ORDIN nr. 307 din 12 februarie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 131 din 22 februarie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCONTINE PEMETODOLOGIE 12/02/2007
ActulREFERIRE LAHG 223 24/03/2005
ActulREFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995
ART. 2APROBA PEMETODOLOGIE 12/02/2007
ART. 12REFERIRE LAORDIN 4925 08/09/2005 ART. 65
ART. 12REFERIRE LAREGULAMENT 08/09/2005 ART. 65
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 4925 08/09/2005 ART. 65
ANEXA 1REFERIRE LAREGULAMENT 08/09/2005 ART. 65
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 1222 31/05/2007

cu privire la organizarea şi desfăşurarea tezelor cu subiect unic la clasa a VII-a în anul şcolar 2006-2007



În baza prevederilor Legii învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul educaţiei şi cercetării emite prezentul ordin. + 
Articolul 1Se aprobă Calendarul de desfăşurare a tezelor cu subiect unic organizate pentru clasa a VII-a în anul şcolar 2006-2007. Calendarul este prezentat în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Se aprobă Metodologia de organizare şi desfăşurare a tezelor cu subiect unic pentru clasa a VII-a în anul şcolar 2006-2007. Metodologia este prezentată în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 3Se aprobă programele pentru disciplinele la care se susţin teze cu subiect unic de către elevii claselor a VII-a. Programele sunt prezentate în anexa nr. 3 care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
 + 
Articolul 5Direcţia generală învăţământ preuniversitar, Direcţia generală învăţământ în limbile minorităţilor, Serviciul Naţional de Evaluare şi Examinare, inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, conducerile unităţilor de învăţământ vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.Ministrul educaţiei şi cercetării,Mihail HărdăuBucureşti, 12 februarie 2007.Nr. 307.
 + 
Anexa 1Notă *) Probă scrisă la care participă elevii amânaţi, conform art. 65 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.925/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 874 din 29 septembrie 2005.
 + 
Anexa 2METODOLOGIE 12/02/2007
 + 
Anexa 3I.TEME SELECTATE DIN PROGRAMA ŞCOLARĂpentru a fi evaluate prin tezele cu subiectunic la disciplina Limba şi literatura română– clasa a VII-a –I. PrecizăriTemele selectate pentru a fi evaluate prin teza cu subiect unic la disciplina Limba şi literatura română respectă obiectivele de referinţă din programa şcolară, vizând capacitatea de receptare a mesajului scris şi capacitatea de redactare a mesajului scris, în diferite situaţii de comunicare.Tezele au o durată de 50 de minute şi sunt evaluate cu un punctaj pe scara 1-100, acordându-se 90 de puncte pentru răspunsurile corecte şi complete şi 10 puncte pentru participare (din oficiu). Nota se acordă prin împărţirea la 10 a punctajului obţinut de elev. Fracţiunile de punct rezultate din împărţire se rotunjesc la întreg (dacă sunt cuprinse în intervalul 0,50-0,99) sau se anulează (dacă sunt cuprinse în intervalul 0,01-0,49).II. ConţinuturiPentru evaluarea prin teza cu subiect unic pe semestrul al II-lea se vor avea în vedere următoarele conţinuturi prevăzute de programa şcolară:1. Lectura1.1. Teoria literară1.1.1. Structura operei literare. Structuri în textele epice (procedee de legare a secvenţelor)1.1.2. Figurile de stil (actualizare). Repetiţia (aliteraţia, asonanţa). Antiteza. Metafora1.1.3. Versificaţia. Tipuri de rimă. Tipuri de ritm. Piciorul metric (bisilabic)1.1.4. Genuri şi specii. Genurile epic şi liric. Balada cultă, imnul, nuvela (câte un text din fiecare specie literară, pentru a ilustra trăsăturile respectivei specii literare şi pentru caracterizări de personaje).2. Practica raţională şi funcţională a limbii: tipuri de comunicare2.1. Scrierea2.1.1. Procesul scrierii. Organizarea şi reorganizarea unui text propriu (rezumat, caracterizare de personaj)2.1.2. Contexte şi forme de realizarea) Scrierea reflexivă (inspirată din experinţa personală).Exprimarea în scris a unui punct de vedere personalb) Scrierea imaginativă (compuneri libere). Descrieri şi naraţiunic) Scrierea despre textul literar sau nonliterar.Înţelegerea textului integral sau fragmentar pe baza unor cerinţe date. Personajul literar (caracterizare). Semnificaţia titlului.3. Elemente de construcţie a comunicării3.1. Lexicul (actualizare)3.2. Noţiuni de sintaxă3.3. Morfosintaxa3.4. Sintaxa propoziţieiNOTĂ:Elaborarea subiectelor pentru teză se va realiza în conformitate cu prevederile prezentei programe. Subiectele nu vizează conţinutul unui manual anume. Manualul şcolar reprezintă doar unul dintre suporturile didactice utilizate de profesori şi de elevi care ajută la parcurgerea curriculumului, la atingerea obiectivelor de referinţă şi a obiectivelor-cadru.II.TEME SELECTATE DIN PROGRAMA ŞCOLARĂpentru a fi evaluate prin tezele cu subiect unicla disciplina Limba şi literatura maghiară maternă– clasa a VII-a –I. TARTALMAKII. felev1. Irodalomolvasas1.2. Irodalmi formak es kodok1.2.1. Szokepek: metafora, hasonlat; Retorikai alakzatok: az ismetles valtozatai (gondolatritmus, anafora); felcsereles, kihagyas1.2.3. Beszedhelyzet az irodalmi muben: a beszelonek a targyhoz es a cimzetthez valo viszonya; teny es fikcio, terszerkezet, idoszerkezet az epikai muvekben1.2.4. Epika: tortenetmondas, elbeszelo, elbeszeloi nezopont, szereplo, szereplok rendszere; epikai mufajok: elbeszelo koltemeny, elbeszeles, karcolat, anekdota, irodalmi naplo es level1.2.6. Ertek, ertekosztalyok: megjelenitett ertekek, ertekrend1.2.7. Hangnemek: unnepelyes, patetikus, humoros, szatirikus, nosztalgikus, targyilagos1.2.8. Iro: iroi eletrajz, kronologiaJavasolt szovegek:Arany Janos: Toldi, Kosztolanyi Dezso: Hazi dolgozat, Mikszath Kalman: Hogy lettem en iro?, Santa Ferenc: Teli viragzas, Jokai Mor: A nagyenyedi ket fuzfa, Mikes Kelemen: Torokorszagi levelek.2. A logikus es celszeru nyelvhasznalat: kozlesformak2.2. Az iras2.2.1. Az iras folyamataa) Az irott szoveg elrendezese.b) A keziras es a szepiras (ismetles).c) A kozpontozas.2.2.2. Az irott szoveg tartalmi valtozataia) A funkcionalis (gyakorlati celu) iras.b) Szabad fogalmazasc) Fogalmazas irodalmi vagy mas termeszetu szovegrol.3. A kozles epitoelemei: a mondat, a szo, a hang3.1. A beszedhangok (ismetles).3.2. A szo (ismetles)3.2.1. A szo szerkezete.3.2.2. A szofajok (ismetles)3.2.3. A szokeszlet (ismetles).3.2.4. Jelentestani ismeretek3.3. A mondat (ismetles)3.3.1. Az egyszeru mondat (ismetles). Az egyszeru mondat szerkezete, elemzese.II. MegjegyzesekAz egyseges dolgozat teteleinek osszeallitasa a fenti tartalmak szerint tortenik, figyelembe veve a VII. osztalyos tanterv kovetelmenyeit, tevekenyseg-leirasait es kifejtett tartalmait, valamint az alternativ tankonyveket, illetve a tanulok eletkori sajatossagait.Az egyseges dolgozatiras ideje 50 perc, a maximalisan elerheto pontszam 100, a megjelenesert 10 pont jar. A pontszamok atszamitasa jeggye ugy tortenik, hogy a pontszamot elosztjuk tizzel, majd kerekitunk az atlagszamitas szabalyai szerint.TEME SELECTATE DIN PROGRAMA ŞCOLARĂpentru a fi evaluate prin tezele cu subiect unicla disciplina Limba şi literatura germană maternă– clasa a VII-a –I. Literatur1. Die eigene Meinung zu einem gegebenen Thema mit Beispielen begrunden;2. Erarbeiten eines Interviews mit einer Gestalt aus einem vorhandenen Kontext / zu einem gegebenen Thema;3. Wiedergabe des Inhalts eines epischen Textes:a. Nacherzahlungb. Inhaltsangabe;c. Zusammmenfassung4. Erfinden eines Marchens nach Reizwortem;5. Beantworten von Schlusselfragen zu einem Text;6. Anderung der Erzahlperspektive eines gegebenen Textes;7. Fortsetzen und Umformen von Texten;8. Entwerfen von Dialogen zwischen Gestalten;9. Charakterisieren einer Gestalt aus einem Text;10. Verfassen eines Berichts zu einer gegebenen Situaţion aus einer Ballade / Erzählung;11. Erkennen und Erklaren der Konfliktsituationen în einer Ballade;12. Erkennen des Bezugs zwischen Stilfiguren und Gefuhl im Stimmungsgedicht / în der Ballade;13. Erkennen der Wesenszuge der Ballade;14. Verfassen eines Monologs, der die Gefuhle und die Gedanken einer Person wiedergibt;15. Verfassen eines Formbriefes/eines Werbetextes zu einem gegebenen Thema;II. Sprachbetrachtung1. Zusammenstellen von Wortfamilien und Wortfeldern; Synonyme, Antonyme, etc2. Worter und Wortgruppen einsetzen;3. Die richtigen Prapositionen zu einem gegebenen Verb finden und damit Satze bilden;4. Das richtige Einsetzen von Prapositionen und dem richtigen Fall des Substantivs;5. Das richtige Einsetzen von Prapositionen und Endungen beim Adjektiv;6. Das richtige Verwenden von Pronominaladverbien;7. Pluralformen von Substantiven richtig anwenden.8. Umwandlung von Satzgliedern în Nebensatze und umgekehrt;9. Einsetzen von passenden Konjunktionen und den durch sie eingeleiteten Gliedsatz bestimmen;10. Umwandlung von uneingeleiteten Nebensatzen în eingeleitete Nebensatze;11. Umwandlung der Gliedsatze în die entsprechenden Satzglieder und umgekehrt;12. Verbindung zweier Satze zu Satzverbindung und Satzgefuge;13. Erkennen der Inhalte und Formen der Nebensatze;14. Verwandlung der eingeleiteten Nebensatze în verkappte Nebensatze;15. Umwandlung der direkten în indirekte Rede und umgekehrt;16. Verwenden des Konjunktivs în verschiedenen Situaţionen;17. Erfinden von Situaţionen, die die Verwendung des Konjunktivs erfordern;TEME SELECTATE DIN PROGRAMA ŞCOLARĂpentru a fi evaluate prin tezele cu subiect unicla disciplina Limba şi literatura sârbă maternă– clasa a VII-a –SEMESTRUL IIA. Lecturi literareHajduk Veljko – Vuk St. Karadzic; Pustio bih ja njega, ali nece on mene; Sastav: Portret voljenog bica; Pokosena livada – Desanka Maksimovic; Mostovi – Ivo Andric; Sastav: Nesvakidasnji dogadaj; Analfabeta – Branislav Nusic; Sastav: Prosirovanije narodne poslovice; Plavi cuperak – Miroslva Antic.B. Gramatică– Nepromenljive reci: prilozi, predlozi, veznivi, recce, uzvici;– Sintaksa proste recenice: subjekat, predikat, atribut, apozicija, objekat, priloske odredbe;– Sintaksa slozene recenice: sastavne recenice, suprotne recenice, rastavne recenice.TEME SELECTATE DIN PROGRAMA ŞCOLARĂpentru a fi evaluate prin tezele cu subiect unicla disciplina Limba şi literatura slovacă maternă– clasa a VII-a –PISOMNA PRACA ZO SLOVENSKEHO JAZYKA A LITERATURYTEMATICKY OKRUHVII. ROCNIKII. SEMESTERA. LITERATURALiterarna teoria:a) struktura literarneho diela (epika).b) umelecke prostriedky (antiteza, stupnovanie)c) literarne druhy a zanre – lyrika a epika (umela balada, poviedka, novela)B. SLOHa) Zostavenie planu slohovej prace.b) Opis, charakteristika, vol'na slohova praca.c) Druhy humoru.C. JAZYKTvaroslovie: podstatne mena (gramaticke kategorie), pridavne mena (gramaticke kategorie, stupnovanie), zamena, cislovky, prislovky, spojky, castice, citoslovciaSkladba: veta (jednoclenna a dvojclenna)hlavne vetne clenyTEME SELECTATE DIN PROGRAMA ŞCOLARĂpentru a fi evaluate prin tezele cu subiect unicla disciplina Limba şi literatura ucraineană maternă– clasa a VII-a –SEMESTRUL IISe va asigura parcurgerea integrală a materiei.III.TEME SELECTATE DIN PROGRAMA ŞCOLARĂpentru a fi evaluate prin tezele cu subiect unicla disciplina matematică– clasa a VII-a –I. Statutul disciplineiTeza la disciplina Matematică în semestrul II al anului şcolar 2006-2007 are un statut obligatoriu.Teza la Matematică este o probă scrisă cu durata de 50 de minute.II. Obiectivele de evaluare1. înţelegerea noţiunii de număr real şi a relaţiilor dintre mulţimile de numere studiate;2. înţelegerea proprietăţilor operaţiilor cu numere reale;3. aplicarea operaţiilor cu numere reale în calcule variate;4. aproximarea numerelor reale, soluţiilor unor ecuaţii sau a unor sisteme de ecuaţii;5. aplicarea în rezolvarea problemelor a elementelor de logică şi de teoria mulţimilor;6. utilizarea elementelor de calcul algebric;7. identificarea unor dependenţe funcţionale şi a unor reguli de formare a şirurilor;8. utilizarea elementelor de organizare a datelor, de statistică şi de probabilităţi;9. utilizarea proprietăţilor figurilor geometrice în probleme de demonstraţie şi de calcul;10. reprezentarea, prin desen, a unor figuri geometrice cunoscute;11. utilizarea instrumentelor geometrice;12. transpunerea în limbaj matematic a enunţului unei probleme;13. investigarea valorii de adevăr a unor enunţuri şi construirea unor generalizări;14. redactarea coerentă şi completă a soluţiei unei probleme;15. organizarea eficientă a abordării problemelor propuse şi a redactării soluţiilor lor.III. ConţinuturiÎn conformitate cu programa şcolară revizuită pentru disciplina Matematică (clasa a Vii-a), aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 4.740/2003, temele programei pentru teza la disciplina Matematică sunt:ALGEBRĂ– Numere realeRădăcina pătrată a unui număr natural pătrat perfect.Rădăcina pătrată a unui număr raţional pozitiv; algoritmul de extragere a rădăcinii pătrate. Aproximări.Exemple de numere iraţionale; mulţimea numerelor reale; modul; ordonare; reprezentare pe axă prin aproximări.

                           
  Reguli de calcul: a x b = ab; a / b = a/b , a > 0, b > 0.
  Introducerea factorilor sub radical. Scoaterea factorilor de sub radical.

Media geometrică.– Calcul algebricCalcul cu numere reale reprezentate prin litere: adunare, scădere, înmulţire, împărţire, ridicare la putere cu exponent întreg; reguli de calcul cu puteri. Formule de calcul prescurtat: Descompuneri în factori, utilizând regulile de calcul în R.Rezolvarea ecuaţiei de forma Aplicaţii numerice.– Elemente de organizare a datelorSistem de axe ortogonale; reprezentarea punctelor în plan cu ajutorul sistemului de axe ortogonale; distanţa între două puncte din plan; rezolvarea unor probleme simple de geometrie pornind de la reprezentarea punctelor într-un sistem de axe ortogonale; reprezentarea unor numere reale pe axă, folosind rigla şi compasul.Reprezentarea prin tabele, diagrame şi grafice a unor dependenţe funcţionale.Calculul probabilităţii unor evenimente.– EcuaţiiProprietăţi ale relaţiei de egalitate în mulţimea numerelor reale.Ecuaţii de forma ax + b = 0, a, b f2 Ş R; mulţimea soluţiilor unei ecuaţii; ecuaţii echivalente; rezolvarea ecuaţiilor. Rezolvarea unor probleme simple cu conţinut practic, cu ajutorul ecuaţiilor.GEOMETRIE– Asemănarea triunghiurilorTriunghiuri asemenea.Teorema fundamentală a asemănării.Criterii de asemănare a triunghiurilor.– Relaţii metrice în triunghiul dreptunghicProiecţii ortogonale pe o dreaptă.Teorema înălţimii, teorema catetei.Teorema lui Pitagora; teorema reciprocă a teoremei lui Pitagora.Rapoarte constante în triunghiul dreptunghic: sin, cos, tg, ctg; întocmirea tabelului pentru unghiurile de 30°, 45° şi 60°.Rezolvarea triunghiului dreptunghic.– CerculCercul: definiţie; elemente în cerc: centru, rază, coardă diametru, arc; interior, exterior; discul.Unghi la centru; măsurarea arcelor; arce congruente.Coarde şi arce în cerc (la arce congruente corespund coarde congruente şi reciproc; proprietatea diametrului perpendicular pe o coardă; proprietatea arcelor cuprinse între coarde paralele; proprietatea coardelor egal depărtate de centru).Unghi înscris în cerc; triunghi înscris în cerc; patrulater înscris în cerc.NOTĂ:Elaborarea subiectelor pentru teză se va realiza în conformitate cu prevederile prezentei programe. Subiectele nu vizează conţinutul unui manual anume. Manualul şcolar reprezintă doar unul dintre suporturile didactice utilizate de profesori şi de elevi care ajută la parcurgerea curriculumului, la atingerea obiectivelor de referinţă şi a obiectivelor-cadru.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x