privind aprobarea instituţiilor publice cu sediul în municipii şi oraşe şi a categoriilor de persoane pentru care instituţiile publice sunt exceptate de la prevederile art. 5 şi 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 149/2007 privind aprobarea unor măsuri în domeniul finanţelor publice(actualizat până la data de 1 aprilie 2009*)
––––*) Textul iniţial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 16 din 9 ianuarie 2009. Aceasta este forma actualizată de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra Neamţ până la data de 1 aprilie 2009, cu modificările şi completările aduse de ORDINUL nr. 548 din 20 martie 2009.În temeiul prevederilor art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 149/2007 privind aprobarea unor măsuri în domeniul finanţelor publice, aprobată prin Legea nr. 150/2008, cu modificările ulterioare,ministrul economiei şi finanţelor emite următorul ordin: +
Articolul 1Se aprobă Lista instituţiilor publice exceptate de la prevederile art. 5 şi 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 149/2007 privind aprobarea unor măsuri în domeniul finanţelor publice, aprobată prin Legea nr. 150/2008, cu modificările ulterioare, prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. +
Articolul 2Se aprobă Lista categoriilor de persoane pentru care instituţiile publice sunt exceptate de la prevederile art. 5 şi 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 149/2007 privind aprobarea unor măsuri în domeniul finanţelor publice, aprobată prin Legea nr. 150/2008, cu modificările ulterioare, prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. +
Articolul 4La data publicării prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 938/2008 pentru aprobarea categoriilor de instituţii publice cu sediul în municipii şi oraşe, care sunt exceptate de la prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 149/2007 privind aprobarea unor măsuri în domeniul finanţelor publice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 262 din 3 aprilie 2008. +
Articolul 5Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul economiei şi finanţelor,Varujan VosganianBucureşti, 18 decembrie 2008.Nr. 3.713. +
Anexa 1––-LISTAinstituţiilor publice exceptate de la prevederile art. 5 şi 6din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 149/2007privind aprobarea unor măsuri în domeniul finanţelor publice1. Senatul României2. Camera Deputaţilor3. Curtea Constituţională4. Serviciul de Informaţii Externe5. Serviciul Român de Informaţii – structuri centrale şi unităţi teritoriale6. Consiliul Economic şi Social +
Anexa 2––-LISTAcategoriilor de persoane pentru care instituţiile publicesunt exceptate de la prevederile art. 5 şi 6 din Ordonanţade urgenţă a Guvernului nr. 149/2007 privind aprobareaunor măsuri în domeniul finanţelor publice*)───────────*) Răspunderea privind stabilirea sumelor în numerar aferente drepturilor salariale ale personalului exceptat de la prevederile art. 5 şi 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 149/2007 privind aprobarea unor măsuri în domeniul finanţelor publice, aprobată prin Legea nr. 150/2008, cu modificările ulterioare, revine ordonatorilor de credite.1. Angajaţii unor instituţii publice cu sediul în municipii şi oraşe cărora, ca urmare a unor afecţiuni fizice, mentale sau senzoriale, le lipseşte abilitatea de a desfăşura în mod normal activităţi cotidiene2. Noii angajaţi ai instituţiilor publice cu sediul în municipii şi oraşe, până la intrarea acestora în posesia cardurilor, pe o perioadă de maximum două luni de la momentul angajării3. Angajaţii instituţiilor publice cu sediul în municipii şi oraşe care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:– au domiciliul în mediul rural;– îşi desfăşoară activitatea în mediul rural.4. Colaboratorii instituţiilor publice cu sediul în municipii şi oraşe, în situaţia în care se încadrează în una dintre următoarele situaţii:a) sumele cuvenite acestora se situează sub limita a 200 lei/lună/instituţie; … b) activitatea de bază se desfăşoară în mediul rural; … c) activitatea de bază se desfăşoară în afara graniţelor ţării. … 5. Angajaţii instituţiilor publice cu sediul în municipii şi oraşe care au calitatea de agenţi statistici, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 9/1992 privind organizarea statisticii oficiale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare6. Angajaţii instituţiilor publice cu sediul în municipii şi oraşe, pentru sumele reprezentând indemnizaţii de delegare, detaşare, transfer şi instalare7. Angajaţii instituţiilor publice cu sediul în municipii şi oraşe, pentru sumele reprezentând pensii alimentare sau reţineri de orice natură, în condiţiile legii, asupra veniturilor salariale8. Angajaţii instituţiilor publice cu sediul în municipii şi oraşe trimişi în misiune permanentă la misiunile diplomatice, la oficiile consulare şi la institutele culturale româneşti din străinătate, pentru sumele care se acordă în ţară, în moneda autohtonă, în conformitate cu prevederile legale, pe durata misiunii permanente în străinătate9. Foştii angajaţi ai instituţiilor publice cu sediul în municipii şi oraşe, pentru sumele reprezentând drepturi salariale restante10. Angajaţii instituţiilor publice cu sediul în municipii şi oraşe, până la împlinirea vârstei majoratului11. Personalul Direcţiei generale de informaţii a apărării şi structurile din subordinea acesteia din cadrul Ministerului Apărării12. Personalul Direcţiei generale de informaţii şi protecţie internă, personalul Serviciului special din cadrul Direcţiei Generale Anticorupţie şi personalul Serviciului investigatori acoperiţi aparţinând Inspectoratului General al Poliţiei Române din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative13. Personalul care desfăşoară activităţi informativ-operative din cadrul Serviciului de Protecţie şi Pază.14. Personalul care desfăşoară activităţi privind organizarea şi constatarea infracţiunilor flagrante de corupţie din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie––––Pct. 14 din anexa 2 a fost introdus de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 548 din 20 martie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 208 din 1 aprilie 2009.15. Angajaţii unor instituţii publice cu sediul în municipii şi oraşe pentru sumele reprezentând ajutor de deces.––––Pct. 15 din anexa 2 a fost introdus de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 548 din 20 martie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 208 din 1 aprilie 2009. +
Anexa 3––- DENUMIREA INSTITUŢIEI PUBLICE ┌──────────────────────┐ Adresa…………. │ Aprobat │ Nr. telefon ……. │ │ Fax……………. │Conducerea trezoreriei│ └──────────────────────┘CătreTrezoreria …………………………SOLICITARE DE RIDICARE A DREPTURILOR SALARIALE ÎN NUMERAR*)───────────*) Se utilizează de instituţiile publice cu sediul în municipii şi oraşe, pentru categoriile de persoane enumerate în anexa nr. 2 la Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.713/2008 privind aprobarea instituţiilor publice cu sediul în municipii şi oraşe şi a categoriilor de persoane pentru care instituţiile publice sunt exceptate de la prevederile art. 5 şi 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 149/2007 privind aprobarea unor măsuri în domeniul finanţelor publice.În conformitate cu prevederile Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.713/2008 privind aprobarea instituţiilor publice cu sediul în municipii şi oraşe şi a categoriilor de persoane pentru care instituţiile publice sunt exceptate de la prevederile art. 5 şi 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 149/2007 privind aprobarea unor măsuri în domeniul finanţelor publice, vă rugăm a dispune eliberarea în numerar a sumei de ……… lei, reprezentând drepturi salariale cuvenite, astfel:┌────┬───────────────────────────────────────┬──────────────────────────┬──────┐│Nr. │Numele/prenumele angajatului care poate│Punctul din anexa nr. 2 la│ ││crt.│ beneficia de acordarea sumelor în │Ordinul ministrului econo-│Suma ││ │ numerar**) │miei şi finanţelor │(lei) ││ │ │nr. 3.713/2008 în baza │ ││ │ │căruia se solicită elibe- │ ││ │ │rarea numerarului │ │├────┼───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────┤│1. │ │ │ │├────┼───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────┤│2. │ │ │ │├────┼───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────┤│etc.│ │ │ │├────┼───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────┤│ │ TOTAL │ – │ │└────┴───────────────────────────────────────┴──────────────────────────┴──────┘ Ordonator de credite, Contabil-şef, ………………… ……………. LS LSNotă …
──────────
**) În cazul persoanelor prevăzute la pct 11, 12 şi 13 din anexa nr. 2 se va înscrie denumirea direcţiei/serviciului din care aceste persoane fac parte.
–––-