Având în vedere dispozițiile art. 92 și art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare,președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin: +
Articolul 1Se aprobă Procedura privind declararea ca inactivi a contribuabililor/plătitorilor, potrivit art. 92 alin. (1) din Codul de procedură fiscală, prevăzută în anexa nr. 1. +
Articolul 2Se aprobă Procedura de reactivare a contribuabililor/plătitorilor declarați inactivi, prevăzută în anexa nr. 2. +
Articolul 3Se aprobă Procedura de îndreptare a erorilor materiale, prevăzută în anexa nr. 3. +
Articolul 4Se aprobă Procedura de scoatere din evidența contribuabililor/plătitorilor declarați inactivi a contribuabililor/plătitorilor radiați, prevăzută în anexa nr. 4. +
Articolul 5Se aprobă modelul și conținutul următoarelor formulare:a)Decizie de declarare în inactivitate, cod 14.13.26.90, prevăzută în anexa nr. 5a); … b)Decizie de reactivare, cod 14.13.26.91, prevăzută în anexa nr. 5b); … c)Decizie de îndreptare a erorii materiale, cod 14.13.26.92, prevăzută în anexa nr. 5c); … d)Decizie de respingere a cererii de reactivare/îndreptare a erorii materiale, cod 14.13.26.93, prevăzută în anexa nr. 5d); … e)Notificare privind îndeplinirea condițiilor pentru declararea ca inactiv potrivit prevederilor art. 92 alin. (1) lit. a) și lit. f)/g) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, cod 14.13.07.99/1, prevăzută în anexa nr. 5e); … f)Notificare privind neconcordanțe între documentele furnizate și evidența fiscală, cod 14.13.07.99/2, prevăzută în anexa nr. 5f); … g)Aviz privind propunerea de declarare în inactivitate potrivit art. 92 alin. (1) lit. b) sau c) din Codul de procedură fiscală/de reactivare/de îndreptare a erorii materiale, pentru organele de inspecție fiscală, cod 14.13.26.99/a, prevăzută în anexa nr. 5g); … h)Aviz privind propunerea de declarare în inactivitate potrivit art. 92 alin. (1) lit. b) sau c) din Codul de procedură fiscală/de reactivare/de îndreptare a erorii materiale, pentru Direcția generală antifraudă fiscală, cod 14.13.07.99/d.i., prevăzută în anexa nr. 5h); … i)Înștiințare privind constatarea situațiilor prevăzute la art. 92 alin. (1) lit. d)-g) din Codul de procedură fiscală, de către organele de inspecție fiscală, cod 14.13.07.05, prevăzută în anexa nr. 5i). … j)Aviz privind propunerea de declarare în inactivitate potrivit art. 92 alin. (1) lit. c) din Codul de procedură fiscală/de reactivare/de îndreptare a erorii materiale, pentru organele cu atribuții de executare silită cod M.F.P. 14.13.07.99/ex.s, prevăzută în anexa nr. 5j).(la 27-11-2017,
Articolul 5 a fost completat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 3.289 din 16 noiembrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 929 din 27 noiembrie 2017
)
… +
Articolul 6Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare și de păstrare a formularelor menționate la art. 5 sunt prevăzute în anexa nr. 6. +
Articolul 7(1)Pe perioada cât contribuabilii/plătitorii sunt declarați inactivi, le sunt aplicabile procedurile de administrare referitoare la declararea, stabilirea, verificarea și colectarea impozitelor, taxelor, contribuțiilor și a altor sume datorate bugetului general consolidat.(2)Prin excepție de la prevederile alin. (1), contribuabilii/plătitorii declarați inactivi nu vor fi supuși procedurilor curente de notificare și de impunere din oficiu pentru nedepunerea declarațiilor. +
Articolul 7^1(1)Sediile secundare înregistrate fiscal ale contribuabililor declarați inactivi sunt considerate inactive pe perioada în care contribuabilii care le-au înființat rămân inactivi.(2)Sediile secundare înregistrate fiscal ale contribuabililor reactivați sunt considerate active, începând cu data reactivării contribuabililor care le-au înființat.(la 27-11-2017,
Actul a fost completat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 3.289 din 16 noiembrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 929 din 27 noiembrie 2017
)
+
Articolul 8(1)Contribuabililor/plătitorilor declarați inactivi li se anulează, din oficiu, înregistrarea în scopuri de TVA, începând cu data comunicării deciziei de declarare în inactivitate.(2)Persoanele impozabile cărora li s-a anulat înregistrarea în scopuri de TVA datorită declarării inactivității fiscale, la reactivare vor solicita înregistrarea în scopuri de TVA, la organul fiscal competent. Înregistrarea în scopuri de TVA se consideră valabilă începând cu data comunicării Deciziei de înregistrare în scopuri de TVA. +
Articolul 9Înscrierea și scoaterea inactivității fiscale în/din evidența cazierului fiscal al contribuabilului/plătitorului și al reprezentanților legali ai acestuia se fac potrivit prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal, aprobată cu modificări prin Legea nr. 327/2015. +
Articolul 10(1)Registrul contribuabililor/plătitorilor inactivi/reactivați se organizează la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, potrivit procedurii prevăzute în anexa nr. 7.(2)Registrul contribuabililor/plătitorilor inactivi/reactivați este public și se afișează pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, www.anaf.ro, la secțiunea "Informații publice". +
Articolul 11Competența pentru declararea stării de inactivitate fiscală, reactivare și îndreptarea erorilor, conform art. 92 din Codul de procedură fiscală, revine direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice sau Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, după caz, la propunerea compartimentelor cu atribuții în domeniul gestionării registrului contribuabililor și declarații fiscale din cadrul organelor fiscale centrale în a căror evidență fiscală sunt înregistrați contribuabilii/plătitorii, a organelor cu atribuții de executare silită, a organelor de inspecție fiscală, precum și a Direcției generale antifraudă fiscală, după caz.(la 27-11-2017,
Articolul 11 a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 3.289 din 16 noiembrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 929 din 27 noiembrie 2017
)
+
Articolul 12(1)Procedurile prevăzute în anexa nr. 1 cap. I, III și IV, anexa nr. 2 cap. I, și IV, anexa nr. 3 cap. I, IV și V, precum și în anexa nr. 4 se aplică de către compartimentele cu atribuții în domeniul gestionării registrului contribuabililor din cadrul organelor fiscale centrale în a căror evidență fiscală sunt înregistrați contribuabilii/plătitorii, denumite în continuare compartimente de specialitate.(2)Procedurile prevăzute în anexa nr. 1 cap. II secțiunile A, B, C și D, anexa nr. 2 cap. II și Anexa nr. 3 cap. II se aplică de către organele cu atribuții de inspecție fiscală din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, respectiv de structurile de inspecție fiscală din cadrul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice și unităților subordonate, după caz, numai pentru activitățile desfășurate de acestea, conform competențelor.(3)Procedurile prevăzute în anexa nr. 1 cap. II, secțiunile E și F, anexa nr. 2 cap. III și în anexa nr. 3 cap. III se aplică de către Direcția generală antifraudă fiscală, numai pentru activitățile desfășurate de aceasta, conform competențelor.(4)Procedurile prevăzute în anexa nr. 1 cap. II, secțiunea G, anexa nr. 2 cap. IV și în anexa nr. 3 cap. IV se aplică de către organele cu atribuții de executare silită, numai pentru activitățile desfășurate de acestea, conform competențelor.(la 27-11-2017,
Articolul 12 a fost completat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 3.289 din 16 noiembrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 929 din 27 noiembrie 2017
)
+
Articolul 13Contestațiile împotriva actelor administrative fiscale emise potrivit prezentului ordin se soluționează potrivit prevederilor legale în vigoare de organul fiscal emitent, pe baza documentației și a motivației formulate de organul fiscal, de organul cu atribuții de executare silită, de organul de inspecție fiscală sau de Direcția generală antifraudă fiscală, care a formulat propunerea în baza căreia a fost emis respectivul act administrativ fiscal.(la 27-11-2017,
Articolul 13 a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 3.289 din 16 noiembrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 929 din 27 noiembrie 2017
)
+
Articolul 14Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentul ordin. +
Articolul 15Referirile la Codul de procedură fiscală din cuprinsul prezentului ordin reprezintă trimiteri la Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare. +
Articolul 16Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. +
Articolul 17La data publicării prezentului ordin se abrogă Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.847/2014 pentru aprobarea procedurilor de aplicare a art. 78^1 din Codul de procedură fiscală, precum și pentru aprobarea modelului și conținutului unor formulare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 535 din 18 iulie 2014, cu modificările și completările ulterioare. +
Articolul 18Contribuabilii declarați inactivi potrivit procedurii aplicabile înainte de intrarea în vigoare a prezentului ordin își păstrează această calitate, până la îndeplinirea condițiilor de reactivare prevăzute de lege. +
Articolul 19Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcția generală coordonare inspecție fiscală, Direcția generală antifraudă fiscală, Direcția generală de tehnologia informației, direcțiile generale regionale ale finanțelor publice, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, precum și unitățile fiscale subordonate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală,
Gelu-Ștefan DiaconuBucurești, 30 decembrie 2015.Nr. 3.846. +
Anexa nr. 1PROCEDURAprivind declararea ca inactivi a contribuabililor/plătitorilor, potrivit art. 92 alin. (1) din Codul de procedură fiscală(la 27-11-2017,
Anexa nr. 1 a fost modificată de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 3.289 din 16 noiembrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 929 din 27 noiembrie 2017
)
+
Anexa nr. 2PROCEDURAde reactivare a contribuabililor/plătitorilor declarați inactivi(la 27-11-2017,
Anexa nr. 2 a fost modificată de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 3.289 din 16 noiembrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 929 din 27 noiembrie 2017
)
+
Anexa nr. 3PROCEDURAde îndreptare a erorilor materiale (la 27-11-2017,
Anexa nr. 3 a fost modificată de Punctul 8, Articolul I din ORDINUL nr. 3.289 din 16 noiembrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 929 din 27 noiembrie 2017
)
+
Anexa nr. 4PROCEDURAde scoatere din evidență contribuabililor/plătitorilor declarați inactivi a contribuabililor/plătitorilor radiați +
Anexa nr. 5a)*Font 8* ┌───────────┐ MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE Adresa: │ Sigla │ Agenția Națională de Administrare Fiscală │D.G.R.F.P./│ Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice ………. Tel.: │D.G.A.M.C. │ Direcția generală de administrare a marilor contribuabili Fax: └───────────┘ Nr. ……../………. E-mail:
DECIZIE DE DECLARARE ÎN INACTIVITATECătre: Denumirea ……………………………………….Domiciliul fiscal: localitatea ……., str. …… nr. …., bl. ….,ap. …, et. …, județul/sectorul ……..Cod de identificare fiscală ……..Având în vedere dispozițiile art. 92 alin. (1) lit. a)-g) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare (Codul de procedură fiscală), vă aducem la cunoștință că, începând cu data comunicării prezentei decizii, sunteți declarat inactiv.Motivația declarării în inactivitate fiscală …………………….…………………………………………………………….În termen de 5 zile de la data comunicării prezentei decizii, veți fi înscris în Registrul contribuabililor inactivi/reactivați, afișat pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, www.anaf.ro, la secțiunea Informații publice. Prezenta decizie produce efecte față de terți din ziua următoare datei înscrierii în Registrul contribuabililor/plătitorilor inactivi/reactivați, conform art. 92 alin. (13) din Codul de procedură fiscală.Menționăm că, începând cu data declarării în inactivitate fiscală, sunt aplicabile prevederile art. 11 alin. (6) și (7) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, după caz.De asemenea, potrivit art. 4 alin. (5) din Ordonanța Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal, aprobată cu modificări prin Legea nr. 327/2015, inactivitatea fiscală se înscrie atât în cazierul fiscal al contribuabilului declarat inactiv, cât și al reprezentanților legali sau reprezentanților desemnați ai acestuia, cu excepția inactivității fiscale declarate ca urmare a înscrierii inactivității temporare la registrul comerțului, prevăzută în Codul de procedură fiscală.Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație la organul fiscal emitent, în termen de 45 de zile de la data comunicării, în conformitate cu dispozițiile art. 270 alin. (1) și art. 272 alin. (6) din Codul de procedură fiscală.Director generalNumele și prenumele ………..Semnătura și ștampila unității ………. Cod 14.13.26.90 ┌────────────────────┐ │ www.anaf.ro │ └────────────────────┘ +
Anexa nr. 5b)*Font 8* ┌───────────┐ MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE Adresa: │ Sigla │ Agenția Națională de Administrare Fiscală │D.G.R.F.P./│ Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice ………. Tel.: │D.G.A.M.C. │ Direcția generală de administrare a marilor contribuabili Fax: └───────────┘ Nr. ……../…….. E-mail:
DECIZIE DE REACTIVARECătre: Denumirea …………………………………………..Domiciliul fiscal: localitatea ……, str. …… nr. …., bl. …..,ap. ……, et. ……, județul/sectorul …………….Cod de identificare fiscală ………………Având în vedere dispozițiile art. 92 alin. (5)-(8) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare (Codul de procedură fiscală), vă aducem la cunoștință că, începând cu data comunicării prezentei decizii, sunteți reactivat.În termen de 5 zile de la data comunicării prezentei decizii, veți fi înscris în Registrul contribuabililor inactivi/reactivați, afișat pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, www.anaf.ro, la secțiunea Informații publice. Prezenta decizie produce efecte față de terți din ziua următoare datei înscrierii în Registrul contribuabililor inactivi/reactivați, conform art. 92 alin. (13) din Codul de procedură fiscală.În situația în care, înaintea declarării inactivității fiscale, aveați calitatea de persoană impozabilă înregistrată în scopuri de TVA, după reactivare veți solicita înregistrarea în scopuri de TVA, potrivit art. 316 alin. (12) lit. a) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare. Înregistrarea în scopuri de TVA se consideră valabilă începând cu data comunicării Deciziei de înregistrare în scopuri de TVA.Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație la organul fiscal emitent, în termen de 45 de zile de la data comunicării, în conformitate cu dispozițiile art. 270 alin. (1) și art. 272 alin. (6) din Codul de procedură fiscală.Director generalNumele și prenumele ………………………….Semnătura și ștampila unității ……………… Cod 14.13.26.91 ┌────────────────────┐ │ www.anaf.ro │ └────────────────────┘ +
Anexa nr. 5c)*Font 8* ┌───────────┐ MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE Adresa: │ Sigla │ Agenția Națională de Administrare Fiscală │D.G.R.F.P./│ Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice ………. Tel.: │D.G.A.M.C. │ Direcția generală de administrare a marilor contribuabili Fax: └───────────┘ Nr. ……../…….. E-mail:
DECIZIE DE ÎNDREPTARE A ERORII MATERIALECătre: Denumirea ……………………………………………….Domiciliu fiscal: localitatea ……, str. …… nr. ….,bl. ……, ap. …. et. …., județul/sectorul …….Cod de identificare fiscală …………..Având în vedere dispozițiile art. 92 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare (Codul de procedură fiscală), întrucât s-a constatat că ați fost declarat inactiv/reactivat din eroare, vă comunicăm anularea Deciziei de declarare în inactivitate/Deciziei de reactivare nr. …… din data de ……/a poziției nr. …. din Lista contribuabililor declarați inactivi/reactivați, aprobată prin Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. …… din data de ……, cu efect pentru viitor și pentru trecut.Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație la organul fiscal emitent, în termen de 45 de zile de la data comunicării, în conformitate cu dispozițiile art. 270 alin. (1) și art. 272 alin. (6) din Codul de procedură fiscală.Director generalNumele și prenumele ………………..Semnătura și ștampila unității ……… Cod 14.13.26.92 ┌────────────────────┐ │ www.anaf.ro │ └────────────────────┘ +
Anexa nr. 5d)*Font 8* ┌───────────┐ MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE Adresa: │ Sigla │ Agenția Națională de Administrare Fiscală │D.G.R.F.P./│ Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice ………. Tel.: │D.G.A.M.C. │ Direcția generală de administrare a marilor contribuabili Fax: └───────────┘ Nr. ……../………. E-mail:
DECIZIE DE RESPINGERE
a cererii de reactivare/îndreptare a erorii materialeCătre: Denumirea ……………………………………………Domiciliu fiscal: localitatea ……., str. …… nr. ……,bl. …., ap. …., et. …… județul/sectorul ………Cod de identificare fiscală …………..Ca urmare a Cererii de reactivare/îndreptare a erorii materiale nr. ….. din data de ……. și având în vedere dispozițiile art. 92 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare (Codul de procedură fiscală), precum și prevederile Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.846/2015 pentru aprobarea procedurilor de aplicare a art. 92 din Codul de procedură fiscală, precum și pentru aprobarea modelului și conținutului unor formulare, prin prezenta decizie vă comunicăm că cererea dumneavoastră a fost respinsă.Motivația respingerii cererii de reactivare/îndreptare a erorii materiale………………………………………………………….………………………………………………………….………………………………………………………….………………………………………………………….………………………………………………………….Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație la organul fiscal emitent, în termen de 45 de zile de la data comunicării, în conformitate cu dispozițiile art. 270 alin. (1) și art. 272 alin. (6) din Codul de procedură fiscală.Director generalNumele și prenumele ……………….Semnătura și ștampila unității …….. Cod 14.13.26.93 ┌────────────────────┐ │ www.anaf.ro │ └────────────────────┘ +
Anexa nr. 5e)
NOTIFICARE
privind îndeplinirea condițiilor pentru declararea ca inactiv,
potrivit prevederilor art. 92 alin. (1) lit. a) și lit. f)/g) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală,
cu modificările și completările ulterioareÎn conformitate cu prevederile art. 92 alin. (1) lit. a) și lit. f)/g) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare (Codul de procedură fiscală), vă comunicăm că sunteți inclus în lista contribuabililor care îndeplinesc condițiile pentru a fi declarați inactivi.□ Pentru a nu fi declarat inactiv, potrivit prevederilor art. 92 alin. (1) lit. a) din Codul de procedură fiscală, aveți obligația îndeplinirii cel puțin a unei obligații declarative înscrise în vectorul fiscal, din perioada de referință, în termen de 15 zile de la data primirii prezentei notificări.□ Pentru a nu fi declarat inactiv, potrivit prevederilor art. 92 alin. (1) lit. f)/g) din Codul de procedură fiscală, aveți obligația clarificării situației în care vă aflați, în termen de 30 de zile de la data primirii prezentei notificări.Totodată, vă comunicăm că, în termen de 15 zile/30 de zile de la data primirii prezentei notificări, după caz, aveți posibilitatea de a vă exprima punctul de vedere cu privire la faptele și împrejurările care au condus la situația pentru care ați fost notificat, potrivit prevederilor art. 9 din Codul de procedură fiscală.De asemenea, vă comunicăm că, potrivit art. 4 alin. (5) din Ordonanța Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal, aprobată cu modificări prin Legea nr. 327/2015, cu modificările ulterioare, inactivitatea fiscală se înscrie atât în cazierul fiscal al contribuabilului declarat inactiv, cât și în cel al reprezentanților legali sau reprezentanților desemnați ai acestuia. Pentru informații suplimentare în legătură cu această notificare, persoana care poate fi contactată este doamna/domnul ……………………………, la sediul nostru sau la numărul de telefon ……………………., între orele …………………………. .În speranța că veți da curs solicitării noastre, vă mulțumim.Conducătorul unității fiscale/Șef administrație adjunct colectare/Director general adjunct Numele și prenumele ……………………….Semnătura și ștampila unității ……………cod 14.13.07.99/1www.anaf.ro(la 27-11-2017,
Anexa nr. 5e) a fost modificată de Punctul 9, Articolul I din ORDINUL nr. 3.289 din 16 noiembrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 929 din 27 noiembrie 2017
)
+
Anexa nr. 5f)
NOTIFICARE
privind neconcordanțe între documentele furnizate și evidența fiscalăCătre: Denumirea ………………………………………………………………………………………….Domiciliul fiscal: localitatea …………………………, str. …………………………….. nr. ……….., bl. ……..,ap. ……, et. …….., județul/sectorul …………………………Cod de identificare fiscală …………………………………..Din analiza cererii dumneavoastră de eliminare din Registrul contribuabililor inactivi/reactivați, ca urmare a unei erori, a rezultat că există neconcordanțe între datele furnizate de dumneavoastră în cerere și evidențele fiscale, privind depunerea formularelor: [] 100 „Declarație privind obligațiile de plată la bugetul de stat“[] 112 „Declarație privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate“[] 101 „Declarație privind impozitul pe profit“[] 300 „Decont de taxă pe valoarea adăugată“[] 301 „Decont special de taxă pe valoarea adăugată“[] 390 VIES „Declarație recapitulativă privind livrările/achizițiile/prestările intracomunitare de bunuri“[] 394 „Declarație informativă privind livrările/prestările și achizițiile efectuate pe teritoriul național“,precum și/sau plata următoarelor obligații fiscale: ……………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………….Având în vedere prevederile art. 9 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, vă rugăm ca, în termen de 15 zile de la data primirii prezentei notificări, să vă prezentați la sediul nostru, în vederea clarificării acestei situații. Pentru informații suplimentare în legătură cu această notificare, persoana care poate fi contactată este doamna/domnul …………………………………………, la sediul nostru sau la numărul de telefon ……………….., între orele ……………… .În cazul în care nu veți da curs solicitării în termenul menționat mai sus, cererea dumneavoastră va fi respinsă.Conducătorul unității fiscale/Șef administrație adjunct colectare/Director general adjunctNumele și prenumele ……………………….Semnătura și ștampila unității ……………cod 14.13.07.99/2www.anaf.ro(la 27-11-2017,
Anexa nr. 5f) a fost modificată de Punctul 10, Articolul I din ORDINUL nr. 3.289 din 16 noiembrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 929 din 27 noiembrie 2017
)
+
Anexa nr. 5g)
AVIZ
privind propunerea de declarare în inactivitate potrivit
art. 92 alin. (1) lit. b) sau c) din Codul de procedură fiscală /de reactivare/de îndreptare
a erorii materiale, pentru organele de inspecție fiscalăAvând în vedere dispozițiile art. 92 alin. (1) lit. b) sau c)/art. 92 alin. (5^1)/art. 92 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, vă înaintăm propunerea de:a)declarare a inactivității fiscale; … b)aprobare/respingere a solicitării de reactivare; … c)aprobare/respingere a solicitării de îndreptare a erorii materiale a contribuabilului:Denumirea …………………………………………………………………………………………..Domiciliul fiscal: localitatea ……………………., str. ………………… nr. ………, bl. ……, ap. ……, et. ……, județul/sectorul ………………Cod de identificare fiscală ………………………………………….Motivația propunerii ………………………………………………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………….Conducătorul organului de inspecție fiscalăNumele și prenumele ………………………………Semnătura și ștampila unității …………………. … cod 14.13.26.99/awww.anaf.ro(la 27-11-2017,
Anexa nr. 5g) a fost modificată de Punctul 11, Articolul I din ORDINUL nr. 3.289 din 16 noiembrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 929 din 27 noiembrie 2017
)
+
Anexa nr. 5h)
AVIZ
privind propunerea de declarare în inactivitate potrivit
art. 92 alin. (1) lit. b) sau c) din Codul de procedură fiscală/de reactivare/de îndreptare
a erorii materiale, pentru Direcția generală antifraudă fiscalăAvând în vedere dispozițiile art. 92 alin. (1) lit. b)/art. 92 alin. (1) lit. c)/art. 92 alin. (5^1)/art. 92 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, vă înaintăm propunerea de:a)declarare a inactivității fiscale; … b)aprobare respingere a solicitării de reactivare, … c)aprobare/respingere a solicitării de îndreptare a erorii materiale a contribuabilului:Denumirea ………………………………………………………………………………….Domiciliul fiscal: localitatea ……………………, str. ………………….. nr. ……., bl. ……., ap. ……,et. ……….., județul/sectorul ………………………Cod de identificare fiscală ……………………………………….Motivația propunerii ……………………………………………………….……………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………….Inspector general antifraudă Numele și prenumele ………………………………Semnătura și ștampila unității …………………. … cod 14.13.07.99/d.i.www.anaf.ro(la 27-11-2017,
Anexa nr. 5h) a fost modificată de Punctul 12, Articolul I din ORDINUL nr. 3.289 din 16 noiembrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 929 din 27 noiembrie 2017
)
+
Anexa nr. 5i)*Font 8* ┌───────────┐ MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE │ Sigla │ Agenția Națională de Administrare Fiscală Adresa: │D.G.R.F.P./│ Direcția generală de administrare a marilor contribuabili/ │D.G.A.M.C. │ Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice ………. └───────────┘ Administrația Județeană a Finanțelor Publice …… Tel.: Administrația Fiscală pentru Contribuabili Mijlocii DGRFP București…………. Fax: Administrația Sectorului …. a Finanțelor Publice Unitatea fiscală ……………………….. E-mail: Nr. ……../………..ÎNȘTIINȚAREprivind constatarea situațiilor prevăzute laart. 92 alin. (1) lit. d)-g) din Codul de procedurăfiscală, de către organele de inspecție fiscalăAvând în vedere dispozițiile art. 92 alin. (1) lit. d)-g) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare (Codul de procedură fiscală), vă înștiințăm că respectivul contribuabil se află în una dintre următoarele situații:a)inactivitatea temporară înscrisă la registrul comerțului; … b)durata de funcționare a societății este expirată; … c)societatea nu mai are organe statutare; … d)durata deținerii spațiului cu destinația de sediu social este expirată. … Denumirea …………………..Domiciliul fiscal: localitatea ……., str. ……. nr. …., bl. …., ap. …, et. …., județul/sectorul ……Codul de identificare fiscală …………….Față de cele de mai sus, vă rugăm să luați măsurile necesare în vederea aplicării prevederilor art. 92 din Codul de procedură fiscală.Conducătorul organului de inspecție fiscalăNumele și prenumele ………………….Semnătura și ștampila unității ………….. Cod Cod 14.13.07.05 ┌────────────────────┐ │ www.anaf.ro │ └────────────────────┘ +
Anexa nr. 5j)
AVIZ
privind propunerea de declarare în inactivitate potrivit
art. 92 alin. (1) lit. c) din Codul de procedură fiscală /de reactivare/de îndreptare
a erorii materiale, pentru organele cu atribuții de executare silităAvând în vedere dispozițiile art. 92 alin. (1) lit. c)/art. 92 alin. (5^1)/art. 92 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, vă înaintăm propunerea de:a)declarare a inactivității fiscale; … b)aprobare/respingere a solicitării de reactivare; … c)aprobare/respingere a solicitării de îndreptare a erorii materiale a contribuabilului:Denumirea ……………………………………………………………………………….Domiciliul fiscal: localitate …………………., str. …………………… nr. ……., bl. ….., ap. ….,et. …………., județul/sectorul ……………………Cod de identificare fiscală …………………………………..Motivația propunerii ……………………………………………………….……………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………….Conducătorul structurii de executare silită cazuri speciale/Conducătorul unității fiscale/Șef administrație adjunct colectare/Director general adjunctNumele și prenumele ………………………………Semnătura și ștampila unității …………………. … cod 14.13.07.99/ex.swww.anaf.ro(la 27-11-2017,
Actul a fost completat de Punctul 13, Articolul I din ORDINUL nr. 3.289 din 16 noiembrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 929 din 27 noiembrie 2017
)
+
Anexa nr. 6
Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare,
de utilizare și de păstrare a formularelorDecizie de declarare în inactivitate1.Denumire: Decizie de declarare în inactivitate … 2.Cod: 14.13.26.90 … 3.Format: A4/t1 … 4.Se tipărește:– într-o singură culoare; … – se utilizează echipament informatic pentru editare. … … 5.U.M.: o filă … 6.Se difuzează gratuit. … 7.Se utilizează pentru declararea stării de inactivitate a contribuabililor. … 8.Se întocmește în două exemplare de către organul fiscal competent. … 9.Circulă:– originalul la contribuabil; … – copia la organul fiscal. … … 10.Se păstrează la dosarul fiscal al contribuabilului. … Decizie de reactivare1.Denumire: Decizie de reactivare … 2.Cod: 14.13.26.91 … 3.Format: A4/t1 … 4.Se tipărește:– într-o singură culoare; … – se utilizează echipament informatic pentru editare. … … 5.U.M.: o filă … 6.Se difuzează gratuit. … 7.Se utilizează pentru reactivarea contribuabililor declarați inactivi. … 8.Se întocmește în două exemplare de către organul fiscal competent. … 9.Circulă:– originalul la contribuabil; … – copia la organul fiscal. … … 10.Se păstrează la dosarul fiscal al contribuabilului. … Decizie de îndreptare a erorii materiale1.Denumire: Decizie de îndreptare a erorii materiale … 2.Cod: 14.13.26.92 … 3.Format: A4/t1 … 4.Se tipărește:– într-o singură culoare; … – se utilizează echipament informatic pentru editare. … … 5.U.M.: o filă … 6.Se difuzează gratuit. … 7.Se utilizează pentru anularea deciziei de declarare în inactivitate/reactivare. … 8.Se întocmește în două exemplare de către organul fiscal competent. … 9.Circulă:– originalul la contribuabil; … – copia la organul fiscal. … … 10.Se păstrează la dosarul fiscal al contribuabilului. … Decizie de respingere a cererii de reactivare/îndreptare a erorii materiale1.Denumire: Decizie de respingere a cererii de reactivare/îndreptare a erorii materiale … 2.Cod: 14.13.26.93 … 3.Format: A4/t1 … 4.Se tipărește:– într-o singură culoare; … – se utilizează echipament informatic pentru editare. … … 5.U.M.: o filă … 6.Se difuzează gratuit. … 7.Se utilizează pentru respingerea cererii de reactivare și a cererii de îndreptare a erorii materiale. … 8.Se întocmește în două exemplare de către organul fiscal competent. … 9.Circulă:– originalul la contribuabil; … – copia la organul fiscal. … … 10.Se păstrează la dosarul fiscal al contribuabilului. … Notificare privind îndeplinirea condițiilor pentru declararea ca inactiv, potrivit prevederilor art. 92 alin. (1) lit. a) și lit. f)/g) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare1.Denumire: Notificare privind îndeplinirea condițiilor pentru declararea ca inactiv, potrivit prevederilor art. 92 alin. (1) lit. a) și lit. f)/g) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare … 2.Cod: 14.13.07.99/1 … 3.Format: A4/t1 … 4.Se tipărește:– într-o singură culoare; … – se utilizează echipament informatic pentru editare. … … 5.U.M.: o filă … 6.Se difuzează gratuit. … 7.Se utilizează pentru notificarea contribuabililor care îndeplinesc condițiile pentru a fi declarați inactivi. … 8.Se întocmește în: două exemplare de către organul fiscal competent. … 9.Circulă:– originalul la contribuabil; … – copia la organul fiscal. … … 10.Se păstrează la dosarul fiscal al contribuabilului. … Notificare privind neconcordanțe între documentele furnizate și evidența fiscală1.Denumire: Notificare privind neconcordanțe între documentele furnizate și evidența fiscală … 2.Cod: 14.13.07.99/2 … 3.Format: A4/t1 … 4.Se tipărește:– într-o singură culoare; … – se utilizează echipament informatic pentru editare. … … 5.U.M.: o filă … 6.Se difuzează gratuit. … 7.Se utilizează pentru notificarea contribuabililor care solicită reactivarea/ștergerea din evidența contribuabililor inactivi ca urmare a unei erori. … 8.Se întocmește în două exemplare de către organul fiscal competent. … 9.Circulă:– originalul la contribuabil; … – copia la organul fiscal. … … 10.Se păstrează la dosarul fiscal al contribuabilului. … Aviz privind propunerea de declarare în inactivitate potrivit art. 92 alin. (1) lit. b) sau c) din Codul de procedură fiscală/de reactivare/de îndreptare a erorii materiale, pentru organele de inspecție fiscală1.Denumire: Aviz privind propunerea de declarare în inactivitate potrivit art. 92 alin. (1) lit. b) sau c) din Codul de procedură fiscală/de reactivare/de îndreptare a erorii materiale, pentru organele de inspecție fiscală … 2.Cod: 14.13.26.99/a … 3.Format: A4/t1 … 4.Se tipărește:– într-o singură culoare; … – se utilizează echipament informatic pentru editare. … … 5.U.M.: o filă … 6.Se difuzează gratuit. … 7.Se utilizează în vederea declarării în inactivitate/reactivării contribuabililor, precum și în vederea îndreptării erorii materiale; … 8.Se întocmește în două exemplare de către organul de inspecție fiscală competent. … 9.Circulă:– originalul la organul fiscal competent care întocmește decizia de declarare în inactivitate; … – copia la organul de inspecție fiscală. … … 10.Se păstrează la dosarul fiscal al contribuabilului. … Aviz privind propunerea de declarare în inactivitate potrivit art. 92 alin. (1) lit. b) sau c) din Codul de procedură fiscală/de reactivare/de îndreptare a erorii materiale, pentru Direcția generală antifraudă fiscală1.Denumire: Aviz privind propunerea de declarare în inactivitate potrivit art. 92 alin. (1) lit. b) sau c) din Codul de procedură fiscală/de reactivare/de îndreptare a erorii materiale, pentru Direcția generală antifraudă fiscală … 2.Cod: 14.13.07.99/d.i. … 3.Format: A4/t1 … 4.Se tipărește:– într-o singură culoare; … – se utilizează echipament informatic pentru editare. … … 5.U.M.: o filă … 6.Se difuzează gratuit. … 7.Se utilizează în vederea declarării în inactivitate/reactivării contribuabililor, precum și în vederea îndreptării erorii materiale. … 8.Se întocmește în două exemplare de către Direcția generală antifraudă fiscală. … 9.Circulă:– originalul la organul fiscal competent care întocmește decizia de declarare în inactivitate; … – copia la Direcția generală antifraudă fiscală. … … 10.Se păstrează la dosarul fiscal al contribuabilului. … Înștiințare privind constatarea situațiilor prevăzute la art. 92 alin. (1) lit. d)-g) din Codul de procedură fiscală, de către organele de inspecție fiscală1.Denumire: Înștiințare privind constatarea situațiilor prevăzute la art. 92 alin. (1) lit. d)-g) din Codul de procedură fiscală, de către organele de inspecție fiscală … 2.Cod: 14.13.07.05 … 3.Format: A4/t1 … 4.Se tipărește:– într-o singură culoare; … – se utilizează echipament informatic pentru editare. … … 5.U.M.: o filă … 6.Se difuzează gratuit. … 7.Se utilizează de către organul de inspecție fiscală pentru înștiințarea organului fiscal cu atribuții în domeniul gestionării registrului contribuabililor. … 8.Se întocmește în două exemplare de către organul de inspecție fiscală competent. … 9.Circulă:– originalul la organul fiscal cu atribuții în domeniul gestionării registrului contribuabililor; … – copia la organul de inspecție fiscală. … … 10.Se păstrează:– exemplarul 1 la organul fiscal cu atribuții în domeniul gestionării registrului contribuabililor; … – exemplarul 2 la procesul-verbal. … … Aviz privind propunerea de declarare în inactivitate potrivit art. 92 alin. (1) lit. c) din Codul de procedură fiscală/de reactivare/de îndreptare a erorii materiale, pentru organele cu atribuții de executare silită
1.Denumire: Aviz privind propunerea de declarare în inactivitate potrivit art. 92 alin. (1) lit. c) din Codul de procedură fiscală/de reactivare/de îndreptare a erorii materiale, pentru organele cu atribuții de executare silită … 2.Cod: 14.13.07.99/ex.s … 3.Format: A4/t1 … 4.Se tipărește: – într-o singură culoare;– se utilizează echipament informatic pentru editare.5.U.M.: o filă. … 6.Se difuzează gratuit. … 7.Se utilizează în vederea declarării în inactivitate/reactivării contribuabililor, precum și în vederea îndreptării erorii materiale. … 8.Se întocmește în două exemplare de către organul cu atribuții de executare silită. … 9.Circulă: – originalul la organul fiscal competent care întocmește Decizia de declarare în inactivitate; … … – copia la organul cu atribuții de executare silită.10.Se păstrează la dosarul fiscal al contribuabilului. … … … (la 27-11-2017,
Anexa nr. 6 a fost completata de Punctul 14, Articolul I din ORDINUL nr. 3.289 din 16 noiembrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 929 din 27 noiembrie 2017
)
NOTĂ:În spațiul în care este menționată sigla Direcției generale regionale a finanțelor publice/Direcției generale de administrare a marilor contribuabili/Direcției generale antifraudă fiscală se va insera, la editarea fiecărui formular, sigla Direcției generale regionale a finanțelor publice care coordonează organul fiscal competent/Direcției generale de administrare a marilor contribuabili/Direcției generale antifraudă fiscală, după caz, aprobată prin Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului și caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare. +
Anexa nr. 7
Organizarea Registrului
contribuabililor/plătitorilor inactivi/reactivați1.Se organizează evidența contribuabililor declarați inactivi/reactivați în cadrul Registrului contribuabililor inactivi/reactivați, cu următoarea structură:a)datele de identificare a contribuabilului:– denumirea contribuabilului; … – codul de identificare fiscală; … – domiciliul fiscal; … … b)situația curentă a contribuabilului, care cuprinde, după caz, informații referitoare la: … b1) date privind declararea inactivității fiscale:– data declarării ca inactiv (zz/ll/aa), și anume data comunicării Deciziei de declarare în inactivitate contribuabilului; … – numărul și data Deciziei de declarare în inactivitate; … – organul fiscal care a emis Decizia de declarare în inactivitate; … – data înscrierii inactivității fiscale în Registrul contribuabililor inactivi/reactivați; … – data anulării codului de înregistrare în scopuri de TVA (zz/ll/aa); … … b2) date privind reactivarea:– data reactivării ca urmare a îndeplinirii condițiilor de reactivare (zz/ll/aa), și anume data comunicării Deciziei de reactivare; … – numărul și data Deciziei de reactivare; … – data înscrierii Deciziei de reactivare în Registrul contribuabililor inactivi/reactivați; … – organul fiscal care a emis Decizia de reactivare; … – data reînregistrării în scopuri de TVA; … … b3) date privind încetarea activității/radierea contribuabilului:– data încetării activității/radierii; … … c)situația anterioară a contribuabilului (istoricul), care cuprinde, după caz:– perioadele anterioare de inactivitate [de la (zz/ll/aa) până la (zz/ll/aa)]. … … … Pentru fiecare perioadă de inactivitate se vor menționa data anulării codului de TVA, data reînregistrării în scopuri de TVA și decizia prin care a fost declarat inactiv sau a fost reactivat, după caz;– data radierii. … 2.1.Registrul contribuabililor inactivi/reactivați se actualizează în termen de 5 zile de la data comunicării fiecărei decizii de declarare în inactivitate, reactivare sau a deciziei de îndreptare a erorii materiale. … 2.2.Erorile de operare în Registrul contribuabililor declarați inactivi/reactivați se corectează de către Direcția generală de tehnologia informației, în baza unui referat motivat, avizat de către conducătorul compartimentului de specialitate și aprobat de către conducătorul organului fiscal. … 3.Registrul contribuabililor inactivi/reactivați se actualizează cu contribuabilii radiați, înscriind pentru fiecare contribuabil data radierii/încetării activității. Contribuabilii radiați se mențin în evidența contribuabililor declarați inactivi 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului următor celui în care au fost radiați. … 4.Registrul contribuabililor inactivi/reactivați se afișează pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, www.anaf.ro, la secțiunea Informații publice. … ––