ORDIN nr. 30 din 15 ianuarie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL INTEGRARII EUROPENE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 102 din 3 februarie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PEORDIN 101 14/04/2003
ART. 1MODIFICA PEORDIN 101 14/04/2003 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003
ANEXA 1MODIFICA PEORDIN 101 14/04/2003 ANEXA 1
ANEXA 1COMPLETEAZA PEPROCEDURA 14/04/2003
ANEXA 1COMPLETEAZA PEPROCEDURA 14/04/2003 ART. 7
ANEXA 1COMPLETEAZA PEPROCEDURA 14/04/2003 ART. 8
ANEXA 1COMPLETEAZA PEPROCEDURA 14/04/2003 ANEXA 14
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ART. 1
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ART. 3
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ART. 4
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ART. 5
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ART. 7
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ART. 8
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ART. 10
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ART. 11
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ART. 12
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ART. 13
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ART. 14
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ANEXA 0
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ANEXA 1
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ANEXA 2
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ANEXA 3
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ANEXA 4
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ANEXA 8
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ANEXA 14
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ANEXA 19
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ANEXA 21
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 734 03/07/2003
ActulREFERIRE LAHG 322 20/03/2003
ActulREFERIRE LAORDIN 101 14/04/2003
ActulREFERIRE LALEGE 151 15/07/1998
ActulMODIFICA PEORDIN 101 14/04/2003
ART. 1MODIFICA PEORDIN 101 14/04/2003 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003
ANEXA 1MODIFICA PEORDIN 101 14/04/2003 ANEXA 1
ANEXA 1COMPLETEAZA PEPROCEDURA 14/04/2003
ANEXA 1COMPLETEAZA PEPROCEDURA 14/04/2003 ART. 7
ANEXA 1COMPLETEAZA PEPROCEDURA 14/04/2003 ART. 8
ANEXA 1COMPLETEAZA PEPROCEDURA 14/04/2003 ANEXA 14
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ART. 1
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ART. 3
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ART. 4
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ART. 5
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ART. 7
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ART. 8
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ART. 10
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ART. 11
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ART. 12
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ART. 13
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ART. 14
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ANEXA 0
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ANEXA 1
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ANEXA 2
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ANEXA 2
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ANEXA 3
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ANEXA 3
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ANEXA 4
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ANEXA 8
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ANEXA 8
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ANEXA 14
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ANEXA 14
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ANEXA 19
ANEXA 1MODIFICA PEPROCEDURA 14/04/2003 ANEXA 21
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul Hotărârii Guvernului nr. 734/2003 privind organizarea și funcționarea Ministerului Integrării Europene,având în vedere prevederile:– Legii nr. 151/1998 privind dezvoltarea regională în România, cu modificările ulterioare;– Hotărârii Guvernului nr. 322/2003 pentru aprobarea structurii, indicatorilor și fondurilor aferente subprogramului „Dezvoltarea orașelor prin stimularea activităților întreprinderilor mici și mijlocii”, care se finanțează de la bugetul de stat pe anul 2003 prin bugetul Ministerului Dezvoltării și Prognozei în cadrul programelor regionale specifice;– Ordinului ministrului dezvoltării și prognozei nr. 101/2003 privind aprobarea Procedurilor de implementare, monitorizare și evaluare a subprogramului „Dezvoltarea orașelor prin stimularea activităților întreprinderilor mici și mijlocii”,ministrul integrării europene emite prezentul ordin. + 
Articolul 1Se aprobă modificările la Procedurile de implementare, monitorizare și evaluare a subprogramului „Dezvoltarea orașelor prin stimularea activităților întreprinderilor mici și mijlocii”, licitația a II-a, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării și prognozei nr. 101/2003, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul 2Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. + 
Articolul 3Direcția implementare va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Ministrul integrării europene,
Alexandru Fărcaș
București, 15 ianuarie 2004.Nr. 30. + 
ANEXĂ
MODIFICĂRI
la Procedurile de implementare și monitorizare a subprogramului "Dezvoltarea orașelor prin stimularea activităților întreprinderilor mici și mijlocii"
1.Ministerul Dezvoltării și Prognozei (MDP) se înlocuiește cu Ministerul Integrării Europene (MIE).2.Pe tot parcursul procedurilor, adresa web: www.mdp.ro se înlocuiește cu www.mie.ro.3.Bumbul al doilea din capitolul 3 „Cadrul instituțional al Subprogramului” va avea următorul cuprins:● În cadrul Direcției generale politici și programe de dezvoltare regională din cadrul Ministerului Integrării Europene funcționează Unitatea de management a Subprogramului (UMS). Structura organizatorică, numărul de persoane, atribuțiile și responsabilitățile sunt stabilite prin ordin al ministrului.4.Alineatul 1 din capitolul 4 „Bugetul Subprogramului” va avea următorul cuprins:Bugetul total estimat al Subprogramului aferent celei de-a II-a licitații este de 286.724.395.663 lei, din care:– suma de 142.165.130.079 lei este alocată de la bugetul de stat sprijinului financiar nerambursabil;– suma de 2.394.135.505 lei reprezintă asistență tehnică în cadrul Subprogramului.5.Primul paragraf al alineatului 5 din capitolul 4 „Bugetul Subprogramului” va avea următorul cuprins:Finanțarea nerambursabilă nu poate depăși 50% din costurile eligibile totale ale proiectului. Diferența trebuie să fie finanțată din resursele proprii ale solicitantului sau din alte surse decât cele provenind de la prezentul Subprogram. Fiecare solicitant trebuie să contribuie cu un aport propriu de cel puțin 50% din costurile totale eligibile ale proiectului, integral în numerar, corespunzător fiecărei linii bugetare.6.Alineatul 9 din capitolul 4 „Bugetul Subprogramului” va avea următorul cuprins:Ajutorul financiar nerambursabil se limitează exclusiv la achiziționarea de utilaje, instalații sau echipamente (cu excepția mijloacelor de transport: autovehicule, ambarcațiuni, precum și a hotelurilor plutitoare, pontoanelor sau altor active similare) și la cheltuielile aferente reabilitării clădirilor.7.Alineatul 2 din capitolul 5 „Promovarea Subprogramului” va avea următorul cuprins:Pentru susținerea campaniei de promovare a Subprogramului, Ministerul Integrării Europene încheie cu Agențiile pentru Dezvoltare Regională acte adiționale la contractele de prestări de servicii. Suma acordată pentru activitatea de promovare realizată de o agenție este în valoare de 75 milioane lei. Suma alocată Ministerului Integrării Europene din bugetul Subprogramului, pentru promovarea subprogramului în mass-media, este de 120 milioane lei.8.Litera c) a alineatului 1 din subcapitolul 7.1.1 „Eligibilitatea solicitantului – cine poate participa la licitație” va avea următorul cuprins:c)Pot participa la această licitație societățile comerciale cu sediul principal în afara orașelor țintă, care au fost constituite înainte de 3.04.2003, data publicării în Monitorul Oficial a H.G. nr. 322/2003. În cazul selecției proiectelor în vederea finanțării, societățile comerciale trebuie să facă dovada deschiderii filialelor în orașele pentru care au depus Cereri de finanțare, până la data încheierii Contractelor de finanțare. Filialele trebuie să aibă 100% asociat societatea care a fost declarată câștigătoare în cadrul licitației.9.Litera d) a alineatului 1 din subcapitolul 7.1.1 „Eligibilitatea solicitantului – cine poate participa la licitație” va avea următorul cuprins:d)Să demonstreze că nu a înregistrat pierderi operaționale conform raportării contabile de la 30 iunie 2003, înregistrată la Administrația financiară.10.La subcapitolul 7.1.1 „Eligibilitatea solicitantului – cine poate participa la licitație”, la paragraful „Potențialii solicitanți nu sunt în drept să participe la licitația deschisă sau să primească finanțare nerambursabilă dacă”, se adaugă litera j) cu următorul cuprins:j)Au printre acționari/asociați cetățeni străini sau persoane juridice străine care dețin mai mult de 25% din capitalul social.11.Ultimele două alineate ale paragrafului „Mărimea proiectelor” de la subcapitolul 7.1.2 „Eligibilitatea proiectelor” au următorul cuprins:Durata: durata de execuție a unui proiect nu poate să depășească 7 luni.– Termene limită:– semnarea contractelor de finanțare se face în maximum două luni de la notificarea beneficiarului de către ADR;– data limită pentru plata ajutoarelor financiare nerambursabile, în cadrul Subprogramului, este 10 decembrie 2004, atât pentru prima, cât și pentru a doua licitație.12.Paragraful "Notă" de la subcapitolul 7.1.3 „Eligibilitatea costurilor” va avea următorul cuprins:Valoarea de achiziție (din facturi) a bunurilor pentru care se solicită ajutor financiar nerambursabil poate fi mai mare față de cea care s-a menționat în proiect, situație în care diferența va fi suportată de beneficiar.Dacă procentul minim (50%) din total costuri eligibile, privind contribuția solicitantului, nu este respectat, proiectul va fi respins ca neeligibil.13.La paragraful "Costuri neeligibile" de la subcapitolul 7.1.3 „Eligibilitatea costurilor” se introduce următoarea poziție:– costuri legate de achiziționarea mijloacelor de transport de orice fel, incluzând autovehicule, ambarcațiuni, pontoane, hoteluri plutitoare sau alte active similare.14.La subcapitolul 8.1 „Cererea de finanțare și documentele justificative”, la titlul „Cererea de finanțare” se introduce alineatul 3, după cum urmează:● Bugetul trebuie să fie clar și detaliat pe linii bugetare (componentele esențiale). În buget trebuie trecută o sumă asiguratorie, pentru că suma o dată aprobată nu mai poate fi suplimentată. Pentru fiecare linie bugetară valorile vor fi exprimate în mii lei, iar procentele corespunzătoare vor fi cifre întregi. Fiecare linie bugetară trebuie să cuprindă sume aferente valorii totale a bunului ce urmează a fi achiziționat, respectiv a sumei care trebuie transferată din Subprogram, precum și a sumei care reprezintă contribuția privată, în limita de maximum 50%, respectiv minimum 50% din valoarea totală a bunului.15.Punctul 5 de la titlul "Documente justificative" din subcapitolul 8.1 „Cererea de finanțare și documentele justificative” va avea următorul cuprins:5.Raportarea contabilă la 30 iunie 2003, avizată de Administrația financiară;saudocument justificativ în sensul că solicitantul nu a întreprins nici o activitate anterioară depunerii proiectului, avizat cu cel mult o lună înainte de data depunerii proiectului, de către Administrația financiară.16.La finalul subcapitolului 8.1 „Cererea de finanțare și documentele justificative” se introduc următoarele paragrafe:Dacă solicitantul nu a întreprins nici o activitate anterioară depunerii proiectului, nu este obligat să depună documentele solicitate la pct. 3, 4, 6 și 7.Atenție!Documentul solicitat la pct. 16, Confirmarea solicitantului și Declarația solicitantului prevăzută la lit. F a Cererii de finanțare sunt documente distincte.17.Alineatul 1 al subcapitolului 8.2 „Unde și cum se depun Cererile de finanțare” va avea următorul cuprins:Cererile de finanțare nerambursabilă și anexele se transmit prin poștă cu confirmare de primire sau se depun la Ministerul Integrării Europene, Str. Libertății nr. 12, et. 4, camera 409, sectorul 5, București (aducătorului i se va elibera o confirmare de primire cu dată și semnătură).18.Subcapitolul 8.3 „Termenul limită pentru depunerea Cererii de finanțare” va avea următorul cuprins:● termenul limită de depunere este 20 martie 2004, ora 16,00. Orice cerere primită după termenul limită va fi respinsă în mod automat și nu va fi deschisă chiar dacă ștampila poștei indică o dată anterioară datei limită.19.Alineatul 4 al subcapitolului 10.2 „Evaluarea calității proiectelor” va avea următorul cuprins:Punctajul maxim care poate fi acordat unui proiect este de 95 de puncte.Punctajul minim pentru ca un proiect să fie aprobat este de 60 de puncte.20.Capitolul 11 „Evaluare ex-ante” și capitolul 12 „Aprobarea proiectelor” se înlocuiesc cu capitolul 11, denumit „Raportul de evaluare”, cu următorul cuprins:11.Raportul de evaluareRaportul de evaluare se întocmește de către secretarul comisiei de evaluare, se semnează de toți membrii comisiei și se aprobă de ministrul integrării europene. Raportul de evaluare trebuie să conțină descrierea clară și argumentată a motivației acordării sprijinului financiar, a legăturilor între proiecte și impactul așteptat în termenii obiectivelor Subprogramului.Principalele obiective ale raportului sunt:● identificarea relevanței și eficienței acordării sprijinului financiar;● identificarea grupului țintă și a numărului de beneficiari potențiali;● evaluarea nivelului maxim al realizării obiectivelor Subprogramului;● definirea indicatorilor care se folosesc pentru monitorizarea implementării și evaluarea rezultatelor Subprogramului și schițarea sistemului de colectare a datelor monitorizate.Raportul va cuprinde următorii indicatori:● numărul total al proiectelor și lista lungă a acestora, din care:– eligibile – număr și procentaj;– propuse pentru finanțare – număr și procentaj;● bugetul total al Subprogramului, din care:– suma solicitată prin proiecte – din bugetul Subprogramului;– suma alocată din surse proprii ale beneficiarilor;● media suportului financiar solicitat – sumă și procentaj;● media contribuției beneficiarilor – sumă și procentaj;● volumul de investiții private directe în societățile comerciale sprijinite financiar (total și media/proiect);● numărul total de locuri de muncă nou-create conform proiectelor (număr total și media/proiect).Aprobarea proiectelor va fi dată în limita fondului alocat din bugetul Subprogramului pentru cofinanțarea proiectelor, începând de la scorul maxim acordat fiecărui proiect.Raportul de evaluare va fi însoțit de:● Lista lungă a proiectelor;● Lista finală a proiectelor propuse spre finanțare;● Lista de rezervă.Decizia de a respinge o cerere sau de a nu acorda o finanțare nerambursabilă este finală.Solicitanții ale căror proiecte se află pe Lista finală a proiectelor propuse spre finanțare vor fi înștiințați de către Agențiile pentru dezvoltare regională în vederea încheierii Contractelor de finanțare.21.Alineatul 1 al subcapitolului 13.1 „Contractul de finanțare a proiectului” va avea următorul cuprins:După aprobarea raportului de evaluare de către ministrul integrării europene, între Agenția pentru Dezvoltare Regională și solicitanții ale căror proiecte au fost selectate spre a fi finanțate prin Subprogram se încheie câte un Contract de finanțare a proiectului, care va fi avizat de către Ministerul Integrării Europene, iar proiectul beneficiarului va fi anexă a contractului.22.Alineatul 2 al titlului "Termene limită" de la subcapitolul 13.1 „Contractul de finanțare a proiectului” va avea următorul cuprins:– 10 decembrie 2004 este termenul maxim de finalizare a execuției investiției (plăți, achiziții);23.Alineatul 3 al capitolului 14 „Achiziții” va avea următorul cuprins:Notă: Prin noțiunea de echipamente se înțelege: aparate, dispozitive, unelte sau orice alte mijloace necesare în procesul muncii, care nu sunt încorporate în construcția clădirilor. În cazul proiectelor din cadrul turismului, prin expresia «alte mijloace necesare» se înțelege: mobilier, aparate de iluminat, obiecte ale grupului sanitar, aparate pentru pregătirea și păstrarea hranei, instalații termice, precum și alte bunuri necesare funcționării activităților propuse prin proiect. Geamurile termopan sunt incluse în reabilitarea clădirilor.24.Punctul 4 din anexa nr. 1 „Bugetul Subprogramului” va avea următorul cuprins:4.În vederea acordării de ajutoare financiare nerambursabile beneficiarilor Subprogramului, MIE și ADR efectuează plăți din fondurile alocate la capitolul 1 al bugetului Subprogramului până la 10 decembrie 2004.25.Titlul "Depunerea Cererii de finanțare" din anexa nr. 2 va avea următorul cuprins:– Termenul limită de depunere este 20 martie 200426.Anexa nr. 3 „Ghidul solicitantului” derivă din Procedurile privind implementarea, monitorizarea și evaluarea Subprogramului, cu modificările aferente celei de-a II-a licitații de proiecte.27.Punctul 5 din anexa nr. 4 „Cererea de finanțare” va avea următorul cuprins:5.Date financiare despre organizație (30 iunie 2003):Cifra de afaceri: (mii lei)Profit net (mii lei)Pierderi (separat notă explicativă însoțită de o declarație financiară referitoare la raportarea contabilă de la 30 iunie 2003, care demonstrează că situația pierderilor a fost depășită) (mii lei)Total active (ultimul bilanț): (mii lei)28.Punctul 5 de la litera E „Documente de anexat la cerere” din anexa nr. 4 „Cererea de finanțare” va avea următorul cuprins:5.Raportarea contabilă la 30 iunie 2003, avizată de Administrația financiară;saudocument justificativ în sensul că solicitantul nu a întreprins nici o activitate anterioară depunerii proiectului, avizat cu cel mult o lună înainte de data depunerii proiectului, de către Administrația financiară.29.Capitolul "Avizat MDP" din anexele nr. 8 și 19, „Contract de finanțare”, respectiv „Contract de prestări servicii”, va cuprinde următoarele semnături:AVIZATMINISTERUL INTEGRĂRII EUROPENEGheorghe Pleșa,secretar generalIulian Dobroțeanu,secretar general adjunctDoina Surcel,director Direcția plăți programeMihai Bălănescu,consilier juridic30.Anexa nr. 14 „Criterii de eligibilitate și de selecție” va cuprinde aceleași modificări ca la punctele 9, 10, 11, 12, 13 și 14.31.Se introduce anexa nr. 21 "Confirmarea solicitantului cu privire la cofinanțare" cu următorul cuprins: + 
Anexa nr. 21
CONFIRMAREA SOLICITANTULUI CU PRIVIRE LA COFINANȚARE
Subsemnatul …………………………, în calitate de ……………. al societății, declar pe propria răspundere că în cazul în care proiectul………….. (denumire) depus în cadrul Subprogramului «Dezvoltarea orașelor prin stimularea activităților întreprinderilor mici și mijlocii» va fi propus spre finanțare voi asigura cofinanțarea activităților prevăzute în cererea de finanțare, în valoare de ……………………… (suma).Semnătura …………Data ……………..
––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x