ORDIN nr. 3.859 din 27 mai 2021

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 561 din 31 mai 2021
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 4433 29/08/2014
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 29/08/2014 ART. 10
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 29/08/2014 ART. 33
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 29/08/2014 ART. 37
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 29/08/2014 ART. 39
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 29/08/2014 ART. 43
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 29/08/2014 CAP. 4
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 29/08/2014 CAP. 5
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 369 29/03/2021 ART. 13
ActulREFERIRE LAORDIN 4267 18/05/2020
ActulREFERIRE LAHOTARARE 394 18/05/2020
ActulREFERIRE LALEGE 55 15/05/2020 ART. 42
ActulREFERIRE LAMASURI 18/05/2020
ActulREFERIRE LAMASURI 18/05/2020 ART. 1
ActulREFERIRE LAORDIN 4433 29/08/2014
ActulREFERIRE LAMETODOLOGIE 29/08/2014
ActulREFERIRE LALEGE 1 05/01/2011 ART. 77
ActulREFERIRE LALEGE 1 05/01/2011 ART. 94
ART. 1MODIFICA PEORDIN 4433 29/08/2014
ART. 1REFERIRE LAORDIN 4433 29/08/2014
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 29/08/2014 ART. 33
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 29/08/2014 ART. 43
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 29/08/2014 ART. 37
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 29/08/2014 CAP. 4
ART. 1REFERIRE LAMETODOLOGIE 29/08/2014
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 29/08/2014 ART. 10
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 29/08/2014 ART. 39
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 29/08/2014 CAP. 5
ART. 2REFERIRE LAORDIN 4433 29/08/2014
ART. 2REFERIRE LAMETODOLOGIE 29/08/2014
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere:– prevederile art. 77 alin. (6)-(8) și ale art. 94 alin. (2) lit. e) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare;– prevederile art. 42 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare;– prevederile art. 1 pct. 6 lit. p) din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea stării de alertă și măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare;– prevederile Ordinului ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 4.267/841/2020 pentru stabilirea unor măsuri de prevenire și combatere a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2 în unitățile/instituțiile de învățământ, instituțiile publice și toate structurile aflate în subordonarea sau coordonarea Ministerului Educației și Cercetării;– Referatul de aprobare nr. 3.052 din 14.05.2021,în temeiul prevederilor art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, cu modificările ulterioare,ministrul educației emite prezentul ordin. + 
Articolul IMetodologia de organizare și desfășurare a examenului de certificare a calificării absolvenților învățământului liceal, filiera vocațională, aprobată prin Ordinul ministrului educației naționale nr. 4.433/2014, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 683 din 18 septembrie 2014, cu modificările și completările ulterioare, se completează după cum urmează:1.La articolul 10, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:(4)Pentru sesiunea de examen 2021, graficul de acțiuni privind organizarea și desfășurarea examenului de certificare a calificării absolvenților învățământului liceal, filiera vocațională, prevăzut la alin. (1) lit. a) se întocmește și se afișează cu cel puțin două zile înainte de începerea examenului.2.După articolul 23^1 se introduce un nou articol, articolul 23^2, cu următorul cuprins: + 
Articolul 23^2Prin derogare de la prevederile art. 23, pentru sesiunea 2021 a examenului de certificare a calificării absolvenților învățământului liceal, filiera vocațională, structura probelor de examen constă în:a)La liceele de artă, specializările: arte plastice, arte decorative, arhitectură, arte ambientale, design, restaurare-conservare bunuri culturale:(i)susținerea proiectului/lucrării de specialitate, transmisă pe suport electronic, în formatul stabilit de comisia de organizare;(ii)proba practică în specializarea certificată.b)La liceele de artă, specializarea muzică, structura probelor de examen constă în:(i)instrumente:– susținerea proiectului/lucrării de specialitate, transmisă pe suport electronic, în formatul stabilit de comisia de organizare;– proba practică în specializarea certificată;(ii)artă vocală interpretativă:– susținerea proiectului/lucrării de specialitate, transmisă pe suport electronic, în formatul stabilit de comisia de organizare;– proba practică în specializarea certificată;(iii)muzică vocală de jazz și muzică ușoară:– susținerea proiectului/lucrării de specialitate, transmisă pe suport electronic, în formatul stabilit de comisia de organizare;– proba practică în specializarea certificată;(iv)muzică tradițională românească:– susținerea proiectului/lucrării de specialitate, transmisă pe suport electronic, în formatul stabilit de comisia de organizare;– proba practică în specializarea certificată;(v)teorie-solfegiu-dicteu:– susținerea proiectului/lucrării de specialitate, transmisă pe suport electronic, în formatul stabilit de comisia de organizare;– proba practică în specializarea certificată.c)La liceele de artă, specializarea coregrafie, structura probelor de examen constă în:(i)susținerea proiectului/lucrării de specialitate, transmisă pe suport electronic, în formatul stabilit de comisia de organizare;(ii)proba practică în specializarea certificată.d)La liceele de artă, specializarea arta actorului, structura probelor de examen constă în:(i)susținerea proiectului/lucrării de specialitate, transmisă pe suport electronic, în formatul stabilit de comisia de organizare;(ii)proba practică în specializarea certificată.e)La seminarele/liceele teologice ortodoxe, specializarea pastorală, structura probelor de examen constă în:(i)susținerea online a proiectului/lucrării de specialitate din dogmatică și din studiul biblic al Vechiului și Noului Testament;(ii)proba practică de specialitate din tipic și liturgică, muzică bisericească, catehetică și omiletică.f)La seminarele/liceele teologice ortodoxe, specializarea patrimoniu cultural, structura probelor de examen constă în:(i)susținerea online a proiectului/lucrării de specialitate din dogmatică și din studiul biblic al Vechiului și Noului Testament;(ii)proba practică de specialitate realizată în timpul anului școlar.g)La liceele teologice penticostale, structura probelor de examen constă în:(i)susținerea online a proiectului/lucrării de specialitate din doctrine biblice, clasa a XI-a și clasa a XII-a;(ii)proba practică de specialitate la disciplina pneumatologie.h)La seminarele/liceele/colegiile teologice ortodoxe, romano-catolice și greco-catolice, specializarea ghid turism religios, structura probelor de examen constă în:(i)susținerea online a proiectului/lucrării de specialitate;(ii)proba practică de specialitate.i)La liceele pedagogice, specializarea învățător-educatoare, structura probelor de examen constă în:(i)prezentarea strategiei didactice a lecției/lecțiilor demonstrative – proiecte de activitate didactică și o scurtă analiză a resurselor didactice utilizate, elaborate și transmise, prin intermediul poștei electronice, comisiei de la nivelul unității de învățământ;(ii)proba practică – activitate didactică – susținerea a două lecții demonstrative – una în învățământul preșcolar și cealaltă în învățământul primar, în conformitate cu programa de practică pedagogică specifică specializării și cu planurile de învățământ pentru cele două niveluri.j)La liceele pedagogice, specializarea educator-puericultor, structura probelor de examen constă în:(i)prezentarea strategiei didactice a lecției demonstrative – proiect de activitate didactică și o scurtă analiză a resurselor didactice utilizate, elaborate și transmise, prin intermediul poștei electronice, comisiei de la nivelul unității de învățământ;(ii)proba practică – activitate didactică – susținerea unei activități finale în învățământul antepreșcolar, conform programei de practică pedagogică specifică specializării și curriculumului pentru educație timpurie.k)La liceele pedagogice, specializările instructor de educație extrașcolară și mediator școlar, structura probelor de examen constă în:(i)prezentarea proiectului/lucrării de specialitate elaborate și transmise, prin intermediul poștei electronice, comisiei de la nivelul unității de învățământ;(ii)proba practică – prezentarea complexă (proiectare, organizare, desfășurare) a unei activități educative de timp liber/a unui caz supus medierii, pe o temă la alegere.l)La liceele pedagogice, specializările bibliotecar- documentarist și pedagog școlar, structura probelor de examen constă în:(i)prezentarea proiectului/lucrării de specialitate elaborate și transmise, prin intermediul poștei electronice, comisiei de la nivelul unității de învățământ;(ii)proba practică – prezentarea complexă (organizare și desfășurare) a unei activități de bibliotecă-inventariere, clasificare, îndrumare metodico- științifică/a unei activități educative, pe o temă la alegere.m)La liceele/clasele cu program sportiv, structura probelor de examen constă în:(i)susținerea online a proiectului/lucrării de specialitate din pregătirea sportivă teoretică;(ii)proba practică de specialitate.
3.La articolul 33, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:(4)Prin derogare de la prevederile alin. (1), pentru sesiunea 2021 a examenului de certificare a calificării absolvenților învățământului liceal, filiera vocațională, probele de examen vor fi planificate în perioada 7-11 iunie 2021.4.După articolul 34^2 se introduc două noi articole, articolele 34^3 și 34^4, cu următorul cuprins: + 
Articolul 34^3Pentru sesiunea 2021 a examenului de certificare a calificării absolvenților învățământului liceal, filiera vocațională, la profilurile la care candidații nu trebuie să susțină proiectele/lucrările de specialitate sau transmit susținerea proiectelor/lucrărilor de specialitate pe suport electronic, comisia de examinare din unitatea de învățământ evaluează numai proiectele/lucrările de specialitate care au obținut calificativul admis, confirmat prin referatul de evaluare elaborat de profesorul coordonator al proiectului/lucrării de specialitate. + 
Articolul 34^4Pentru sesiunea 2021 a examenului de certificare a calificării absolvenților învățământului liceal, filiera vocațională, la seminariile/liceele teologice și la liceele/clasele cu program sportiv se susțin online numai proiectele/lucrările de specialitate care au obținut calificativul admis, confirmat prin referatul de evaluare elaborat de profesorul coordonator al proiectului/lucrării de specialitate. Candidații intră online în examen în ordinea și la ora stabilită de comisie. Președintele, vicepreședintele și membrii comisiei/subcomisiei de examinare verifică online identitatea fiecărui candidat.
5.La articolul 37, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:(5)Prin derogare de la prevederile alin. (2), pentru sesiunea 2021 a examenului de certificare a calificării absolvenților învățământului liceal, filiera vocațională, în cazul susținerii online a proiectului/lucrării de specialitate, membrii comisiei/ subcomisiei de examinare, cu drept de notare, pot adresa candidatului întrebări asupra conținutului, rezultatelor obținute etc., fără a depăși un timp maxim de 15 minute pentru fiecare candidat (prezentare și răspuns la întrebări).6.La articolul 39, după alineatul (8) se introduce un nou alineat, alineatul (9), cu următorul cuprins:(9)Pentru sesiunea 2021 a examenului de certificare a calificării absolvenților învățământului liceal, filiera vocațională, la profilul pedagogic, proba practică se poate realiza și prin intermediul tehnologiei și internetului ca: lecție, activitate didactică, activitate de timp liber/de mediere etc. Calendarul de organizare și desfășurare a probei cuprinde:a)programarea pe zile și ore a candidaților, în ordine alfabetică, pe clase (grupe) și specializări;b)unitatea de învățământ/clasa, cadrul didactic metodist și disciplina la care se susține/echivalează lecția/activitatea educativă.7.După articolul 40^1 se introduce un nou articol, articolul 40^2, cu următorul cuprins: + 
Articolul 40^2Pentru sesiunea 2021 a examenului de certificare a calificării absolvenților învățământului liceal, filiera vocațională, proba practică se echivalează după cum urmează:a)la profilul artistic, specializări în arte plastice, arte decorative, arhitectură, arte ambientale, design, restaurare-conservare bunuri culturale, muzică, arta actorului, proba practică se echivalează cu media generală la disciplina principală de specialitate din clasa a XII-a. Pentru specializarea restaurare-conservare bunuri culturale, disciplina principală de specialitate este disciplina Atelier de specialitate (teorie și tehnici de conservare-restaurare);b)la profilul artistic, specializarea coregrafie, proba practică se echivalează cu media aritmetică, calculată cu două zecimale, fără rotunjire, a mediilor obținute în clasa a XII-a la disciplinele Dans clasic sau Dans contemporan, în funcție de specializare, și Repertoriu individual;c)la seminarele/liceele teologice ortodoxe, specializarea pastorală, proba practică se echivalează cu media aritmetică, calculată cu două zecimale, fără rotunjire, a mediilor obținute la disciplinele tipic și liturgică (clasa a XII-a), muzică bisericească (clasa a XII-a), catehetică și omiletică (clasa a XI-a), catehetică și omiletică (clasa a XII-a);d)la seminarele/liceele teologice ortodoxe, specializarea patrimoniu cultural, proba practică va consta din prezentarea online a unei lucrări practice în specialitate (patrimoniu cultural), realizată în acest scop, în timpul anului școlar;e)la liceele teologice penticostale, proba practică se echivalează cu media generală la disciplina pneumatologie, clasa a XII-a;f)la seminarele/liceele/colegiile teologice ortodoxe, romano-catolice și greco-catolice, specializarea ghid turism religios, proba practică se echivalează cu media aritmetică, calculată cu două zecimale, fără rotunjire, a mediilor obținute la disciplina practica de specialitate, clasa a XI-a, și la disciplina practică de specialitate, clasa a XII-a;g)la liceele/clasele cu program sportiv, proba practică de specialitate se echivalează cu media generală la disciplina Pregătire sportivă practică, clasa a XII-a.
8.La articolul 43, după alineatul (6) se introduc două noi alineate, alineatele (7) și (8), cu următorul cuprins:(7)Pentru sesiunea 2021 a examenului de certificare a calificării absolvenților învățământului liceal, filiera vocațională, la profilul artistic, specializări în arte plastice, arte decorative, arhitectură, arte ambientale, design, restaurare-conservare bunuri culturale, muzică, coregrafie, arta actorului, se consideră «neprezentat» un elev care nu a predat/transmis profesorului coordonator/unității de învățământ proiectul/lucrarea de specialitate pe suport electronic, în formatul stabilit de comisia de organizare, până la data stabilită de unitatea de învățământ.(8)Pentru sesiunea 2021 a examenului de certificare a calificării absolvenților învățământului liceal, filiera vocațională, la seminarele/liceele teologice și la liceele/clasele cu program sportiv se consideră «neprezentat» un elev care a absentat de la susținerea online a proiectului/lucrării de specialitate.
 + 
Articolul IIPentru sesiunea 2021 a examenului de certificare a calificării absolvenților învățământului liceal, filiera vocațională, se suspendă aplicarea prevederilor art. 7 alin. (5) lit. j), art. 10 alin. (1) lit. f), art. 18 alin. (4), art. 22 alin. (2), art. 32, art. 33 alin. (2), art. 36, art. 37 alin. (1), art. 39 alin. (2)-(7), art. 40 alin. (2), art. 43 alin. (3), art. 44 din Metodologia de organizare și desfășurare a examenului de certificare a calificării absolvenților învățământului liceal, filiera vocațională, aprobată prin Ordinul ministrului educației naționale nr. 4.433/2014, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu completările aduse prin prezentul ordin. + 
Articolul IIIDirecția generală învățământ preuniversitar, Direcția generală minorități și relația cu Parlamentul, Direcția generală infrastructură, inspectoratele școlare județene/al municipiului București și unitățile de învățământ care organizează examen de certificare a calificării absolvenților învățământului liceal, filiera vocațională, duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + 
Articolul IVPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul educației,
Gigel Paraschiv,
secretar de stat
București, 27 mai 2021.Nr. 3.859.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x