ORDIN nr. 3.874/C din 16 iulie 2021

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL JUSTITIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 734 din 27 iulie 2021
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 2415 11/06/2018
ART. 1ABROGA PENORMA 11/06/2018 ART. 48
ART. 1ABROGA PENORMA 11/06/2018 ART. 80
ART. 1ABROGA PENORMA 11/06/2018 ART. 86
ART. 1ABROGA PENORMA 11/06/2018 ART. 93
ART. 1ABROGA PENORMA 11/06/2018 ART. 99
ART. 1MODIFICA PENORMA 11/06/2018 ART. 47
ART. 1MODIFICA PENORMA 11/06/2018 ART. 50
ART. 1MODIFICA PENORMA 11/06/2018 ART. 53
ART. 1MODIFICA PENORMA 11/06/2018 ART. 95
ART. 1MODIFICA PENORMA 11/06/2018 ART. 98
ART. 1MODIFICA PENORMA 11/06/2018 ART. 46
ART. 1MODIFICA PENORMA 11/06/2018 ART. 49
ART. 1MODIFICA PENORMA 11/06/2018 ART. 94
ART. 1ABROGA PENORMA 11/06/2018 ART. 56
ART. 1ABROGA PENORMA 11/06/2018 ART. 104
ART. 1MODIFICA PENORMA 11/06/2018 ART. 45
ART. 1ABROGA PENORMA 11/06/2018 ART. 58
ART. 1ABROGA PENORMA 11/06/2018 ART. 106
ART. 1ABROGA PENORMA 11/06/2018 CAP. 9
ART. 1MODIFICA PENORMA 11/06/2018 ART. 51
ART. 1MODIFICA PENORMA 11/06/2018 ART. 54
ART. 1MODIFICA PENORMA 11/06/2018 ART. 105
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 2415 11/06/2018
ActulREFERIRE LANORMA 11/06/2018
ActulREFERIRE LALEGE 153 28/06/2017
ActulREFERIRE LALEGE 153 28/06/2017 ART. 28
ActulREFERIRE LALEGE 153 28/06/2017 ART. 90
ActulREFERIRE LAHG 652 27/05/2009 ART. 13
ART. 1MODIFICA PEORDIN 2415 11/06/2018
ART. 1REFERIRE LAORDIN 2415 11/06/2018
ART. 1MODIFICA PENORMA 11/06/2018 ART. 46
ART. 1MODIFICA PENORMA 11/06/2018 ART. 49
ART. 1MODIFICA PENORMA 11/06/2018 ART. 94
ART. 1ABROGA PENORMA 11/06/2018 ART. 80
ART. 1ABROGA PENORMA 11/06/2018 ART. 86
ART. 1ABROGA PENORMA 11/06/2018 ART. 99
ART. 1MODIFICA PENORMA 11/06/2018 ART. 50
ART. 1MODIFICA PENORMA 11/06/2018 ART. 53
ART. 1MODIFICA PENORMA 11/06/2018 ART. 95
ART. 1MODIFICA PENORMA 11/06/2018 ART. 98
ART. 1REFERIRE LANORMA 11/06/2018
ART. 1ABROGA PENORMA 11/06/2018 ART. 48
ART. 1ABROGA PENORMA 11/06/2018 ART. 58
ART. 1ABROGA PENORMA 11/06/2018 ART. 93
ART. 1ABROGA PENORMA 11/06/2018 ART. 106
ART. 1ABROGA PENORMA 11/06/2018 CAP. 9
ART. 1MODIFICA PENORMA 11/06/2018 ART. 47
ART. 1MODIFICA PENORMA 11/06/2018 ART. 54
ART. 1MODIFICA PENORMA 11/06/2018 ART. 105
ART. 1ABROGA PENORMA 11/06/2018 ART. 56
ART. 1ABROGA PENORMA 11/06/2018 ART. 104
ART. 1MODIFICA PENORMA 11/06/2018 ART. 45
ART. 1MODIFICA PENORMA 11/06/2018 ART. 51
ART. 1REFERIRE LALEGE 153 28/06/2017
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul dispozițiilor art. 28 alin. (4) și art. 90 din cap. II al anexei nr. VI – Familia ocupațională de funcții bugetare „Apărare, ordine publică și securitate națională“ la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Justiției, cu modificările și completările ulterioare,ministrul justiției emite următorul ordin: + 
Articolul INormele metodologice de aplicare a Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice pentru personalul din sistemul administrației penitenciare, aprobate prin Ordinul ministrului justiției nr. 2.415/C/2018, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 556 din 3 iulie 2018, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează:1.Articolul 45 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 45(1)Titlul are o valabilitate de 5 ani și se acordă pe baza unui referat întocmit de șeful ierarhic nemijlocit personalului care îndeplinește condițiile și standardele de performanță pentru fiecare domeniu/clasă în parte.(2)Referatul prevăzut la alin. (1) conține în mod obligatoriu:a)numele, prenumele și gradul profesional;b)studiile în specialitatea domeniului;c)funcția ocupată, structura și domeniul în care își desfășoară activitatea, precum și vechimea în domeniul respectiv;d)calificativele corespunzătoare perioadei de vechime prevăzute la art. 49 alin. (1) lit. f);e)mențiuni dacă cel în cauză se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare aplicate, dacă are raportul de serviciu suspendat ori dacă este pus la dispoziție;f)descrierea modului de îndeplinire a sarcinilor de serviciu.(3)Referatul se încheie cu propunerea de acordare sau neacordare a titlului.
2.Articolul 46 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 46(1)Domeniile de activitate pentru care se acordă titlul de specialist de clasă sunt următoarele: siguranța deținerii și regim penitenciar, reintegrare socială, psihologia personalului, inspecție penitenciară, audit, medical, secretariat și relații cu publicul, resurse umane și formare profesională, juridic, prevenirea criminalității, informații clasificate, cooperare internațională și programe, securitate și sănătate în muncă, situații de urgență, economico-administrativ, tehnologia informației, implementare proiecte, protecția datelor cu caracter personal, inspecția muncii, controlul calității în construcții și urbanism, amenajarea teritoriului și autorizarea lucrărilor de construcții.(2)Pentru funcțiile de director general, director general adjunct și director de unitate penitenciară se instituie specialitatea management penitenciar, specialitate care constituie vechime pentru toate domeniile prevăzute la alin. (1).
3.Articolul 47 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 47(1)În sistemul administrației penitenciare titlul de specialist de clasă se acordă lunar, cu începere de la data de întâi a lunii următoare celei în care s-au împlinit condițiile de acordare, prin act administrativ, conform competențelor de gestiune a resurselor umane.(2)Structura de resurse umane informează șeful ierarhic nemijlocit cu privire la personalul din subordine care îndeplinește condițiile de acordare, cu cel puțin 15 zile calendaristice anterior îndeplinirii condițiilor de acordare.
4.Articolul 48 se abrogă.5.La articolul 49, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 49(1)Pentru obținerea titlului de specialist de clasă, polițiștii de penitenciare și personalul civil din sistemul administrației penitenciare trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele criterii, standarde de performanță și condiții:a)să desfășoare activități în domeniul în care se acordă titlul de specialist de clasă;b)să aibă studii în domeniul în care se acordă titlul de specialist de clasă; titlul se poate acorda și personalului care nu posedă studii specifice domeniului respectiv, dacă are cel puțin un an în plus față de vechimea minimă în domeniul clasei respective;c)să aibă o vechime minimă de 3 ani în domeniu, pentru clasa a 3-a;d)să aibă o vechime minimă de 5 ani în domeniu, pentru clasa a 2-a;e)să aibă o vechime minimă de 7 ani în domeniu, pentru clasa 1;f)calificativele corespunzătoare perioadei de vechime minimă în specialitate să fie cel puțin «Bun», iar ultimul calificativ acordat să fie cel puțin «Foarte bun»;g)să nu se afle sub efectul unei sancțiuni disciplinare;h)să nu fie pus la dispoziție;i)să nu aibă raporturile de serviciu suspendate.
6.Articolul 50 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 50(1)În interiorul termenului de valabilitate de 5 ani prevăzut la art. 45 alin. (1), titlul de specialist de clasă este menținut atât timp cât persoana îndeplinește criteriile, standardele și condițiile de acordare și nu se face o propunere de către șeful ierarhic nemijlocit de retragere a acestuia sau de retrogradare într-o clasă inferioară.(2)La împlinirea termenului de valabilitate de 5 ani a titlului de specialist de clasă, structura de resurse umane verifică îndeplinirea criteriilor, standardelor și condițiilor de acordare și emite actul administrativ de menținere a titlului, conform competențelor de gestiune a resurselor umane.
7.Articolul 51 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 51(1)Pentru personalul mutat/detașat/schimbat din funcții în cadrul aceluiași domeniu de activitate, vechimea acumulată se consideră continuitate în stagiu pentru obținerea/menținerea titlului de specialist de clasă.(2)Pentru personalul care este mutat/detașat/schimbat din funcție în alte domenii din cadrul Administrației Naționale a Penitenciarelor, vechimea acumulată în domeniile de activitate anterioare mutării/detașării/schimbării din funcție se consideră continuitate în stagiu pentru obținerea/menținerea titlului de specialist de clasă, în măsura în care unele atribuții îndeplinite, dovedite prin fișa postului și studiile necesare în specialitatea postului, sunt specifice domeniului în care aceștia și-au desfășurat activitatea anterior.
8.Articolul 53 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 53Perioada în care polițiștii de penitenciare și personalul civil s-au aflat în concediu pentru creșterea copilului se consideră vechime pentru obținerea/menținerea titlului de specialist de clasă, iar condiția privind calificativul este considerată îndeplinită.
9.La articolul 54, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2)La revenirea într-o funcție din domeniul pentru care s-a acordat titlul de specialist de clasă, în termenul de valabilitate de 5 ani a titlului, personalul redobândește titlul.10.Articolul 56 se abrogă.11.Secțiunea a III-a „Modalitatea de desfășurare a examenului. Evaluarea candidaților“, cuprinzând articolele 57-85, se abrogă.12.Secțiunea a IV-a „Comisii și atribuții“, cuprinzând articolele 86-92, se abrogă.13.Articolul 93 se abrogă.14.Articolul 94 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 94(1)Retrogradarea dintr-o clasă superioară într-una inferioară se face în mod gradual atunci când se constată că nu mai sunt îndeplinite condițiile și standardele în baza cărora a fost acordat titlul, în funcție de nivelul titlului deținut.(2)Retragerea titlului se face doar în situația specialistului clasa a 3-a, atunci când se constată că nu mai sunt îndeplinite condițiile și standardele în baza cărora a fost acordat, în funcție de nivelul titlului deținut.(3)Constatarea neîndeplinirii condițiilor și standardelor se face de către emitentul actului administrativ de acordare, dacă a fost sesizat despre aceasta de către structura de resurse umane.
15.Articolul 95 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 95Plata majorării salariului de funcție/salariului de bază cu 2,5%, 5%, respectiv 7,5%, corespunzător clasei a 3-a, clasei a 2-a sau clasei 1, încetează în următoarele cazuri:a)în toate situațiile în care nu se acordă salariului de funcție/salariul de bază;b)în situația punerii la dispoziție.
16.Articolul 98 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 98(1)În situația în care șeful ierarhic nemijlocit formulează o propunere de neacordare a titlului, structura de resurse umane din unitate transmite, în termen de 3 zile lucrătoare de la formularea propunerii, Direcției management resurse umane din Administrația Națională a Penitenciarelor referatul prin care se propune neacordarea titlului, însoțit de documentele care au stat la baza propunerii.(2)Pentru personalul din unitățile subordonate Administrației Naționale a Penitenciarelor referatul prin care se propune neacordarea titlului, însoțit de documentele care au stat la baza propunerii, se depune prin grija structurii de specialitate, în termen de 3 zile lucrătoare de la formularea propunerii, la Direcția management resurse umane.(3)Pentru a stabili dacă se menține sau nu propunerea de neacordare a titlului în cazul personalului prevăzut la alin. (2), prin act administrativ al directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor, se constituie o comisie formată din 3 ofițeri, cu aceeași clasă sau mai mare, cu următoarea componență:a)președinte – șeful structurii de specialitate din Administrația Națională a Penitenciarelor, în raport cu specialitatea pentru care s-a propus neacordarea titlului;b)membru – un specialist în raport cu specialitatea pentru care s-a propus neacordarea titlului;c)membru – un specialist din cadrul Direcției management resurse umane.(4)Pentru a stabili dacă se menține sau nu propunerea de neacordare a titlului pentru personalul din Administrația Națională a Penitenciarelor, directorul general al Administrației Naționale a Penitenciarelor numește prin act administrativ o comisie formată din 3 ofițeri, cu aceeași clasă sau mai mare, un membru fiind numit din cadrul Direcției management resurse umane.(5)Comisiile prevăzute la alin. (3) și (4) mențin sau pot modifica propunerea de neacordare a titlului, iar hotărârea comisiei se comunică persoanei competente să emită actul administrativ de acordare a titlului de specialist de clasă.(6)La solicitarea personalului, în cadrul lucrărilor comisiilor prevăzute la alin. (3) și (4) poate asista, în calitate de observator, un reprezentant al organizației sindicale din care personalul face parte.
17.Articolul 99 se abrogă.18.Articolul 104 se abrogă.19.Articolul 105 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 105Evidența personalului care deține titlul de specialist de clasă se ține de către structura de resurse umane din fiecare unitate penitenciară, pe domenii și clase.
20.Articolul 106 se abrogă.
 + 
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul justiției,
Stelian-Cristian Ion
București, 16 iulie 2021.Nr. 3.874/C.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x