarea evenimentelor sunt termenele prevăzute de actele normative în vigoare privind securitatea și sănătatea în muncă.11.Cercetarea evenimentelor se finalizează cu întocmirea unui dosar ce cuprinde documentele prevăzute la art. 122 din Normele metodologice.12.Dosarul de cercetare a evenimentului trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute la art. 123 din Normele metodologice și se întocmește în numărul de exemplare prevăzut în art. 124 din Normele metodologice.C.Avizarea cercetării evenimentelor1.Dosarul de cercetare întocmit de comisia de cercetare numită de conducătorul structurii M.A.I. se avizează de către inspectorii de muncă din inspectoratul general sau A.N.R.S.P.S., pentru structurile M.A.I. subordonate inspectoratului general sau A.N.R.S.P.S, respectiv din D.G.M.R.U. pentru celelalte structuri M.A.I., potrivit prevederilor art. 125 din Normele metodologice.2.Dosarul de cercetare întocmit de comisia de cercetare numită de conducătorul structurii M.A.I. și coordonată de inspectorii de muncă din cadrul inspectoratului general sau A.N.R.S.P.S. se avizează de către inspectorii de muncă din D.G.M.R.U., potrivit prevederilor art. 126 și 127 din Normele metodologice.3.Procesul-verbal de cercetare a evenimentului se întocmește potrivit prevederilor art. 128 lit. a)-v) și art. 129-132 din Normele metodologice. Procesul-verbal întocmit de comisia de cercetare numită de conducătorul structurii M.A.I. se avizează de către acesta. Procesul-verbal întocmit de comisia coordonată de inspectori de muncă din cadrul inspectoratelor generale sau A.N.R.S.P.S. se avizează de inspectorii generali/conducătorul A.N.R.S.P.S. Procesul-verbal întocmit de comisia coordonată de D.G.M.R.U. se avizează de către directorul general al acesteia.4.În cazul în care accidentul de muncă s-a produs la o structură M.A.I., alta decât cea care îl înregistrează, un exemplar din procesul-verbal de cercetare se trimite și acesteia.5.În cazul evenimentelor care nu au fost comunicate și cercetate, dar persoana vătămată prezintă un certificat medical cu cod "accident de muncă", structura M.A.I. la care este încadrată va solicita acesteia o declarație scrisă privind data, locul, modul și împrejurările în care s-a produs evenimentul.6.În baza declarației prevăzute la pct. 5 și în funcție de data, locul, modul și împrejurările producerii evenimentului, evenimentul va fi comunicat și cercetat potrivit legii sau, în situația în care evenimentul prevăzut la pct. 5 nu a avut loc în timpul procesului de muncă sau în îndeplinirea îndatoririlor de serviciu ori în timpul și pe traseul normal al deplasării de la locul de muncă la domiciliu și invers, structura M.A.I. la care este încadrată persoana vătămată va arhiva declarația originală împreună cu o copie a certificatului medical.D.Înregistrarea și evidența accidentelor de muncă și a evenimentelor periculoase1.Înregistrarea accidentelor de muncă și a evenimentelor periculoase se face potrivit prevederilor art. 135 și 136 din Normele metodologice.2.Pentru situațiile neprevăzute la art. 135 și 136 din Normele metodologice, structura de specialitate din cadrul D.G.M.R.U., la solicitarea scrisă a comisiei de cercetare, stabilește modul de înregistrare a accidentelor de muncă.3.În baza procesului-verbal de cercetare, lucrătorul desemnat/structura de prevenire și protecție din cadrul structurii M.A.I. la care se înregistrează accidentul completează Formularul de înregistrare a accidentului de muncă, denumit în continuare FIAM.4.FIAM se completează pentru fiecare persoană accidentată în câte 3 exemplare. În cazul în care persoana accidentată este sau era asigurată pentru accidente de muncă și îmbolnăviri profesionale, potrivit legii, se va completa un exemplar suplimentar al FIAM care se va distribui la asigurătorul pe raza căruia angajatorul își are sediul social, domiciliul sau reședința.5.FIAM se înaintează spre avizare inspectorilor de muncă din inspectoratul general sau A.N.R.S.P.S. pentru structurile M.A.I. subordonate inspectoratului general și A.N.R.S.P.S., respectiv D.G.M.R.U. pentru celelalte structuri M.A.I., care verifică și avizează FIAM în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea acestuia. Un exemplar al FIAM, se păstrează la structura M.A.I. care l-a avizat. În rubrica destinată inspectorului-șef al inspectoratului teritorial de muncă semnează șeful nemijlocit al inspectorului de muncă care a avizat FIAM.6.Angajatorul la care se înregistrează accidentul anexează FIAM la dosarul sau la procesul-verbal de cercetare și distribuie un exemplar la persoana accidentată. FIAM, avizat de către inspectoratul general/A.N.R.S.P.S., se transmite la D.G.M.R.U. în format letric, în copie, sau în format electronic.7.În cazul în care victima unui accident de muncă a fost propusă pentru pensionare, odată cu emiterea deciziei de încadrare într-o grupă de invaliditate se completează un exemplar al FIAM, care se anexează la dosarul de pensionare și care se înaintează comisiei de expertiză medicală și recuperare a capacității de muncă.8.Angajatorul la care se înregistrează accidentul are obligația de a anunța încheierea perioadei de incapacitate temporară de muncă la structura de inspecția muncii care a avizat FIAM, în termen de 5 zile lucrătoare de la încheierea perioadei de incapacitate temporară de muncă.9.Fiecare structură M.A.I. ține evidența evenimentelor înregistrate conform prevederilor art. 141 din Normele metodologice.10.În baza FIAM și a proceselor-verbale de cercetare a incidentelor periculoase, inspectoratele generale, A.N.R.S.P.S. și D.G.M.R.U. țin evidența tuturor accidentelor de muncă și a incidentelor periculoase înregistrate, potrivit prevederilor art. 142 alin. (2) din Normele metodologice.
 + 
Anexa nr. 2
– Model
Raport privind desfășurarea activităților
de prevenire și protecție
Structura M.A.I. …………..Aprob.Raportul privind desfășurarea activităților de prevenireși protecție în anul ……..Raportul va fi completat de către lucrătorul desemnat cu activitățile de prevenire și protecție și va fi aprobat de conducătorul structurii M.A.I. Pentru detalierea răspunsurilor se pot folosi file suplimentare.Termen de raportare: ……….. (prima decadă a lunii ianuarie)1.Datele de identificare a structurii M.A.I.:Denumirea structurii M.A.I./număr personal încadrat ………………..Categorii de personal încadrat: militari [] DA/[] NU, polițiști [] DA/[] NU, funcționari publici [] DA/[] NU, soldați și gradați voluntari [] DA/[] NU, personal contractual [] DA/[] NUAdresa sediului principal ……………………………………….Adresele sediilor secundare:………………………………………………………………………………………………………………………………Telefon ………….., fax …………, e-mail …………………..2.Datele de identificare ale lucrătorului desemnat/lucrătorilor desemnați2.1.Numele și prenumele: ….., telefon fix: ……., mobil: ……….Studii tehnice [] DA/[] NUData numirii/încadrării în funcția de lucrător desemnat: ……………Dacă funcția este îndeplinită prin cumul: [] DA/[] NUStructura în care este încadrat ………………………………….Studii de securitate și sănătate în muncă: ………………………..2.2.Numele și prenumele: ……, telefon fix: ……., mobil: ………Studii tehnice [] DA/[] NUData numirii/încadrării în funcția de lucrător desemnat: ……………Dacă funcția este îndeplinită prin cumul: [] DA/[] NUStructura în care este încadrat ………………………………….Studii de securitate și sănătate în muncă: ………………………..3.Autorizația de funcționare din punctul de vedere al securității și sănătății în muncă3.1.Certificat constatator nr. …… din data ……., emis de …….3.2.Se mențin condițiile în baza cărora a fost eliberată autorizația [] DA/[] NU4.Fonduri alocate pentru activitățile de prevenire și protecție și modul de cheltuire a acestora ……..5.Accidente de muncă înregistrate în anul ……………….5.1.Număr de evenimente cercetate: ……………………..5.2.Număr de accidente de muncă înregistrate: ……, dintre care …… individuale și ……. colective5.3.Număr de victime ale accidentelor de muncă (pentru care s-a întocmit Formularul de înregistrare a accidentului de muncă): ….., dintre care ……. cu incapacitate temporară de muncă, ……. cu invaliditate și ……. decedați.6.Situația instruirii de securitate și sănătate în muncă6.1.Numărul de persoane care nu au fișă de instruire individuală: ……6.2.Numărul de persoane care nu au efectuat instruirea introductiv-generală: ……6.3.Numărul de persoane care nu au efectuat instruirea la locul de muncă:……6.4.Intervalul între două instruiri periodice, stabilit la nivelul structurii M.A.I.: ………..6.5.Numărul de fișe de instruire colectivă întocmite în anul …… (art. 82 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificările și completările ulterioare): …..7.S-a realizat și s-a revizuit evaluarea riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru fiecare componentă a sistemului de muncă, pe locuri de muncă/posturi de lucru?[] DA/[] NUObservații: ……………………………………………8.Stadiul îndeplinirii măsurilor din planul de prevenire și protecție:8.1.Acțiuni întreprinse în anul ………..8.2.Acțiuni programate pentru anul …….., a căror realizare nu a fost posibilă/motivul/termen modificat cu aprobarea conducătorului structurii M.A.I.:………………./……………../……………………..………………./……………../……………………..8.3.Data ultimei revizuiri a planului de prevenire și protecție …………………………..8.4.Planul de prevenire și protecție a fost elaborat în baza evaluării riscurilor [] DA/[] NU9.Stadiul întocmirii instrucțiunilor proprii de securitate și sănătate în muncă9.1.Existența instrucțiunilor proprii de securitate și sănătate în muncă [] DA/[] NU9.2.Data ultimei actualizări a instrucțiunilor proprii de securitate și sănătate în muncă …………10.Au fost întocmite fișe de identificare a factorilor de risc profesional, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 355/2007 privind supravegherea sănătății lucrătorilor, cu modificările și completările ulterioare?[] DA/[] NU11.Alte acțiuni întreprinse în anul …….. pe linia securității și sănătății în muncă……………………………………………………………….……………………………………………………………….12.Numărul de controale interne pe linia securității și sănătății în muncă în anul …..:[] Planificate/[] Efectuate13.Comitetul de securitate și sănătate în muncă (CSSM)13.1.Data numirii: ……………, prin OZU/DZU/similar nr. ………..13.2.A fost întocmit regulamentul propriu de funcționare al CSSM [] DA/[] NU13.3.Numărul de întruniri ale CSSM în anul ….., consemnate în procese-verbale ………14.Numărul de persoane din structura M.A.I. care au beneficiat de măsurile legale de protecție a maternității la locurile de muncă în anul …..: ………..15.Alte informații referitoare la securitatea și sănătatea în muncă15.1.Propuneri: …………………………………………….……………………………………………………………15.2.Probleme specifice structurii M.A.I.: …………………….……………………………………………………………Data ………………. Lucrător desemnat,…………………
 + 
Anexa nr. 3
OBIECTIVELE
controalelor efectuate de inspectorii de muncă
I.Pe linia raporturilor de muncă/serviciu:1.respectarea legalității privind încheierea, executarea, modificarea, suspendarea și încetarea raporturilor de muncă/serviciu ale personalului M.A.I.;2.legalitatea clauzelor înscrise în contractele individuale de muncă ale personalului contractual, respectarea lor de către conducătorii unităților;3.modul de întocmire și completare a Registrului general de evidență a salariaților;4.modul de completare a documentelor de evidență pentru personalul M.A.I.; aplicarea prevederilor legale referitoare la încadrarea locurilor de muncă în condiții deosebite, speciale și alte condiții;5.documentele din care rezultă că s-au achitat contribuțiile către bugetul asigurărilor sociale de stat, fondul pentru plata ajutorului de șomaj, precum și cea de asigurări de sănătate;6.stabilirea și respectarea duratei timpului de lucru, evidența orelor lucrate în condiții deosebite, speciale și alte condiții, respectarea prevederilor legale cu privire la reducerea sub 8 ore a timpului de lucru zilnic;7.stabilirea și acordarea sporurilor pentru condiții de pericol deosebit și pentru activitățile desfășurate în condiții vătămătoare, grele, periculoase, deosebit de periculoase, care solicită o încordare psihică foarte ridicată, precum și respectarea prevederilor legale referitoare la plata orelor suplimentare care nu au fost compensate prin timp liber;8.acordarea concediului de odihnă, a concediului de odihnă suplimentar plătit, a concediului de studii, a permisiilor, învoirilor plătite și a concediilor fără plată;9.asigurarea unui tratament egal și înlăturarea oricărei forme de discriminare în derularea raporturilor de muncă și de serviciu.II.Pe linia securității și sănătății în muncă:1.îndeplinirea de către conducătorii structurilor M.A.I. a obligațiilor ce le revin conform prevederilor ordinului;2.modul de aplicare a reglementărilor de securitate și sănătate în muncă a căror nerespectare este sancționată potrivit prevederilor art. 39 din Legea securității și sănătății în muncă nr. 319/2006, cu modificările ulterioare;3.modul de îndeplinire de către structurile de prevenire și protecție sau de către lucrătorii desemnați, după caz, a atribuțiilor ce le revin în conformitate cu prevederile ordinului.
 + 
Anexa nr. 4I.Modelul procesului-verbal de constatare și sancționare a contravențiilorROMÂNIA Ex. nr. ……MINISTERUL AFACERILOR INTERNEStructura M.A.I. …………………………..
PROCES-VERBAL
de constatare și sancționare a contravențiilor
Seria ……. nr. ………
Încheiat astăzi: ziua …….. luna ….. anul ……, în localitatea ……….., sectorul/județul …………..Agent constatator …….(gradul, numele și prenumele)……. din …..(structura M.A.I.)……., în baza ………….. nr. ….. din …….., emisă de …….., constat că:Dl/Dna …….., fiul/fiica lui ….. și al/a ……, născut/născută la …. în localitatea …….., sectorul/județul ……., act de identitate …… seria …. nr. ….., eliberat de ……, CNP ……., cu domiciliul/reședința în ……., str. ……. nr. …., bl. …., sc. …., ap. …., sectorul/județul ………., ocupația ………, loc de muncă …………..Persoana juridică …….., cu sediul în ……, str. …… nr. …., bl. …., sc. …., ap. …., sectorul/județul ……., CUI ….., reprezentată de dl/dna …….., CNP ……., act de identitate …… seria …. nr. …., eliberat de ….., cu domiciliul/reședința în ………, str. ……. nr. …., bl. …., sc. …., ap. ….., sectorul/județul …………..În ziua de …….. luna ….. anul ….., ora …., locul ……, a săvârșit următoarele: …………Fapta săvârșită este prevăzută de:– art. ….. din …….. și sancționată de art. ……. din ………..;– art. ….. din …….. și sancționată de art. ……. din ………..;– art. ….. din …….. și sancționată de art. ……. din ………..;Stabilesc:AMENDA, în sumă de ……….. lei.Contravenientul nu este de față/refuză/nu poate lua cunoștință de conținutul procesului-verbal, lucru atestat de martorul ………, cu domiciliul/reședința în ……, str. …… nr. …., bl. …., sectorul/județul …….., posesor al actului de identitate ….. seria ….. nr. …., eliberat de ……., CNP ……….. .Contravenientul poate face plângere împotriva procesului-verbal de constatare în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării acestuia. Plângerea va fi depusă la ……….. .Contravenientul achită pe loc, cu Chitanța nr. ….., sau poate achita în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal de constatare a contravenției ori, după caz, de la data comunicării acestuia jumătate din minimul amenzii prevăzute de lege, adică suma de …….. lei.Alte mențiuni …………………………………………..Prezentul proces-verbal s-a încheiat în 3 exemplare, dintre care un exemplar s-a înmânat contravenientului, astăzi, ziua ….. luna …… anul ……./se va comunica contravenientului în termen de cel mult o lună de la data aplicării acestuia, prin poșta specială.

Agent constatator,……………………. Martor,…………………… Contravenient,……………………

Am luat cunoștință.II.Modelul înștiințării de plată a debitorului
– Față -

ROMÂNIAMINISTERUL AFACERILOR INTERNEStructura M.A.I. ……………… Seria. …… nr. ……


ÎNȘTIINȚARE DE PLATĂ
Dl/Dna ……., fiul/fiica lui ….. și al/a ….., născut/născută la ……., în localitatea ……, sectorul/județul ….., act de identitate …. seria …. nr. …., eliberat de ….., CNP …….., cu domiciliul/reședința în ……., str. …… nr. …., bl. …., sc. …., ap. …., sectorul/județul ……, ocupația …….., loc de muncă ……….Persoana juridică ….., cu sediul în ……., str. ….. nr. …., bl. …., sc. …., ap. …., sectorul/județul ……, CUI ……., reprezentată de dl/dna ……., CNP ….., act de identitate ……. seria …. nr. …., eliberat de ….., cu domiciliul/reședința în …., str. …. nr. …, bl. …., sc. …, ap. …., sector/județ …..Conform Procesului-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor seria ……. nr. ……, încheiat în ziua de ….. luna ……. anul ….., la ….., s-a stabilit drept amendă suma de ….. lei, pe care va trebui să o achitați la ………….. .Chitanța și copia procesului-verbal se transmit în termen de 15 zile de la comunicare structurii M.A.I. din care face parte agentul constatator. În caz de neplată a obligațiilor se va trece la executarea silită.
– Verso -
Către………..În temeiul art. ……. din ……., trimitem alăturat Procesul-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor seria ….. nr. ……., încheiat pe numele dlui/dnei/persoanei juridice ………, în vederea executării silite.……………….. *)Recomandat nr. ………. din ……..Data prezentării……………. Data primirii…………….Loc pentru francare*) Se va semna de către conducătorul structurii M.A.I. în care este încadrat agentul constatator.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x