ORDIN nr. 3.903 din 20 noiembrie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1059 din 23 noiembrie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 144 23/02/2010 ART. 7
ActulREFERIRE LALEGE (R) 95 14/04/2006 ART. 100
ART. 2REFERIRE LAHG 144 23/02/2010 ART. 15
ANEXA 4REFERIRE LAORDIN 1792 24/12/2002
ANEXA 4REFERIRE LANORMA 24/12/2002
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Văzând Referatul de aprobare nr. AR 21.083/2023 al Serviciului medicină de urgență din cadrul Ministerului Sănătății,având în vedere art. 100 alin. (5) și (6) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare,ministrul sănătății emite următorul ordin: + 
Articolul 1(1)Modul de administrare, finanțare și implementare a acțiunilor prioritare pentru neuroreabilitarea timpurie a pacienților cu accidente vasculare cerebrale acute în secțiile de neurologie, denumite în continuare AP-AVC-REAB, se derulează în conformitate cu prevederile prezentului ordin.(2)Acțiunile prioritare prevăzute la alin. (1) se adresează cazurilor critice de accident vascular cerebral acut, iar costurile specifice pentru tratamentul acestor pacienți care nu pot fi acoperite din fondurile obținute pe baza contractelor cu casele de asigurări de sănătate județene, a municipiului București și Casa de Asigurări de Sănătate a Armatei, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești (C.A.S.A.O.P.S.N.A.J.) vor fi suportate din fondurile alocate acestor acțiuni.(3)AP-AVC-REAB sunt elaborate, derulate și finanțate de către Ministerul Sănătății și se implementează prin unități sanitare care au în structură secții/compartimente de neurologie. + 
Articolul 2(1)Colectivul de lucru format din specialiști în specialitatea neurologie, denumit în continuare CL AP-AVC-REAB, coordonează din punct de vedere științific și metodologic la nivel național AP-AVC-REAB, în conformitate cu prevederile art. 15 din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare.(2)CL AP-AVC-REAB are în componență: un președinte, un vicepreședinte și 3 membri.(3)Pentru perioada 2023-2026, componența AP-AVC-REAB se aprobă prin ordin al ministrului sănătății, pe baza propunerilor înaintate Ministerului Sănătății de către Societatea de Neurologie din România.(4)Secretarul de stat care are în coordonare AP-AVC-REAB și șeful Serviciului medicină de urgență al Ministerului Sănătății sunt invitați permanenți ai CL AP-AVC-REAB.
 + 
Articolul 3(1)În exercitarea atribuțiilor sale, CL AP-AVC-REAB formulează propuneri, fundamentări, analize, recomandări și informări referitoare la AP-AVC-REAB pe care le transmite Serviciului medicină de urgență.(2)Secretariatul tehnic permanent al CL AP-AVC-REAB se asigură de către Serviciul medicină de urgență.(3)CL AP-AVC-REAB își desfășoară activitatea în ședințe organizate ori de câte ori este nevoie, la solicitarea președintelui sau a secretarului de stat care are în coordonare AP-AVC-REAB.(4)Ședințele sunt legal constituite în prezența majorității simple a CL AP-AVC-REAB.(5)În situația în care președintele CL AP-AVC-REAB este în imposibilitatea de a conduce ședințele, acestea vor fi conduse de vicepreședinte. + 
Articolul 4(1)CL AP-AVC-REAB este coordonatorul național al AP-AVC-REAB din punct de vedere științific și metodologic, iar Serviciul medicină de urgență reprezintă structura centrală a Ministerului Sănătății responsabilă cu coordonarea administrativă a acestei acțiuni.(2)La nivelul spitalului, derularea și monitorizarea AP-AVC-REAB se realizează de către un coordonator local desemnat de către managerul spitalului; acesta poate fi șeful de secție sau un alt medic din cadrul structurii care derulează AP-AVC-REAB.(3)Numele și datele de contact ale coordonatorului local – număr telefon fix, număr telefon mobil, fax, e-mail, adresa poștală a spitalului și a secției în cazul în care acestea diferă – vor fi comunicate Serviciului medicină de urgență din Ministerul Sănătății.(4)Atunci când derularea AP-AVC-REAB într-un spital se realizează prin mai multe structuri de neurologie, managerul desemnează un coordonator local la nivelul spitalului; repartiția fondurilor alocate fiecărei structuri se stabilește de către managerul spitalului, la propunerea coordonatorului local și după o consultare cu șefii structurilor implicate în AP-AVC-REAB.
 + 
Articolul 5Spitalele care derulează AP-AVC-REAB au obligația gestionării eficiente a mijloacelor materiale și bănești și a organizării evidenței contabile a cheltuielilor, precum și a organizării evidenței nominale, pe bază de cod numeric personal, a beneficiarilor AP-AVC-REAB. + 
Articolul 6AP-AVC-REAB se finanțează de la bugetul de stat de la titlurile bugetare 20 „Bunuri și servicii“ și 51 „Transferuri între unități ale administrației publice“, prevăzute în Clasificația indicatorilor privind finanțele publice. + 
Articolul 7(1)Pentru fondurile alocate la titlul 20 „Bunuri și servicii“, direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București încheie contracte pentru derularea AP-AVC-REAB, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, cu spitalele nominalizate din subordinea ministerelor și instituțiilor cu rețea sanitară proprie, precum și a autorităților administrației publice locale.(2)De la titlul 51 „Transferuri între unități ale administrației publice“ se finanțează cheltuielile aferente activităților prevăzute în AP-AVC-REAB desfășurate de spitalele din subordinea Ministerului Sănătății.(3)Din fondurile alocate spitalele pot finanța activități specifice AP-AVC-REAB.(4)Din fondurile alocate AP-AVC-REAB spitalele nu pot finanța cheltuieli de natura utilităților și cheltuieli de capital.(5)Finanțarea AP-AVC-REAB din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Sănătății se face lunar, pe total titlu, pe baza cererilor fundamentate ale ordonatorilor de credite secundari și terțiari, însoțite de documentele justificative ale acestora, semnate și parafate lizibil de coordonatorul local, în raport cu:a)gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziție anterior;b)disponibilul din cont rămas neutilizat;c)indicatorii fizici realizați în perioada anterioară;d)bugetul aprobat cu această destinație.(6)Cererile de finanțare fundamentate ale ordonatorilor de credite, detaliate pe tipuri de cheltuieli, se transmit spre avizare Serviciului medicină de urgență, pe suport hârtie și în format electronic la adresa de e-mail avc-neuro@ms.ro, până cel târziu în data de 5 a lunii pentru care se face finanțarea, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.(7)Cererea de finanțare fundamentată este însoțită de cererea detaliată pe tipuri de cheltuieli, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 3, precum și de borderoul centralizator, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4.(8)Cererile de finanțare transmise de către ordonatorii de credite după termenul prevăzut la alin. (6) nu vor fi finanțate în luna pentru care se face solicitarea. Acestea se finanțează în luna următoare celei pentru care a fost transmisă solicitarea întârziată, în baza unei noi cereri transmise în termenul prevăzut la alin. (6), cu încadrarea în limitele alocărilor bugetare.
 + 
Articolul 8Sumele alocate pentru AP-AVC-REAB sunt cuprinse în bugetele de venituri și cheltuieli ale direcțiilor de sănătate publică, respectiv ale spitalelor, se aprobă odată cu acestea și se utilizează numai potrivit destinațiilor stabilite. + 
Articolul 9(1)În baza contractelor încheiate conform prevederilor art. 7 alin. (1), direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București decontează cheltuieli de natura bunurilor achiziționate pentru desfășurarea activităților prevăzute în AP-AVC-REAB.(2)Direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București decontează contravaloarea bunurilor achiziționate pentru desfășurarea activităților prevăzute în AP-AVC-REAB, în limita sumelor disponibile cu această destinație, în ordine cronologică, în termen de până la 60 de zile calendaristice de la data depunerii documentelor justificative pentru bunurile achiziționate conform contractelor încheiate
 + 
Articolul 10În vederea realizării activităților AP-AVC-REAB, Serviciul medicină de urgență din Ministerul Sănătății are următoarele atribuții:a)evaluează și fundamentează anual necesarul de resurse financiare în raport cu obiectivele și activitățile propuse pentru AP-AVC-REAB pe baza indicatorilor realizați în anul precedent și propune spre aprobare ministrului sănătății alocarea fondurilor AP-AVC-REAB, precum și repartiția fondurilor pe spitale, pe baza fundamentării CL AP-AVC-REAB și a propunerilor formulate de către direcțiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătății, direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București sau spitale, după caz;b)elaborează structura AP-AVC-REAB, în colaborare cu direcțiile de specialitate din Ministerul Sănătății, pe baza analizelor și propunerilor CL AP-AVC-REAB și a propunerilor coordonatorilor locali;c)evaluează trimestrial și anual realizarea obiectivelor AP-AVC-REAB și face propuneri pentru îmbunătățirea acestora în scopul îndeplinirii obiectivelor aprobate;d)comunică direcțiilor de sănătate publică și spitalelor care derulează AP-AVC-REAB sumele repartizate, precum și activitățile pentru care acestea se utilizează;e)avizează solicitările de finanțare lunară ale direcțiilor de sănătate publică județene și a municipiului București, precum și ale unităților sanitare care derulează AP-AVC-REAB, realizează centralizarea acestora și o înaintează către Direcția generală economică, pentru întocmirea cererilor de deschideri de credite;f)monitorizează și analizează trimestrial, anual și ori de câte ori este necesar realizarea indicatorilor specifici AP-AVC-REAB, evaluează gradul de îndeplinire a obiectivelor și dispune măsurile ce se impun în situația unor disfuncționalități în utilizarea fondurilor aferente, după caz;g)verifică încadrarea în disponibilul de credite bugetare și avizează referatul privind finanțarea lunară a AP-AVC-REAB;h)propune misiuni de control și persoane care pot participa la acestea, pe baza propunerilor CL AP-AVC-REAB. + 
Articolul 11În vederea realizării activităților AP-AVC-REAB, Direcția generală economică din Ministerul Sănătății are următoarele atribuții:a)elaborează proiectul bugetului Ministerului Sănătății în care sunt cuprinse sumele aferente AP-AVC-REAB, pe baza propunerilor și fundamentărilor prezentate de Serviciul medicină de urgență din Ministerul Sănătății;b)comunică Serviciului medicină de urgență, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la aprobare, fondurile bugetare aprobate, pe surse de finanțare și titluri bugetare, în vederea repartizării acestora;c)elaborează și supune spre aprobare ordonatorului principal de credite filele de buget, pe surse de finanțare, titluri bugetare și articole de cheltuieli, și le comunică unităților care derulează AP-AVC-REAB;d)primește lunar solicitările de finanțare ale unităților care derulează AP-AVC-REAB, centralizate de Serviciul medicină de urgență;e)efectuează deschiderile de credite bugetare necesare pentru finanțarea AP-AVC-REAB.
 + 
Articolul 12În vederea derulării și monitorizării AP-AVC-REAB, CL AP-AVC-REAB are următoarele atribuții:a)formulează propuneri cu privire la strategia, organizarea și desfășurarea anuală a AP-AVC-REAB, pe care le înaintează Serviciului medicină de urgență până cel târziu la data de 15 iulie a anului curent, pentru anul următor;b)formulează anual propuneri cu privire la structura AP-AVC-REAB, pe care le înaintează Serviciului medicină de urgență până cel târziu la data de 15 iulie a anului curent, pentru anul următor;c)fundamentează necesarul de resurse pentru AP-AVC-REAB și îl înaintează Serviciului medicină de urgență până la data de 15 iulie a anului curent, pentru anul următor;d)formulează propuneri cu privire la repartiția fondurilor aferente unităților sanitare, pe care le comunică Serviciului medicină de urgență;e)realizează analiza trimestrială și anuală a indicatorilor prevăzuți în cadrul AP-AVC-REAB, centralizați la nivel național, și o transmite Serviciului medicină de urgență;f)informează Serviciul medicină de urgență asupra problemelor și disfuncționalităților întâmpinate în derularea AP-AVC-REAB și formulează propuneri de îmbunătățire a modului de derulare a acestora. + 
Articolul 13(1)Direcțiile de sănătate publică au următoarele obligații în vederea derulării și monitorizării AP-AVC-REAB:a)centralizează trimestrial (cumulat de la începutul anului) și anual indicatorii specifici AP-AVC-REAB raportați de spitale în condițiile prezentului ordin;b)transmit Serviciului medicină de urgență pe suport hârtie și în format electronic, la adresa de e-mail avc-neuro@ms.ro, trimestrial și anual, în primele 20 de zile calendaristice după încheierea perioadei pentru care se face raportarea, indicatorii prevăzuți în cadrul AP-AVC-REAB, centralizați în conformitate cu prevederile lit. a);c)monitorizează modul de derulare a AP-AVC-REAB;d)verifică organizarea evidenței nominale a beneficiarilor AP-AVC-REAB, pe bază de cod numeric personal, de către unitățile de specialitate care derulează AP-AVC-REAB, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date;e)întocmesc un raport de activitate centralizat trimestrial, respectiv anual, pe baza rapoartelor de activitate transmise de coordonatorii locali din spitalele care derulează AP-AVC-REAB;f)transmit Serviciului medicină de urgență, pe suport hârtie și în format electronic la adresa de e-mail avc-neuro@ms.ro, până la sfârșitul lunii următoare celei încheierii trimestrului pentru care se face raportarea, raportul de activitate prevăzut la lit. e);g)transmit Serviciului medicină de urgență, pe suport hârtie și în format electronic la adresa de e-mail avc-neuro@ms.ro, până la data de 15 iulie a anului curent, fundamentarea necesarului de resurse pentru anul următor.(2)Raportul de activitate centralizat prevăzut la alin. (1) lit. e) cuprinde: stadiul realizării activităților prevăzute în cadrul AP-AVC-REAB, analiza comparativă a costurilor medii realizate raportat la costurile medii la nivel național prevăzute în prezentul ordin, problemele și disfuncționalitățile întâmpinate în realizarea activităților, propunerile de îmbunătățire a modului de derulare a AP-AVC-REAB. + 
Articolul 14Spitalele care derulează AP-AVC-REAB au următoarele atribuții:a)organizează evidența nominală a beneficiarilor AP-AVC-REAB, pe bază de cod numeric personal, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date;b)raportează direcțiilor de sănătate publică sau, după caz, Serviciului medicină de urgență, pe suport hârtie și în format electronic la adresa de e-mail avc-neuro@ms.ro, în funcție de subordonare, trimestrial (cumulat de la începutul anului) și anual, în primele 20 de zile după încheierea perioadei pentru care se face raportarea, indicatorii specifici AP-AVC-REAB, în condițiile prezentului ordin;c)monitorizează modul de derulare a AP-AVC-REAB;d)întocmesc un raport de activitate centralizat trimestrial, respectiv anual, pe baza rapoartelor de activitate transmise de coordonatorii AP-AVC-REAB;e)transmit CL AP-AVC-REAB și, în funcție de subordonare, Serviciului medicină de urgență pe suport hârtie și în format electronic la adresa de e-mail avc-neuro@ms.ro sau direcției de sănătate publică, după caz, date pentru întocmirea raportului de activitate prevăzut la art. 13 alin. (1) lit. e), până la data de 20 a lunii următoare celei pentru care se face raportarea.
 + 
Articolul 15Coordonatorii locali ai AP-AVC-REAB, desemnați în condițiile prevăzute la art. 4 alin. (2), au următoarele obligații cu privire la monitorizarea activităților cuprinse în cadrul acestora:a)organizează evidența nominală a beneficiarilor AP-AVC-REAB, pe bază de cod numeric personal, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date;b)raportează conducerii spitalului, trimestrial și anual, în primele 5 zile după încheierea perioadei pentru care se face raportarea, indicatorii specifici AP-AVC-REAB, în condițiile prezentului ordin;c)monitorizează modul de derulare a AP-AVC-REAB pe care îl coordonează;d)monitorizează permanent consumul de materiale sanitare și medicamente care se acordă în cadrul AP-AVC-REAB;e)întocmesc un raport de activitate trimestrial, respectiv anual, pe care îl transmit conducerii instituției până la data de 10 a lunii următoare trimestrului pentru care raportează; raportul de activitate cuprinde: stadiul realizării activităților prevăzute în cadrul AP-AVC-REAB, analiza comparativă a costurilor medii realizate raportat la costurile medii la nivel național prevăzute în prezentul ordin, probleme și disfuncționalități întâmpinate în realizarea activităților, propuneri de îmbunătățire a modului de derulare a AP-AVC-REAB;f)informează permanent conducerea instituției cu privire la disfuncționalitățile identificate în derularea AP-AVC-REAB și propune măsuri de soluționare a acestora;g)avizează documentele justificative (facturile) care însoțesc cererile de finanțare lunară.
 + 
Articolul 16Ordonatorii de credite secundari, reprezentați de direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București, și terțiari, reprezentați de unitățile sanitare care derulează AP-AVC-REAB, au următoarele obligații în realizarea AP-AVC-REAB:a)utilizează fondurile în limita bugetului aprobat și potrivit destinației specificate, cu respectarea dispozițiilor legale;b)gestionează eficient mijloacele materiale și bănești;c)organizează evidența contabilă a cheltuielilor pe surse de finanțare și pe subdiviziunile clasificației bugetare, atât în prevederi, cât și în execuție;d)raportează indicatorii specifici prevăzuți în AP-AVC-REAB, în condițiile prezentului ordin;e)transmit Serviciului medicină de urgență sau direcțiilor de sănătate publică, după caz, cererile de finanțare fundamentate, însoțite de documentele justificative, în condițiile prezentului ordin;f)desemnează prin act administrativ al conducătorului instituției publice câte un coordonator local pentru AP-AVC-REAB;g)completează fișele de post ale coordonatorilor desemnați cu atribuțiile corespunzătoare activităților prevăzute în cadrul AP-AVC-REAB;h)organizează, prin directorul financiar contabil al spitalului și al instituției publice prin care se derulează AP-AVC-REAB, evidențele contabile, evidențele tehnico-operative ale spitalului/instituției publice, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;i)transmit structurilor de specialitate din cadrul Ministerului Sănătății orice alte date referitoare la AP-AVC-REAB pe care le derulează și răspund de exactitatea și realitatea datelor raportate;j)transmit lunar Direcției generale economice, în primele 20 de zile calendaristice ale lunii curente pentru luna precedentă, execuția bugetară a bugetului aprobat pentru AP-AVC-REAB derulate;k)achiziționează materiale sanitare și medicamente cu respectarea legislației în vigoare din domeniul achizițiilor publice.
 + 
Articolul 17Raportarea indicatorilor specifici AP-AVC-REAB se realizează trimestrial (cumulat de la începutul anului) și anual, atât în format electronic, cât și pe suport hârtie, conform modelului de raportare prevăzut la anexa nr. 4 – Borderou centralizator. + 
Articolul 18Costul mediu se calculează ca raport între cheltuielile efective și indicatorii fizici realizați. În cazul în care au fost finanțate și alte acțiuni pentru care nu au fost stabiliți indicatori fizici, acestea vor fi evidențiate distinct, indicându-se cheltuiala pe fiecare acțiune. + 
Articolul 19Monitorizarea activităților cuprinse în AP-AVC-REAB se referă la:a)modul de realizare și de raportare a indicatorilor prevăzuți în prezentul ordin;b)încadrarea în bugetul aprobat;c)respectarea destinațiilor stabilite pentru fondurile alocate spitalelor care derulează AP-AVC-REAB;d)urmărirea respectării de către persoanele implicate a responsabilităților stabilite prin prezentul ordin referitoare la derularea AP-AVC-REAB;e)identificarea unor posibile disfuncționalități în derularea AP-AVC-REAB.
 + 
Articolul 20În cadrul AP-AVC-REAB se pot desfășura următoarele activități:1.Neuroreabilitarea accidentului vascular cerebral acut în secțiile de neurologie:1.1.Reabilitarea precoce a deficitului motora)la nivelul membrului superior – mănuși pentru terapia de constrângere a mișcării, oglinzi adaptate pentru terapia „în oglindă“, dispozitive de realitate virtuală, mănuși robotizate pentru mână, dispozitive de stimulare electrică, atele de mână (resting hand splints), suportul farmacologic conform ghidului EAN-EFNR;b)la nivelul membrului inferior – orteze gleznă-picior, dispozitive de stretching, intervenții farmacologice conform ghidului EAN-EFNR;c)reabilitarea mersului și echilibrului, evitarea căderilor – orteze glezne-picior, bandă de mers cu/fără suport pentru greutatea corporală, biciclete medicale, dispozitive de realitate virtuală, dispozitive de asistare a mersului (cârje, baston, cadre de mers, fotoliu cu rotile, dispozitive de verticalizare automată), dispozitive de stimulare electrică, mingi, intervenții farmacologice conform ghidului EAN-EFNR.1.2.Reabilitarea cognitivă și emoțională – dispozitive care folosesc realitatea virtuală1.3.Reabilitarea afaziei și a tulburărilor de comunicare – tablete cu programe adaptate pentru logopedie, scris1.4.Reabilitarea tulburărilor de vedere – dispozitive care folosesc realitatea virtuală1.5.Reabilitarea tulburărilor de coordonare – dispozitive care folosesc realitatea virtuală, mingi1.6.Durerea (umăr dureros și subluxație, spasticitate) – toxina botulinică, dispozitive de sprijin pentru membre superioare1.7.Reabilitarea tulburărilor sfincteriene – dispozitive pentru incontinență urinară (condom urinar, sac colector de urină, sonda Foley, cateter urinar), scutece, scaun cu WC/toaletă1.8.Prevenția complicațiilor acutea)disfagie – endoscop cu fibră optică, soluții de evaluare a tulburărilor de deglutiție, pulberi de îngroșare a lichidelor;b)escare – saltele antiescară, fotoliu adaptat;c)pneumonie de aspirație – sondă nazo-gastrică, truse PEG;d)tromboză venoasă profundă – compresie pneumatică intermitentă sau secvențială.2.Achiziții pentru tratamentul menționat la pct. 1:a)Lista medicamentelor și materialelor sanitare de care beneficiază bolnavii prin AP-AVC-REAB pentru neuroreabilitare timpurie:1.medicamente pentru sistemul nervos (ATC: N07XXN3) cu indicație în tratamentul complicațiilor post-AVC ischemic;2.gel – agent de îngroșare a alimentelor și lichidelor;3.truse perfuzie, transfuzie, prelungitor seringă automată, truse infuzomat;4.cateter/sondă urinară, gel ureteral cu lidocaină, pungi urinare, condoame urinare;5.soluții aminoacizi pentru administrare perfuzabilă și enterală, soluții de nutriție completă pentru administrare perfuzabilă (centrală și periferică) și enterală;6.dispozitive pentru evitarea leziunilor cutanate de decubit: saltea antiescară, sistem de compresie pneumatică intermitentă a membrelor inferioare; colac antiescară, cremă, plasturi escare;7.orteze de gleznă și mână pentru utilizare în timpul nopții și în timpul posturării în ortostatism;8.glucometru, bandelete testare glicemie;9.termometre, pulsoximetre, tensiometre;10.aspirator secreții, filtru bacterian, borcane de aspirație;11.monitor funcții vitale;12.infuzomat, injectomat, injectomat pentru nutriție enterală;13.dispozitive care folosesc realitatea virtuală pentru reabilitarea cognitivă și emoțională;14.tablete cu programe adaptate pentru logopedie și scris;15.mănuși pentru terapia de constrângere a mișcării.b)Lista serviciilor ce pot fi contractate pentru desfășurarea activităților din cadrul AP-AVC-REAB:1.logopedie;2.psihoterapie;3.fizioterapie;4.kinetoterapie;5.consult interclinic MFR.
 + 
Articolul 21De activitățile prevăzute la art. 20 beneficiază pacienții cu accident vascular cerebral ischemic și hemoragic acut, care îndeplinesc toate criteriile de eligibilitate conform protocolului terapeutic specific acestui tip de intervenție în accidentul vascular cerebral ischemic și hemoragic acut. + 
Articolul 22Indicatorii de evaluare ai AP-AVC-REAB sunt următorii:a)Indicatori fizici:1.numărul de pacienți critici cu accident vascular cerebral acut (anexa nr. 5);2.evidența nominală a pacienților critici cu accident vascular cerebral acut care au efectuat protocoale de neuroreabilitare timpurie, pe bază de cod numeric personal (anexele nr. 6 și 7).b)Indicatori de eficiență:1.cost mediu/pacient critic cu accident vascular cerebral acut;2.execuția bugetului aprobat pentru AP-AVC-REAB (anexa nr. 8).c)Indicatori de rezultat:1.registre naționale pentru patologiile specifice;2.ghiduri și protocoale de diagnostic și tratament ce vor fi actualizate periodic.
 + 
Articolul 23Criteriile de eligibilitate pentru unitățile care derulează AP-AVC-REAB sunt:a)unități care derulează acțiuni prioritare pentru tratamentul internațional al pacienților cu accident vascular cerebral acut în condițiile legii;b)prezența personalului calificat (cel puțin 1 medic neurolog specialist/primar, 1 fizioterapeut sau 1 kinetoterapeut, 1 asistentă medicală și 1 infirmieră, disponibile pe tot parcursul internării pacientului pe secția de neurologie);c)secție de neurologie, în structura căreia este de preferat să existe o unitate de accidente vasculare cerebrale acute care are capacitatea de a prelua și monitoriza toate cazurile tratate prin fibrinoliză cu rtPA sau tenecteplază administrată intravenos sau prin proceduri endovasculare;d)toate structurile medicale prevăzute la lit. a)-c) asigură un circuit optim al pacientului, care să permită inițierea neuroreabilitării timpurii, în fereastra terapeutică de maximum 72 de ore de la debutul clinic al primelor simptome sugestive pentru un AVC acut în condițiile respectării riguroase a tuturor criteriilor de eligibilitate și excludere, precum și a monitorizării clinice neurologice, cardiovasculare, respiratorii și generale conform protocolului specific de diagnostic și tratament. + 
Articolul 24Unitățile sanitare care derulează AP-AVC-REAB sunt următoarele:1.Spitalul Universitar de Urgență București;2.Spitalul Universitar de Urgență Elias;3.Institutul Național de Neurologie și Boli Neurovasculare București;4.Spitalul Clinic Județean de Urgență Târgu Mureș;5.Spitalul Clinic Județean de Urgență „Pius Brânzeu“ Timișoara;6.Spitalul Clinic Județean de Urgență Bihor;7.Spitalul Clinic de Urgență „Prof. Dr. N. Oblu“ Iași;8.Spitalul Clinic Colentina București;9.Spitalul Clinic Județean de Urgență Cluj-Napoca;10.Spitalul Județean de Urgență „Sfântul Ioan cel Nou“ Suceava;11.Spitalul Universitar de Urgență Militar Central „Carol Davila“;12.Spitalul Clinic de Urgență București;13.Institutul Clinic Fundeni;14.Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia;15.Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad;16.Spitalul Județean de Urgență Pitești;17.Spitalul Județean de Urgență Bacău;18.Spitalul Clinic Județean de Urgență Bistrița;19.Spitalul Județean de Urgență Brăila;20.Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei“ Constanța;21.Spitalul Județean de Urgență „Dr. Fogolyán Kristóf“ Sf. Gheorghe;22.Spitalul Județean de Urgență Târgoviște;23.Spitalul Clinic Județean de Urgență Craiova;24.Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei“ Galați;25.Spitalul Județean de Urgență Giurgiu;26.Spitalul Județean de Urgență Miercurea-Ciuc;27.Spitalul Județean de Urgență Deva;28.Spitalul Județean de Urgență „Dr. Constantin Opriș“ Baia Mare;29.Spitalul Județean de Urgență Piatra-Neamț;30.Spitalul Județean de Urgență Slatina;31.Spitalul Județean de Urgență Ploiești;32.Spitalul Județean de Urgență Satu Mare;33.Spitalul Județean de Urgență Zalău;34.Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu;35.Spitalul Județean de Urgență Alexandria;36.Spitalul Județean de Urgență Tulcea;37.Spitalul Județean de Urgență Vaslui;38.Spitalul Municipal de Urgență „Elena Beldiman“ Bârlad;39.Spitalul Județean de Urgență „Sf. Pantelimon“ Focșani;40.Spitalul Județean de Urgență Târgu Jiu;41.Spitalul Județean de Urgență Mavromati Botoșani;42.Spitalul Județean de Urgență Buzău;43.Spitalul Clinic Județean de Urgență Brașov;44.Spitalul Municipal de Urgență Roman;45.Spitalul Județean de Urgență Vâlcea;46.Spitalul Județean de Urgență Drobeta-Turnu Severin. + 
Articolul 25Direcțiile de specialitate din Ministerul Sănătății, direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București, precum și unitățile sanitare care derulează AP-AVC-REAB, indiferent de subordonare, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + 
Articolul 26Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul 27Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul sănătății,
Alexandru-Florin Rogobete,
secretar de stat
București, 20 noiembrie 2023.Nr. 3.903. + 
Anexa nr. 1
CONTRACT
pentru desfășurarea activităților prevăzute în AP-AVC-REAB
nr. ….. din …………
1.Părțile contractante1.1.Direcția de Sănătate Publică a Județului …………………………../Municipiului București, cu sediul în municipiul/orașul ………………….., str. …………………………………. nr. ……, județul/sectorul ………………, telefon …………………, fax ……………….., reprezentată prin director executiv …………………,și1.2.Unitatea sanitară ………………………, cu sediul în …………………., str. ……………………………………… nr. ……., telefon ………………, fax …………, reprezentată prin ………………………………………………., având Actul de înființare/organizare nr. ………….., Autorizația sanitară de funcționare nr. …………………., Dovada de evaluare nr. ……….., codul fiscal ………………………. și contul nr. ………… deschis la Trezoreria Statului sau contul nr. …………… deschis la Banca ………………………., dovada asigurării de răspundere civilă în domeniul medical, atât pentru furnizor, cât și pentru personalul medico-sanitar angajat, valabilă pe toată durata contractului de furnizare servicii medicale spitalicești.2.Obiectul contractului2.1.Obiectul prezentului contract îl constituie desfășurarea acțiunilor prioritare pentru neuroreabilitarea timpurie a pacienților cu accidente vasculare cerebrale acute în secțiile de neurologie (AP-AVC-REAB), finanțat din bugetul Ministerului Sănătății, din fonduri de la bugetul de stat și din venituri proprii, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătății nr. 3.903/2023 privind aprobarea modului de administrare, finanțare și implementare a acțiunilor prioritare pentru neuroreabilitarea timpurie a pacienților cu accidente vasculare cerebrale acute în secțiile de neurologie.3.Durata contractului3.1.Prezentul contract este valabil de la data încheierii lui până la data de ………….. .3.2.Durata prezentului contract se poate prelungi, cu acordul părților.4.Obligațiile părților4.1.Direcția de sănătate publică județeană/a municipiului București are următoarele obligații:a)centralizează trimestrial (cumulat de la începutul anului) și anual indicatorii specifici AP-AVC-REAB raportați de unitățile sanitare/instituțiile publice în condițiile Ordinului ministrului sănătății nr. 3.903/2023 privind aprobarea modului de administrare, finanțare și implementare a acțiunilor prioritare pentru neuroreabilitarea timpurie a pacienților cu accidente vasculare cerebrale acute în secțiile de neurologie;b)transmite Serviciului medicină de urgență, trimestrial și anual, în primele 20 de zile după încheierea perioadei pentru care se face raportarea, indicatorii prevăzuți în cadrul AP-AVC-REAB, centralizați în conformitate cu prevederile lit. a);c)monitorizează modul de derulare a AP-AVC-REAB; d)verifică organizarea evidenței nominale a beneficiarilor AP-AVC-REAB, pe bază de cod numeric personal, de către unitățile de specialitate care derulează AP-AVC-REAB, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date;e)întocmește un raport de activitate centralizat trimestrial, respectiv anual, pe baza rapoartelor de activitate transmise de coordonatorii din unitățile sanitare/instituțiile care derulează AP-AVC-REAB; raportul de activitate centralizat cuprinde: stadiul realizării activităților prevăzute în cadrul AP-AVC-REAB, analiza comparativă a costurilor medii realizate raportat la costurile medii la nivel național prevăzute în Ordinul ministrului sănătății nr. 3.903/2023, probleme și disfuncționalități întâmpinate în realizarea activităților, propuneri de îmbunătățire a modului de derulare a AP-AVC-REAB;f)transmite Serviciului medicină de urgență, până la sfârșitul lunii următoare celei încheierii trimestrului pentru care se face raportarea, raportul de activitate prevăzut la lit. e);g)transmite Serviciului medicină de urgență, până la data de 15 iulie a anului curent, fundamentarea necesarului de resurse pentru anul următor.4.2.Obligațiile direcțiilor de sănătate publică județene/a municipiului București prevăzute la pct. 4.1 se realizează prin structurile organizatorice ale acestora, stabilite potrivit legii.4.3.Pentru desfășurarea activităților prevăzute în AP-AVC-REAB din bugetul Ministerului Sănătății, din fonduri de la bugetul de stat și din venituri proprii, unitățile sanitare au următoarele obligații:a)să asigure buna desfășurare a activităților prevăzute în cadrul AP-AVC-REAB, în concordanță cu actele normative în vigoare;b)să se asigure că serviciile medicale furnizate în baza prezentului contract se încadrează din punctul de vedere al calității în prevederile legale privind calitatea asistenței medicale, elaborate în condițiile legii;c)să asigure tratamentul adecvat și recomandarea dispozitivelor medicale conform reglementărilor în vigoare;d)să utilizeze fondurile primite pentru AP-AVC-REAB, potrivit destinației acestora;e)să dispună măsuri pentru gestionarea eficientă a mijloacelor materiale și bănești;f)să organizeze și să conducă, prin directorul financiar contabil, evidențele tehnico-operative, precum și evidențele contabile ale cheltuielilor pentru AP-AVC-REAB și pe paragrafele și subdiviziunile clasificației bugetare, atât pentru bugetul aprobat, cât și în execuție;g)să efectueze, în condițiile legii, achiziția bunurilor necesare pentru realizarea obiectivelor și activităților cuprinse în AP-AVC-REAB;h)să organizeze evidența beneficiarilor AP-AVC-REAB prin înregistrarea la nivel de pacient, în format electronic, a următorului set minim de date: codul numeric personal, diagnosticul specific concordant cu AP-AVC-REAB, medicul curant (cod parafă), bunurile acordate, cantitatea și valoarea de decontat, conform schemei terapeutice prescrise, cu respectarea protocoalelor;i)să dispună măsuri pentru respectarea prevederilor legale referitoare la protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date;j)să dețină autorizație pentru prelucrarea datelor cu caracter personal privind starea AP-AVC-REAB, emisă, în condițiile legii, de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal;k)să transmită direcției de sănătate publică, atât în format electronic, cât și pe suport hârtie, raportările lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) și anuale privind sumele utilizate pentru AP-AVC-REAB, precum și indicatorii realizați, răspunzând de exactitatea și realitatea atât a datelor raportate pentru justificarea plății contravalorii facturii pentru bunurile acordate în cadrul AP-AVC-REAB în luna precedentă, cât și a indicatorilor raportați;l)să cuprindă sumele contractate pentru AP-AVC-REAB în bugetul de venituri și cheltuieli și să îl aprobe odată cu acesta, în condițiile legii;m)să transmită direcției de sănătate publică județene/a municipiului București orice alte date referitoare la AP-AVC-REAB și să răspundă de exactitatea și realitatea datelor raportate;n)să transmită trimestrial, până la data de 20 a lunii următoare încheierii trimestrului, direcției de sănătate publică județene/a municipiului București raportul de activitate întocmit de coordonatorul AP-AVC-REAB din cadrul unității sanitare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;o)să înregistreze, să stocheze, să prelucreze și să transmită informațiile legate de AP-AVC-REAB, conform prevederilor legale în vigoare;p)să dispună măsurile necesare în vederea asigurării realizării obiectivelor AP-AVC-REAB;q)să raporteze corect și la timp datele către direcția de sănătate publică județeană/a municipiului București;r)să transmită direcției de sănătate publică județene/a municipiului București raportări lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) și anuale, în primele 5 zile lucrătoare ale lunii următoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea, cuprinzând indicatorii fizici și de eficiență, precum și valoarea bunurilor acordate în cadrul AP-AVC-REAB în perioada pentru care se face raportarea;s)să asigure publicarea pe site-ul propriu a bugetului de venituri și cheltuieli, precum și a execuției bugetare înregistrate pe parcursul derulării AP-AVC-REAB, detaliat;t)să asigure organizarea permanenței activității în secțiile de neurologie, conform reglementărilor legale.4.4.Obligațiile unităților sanitare prevăzute la pct. 4.3 se realizează prin structurile organizatorice ale acestora, precum și prin personalul implicat în realizarea activității programelor naționale AP-AVC-REAB, în limitele competențelor, potrivit legii.5.Valoarea contractului5.1.Valoarea contractului în anul …………… este de ……………………………………….. lei.6.Decontarea contravalorii bunurilor acordate pentru desfășurarea activităților prevăzute în AP-AVC-REAB6.1.Decontarea contravalorii bunurilor acordate pentru desfășurarea activităților prevăzute în AP-AVC-REAB se realizează în limita sumelor disponibile cu această destinație, în ordine cronologică, în termen de maximum 60 de zile calendaristice de la data depunerii documentelor justificative pentru bunurile realizate conform contractului încheiat.6.2.În vederea decontării contravalorii bunurilor acordate pentru desfășurarea activităților prevăzute în AP-AVC-REAB, unitatea sanitară prezintă în primele 15 zile lucrătoare ale lunii curente următoarele documente:a)cererea justificativă, întocmită conform anexei nr. 1, care face parte integrantă din prezentul contract;b)decontul pentru luna precedentă, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul contract;c)copiile facturilor reprezentând contravaloarea bunurilor acordate în perioada pentru care se face raportarea;d)copii ale ordinelor de plată (cu viza trezoreriei) cu care s-a efectuat plata contravalorii facturilor pentru bunurile decontate în luna precedentă celei pentru care se solicită decontarea.6.3.Cheltuielile angajate în cadrul prevederilor bugetare aprobate în anul precedent și rămase neplătite până la data încheierii prezentului contract vor fi plătite în condițiile prevăzute la pct. 6.1.7.Direcția de sănătate publică județeană/a municipiului București analizează indicatorii prezentați din decont, precum și gradul și modul de utilizare a fondurilor puse la dispoziție anterior și decontează, în limita sumei prevăzute în prezentul contract, în termenul și condițiile prevăzute la pct. 6.2, sumele facturate de unitatea sanitară, pentru bunurile acordate, pentru luna precedentă.8.Răspunderea contractuală8.1.Managerul, inclusiv managerul interimar, răspunde de îndeplinirea obligațiilor contractuale ale unității sanitare, așa cum sunt prevăzute la pct. 4.3.8.2.Personalul implicat în realizarea activităților prevăzute în AP-AVC-REAB are următoarele obligații:8.2.1.coordonatorul AP-AVC-REAB:a)răspunde de utilizarea fondurilor primite pentru derularea AP-AVC-REAB, potrivit destinației stabilite pentru acestea;b)răspunde de organizarea evidenței beneficiarilor AP-AVC-REAB, pe baza setului minim de date: codul numeric personal, diagnosticul specific concordant cu programul, medicul curant (cod parafă), bunurile acordate, cantitatea și valoarea de decontat, conform schemei terapeutice prescrise, cu respectarea protocoalelor;c)dispune măsurile necesare aplicării metodologiei AP-AVC-REAB, în vederea asigurării îndeplinirii obiectivelor prevăzute în aceasta;d)răspunde de desfășurarea activităților prevăzute în cadrul AP-AVC-REAB, în conformitate cu prevederile în vigoare;e)răspunde de analiza, centralizarea și raportarea la timp a datelor cu caracter medical către direcția de sănătate publică județeană/a municipiului București, precum și de realitatea și exactitatea acestora;f)se asigură că produsele medicale furnizate în baza prezentului contract se încadrează din punctul de vedere al calității în prevederile legale, în normele privind calitatea produselor medicale, elaborate în condițiile legii;g)răspunde de respectarea prevederilor legale referitoare la recomandarea dispozitivelor medicale și la modul de acordare a tratamentului, în cadrul AP-AVC-REAB;8.2.2.contabilul-șef al unității sanitare:a)răspunde de modul de organizare a evidenței tehnico-operative;b)răspunde de utilizarea sumelor alocate potrivit destinațiilor aprobate, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;c)răspunde de exactitatea și realitatea datelor raportate, la termenele stabilite;d)asigură efectuarea plăților către furnizorii de bunuri contractate de unitatea sanitară pentru realizarea activităților prevăzute în AP-AVC-REAB finanțate din bugetul Ministerului Sănătății, din fonduri de la bugetul de stat și din venituri proprii, în baza documentelor justificative legal întocmite;e)verifică documentele justificative prevăzute la pct. 6.2 prezentate de unitatea sanitară în vederea decontării pentru activitățile prevăzute în AP-AVC-REAB finanțate din bugetul Ministerului Sănătății, din fonduri de la bugetul de stat și din venituri proprii;f)organizează și conduce evidența contabilă a cheltuielilor pentru AP-AVC-REAB, pe paragrafele și subdiviziunile clasificației bugetare, atât în cadrul bugetului aprobat, cât și în execuția acestuia;g)răspunde de analiza, centralizarea și raportarea la timp a datelor cu caracter financiar către direcția de sănătate publică județeană/a municipiului București, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;h)are obligația să cuprindă sumele contractate pentru AP-AVC-REAB în bugetul de venituri și cheltuieli, pe care îl supune aprobării, în condițiile legii.9.Direcția de sănătate publică județeană/a municipiului București controlează trimestrial modul de utilizare a fondurilor alocate și analizează indicatorii prezentați.10.Controlul prevăzut la pct. 9 efectuat de către direcția de sănătate publică județeană/a municipiului București va urmări, fără a se limita la acestea, următoarele:a)respectarea reglementărilor legale în vigoare;b)existența unor disfuncționalități în derularea AP-AVC-REAB;c)încadrarea în sumele contractate pe program;d)dacă fondurile alocate au fost utilizate potrivit destinațiilor stabilite;e)dacă au fost realizate obiectivele AP-AVC-REAB;f)respectarea de către persoanele implicate a responsabilităților stabilite;g)realitatea și exactitatea datelor înregistrate și raportate;h)stocurile de materiale sanitare specifice comparativ cu consumul mediu lunar.11.Neprezentarea de către unitatea sanitară a documentelor prevăzute în Ordinul ministrului sănătății nr. 3.903/2023 privind aprobarea modului de administrare, finanțare și implementare a acțiunilor prioritare pentru neuroreabilitarea timpurie a pacienților cu accidente vasculare cerebrale acute în secțiile de neurologie atrage amânarea decontării până la următoarea perioadă de raportare, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.11.1.În cazul în care direcția de sănătate publică constată nerespectarea unei/unor obligații asumate de către unitatea sanitară de natură a prejudicia grav derularea contractului, poate solicita încetarea acestuia.11.2.Prevederile pct. 11.1 nu sunt de natură a înlătura obligațiile anterioare deja scadente și neonorate ale părților.12.Soluționarea litigiilor12.1.Litigiile apărute pe perioada derulării contractului se soluționează de părți pe cale amiabilă. În situația în care părțile nu ajung la o înțelegere, acestea se pot adresa instanțelor judecătorești competente.13.Clauze speciale13.1.Se pot încheia acte adiționale la prezentul contract în situația în care, prin actele normative în materie care intră în vigoare ulterior datei la care s-a încheiat prezentul contract, au fost aprobate modificări în volumul, structura sau bugetul AP-AVC-REAB, pe parcursul derulării acestuia.13.2.Dacă o clauză a acestui contract este declarată nulă, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de această nulitate. Părțile convin ca orice clauză declarată nulă să fie înlocuită printr-o altă clauză care să corespundă cât mai bine cu putință spiritului contractului, în conformitate cu prevederile legale. Dacă pe durata derulării prezentului contract expiră termenul de valabilitate a autorizației sanitare, toate celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de nulitate, cu condiția reînnoirii autorizației sanitare pentru toată durata de valabilitate a contractului.14.Forța majoră14.1.Orice împrejurare de fapt independentă de voința părților, intervenită după data semnării prezentului contract și care împiedică executarea acestuia, este considerată forță majoră și exonerează de răspundere partea care o invocă. Sunt considerate forță majoră, în sensul prezentei clauze, împrejurări ca: război, revoluție, cutremur, mari inundații, embargou.14.2.Partea care invocă forța majoră trebuie să anunțe cealaltă parte în termen de 5 zile de la data apariției respectivului caz de forță majoră și, de asemenea, de la încetarea acestui caz.14.3.Dacă nu se procedează la anunțarea în termenele prevăzute mai sus a începerii și încetării cazului de forță majoră, partea care îl invocă suportă toate daunele provocate celeilalte părți prin neanunțarea la termen.14.4.În cazul în care împrejurările care obligă la suspendarea executării prezentului contract se prelungesc pe o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte poate cere rezoluțiunea contractului.15.Dispoziții finale15.1.Orice modificare poate fi făcută numai cu acordul scris al ambelor părți, prin act adițional.15.2.În condițiile apariției unor noi acte normative în materie, care intră în vigoare pe durata derulării prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica și se vor completa în mod corespunzător, prin act adițional semnat de ambele părți.15.3.Rezilierea contractului înainte de expirarea valabilității acestuia poate fi făcută numai cu acordul părților.Prezentul contract s-a încheiat astăzi, ……………., în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte, și se completează conform prevederilor legale în vigoare.

Direcția de Sănătate Publică a Județului ……………. /Municipiului BucureștiDirector executiv,…………………….Director adjunct executiv economic,………………………………….Avizat:Biroul/Compartimentul juridic, ……………………….. Unitatea Sanitară ………………..Manager,…………………Director adjunct executiv economic, ……………………………..Director medical,…………………………….. Avizat:Biroul/Compartimentul juridic,………………………..

 + 
Anexa nr. 1la contract

Unitatea Sanitară Spitalul …………………. Nr. ……….. din ………….. Direcția de Sănătate Publică a Județului ……………./ Municipiului București Nr. ……….. din …………..

CătreDirecția de Sănătate Publică a Județului ………………../Municipiului București
CERERE JUSTIFICATIVĂ
în vederea decontării bunurilor acordate în luna ………../anul ……… în cadrul AP-AVC-REAB
1.Sold inițial = ……………………. mii lei2.Suma decontată de Direcția de Sănătate Publică a Județului …………………/Municipiului București în luna precedentă = …………………… mii lei3.Suma achitată de spital furnizorilor pentru bunurile acordate în cadrul AP-AVC-REAB în luna precedentă = …………….. mii lei4.Gradul de utilizare a sumelor decontate în cadrul AP-AVC-REAB în luna precedentă rând 3/ rând 1 + rând 2 * 100 = …. %5.Suma rămasă neutilizată la finele lunii precedente (1 + 2 – 3) = ………….. mii lei6.Suma necesar a fi decontată în luna în curs = ……… mii lei
Manager,
………….
Director financiar-contabil,
……………………….
NOTE:a)Cererea justificativă întocmită de unitatea sanitară pentru luna curentă va fi însoțită de copia facturii emise de furnizor pentru bunurile achiziționate în cadrul AP-AVC-REAB în luna precedentă.b)Cererea justificativă se va întocmi distinct, în două exemplare, din care un exemplar se va depune la Direcția de Sănătate Publică a Județului …………../Municipiului București în primele 5 zile lucrătoare ale lunii în curs pentru luna precedentă. + 
Anexa nr. 2la contract

Unitatea Sanitară Spitalul …………………. Nr. ……….. din ………….. Direcția de Sănătate Publică a Județului ……………./ Municipiului București Nr. ……….. din …………..

CătreDirecția de Sănătate Publică a Județului …………………………../Municipiului București
DECONT
privind utilizarea sumelor alocate de Direcția de Sănătate Publică
a Județului ……………………./Municipiului București în luna …………../anul ………. pentru AP-AVC-REAB
1.Număr de indicatori fizici realizați*): ………………………*) Se vor menționa distinct indicatorii fizici realizați prevăzuți în Ordinul ministrului sănătății nr. 3.903/2023 privind aprobarea modului de administrare, finanțare și implementare a acțiunilor prioritare pentru neuroreabilitarea timpurie a pacienților cu accidente vasculare cerebrale acute în secțiile de neurologie.2.Costul mediu/indicator fizic realizat**): ……………………. lei**) Costul mediu/indicator fizic se calculează ca raport între cheltuielile efective și indicatorii fizici realizați; în cazul în care au fost finanțate și alte acțiuni pentru care nu au fost stabiliți indicatori fizici, acestea vor fi evidențiate distinct, indicându-se cheltuiala pe fiecare acțiune3.Sumele achitate furnizorilor de materiale sanitare specifice aprovizionate în luna ……/anul …..: ……. lei4.Nr./Data și suma achitată conform documentelor justificative (copii ale ordinelor de plată):4.1.………………………… lei4.2.………………………… lei4.3.………………………… leiRăspundem de realitatea și exactitatea datelor.
Manager,
………….
Director financiar-contabil,
……………………….
NOTE:a)Decontul se întocmește lunar.b)Decontul va fi însoțit de copia ordinelor de plată (cu viza trezoreriei) enumerate la pct. 4, de copia facturilor pentru materialele sanitare specifice, aprovizionate de spital, care fac obiectul plăților în luna pentru care se întocmește raportarea.c)Decontul lunar se întocmește în două exemplare, din care un exemplar se depune la Direcția de Sănătate Publică a Județului ……………./Municipiului București în primele 10 zile lucrătoare ale lunii curente pentru luna precedentă. + 
Anexa nr. 2
CERERE DE FINANȚARE FUNDAMENTATĂ
Unitatea*) …………….. Județul ……………..
Cererea de finanțare fundamentată pentru AP-AVC-REAB pentru luna …….
Sursa de finanțare: ………………..**)Nr. …… din …………Semnificația coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea:A– sume finanțate (cumulat de la 1 ianuarie, inclusiv luna curentă)***)B– plăți efectuate (cumulat de la 1 ianuarie până în ultima zi a lunii precedente celei pentru care se face solicitarea)***)C– gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziție anteriorD– se acoperă din disponibilE– necesar de alimentat

AP-AVC-REAB Prevedere bugetară aprobată pentru anul ….. A B C Disponibil Sume necesare pentru luna curentă
Total disponibil din cont rămas neutilizat la data solicitării, din care: Se utilizează în luna pentru care se solicită finanțarea. Total necesar pentru luna curentă, din care: D E
0 1 2 3 4 = 3/2 5 = 2 – 3 6 7 = 8 + 9 8 = 6 9
Titlu cheltuieli
****) ………

Răspundem de realitatea și exactitatea datelor raportate.*) Unitatea este, după caz:a)direcția de sănătate publică pentru AP-AVC-REAB implementate de unitățile din subordinea autorităților administrației publice locale sau a instituțiilor cu rețea sanitară proprie;b)spitale din subordinea Ministerului Sănătății care implementează AP-AVC-REAB.**) Se consemnează sursa de finanțare „buget de stat“ sau „venituri proprii – accize“, după caz.***) Pentru anul 2024 se vor înscrie plățile efectuate și sumele finanțate cumulat de la 1 mai 2024.****) Se consemnează titlul de cheltuieli:– „Bunuri și servicii – AAPL“ – pentru AP-AVC-REAB implementate de unitățile sanitare din subordinea autorităților administrației publice locale;– „Bunuri și servicii – DSP“ – pentru AP-AVC-REAB implementate de direcțiile de sănătate publică și instituții publice din subordinea Ministerului Sănătății;– „Transferuri“ – pentru programele naționale de sănătate publică implementate de unitățile sanitare din subordinea Ministerului Sănătății.a)Directorul executiv al direcției de sănătate publicăNumele și prenumele ………..Semnătura ………..Director executiv adjunct economicNumele și prenumele ………..Semnătura ………..b)În situația în care cererea se întocmește de către alte unități sanitare/instituții care implementează AP-AVC-REAB, aceasta se semnează de către conducerea instituției respective, precum și de către persoana responsabilă cu AP-AVC-REAB în unitatea respectivă.NOTE:1.Macheta se va completa distinct, pentru fiecare sursă de finanțare și titlu de cheltuieli, cu încadrarea în bugetul aprobat.2.Cererea de finanțare fundamentată se însoțește de cererea de finanțare detaliată pe tipuri de cheltuieli, prevăzută în anexa nr. 3, și borderoul centralizator, prevăzut în anexa nr. 4 la ordin.3.Termenul maxim pentru transmiterea cererii de finanțare este data de 5 a lunii pentru care se solicită finanțarea. + 
Anexa nr. 3
CERERE DE FINANȚARE
detaliată pe tipuri de cheltuieli
Unitatea*) …………….. Județul……………..
Cererea de finanțare detaliată pentru AP-AVC-REAB pentru luna ………..
Sursa de finanțare: ………………..**)Nr. ….. din …………Titlul cheltuieli***) …………..

Natura cheltuielii (obiectul plății, conform listei materialelor sanitare de care beneficiază bolnavii prin AP-AVC-REAB) Nr. și data facturii fiscale Suma (mii lei) Scadența de plată a facturii
Total mii lei
Furnizori neachitați din lunile anterioare – Total
Factura Factura ……..
Furnizori neachitați din luna curentă – Total
Factura Factura ……..
Sume necesare pentru luna pentru care se solicită credite bugetare – Total
Categoria de cheltuială …………….

Răspundem de realitatea și exactitatea datelor raportate.a)Directorul executiv al direcției de sănătate publicăNumele și prenumele …………………….Semnătura ……………………………………Director executiv adjunct economicNumele și prenumele ……………………..Semnătura ……………………………………b)În situația în care cererea se întocmește de către alte unități sanitare/instituții care implementează AP-AVC-REAB, aceasta se semnează de către conducerea instituției respective, precum și de către persoana responsabilă cu AP-AVC-REAB în unitatea respectivă.NOTE:1.Macheta se va completa distinct, pentru fiecare sursă de finanțare și titlu de cheltuieli, cu încadrarea în bugetul aprobat.2.Termenul maxim pentru transmiterea cererii de finanțare este data de 5 a lunii pentru care se solicită finanțarea.*) Unitatea este, după caz:a)direcția de sănătate publică pentru AP-AVC-REAB implementate de unitățile din subordinea autorităților administrației publice locale sau a instituțiilor cu rețea sanitară proprie;b)spitale din subordinea Ministerului Sănătății care implementează AP-AVC-REAB.**) Se consemnează sursa de finanțare „buget de stat“ sau „venituri proprii – accize“, după caz.***) Se consemnează titlul de cheltuieli:– „Bunuri și servicii – AAPL“ – pentru AP-AVC-REAB implementate de unitățile sanitare din subordinea autorităților administrației publice locale;– „Bunuri și servicii – DSP“ – pentru AP-AVC-REAB implementate de direcțiile de sănătate publică și instituții publice din subordinea Ministerului Sănătății;– „Transferuri“ – pentru programele naționale de sănătate publică implementate de unitățile sanitare din subordinea Ministerului Sănătății. + 
Anexa nr. 4
BORDEROU CENTRALIZATOR
Unitatea care derulează AP-AVC-REAB ……………………………………
Borderou centralizator nr. …../data ……….., cuprinzând documentele justificative
ale ordonatorului secundar/terțiar de credite care însoțesc
cererile de finanțare fundamentate pentru luna ………………

Nr. crt. Documentul Termenele de plată a obligațiilor Suma solicitată de finanțat Denumirea bunurilor/ serviciilor achiziționate
Felul*) Seria Numărul Data emiterii (z/l/a)
0 1 2 3 4 5 6 7
1.
2.
TOTAL

Subsemnatul, …………………………….., în calitate de persoană împuternicită de ordonatorul de credite, confirm pe propria răspundere că am realizat verificarea documentelor justificative menționate în prezentul borderou centralizator și, ca urmare a acestei verificări, confirm că sunt îndeplinite toate condițiile de legalitate necesare în vederea vizării acestora pentru „Bun de plată“.Semnătura persoanei împuternicite

Ordonatorul de credite,…………………………(numele în clar și semnătura) Coordonatorul AP-AVC-REAB,………………………..(numele în clar și semnătura)

*) Se va menționa numele documentului în conformitate cu legislația privind documentele financiar-contabile, precum și în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice, precum și organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale, cu modificările și completările ulterioare (de exemplu, factura fiscală, statul de plată, angajamente legale etc.)

 + 
Anexa nr. 5
MACHETA
de raportare a indicatorilor de evaluare (fizici și de eficiență)
[conform art. 22 pct. 1 lit. a) din Ordinul ministrului sănătății nr. 3.903/2023 privind aprobarea modului de administrare, finanțare și implementare a acțiunilor prioritare pentru neuroreabilitarea timpurie a pacienților cu accidente vasculare cerebrale acute în secțiile de neurologie]Unitatea ……………………Acțiuni prioritare pentru neuroreabilitarea timpurie a pacienților cu accident vascular cerebral acut în secțiile de neurologie (AP-AVC-REAB)Raportare pentru trimestrul*) ……….Nr. …. din ………………Semnificația coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea:A– plăți efectuate în trimestrul de raportat (lei)B– plăți efectuate cumulat de la începutul anului (lei)C– suma rămasă neutilizată de la începutul anului

AP-ATI Prevedere bugetară anuală (lei) Finanțare primită în trimestrul de raportat (lei) Indicatori fizici realizați în trimestrul de raportat Finanțare primită de la începutul anului (lei) Indicatori fizici realizați cumulat de la începutul anului Cheltuiala efectivă realizată în trimestrul de raportat (lei) Cheltuiala efectivă realizată cumulat de la începutul anului (lei) Cost mediu realizat pe fiecare indicator fizic (lei) A B C
1 2 3 4 5 6 7 8 9 = 8/6 10 11 12 = 5 – 11
Numărul de pacienți neuroreabilitare timpurie AVC din secțiile de neurologie


Managerul unității care derulează AP-AVC-REAB**),
……………………
Directorul financiar-contabil al unității sanitare**),
…………………….
Coordonatorul AP-AVC-REAB,
………………………………………
Directorul executiv al direcției de sănătate publică***),
……………………………
Directorul executiv adjunct economic al direcției de sănătate publică***),
……………………………..
NOTĂ:Costul mediu/indicator fizic se calculează ca raport între cheltuielile efective și indicatorii fizici realizați. În cazul în care au fost finanțate și alte acțiuni pentru care nu au fost stabiliți indicatori fizici, acestea vor fi evidențiate distinct, indicându-se fiecare acțiune. Sumele care se găsesc în tabel se exprimă în lei.*) Raportarea se întocmește trimestrial și anual.**) Semnează raportările întocmite de unitatea sanitară pentru AP-AVC-REAB derulate la nivelul acesteia, pe care le transmit direcției de sănătate publică. Pentru unitățile sanitare aflate în subordinea Ministerului Sănătății, raportările vor fi transmise Serviciului medicină de urgență, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătății nr. 3.903/2023 privind aprobarea modului de administrare, finanțare și implementare a acțiunilor prioritare pentru neuroreabilitarea timpurie a pacienților cu accidente vasculare cerebrale acute în secțiile de neurologie.***) Semnează raportările centralizate la nivelul județului pe care le transmit Serviciului medicină de urgență, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătății nr. 3.903/2023 privind aprobarea modului de administrare, finanțare și implementare a acțiunilor prioritare pentru neuroreabilitarea timpurie a pacienților cu accidente vasculare cerebrale acute în secțiile de neurologie. + 
Anexa nr. 6
FORMULAR
de raportare lunară a numărului de pacienți cu accident vascular cerebral acut
care au beneficiat de neuroreabilitare timpurie în secțiile de neurologie
Unitatea sanitară …………………………………………..

Nr. crt. CNP Localitatea de domiciliu Secția de proveniență

Manager, …………… Lista beneficiarilor AP-AVC-REAB Luna/anul ………….. Coordonator local, ……………………….

 + 
Anexa nr. 7
FIȘĂ INDIVIDUALĂ PACIENT
Formularul de raportare pentru pacienți cu accident vascular cerebral acut care au beneficiat de neuroreabilitare timpurie în secțiile de neurologie(Nu se transmite, se păstrează în secție. Este destinat analizei medicale a complexității cazului și tratamentului.)

Indicator Valoare Format valoare
Unitatea Denumire Text
Unitatea Cod Text
A. Date pacient
A.1. Nume pacient Text
A.2. Prenume pacient Text
A.3. CNP pacient string 13 caractere numerice
A.4. Nr. foaie de observație număr întreg
A.5. Data internării în secție data
A.6. Data externării în secție data
A.7. Diagnostic internare politraumatism
A.8. Diagnostic externare Text
A.9. Domiciliu pacient – Localitatea Text (Siruta)
A.10. Domiciliu pacient – Județ Text (Siruta)
A.11. Secția de proveniență Text
B. Evaluare – determinări de laborator Evidența nominală a pacienților cu accident vascular cerebral care au beneficiat de …., precum și prin …., pe bază de cod numeric personal
B.1. Neuroreabilitarea precoce în secțiile de neurologie da/nu

 + 
Anexa nr. 8
MACHETĂ
de raportare a execuției bugetare pentru AP-AVC-REAB
Acțiuni prioritare pentru neuroreabilitarea timpurie a pacienților cu accident vascular cerebral acut în secțiile de neurologieUnitatea care derulează AP-AVC-REAB*)/Direcția de sănătate publică**) ……………………..Raportare pentru***) ………………………………………….Execuția bugetarăSemnificația coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea:A– plăți efectuate în trimestrul de raportat (lei)B– plăți efectuate cumulat de la începutul anului (lei)

Nr. crt. Titlul bugetar Buget de stat Venituri proprii
Prevedere bugetară anuală (lei) Finanțare primită în trimestrul de raportat (lei) Finanțare primită de la începutul anului (lei) A B Prevedere bugetară anuală (lei) Finanțare primită în trimestrul de raportat (lei) Finanțare primită de la începutul anului (lei) A B
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
1 Total, din care:
1.1 Bunuri și servicii, din care:
1.1.1 Bunuri și servicii AAPL
1.1.2 Bunuri și servicii DSP
1.2 Transferuri

Răspundem de realitatea și exactitatea datelor raportate.
Managerul unității care derulează AP-AVC-REAB*),
…………………………
Directorul financiar-contabil al unității sanitare*),
…………………………
Coordonatorul local,
…………………………
Directorul executiv al direcției de sănătate publică**),
…………………………
Directorul executiv adjunct economic al direcției de sănătate publică**),
…………………………
*) Semnează raportările întocmite de unitatea sanitară pentru AP-AVC-REAB derulate la nivelul acesteia, pe care le transmit direcției de sănătate publică. Pentru unitățile sanitare aflate în subordinea Ministerului Sănătății, raportările vor fi transmise Serviciului medicină de urgență, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătății nr. 3.903/2023 privind aprobarea modului de administrare, finanțare și implementare a acțiunilor prioritare pentru neuroreabilitarea timpurie a pacienților cu accidente vasculare cerebrale acute în secțiile de neurologie.**) Semnează raportările centralizate la nivelul județului pe care le transmit Serviciului medicină de urgență, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătății nr. 3.903/2023 privind aprobarea modului de administrare, finanțare și implementare a acțiunilor prioritare pentru neuroreabilitarea timpurie a pacienților cu accidente vasculare cerebrale acute în secțiile de neurologie.***) Raportarea se întocmește trimestrial și anual.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x