ORDIN nr. 307 din 16 mai 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEINr. 307 din 16 mai 2005MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARIINr. 4.275 din 7 iunie 2005
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 730 din 11 august 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1455 05/08/2009
ART. 27MODIFICAT DEORDIN 708 13/10/2008
ART. 33MODIFICAT DEORDIN 708 13/10/2008
ART. 34MODIFICAT DEORDIN 708 13/10/2008
ART. 35MODIFICAT DEORDIN 708 13/10/2008
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 223 24/03/2005
ActulCONTINE PEREGULAMENT 16/05/2005
ActulREFERIRE LAHG 737 03/07/2003
ActulREFERIRE LALEGE (R) 132 20/07/1999
ART. 1APROBA PEREGULAMENT 16/05/2005
ART. 1REFERIRE LALEGE 559 07/12/2004
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 132 20/07/1999
ART. 30REFERIRE LAHG 869 16/08/2002
ART. 36REFERIRE LALEGE 544 12/10/2001
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1455 05/08/2009
ActulREFERIT DEOUG 28 18/03/2009
ActulREFERIT DEORDIN 5122 09/09/2009
ART. 4REFERIT DELEGE 268 07/07/2009
ART. 27MODIFICAT DEORDIN 708 13/10/2008
ART. 33MODIFICAT DEORDIN 708 13/10/2008
ART. 34MODIFICAT DEORDIN 708 13/10/2008
ART. 35MODIFICAT DEORDIN 708 13/10/2008

pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului Naţional de Formare Profesională a Adulţilor



Având în vedere:Legea nr. 132/1999 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Formare Profesională a Adulţilor, republicată, modificată şi completată prin Legea nr. 559/2004;Hotărârea Guvernului nr. 737/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, cu modificările şi completările ulterioare;Hotărârea Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei şi ministrul educaţiei şi cercetării emit următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Naţional de Formare Profesională a Adulţilor, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul muncii,solidarităţii sociale şi familiei,Gheorghe BarbuMinistrul educaţiei şi cercetării,Mircea Miclea
 + 
Anexa REGULAMENTde organizare şi funcţionare a ConsiliuluiNaţional de Formare Profesională a Adulţilor + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1Consiliul Naţional de Formare Profesională a Adulţilor, denumit în continuare CNFPA, înfiinţat în temeiul prevederilor Legii nr. 132/1999 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Formare Profesională a Adulţilor, republicată, modificată şi completată prin Legea nr. 559/2004, este o autoritate administrativă autonomă, cu personalitate juridică, cu sediul în municipiul Bucureşti, piaţa Valter Mărăcineanu nr. 1-3, sectorul 1.
 + 
Articolul 2CNFPA se constituie şi funcţionează în sistem tripartit şi are în componenţă reprezentanţi ai administraţiei publice centrale, ai organizaţiilor sindicale şi ai organizaţiilor patronale reprezentative la nivel naţional.
 + 
Articolul 3(1) CNFPA are rol consultativ în fundamentarea şi promovarea politicilor şi strategiilor de formare profesională a adulţilor.(2) CNFPA coordonează şi controlează la nivel naţional următoarele activităţi:a) autorizarea furnizorilor de formare profesională, prin comisiile de autorizare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;b) elaborarea standardelor ocupaţionale;c) evaluarea şi certificarea competenţelor profesionale dobândite de adulţi prin formare profesională continuă.(3) CNFPA îndeplineşte rolul de autoritate naţională pentru calificări.
 + 
Capitolul IIStructura CNFPA + 
Articolul 4(1) CNFPA este constituit din 15 membri, după cum urmează:a) 5 membri, reprezentanţi ai administraţiei publice centrale, numiţi prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei şi a ministrului educaţiei şi cercetării;b) 5 membri desemnaţi prin consens de organizaţiile patronale reprezentative la nivel naţional;c) 5 membri desemnaţi prin consens de organizaţiile sindicale reprezentative la nivel naţional.(2) Sunt reprezentative la nivel naţional organizaţiile sindicale şi organizaţiile patronale care îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege.
 + 
Articolul 5În CNFPA poate fi desemnată persoana care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:a) are cetăţenie română şi domiciliul în România;b) are capacitate de exerciţiu;c) nu a suferit condamnări pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie.
 + 
Articolul 6(1) CNFPA este condus de un preşedinte, numit din rândul membrilor CNFPA, prin decizie a primului-ministru, la propunerea comună a ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei şi a ministrului educaţiei şi cercetării. Plenul CNFPA face propuneri celor doi miniştri privind alegerea preşedintelui.(2) Numirea preşedintelui se face pentru un mandat de 4 ani.(3) Mandatul preşedintelui încetează prin demisie, prin deces sau prin decizie de revocare emisă de primul-ministru, la propunerea comună a ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei şi a ministrului educaţiei şi cercetării.
 + 
Articolul 7(1) Mandatul membrilor CNFPA este de 4 ani şi poate fi reînnoit.(2) La încheierea mandatului, procedura de numire, respectiv de desemnare, se reia pentru toţi membrii CNFPA, inclusiv pentru membrii înlocuiţi pe parcurs.(3) Mandatul membrilor CNFPA, inclusiv al preşedintelui, se prelungeşte până la numirea noilor membri. Mandatul noilor membri începe la data la care toate cele trei părţi şi-au numit, respectiv desemnat, reprezentanţii.(4) Cu 60 de zile înainte de data încheierii mandatului, CNFPA va declanşa procedura de numire, respectiv de desemnare, a noilor membri, conform art. 4.(5) În timpul mandatului lor, membrii CNFPA pot fi revocaţi de cei care i-au numit sau i-au desemnat, după caz.
 + 
Articolul 8(1) Administraţia publică centrală, organizaţiile patronale şi sindicale reprezentative la nivel naţional au obligaţia să numească sau să-şi desemneze noii reprezentanţi cu cel puţin 30 de zile înainte de expirarea mandatului membrilor în activitate.(2) În cazul vacantării locurilor în CNFPA, ca urmare a demisiei, revocării sau decesului, în termen de o lună vor fi numite ori desemnate alte persoane pentru durata restantă a mandatului.
 + 
Articolul 9Membrii CNFPA îşi păstrează calitatea de angajaţi ai instituţiilor sau unităţilor din care provin, păstrându-şi drepturile şi obligaţiile care decurg din această calitate.
 + 
Articolul 10Pentru exercitarea atribuţiilor ce îi revin, CNFPA este ajutat de un secretariat tehnic care cuprinde 40 de posturi în 2005, 60 de posturi în 2006 şi 75 de posturi în 2007. Structura organizatorică a Secretariatului tehnic se aprobă, la propunerea plenului CNFPA, prin ordin al ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei.
 + 
Articolul 11(1) Secretariatul tehnic este condus de un director general, numit de preşedintele CNFPA pe bază de concurs organizat în condiţiile legii.(2) Condiţiile şi criteriile de ocupare a postului de director general sunt stabilite de plenul CNFPA.
 + 
Articolul 12Personalul Secretariatului tehnic este angajat, în funcţie de nevoile instituţiei, prin concurs organizat în condiţiile legii, pe baza unor criterii stabilite de directorul general.
 + 
Capitolul IIIFuncţionarea CNFPA + 
Articolul 13Plenul CNFPA se întruneşte în şedinţe ordinare, de regulă lunar, sau în şedinţe extraordinare, ori de câte ori este necesar, la cererea preşedintelui sau a două treimi din numărul membrilor săi.
 + 
Articolul 14(1) Şedinţele CNFPA se desfăşoară numai în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi, cu condiţia ca fiecare parte să fie reprezentată.(2) Dacă un membru este absent la trei şedinţe consecutive, CNFPA solicită organizaţiei pe care acest membru o reprezintă să nominalizeze, respectiv să desemneze, o altă persoană.(3) Şedinţele CNFPA nu sunt publice.(4) La şedinţele CNFPA participă directorul general al Secretariatului tehnic.(5) La şedinţele CNFPA pot fi invitaţi, de către membrii CNFPA, angajaţi ai Secretariatului tehnic, reprezentanţi ai altor instituţii, organizaţii guvernamentale sau neguvernamentale.(6) Procesul-verbal al şedinţei este întocmit de un angajat al Secretariatului tehnic.
 + 
Articolul 15(1) Hotărârile CNFPA se adoptă cu votul a cel puţin două treimi din numărul membrilor prezenţi, cu condiţia ca fiecare parte să fie reprezentată.(2) Votul se exprimă în mod deschis.
 + 
Articolul 16(1) În vederea unor situaţii de indisponibilitate a preşedintelui pe perioade de cel mult 60 de zile, plenul CNFPA desemnează un înlocuitor, care îndeplineşte atribuţiile preşedintelui.(2) Înlocuitorul va fi desemnat dintre reprezentanţii părţilor din care nu face parte preşedintele.(3) Înlocuitorul are dreptul numai la indemnizaţia de membru.
 + 
Articolul 17În caz de indisponibilitate a preşedintelui pe o perioadă ce depăşeşte 60 de zile consecutive, CNFPA iniţiază procedura de înlocuire a preşedintelui.
 + 
Articolul 18Preşedintele conduce şedinţele plenului CNFPA.
 + 
Articolul 19(1) Ordinea de zi, stabilită de preşedinte, şi materialele aferente şedinţei se transmit de Secretariatul tehnic membrilor CNFPA cu cel puţin 5 zile înainte de data şedinţei.(2) În situaţii deosebite convocarea şedinţei CNFPA şi transmiterea materialelor aferente se pot face cu 48 de ore înainte de data şedinţei.
 + 
Articolul 20(1) Procesul-verbal întocmit cu ocazia şedinţei CNFPA cuprinde: data şedinţei, numele participanţilor, stabilirea legalităţii şedinţei, ordinea de zi aprobată de CNFPA, înscrierile la cuvânt, principalele probleme dezbătute, hotărârile adoptate şi rezultatul voturilor. La cererea membrilor, se vor consemna în procesul-verbal diverse observaţii.(2) Procesul-verbal se distribuie membrilor la şedinţa următoare, iar aceştia pot prezenta obiecţiuni până la viitoarea şedinţă.(3) Procesul-verbal, în formă finală, semnat de persoana care l-a întocmit şi de preşedinte, se îndosariază împreună cu toate documentele aferente şedinţei.(4) Hotărârile adoptate se redactează şi se numerotează pe parcursul fiecărui an calendaristic.
 + 
Capitolul IVAtribuţiile plenului CNFPA + 
Articolul 21Plenul asigură conducerea generală a CNFPA, având următoarele atribuţii:a) propune Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei şi Ministerului Educaţiei şi Cercetării elemente de politici şi de strategii naţionale privind dezvoltarea resurselor umane, inclusiv formarea profesională a adulţilor;b) participă la elaborarea unor planuri sau programe de interes naţional în domeniul formării profesionale a adulţilor;c) promovează dialogul social, sprijină înfiinţarea comitetelor sectoriale; avizează, conform rolului său consultativ, proiectele de acte normative care au ca obiect formarea profesională a adulţilor;d) colaborează, în scopul realizării obiectului său de activitate, cu ministere şi alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autorităţi administrative autonome, cu organizaţii neguvernamentale naţionale şi internaţionale, cu furnizorii de formare profesională şi cu alte instituţii publice;e) solicită autorităţilor şi instituţiilor publice informaţii, date statistice şi studii referitoare la formarea profesională a adulţilor;f) promovează şi aprobă acorduri de colaborare cu instituţii similare din ţară şi din străinătate în vederea implementării directivelor şi recomandărilor Uniunii Europene în domeniul formării profesionale a adulţilor;g) aprobă participarea şi contribuie la realizarea unor programe şi proiecte naţionale şi internaţionale în domeniul formării profesionale a adulţilor;h) aprobă metodologii şi regulamente, în scopul realizării obiectului său de activitate, în limitele prevederilor legale;i) aprobă programele-cadru de formare profesională în baza cărora furnizorii de formare profesională elaborează programele de formare profesională;j) înfiinţează comisii de autorizare a furnizorilor de formare profesională la nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti;k) analizează problemele deosebite care apar în activitatea comisiilor de autorizare; semnalează Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, Ministerului Educaţiei şi Cercetării, Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, organizaţiilor patronale şi organizaţiilor sindicale care au desemnat membri în comisiile de autorizare deficienţele constatate în activitatea acestora;l) aprobă modelul de ştampilă pentru comisiile de autorizare şi modelele de timbru sec care se aplică pe certificatele de calificare şi pe certificatele de competenţe profesionale;m) hotărăşte admiterea sau respingerea contestaţiilor depuse de furnizorii de formare profesională în procesul de autorizare;n) aprobă tarifele pentru: serviciile de asistenţă tehnică privind elaborarea, verificarea şi aprobarea standardelor ocupaţionale, a serviciilor de formare, evaluare şi autorizare a centrelor de evaluare a competenţelor profesionale, precum şi pentru indemnizaţiile membrilor comisiilor de autorizare a furnizorilor de formare profesională, specialiştilor pe domenii ocupaţionale, a verificatorilor interni şi verificatorilor externi, care nu sunt salariaţi ai Secretariatului tehnic al CNFPA;o) aprobă criterii specifice şi proceduri unitare privind realizarea standardelor ocupaţionale;p) aprobă standarde ocupaţionale noi şi actualizate, conform evoluţiilor pe piaţa muncii;q) autorizează centrele de evaluare a competenţelor profesionale;r) aprobă planul de activitate semestrial al CNFPA;s) analizează semestrial activitatea Secretariatului tehnic şi aprobă raportul de activitate pe semestrul I şi raportul anual, prezentate de directorul general;t) avizează şi propune spre aprobare Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli; aprobă defalcarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe articole bugetare;u) avizează şi propune spre aprobare Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei investiţiile ce urmează a fi realizate;v) avizează propunerea de scoatere din funcţiune a mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar, pe care o înaintează spre aprobare Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei;w) aprobă planul de audit public intern, precum şi raportul anual;x) aprobă anual statul de funcţii al Secretariatului tehnic şi modificările necesare pe parcursul anului, ce sunt înaintate Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei pentru a fi avizate;y) aprobă condiţiile de ocupare a postului de director general al Secretariatului tehnic;z) desemnează reprezentanţii CNFPA în comisiile de concurs, după caz;aa) aprobă deplasările în străinătate ale membrilor CNFPA şi ale personalului Secretariatului tehnic cu ocazia reprezentării CNFPA la manifestări internaţionale din domeniul formării profesionale;bb) membrii CNFPA care se deplasează, în numele CNFPA, la evenimente internaţionale au obligaţia ca la următoarea şedinţă a CNFPA să prezinte, în scris, o informare care se înregistrează şi se îndosariază pentru consultare;cc) soluţionează contestaţiile personalului referitoare la hotărârile preşedintelui;dd) în situaţii excepţionale, poate mandata preşedintele sau directorul general să preia pe o perioadă limitată o parte din atribuţiile plenului CNFPA;ee) aprobă Registrul naţional al calificărilor;ff) asigură respectarea prevederilor acordului naţional tripartit asupra cadrului naţional al calificărilor, referitoare la înfiinţarea comitetelor sectoriale;gg) desemnează membri ai CNFPA pentru analizarea aspectelor invocate în contestaţii, dacă este cazul;hh) alte atribuţii ce rezultă din îndeplinirea obiectului de activitate al CNFPA.
 + 
Capitolul VAtribuţiile preşedintelui, directorului general şi directorilor + 
Articolul 22Preşedintele are următoarele atribuţii:a) asigură conducerea CNFPA în intervalul dintre şedinţe;b) reprezintă CNFPA în relaţiile cu Guvernul, Parlamentul, cu alte persoane juridice sau fizice, precum şi în justiţie;c) asigură promovarea imaginii CNFPA;d) convoacă şedinţele CNFPA şi propune ordinea de zi;e) conduce şedinţele CNFPA şi moderează discuţiile, dând cuvântul participanţilor în ordinea înscrierilor, sintetizează şi supune la vot hotărârile, comunicând rezultatele votului;f) răspunde de îndeplinirea hotărârilor luate de plenul CNFPA şi dispune luarea măsurilor necesare în acest sens de către Secretariatul tehnic;g) poate dispune controlul activităţii Secretariatului tehnic;h) aprobă fişa postului pentru directorul general al Secretariatului tehnic;i) numeşte directorul general al Secretariatului tehnic;j) aprobă evaluarea anuală a performanţelor profesionale ale directorului general al Secretariatului tehnic;k) soluţionează contestaţiile personalului referitoare la deciziile directorului general;l) aprobă deplasările în ţară ale directorului general;m) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite în sarcina sa de plenul CNFPA.
 + 
Articolul 23Preşedintele semnează hotărârile adoptate de CNFPA, hotărârile pentru reglementarea unor măsuri cu caracter administrativ, precum şi alte documente rezultate din exercitarea atribuţiilor sale.
 + 
Articolul 24Directorul general al Secretariatului tehnic are următoarele atribuţii:a) aplică hotărârile plenului CNFPA şi ale preşedintelui şi răspunde de îndeplinirea lor întocmai şi la timp, raportând în acest sens plenului;b) participă la şedinţele CNFPA;c) propune proiectul planului de activitate semestrial al CNFPA;d) întocmeşte raportul de activitate al CNFPA pe semestrul I şi raportul de activitate anual;e) răspunde în faţa plenului CNFPA şi a preşedintelui de întreaga activitate desfăşurată de Secretariatul tehnic;f) organizează şi coordonează activitatea Secretariatului tehnic, în conformitate cu planurile de activitate aprobate de CNFPA;g) poate fi mandatat de plenul CNFPA sau de preşedinte să reprezinte CNFPA în diverse structuri, comitete, consilii, din ţară şi din străinătate;h) înregistrează şi prezintă propuneri de colaborare cu organizaţii interne sau internaţionale; propune încheierea de acorduri, convenţii, protocoale şi alte înţelegeri de cooperare internă şi externă în domeniul formării profesionale a adulţilor;i) propune participarea CNFPA la proiecte interne şi internaţionale în domeniul formării profesionale;j) susţine iniţiativele partenerilor sociali privind promovarea dialogului social şi dezvoltarea parteneriatului în domeniul formării profesionale a adulţilor, precum şi colaborarea internă şi internaţională în domeniul formării profesionale;k) sprijină înfiinţarea comitetelor sectoriale şi coordonează activitatea acestora;l) coordonează şi participă la realizarea lucrărilor de complexitate sau importanţă deosebită;m) elaborează materiale de sinteză privind activitatea CNFPA şi a Secretariatului tehnic;n) prezintă plenului CNFPA, spre avizare, proiectul bugetului CNFPA;o) are calitatea de ordonator terţiar de credite;p) propune anual plenului CNFPA statul de funcţii al Secretariatului tehnic;q) aprobă fişele posturilor pentru personalul Secretariatului tehnic;r) evaluează anual performanţele profesionale ale personalului din Secretariatul tehnic;s) aprobă tematicile şi programul de pregătire şi perfecţionare profesională pentru personalul Secretariatului tehnic;t) aprobă scoaterea la concurs a posturilor vacante din statul de funcţii al Secretariatului tehnic;u) aprobă încadrarea, promovarea şi eliberarea din funcţie a personalului Secretariatului tehnic;v) aprobă deplasările în ţară, în interes de serviciu, pentru personalul Secretariatului tehnic;w) propune deplasările în străinătate, în interes de serviciu, în vederea reprezentării CNFPA la lucrările unor organisme internaţionale, participării la schimburi de experienţă, vizite de studii, cursuri de perfecţionare, seminarii, conferinţe sau alte manifestări din domeniul formării profesionale, pe care le supune spre aprobare CNFPA;x) aprobă Regulamentul de ordine interioară, asigură respectarea acestuia de către personalul Secretariatului tehnic şi ia măsuri de sancţionare a abaterilor;y) desemnează specialişti şi/sau membri ai Secretariatului tehnic al CNFPA pentru analizarea aspectelor invocate în contestaţii;z) aprobă folosirea specialiştilor pe domenii ocupaţionale, verificatori interni şi verificatori externi;aa) certifică evaluatorii de competenţe profesionale;bb) aprobă planul de audit public intern, precum şi raportul anual;cc) îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de plenul CNFPA sau de preşedinte.
 + 
Articolul 25În exercitarea conducerii operative a Secretariatului tehnic, directorul general emite decizii.
 + 
Articolul 26Directorii asigură organizarea şi coordonarea activităţilor desfăşurate de direcţiile de specialitate şi aplicarea deciziilor directorului general.
 + 
Articolul 27Directorii au următoarele atribuţii:a) fac propuneri privind planul de activitate, organizează activitatea direcţiilor în baza planului anual aprobat, controlează şi răspund de realizarea întocmai şi la timp a obiectivelor şi sarcinilor ce revin direcţiei;b) răspund de încărcarea echilibrată a salariaţilor;c) răspund de buna colaborare cu celelalte direcţii din Secretariatul tehnic;d) participă la şedinţele CNFPA atunci când li se solicită acest lucru;e) participă la realizarea lucrărilor de complexitate sau importanţă deosebită;f) îndrumă personalul din subordine în vederea rezolvării sarcinilor curente;g) asigură elaborarea în termen a studiilor, sintezelor, analizelor, rapoartelor cerute de directorul general;h) propun deplasările în interes de serviciu în ţară şi în străinătate ale personalului din subordine;i) întocmesc fişele posturilor pentru personalul din cadrul direcţiei;j) fac propuneri privind necesarul de personal şi condiţiile de angajare, evaluarea anuală a performanţelor profesionale, promovarea şi alte forme de motivare a personalului direcţiei;k) fac propuneri privind necesarul de specialişti pe domenii ocupaţionale, de verificatori interni şi externi;l) propun tematicile şi programul de pregătire şi perfecţionare a personalului din subordine;m) asigură respectarea normelor de ordine şi disciplină de către personalul direcţiei şi propun măsuri de sancţionare a abaterilor;n) propun şi ordonanţează, în calitate de iniţiatori, cheltuielile pentru bunurile necesare desfăşurării activităţii direcţiei;o) pot fi mandataţi de preşedinte sau de directorul general să reprezinte CNFPA în relaţia cu alte instituţii;p) răspund în faţa preşedintelui şi a directorului general pentru activitatea proprie şi pentru activitatea personalului direcţiei.
 + 
Capitolul VIAtribuţiile direcţiilor şi compartimentelor din cadrul Secretariatului tehnic + 
Articolul 28Direcţia metodologie din cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA are următoarele atribuţii:a) elaborează studii şi analize, în vederea fundamentării elementelor de politici şi strategii în domeniul dezvoltării resurselor umane, inclusiv al formării profesionale a adulţilor;b) analizează şi formulează observaţii la proiectele de acte normative primite de CNFPA spre avizare;c) elaborează şi actualizează metodologii, regulamente şi instrucţiuni necesare pentru coordonarea, la nivel naţional, a activităţii de autorizare a furnizorilor de formare profesională sau pentru alte activităţi privind formarea profesională a adulţilor, în limitele prevederilor legale;d) realizează activităţi de pregătire a actorilor implicaţi în procesul de autorizare, în vederea aplicării unitare a metodologiilor, regulamentelor şi instrucţiunilor elaborate;e) participă la elaborarea Registrului naţional al calificărilor profesionale din România;f) propune tarifele pentru stabilirea indemnizaţiilor membrilor comisiilor de autorizare şi ale specialiştilor pe domenii ocupaţionale folosiţi în cadrul procesului de autorizare a furnizorilor de formare;g) îndrumă metodologic, coordonează şi controlează activitatea comisiilor de autorizare şi a secretariatelor tehnice ale acestora, centralizează datele privind activitatea de autorizare;h) colaborează cu organizaţiile care au reprezentanţi în comisiile de autorizare, în scopul asigurării unei bune desfăşurări a procesului de autorizare;i) participă la rezolvarea contestaţiilor depuse de furnizorii de formare profesională în legătură cu activitatea comisiilor de autorizare;j) coordonează şi participă la monitorizarea furnizorilor de formare profesională, propunând soluţii pentru rezolvarea problemelor apărute în activitatea comisiilor de autorizare;k) colaborează la elaborarea metodologiei de realizare a cercetării statistice aferente formării profesionale a adulţilor;l) întocmeşte şi actualizează lista profesiilor sau ocupaţiilor pentru care există cerinţe speciale la organizarea pregătirii profesionale, colaborând în acest scop cu autorităţile de reglementare, în condiţiile legii;m) colaborează cu compartimentul de informatică la actualizarea şi validarea datelor cuprinse în Registrul naţional al furnizorilor de formare profesională autorizaţi şi în alte baze de date cu informaţii referitoare la activitatea direcţiei;n) acordă instituţiilor şi persoanelor interesate consultanţă de specialitate privind formarea profesională a adulţilor;o) promovează calitatea şi inovaţia în domeniul formării profesionale a adulţilor;p) propune modalităţi de implicare a partenerilor sociali şi de dezvoltare a parteneriatului în domeniul formării profesionale a adulţilor şi colaborează cu structurile create de partenerii sociali la nivelul sectoarelor de activitate sau pentru rezolvarea unor probleme specifice formării profesionale a adulţilor, corespunzător atribuţiilor direcţiei; sprijină înfiinţarea comitetelor sectoriale şi contribuie la coordonarea activităţii acestora;q) propune modalităţi de cooperare şi colaborează cu organizaţii din ţară şi din străinătate, corespunzător atribuţiilor direcţiei;r) organizează conferinţe, seminarii, consultări de specialitate, naţionale şi internaţionale, în scopul realizării atribuţiilor direcţiei;s) propune şi participă la realizarea unor programe şi proiecte interne şi internaţionale, corespunzător atribuţiilor direcţiei;t) propune, în calitate de iniţiator, cheltuielile pentru bunurile necesare desfăşurării propriei activităţi;u) îndeplineşte alte atribuţii şi obligaţii stabilite de preşedinte sau de directorul general.
 + 
Articolul 29Direcţia pentru standarde ocupaţionale şi atestare din cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA are următoarele atribuţii:a) elaborează studii şi analize, în vederea fundamentării elementelor de politici şi strategii în domeniul dezvoltării resurselor umane, inclusiv al formării profesionale a adulţilor;b) analizează şi formulează observaţii la proiectele de acte normative primite de CNFPA spre avizare;c) elaborează criterii specifice şi proceduri unitare privind elaborarea standardelor ocupaţionale;d) analizează şi avizează standarde ocupaţionale noi sau actualizate şi le anulează, după caz, pe cele existente;e) propune plenului CNFPA aprobarea standardelor ocupaţionale;f) elaborează şi actualizează procedura de evaluare şi certificare a competenţelor profesionale dobândite pe alte căi decât cele formale;g) verifică, în vederea autorizării, instituţiile care pot să efectueze evaluarea şi certificarea competenţelor profesionale obţinute pe alte căi decât cele formale;h) propune plenului CNFPA autorizarea centrelor de evaluare şi certificare a competenţelor profesionale;i) evaluează evaluatorii de competenţe profesionale, verificatori interni şi verificatori externi, în vederea certificării;j) monitorizează activitatea centrelor de evaluare şi certificare a competenţelor profesionale;k) propune tarife pentru serviciile de asistenţă tehnică privind elaborarea, verificarea şi aprobarea standardelor ocupaţionale şi a serviciilor de formare, de evaluare şi autorizare a centrelor de evaluare şi certificare a competenţelor profesionale, precum şi pentru plata verificatorilor interni şi externi care pot fi angajaţi de CNFPA pentru îndeplinirea atribuţiilor direcţiei;l) dezvoltă şi gestionează, împreună cu compartimentul de informatică, bănci de date privind: standardele ocupaţionale, centrele de evaluare autorizate, evaluatorii, verificatorii interni, verificatorii externi certificaţi;m) efectuează activităţi de pregătire, transfer de cunoştinţe şi asistenţă tehnică în domeniul său de activitate, oferă asistenţă metodologică privind elaborarea standardelor ocupaţionale şi aplicarea procedurii de evaluare a competenţelor profesionale dobândite pe alte căi decât cele formale;n) promovează calitatea procesului de evaluare şi certificare a competenţelor profesionale;o) colaborează cu Direcţia metodologie la elaborarea şi actualizarea metodologiilor, regulamentelor şi instrucţiunilor privind formarea profesională a adulţilor;p) participă la rezolvarea contestaţiilor în cadrul procesului de autorizare şi monitorizare a centrelor de evaluare, precum şi de autorizare şi monitorizare a furnizorilor de formare, pentru aspecte referitoare la standardele ocupaţionale;q) propune modalităţi de implicare a partenerilor sociali şi de dezvoltare a parteneriatului în domeniul formării profesionale a adulţilor şi colaborează cu structurile create de partenerii sociali la nivelul sectoarelor de activitate sau pentru rezolvarea unor probleme specifice formării profesionale a adulţilor, corespunzător atribuţiilor direcţiei;r) propune modalităţi de cooperare şi colaborează cu organizaţii din ţară şi din străinătate, corespunzător atribuţiilor direcţiei;s) organizează conferinţe, seminarii, consultări de specialitate, naţionale şi internaţionale, în scopul realizării atribuţiilor direcţiei;t) propune şi participă la realizarea unor programe şi proiecte interne şi internaţionale, corespunzător atribuţiilor direcţiei;u) propune, în calitate de iniţiator, cheltuielile pentru bunurile necesare desfăşurării propriei activităţi;v) îndeplineşte alte atribuţii şi obligaţii stabilite de preşedinte sau de directorul general.
 + 
Articolul 30(1) Unitatea de implementare a programelor PHARE din structura Secretariatului tehnic al CNFPA, denumită în continuare UIP, este coordonată de un director şi are atribuţii generale conform Hotărârii Guvernului nr. 869/2002 pentru perfecţionarea activităţii unităţilor de implementare a programelor PHARE.(2) Atribuţiile specifice ale UIP, structura organizatorică, locul UIP în organigrama CNFPA, spaţiul afectat şi dotarea minimă necesară exercitării atribuţiilor UIP se stabilesc prin hotărâre a CNFPA.
 + 
Articolul 31Direcţia economico-financiară din cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA are următoarele atribuţii:a) organizează şi asigură evidenţa contabilă şi financiară a CNFPA, în conformitate cu reglementările în vigoare;b) întocmeşte proiectul de buget de venituri şi cheltuieli, conform legii, pe care îl supune aprobării plenului CNFPA, după care îl înaintează Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei;c) asigură execuţia bugetului propriu al CNFPA;d) elaborează lunar cererea de credite pentru nevoile proprii ale CNFPA;e) efectuează plăţile şi încasările, în conformitate cu reglementările în vigoare;f) întocmeşte documentaţia necesară în vederea achiziţionării valutei pentru deplasările externe;g) întocmeşte trimestrial şi anual darea de seamă contabilă a CNFPA şi o depune la Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei;h) asigură şi ţine evidenţa contabilă a valorilor materiale şi băneşti, a mijloacelor fixe, a obiectelor de inventar, a salariilor, precum şi a operaţiunilor financiare ale CNFPA;i) ţine evidenţa contabilă a veniturilor provenite din taxele de autorizare şi din vânzarea certificatelor de competenţe profesionale, precum şi a altor venituri extrabugetare, după caz, pe care le virează la bugetul de stat;j) organizează inventarierea patrimoniului CNFPA la perioadele prevăzute de legislaţia în vigoare;k) întocmeşte documentaţia necesară şi efectuează achiziţiile de bunuri materiale necesare desfăşurării activităţii instituţiei;l) exercită controlul financiar preventiv propriu, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;m) organizează şi păstrează arhiva în cadrul CNFPA;n) propune scoaterea din funcţiune a mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar;o) urmăreşte recuperarea creanţelor şi lichidarea arieratelor, în condiţiile şi la termenele prevăzute de reglementările în vigoare;p) propune, în calitate de iniţiator, cheltuielile pentru bunurile necesare desfăşurării propriei activităţi;q) colaborează cu celelalte compartimente ale instituţiei pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice;r) efectuează plata specialiştilor pe domenii ocupaţionale, a verificatorilor interni şi a verificatorilor externi;s) decontează cheltuielile de transport, cazare şi indemnizaţii de delegare pentru specialiştii pe domenii ocupaţionale, verificatorii interni şi verificatorii externi, pe perioada în care aceştia se deplasează în altă localitate din ţară decât cea de domiciliu;t) îndeplineşte alte atribuţii şi obligaţii stabilite de preşedinte sau de directorul general.
 + 
Articolul 32Compartimentul audit public intern din cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA are următoarele atribuţii:a) elaborează proiectul planului de audit public intern pe care îl supune spre aprobare directorului general şi plenului CNFPA;b) efectuează activităţi de audit public intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale instituţiei sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţă şi eficacitate;c) informează compartimentul de audit public intern din cadrul Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei despre recomandările neînsuşite de către directorul general, precum şi despre consecinţele acestora;d) prezintă rapoarte periodice directorului general privind constatările, concluziile şi recomandările rezultate din activităţile sale de audit;e) elaborează raportul anual al activităţii de audit public intern, care va fi avizat de către directorul general şi de plenul CNFPA;f) în cazul identificării unor iregularităţi sau posibile prejudicii, raportează imediat directorului general;g) propune şi ordonanţează, în calitate de iniţiator, cheltuielile pentru bunurile necesare desfăşurării propriei activităţi;h) îndeplineşte alte atribuţii prevăzute de legislaţia în vigoare, precum şi sarcini stabilite de preşedinte sau de directorul general.
 + 
Articolul 33Compartimentul juridic din cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA are următoarele atribuţii:a) avizează şi contrasemnează actele cu caracter juridic în condiţiile legii;b) verifică legalitatea actelor cu caracter juridic şi administrativ primite spre avizare;c) apără drepturile şi interesele legitime ale CNFPA în raporturile cu autorităţile publice, instituţiile de orice natură, precum şi cu orice persoană fizică sau juridică, română ori străină;d) asigură consultanţă, asistenţă şi reprezentarea CNFPA în faţa instanţelor judecătoreşti, organelor de urmărire penală ori altor instituţii;e) ţine evidenţele cerute de legislaţia în vigoare şi de regulamentele corpului profesional;f) redactează opinii juridice cu privire la aspectele legale ce privesc activitatea profesională a consilierului juridic;g) redactează proiectele de contracte, negociază clauzele legale contractuale;h) redactează acte juridice, emise de CNFPA;i) atestă identitatea părţilor, a consimţământului, a conţinutului şi a datei actelor încheiate, care privesc CNFPA.
 + 
Articolul 34Compartimentul resurse umane din cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA are următoarele atribuţii:a) întocmeşte statul de funcţii al Secretariatului tehnic al CNFPA, îl supune spre aprobare plenului CNFPA şi îl transmite Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei spre avizare;b) organizează concursurile pentru ocuparea posturilor vacante, în conformitate cu prevederile legale;c) elaborează documentele necesare pentru încadrarea, promovarea, pensionarea şi încetarea contractelor de muncă ale personalului Secretariatului tehnic al CNFPA;d) întocmeşte şi gestionează dosarele de personal ale salariaţilor Secretariatului tehnic al CNFPA;e) gestionează şi completează carnetele de muncă şi registrul de evidenţă a salariaţilor Secretariatului tehnic al CNFPA;f) calculează şi răspunde de aplicarea corectă a reglementărilor legale privind acordarea drepturilor salariale pentru salariaţii Secretariatului tehnic al CNFPA şi membrii CNFPA;g) elaborează bugetul de venituri şi cheltuieli al CNFPA pentru cheltuielile cu salariile şi îl transmite Direcţiei economico-financiare;h) întocmeşte şi actualizează, în colaborare cu celelalte direcţii şi compartimente, Regulamentul de organizare şi funcţionare al CNFPA, îl supune spre aprobare plenului CNFPA şi îl transmite Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei şi Ministerului Educaţiei şi Cercetării spre aprobare;i) întocmeşte şi actualizează, în colaborare cu celelalte direcţii şi compartimente, Regulamentul de ordine interioară al Secretariatului tehnic al CNFPA şi îl supune spre aprobare directorului general;j) îndeplineşte atribuţiile în domeniul protecţiei muncii;k) coordonează activitatea de evaluare anuală individuală a angajaţilor Secretariatului tehnic al CNFPA;l) propune şi ordonanţează, în calitate de iniţiator, cheltuielile pentru bunurile necesare desfăşurării propriei activităţi;m) îndeplineşte alte atribuţii prevăzute de legislaţia în vigoare, precum şi sarcini stabilite de preşedinte sau de directorul general.
 + 
Articolul 35Compartimentul de informatică din cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA are următoarele atribuţii:a) întocmeşte lista de echipamente electronice necesare CNFPA;b) stabileşte şi aplică politici de securizare a datelor CNFPA;c) asigură buna funcţionare a sistemelor de calcul folosite de CNFPA;d) asigură funcţionarea programelor software de bază folosite de CNFPA;e) asigură funcţionarea reţelei CNFPA;f) administrează serverele CNFPA;g) stabileşte drepturile (nivelul de acces) în reţeaua CNFPA pentru fiecare angajat, în concordanţă cu nevoile acestuia;h) dezvoltă şi întreţine programele software necesare CNFPA;i) dezvoltă şi întreţine site-ul CNFPA;j) realizează materiale pentru promovarea imaginii CNFPA şi a evenimentelor organizate de acesta;k) stabileşte politici de promovare a imaginii CNFPA prin intermediul Internetului;l) participă la proiectele în care este implicat CNFPA (componenta IT);m) dezvoltă relaţii cu departamentele IT ale partenerilor CNFPA (ministere, agenţii, sindicate, patronate, organizaţii neguvernamentale etc.)n) propune şi ordonanţează, în calitate de iniţiator, cheltuielile pentru bunurile necesare desfăşurării propriei activităţi;o) îndeplineşte alte atribuţii prevăzute de legislaţia în vigoare, precum şi sarcini stabilite de preşedinte sau de directorul general.
 + 
Articolul 36Compartimentul informare şi relaţii publice din cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA are următoarele atribuţii:a) furnizează informaţiile de interes public oricărei persoane care solicită acest lucru în condiţiile Legii nr. 544/2001 sau direcţionează solicitările de informare către compartimentele/persoanele în măsură să le furnizeze;b) primeşte, înregistrează, urmăreşte rezolvarea petiţiilor şi expediază răspunsurile către petiţionari;c) înaintează petiţiile înregistrate către compartimentele de specialitate, în funcţie de obiectul acestora, şi precizează termenul de trimitere a răspunsului;d) urmăreşte soluţionarea şi redactarea în termen a răspunsului;e) clasează şi arhivează petiţiile;f) îndeplineşte alte atribuţii prevăzute de legislaţia în vigoare, precum şi alte sarcini stabilite de preşedinte sau de directorul general.
 + 
Capitolul VIIRelaţia cu comitetele sectoriale + 
Articolul 37(1) Comitetele sectoriale sunt structuri de dialog social, organizate la nivelul sectoarelor de activitate stabilite de CNFPA.(2) Pentru îndeplinirea rolului său de autoritate naţională pentru calificări şi fiind abilitat prin lege să sprijine înfiinţarea comitetelor sectoriale şi să coordoneze activitatea acestora, CNFPA:a) propune Acordul naţional tripartit privind cadrul naţional al calificărilor şi revizuirea acestuia;b) iniţiază înfiinţarea de comitete sectoriale;c) asigură respectarea prevederilor Acordului naţional tripartit referitoare la înfiinţarea comitetelor sectoriale;d) înregistrează acordurile sectoriale de înfiinţare a comitetelor sectoriale;e) poate convoca membrii comitetelor sectoriale la reuniuni de lucru;f) coordonează activitatea comitetelor sectoriale şi a specialiştilor propuşi de comitetele sectoriale pentru dezvoltarea calificărilor;g) efectuează plata pentru contravaloarea lucrărilor realizate de specialişti şi recepţionate de comitetele sectoriale.
 + 
Capitolul VIIIDispoziţii tranzitorii finale + 
Articolul 38Toate compartimentele şi personalul Secretariatului tehnic al CNFPA au obligaţia:a) să asigure realizarea la timp şi de calitate a tuturor sarcinilor stabilite de conducerea instituţiei;b) să manifeste fermitate în aplicarea legilor şi solicitudine faţă de autorităţile publice centrale sau judeţene/locale cu care colaborează ori care cer sprijin pentru rezolvarea unor probleme din domeniul de activitate al CNFPA;c) să manifeste solicitudine faţă de toţi cetăţenii care se adresează CNFPA prin audienţe, cereri, sesizări sau reclamaţii, în vederea tratării problemelor ridicate de către aceştia, în cadrul dispoziţiilor legale în vigoare.
 + 
Articolul 39Pentru îndeplinirea atribuţiilor stabilite prin prezentul regulament, în cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA pot fi angajate persoane cu contract individual de muncă cu timp parţial, în limita bugetului aprobat.
 + 
Articolul 40Atribuţiile stabilite prin prezentul regulament se detaliază pentru fiecare post din structura organizatorică, prin fişa postului.
 + 
Articolul 41Încadrarea pe posturi, conform noii structuri organizatorice, se face după aprobarea prezentului regulament şi avizarea statului de funcţii de către Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei.
 + 
Articolul 42Prevederile prezentului regulament se completează cu orice alte dispoziţii legale care privesc organizarea, funcţionarea şi atribuţiile CNFPA.
 + 
Articolul 43Conducătorii tuturor compartimentelor sunt obligaţi să asigure cunoaşterea şi respectarea de către întregul personal din subordine a prezentului regulament.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x