ORDIN nr. 30 din 14 ianuarie 2003

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 40 din 24 ianuarie 2003
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 18 04/01/2001 ART. 14
ActulREFERIRE LAHG 831 02/12/1997 ART. 1
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru aprobarea unui formular specific cu regim special privind activitatea financiară şi contabila



În temeiul prevederilor art. 14 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice,în temeiul prevederilor art. 1 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiară şi contabila şi a normelor metodologice privind întocmirea şi utilizarea acestora, potrivit cărora, la propunerea principalilor utilizatori, Ministerul Finanţelor Publice aproba introducerea de noi formulare tipizate cu regim special, comune şi specifice, precum şi modificarea sau eliminarea celor aflate în uz,ministrul finanţelor publice emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă modelul de Factura fiscală cod IBM 14-4-10/A, formular specific cu regim special privind activitatea financiară şi contabila, precum şi normele privind întocmirea şi utilizarea acestuia pentru Societatea Comercială "IBM România" – S.R.L., prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Direcţia de reglementări contabile va aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 3Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul finanţelor publice,Mihai Nicolae TanasescuBucureşti, 14 ianuarie 2003.Nr. 30.
 + 
Anexă                           IBM România S.R.L.   F ┌───────────────────────────────┐  a │ │  c │ │ Factura fiscală  t │ │  u │ │  r │ │  a │ │ Întocmit:  t │ │       │ │  l │ │  a └───────────────────────────────┘             Seria nr.       ┌───────────────────────────────┐ ┌───────────────┬───────────────┐  L │ │ │ │ │  i │ │ │ Nr. facturii │ Data facturii:│  v │ │ │ │ │  r │ │ └───────────────┴───────────────┘  a │ │  t │ │ ┌───────────────┬───────────────┐       │ │ │ │ │  l │ │ │ Contract nr. │ Nr. client: │  a │ │ │ │ │       └───────────────────────────────┘ └───────────────┴───────────────┘  Livrat de: Data livrării/serviciului Termen de livrare: Referinţa dvs: ┌────────────────────────────────────────────────────────┬───┬────┬─────────┐ │ Tipul Mod/opt serie U.M. Cantitatea Preţul unitar│ D │ │Valoarea │ │ Descriere – lei – │ │ │ – lei – │ ├────────────────────────────────────────────────────────┼───┼────┼─────────┤ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ –– │ │ Total valoare│ │ │ │ │ TVA 19% │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ Termen de plată │ │ │ │ │ │ │ │ │ │Semnatura şi Date privind expediţia: Nr. trimitere│ │ │ │ │ ştampila Numele delegatului ……. poştală: │ │ │ │ │IBM România: Buletinul/cartea de ident. │ │ │ │ │ seria … nr. … eliberat/a… │ │ │ │ │ Mijlocul de transport ……. │ │ │ │ │ nr. …………………… │ │ │ │ │ Expedierea s-a efectuat în │ │ │ │ │ prezenta noastră la data de │ │ │ │ │ ……….. ora ……….. │ │ │ │ │ Semnăturile …………… │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ └───┘ ├─────────┤ │ Total plata │ │ └─────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘                                                              IBM 14-4-10/AFACTURA FISCALĂ(cod IBM 14-4-10/A)Formular cu regim special de tipărire, inseriere şi de numerotareEste tipărit în blocuri cu câte 150 de file, formate din 50 de seturi a câte 3 file, în culori diferite, astfel: albastru – exemplarul 1, roşu – exemplarul 2, verde – exemplarul 3.1. Serveşte ca:– document pe baza căruia se întocmeşte instrumentul de decontare a produselor şi mărfurilor livrate, a lucrărilor executate sau a serviciilor prestate;– document de însoţire a mărfii pe timpul transportului;– document de încărcare în gestiunea primitorului;– document justificativ de înregistrare în contabilitatea furnizorului şi a cumpărătorului.2. Se întocmeşte manual sau cu ajutorul tehnicii de calcul, la livrarea produselor şi a mărfurilor, la executarea lucrărilor şi la prestarea serviciilor, pe baza dispoziţiei de livrare, a avizului de însoţire a mărfii sau a altor documente tipizate care atesta executarea lucrărilor şi prestarea serviciilor, şi se semnează de compartimentul emitent.Atunci când factura nu se poate întocmi în momentul livrării, datorită unor condiţii obiective şi cu totul excepţionale, produsele şi mărfurile livrate sunt însoţite pe timpul transportului de avizul de însoţire a mărfii. În vederea corelării documentelor de livrare, numărul şi data avizului de însoţire a mărfii se înscriu în formularul de factura.3. Circula:● la furnizor:– la compartimentul în care se efectuează operaţiunea de control financiar preventiv pentru acordarea vizei (toate exemplarele); viza de control financiar preventiv se acordă numai pe exemplarul 3;– la persoanele autorizate sa dispună încasări în contul de la banca al unităţii (toate exemplarele);– la compartimentul desfacere, în vederea înregistrării în evidentele operative şi pentru eventualele reclamaţii ale clienţilor (exemplarul 2 al facturii, la care se anexează dispoziţia de livrare);– la compartimentul financiar-contabil, pentru înregistrarea în contabilitate (exemplarul 3);● la cumpărător:– la compartimentul aprovizionare, pentru confirmarea operaţiunii, având atasat exemplarul din avizul de însoţire a mărfii care a însoţit produsul sau marfa, dacă este cazul, inclusiv nota de recepţie şi de constatare de diferenţe, în cazul în care marfa nu a fost însoţită de factura pe timpul transportului (exemplarul 1);– la compartimentul care efectuează operaţiunea de control financiar preventiv pentru acordarea vizei (exemplarul 1, împreună cu avizul de însoţire a mărfii, inclusiv nota de recepţie şi de constatare de diferenţe, după caz);– la compartimentul financiar-contabil, pentru acceptarea plăţii, precum şi pentru înregistrarea în contabilitate (exemplarul 1, împreună cu avizul de însoţire a mărfii, inclusiv nota de recepţie şi de constatare de diferenţe, după caz).4. Se arhiveaza:● la furnizor:– la compartimentul desfacere (exemplarul 2);– la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 3);● la cumpărător:– la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 1).5. Descrierea datelor din factura:– rubrica "facturat la" se completează cu denumirea şi adresa cumpărătorului;– rubrica "seria … nr. …" se completează cu seria şi numărul acordate de Compania Naţionala "Imprimeria Naţionala" – S.A.;– rubrica "livrat la" se completează cu denumirea şi adresa cumpărătorului;– rubrica "nr. facturii" se completează cu numărul intern acordat facturii, în ordine crescatoare;– rubrica "data facturii" se completează cu data la care este emisă factura;– rubrica "contract nr." se completează cu numărul contractului în baza căruia se factureaza clientului;– rubrica "nr. client" se completează cu numărul acordat clientului de Societatea Comercială "IBM România" – S.R.L.;– coloana "tipul" se completează cu codul corespunzător tranzacţiei respective;– coloana "mod/opt serie descriere" se completează cu explicaţiile necesare identificarii produsului, respectiv serviciului;– coloana "preţul unitar" se completează cu preţul unitar în lei al produsului livrat sau al serviciului prestat;– coloana "D" se completează cu discontul acordat clientului;– coloana "TVA" se completează cu procentul şi valoarea taxei pe valoarea adăugată;– coloana "valoarea" se completează cu valoarea în lei a articolului;– rubrica "termen de plată" se completează cu data până la care clientul are obligaţia sa achite contravaloarea facturii emise;– rubrica "semnatura şi ştampila IBM România" se completează cu semnatura persoanei emitente, după care se aplică ştampila IBM;– rubrica "numele delegatului" se completează doar în cazul în care originalul facturii este înmânat clientului;– rubrica "nr. trimitere poştală" se completează cu modalitatea de trimitere a documentului, iar confirmarea primirii acestuia de către client va fi anexată la exemplarul roşu al facturii;– rubrica "total de plată" se completează cu valoarea totală a facturii, calculată ca suma a tuturor valorilor din coloana "valoarea – lei -".––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x