ORDIN nr. 3.654 din 29 martie 2012

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 327 din 15 mai 2012
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCONTINE PEMETODOLOGIE 29/03/2012
ActulREFERIRE LAHG 536 18/05/2011
ActulREFERIRE LALEGE 1 05/01/2011 ART. 64
ActulREFERIRE LALEGE 1 05/01/2011 ART. 65
ActulREFERIRE LALEGE 1 05/01/2011 ART. 66
ActulREFERIRE LALEGE 1 05/01/2011 ART. 67
ActulREFERIRE LALEGE 1 05/01/2011 ART. 68
ART. 3REFERIRE LALEGE 1 05/01/2011 ART. 68
ART. 4REFERIRE LALEGE 1 05/01/2011 ART. 66
ART. 8APROBA PEMETODOLOGIE 29/03/2012
ART. 9REFERIRE LALEGE 1 05/01/2011 ART. 18
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul primar, ciclul achiziţiilor fundamentale – clasa pregătitoare, clasa I şi clasa a II-a şi a Metodologiei privind aplicarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul primar, ciclul achiziţiilor fundamentale – clasa pregătitoare, clasa I şi clasa a II-a



În conformitate cu prevederile art. 64-68 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului emite prezentul ordin. + 
Articolul 1Se aprobă Planul-cadru de învăţământ pentru învăţământul primar, ciclul achiziţiilor fundamentale – clasa pregătitoare, clasa I şi clasa a II-a. Planul-cadru este cuprins în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Se aprobă Planul-cadru de învăţământ pentru învăţământul primar, ciclul achiziţiilor fundamentale – clasa pregătitoare, clasa I şi clasa a II-a, pentru învăţământul în limbile minorităţilor naţionale. Planul-cadru este cuprins în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 3Elevii aparţinând minorităţilor naţionale care învaţă în unităţi de învăţământ cu predare în limba română au dreptul să studieze în clasa pregătitoare, în clasa I şi în clasa a II-a limba maternă. Numărul de ore alocate este prevăzut în anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 4Se aprobă alocările orare din aria curriculară Arte şi tehnologii pentru învăţământul integrat şi suplimentar de artă – muzică, corespunzătoare ciclului achiziţiilor fundamentale. Alocările orare sunt prevăzute în anexa nr. 4, care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 5Se aprobă alocările orare din aria curriculară Sănătate şi motricitate pentru învăţământul integrat sportiv, corespunzătoare ciclului achiziţiilor fundamentale. Alocările orare sunt prevăzute în anexa nr. 5, care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 6Planurile-cadru de învăţământ aprobate prin prezentul ordin se aplică începând cu anul şcolar 2012-2013, la clasa pregătitoare.
 + 
Articolul 7(1) În anul şcolar 2012-2013, la clasele I-a IV-a se aplică în continuare planul-cadru de învăţământ aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 4.686/2003*).––Notă *) Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 4.686/2003 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.(2) Începând cu anul şcolar 2013-2014, planurile-cadru de învăţământ aprobate prin prezentul ordin se aplică progresiv şi la clasele I şi a II-a.
 + 
Articolul 8Se aprobă Metodologia privind aplicarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul primar, ciclul achiziţiilor fundamentale – clasa pregătitoare, clasa I şi clasa a II-a, cuprinsă în anexa nr. 6, care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 9În conformitate cu art. 18 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, planurile-cadru de învăţământ pentru învăţământul primar, gimnazial, liceal şi profesional includ religia ca disciplină şcolară, parte a trunchiului comun. Elevilor aparţinând cultelor recunoscute de stat, indiferent de numărul lor, li se asigură dreptul constituţional de a participa la ora de religie, conform confesiunii proprii. La solicitarea scrisă a elevului major, respectiv a părinţilor sau a tutorelui legal instituit pentru elevul minor, elevul poate să nu frecventeze orele de religie. În acest caz, situaţia şcolară se încheie fără disciplina Religie. În mod similar se procedează şi pentru elevul căruia, din motive obiective, nu i s-au asigurat condiţiile pentru frecventarea orelor la această disciplină.
 + 
Articolul 10Direcţia generală educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii, Direcţia generală învăţământ în limbile minorităţilor, relaţia cu Parlamentul şi partenerii sociali, Direcţia generală management, resurse umane şi reţea şcolară, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti şi conducerile unităţilor de învăţământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 11Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul educaţiei, cercetării,tineretului şi sportului,Cătălin Ovidiu BabaBucureşti, 29 martie 2012.Nr. 3.654.
 + 
Anexa 1Planul-cadru de învăţământ pentru învăţământul primar, ciclulachiziţiilor fundamentale – clasa pregătitoare, clasa I şi clasa a II-a

Clasa
Aria curiculară/Disciplina
CP

Clasa I

Clasa a II-a

I. Limbă şi comunicare 4-8 5-8 5-8
Comunicare în limba română 4-6 5-6 5-6
Opţionale* 0-2 0-2 0-2
II. Om şi societate 2-3 2-3 2-3
Educaţie pentru societate 1-2 1-2 1-2
Religie 1 1 1
Opţionale 0-1 0-1 0-1
III. Matematică şi ştiinţe ale naturii 4-5 4-5 4-5
Matematică şi explorarea mediului 4-5 4-5 4-5
Opţionale 0-1 0-1 0-1
IV. Arte şi tehnologii 3-5 2-4 2-4
Arte vizuale şi lucru manual 2-3 1-2 1-2
Muzică şi mişcare 1-2 1-2 1-2
TIC (Jocul cu calculatorul) 0-1 0-1 0-1
Opţionale 0-2 0-2 0-2
V. Sănătate şi motricitate 2-4 2-4 2-4
Educaţie fizică şi sport 2-3 2-3 2-3
Opţionale 0-2 0-2 0-2
VI. Consiliere şi orientare 1-2 1-2 1-2
Dezvoltare personală 1-2 1-2 1-2
Opţionale 0-1 0-1 0-1
Opţionale integrate 0-4 0-4 0-4
Nr. total de ore în trunchiul comun 16 16 16
Nr. minim de ore pe săptămână 18 18 18
Nr. maxim de ore pe săptămână 20 20 20

––* La nivelul schemei orare, se recomandă alocarea a cel puţin unei ore de opţional din aria curriculară Limbă şi comunicare pentru studierea unei limbi moderne. + 
Anexa 2Planul-cadru de învăţământ pentru învăţământulprimar, ciclul achiziţiilor fundamentale – clasa pregătitoare, clasa Işi clasa a II-a, pentru învăţământul în limbile minorităţilor naţionale

Clasa
Aria curiculară/Disciplina
CP

Clasa I

Clasa a II-a

I. Limbă şi comunicare 7-10 8-10 8-10
Comunicare în limba română 3-4 3-4 3-4
Comunicare în limba maternă (minorităţi) 4-6 5-6 5-6
Opţionale* 0-2 0-2 0-2
II. Om şi societate 2-3 2-3 2-3
Educaţie pentru societate 1-2 1-2 1-2
Religie 1 1 1
Opţionale 0-1 0-1 0-1
III. Matematică şi ştiinţe ale naturii 4-5 4-5 4-5
Matematică şi explorarea mediului 4-5 4-5 4-5
Opţionale 0-1 0-1 0-1
IV. Arte şi tehnologii 3-5 2-4 2-4
Arte vizuale şi lucru manual 2-3 1-2 1-2
Muzică şi mişcare 1-2 1-2 1-2
TIC (Jocul cu calculatorul) 0-1 0-1 0-1
Opţionale 0-2 0-2 0-2
V. Sănătate şi motricitate 2-4 2-4 2-4
Educaţie fizică şi sport 2-3 2-3 2-3
Opţionale 0-2 0-2 0-2
VI. Consiliere şi orientare 1-2 1-2 1-2
Dezvoltare personală 1-2 1-2 1-2
Opţionale 0-1 0-1 0-1
Opţionale integrate 0-4 0-4 0-4
Nr. total de ore în trunchiul comun 19 19 19
Nr. minim de ore pe săptămână 21 21 21
Nr. maxim de ore pe săptămână 23 23 23

––* La nivelul schemei orare, se recomandă alocarea a cel puţin unei ore de opţional din aria curriculară Limbă şi comunicare pentru studierea unei limbi moderne. + 
Anexa 3Alocări orare în aria curriculară Limbă şi comunicare pentruelevii aparţinând minorităţilor naţionale care studiază în limba română

Clasa
Aria curiculară/Disciplina
CP

Clasa I

Clasa a II-a

I. Limbă şi comunicare 7-10 8-10 8-10
Comunicare în limba română 4-6 5-6 5-6
Comunicare în limba maternă (minorităţi) 3-4 3-4 3-4
Opţionale* 0-2 0-2 0-2
Nr. total de ore în trunchiul comun 19 19 19
Nr. minim de ore pe săptămână 21 21 21
Nr. maxim de ore pe săptămână 23 23 23

––* La nivelul schemei orare, se recomandă alocarea a cel puţin unei ore de opţional din aria curriculară Limbă şi comunicare pentru studierea unei limbi moderne. + 
Anexa 4Alocări orare în aria curriculară Arte şi tehnologii pentruînvăţământul integrat de artă – muzică Ciclul achiziţiilor fundamentale

Clasa
Aria curiculară/Disciplina
Clasa I

Clasa a II-a

IV. Arte şi tehnologii 4-8 4-8
Arte vizuale şi lucru manual 1-2 1-2
Educaţie muzicală specializată 3-4 3-4
TIC (Jocul cu calculatorul) 0-1 0-1
Opţionale 0-2 0-2
Opţionale integrate 0-4 0-4
Nr. minim de ore pe săptămână 19 19
Nr. maxim de ore pe săptămână 20 20

Alocări orare pentru Educaţia muzicalăspecializată pentru învăţământul suplimentar de artă – muzicăCiclul achiziţiilor fundamentale

Obiectul de studiu Clasa I Clasa a II-a
Instrument 2-3 2-3
Teorie – solfegiu – dicteu 1-2 1-2
TOTAL ORE 3-5 3-5

Precizări privind aplicarea planului-cadru de învăţământ laşcolile cu program integrat şi suplimentar de artă – muzică1. La şcolile cu program suplimentar de artă – muzică, elevii urmează doar pregătirea de specialitate muzicală, conform numărului de ore precizat în tabelul referitor la Educaţia muzicală specializată. Disciplinele de cultură generală se studiază la şcoala generală pe care o frecventează elevul în mod obişnuit.2. Şcolile şi liceele cu program integrat de artă pot să şcolarizeze în regim suplimentar elevi din clasele I-a II-a, în limita cifrei de şcolarizare aprobate conform reglementărilor în vigoare.3. Admiterea în şcolile cu program integrat şi suplimentar de artă – muzică se face pe baza probelor de aptitudini specifice, conform Regulamentului de organizare şi funcţionare a şcolilor şi liceelor de artă.4. Pentru şcolile cu program integrat şi suplimentar de artă – muzică:a)orele de instrument se predau individual;b)orele de teorie – solfegiu – dicteu se predau pe grupe.5. Orele de teorie – solfegiu – dicteu se studiază conform planului-cadru de către elevii claselor I-a II-a de la toate instrumentele.6. a) Studiul pianului şi al viorii se face începând cu clasa I.b)Celelalte instrumente se pot studia începând cu clasa a III-a.7. a) Toţi elevii şcolilor şi liceelor de muzică (cu excepţia elevilor care studiază ca instrument pianul), începând cu al doilea an de studiu instrumental, se vor pregăti şi cu profesorul acompaniator-corepetitor pentru examene, verificări, audiţii, concursuri.b)Profesorul acompaniator-corepetitor poate preda această disciplină dacă din foaia matricolă care însoţeşte diploma de licenţă reiese că a absolvit cu examen disciplina pian. Profesorul acompaniator-corepetitor este normat cu 3 elevi pe oră, elevul având dreptul la 1/3 ore corepetiţie pe săptămână.8. La instrument se susţin verificări la sfârşitul semestrului I şi examen la sfârşitul fiecărui an şcolar, începând cu al doilea an de studiu.9. Precizările privind aplicarea planului-cadru de învăţământ la şcolile cu program integrat şi suplimentar de artă – muzică sunt parte integrantă din planul de învăţământ şi sunt valabile şi în şcolile în care predarea se face în limbi ale minorităţilor naţionale. + 
Anexa 5Alocări orare în aria curriculară Sănătate şimotricitate pentru învăţământul integrat sportivCiclul achiziţiilor fundamentale

Clasa
Aria curiculară/Disciplina
Clasa I

Clasa a II-a

V. Sănătate şi motricitate 4-8 4-8
Pregătire sportivă practică 2-3 2-3
Educaţie fizică şi sport* 2-3 2-3
Opţionale** 0-2 0-2
Opţionale integrate 0-4 0-4
Nr. minim de ore pe săptămână 19 19
Nr. maxim de ore pe săptămână 20 20

––* Orele de educaţie fizică şi sport se alocă pregătirii sportive practice.** Se recomandă ca în schema orară a claselor aparţinând învăţământului sportiv integrat cele două ore de opţional din aria curriculară Sănătate şi motricitate să fie alocate pentru disciplina Pregătire sportivă practică.Precizări privind aplicarea planului de învăţământ1. În învăţământul primar, pregătirea sportivă a elevilor se poate organiza, în funcţie de specificul disciplinelor sportive, în următoarele variante şi combinaţii:a)clasa întreagă: o singură disciplină sportivă, fete şi/sau băieţi, nivel de pregătire omogen;b)două sau mai multe grupe la aceeaşi clasă, fete şi/sau băieţi;c)grupe valorice, fete şi/sau băieţi: la aceeaşi disciplină sportivă, grupele/grupele valorice pot fi constituite din elevi care aparţin claselor I şi/sau claselor a II-a, în variante şi combinaţii care se pretează disciplinelor sportive, nivelului de pregătire, categoriilor de vârstă şi sex, resurselor materiale, specialiştilor, exigenţelor de încadrare etc.2. În situaţia organizării pregătirii sportive pe grupe, se normează câte un cadru didactic de specialitate la fiecare grupă. În acest caz, numărul de ore prevăzut în planul-cadru de învăţământ la aria curriculară Sănătate şi motricitate, cu excepţia celor efectuate de învăţător, se acordă pentru fiecare grupă.3. Lecţia de antrenament sportiv pentru învăţământul primar are o durată cuprinsă între 70 şi 90 de minute.4. În învăţământul primar, pregătirea teoretică sportivă se efectuează simultan cu pregătirea sportivă practică.5. Aceste reglementări se aplică şi învăţământului integrat sportiv din unităţile de învăţământ cu predare în limbile minorităţilor naţionale. + 
Anexa 6METODOLOGIE 29/03/2012

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x