ORDIN nr. 307 din 26 iunie 2001

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TINERETULUI SI SPORTULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 559 din 7 septembrie 2001
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 6 09/05/2001 ART. 4
ActulCONTINE PESTRATEGIE 26/06/2001
ActulREFERIRE LALEGE 69 28/04/2000 ART. 18
ART. 1APROBA PESTRATEGIE 26/06/2001
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 195 20/04/2001
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 69 28/04/2000
ANEXA 1REFERIRE LAOG 26 30/01/2000
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru aprobarea Strategiei generale de organizare şi dezvoltare a activităţii de educaţie fizica şi sport din România pe perioada 2001-2004



Ministrul tineretului şi sportului,având în vedere Referatul Direcţiei generale coordonare programe, relaţii cu ministerele şi Comitetul Olimpic Roman nr. 299/2001,în conformitate cu art. 18 alin. (1) lit. a) din Legea educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000,în baza art. 4 lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 6/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Tineretului şi Sportului,emite prezentul ordin. + 
Articolul 1Se aprobă Strategia generală de organizare şi dezvoltare a activităţii de educaţie fizica şi sport din România pe perioada 2001-2004, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Prezentul ordin se difuzează direcţiilor pentru tineret şi sport judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, federaţiilor sportive naţionale, cluburilor sportive, complexurilor sportive naţionale, Centrului Naţional de Formare şi Perfecţionare a Antrenorilor şi Centrului de Cercetări pentru Probleme de Sport.
 + 
Articolul 3Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul tineretului şi sportului,Georgiu Gingaras
 + 
Anexa 1STRATEGIA GENERALĂde organizare şi dezvoltare a activităţii de educaţie fizica şi sport din România pe perioada 2001-2004I. Organizarea, funcţionarea şi conducerea sistemului naţional de educaţie fizica şi sportRealizarea obiectivelor strategice ale perioadei 200-2004 se bazează pe finalizarea procesului de reforma şi asigurarea functionalitatii sistemului naţional de educaţie fizica şi sport prin aplicarea prevederilor Legii educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000, care constituie baza legislativă pentru reorganizarea şi modernizarea structurilor sportive, în scopul obţinerii unor progrese substanţiale în interiorul fiecărei componente a domeniului.1. Continuarea şi finalizarea procesului de reforma structurală a sistemului, aplicarea principiilor moderne de organizare şi conducere pe baze democratice, crearea unui mediu sportiv bazat pe regulile vieţii asociative şi realizarea unui management performant se vor realiza avându-se în vedere:a) respectarea şi asigurarea condiţiilor de exercitare a dreptului garantat de stat al persoanei de a practica exerciţiile fizice şi sportul fără nici o discriminare, în mod liber şi voluntar, independent sau în cadrul structurilor asociative;b) asigurarea şi aplicarea normelor privind exercitarea dreptului persoanei fizice sau juridice la libera asociere, în vederea constituirii structurilor sportive, în condiţiile legii;c) armonizarea şi apropierea de sistemul de organizare şi management al structurilor sportive din ţările Uniunii Europene, studierea experienţei altor tari din Europa şi de pe alte continente, în condiţiile largirii şi diversificării relaţiilor de colaborare şi schimburilor pe plan sportiv, în interes reciproc;d) realizarea procesului de descentralizare, reducere a birocratiei, sporire a autonomiei şi răspunderii federaţiilor sportive naţionale, asociaţiilor şi cluburilor sportive, ale celorlalte structuri sportive pentru îndeplinirea obiectivelor strategice ale activităţii de educaţie fizica şi sport;e) creşterea gradului de implicare a administraţiei publice locale în susţinerea organizatorică şi financiară a desfăşurării şi dezvoltării activităţii de educaţie fizica şi sport.2. Perfecţionarea structurii organizatorice a Ministerului Tineretului şi Sportului în concordanta cu competentele şi atribuţiile stabilite prin Legea educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000, cu necesitatea creşterii eficientei sale ca structura a administraţiei publice centrale de specialitate, imputernicita sa coordoneze activitatea din domeniul educaţiei fizice şi sportului, avându-se în vedere următoarele direcţii:a) eliminarea suprapunerilor şi paralelismelor din activitatea structurilor sportive;b) evitarea paralelismelor între organismele cu atribuţii în domeniu şi structurile sportive, concomitent cu sporirea autonomiei şi responsabilităţii acestora;c) asigurarea unei mai bune functionalitati în relaţiile dintre direcţiile pentru tineret şi sport judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi structurile sportive, respectiv administraţiile publice locale, evidentiindu-se rolul statului în domeniul educaţiei fizice şi sportului;d) supravegherea şi controlul permanent privind respectarea de către structurile sportive a dispoziţiilor legale în vigoare şi a prevederilor cuprinse în statutele, regulamentele şi actele constitutive proprii.3. Realizarea unui sistem stabil şi eficient de colaborare a Ministerului Tineretului şi Sportului cu:a) Comitetul Olimpic Roman – pentru îndeplinirea la un nivel superior a programelor de selecţie, pregătire şi participare a sportivilor români la Jocurile Olimpice, de pregătire a sperantelor olimpice – sportivi de perspectiva, precum şi pentru promovarea acţiunilor educative, a fair-play-ului şi a spiritului olimpic în activitatea sportiva şi în viaţa socială;b) celelalte autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, cu instituţiile de cercetare, de învăţământ etc., pentru organizarea, dezvoltarea şi susţinerea sistemului naţional de educaţie fizica şi sport;c) celelalte autorităţi ale administraţiei publice centrale cu atribuţii în domeniu, pentru organizarea şi desfăşurarea la un nivel ridicat de exigenta a activităţii de educaţie fizica, pentru susţinerea sportului pentru toţi şi a sportului de performanţă, pentru asigurarea unei eficiente sporite pe linia supravegherii şi controlului, a exercitării autorităţii disciplinare, a formării şi perfecţionării specialiştilor, pentru corelarea surselor de finanţare, pentru prevenirea violenţei şi combaterea dopajului în sport.4. În vederea sustinerii şi realizării procesului de finalizare a reformei structurale, pentru dezvoltarea şi perfecţionarea educaţiei fizice şi sportului ca activităţi de interes naţional, sprijinite de stat, se va acţiona pentru:a) actualizarea şi perfecţionarea normelor generale de folosire a mijloacelor materiale şi financiare în concordanta cu prevederile Legii educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000 şi ale altor acte normative;b) sprijinirea acţiunii de transformare, reorganizare şi constituire a structurilor sportive în conformitate cu prevederile legale, pe baza dreptului la libera asociere în scopul organizării şi administrării activităţii sportive, prin:– asociaţiile sportive – structuri sportive fără personalitate juridică, constituite ca societăţi civile particulare în cadrul instituţiilor publice sau private;– cluburile sportive – structuri sportive cu personalitate juridică de drept privat, fără scop lucrativ;– cluburile sportive – structuri sportive de drept privat, societăţi comerciale sportive pe acţiuni;– cluburile sportive – structuri sportive, persoane juridice de drept public;– asociaţiile judeţene şi ale municipiului Bucureşti, pe ramuri de sport – persoane juridice de drept privat, fără scop lucrativ, având ca scop organizarea activităţii într-o ramura de sport la nivel judeţean, conform competentelor şi puterii delegate ce decurg din statutele federaţiilor sportive naţionale corespondente;– federaţiile sportive naţionale – structuri sportive de interes naţional, persoane juridice de drept privat, de utilitate publică, autonome, neguvernamentale, apolitice, fără scop lucrativ;– ligile profesioniste – structuri sportive, persoane juridice de drept privat, autonome, neguvernamentale, apolitice, fără scop lucrativ, subordonate federaţiilor sportive naţionale corespondente;– Comitetul Olimpic Roman – asociaţie de interes naţional, persoana juridică de drept privat, de utilitate publică, autonomă, nonprofit, neguvernamentala, apolitica şi fără scop lucrativ;c) elaborarea statutelor şi regulamentelor proprii de funcţionare şi a documentelor constitutive, potrivit prevederilor Legii educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000, ale regulamentului de aplicare a acesteia şi ale Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 privind asociaţiile şi fundaţiile;d) organizarea Registrului sportiv, declanşarea procedurilor de recunoaştere şi de înregistrare a tuturor structurilor sportive, atribuirea certificatului de identitate sportiva şi a numărului de identificare.5. Promovarea proiectelor de hotărâri ale Guvernului privind înfiinţarea, organizarea, funcţionarea şi atribuţiile următoarelor organisme şi instituţii:a) Federaţia Sportului Şcolar şi Universitar – instituţie cu personalitate juridică care funcţionează în subordinea Ministerului Educaţiei şi Cercetării;b) Comitetul Activităţilor Fizice Sportive pentru Sănătate, Educaţie şi Recreare – organism consultativ pe lângă Secretariatul General al Guvernului;c) Institutul Naţional de Cercetare pentru Sport instituţie publică în subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului;d) Federaţia Sporturilor Aplicativ-Militare – organism sportiv în subordinea Ministerului Apărării Naţionale.6. Dezvoltarea acţiunilor de voluntariat în activitatea de educaţie fizica şi sport; stabilirea relaţiilor dintre voluntar şi beneficiarul voluntariatului, pe bază de contract, în conformitate cu prevederile Legii voluntariatului nr. 195/20017. Asigurarea unui sistem informativ performant în scopul optimizarii procesului de culegere, prelucrare, transmitere şi stocare a informaţiilor din domeniul educaţiei fizice şi sportului8. Instituirea unui sistem operativ şi eficient de comunicare şi informare între Ministerul Tineretului şi Sportului, direcţiile pentru tineret şi sport judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, structurile sportive, alte structuri ale administraţiei publice centrale şi locale; editarea Anuarului sportiv naţional.II. Educaţia fizicaAbordarea obiectivului strategic se bazează pe realizarea unei strânse colaborări între autorităţile administraţiei publice, organismele neguvernamentale cu activitate în domeniu, structurile sportive şi toate instituţiile interesate, în scopul îndeplinirii obiectivelor şi atribuţiilor ce le revin pe linia promovării educaţiei fizice şi sportului în instituţiile de învăţământ, în structuri ale apărării naţionale, ordinii publice, siguranţei naţionale, în sistemul de sănătate publică, precum şi în alte sectoare ale vieţii sociale1. Sprijinirea acţiunilor Ministerului Educaţiei şi Cercetării în vederea promovării şi modernizării educaţiei fizice şcolare, ca disciplina obligatorie, în învăţământul preuniversitar, cuprinsă în planurile de învăţământ cu un număr de 3 ore în trunchiul comun. Educaţia fizica şi sportul în universităţi se va regasi în planurile de învăţământ ca disciplina de învăţământ cu frecventa saptamanala, peste numărul de ore alocat pe profiluri, pe parcursul a 4 semestre, optional pe ramura de sport sau grupe sportive.2. Realizarea la un nivel superior a obiectivelor educaţiei fizice privind asigurarea unei stări optime de sănătate şi a condiţiei fizice a tineretului şcolar, însuşirea cunoştinţelor şi deprinderilor necesare pentru practicarea independenta a exerciţiilor fizice, a sportului, precum şi pentru promovarea valentelor educative şi stabilirea unor relaţii asociative civilizate3. Reglementarea, împreună cu factorii implicaţi, a modalităţilor de acces la bazele şi instalaţiile sportive, pentru desfăşurarea activităţilor sportive zilnice în învăţământul preşcolar, precum şi a lectiilor de educaţie fizica în celelalte cicluri de învăţământ4. Realizarea la un nivel superior a obiectivelor educaţiei fizice militare privind creşterea potenţialului psihobiomotric în concordanta cu cerinţele diverselor arme, specificul şi formele instrucţiei pentru lupta şi valorificarea acestora în misiuni de către militarii din trupe, militarii de profesie şi comandamente5. Stimularea şi sprijinirea dezvoltării educaţiei fizice profesionale în domeniile care reclama promovarea unor forme specifice de practicare a exerciţiilor fizice; elaborarea unor acte normative pentru reglementarea promovării educaţiei fizice profesionale în domeniile interesate6. Stimularea şi promovarea practicării exerciţiilor fizice în scop de întreţinere, profilactic sau terapeutic. Se va acţiona pentru implicarea medicilor de familie, a cadrelor medicale din instituţiile sanitare, din staţiunile turistice balneoclimaterice şi de tratament. Autorităţile publice locale vor stimula initiativele private vizând susţinerea acestor activităţi.III. Sportul pentru toţiSportul pentru toţi se va organiza ca un domeniu complex de activităţi, susţinut de stat, de organizaţiile neguvernamentale şi de structurile administraţiei locale, care vor acţiona pentru stimularea şi sprijinirea practicării exerciţiilor fizice şi sportului de către toate categoriile de cetăţeni, fără nici o discriminare, în mod liber şi voluntar, independent sau în cadrul unor structuri sportive, în vederea menţinerii sănătăţii, a recrearii şi socializarii cetăţenilor.1. Acordarea unei atenţii deosebite promovării şi organizării acţiunilor vizând stimularea practicării exerciţiilor fizice de către ţinerii din învăţământul preuniversitar şi universitar, independent sau în cadrul asociaţiilor sportive şcolare ori universitare2. Concretizarea modalităţilor de aplicare a prevederilor Legii educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000, referitoare la obligaţia autorităţilor administraţiei publice, unităţilor şi instituţiilor de învăţământ, structurilor sportive, organismelor neguvernamentale de a sprijini sportul pentru toţi şi de a asigura condiţii organizatorice şi materiale corespunzătoare de practicare a exerciţiilor fizice şi a sportului în comunitatile locale, astfel:a) direcţiile, formele şi mijloacele privind dezvoltarea acestui domeniu vor fi definite în subprogramele ce alcătuiesc Programul naţional "Sportul pentru toţi";b) coordonarea Programului naţional "Sportul pentru toţi" va fi asigurata de Comitetul Activităţilor Fizice Sportive pentru Sănătate, Educaţie şi Recreare, organism consultativ constituit pe lângă Secretariatul General al Guvernului;c) asigurarea cu prioritate a condiţiilor de practicare a exerciţiilor fizice de către copiii de vârsta prescolara, tineri şi persoane în vârsta.3. Eficientizarea activităţii Federaţiei Sportive Naţionale "Sportul pentru toţi", prin derularea şi susţinerea subprogramelor care vor fi finanţate de la bugetul de stat, sub forma de subvenţie acordată suplimentar Ministerului Tineretului şi Sportului4. Instituţiile cu atribuţii în domeniul sportului pentru toţi vor elabora subprograme proprii, specifice domeniului, care vor fi aprobate anual de Comitetul Activităţilor Fizice Sportive pentru Sănătate, Educaţie şi Recreare. Aceste subprograme vor fi finanţate de la bugetele locale, din fonduri primite de la organisme internaţionale, din sponsorizări, donaţii sau legate, precum şi din fonduri de la bugetul de stat destinate activităţii sportive şi de tineret.5. Direcţiile pentru tineret şi sport judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor asigura în colaborare cu administraţiile publice locale derularea programelor naţionale, precum şi a programelor departamentale şi locale, având ca obiective:– stimularea practicării exerciţiilor fizice şi sportului pentru toţi, extinderea şi diversificarea ofertei de servicii sportive către populaţie, specifice sportului pentru toţi;– crearea condiţiilor materiale şi organizatorice corespunzătoare de practicare a sportului pentru toţi, amenajarea şi dezvoltarea unor centre polisportive la nivelul localităţilor;– sporirea preocuparilor pentru producerea unor materiale, aparate şi instalaţii, precum şi a echipamentului specific sportului pentru toţi;– sprijinirea activităţii Federaţiei Sportului Şcolar şi Universitar în îndeplinirea atribuţiilor privind atragerea elevilor şi studenţilor la practicarea exerciţiilor fizice şi sportului, dezvoltarea activităţii competitionale şcolare şi universitare, promovarea valentelor educative ale sportului, precum şi selecţionarea tinerilor pentru sportul de performanţă.6. Stabilirea modalităţilor de punere în aplicare a prevederilor programelor din cadrul sportului pentru toţi, conform competentelor legale ale autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale de a asigura condiţii pentru practicarea exerciţiilor fizice şi sportului de către persoane cu handicap fizic, senzorial, psihic şi mixt, în scopul dezvoltării personalităţii acestora şi integrării lor sociale, precum şi mijloacele care să permită sportivilor cu handicap participarea la competitiile naţionale şi internaţionale destinate lor7. Federaţia Sportiva Naţionala "Sportul pentru persoanele cu handicap", în colaborare cu instituţiile şi organizaţiile naţionale şi teritoriale specializate, va elabora programe de activităţi sportiv-recreative adecvate persoanelor cu diferite tipuri de handicap.IV. Sportul de performanţăObiectivul principal al strategiei generale de dezvoltare a activităţii sportive de performanţă este menţinerea României printre primele 15 natiuni ale lumii la Jocurile Olimpice de vara din anul 2004, precum şi obţinerea unor rezultate de prestigiu la campionatele mondiale şi europene în perioada 2001-2004.Pentru sporturile de iarna se vor urmări o participare corespunzătoare la Jocurile Olimpice din anul 2002, îmbunătăţirea actualei cote scăzute a valorii performantelor până la Jocurile Olimpice din anul 2006, precum şi obţinerea unor rezultate bune la campionatele mondiale şi europene desfăşurate în perioada 2001-2006.Pentru îndeplinirea acestor obiective se va acţiona în următoarele direcţii:a) creşterea potenţialului de reprezentare olimpica, mondială şi europeană prin consolidarea performantelor la ramurile de sport şi probele în care sportivii români s-au afirmat la Jocurile Olimpice şi la campionatele mondiale; ridicarea nivelului valoric de reprezentare la alte ramuri de sport şi probe sportive cu potenţial încă nevalorificat;b) susţinerea pregătirii speciale a sportivilor cu reale perspective de calificare şi participare corespunzătoare la Jocurile Olimpice de iarna;c) susţinerea refacerii potenţialului de reprezentare internationala la jocurile sportive cu tradiţie prin adoptarea de măsuri pentru eficientizarea cadrului structural, organizatoric şi ştiinţific, capabil să asigure dezvoltarea şi sa genereze marea performanta.1. Creşterea contribuţiei structurilor sportive la punerea în aplicare a prevederilor Legii educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000, referitoare la sportul de performanţă, factor esenţial pentru dezvoltarea sportiva pe plan naţional, care îndeplineşte, de asemenea, o importanţa funcţie de reprezentare internationala pentru România2. Amplificarea rolului şi responsabilităţilor specifice, ca rezultat al descentralizării şi ridicării gradului de autonomie, se impune să fie materializata în realizarea principalelor obiective ale sportului de performanţă, prin:a) valorificarea aptitudinilor tinerilor într-un sistem organizat de selecţie, pregătire şi competiţie, având ca scop ameliorarea rezultatelor sportive şi obţinerea victoriei;b) perfecţionarea de către federaţiile sportive naţionale a sistemului naţional de selecţie, pregătire şi competitional pentru fiecare ramura de sport, precum şi creşterea preocuparii şi responsabilităţii structurilor sportive pentru asigurarea cadrului organizatoric şi tehnic necesar afirmarii sportivilor de performanţă;c) organizarea, în condiţiile legii, pentru elevii cu aptitudini sportive, a noi unităţi de învăţământ cu program sportiv, care să contribuie la sporirea potenţialului ramurilor de sport prin lărgirea esalonului de perspectiva al sportului de performanţă;d) valorificarea cadrului legal, a condiţiilor locale specifice pentru organizarea structurilor sportive, consolidarea şi/sau înfiinţarea unor cluburi sportive puternice, din sectorul public şi privat, care să contribuie constant şi eficient la pregătirea şi promovarea sportivilor de performanţă în loturile naţionale;e) îmbunătăţirea şi actualizarea orientarii metodice, în concordanta cu cerinţele activităţii sportive de performanţă, precum şi a regulamentelor de organizare şi competitionale, care să vizeze afilierea, statutul sportivilor de performanţă, legitimarea, transferarea, clasificarea, precum şi alte reglementări specifice fiecărei ramuri de sport;f) intensificarea acţiunilor privind interesul manifestat de structurile sportive pentru integrarea socială a sportivilor de performanţă.3. Elaborarea unui plan comun de acţiuni, având la baza programele de dezvoltare proprii ale fiecărei ramuri sportive, elaborate de federaţiile sportive naţionale, cu participarea reprezentanţilor administraţiei publice centrale şi locale cu atribuţii în activitatea sportiva, în care se vor stabili cadrul general, soluţiile şi responsabilităţile privind redresarea şi afirmarea jocurilor sportive, prin:– adoptarea de măsuri speciale pentru selecţia celor mai valorosi jucatori care vor forma loturile largite de seniori şi juniori şi care, printr-o pregătire susţinută, pot sa realizeze calificarea şi participarea la campionatele europene, mondiale şi la Jocurile Olimpice, în perioada 2001- 2004;– pregătirea susţinută a loturilor de perspectiva pentru ciclul olimpic 2005-2008; susţinerea pregătirii organizate şi desfăşurate în cadrul centrelor olimpice naţionale de pregătire a juniorilor;– creşterea ariei de practicare a jocurilor sportive la nivelul copiilor şi juniorilor, în special în unităţile de învăţământ, pentru baschet, handbal şi volei;– organizarea campionatelor şcolare interne interscoli, pe localităţi, judeţe, zone şi finale naţionale;– promovarea celor mai valorosi copii şi juniori în structuri sportive capabile să asigure un nivel superior de pregătire şi educaţie sportiva – unităţi de învăţământ cu profil sportiv, cluburi sportive şcolare, secţii de juniori ale cluburilor sportive şi centrele olimpice naţionale de pregătire a juniorilor;– extinderea sistemului de cooperare între structurile sportive de juniori şi cele de seniori, în care vor putea fi promovati, cu dubla legitimare, cei mai valorosi juniori, în vederea perfecţionării pregătirii individuale şi a constituirii de echipe valoroase.4. Elaborarea unui plan comun de acţiuni având la baza programele de dezvoltare ale federaţiilor naţionale de sporturi de iarna, cu participarea reprezentanţilor administraţiei publice centrale şi locale cu atribuţii în activitatea sportiva, în care se vor stabili soluţii şi responsabilităţi pentru redresarea sporturilor de iarna, prin:– măsuri speciale de selecţie şi pregătire a unor loturi naţionale capabile să se califice şi să obţină rezultate corespunzătoare la cupele mondiale, campionatele mondiale şi europene în perioada 2001-2006 şi la Jocurile Olimpice din anul 2006;– pregătirea loturilor de perspectiva pentru ciclul olimpic 2007-2010;– creşterea ariei de practicare a sporturilor de iarna în România, pe baza dezvoltării calendarelor sportive locale şi judeţene;– măsuri pentru lichidarea decalajului privind atât numărul, cat şi facilităţile oferite de baza materială destinată sporturilor de iarna, comparativ cu nivelul atins pe plan internaţional, prin contribuţia substantiala a administraţiei publice locale.5. Ministerul Tineretului şi Sportului, împreună cu organele administraţiei publice centrale cu atribuţii în sport, autorităţile administraţiei publice locale, Comitetul Olimpic Roman, federaţiile sportive naţionale, Institutul Naţional de Medicina Sportiva, Institutul Naţional de Cercetare pentru Sport:– vor asigura mijloacele financiare pentru pregătirea sportivilor de performanţă;– vor acorda sprijinul ştiinţific şi medical specific marii performanţe;– vor asigura condiţii speciale în sistemul de învăţământ sportivilor elevi şi studenţi prin acordarea facilităţilor privind scutirea de frecventa, sesiuni de examene deschise, condiţii speciale de înscriere în învăţământul superior etc.;– vor sprijini integrarea socială şi profesională a sportivilor de performanţă pe întreaga perioadă a carierei sportive.V. Formarea şi perfecţionarea specialiştilor în educaţie fizica şi sport1. Evaluarea necesarului de specialişti pe categorii, profiluri şi domenii ale educaţiei fizice, sportului pentru toţi, sportului de performanţă şi acoperirea acestuia prin programe specializate sectorial2. Diversificarea formelor de şcolarizare în cadrul instituţiilor de profil postliceale şi universitare, precum şi îmbunătăţirea planurilor, conţinutului şi metodologiei acţiunilor de pregătire şi perfecţionare profesională a tuturor categoriilor de specialişti3. Organizarea unor cursuri speciale pentru personalul din conducerile federaţiilor sportive naţionale, ale direcţiilor pentru tineret şi sport judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, ale cluburilor şi ale altor structuri sportive, având ca obiect aplicarea prevederilor Legii educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000, finalizarea procesului de reforma şi necesitatea creşterii contribuţiei şi eficientei acestora la dezvoltarea educaţiei fizice şi sportului, la reprezentarea sportului românesc pe plan internaţional4. Organizarea de către federaţiile sportive naţionale a cursurilor de perfecţionare şi a stagiilor de pregătire pentru antrenori, arbitri, alţi specialişti şi voluntari, diferenţiat, în funcţie de categorie şi nivelul pregătirii, în vederea perfecţionării profesionale a acestora în raport cu cerinţele realizării marii performanţe5. Continuarea organizării unor cursuri de management şi marketing în sport, precum şi a altor forme de perfecţionare pentru alte categorii profesionale care îşi desfăşoară activitatea în domeniile educaţiei fizice, sportului pentru toţi, sportului pentru persoanele cu handicap, sportului de performanţă6. Sporirea preocuparilor pentru organizarea la nivel local a acţiunilor de atragere, pregătire şi promovare a cadrelor sportive voluntare – instructori, organizatori, monitori, arbitri – în vederea largirii preocuparilor pentru organizarea şi dezvoltarea activităţii sportive pe plan teritorial şi la nivelul structurilor sportive7. Creşterea numărului de instructori sportivi formati în cadrul liceelor cu program sportiv şi prin cursurile organizate de direcţiile pentru tineret şi sport judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, precum şi de alte instituţii şi organizaţii interesate, în condiţiile legii8. Elaborarea unor planuri şi programe de studii orientative pentru diferite categorii de cursuri şi stagii de pregătire şi perfecţionare; editarea unor cursuri pentru materiile de baza şi a unor recomandări privind bibliografia care poate fi studiata pentru aprofundarea cunoştinţelor la toate obiectele cuprinse în planurile de învăţământ; atragerea celor mai valorosi specialişti în calitate de lectori ai cursurilor de formare şi perfecţionare9. Actualizarea prevederilor Statutului antrenorului care urmează să fie aprobat prin hotărâre a Guvernului privind sistemul de formare, perfecţionare, clasificare şi promovare, precum şi cerinţele faţă de practicarea acestei ocupaţii10. Aplicarea prevederilor Legii educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000, referitoare la protecţia şi integrarea socială şi profesională a sportivilor de performanţă, prin stimularea şi sprijinirea formării acestora ca specialişti pentru diferite domenii ale activităţii sportive.VI. Cercetarea ştiinţifică în domeniul educaţiei fizice şi sportului1. Stimularea şi susţinerea instituţiilor şi nucleelor de cercetare ştiinţifică în domeniul educaţiei fizice şi sportului pentru concretizarea şi abordarea unor teme şi programe care au în vedere următoarele direcţii stabilite în Legea educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000:a) ameliorarea programelor de educaţie fizica şi creşterea eficientei sociale a sportului pentru toţi;b) ridicarea nivelului performantei sportive prin mijloacele specifice cercetării ştiinţifice;c) fundamentarea metodico-ştiinţifică şi medico-biologica a selecţiei, antrenamentului şi participării sportivilor la competitii;d) valorificarea rezultatelor cercetării ştiinţifice în educaţie fizica şi sport, în folosul tuturor categoriilor populaţiei.2. Iniţierea şi susţinerea unor programe de cercetare ştiinţifică de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi alte autorităţi ale administraţiei publice centrale, care să abordeze, în special, probleme ale educaţiei fizice şcolare, universitare, profesionale, profilactice sau terapeutice, precum şi cele ale sportului pentru toţi, pentru fundamentarea ştiinţifică a unor activităţi care se adresează diferitelor categorii ale populaţiei3. Iniţierea unor studii şi editarea unor manuale care să cuprindă complexe de exercitii şi recomandări tehnice, metodice, medicale, igienice şi de alimentaţie pentru diferite categorii de practicanti ai exerciţiilor fizice şi sportului4. Realizarea unui program de cercetare ştiinţifică cu participarea unor specialişti din toate ştiinţele implicate în selecţia şi pregătirea sportivilor de înaltă performanta, care va contura orientările, direcţiile principale şi conţinutul acestui proces pentru următoarele 2-3 cicluri olimpice. La solicitarea federaţiilor sportive naţionale vor fi realizate astfel de studii şi cercetări pentru ramurile de sport respective.5. Efectuarea unui studiu complex privind problematica redresarii şi creşterii competitivitatii pe plan olimpic şi mondial a jocurilor sportive. În acest scop vor fi solicitati cei mai valorosi specialişti colaboratori din toate domeniile ştiinţei şi din alte domenii, care pot contribui la clarificarea şi găsirea soluţiilor pentru aceasta problematica complexa, cu specific deosebit6. Programele de cercetare ştiinţifică pentru educaţie fizica şi sport, de interes naţional, vor fi incluse în Planul naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare7. Perfecţionarea activităţii şi creşterea rolului Consiliului Ştiinţei Sportului din România în realizarea programelor de cercetare ştiinţifică, sprijinirea nucleelor de cercetare existente, atragerea unor noi specialişti şi constituirea unor colective de cercetare şi expertiza ştiinţifică, în special în centrele universitare, în extinderea colaborării cu institutele ştiinţifice din ţara şi de peste hotare, precum şi în difuzarea informaţiilor de specialitate8. Înfiinţarea Institutului Naţional de Cercetare pentru Sport ca instituţie publică în subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului, organizarea, funcţionarea şi atribuţiile acestuia fiind stabilite prin hotărâre a Guvernului. Institutul Naţional de Cercetare pentru Sport va constitui cadrul profesional de dezvoltare a cercetării şi asistenţei ştiinţifice pentru educaţie fizica şi sport, iar activitatea sa va fi finanţată din venituri extrabugetare şi din alocaţii acordate de la bugetul de stat, având ca scop realizarea unor programe proprii ale Ministerului Tineretului şi Sportului. Se va stabili un plan de modernizare a sediului şi laboratoarelor, în special a Laboratorului de control doping, de dezvoltare a bazei materiale şi inzestrare cu instalaţii şi aparatura performanta, necesare pentru realizarea unei activităţi de cercetare aplicativa de nivel mondial.9. Organizarea periodică, pe plan judeţean, zonal şi naţional, a unor sesiuni ştiinţifice, simpozioane şi a altor manifestări pentru prezentarea rezultatelor şi concluziilor unor studii şi cercetări ştiinţifice în domeniile educaţiei fizice, sportului pentru toţi şi al sportului de performanţă10. Perfecţionarea sistemului de informare şi documentare integrat, cuprinzând toate domeniile şi structurile sportive11. Editarea şi difuzarea de către Institutul Naţional de Cercetare pentru Sport a unor publicaţii de specialitate care să vina în sprijinul antrenorilor, tehnicienilor şi conducerilor structurilor sportive.VII. Medicina sportiva1. Îmbunătăţirea calitativă a controlului medical şi a asistenţei medico-sportive asigurate de Institutul Naţional de Medicina Sportiva şi de unităţile specializate de medicina sportiva în realizarea procesului de selecţie şi pregătire a sportivilor la cluburi şi la loturile naţionale, în asigurarea asistenţei medicale la bazele sportive şi la competitii, precum şi pentru efectuarea în condiţii optime a refacerii, recuperării sportivilor şi asigurării unei alimentatii rationale2. Creşterea responsabilităţii tuturor structurilor sportive, a tehnicienilor, antrenorilor, arbitrilor, organizatorilor de competitii şi a celorlalţi factori implicaţi prin respectarea fără nici o excepţie a concluziilor şi prescripţiilor medicale, existenta avizului medical fiind absolut obligatorie pentru acceptarea participării sportivilor la antrenamente şi competitii3. Ministerul Educaţiei şi Cercetării în colaborare cu Ministerul Sănătăţii şi Familiei vor elabora normele privind acordarea avizului medical necesar elevilor şi studenţilor în vederea participării la lectiile de educaţie fizica.4. Ministerul Tineretului şi Sportului în colaborare cu Ministerul Sănătăţii şi Familiei vor elabora normele tehnice privind controlul medical şi asistenţa medicală a sportivilor.5. Adoptarea de către Ministerul Sănătăţii şi Familiei şi Ministerul Tineretului şi Sportului a unor măsuri pentru dezvoltarea bazei materiale, dotarea cu aparatura performanta şi modernizarea Institutului Naţional de Medicina Sportiva unitate medicală etalon de asistenţa şi cercetare medicosportiva, chemată sa rezolve la cel mai înalt nivel problemele complexe medico-biologice ale selecţiei, pregătirii şi participării în competitii de nivel olimpic şi mondial a sportivilor din loturile reprezentative6. Sprijinirea activităţii şi dotarea cu aparatura specifică a reţelei unităţilor de medicina sportiva judeţene şi a cabinetelor medicale organizate în cadrul complexurilor sportive naţionale şi cluburilor sportive7. Extinderea reţelei unităţilor de medicina sportiva, avându-se în vedere dezvoltarea domeniului şi necesitatea acordării asistenţei medicale de specialitate unui număr mai mare de practicanti ai exerciţiilor fizice şi sportului, de sportivi şi ramuri de sport, pe întregul teritoriu al tarii8. Desfăşurarea unei activităţi susţinute pentru excluderea utilizării mijloacelor şi metodelor care prejudiciază sănătatea sportivilor şi etica sportiva9. Ministerul Tineretului şi Sportului va promova măsurile de prevenire, control şi reprimare a folosirii substanţelor interzise şi a metodelor neregulamentare destinate sa mărească în mod artificial capacitatea fizica a sportivilor.10. Pentru prevenirea utilizării şi pentru eliminarea dopajului din activitatea sportiva Ministerul Tineretului şi Sportului şi Comitetul Olimpic Roman susţin Programul naţional antidoping conform prevederilor Convenţiei antidoping a Consiliului Europei.VIII. Finanţarea activităţii de educaţie fizica şi sport1. Valorificarea integrală a posibilităţilor oferite de prevederile Legii educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000 şi ale altor reglementări legislative privind constituirea bugetelor Ministerului Tineretului şi Sportului, altor instituţii ale administraţiei centrale şi locale, Comitetului Olimpic Roman, federaţiilor sportive naţionale şi altor structuri sportive pentru asigurarea resurselor financiare necesare în vederea acoperirii cheltuielilor specifice organizării şi desfăşurării activităţii sportive1.1. Structurile sportive vor putea beneficia de sume de la bugetul de stat şi de la bugetele locale pentru finanţarea programelor sportive de utilitate publică, pe bază de contracte care se constituie în norme cu caracter tehnic, financiar şi administrativ.1.2. Structurile sportive pot realiza acorduri de colaborare cu reprezentanţii autorităţilor centrale şi locale, prin care, în spiritul prevederilor legale, să se convină asupra sustinerii financiare a activităţii sportive şi a unor programe.2. Extinderea preocuparilor tuturor structurilor sportive pentru atragerea unor agenţi economici, a unor persoane fizice şi juridice din sectorul privat în susţinerea financiară a activităţii sportive şi în sponsorizarea unor acţiuni, cum ar fi: pregătirea unor sportivi de perspectiva sau a unor componenţi ai loturilor naţionale; promovarea sau dezvoltarea unor ramuri de sport; organizarea şi/sau participarea la unele competitii interne şi internaţionale; formarea şi perfecţionarea specialiştilor; valorificarea dreptului asupra imaginii, siglei şi emblemei, a drepturilor de reclama, publicitate şi de televiziune; dezvoltarea bazei materiale specifice3. Continuarea şi extinderea relaţiilor de colaborare cu Compania Naţionala "Loteria Română" şi sprijinirea acţiunilor organizate de aceasta în vederea creşterii contribuţiei la susţinerea financiară a activităţii sportive4. Alocaţia de la bugetul de stat va fi repartizata în concordanta cu obiectivele strategice şi cu cerinţele programelor naţionale elaborate de Ministerul Tineretului şi Sportului în colaborare cu instituţiile administraţiei centrale cu atribuţii în domeniu, cu instituţiile şi structurile sportive care au competente la nivel naţional5. Se vor stabili norme de aplicare şi gestionare pentru următoarele programe naţionale de utilitate publică:5.1. programul privind dezvoltarea activităţii sportive de performanţă, structurat pe următoarele subprograme:a) subprogramul privind selecţia, pregătirea şi participarea sportivilor români la Jocurile Olimpice;b) subprogramul privind selecţia, pregătirea şi participarea sportivilor români la campionatele mondiale şi europene, atât în cadrul probelor olimpice, cat şi al probelor neolimpice;c) subprogramul privind selecţia, pregătirea şi promovarea sportivilor (de perspectiva) din categoriile copii, juniori şi tineret, precum şi participarea acestora la campionatele mondiale şi europene corespunzătoare categoriilor de vârsta;d) subprogramul privind activitatea sportiva de performanţă pe plan naţional;5.2. programul "Sportul pentru toţi – România Mileniul III un alt mod de viaţa";5.3. programul privind creşterea contribuţiei cercetării ştiinţifice la modernizarea procesului de selecţie şi pregătire sportiva, creşterea potenţialului biomotric al populaţiei, precum şi dezvoltarea informării şi documentării în acest domeniu;5.4. programul privind creşterea contribuţiei medicinei sportive la dezvoltarea educaţiei fizice şi sportului, structurat pe următoarele subprograme:a) subprogramul privind dirijarea medico-biologica a efortului presupus de diferite forme de manifestare ale exerciţiului fizic (lectia de educaţie fizica, antrenamentul sportiv, sportul pentru toţi etc.);b) subprogramul privind formularea şi promovarea unor date obiective privind alimentaţia, refacerea şi recuperarea;c) subprogramul privind susţinerea măsurilor de prevenire a folosirii substanţelor şi metodelor care sporesc în mod artificial capacitatea de efort, precum şi a controlului doping;5.5. programul privind formarea şi perfecţionarea specialiştilor;5.6. programul privind promovarea valorilor culturale, etice şi morale ale educaţiei fizice şi sportului; imaginea şi publicitatea sportiva;5.7. programul privind asigurarea bazei materiale pentru desfăşurarea activităţii la nivelul standardelor prevăzute, diferenţiat, pentru educaţie fizica, sportul pentru toţi, sportul de performanţă, sportul pentru persoane cu handicap;5.8. programul privind coordonarea, îndrumarea şi controlul activităţii de educaţie fizica şi sport;5.9. programul privind cooperarea sportiva internationala6. Administrarea şi punerea în practica a programelor naţionale se vor asigura de către Ministerul Tineretului şi Sportului în colaborare cu instituţiile administraţiei publice centrale implicate, Comitetul Olimpic Roman, autorităţile administraţiei publice locale, federaţiile sportive naţionale şi cu celelalte structuri sportive7. În vederea respectării legalităţii, rezolvarii unitare a problemelor financiare, cheltuirii judicioase şi eficiente a fondurilor se va elabora, în colaborare cu Ministerul Finanţelor Publice şi cu alte instituţii implicate, un pachet de acte normative privind finanţarea activităţii sportive, elaborarea şi administrarea bugetului de venituri şi cheltuieli în funcţie de sursa de provenienţă, obligaţiile şi responsabilităţile ordonatorilor de credite, finanţarea programelor sportive de utilitate publică pe bază de contracte, plata impozitelor şi taxelor, sistemul avizelor şi controlului financiar.IX. Baza materială a activităţii de educaţie fizica şi sport1. Elaborarea unui program naţional şi a unor planuri la nivelul judeţelor şi localităţilor pentru construirea şi modernizarea bazelor şi instalaţiilor sportive în concordanta cu Legea educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000 care prevede că autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia sa includă în planurile de urbanism şi amenajare rurală suprafeţe de teren pentru construirea de baze sportive destinate educaţiei fizice şi sportului comunitar, în condiţiile protecţiei mediului, precum şi faptul ca aceste autorităţi pot contribui la întreţinerea, modernizarea şi dezvoltarea bazei materiale pentru activitatea sportivaPentru realizarea investiţiilor aprobate în scopul largirii bazei materiale a activităţii de educaţie fizica şi sport Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale, prin organele de specialitate, va sprijini angajarea personalului necesar, cu precădere din rândul persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă.1.1. Construirea a 100 de sali de sport în unităţile de învăţământ1.2. Creşterea contribuţiei la întreţinerea, modernizarea şi dezvoltarea bazei materiale pentru activitatea sportiva2. Continuarea acţiunii de modernizare şi dotare cu aparatura de nivel mondial a complexurilor sportive naţionale şi a bazelor de pregătire a loturilor naţionale2.1. Construirea unui hotel pentru sportivi în Complexul Sportiv Naţional "Lia Manoliu" din Bucureşti2.2. Construirea unei sali de sport în Complexul Sportiv Naţional "Poiana Braşov"3. Reglementarea condiţiilor şi a cadrului de acces la bazele şi instalaţiile sportive pentru practicarea sportului şi desfăşurarea lectiilor de educaţie fizica cu elevii şi studenţii, precum şi punerea la dispoziţie, gratuit sau cu plata, a bazelor şi instalaţiilor sportive comunităţilor locale, persoanelor fizice sau juridice interesate4. Supravegherea menţinerii destinaţiei bazelor sportive din domeniul public sau privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale, precum şi a celor care au aparţinut domeniului public şi au intrat în circuitul privat după anul 19895. Elaborarea de către Ministerul Tineretului şi Sportului a normelor generale de folosire a mijloacelor materiale aflate în administrarea sa6. Elaborarea unui ordin al ministrului tineretului şi sportului privind metodologia de închiriere, pe bază de contract, a bunurilor, inclusiv a terenurilor disponibile temporar, aflate în patrimoniul Ministerului Tineretului şi Sportului7. Reglementarea modalităţilor de soluţionare a problemelor privind baza materială şi patrimoniul sportului, în conformitate cu prevederile Legii educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000, referitoare la: administrarea bazei materiale şi a patrimoniului; schimbarea destinaţiei sau desfiinţarea unor baze sportive aparţinând domeniului public sau privat al statului sau al unităţilor administrativ-teritoriale; reintegrarea în patrimoniul Ministerului Tineretului şi Sportului a bazei materiale pentru activitatea sportiva, aflată în folosinţă fostului Consiliul Naţional pentru Educaţie Fizica şi Sport la data de 22 decembrie 1989; preluarea documentelor de proprietate, a evidentelor contabile şi a documentelor necesare în vederea înregistrării; înscrierea dreptului de proprietate în cartea funciară; introducerea de acţiuni în justiţie pentru reintegrarea bazelor sportive proprii în patrimoniu; condiţiile de transferare în domeniul public al comunelor, oraşelor sau judeţelor, după caz, a patrimoniului din domeniul public al statului8. Continuarea acţiunilor de stimulare a interesului agenţilor economici pentru proiectarea, experimentarea, producerea şi comercializarea aparaturii, instalaţiilor, echipamentului şi materialelor necesare pentru practicarea unor ramuri de sport, pentru dotarea bazelor sportive destinate activităţii competitionale, precum şi pentru populaţie.X. Valorile etice, imaginea sportivului şi publicitatea sportiva1. Păstrarea şi promovarea valorilor etice şi a principiilor fundamentale ale olimpismului în toate domeniile educaţiei fizice şi sportului, în rândul practicantilor, iubitorilor şi susţinătorilor sportului; intensificarea activităţilor de informare publică, de prevenire şi combatere a faptelor care contravin spiritului de sportivitate; combaterea violenţei, corupţiei şi dopajului în sport2. Asigurarea unui cadru adecvat de organizare şi desfăşurare a activităţilor sportive, a procesului de pregătire şi a competiţiilor, pentru valorificarea şi afirmarea rolului educativ al sportului, extinderea formelor şi mijloacelor de publicitate, de mediatizare a evenimentelor sportive, care să prezinte laturile pozitive ale sportului, o imagine corecta privind importanţa socială, valentele educative şi morale ale acestuia, care să stimuleze un curent de opinie favorabil practicării şi participării cetăţenilor la activităţile sportive, precum şi atragerii sprijinului financiar pentru susţinerea şi dezvoltarea sportului3. În cadrul măsurilor de promovare a valentelor educative ale sportului, a spiritului de toleranta şi fair-play se va acţiona pentru:a) aplicarea Programului naţional pentru promovarea tolerantei şi fair-play-ului în sportul românesc;b) asigurarea unui cadru civilizat şi stimulativ de desfăşurare a competiţiilor, pentru respectarea ceremonialelor de deschidere şi închidere, a momentelor de acordare a trofeelor şi de premiere a sportivilor;c) acordarea unei atenţii sporite pentru desemnarea celor mai buni sportivi, antrenori, arbitri, a altor specialişti, precum şi acordarea unor trofee pentru fair-play, pe plan naţional, la nivelul federaţiilor, judeţelor, localităţilor şi cluburilor.4. Intensificarea preocuparilor tuturor structurilor sportive pentru includerea sportivilor în sistemul de educaţie şi învăţământ, pentru deplina lor integrare socială şi profesională5. Realizarea sistematica a unor acţiuni de publicitate şi popularizare, în ţara şi peste hotare, a specificului, traditiilor şi realizarilor sportului românesc, ca parte integrantă a fenomenului cultural naţional şi mondial, precum şi pentru popularizarea personalitatilor care s-au afirmat pe plan olimpic şi mondial6. Reglementarea modalităţilor de aplicare a prevederilor Legii educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000, privind deţinerea exclusivitatii dreptului asupra imaginii sportivilor, a dreptului de folosinţă a siglei şi a emblemei, precum şi a drepturilor de reclama, publicitate şi televiziune7. Continuarea acţiunilor de dezvoltare a Muzeului Sportului, de achizitionare, restaurare şi conservare a valorilor muzeale de interes naţional, de organizare a unor expoziţii interne şi externe. Vor fi sensibilizate autorităţile locale pentru organizarea unor filiale ale Muzeului Sportului acolo unde condiţiile permit acest lucru.8. Promovarea principiilor fundamentale ale olimpismului de către Academia Olimpica Română9. Stimularea şi sprijinirea elaborării şi editării publicaţiilor de specialitate şi de informare în domeniul sportului, precum şi a unor lucrări tehnice şi beletristice cu tematica sportiva. Editarea "Enciclopediei educaţiei fizice şi sportului din România"10. Actualizarea şi completarea statutelor şi regulamentelor federaţiilor sportive naţionale şi ale tuturor structurilor sportive în vederea îmbunătăţirii stării disciplinare, acordându-se prioritate măsurilor preventive, acţiunilor pentru combaterea faptelor antisportive, promovării spiritului de fair-play şi a tolerantei în întreaga activitate sportiva, precum şi stabilirii unui sistem coerent de sancţiuni, corespunzător domeniilor respective, şi a unui cadru unitar privind acţiunea şi instanţele disciplinare, măsuri care vor fi concretizate în regulamentele de disciplina proprii11. Se va acţiona pentru îmbunătăţirea activităţii Comisiei Naţionale de Acţiune Împotriva Violenţei în Sport şi a Comisiei Naţionale Antidoping, precum şi pentru realizarea programelor educative ale acestora.XI. Relaţiile şi schimburile sportive internaţionale1. Continuarea acţiunilor pentru dezvoltarea relaţiilor de cooperare sportiva internationala şi integrarea în structurile Consiliului Europei şi ale Uniunii Europene2. Extinderea şi diversificarea relaţiilor de colaborare bilaterale şi multilaterale, negocierea şi încheierea unor acorduri, înţelegeri, protocoale şi a altor documente de schimburi sportive cu organizaţiile guvernamentale şi neguvernamentale din alte tari, care să contribuie la dezvoltarea sportului din ţara noastră şi la afirmarea sa pe plan internaţional3. Participarea activa la promovarea ferma a intereselor sportului românesc pe plan internaţional, la activitatea federaţiilor, asociaţiilor şi a altor organizaţii sportive internaţionale; promovarea unor reprezentanţi competenţi şi dinamici în organismele internaţionale, precum şi a unor arbitri cu înaltă calificare care să oficieze la competitiile olimpice, mondiale şi europene4. Angajarea susţinută în activităţile organismelor şi organizaţiilor europene şi mondiale îndreptate spre promovarea valorilor şi eticii sportului, spre combaterea dopajului, violenţei, spre eliminarea oricăror discriminări care afectează caracterul universal al intrecerilor sportive5. Lărgirea ariei de colaborare şi consolidarea relaţiilor sportive cu Republica Moldova6. Dezvoltarea relaţiilor sportive cu celelalte state vecine şi a cooperării regionale – în Balcani, în zona Marii Negre şi în bazinul Dunării7. Dezvoltarea relaţiilor sportive şi a cooperării cu ţările francofone, cu precădere în cadrul Conferintei Ministrilor Tineretului şi Sportului din Ţările de Expresie Franceza (CONFEIES)8. Dezvoltarea relaţiilor sportive dintre organismele naţionale care reprezintă sportul şcolar şi universitar şi organizaţiile şi organismele internaţionale corespondente9. Dezvoltarea relaţiilor sportive dintre organismele naţionale care reprezintă sportul militar şi organismele internaţionale corespondente10. Cuprinderea unor sportivi şi tehnicieni ai sportului din diaspora românească în activităţile multiple generate de sport şi pentru susţinerea acestuia în România şi în străinătate, pe baze de solidaritate şi patriotism11. Realizarea pe plan internaţional, prin diferite forme, a unor acţiuni şi evenimente de imagine pentru mediatizarea realizarilor sportului românesc şi ale sportivilor români, care să evidenţieze contribuţia României la zestrea de spiritualitate şi de performanţă a omenirii la acest început de mileniu.───────────────

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x