ORDIN nr. 3.916 din 15 mai 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 441 din 22 mai 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 5419 08/11/2005
ActulREFERIRE LAORDIN 4872 31/08/2005
ActulREFERIRE LAORDIN 4871 31/08/2005
ActulREFERIRE LAHG 223 24/03/2005
ActulREFERIRE LAMETODOLOGIE 31/08/2005
ActulREFERIRE LAMETODOLOGIE 31/08/2005
ActulREFERIRE LAMETODOLOGIE 08/11/2005
ActulREFERIRE LAORDIN 4330 30/08/2002
ActulREFERIRE LAORDIN 3176 12/02/2002
ActulREFERIRE LAORDIN 3176 12/02/2002
ActulREFERIRE LAORDIN 534 04/12/2002
ActulREFERIRE LAORDIN 137 12/03/2002
ActulREFERIRE LAORDIN 137 12/03/2002
ActulREFERIRE LAMETODOLOGIE 12/02/2002
ActulREFERIRE LAMETODOLOGIE 12/03/2002
ActulREFERIRE LAMETODOLOGIE 30/08/2002
ActulREFERIRE LAMETODOLOGIE 04/12/2002
ActulREFERIRE LAMETODOLOGIE 12/02/2002
ActulREFERIRE LAMETODOLOGIE 12/03/2002
ActulREFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995
ART. 10REFERIRE LAHG (R) 543 24/07/1995
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind modul de plată a personalului didactic care face parte din comisiile pentru testele naţionale, bacalaureat şi absolvire a învăţământului profesional şi postliceal – sesiunile anului 2006



În baza prevederilor Legii învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,în conformitate cu prevederile ordinelor ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.871/2005 cu privire la aprobarea Calendarului şi a Metodologiei de organizare şi desfăşurare a testelor naţionale, susţinute în vederea accesului absolvenţilor clasei a VIII-a în clasa a IX-a a anului şcolar 2006-2007, nr. 4.872/2005 privind aprobarea Calendarului examenului de bacalaureat – 2006 şi a Metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului de bacalaureat – 2006, ale Ordinului ministrului educaţiei şi cercetării şi al ministrului muncii şi solidarităţii sociale nr. 4.330/534/2002 privind aprobarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului pentru certificarea competenţelor profesionale în învăţământul liceal, filierele tehnologică şi vocaţională, ale Ordinului ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.419/2005 privind aprobarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare a competenţelor profesionale pentru obţinerea certificatului de calificare profesională nivel 1 şi 2, precum şi Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării şi al ministrului muncii şi solidarităţii sociale nr. 3.176/137/2002 privind aprobarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenelor de absolvire a învăţământului profesional şi postliceal,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul educaţiei şi cercetării emite prezentul ordin. + 
Articolul 1Cadrele didactice care fac parte din comisiile pentru testele naţionale din centrele de testare şi din centrele zonale de evaluare sunt plătite după cum urmează:– preşedintele comisiei din centrul de testare/examen – 500 lei (RON);– secretarul şi membrii comisiei din centrul de testare/examen – 400 lei (RON);– cadre didactice – supraveghetori – 40 lei (RON)/zi(5 ore de supraveghere pe zi);– informatician (un informatician pe centru):● la centrul de testare/examen – 1 leu (RON)/candidat;● la centrul de evaluare – 0,4 lei (RON)/candidat;– preşedintele, secretarul şi membrii comisiei din centrul zonal de evaluare:● 500 lei (RON) pentru preşedinte;● 400 lei (RON) pentru secretar şi membrii comisiei;● 3,75 lei (RON)/lucrare evaluată, pentru profesorii evaluatori.
 + 
Articolul 2Cadrele didactice care fac parte din comisiile judeţene/a municipiului Bucureşti de organizare a testării naţionale sunt plătite după cum urmează:– preşedinte – 400 lei (RON);– vicepreşedinte, secretar – 350 lei (RON);– membri – 200 lei (RON)/persoană.
 + 
Articolul 3Cadrele didactice care fac parte din comisiile de contestaţii din centrele regionale de contestaţii pentru testarea naţională sunt plătite după cum urmează:– preşedinte, secretari – 250 lei (RON);– profesori evaluatori – 3,75 lei (RON)/lucrare evaluată.
 + 
Articolul 4Cadrele didactice care fac parte din comisiile de bacalaureat din centrele de examen şi din centrele zonale de evaluare sunt plătite după cum urmează:– preşedintele comisiei de bacalaureat*):–––Notă *) Preşedintele comisiei de bacalaureat poate fi: cadru didactic universitar care deţine titlu ştiinţific de doctor, inspector şcolar, director de liceu, cu gradul didactic I.● la o comisie de până la 400 de candidaţi (inclusiv) este plătit cu 700 lei (RON), dar nu mai mult de 50% din salariul de bază al funcţiei didactice în care este încadrat;● la o comisie de peste 400 de candidaţi este plătit cu 1.200 lei (RON), dar nu mai mult de 100% din salariul de bază al funcţiei didactice în care este încadrat;– vicepreşedinte – 600 lei (RON);– secretarul, membrii comisiei din centrele de examen – 425 lei (RON);– informatician – 1,2 lei (RON)/candidat;– preşedintele comisiei din centrele zonale de evaluare – 500 lei (RON);– vicepreşedintele şi secretarul comisiei (cadru didactic) din centrele zonale de evaluare – 450 lei (RON);– informatician – 0,5 lei (RON)/candidat;– profesor examinator (oral) – 3 lei (RON)/candidat;– profesor evaluator – 5 lei (RON)/lucrare corectată;– cadre didactice – supraveghetori – 45 lei (RON)/zi (6 ore de supraveghere pe zi).
 + 
Articolul 5Cadrele didactice care asigură traducerea subiectelor în limbile minorităţilor naţionale sunt plătite cu 50 lei (RON)/profesor.
 + 
Articolul 6Cadrele didactice care fac parte din comisiile judeţene de bacalaureat sunt plătite după cum urmează:– preşedinte – 400 lei (RON);– vicepreşedinte, secretar – 325 lei (RON);– membri – 225 lei (RON).
 + 
Articolul 7Cadrele didactice care fac parte din comisiile de contestaţii din centrele regionale de contestaţii pentru examenul de bacalaureat sunt plătite după cum urmează:– preşedinte, vicepreşedinte şi secretar – 300 lei (RON);– profesori evaluatori – 5 lei (RON)/lucrare corectată.
 + 
Articolul 8Cadrele didactice care fac parte din comisiile de examinare pentru obţinerea certificatului de competenţe profesionale/atestatului profesional sunt plătite după cum urmează:– 1 leu (RON)/candidat examinat, pentru fiecare cadru didactic.Îndrumătorii proiectului/lucrării de specialitate sunt plătiţi după cum urmează:– 12 lei (RON)/proiect coordonat şi avizat favorabil pentru susţinere.
 + 
Articolul 9(1) Unităţile şcolare în care se organizează centre de examen şi centre zonale de evaluare vor elibera fiecărui membru al comisiilor de testare, respectiv de bacalaureat, o adeverinţă care cuprinde informaţiile necesare pentru plata activităţii depuse. Adeverinţa va fi semnată de directorul unităţii de învăţământ, pe baza listei alcătuite şi semnate de preşedintele comisiei respective. Pentru cadrele didactice care fac parte din comisia judeţeană de contestaţii, adeverinţele sunt eliberate de inspectoratul şcolar.(2) Drepturile prevăzute la art. 1-8 vor fi achitate de unităţile de învăţământ preuniversitar/inspectoratul şcolar în care membrii comisiilor au carnetul de muncă. Pentru preşedinţii comisiilor de bacalaureat din centrele de examen şi din centrele zonale de evaluare, cadre didactice universitare, drepturile prevăzute la art. 4 se achită de către unităţile de învăţământ preuniversitar în care este organizat centrul de examen/centrul zonal de evaluare respectiv.
 + 
Articolul 10Cheltuielile de deplasare în afara localităţii, ocazionate de participarea cadrelor didactice la comisiile pentru testarea naţională, respectiv de bacalaureat, vor fi suportate de inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 543/1995 privind drepturile băneşti ale salariaţilor instituţiilor publice şi regiilor autonome cu specific deosebit pe perioada delegării, detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării în cadrul localităţii, în interesul serviciului, cu modificările ulterioare (pct. 44 al cap. VII din anexă).
 + 
Articolul 11Cadrele didactice care fac parte din comisiile de examinare din centrele de examen organizate pentru absolvirea învăţământului profesional şi postliceal sunt plătite după cum urmează:– preşedinte – 325 lei (RON);– vicepreşedinte, secretar, evaluator extern, monitorizator de calitate – 250 lei (RON);– membrii subcomisiei la şcoala de arte şi meserii/şcoala de ucenici – 3 lei (RON)/absolvent;– membrii subcomisiei la anul de completare/şcoala profesională, şcoala postliceală şi de maiştri:● 3 lei (RON)/lucrare scrisă corectată;● 3 lei (RON)/lucrare practică evaluată;● 2,25 lei (RON)/candidat pentru susţinerea proiectului;● 25 lei (RON)/proiect coordonat şi avizat favorabil pentru susţinere (pentru îndrumătorii de proiect la anul de completare/şcoala profesională, şcoala postliceală şi şcoala de maiştri);– cadre didactice – supraveghetori – 40 lei (RON)/zi (5 ore de supraveghere pe zi).
 + 
Articolul 12Cadrele didactice care fac parte din comisiile judeţene/a municipiului Bucureşti de evaluare pentru absolvirea învăţământului profesional şi postliceal sunt plătite după cum urmează:– preşedinte – 150 lei (RON);– vicepreşedinţii şi secretarii comisiei – 100 lei (RON).
 + 
Articolul 13Cadrele didactice care fac parte din comisiile judeţene/a municipiului Bucureşti de contestaţii pentru examenul de absolvire a învăţământului profesional şi postliceal sunt plătite după cum urmează:– preşedinte – 150 lei (RON);– vicepreşedintele şi secretarii comisiei – 100 lei (RON);– profesori corectori – 3 lei (RON)/lucrare scrisă corectată.
 + 
Articolul 14Direcţia generală învăţământ preuniversitar, Direcţia generală buget-finanţe, patrimoniu şi investiţii, Direcţia generală învăţământ în limbile minorităţilor, inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, precum şi conducerile unităţilor de învăţământ vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.Ministrul educaţiei şi cercetării,Mihail HărdăuBucureşti, 15 mai 2006.Nr. 3.916.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x