pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 5.166/2008 privind aprobarea metodologiei de organizare şi desfăşurare şi a Calendarului admiterii în învăţământul liceal şi profesional de stat pentru anul şcolar 2009-2010
Având în vedere prevederile Legii învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 51/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării,ministrul educaţiei, cercetării şi inovării emite prezentul ordin. +
Articolul IOrdinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 5.166/2008 privind aprobarea metodologiei de organizare şi desfăşurare şi a Calendarului admiterii în învăţământul liceal şi profesional de stat pentru anul şcolar 2009-2010, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 676 din 1 octombrie 2008, se modifică şi se completează după cum urmează:1. În anexa nr. I, la articolul 6, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:"(2) În cazul filierei tehnologice, repartizarea candidaţilor se face pe domenii, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere şi în funcţie de opţiuni. Repartizarea pe calificări profesionale se va face în următorii ani de studiu, potrivit structurii curriculare aprobate şi conform reglementărilor în vigoare. Unitatea de învăţământ şi inspectoratul şcolar au obligaţia de a afişa, până la data de 1 mai a anului în care se organizează admiterea oferta de şcolarizare/oferta de formare profesională concretizată în profiluri, domenii şi calificări profesionale."2. În anexa nr. I, la articolul 56, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:"(5) Candidaţii cu cerinţe educative speciale, care nu au susţinut tezele cu subiect unic, pot fi repartizaţi numai pe locurile alocate pentru învăţământul special. Repartiţia se face, în ordinea descrescătoare a mediilor de absolvire a gimnaziului, de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de admitere, în perioada 21-23 iulie 2009. În repartizarea acestor candidaţi se va ţine cont de certificatele de expertiză şi orientare şcolară şi profesională eliberate de comisia pentru protecţia drepturilor copilului."3. În anexa nr. I, la articolul 60, după alineatul (3) se introduc două noi alineate, alineatele (4) şi (5), cu următorul cuprins:"(4) Pentru absolvenţii clasei a VIII-a care au repetat ultima clasă de gimnaziu, ca şi pentru cei care au studiat în străinătate şi, din această cauză, nu au participat la toate tezele cu subiect unic din clasele a VII-a şi a VIII-a, media generală obţinută la tezele cu subiect unic se calculează din notele obţinute la tezele cu subiect unic la care absolventul a participat.(5) Absolvenţii clasei a VIII-a care au studiat în străinătate şi care, din această cauză, nu au participat la nicio teză cu subiect unic vor fi înscrişi în clasa a IX-a, după recunoaşterea studiilor, peste numărul de locuri aprobat. Procedura şi criteriile de înscriere şi repartizare vor fi stabilite de comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti şi vor fi anunţate public prin afişare la sediul inspectoratului şcolar, până la data de 1 iulie 2009. Repartizarea se va desfăşura, în şedinţă publică, în perioada de rezolvare a situaţiilor speciale. Procedura şi criteriile de înscriere şi repartizare, precum şi rezultatele repartizării vor fi transmise Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării, până la data de 27 iulie 2009." … 4. Anexa nr. III se completează cu Probele de aptitudini cuprinse în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. +
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. +
Articolul IIISecretariatul de Stat pentru Învăţământul Preuniversitar, Direcţia generală educaţie timpurie, şcoli, performanţă şi programe, Direcţia generală învăţământ în limbile minorităţilor şi relaţia cu Parlamentul, inspectoratele şcolare judeţene şi unităţile de învăţământ duc la îndeplinire prezentul ordin.Ministrul educaţiei, cercetării şi inovării,Ecaterina AndronescuBucureşti, 30 aprilie 2009.Nr. 3.765. +
Anexa PROBELE DE APTITUDINIpentru admiterea în liceele vocaţionale, profil teologicSpecializarea muzică bisericeascăProbele de aptitudini pentru liceele vocaţionale, profil teologic, specializarea muzică bisericească sunt: Muzică – probă practică eliminatorie şi Religie – probă scrisă.A. Muzică – probă practică eliminatorieSe vor evalua: auzul muzical, simţul ritmic, acurateţea intonaţiei şi muzicalitatea.a) Repertoriu de lucrări cu caracter bisericesc şi laic … 1. intonarea unei lucrări bisericeşti, la alegerea candidatului, dintre următoarele: Sfinte Dumnezeule; Cu noi este Dumnezeu; Doamne al Puterilor; Troparul Învierii; Tatăl nostru; Troparul Rusaliilor; Fie numele Domnului binecuvântat; Binecuvântat eşti Hristoase, Dumnezeul nostru; Colinde cu conţinut religios;2. intonarea unui cântec patriotic: Deşteaptă-te române, după muzica lui Anton Pann şi versurile lui Andrei Mureşanu; Limba noastră – Al. Cristea; Ţara Mea – D.G. Chiriac; Imnul eroilor – I. Brătianu; Pui de lei – I. Brătianu.b) Testarea aptitudinilor muzicale … Auz muzical:(i) verificarea auzului muzical prin reproducerea de către candidat a unor sunete emise de un instrument muzical;(îi) intonarea gamei Do major, a relativei acesteia şi a arpegiului acestora, după tonul dat de profesorul examinator.Memorie muzicală:– reproducerea unui fragment ritmico-melodic, dat de profesorul examinator.Calităţi vocale:– verificarea ambitusului vocal (întinderea vocii) prin intonarea unei melodii din repertoriul dat, la alegerea candidatului, transpusă pe diferite trepte din gamă.Simţ ritmic:(i) reproducerea de către candidat (prin bătăi din palme sau cu un creion) a unui fragment ritmic, dat de către comisie;(îi) reproducerea de către candidat a unui fragment ritmico-melodic prin intonarea unei melodii din repertoriul dat, la alegerea candidatului, în tempouri diferite, la indicaţia comisiei.NOTĂ: La proba de muzică nu se vor verifica noţiuni teoretice sau de solfegiu muzical.La proba de muzică, evaluarea candidaţilor se face prin calificativ admis/respins şi nu se admit contestaţii.Candidaţii care au absentat la cel puţin una dintre probele de aptitudini se consideră neprezentaţi.B. Religie – probă scrisăSubiectele pentru proba scrisă se elaborează din programa şcolară de religie, clasele a VII-a – a VIII-a şi se apreciază cu note de la 1 la 10. Proba se desfăşoară şi se evaluează conform metodologiei corespunzătoare profilului teologic, seminarii teologice liceale ortodoxe.PROBELE DE APTITUDINIpentru admiterea în liceele vocaţionale, profil pedagogicSpecializarea învăţători-educatoare1. Proba de aptitudini muzicaleVa consta în verificarea aptitudinilor interpretative şi a auzului muzical prin:a) intonarea unui cântec dintr-un repertoriu de 5 cântece învăţate în clasele I-VIII; … b) reproducerea unor scurte motive ritmico-melodice (2-4 măsuri), desprinse din cântece pentru copii. … 2. Proba de aptitudini fiziceVa consta în verificarea aptitudinilor fizice prin:a) reproducerea după model a 2-3 exerciţii de influenţare selectivă a aparatului locomotor; … b) 3-4 elemente de gimnastică acrobatică din programul claselor a V-a – a VI-a, executate izolat; … c) alergare 600 m – fără cerinţă de timp (implică un efort moderat). … Aptitudinile investigate sunt:* memorie motrică şi coordonare;* starea funcţională a coloanei vertebrale;* funcţie normală a sistemului cardio-respirator.3. Proba de aptitudini artisticeVa consta în realizarea unei naturi statice cu două sau trei obiecte, cu o temă plastică propusă de comisie.Aptitudinile investigate sunt:* receptarea culorilor, a proporţiilor dintre obiecte;* încadrarea echilibrată a formelor plastice într-un spaţiu.4. InterviuVa consta în:a) recitarea a 2-3 strofe dintr-o poezie (la alegere); … b) lectură la prima vedere; … c) participare la o conversaţie cu comisia pe o temă dată de aceasta (se verifică, prin dialog, capacitatea de a aduce argumente, de a fi persuasiv şi receptiv în relaţia cu partenerul de discuţie). … Aptitudini investigate:* capacitatea de a comunică;* dicţia.NOTĂ :1. Rezultatul fiecărei probe se apreciază cu "admis" sau "respins".2. Respingerea la o probă atrage obţinerea calificativului "respins" la probele de aptitudini.3. Nu se admit contestaţii la probele de aptitudini.4. Comisia pentru fiecare probă de aptitudini este alcătuită din 2 profesori de specialitate, un profesor de gimnaziu şi unul de liceu.5. Preşedintele comisiei este directorul unităţii şcolare.–––