ORDIN nr. 3.608 din 3 aprilie 2009

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 25/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI INOVARII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 378 din 4 iunie 2009
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 51 29/01/2009
ActulREFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995
 Nu exista acte care fac referire la acest act

cu privire la aprobarea disciplinelor de specializare din curriculumul diferenţiat pentru clasele a IX-a-a XII-a, ciclurile inferior şi superior ale liceului, filiera vocaţională



Având în vedere prevederile Legii învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 51/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului, Educaţiei, Cercetării şi Inovării,ministrul educaţiei, cercetării şi inovării emite prezentul ordin. + 
Articolul 1Se aprobă disciplinele de specializare din curriculumul diferenţiat pentru clasele a IX-a şi a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera vocaţională. Lista acestor discipline şi alocările orare corespunzătoare sunt cuprinse în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Se aprobă disciplinele de specializare din curriculumul diferenţiat pentru clasele a XI-a şi a XII-a, ciclul superior al liceului, filiera vocaţională. Lista acestor discipline şi alocările orare corespunzătoare sunt cuprinse în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 3Prevederile prezentului ordin se aplică, începând cu anul şcolar 2009-2010, la clasele a IX-a-a XII-a, ciclurile inferior şi superior ale liceului, filiera vocaţională, conform specializării.
 + 
Articolul 4(1) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.(2) La data intrării în vigoare a prezentului ordin, orice dispoziţie contrară se abrogă.
 + 
Articolul 5Secretariatul de Stat pentru Învăţământul Preuniversitar, Direcţia generală educaţie timpurie, şcoli, performanţă şi programe, Direcţia generală învăţământ în limbile minorităţilor şi relaţia cu Parlamentul, Direcţia generală buget-finanţe, patrimoniu şi investiţii, Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar, inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti şi conducerile unităţilor de învăţământ vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.Ministrul educaţiei, cercetării şi inovării,Ecaterina AndronescuBucureşti, 3 aprilie 2009.Nr. 3.608.
 + 
Anexa 1Disciplinele de specializare din curriculumul diferenţiatpentru clasele a IX-a şi a X-a, ciclul inferioral liceului, filiera vocaţională1.1. Curriculum diferenţiat pentru clasele a IX-a şi a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera vocaţională, profilul artistic, specializarea MuzicăI. SECŢIA INSTRUMENTALĂa) Instrumente de orchestră, chitară, nai

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a IX-a Clasa a X-a
Educaţie artistică specializată 10 10
Instrument principal*1) 2 2
Teorie-solfegiu-dicteu 2 2
Muzică de cameră 1 1
Ansamblu orchestral/instrumental/coral 2 2
Pian complementar 1 1
Corepetiţie 1 1
Istoria muzicii 1 1
Alte discipline 1 1
Educaţie vizuală 1 1
Număr total de ore/săptămână în CD 11 11
––––
    *1) Disciplina principală de specialitate. Pentru disciplina Instrument
principal, în afara celor două ore pe săptămână din curriculumul diferenţiat
(CD) se alocă şi ora prevăzută în curriculumul la decizia şcolii (CDŞ).

b) Pian, orgă

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a IX-a Clasa a X-a
Educaţie artistică specializată 10 10
Instrument principal*1) 2 2
Teorie-solfegiu-dicteu 2 2
Muzică de cameră 1 1
Ansamblu orchestral/instrumental/coral 2 2
Acompaniament 1 1
Istoria muzicii 1 1
Instrument la alegere*2) 1 1
Alte discipline 1 1
Educaţie vizuală 1 1
Număr total de ore/săptămână în CD 11 11
–––
    *1) Disciplina principală de specialitate. Pentru disciplina Instrument
principal, în afara celor două ore/săptămână din curriculumul diferenţiat (CD)
se alocă şi ora prevăzută în curriculumul la decizia şcolii (CDŞ).
    *2) Instrument la alegere, altul decât instrumentul principal.

II. SECŢIA TEORETICĂ

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a IX-a Clasa a X-a
Educaţie artistică specializată 10 10
Teorie-solfegiu-dicteu*1) 3 3
Pian complementar 1 1
Iniţiere vocală 1 1
Ansamblu coral 2 2
Armonie 1 1
Istoria muzicii 1 1
Forme muzicale 1 1
Instrument la alegere*2)
Alte discipline 1 1
Educaţie vizuală 1 1
Număr total de ore/săptămână în CD 11 11
––-
   *1) Disciplina principală de specialitate.
   *2) Instrument la alegere, altul decât pianul complementar. Pentru disciplina
Instrument la alegere se alocă, în clasele a IX-a şi a X-a, ora prevăzută în
curriculumul la decizia şcolii (CDŞ).

III. SECŢIA VOCALĂa) Artă vocală interpretativă (canto clasic)

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a IX-a Clasa a X-a
Educaţie artistică specializată 10 10
Artă vocală interpretativă (canto clasic)*1) 2 2
Teorie-solfegiu-dicteu 3 3
Istoria muzicii 1 1
Ansamblu coral 2 2
Pian complementar 1 1
Corepetiţie 1 1
Alte discipline 1 1
Educaţie vizuală 1 1
Număr total de ore/săptămână în CD 11 11
–––-
    *1) Disciplina principală de specialitate. Pentru disciplina Artă vocală
interpretativă (canto clasic), în afara celor două ore prevăzute în curriculumul
diferenţiat (CD) se alocă şi ora prevăzută în curriculumul la decizia
şcolii (CDŞ).

b) Muzică vocală de jazz – muzică uşoară

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a IX-a Clasa a X-a
Educaţie artistică specializată 10 10
Muzică vocală de jazz – muzică uşoară*1) 2 2
Teorie-solfegiu-dicteu 3 3
Ansamblu de jazz/de muzică uşoară/coral 2 2
Istoria muzicii 1 1
Armonie 1 1
Forme muzicale 1 1
Instrument la alegere*2)
Alte discipline 1 1
Educaţie vizuală 1 1
Număr total de ore/săptămână în CD 11 11
–––
    *1) Disciplina principală de specialitate.
    *2) Instrumentul la alegere (altul decât cel principal) poate fi selectat
din următoarea listă: instrumentele orchestrei simfonice, pian, saxofon,
chitară. Pentru disciplina Instrument la alegere se alocă, în clasele a IX-a şi
a X-a, ora prevăzută în curriculumul la decizia şcolii (CDŞ).

IV. SECŢIA FOLCLORICĂa) Instrumente populare*1)

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a IX-a Clasa a X-a
Educaţie artistică specializată 10 10
Instrument principal*2) 2 2
Teorie-solfegiu-dicteu 2 2
Etnografie şi folclor muzical 1 1
Ansamblu folcloric 2 2
Pian complementar 1 1
Corepetiţie 1 1
Istoria muzicii 1 1
Alte discipline 1 1
Educaţie vizuală 1 1
Număr total de ore/săptămână în CD 11 11
–––-
    *1) Instrumentele populare care pot fi studiate sunt: ţambal, acordeon,
taragot. Pentru elevii claselor a X-a din anul şcolar 2009-2010, naiul se poate
studia în continuare ca instrument popular.
    *2) Disciplina principală de specialitate. Pentru disciplina Instrument
principal, în afara celor două ore prevăzute în curriculumul diferenţiat (CD)
se alocă şi ora prevăzută în curriculumul la decizia şcolii (CDŞ).

b) Muzică vocală tradiţională românească*1) (canto popular)–––-*1) Pentru învăţământul în limbile minorităţilor naţionale se poate studia repertoriul tradiţional al minorităţii respective şi/sau repertoriu tradiţional românesc.┌───────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────┐│ │ Numar de ore/săptămână ││ Disciplina ├────────────┬─────────────┤│ │Clasa a IX-a│ Clasa a X-a │├───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│Educaţie artistică specializată │ 10 │ 10 │├───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│Muzică vocală tradiţională românească*2) │ 2 │ 2 ││(canto popular) │ │ │├───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│Teorie-solfegiu-dicteu │ 2 │ 2 │├───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│Etnografie şi folclor muzical │ 1 │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│Ansamblu folcloric │ 2 │ 2 │├───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│Pian complementar │ 1 │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│Corepetiţie │ 1 │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│Istoria muzicii │ 1 │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│Alte discipline │ 1 │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│Educaţie vizuală │ 1 │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│Număr total de ore/săptămână în CD │ 11 │ 11 │└───────────────────────────────────────────────────┴────────────┴─────────────┘–––    *2) Disciplina principală de specialitate (pentru învăţământul în limbileminorităţilor naţionale se poate studia repertoriul tradiţional al minorităţiirespective şi/sau repertoriu tradiţional românesc). În afara celor două oreprevăzute în curriculumul diferenţiat (CD), disciplinei Canto popular i se alocăşi ora prevăzută în curriculumul la decizia şcolii (CDŞ).PRECIZĂRIprivind aplicarea planurilor-cadru de învăţământ pentruclasele a IX-a şi a X-a, ciclul inferior al liceului,filiera vocaţională, profilul artistic, specializarea Muzică1. Prezentele precizări detaliază modalitatea de aplicare a planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a IX-a şi a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera vocaţională, profilul artistic, specializarea Muzică, fiind valabile atât pentru unităţile de învăţământ în care predarea se face în limba română, cât şi pentru cele în care predarea se face în limbi ale minorităţilor naţionale.2. În cadrul filierei vocaţionale, profilul artistic, specializarea Muzică, instrumentele muzicale care pot fi studiate sunt: pian, vioară, violă, violoncel, contrabas, chitară, harpă, flaut, oboi, clarinet, fagot, saxofon, trompetă, corn, trombon, tubă, instrumente de percuţie, nai, ţambal, acordeon, taragot.3. Disciplina Muzică de cameră se normează cu 2-5 elevi pe oră.4. Ansamblul coral, instrumental, orchestral, de jazz, de muzică uşoară şi folcloric se desfăşoară în 3 ore/săptămână, astfel:– pregătire pe grupe sau pe partide, cu un efectiv cuprins între 12-15 elevi, care pot proveni de la mai multe clase; pentru această activitate se alocă o oră/săptămână pentru fiecare grupă sau partidă;– activitate de ansamblu, pentru care se alocă 2 ore/săptămână.5. Predarea disciplinelor din cadrul educaţiei artistice specializate pentru filiera vocaţională, profilul artistic, specializarea Muzică, se efectuează astfel:a) individual, la disciplinele: Instrument principal, Pian complementar, Instrument la alegere, Acompaniament, Iniţiere vocală, Artă vocală interpretativă (canto clasic), Muzică vocală tradiţională românească (canto popular), Muzică vocală de jazz-muzică uşoară, Corepetiţie;b) pe grupe, la disciplinele: Teorie-solfegiu-dicteu, Armonie, Forme muzicale, Etnografie şi folclor muzical; fiecare grupă cuprinde 7-12 elevi, dar nu mai puţin de 5 şi nu mai mult de 15;c) pe clasă, la disciplina Istoria muzicii.1.2. Curriculum diferenţiat pentru ciclul inferior al liceului, filiera vocaţională, profilul artistic, specializarea Coregrafie

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a IX-a Clasa a X-a
Educaţie artistică specializată 10 10
Dans clasic*1) 8 8
Dans românesc*2)
Dans contemporan 1 1
Dans de caracter*3)
Repertoriu individual 1 1
Repertoriu ansamblu*3)
Istoria baletului
Alte discipline 2 2
Educaţie muzicală*4) 1 1
Educaţie vizuală 1 1
Număr total de ore/săptămână în CD 12 12
–––
    *1) Disciplina principală de specialitate.
    *2) Pentru disciplina Dans românesc, la clasele a IX-a şi a X-a se alocă
ora de Educaţie fizică din TC.
    *3) Pentru disciplinele Dans de caracter şi Repertoriu ansamblu, se alocă
din CDŞ câte o oră/săptămână pentru fiecare disciplină, în clasele a IX-a
şi a X-a.
    *4) Pentru disciplina Istoria baletului, la clasele a IX-a şi a X-a se alocă
ora de Educaţie muzicală din CD.

NOTĂ:Orele pentru disciplinele din cadrul Educaţiei artistice specializate se obţin din:– 10 ore din curriculumul diferenţiat (CD) prevăzute în planul-cadru pentru educaţie artistică specializată;– 2 ore din curriculumul la decizia şcolii (CDŞ);– o oră din trunchiul comun (TC) prevăzută în planul-cadru pentru disciplina Educaţie muzicală;– o oră din trunchiul comun (TC) prevăzută în planul-cadru pentru disciplina Educaţie fizică.PRECIZĂRIprivind aplicarea planurilor-cadru de învăţământ pentruclasele a IX-a şi a X-a, ciclul inferior al liceului, filieravocaţională, profilul artistic, specializarea Coregrafie1. Prezentele precizări detaliază modalitatea de aplicare a planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a IX-a şi a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera vocaţională, profilul artistic, specializarea Coregrafie, fiind valabile atât pentru unităţile de învăţământ în care predarea se face în limba română, cât şi pentru cele în care predarea se face în limbi ale minorităţilor naţionale.2. Pentru filiera vocaţională, profilul artistic, specializarea Coregrafie, predarea disciplinelor Dans clasic, Dans contemporan, Dans românesc şi Dans de caracter se face de către profesorul de specialitate, în colaborare cu profesorul corepetitor.3. Pentru filiera vocaţională, profilul artistic, specializarea Coregrafie, predarea disciplinelor din cadrul Educaţiei artistice specializate se efectuează astfel:a) individual: pentru Repertoriu individual;b) pe grupe: pentru Dans clasic, Dans contemporan şi Dans de caracter; fiecare grupă cuprinde 7-12 elevi, dar nu mai puţin de 5 şi nu mai mult de 15;c) pe clasă: pentru Repertoriu ansamblu (clasic şi contemporan), Dans românesc, Istoria baletului.1.3. Curriculum diferenţiat pentru ciclul inferior al liceului, filiera vocaţională, profilul artistic, specializarea Arta actorului

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a IX-a Clasa a X-a
Educaţie artistică specializată 8 8
Arta actorului*1) 3 3
Euritmie 2 2
Elemente de estetică şi teoria spectacolului 1 1
Istoria teatrului şi a artei spectacolului
universal şi românesc
2

2

Alte discipline 2 2
Educaţie muzicală 1 1
Educaţie vizuală 1 1
Număr total de ore/săptămână în CD 10 10
–––-
    *1) Disciplina principală de specialitate.

PRECIZĂRIprivind aplicarea planurilor-cadru de învăţământ pentruclasele a IX-a şi a X-a, ciclul inferior al liceului,filiera vocaţională, profilul artistic, specializarea Arta actorului1. Prezentele precizări detaliază modalitatea de aplicare a planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a IX-a şi a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera vocaţională, profilul artistic, specializarea Arta actorului, fiind valabile atât pentru unităţile de învăţământ în care predarea se face în limba română, cât şi pentru cele în care predarea se face în limbi ale minorităţilor naţionale.2. Pentru filiera vocaţională, profilul artistic, specializarea Arta actorului, predarea disciplinelor din cadrul educaţiei artistice specializate se efectuează astfel:a) pe grupe: pentru Arta actorului, Euritmie; fiecare grupă cuprinde 7-12 elevi, dar nu mai puţin de 5 şi nu mai mult de 15;b) pe clasă: pentru Istoria teatrului şi a artei spectacolului universal şi românesc, Elemente de estetică şi teoria spectacolului.1.4. Curriculum diferenţiat pentru ciclul inferior al liceului, filiera vocaţională, profilul artistic, specializările Arte plastice şi Arte decorative

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a IX-a Clasa a X-a
Educaţie artistică de specialitate*1) 8 8
Studiul formelor în desen 2 2
Studiul formelor în culoare şi studiul culorii 2 2
Studiul formelor în volum 2 2
Studiul compoziţiei 1 1
Elemente de perspectivă*2)
Crochiuri*2)
Istoria artelor şi a arhitecturii 1 1
Alte discipline 2 2
Educaţie muzicală 1 1
Educaţie vizuală 1 1
Număr total de ore/săptămână în CD 10 10
–––-
    *1) Disciplinele din cadrul educaţiei artistice de specialitate, cu
excepţia disciplinei Istoria artelor şi a arhitecturii, se predau pe grupe
formate din 8-12 elevi. Disciplina Istoria artelor şi a arhitecturii se predă
cu clasa întreagă.
    *2) Ora din curriculumul la decizia şcolii (CDŞ) se alocă pentru oricare
dintre disciplinele de specialitate, de exemplu: pentru Elemente de
perspectivă, în clasa a IX-a, pentru Crochiuri, în clasa a X-a, etc.

1.5. Curriculum diferenţiat pentru ciclul inferior al liceului, filiera vocaţională, profilul artistic, specializările Arhitectură, Arte ambientale şi Design

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a IX-a Clasa a X-a
Educaţie artistică de specialitate*1) 8 8
Studiul formelor în desen 2 2
Studiul formelor în culoare şi studiul culorii 1 1
Studiul formelor în volum 1 1
Studiul compoziţiei*2)
Crochiuri 1
Desen proiectiv 2 2
Elemente de perspectivă 1
Interdependenţe funcţionale în relaţia om –
formă – ambient*2)

Istoria artelor şi a arhitecturii 1 1
Alte discipline 2 2
Educaţie muzicală 1 1
Educaţie vizuală 1 1
Număr total de ore/săptămână în CD 10 10
–––
    *1) Disciplinele din cadrul educaţiei artistice de specialitate, cu
excepţia disciplinei Istoria artelor şi a arhitecturii, se predau pe grupe
formate din 8-12 elevi. Disciplina Istoria artelor şi a arhitecturii se predă
cu clasa întreagă.
    *2) Ora din curriculumul la decizia şcolii (CDŞ) se alocă oricăreia dintre
disciplinele artistice de specialitate, de exemplu: pentru Interdependenţe
funcţionale în relaţia om – formă – ambient, în clasa a IX-a, pentru Studiul
compoziţiei, în clasa a X-a, etc.

1.6. Curriculum diferenţiat pentru ciclul inferior al liceului, filiera vocaţională, profilul sportiv, toate specializările

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a IX-a Clasa a X-a
Pregătire sportivă teoretică 2 2
Pregătire sportivă practică*1) 8 8
Alte discipline 2 2
Educaţie muzicală 1 1
Educaţie vizuală 1 1
Numărul total de ore/săptămână în CD 12 12
––-
    *1) Pentru disciplina Pregătire sportivă practică, pe lângă cele 8
ore/săptămână prevăzute în curriculumul diferenţiat (CD), se alocă suplimentar
ora de Educaţie fizică din trunchiul comun (TC) şi ora prevăzută în
curriculumul la decizia şcolii (CDŞ).

Disciplinele sportive (specializările) prevăzute pentru curriculumul diferenţiat (CD) sunt:

1. Alpinism/Escaladă
2. Atletism
3. Badminton
4. Baschet
5. Baseball
6. Box
7. Canotaj
8. Ciclism
9. Culturism
10. Dans sportiv
11. Fotbal
12. Gimnastică artistică sportivă
13. Gimnastică ritmică sportivă
14. Go
15. Haltere
16. Handbal
17. Hochei pe gheaţă
18. Hochei pe iarbă
19. Înot
20. Judo
21. Caiac-canoe
22. Karate
23. Lupte greco-române
24. Lupte libere
25. Oină
26. Orientare sportivă
27. Patinaj artistic
28. Patinaj sincron
29. Patinaj viteză
30. Polo pe apă
31. Rugby
32. Sanie
33. Sărituri în apă
34. Schi alpin
35. Schi biatlon
36. Schi – combinata nordică
37. Schi fond
38. Schi orientare turistică
39. Schi sărituri
40. Scrimă
41. Softball
42. Sport aerobic
43. Şah
44. Taekwondo WTF
45. Tenis de câmp
46. Tenis de masă
47. Tir cu arcul
48. Tir cu puşcă/pistol
49. Volei
50. Yachting

PRECIZĂRIprivind aplicarea planurilor-cadru de învăţământ pentruclasele a IX-a şi a X-a, ciclul inferior al liceului,filiera vocaţională, profilul sportiv, toate specializările1. Disciplina Pregătire sportivă teoretică se studiază cu întreaga clasă, indiferent de specializare/specializări.2. Pregătirea sportivă practică se realizează pe clase, pe grupe, pe grupe valorice sau individual, potrivit nivelului de învăţământ, specificului fiecărei discipline sportive, performanţelor elevilor, criteriilor de vârstă şi sex, astfel:a) pentru o singură disciplină sportivă, cu întreaga clasă, considerată o grupă, fete şi/sau băieţi, în limita numărului maxim de locuri alocat unei clase;b) pentru o singură disciplină sportivă, pe două grupe constituite pe criterii de sex, în limita numărului de locuri minim/maxim specific disciplinei sportive şi în limita numărului maxim de locuri alocat unei clase;c) pentru o singură disciplină sportivă, pe două grupe valorice, fete şi/sau băieţi, în limita numărului de locuri minim/maxim specific disciplinei sportive şi în limita numărului maxim de locuri alocat unei clase;d) pentru două discipline sportive, pe două grupe de fete şi/sau de băieţi, în limita numărului de locuri minim/maxim specific fiecărei discipline sportive şi în limita numărului maxim de locuri alocat unei clase;e) pentru mai mult de două discipline sportive la o clasă, pe grupe de fete şi/sau de băieţi, în limita numărului de locuri minim/maxim specific fiecărei discipline sportive şi în limita numărului maxim de locuri alocat unei clase;f) pe grupe valorice, constituite din elevi proveniţi din două sau mai multe clase, din cadrul aceluiaşi ciclu de învăţământ;g) individual şi/sau pe grupe constituite din 2-3 elevi atestaţi ca fiind membri ai loturilor sportive naţionale, ai echipelor divizionare sau din elevi care dispun de calităţi morfologice de excepţie, solicitate de înalta performanţă la disciplina sportivă respectivă.3. a) O grupă de studiu conţine minimum 10 elevi. Prin excepţie, inspectoratul şcolar poate aproba grupe şi grupe valorice, fiecare cuprinzând cel puţin 7 elevi.b) În situaţii deosebite – abandon, îmbolnăviri sau accidentări irecuperabile, transfer şcolar, alte situaţii – când nu există posibilitatea completării imediate cu alţi elevi, clasele, grupele şi grupele valorice rămase sub efectiv pot funcţiona până la sfârşitul anului şcolar, cu aprobarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării.c) În orice situaţie, conducerea unităţii de învăţământ trebuie să respecte raportul optim dintre numărul disciplinelor sportive, specificul acestora şi numărul de elevi, pe de o parte, şi numărul profesorilor, specializările acestora şi constituirea normelor didactice, pe de altă parte.4. Pregătirea sportivă practică în disciplina sportivă de specializare se realizează prin antrenamentul sportiv, care are o durată de 100 de minute, echivalentul a două ore în norma de predare.5. În învăţământul liceal, clasele/grupele cu profil sportiv se pot constitui numai cu elevi al căror nivel valoric este de avansaţi (II şi I) şi/sau de performanţă/înaltă performanţă.a) Elevii de nivel valoric avansaţi II sunt cei care participă în sistemul competiţional local (de sector).b) Elevii de nivel valoric avansaţi I sunt cei care participă în sistemul competiţional judeţean (al municipiului Bucureşti).c) Elevii de nivel valoric performanţă sunt cei care participă în sistemul competiţional naţional.d) Elevii de nivel valoric înaltă performanţă sunt componenţi ai loturilor naţionale/reprezentative naţionale şi participă în competiţiile rezervate acestora.6. Clasele-mozaic sunt alcătuite din elevi de la mai multe discipline sportive, pentru care nu a fost posibilă constituirea de grupe având numărul minim de sportivi prevăzut în reglementările legale în vigoare.a) În cazul în care pentru elevii din clasa-mozaic unitatea de învăţământ are profesori cu specializări corespunzătoare, întreaga pregătire teoretică şi practică de specialitate a elevilor se desfăşoară în mod obligatoriu în unitatea şcolară, cu aceste cadre didactice.b) În cazul în care pentru o parte sau pentru toţi elevii din clasa-mozaic unitatea de învăţământ nu are profesori cu specializări corespunzătoare, aceşti elevi vor efectua obligatoriu în unitatea şcolară cele 2 ore de pregătire sportivă teoretică şi 4 ore de pregătire sportivă practică. În cadrul celor 4 ore de pregătire sportivă practică se urmăreşte realizarea competenţelor specifice marcate cu asterisc în programele şcolare corespunzătoare profilului sportiv. La sfârşitul fiecărei luni, elevii vor aduce dirigintelui clasei documentele care atestă prezenţa la celelalte ore de pregătire sportivă practică de specialitate efectuate la cluburile sportive şcolare sau la structurile sportive la care se pregătesc.1.7. Curriculum diferenţiat pentru ciclul inferior al liceului, filiera vocaţională, profilul pedagogic, specializarea Învăţător/Educatoare

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a IX-a Clasa a X-a
Limba şi literatura română 1 1
Limba modernă 2 1 1
Comunicare didactică 1 1
Discipline psihologice şi pedagogice (Introducere
în pedagogie şi teoria şi metodologia
curriculumului)*1)
1

Discipline psihologice şi pedagogice (Teoria şi
practica instruirii şi evaluării)

1

Psihologie*2)
Educaţie muzicală 1 1
Educaţie vizuală 1 1
Pregătire practică de specialitate 3 3
Numărul total de ore/săptămână în CD 9 9
–––
    *1) Pentru disciplina Introducere în pedagogie şi teoria şi metodologia
curriculumului se alocă, în clasa a IX-a, şi ora din curriculumul la decizia
şcolii (CDŞ).
    *2) Pentru disciplina Psihologie, în clasa a X-a se alocă în total 2
ore/săptămână, astfel:
    – o oră pe săptămână, prevăzută în trunchiul comun (TC) pentru socioumane;
    – o oră pe săptămână din curriculumul la decizia şcolii (CDŞ).

1.8. Curriculum diferenţiat pentru ciclul inferior al liceului, filiera vocaţională, profilul pedagogic, specializările Bibliotecar-documentarist, Instructor-animator, Instructor pentru activităţi extraşcolare şi Pedagog şcolar

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a IX-a Clasa a X-a
Limba şi literatura română 1 1
Limba modernă 2 1 1
Comunicare didactică 1 1
Discipline psihologice şi pedagogice (Introducere
în pedagogie şi teoria şi metodologia
curriculumului)*1)
1

Teoria educaţiei şi managementul clasei de elevi*2) 1
Educaţie muzicală 1 1
Educaţie vizuală 1 1
Pregătire practică de specialitate 3 3
Numărul total de ore/săptămână în CD 9 9
–––
    *1) Pentru disciplina Introducere în pedagogie şi teoria şi metodologia
curriculumului se alocă, în clasa a IX-a, şi ora din curriculumul la decizia
şcolii (CDŞ).
    *2) Pentru disciplina Teoria educaţiei şi managementul clasei de elevi se
alocă, în clasa a X-a, şi ora din curriculumul la decizia şcolii (CDŞ).

1.9. Curriculum diferenţiat pentru ciclul inferior al liceului, filiera vocaţională, profilul Ordine şi securitate publică (licee ale Ministerului Administraţiei şi Internelor), specializarea Ştiinţe sociale

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a IX-a Clasa a X-a
Limba şi literatura română 1 1
Limba modernă 2 1 1
Istorie 1 1
Socioumane/Educaţie pentru societate 1
Socioumane 1
Educaţie muzicală 1 1
Educaţie vizuală 1 1
Atac şi autoapărare 1 1
Ordine şi securitate publică 2 2
Numărul total de ore/săptămână în CD 9 9

1.10. Curriculum diferenţiat pentru ciclul inferior al liceului, filiera vocaţională, profilul militar (licee ale Ministerului Apărării Naţionale), specializarea Matematică – informatică

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a IX-a Clasa a X-a
Limba şi literatura română 1
Limba modernă 2 1 1
Matematică 2 2
Fizică 1 1
Educaţie muzicală 1 1
Educaţie vizuală 1 1
Educaţie fizică 1
Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor 1
Informatică 1
Pregătire militară 2 2
Numărul total de ore/săptămână în CD 9 9

1.11. Curriculum diferenţiat pentru ciclul inferior al liceului, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul ortodox, cultul ortodox de rit vechi, specializarea Teologie ortodoxă

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a IX-a Clasa a X-a
Discipline teologice 4 4
Studiu biblic al Vechiului Testament 1 1
Studiu biblic al Noului Testament 1 1
Dogmatică 1 1
Liturgică*1)
Spiritualitate*2) 1 1
Muzică bisericească*3)
Alte discipline 5 5
Limba şi literatura română 1 1
Limba latină 1 1
Limba greacă 1 1
Educaţie muzicală 1 1
Educaţie vizuală 1 1
Numărul total de ore/săptămână în CD 9 9
–––
    *1) Pentru disciplina Liturgică se alocă, în clasele a IX-a şi a X-a, ora
prevăzută pentru religie în TC.
    *2) Pentru disciplina Spiritualitate se alocă în total 3 ore/săptămână
pentru fiecare clasă, astfel:
    – o oră/săptămână din CD;
    – 2 ore/săptămână, care se desfăşoară sub formă de consultaţii şi îndrumări
spirituale, se consemnează în condică şi fac parte din norma profesorului de
Spiritualitate.
    *3) Pentru disciplina Muzică bisericească prevăzută în lista disciplinelor
de specialitate se alocă din CDŞ 2 ore/săptămână în clasa a IX-a şi 2
ore/săptămână în clasa a X-a. În afara orelor de Muzică bisericească se pot
aloca 1-2 ore/săptămână pentru Ansamblu coral, activitate care se desfăşoară
în afara orarului zilnic sau în zilele de sâmbătă şi intră în norma profesorului
de muzică.

NOTĂ:Orele pentru disciplinele teologice se obţin din:– ora de religie, prevăzută în trunchiul comun (TC);– orele din curriculumul diferenţiat (CD) prevăzute în planul-cadru;– orele din curriculumul la decizia şcolii (CDŞ) prevăzute în planul-cadru.1.12. Curriculum diferenţiat pentru ciclul inferior al liceului, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul ortodox, specializarea Muzică bisericească

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a IX-a Clasa a X-a
Discipline teologice 4 4
Studiu biblic al Vechiului Testament*1)
Studiu biblic al Noului Testament*2)
Tipic şi Liturgică 1 1
Cântare practică bisericească 1 1
Muzică bisericească*3) 2 2
Practică liturgică*4)
Spiritualitate*5)
Alte discipline 5 5
Limba şi literatura română 1 1
Limba latină 1 1
Limba greacă 1 1
Educaţie muzicală 1 1
Educaţie vizuală 1 1
Numărul total de ore/săptămână în CD 9 9
––––
    *1) Disciplina Studiu biblic al Vechiului Testament se studiază la clasa
a IX-a, în ora prevăzută pentru religie în TC.
    *2) Disciplina Studiu biblic al Noului Testament se studiază la clasa
a X-a, în ora prevăzută pentru religie în TC.
    *3) În afara orelor de Muzică bisericească prevăzute în lista disciplinelor
de specialitate se pot aloca 1-2 ore/săptămână pentru Ansamblu coral; ora/orele
pentru Ansamblu coral se desfăşoară în afara orarului zilnic sau în zilele de
sâmbătă şi intră în norma profesorului de muzică.
     *4) Pentru disciplina Practică liturgică se alocă, la clasele a IX-a şi
a X-a, câte o oră/săptămână din CDŞ.
    *5) Pentru disciplina Spiritualitate se alocă în total 2-3 ore/săptămână
pentru fiecare clasă, astfel:
    – o oră/săptămână din CDŞ;
    – 1-2 ore/săptămână, care se desfăşoară sub formă de consultaţii şi
îndrumări spirituale, se consemnează în condică şi fac parte din norma
profesorului de Spiritualitate.

NOTĂ:Orele pentru disciplinele teologice se obţin din:– ora de religie prevăzută în trunchiul comun (TC);– orele din curriculumul diferenţiat (CD) prevăzute în planul-cadru;– ora din curriculumul la decizia şcolii (CDŞ) prevăzută în planul-cadru.1.13. Curriculum diferenţiat pentru ciclul inferior al liceului, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul ortodox, specializarea Patrimoniu cultural

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a IX-a Clasa a X-a
Discipline teologice 2 2
Studiu biblic al Vechiului Testament 1 1
Studiu biblic al Noului Testament 1 1
Liturgică*1)
Educaţie artistică specializată 4 4
Studiul formelor şi desenul*2) 1 1
Studiul culorilor şi pictură de icoană*2) 1 1
Istoria artelor – Arta eclezială 1 1
Sculptură 1 1
Alte discipline 3 3
Limba şi literatura română 1 1
Educaţie muzicală 1 1
Educaţie vizuală 1 1
Numărul total de ore/săptămână în CD 9 9
–––-
    *1) Pentru disciplina Liturgică se alocă, în clasele a IX-a şi a X-a, ora
prevăzută pentru religie în TC.
    *2) Pentru disciplinele Studiul formelor şi desenul şi Studiul culorilor şi
pictură de icoană se alocă din CDŞ câte o oră/săptămână pentru fiecare
disciplină, în clasele a IX-a şi a X-a.

NOTĂ:Orele pentru disciplinele de specialitate se obţin din:– ora de religie prevăzută în trunchiul comun (TC);– orele din curriculumul diferenţiat (CD) prevăzute în planul-cadru;– orele din curriculumul la decizia şcolii (CDŞ) prevăzute în planul-cadru.1.14. Curriculum diferenţiat pentru ciclul inferior al liceului, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul româno-catolic de limbă română, specializarea Teologie româno-catolică

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a IX-a Clasa a X-a
Discipline de specialitate 6 6
Studiu biblic 2 2
Catehism 1 1
Istoria religiilor*1)
Spiritualitate*2) 1 1
Limba latină 2 2
Alte discipline 3 3
Limba şi literatura română 1 1
Educaţie muzicală*3) 1 1
Educaţie vizuală 1 1
Numărul total de ore/săptămână în CD 9 9
–––
    *1) Pentru disciplina Istoria religiilor se alocă, în clasele a IX-a şi
a X-a, ora prevăzută pentru religie în TC.
    *2) Pentru disciplina Spiritualitate, în afara orei prevăzute în CD se
alocă 2 ore/săptămână pentru fiecare clasă. Aceste ore se desfăşoară sub formă
de consiliere şi îndrumări spirituale, se consemnează în condică şi intră în
norma profesorului de Spiritualitate.
    *3) În afara orei de Educaţie muzicală prevăzute în CD, se pot aloca
1-2 ore/săptămână pentru Ansamblu coral; ora/orele pentru Ansamblu coral se
desfăşoară în afara orarului zilnic şi intră în norma profesorului de muzică.

NOTĂ:Orele pentru disciplinele de specialitate se obţin din:– orele din curriculumul diferenţiat (CD) prevăzute în planul-cadru;– ora de religie prevăzută în trunchiul comun (TC).1.15. Curriculum diferenţiat pentru ciclul inferior al liceului, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul româno-catolic de limbă maghiară, specializarea Teologie româno-catolică

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a IX-a Clasa a X-a
Discipline de specialitate 6 6
Studiul Vechiului Testament 1 1
Catehism 1 1
Istoria Bisericii Româno-Catolice*1)
Spiritualitate*2) 1 1
Istoria artei religioase 1 1
Limba latină 2 2
Alte discipline 3 3
Limba şi literatura română 1 1
Educaţie muzicală*3) 1 1
Educaţie vizuală 1 1
Numărul total de ore/săptămână în CD 9 9
–––
    *1) Pentru disciplina Istoria Bisericii Româno-Catolice se alocă, în
clasele a IX-a şi a X-a, ora prevăzută pentru religie în TC.
    *2) Pentru disciplina Spiritualitate, în afara orei prevăzute în CD se
alocă 2 ore/săptămână pentru fiecare clasă. Aceste ore se desfăşoară sub formă
de consultaţii şi îndrumări spirituale, se consemnează în condică şi intră în
norma profesorului de Spiritualitate.
    *3) În afara orei de Educaţie muzicală prevăzute în CD, se pot aloca
1-2 ore/săptămână pentru Ansamblu coral; ora/orele pentru Ansamblu coral se
desfăşoară în afara orarului zilnic şi sunt incluse în norma profesorului
de muzică.

NOTĂ:Orele pentru disciplinele de specialitate se obţin din:– ora de religie prevăzută în trunchiul comun (TC);– orele din curriculumul diferenţiat (CD) prevăzute în planul-cadru.1.16. Curriculum diferenţiat pentru ciclul inferior al liceului, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul greco-catolic, specializarea Teologie greco-catolică

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a IX-a Clasa a X-a
Discipline de specialitate 6 6
Studiul biblic 2 2
Catehism (Dogmatică şi Morală) 1 1
Istoria Bisericii 1 1
Spiritualitate*1) 1 1
Limba latină 1 1
Alte discipline 3 3
Limba şi literatura română 1 1
Educaţie muzicală*2) 1 1
Educaţie vizuală 1 1
Numărul total de ore/săptămână în CD 9 9
––––
    *1) Pentru disciplina Spiritualitate, în afara orei prevăzute în CD se
alocă în total 2 ore/săptămână pentru fiecare clasă, din care o oră/săptămână
este ora prevăzută pentru religie în TC. Aceste ore se desfăşoară sub formă de
consultaţii şi îndrumări spirituale, se consemnează în condică şi intră în
norma profesorului de Spiritualitate.
    *2) În afara orei de Educaţie muzicală prevăzute în CD, se pot aloca
1-2 ore/săptămână pentru Ansamblu coral; ora/orele pentru Ansamblu coral se
desfăşoară în afara orarului zilnic şi sunt incluse în norma profesorului
de muzică.

NOTĂ:Orele pentru disciplinele de specialitate se obţin din:– ora de religie prevăzută în trunchiul comun (TC);– orele din curriculumul diferenţiat (CD) prevăzute în planul-cadru.1.17. Curriculum diferenţiat pentru ciclul inferior al liceului, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul reformat, specializarea Teologie reformată

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a IX-a Clasa a X-a
Discipline de specialitate 6 6
Literatură creştină reformată 1 1
Studii biblice 2 2
Educaţie spirituală*1)
Muzică bisericească*2) 2 2
Limba latină 1 1
Alte discipline 3 3
Limba şi literatura română 1 1
Educaţie muzicală 1 1
Educaţie vizuală 1 1
Numărul total de ore/săptămână în CD 9 9
–––
    *1) Disciplina Educaţie spirituală se studiază în ora prevăzută pentru
religie în TC. În afara acestei ore se alocă 2 ore/săptămână pentru fiecare
clasă, ore care se desfăşoară sub formă de consultaţii şi îndrumări spirituale,
se consemnează în condică şi intră în norma profesorului de Educaţie spirituală.
    *2) În afara celor două ore de Muzică bisericească prevăzute în CD se poate
aloca o oră/săptămână pentru Ansamblu coral; ora pentru Ansamblu coral se
desfăşoară în afara orarului zilnic sau în zilele de sâmbătă şi este inclusă
în norma profesorului de muzică.

NOTĂ:Orele pentru disciplinele de specialitate se obţin din:– ora de religie prevăzută în trunchiul comun (TC);– orele din curriculumul diferenţiat (CD) prevăzute în planul-cadru.1.18. Curriculum diferenţiat pentru ciclul inferior al liceului, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul penticostal, specializarea Teologie penticostală

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a IX-a Clasa a X-a
Discipline de specialitate 6 6
Literatură creştină 1 1
Vechiul Testament 2
Noul Testament 2
Morală creştină 1
Evanghelogie 1
Muzică bisericească 1 1
Teologie aplicată*1)
Limba latină 1 1
Alte discipline 3 3
Limba şi literatura română 1 1
Educaţie muzicală 1 1
Educaţie vizuală 1 1
Numărul total de ore/săptămână în CD 9 9
–––
    *1) Pentru disciplina Teologie aplicată se alocă, în clasele a IX-a şi
a X-a, ora prevăzută pentru religie în TC.

NOTĂ:Orele pentru disciplinele de specialitate se obţin din:– ora de religie prevăzută în trunchiul comun (TC);– orele din curriculumul diferenţiat (CD) prevăzute în planul-cadru.1.19. Curriculum diferenţiat pentru ciclul inferior al liceului, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul baptist, specializarea Teologie baptistă

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a IX-a Clasa a X-a
Discipline de specialitate 6 6
Literatură creştină 1 1
Studiul Vechiului Testament 2
Studiul Noului Testament 2
Morală creştină 1 1
Muzică bisericească 1 1
Teologie aplicată*1)
Limba latină 1 1
Alte discipline 3 3
Limba şi literatura română 1 1
Educaţie muzicală 1 1
Educaţie vizuală 1 1
Numărul total de ore/săptămână în CD 9 9
–––
    *1) Pentru disciplina Teologie aplicată se alocă, în clasele a IX-a şi
a X-a, ora prevăzută pentru religie în TC.

NOTĂ:Orele pentru disciplinele de specialitate se obţin din:– ora de religie prevăzută în trunchiul comun (TC);– orele din curriculumul diferenţiat (CD) prevăzute în planul-cadru.1.20. Curriculum diferenţiat pentru ciclul inferior al liceului, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul unitarian, specializarea Teologie unitariană

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a IX-a Clasa a X-a
Discipline de specialitate 6 6
Studii biblice 2 2
Istoria religiilor 2 1
Literatură creştină unitariană*1)
Educaţie spirituală*2) 1 1
Evidenţă bisericească informatizată 1
Muzică bisericească*3) 1 1
Alte discipline 3 3
Limba şi literatura română 1 1
Educaţie muzicală 1 1
Educaţie vizuală 1 1
Numărul total de ore/săptămână în CD 9 9
–––
    *1) Disciplina Literatură creştină unitariană se studiază, în clasele a
IX-a şi a X-a, în ora prevăzută pentru religie în TC. Această disciplină este
predată în limba engleză şi intră în norma profesorului de limba engleză.
    *2) Pentru disciplina Educaţie spirituală, în afara orei prevăzute în CD se
alocă 2 ore/săptămână pentru fiecare clasă, ore care se desfăşoară sub formă de
consultaţii şi îndrumări spirituale, se consemnează în condică şi intră în
norma profesorului de Educaţie spirituală.
    *3) În afara orei de Muzică bisericească prevăzute în CD se poate aloca
o oră/săptămână pentru Ansamblu coral; ora pentru Ansamblu coral se desfăşoară
în afara orarului zilnic sau în zilele de sâmbătă şi intră în norma
profesorului de muzică.

NOTĂ:Orele pentru disciplinele de specialitate se obţin din:– ora de religie prevăzută în trunchiul comun (TC);– orele din curriculumul diferenţiat (CD) prevăzute în planul-cadru.1.21. Curriculum diferenţiat pentru ciclul inferior al liceului, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul adventist de ziua a şaptea, specializarea Teologie adventistă

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a IX-a Clasa a X-a
Discipline de specialitate 6 6
Cunoştinţe biblice 4 4
Istoria Bisericii Adventiste 2
Istoria Bisericii Universale 2
Muzică bisericească*1)
Alte discipline 3 3
Limba şi literatura română 1 1
Educaţie muzicală 1 1
Educaţie vizuală 1 1
Numărul total de ore/săptămână în CD 9 9
–––-
    *1) Pentru disciplina Muzică bisericească se alocă, în clasele a IX-a şi
a X-a, ora prevăzută pentru religie în TC.

NOTĂ:Orele pentru disciplinele de specialitate se obţin din:– ora de religie prevăzută în trunchiul comun (TC);– orele din curriculumul diferenţiat (CD) prevăzute în planul-cadru.1.22. Curriculum diferenţiat pentru ciclul inferior al liceului, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul musulman, specializarea Teologie musulmană

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a IX-a Clasa a X-a
Discipline de specialitate 6 6
Studiul Coranului (Kur'an Kerim) 3 3
Principiile de bază ale religiei (Temel Dini
Bilgiler)
2

Viaţa Profetului (Siyer) 1 1
Legislaţie islamică (Fikih) 1
Învăţăturile Profetului (Hadis) 1
Muzică religioasă (Dini Muzik)*1)
Alte discipline 3 3
Limba şi literatura română 1 1
Educaţie muzicală 1 1
Educaţie vizuală 1 1
Numărul total de ore/săptămână în CD 9 9
–––
    *1) Pentru disciplina Muzică religioasă (Dini Muzik) se alocă, în clasele
a IX-a şi a X-a, ora prevăzută pentru religie în TC.

NOTĂ:Orele pentru disciplinele de specialitate se obţin din:– ora de religie prevăzută în trunchiul comun (TC);– orele din curriculumul diferenţiat (CD) prevăzute în planul-cadru. + 
Anexa 2Disciplinele de specializare din curriculumul diferenţiatpentru clasele a XI-a şi a XII-a, ciclul superioral liceului, filiera vocaţională2.1. Curriculum diferenţiat pentru ciclul superior al liceului, filiera vocaţională, profilul artistic, specializarea Muzică1. SECŢIA INSTRUMENTALĂa) Instrumente de orchestră, chitară, nai

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a XI-a Clasa a XII-a
Educaţie artistică specializată 14 14
Instrument principal*1) 3 3
Teorie-solfegiu-dicteu 2 2
Muzică de cameră 1 1
Ansamblu orchestral/instrumental/coral 3 3
Pian complementar 1 1
Corepetiţie 1 1
Istoria muzicii 1 1
Armonie 1 1
Forme muzicale 1 1
Alte discipline 2 2
Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor 1 1
Educaţie fizică 1 1
Numărul total de ore/săptămână în CD 16 16
––-
    *1) Disciplina principală de specialitate.

b) Pian, orgă

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a XI-a Clasa a XII-a
Educaţie artistică specializată 14 14
Instrument principal*1) 3 3
Teorie-solfegiu-dicteu 2 2
Muzică de cameră 1 1
Ansamblu orchestral/instrumental/coral 3 3
Acompaniament 1 1
Istoria muzicii 1 1
Armonie 1 1
Forme muzicale 1 1
Instrument la alegere*2) 1 1
Alte discipline 2 2
Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor 1 1
Educaţie fizică 1 1
Numărul total de ore/săptămână în CD 16 16
–––
    *1) Disciplina principală de specialitate.
    *2) Instrument la alegere, altul decât instrumentul principal.

2. SECŢIA TEORETICĂ

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a XI-a Clasa a XII-a
Educaţie artistică specializată 14 14
Teorie-solfegiu-dicteu*1) 3 3
Pian complementar 1 1
Iniţiere vocală 1 1
Ansamblu coral 3 3
Armonie 2 2
Istoria muzicii 1 1
Forme muzicale 2 2
Instrument la alegere 1 1
Alte discipline 2 2
Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor 1 1
Educaţie fizică 1 1
Numărul total de ore/săptămână în CD 16 16
–––
    *1) Disciplina principală de specialitate.

3. SECŢIA VOCALĂa) Artă vocală interpretativă (canto clasic)

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a XI-a Clasa a XII-a
Educaţie artistică specializată 14 14
Artă vocală interpretativă (canto clasic)*1) 3 3
Teorie-solfegiu-dicteu 2 2
Forme muzicale 1 1
Istoria muzicii 1 1
Armonie 1 1
Muzică de cameră 1 1
Ansamblu coral 3 3
Pian complementar 1 1
Corepetiţie 1 1
Alte discipline 2 2
Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor 1 1
Educaţie fizică 1 1
Numărul total de ore/săptămână în CD 16 16
–––
    *1) Disciplina principală de specialitate.

b) Muzică vocală de jazz – muzică uşoară

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a XI-a Clasa a XII-a
Educaţie artistică specializată 14 14
Muzică vocală de jazz – muzică uşoară*1) 2 2
Teorie-solfegiu-dicteu 3 3
Ansamblu de jazz/de muzică uşoară/coral 3 3
Instrument la alegere*2) 2 2
Istoria muzicii 1 1
Armonie 1 1
Istoria jazzului 1 1
Forme muzicale 1 1
Alte discipline 2 2
Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor 1 1
Educaţie fizică 1 1
Numărul total de ore/săptămână în CD 16 16
–––
    *1) Disciplina principală de specialitate.
    *2) Instrumentul la alegere poate fi selectat din următoarea listă:
instrumentele orchestrei simfonice, pian, orgă, chitară, saxofon.

4. SECŢIA FOLCLORICĂa) Instrumente populare*1)–––*1) Instrumentele populare care pot fi studiate sunt: ţambal, acordeon, taragot. Pentru elevii claselor a XI-a şi a XII-a din anul şcolar 2009-2010, precum şi pentru elevii clasei a XII-a din anul şcolar 2010-2011, naiul se poate studia în continuare ca instrument popular.

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a XI-a Clasa a XII-a
Educaţie artistică specializată 14 14
Instrument principal*2) 3 3
Teorie-solfegiu-dicteu 2 2
Etnografie şi folclor muzical 1 1
Ansamblu folcloric 3 3
Pian complementar 1 1
Corepetiţie 1 1
Istoria muzicii 1 1
Armonie 1 1
Forme muzicale 1 1
Alte discipline 2 2
Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor 1 1
Educaţie fizică 1 1
Numărul total de ore/săptămână în CD 16 16
––––
    *2) Disciplina principală de specialitate.

b) Muzică vocală tradiţională românească*1) (canto popular)––––*1) Pentru învăţământul în limbile minorităţilor naţionale se poate studia repertoriul tradiţional al minorităţii respective şi/sau repertoriu tradiţional românesc.┌───────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────┐│ │ Numar de ore/săptămână ││ Disciplina ├────────────┬─────────────┤│ │Clasa a XI-a│Clasa a XII-a│├───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│Educaţie artistică specializată │ 14 │ 14 │├───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│Muzică vocală tradiţională românească*2) │ 3 │ 3 ││(canto popular) │ │ │├───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│Teorie-solfegiu-dicteu │ 2 │ 2 │├───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│Etnografie şi folclor muzical │ 1 │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│Ansamblu folcloric │ 3 │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│Pian complementar │ 1 │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│Corepetiţie │ 1 │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│Istoria muzicii │ 1 │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│Armonie │ 1 │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│Forme muzicale │ 1 │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│Alte discipline │ 2 │ 2 │├───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor │ 1 │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│Educaţie fizică │ 1 │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│Numărul total de ore/săptămână în CD │ 16 │ 16 │└───────────────────────────────────────────────────┴────────────┴─────────────┘–––    *2) Disciplina principală de specialitate (pentru învăţământul în limbileminorităţilor naţionale se poate studia repertoriul tradiţional al minorităţiirespective şi/sau repertoriu tradiţional românesc).PRECIZĂRIprivind aplicarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a XI-aşi a XII-a, ciclul superior al liceului, filiera vocaţională,profilul artistic, specializarea Muzică1. Prezentele precizări detaliază modalitatea de aplicare a planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a XI-a şi a XII-a, ciclul superior al liceului, filiera vocaţională, profilul artistic, specializarea Muzică, fiind valabile atât pentru unităţile de învăţământ în care predarea se face în limba română, cât şi pentru cele în care predarea se face în limbi ale minorităţilor naţionale.2. În cadrul filierei vocaţionale, profilul artistic, specializarea Muzică, instrumentele muzicale care pot fi studiate sunt: pian, vioară, violă, violoncel, contrabas, chitară, harpă, flaut, oboi, clarinet, fagot, saxofon, trompetă, corn, trombon, tubă, instrumente de percuţie, nai, ţambal, acordeon, taragot.3. Disciplina Muzică de cameră se normează cu 2-5 elevi pe oră.4. Disciplinele Ansamblu coral, orchestral, instrumental, de jazz, de muzică uşoară şi folcloric se desfăşoară în 3 ore/săptămână, astfel:– pregătire pe grupe sau pe partide, cu un efectiv cuprins între 12 şi 15 elevi, care pot proveni de la mai multe clase; pentru această activitate se alocă o oră pe săptămână pentru fiecare grupă sau partidă;– activitate de ansamblu, pentru care se alocă 2 ore/săptămână.5. Predarea disciplinelor din cadrul educaţiei artistice specializate pentru filiera vocaţională, profilul artistic, specializarea Muzică, se efectuează astfel:a) individual, la disciplinele: Instrument principal, Pian complementar, Instrument la alegere, Acompaniament, Iniţiere vocală, Artă vocală interpretativă (canto clasic), Muzică vocală tradiţională românească (canto popular), Muzică vocală de jazz – muzică uşoară, Corepetiţie;b) pe grupe, la disciplinele: Teorie-solfegiu -dicteu, Armonie, Forme muzicale, Etnografie şi folclor muzical; fiecare grupă cuprinde 7-12 elevi, dar nu mai puţin de 5 şi nu mai mult de 15;c) pe clasă, la disciplinele: Istoria muzicii, Istoria jazzului.2.2. Curriculum diferenţiat pentru clasele a XI-a şi a XII-a, ciclul superior al liceului, filiera vocaţională, profilul artistic, specializarea Coregrafie1. Secţia Dans clasic

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a XI-a Clasa a XII-a
Educaţie artistică specializată 15 16
Dans clasic*1) 10 10
Dans de caracter 1 1
Duet clasic*2) 1 2
Repertoriu individual 2 2
Istoria baletului 1 1
Dans contemporan*3)
Repertoriu ansamblu*3)
Alte discipline 3 2
Educaţie muzicală 1 1
Biologie 1 1
Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor 1
Numărul total de ore/săptămână în CD 18 18
–––
    *1) Disciplina principală de specialitate.
    *2) Disciplina Duet clasic se studiază pe grupe.
    *3) Pentru disciplinele Dans contemporan şi Repertoriu ansamblu se poate
aloca, din curriculumul la decizia şcolii (CDŞ), câte o oră/săptămână în
clasele a XI-a şi a XII-a.

2. Secţia Dans contemporan

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a XI-a Clasa a XII-a
Educaţie artistică specializată 15 16
Dans contemporan*1) 5 5
Dans de caracter 1 1
Dans clasic 5 5
Duet contemporan 1 1
Repertoriu individual 2 3
Istoria baletului 1 1
Repertoriu ansamblu*2)
Alte discipline 3 2
Educaţie muzicală 1 1
Biologie 1 1
Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor 1
Numărul total de ore/săptămână în CD 18 18
–––
    *1) Disciplina principală de specialitate.
    *2) Pentru disciplina Repertoriu ansamblu se poate aloca, din curriculumul
la decizia şcolii (CDŞ), câte o oră/săptămână în clasele a XI-a şi a XII-a.
Studiul acestei discipline se realizează cu întreaga clasă.

PRECIZĂRIprivind aplicarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a XI-aşi a XII-a, ciclul superior al liceului, filiera vocaţională,profilul artistic, specializarea Coregrafie1. Prezentele precizări detaliază modalitatea de aplicare a planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a XI-a şi a XII-a, ciclul superior al liceului, filiera vocaţională, profilul artistic, specializarea Coregrafie, fiind valabile atât pentru unităţile de învăţământ în care predarea se face în limba română, cât şi pentru cele în care predarea se face în limbi ale minorităţilor naţionale.2. Pentru filiera vocaţională, profilul artistic, specializarea Coregrafie, predarea disciplinelor Dans clasic, Dans contemporan şi Dans de caracter se face de către profesorul de specialitate, în colaborare cu profesorul corepetitor.3. Predarea disciplinelor din cadrul educaţiei artistice specializate pentru filiera vocaţională, profilul artistic, specializarea Coregrafie, se efectuează astfel:a) individual: Repertoriu individual;b) pe grupe: Dans clasic, Dans contemporan, Dans de caracter, Duet clasic, Duet contemporan; grupele cuprind 7-12 elevi, dar nu mai puţin de 5 şi nu mai mult de 15;c) pe clasă: Repertoriu ansamblu (clasic şi contemporan), Istoria baletului.2.3. Curriculum diferenţiat pentru ciclul superior al liceului, filiera vocaţională, profilul artistic, specializarea Arta actorului

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a XI-a Clasa a XII-a
Educaţie artistică specializată 10 10
Arta actorului*1) 3 3
Elemente de estetică şi teoria spectacolului 2 2
Istoria teatrului şi a artei spectacolului
universal şi românesc
2

2

Artele spectacolului 1 1
Management artistic 1 1
Iniţiere vocală 1 1
Alte discipline 4 4
Educaţie muzicală 1 1
Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor 1 1
Educaţie fizică 2 2
Numărul total de ore/săptămână în CD 14 14
–––
    *1) Disciplina principală de specialitate.

PRECIZĂRIprivind aplicarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a XI-aşi a XII-a, ciclul superior al liceului, filiera vocaţională,profilul artistic, specializarea Arta actorului1. Prezentele precizări detaliază modalitatea de aplicare a planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a XI-a şi a XII-a, ciclul superior al liceului, filiera vocaţională, profilul artistic, specializarea Arta actorului, fiind valabile atât pentru unităţile de învăţământ în care predarea se face în limba română, cât şi pentru cele în care predarea se face în limbi ale minorităţilor naţionale.2. Predarea disciplinelor din cadrul educaţiei artistice specializate pentru filiera vocaţională, profilul artistic, specializarea Arta actorului, se efectuează astfel:a) individual: Iniţiere vocală;b) pe grupe: Arta actorului; grupele cuprind 7-12 elevi, dar nu mai puţin de 5 şi nu mai mult de 15;c) pe clasă: Istoria teatrului şi a artei spectacolului universal şi românesc, Elemente de estetică şi teoria spectacolului, Management artistic şi Artele spectacolului.2.4. Curriculum diferenţiat pentru ciclul superior al liceului, filiera vocaţională, profilul artistic, specializările Arhitectură, Arte ambientale şi Design

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a XI-a Clasa a XII-a
Educaţie artistică specializată 11 11
Studiul formelor în desen*1) 3 3
Crochiuri*1) 1 1
Atelier de specialitate*1) 4 4
Perspectivă şi desen proiectiv*1) 2 2
Istoria arhitecturii/Istoria artelor
ambientale/Istoria designului*2)
1

1

Alte discipline 5 5
Matematică 2 2
Procesarea computerizată a imaginii*1) 2 2
Educaţie fizică 1 1
Numărul total de ore/săptămână în CD 16 16
––-
    *1) Disciplinele Studiul formelor în desen, Crochiuri, Atelier de
specialitate, Perspectivă şi desen proiectiv şi Procesarea computerizată a
imaginii se studiază pe grupe formate din 8-12 elevi.
    *2) Disciplinele Istoria arhitecturii, Istoria artelor ambientale şi Istoria
designului se studiază cu clasa întreagă.

2.5. Curriculum diferenţiat pentru ciclul superior al liceului, filiera vocaţională, profilul artistic, specializările Arte plastice şi Arte decorative

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a XI-a Clasa a XII-a
Educaţie artistică specializată 13 13
Studiul formelor în desen*1) 3 3
Crochiuri*1) 1 1
Atelier de specialitate*1) 4 5
Studiul corpului şi al figurii umane, în
culoare/în volum*1)
4

3

Istoria artelor plastice/Istoria artelor
decorative*2)
1

1

Alte discipline 3 3
Procesarea computerizată a imaginii*1) 2 2
Educaţie fizică 1 1
Numărul total de ore/săptămână în CD 16 16
–––
    *1) Disciplinele Studiul formelor în desen, Crochiuri, Atelier de
specialitate, Studiul corpului şi al figurii umane, în culoare/în volum şi
Procesarea computerizată a imaginii se studiază pe grupe formate din 8-12 elevi.
    *2) Disciplinele Istoria artelor plastice şi Istoria artelor decorative se
studiază cu clasa întreagă.

2.6. Curriculum diferenţiat pentru ciclul superior al liceului, filiera vocaţională, profilul sportiv, toate specializările

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a XI-a Clasa a XII-a
Pregătire sportivă practică 12 12
Număr total de ore pe săptămână/CD 12 12

NOTĂ:Pentru disciplina Pregătire sportivă practică, pe lângă cele 12 ore/săptămână prevăzute în CD, se alocă suplimentar 2 ore/săptămână din CDŞ.Disciplinele sportive (specializările) prevăzute pentru curriculumul diferenţiat sunt:

1. Alpinism/Escaladă
2. Atletism
3. Badminton
4. Baschet
5. Baseball
6. Box
7. Canotaj
8. Ciclism
9. Culturism
10. Dans sportiv
11. Fotbal
12. Gimnastică artistică sportivă
13. Gimnastică ritmică sportivă
14. Go
15. Haltere
16. Handbal
17. Hochei pe gheaţă
18. Hochei pe iarbă
19. Înot
20. Judo
21. Kaiac-canoe
22. Karate
23. Lupte greco-române
24. Lupte libere
25. Oină
26. Orientare sportivă
27. Patinaj artistic
28. Patinaj sincron
29. Patinaj viteză
30. Polo pe apă
31. Rugby
32. Sanie
33. Sărituri în apă
34. Schi alpin
35. Schi biatlon
36. Schi – combinata nordică
37. Schi fond
38. Schi orientare turistică
39. Schi sărituri
40. Scrimă
41. Softball
42. Sport aerobic
43. Şah
44. Taekwondo WTF
45. Tenis de câmp
46. Tenis de masă
47. Tir cu arcul
48. Tir cu puşcă/pistol
49. Volei
50. Yachting

PRECIZĂRIprivind aplicarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a XI-aşi a XII-a, ciclul superior al liceului, filiera vocaţională,profilul sportiv, toate specializările1. Disciplina Pregătire sportivă teoretică se studiază cu întreaga clasă, indiferent de specializare/specializări.2. Pregătirea sportivă practică se realizează pe clase, pe grupe, pe grupe valorice sau individual, potrivit nivelului de învăţământ, specificului fiecărei discipline sportive, performanţelor elevilor, criteriilor de vârstă şi sex, astfel:a) pentru o singură disciplină sportivă, cu întreaga clasă, considerată o grupă, fete şi/sau băieţi, în limita numărului maxim de locuri alocat unei clase;b) pentru o singură disciplină sportivă, pe două grupe constituite pe criterii de sex, în limita numărului de locuri minim/maxim specific disciplinei sportive şi în limita numărului maxim de locuri alocat unei clase;c) pentru o singură disciplină sportivă, pe două grupe valorice, fete şi/sau băieţi, în limita numărului de locuri minim/maxim specific disciplinei sportive şi în limita numărului maxim de locuri alocat unei clase;d) pentru două discipline sportive, pe două grupe de fete şi/sau de băieţi, în limita numărului de locuri minim/maxim specific fiecărei discipline sportive şi în limita numărului maxim de locuri alocat unei clase;e) pentru mai mult de două discipline sportive la o clasă, pe grupe de fete şi/sau de băieţi, în limita numărului de locuri minim/maxim specific fiecărei discipline sportive şi în limita numărului maxim de locuri alocat unei clase;f) pe grupe valorice, constituite din elevi proveniţi din două sau mai multe clase, din cadrul aceluiaşi ciclu de învăţământ;g) individual şi/sau pe grupe constituite din 2-3 elevi atestaţi ca fiind membri ai loturilor sportive naţionale, ai echipelor divizionare sau din elevi care dispun de calităţi morfologice de excepţie, solicitate de înalta performanţă la disciplina sportivă respectivă.3. a) O grupă de studiu conţine minimum 10 elevi. Prin excepţie, inspectoratul şcolar poate aproba grupe şi grupe valorice, fiecare cuprinzând cel puţin 7 elevi.b) În situaţii deosebite – abandon, îmbolnăviri sau accidentări irecuperabile, transfer şcolar, alte situaţii – când nu există posibilitatea completării imediate cu alţi elevi, clasele, grupele şi grupele valorice rămase sub efectiv pot funcţiona până la sfârşitul anului şcolar, cu aprobarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării.c) În orice situaţie, conducerea unităţii de învăţământ trebuie să respecte raportul optim dintre numărul disciplinelor sportive, specificul acestora şi numărul de elevi, pe de o parte, şi numărul profesorilor, specializările acestora şi constituirea normelor didactice, pe de altă parte.4. Pregătirea sportivă practică în disciplina sportivă de specializare se realizează prin antrenamentul sportiv, care are o durată de 100 de minute, echivalentul a două ore în norma de predare.5. În învăţământul liceal, clasele/grupele cu profil sportiv se pot constitui numai cu elevi al căror nivel valoric este de avansaţi (II şi I) şi/sau de performanţă/ înaltă performanţă.a) Elevii de nivel valoric avansaţi II sunt cei care participă în sistemul competiţional local (de sector).b) Elevii de nivel valoric avansaţi I sunt cei care participă în sistemul competiţional judeţean (al municipiului Bucureşti).c) Elevii de nivel valoric performanţă sunt cei care participă în sistemul competiţional naţional.d) Elevii de nivel valoric înaltă performanţă sunt componenţi ai loturilor naţionale/reprezentative naţionale şi participă în competiţiile rezervate acestora.6. Clasele-mozaic sunt alcătuite din elevi de la mai multe discipline sportive, pentru care nu a fost posibilă constituirea de grupe având numărul minim de sportivi prevăzut în reglementările legale în vigoare.a) În cazul în care pentru elevii din clasa-mozaic unitatea de învăţământ are profesori cu specializări corespunzătoare, întreaga pregătire teoretică şi practică de specialitate a elevilor se desfăşoară, în mod obligatoriu, în unitatea şcolară, cu aceste cadre didactice.b) În cazul în care pentru o parte sau pentru toţi elevii din clasa-mozaic unitatea de învăţământ nu are profesori cu specializări corespunzătoare, aceşti elevi vor efectua obligatoriu în unitatea şcolară cele două ore de pregătire sportivă teoretică şi 4 ore de pregătire sportivă practică. În cadrul celor 4 ore de pregătire sportivă practică se urmăreşte realizarea competenţelor specifice marcate cu asterisc în programele şcolare corespunzătoare profilului sportiv. La sfârşitul fiecărei luni, elevii vor aduce dirigintelui clasei documentele care atestă prezenţa la celelalte ore de pregătire sportivă practică de specialitate efectuate la cluburile sportive şcolare sau la structurile sportive la care se pregătesc.2.7. Curriculum diferenţiat pentru ciclul superior al liceului, filiera vocaţională, profilul pedagogic, specializarea Învăţător/Educatoare

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a XI-a Clasa a XII-a
Discipline psihologice şi pedagogice 6 6
Teoria educaţiei şi managementul clasei de elevi 1
Psihologia vârstelor 1
Psihologia educaţiei 1
Psihopedagogie specială 1
Pregătire practică de specialitate 4 4
Alte discipline 8 8
Limba şi literatura română 1
Metodica predării limbii şi literaturii române 1
Aritmetică 1
Metodica predării matematicii/activităţilor
matematice
1

1

Ştiinţe 1
Metodica predării ştiinţelor naturii 1
Istorie 1 1
Metodica predării istoriei şi a geografiei 1
Educaţie muzicală 1 1
Educaţie plastică 1 1
Metodica predării educaţiei muzicale şi a educaţiei
plastice

1

Metodica predării educaţiei fizice 1
Numărul total de ore/săptămână în CD 14 14

2.8. Curriculum diferenţiat pentru ciclul superior al liceului, filiera vocaţională, profilul pedagogic, specializarea Bibliotecar-documentarist

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a XI-a Clasa a XII-a
Discipline psihologice şi pedagogice 6 6
Managementul proiectelor 1
Noile educaţii 1
Biblioteconomie*1) 1 1
Psihologia educaţiei 1
Educaţia adulţilor 1
Pregătire practică de specialitate 3 3
Alte discipline 3 3
Ştiinţe 1 1
Educaţie muzicală 1 1
Educaţie plastică 1 1
Numărul total de ore/săptămână în CD 9 9
–––
    *1) Pentru disciplina Biblioteconomie, în afara orei prevăzute în
curriculumul diferenţiat (CD) se poate aloca, din curriculumul la decizia
şcolii (CDŞ), o oră/săptămână.

2.9. Curriculum diferenţiat pentru ciclul superior al liceului, filiera vocaţională, profilul pedagogic, specializările Instructor-animator, Instructor pentru activităţi extraşcolare

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a XI-a Clasa a XII-a
Discipline psihologice şi pedagogice 6 5
Psihologia vârstelor 1
Psihopedagogie specială 1
Managementul proiectelor 1
Psihopedagogia activităţilor ludice 1 1
Pregătire practică de specialitate 3 3
Alte discipline 4 4
Ştiinţe 1 1
Educaţie muzicală 1 1
Educaţie plastică 1 1
Artă dramatică 1 1
Numărul total de ore/săptămână în CD 10 9

2.10. Curriculum diferenţiat pentru ciclul superior al liceului, filiera vocaţională, profil pedagogic, specializarea Pedagog şcolar

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a XI-a Clasa a XII-a
Discipline psihologice şi pedagogice 6 7
Teoria educaţiei şi managementul clasei de elevi 1
Noile educaţii 1
Psihologia vârstelor 1 1
Psihologia educaţiei 1
Psihopedagogie specială 1
Comunicare didactică 1
Pregătire practică de specialitate 3 3
Alte discipline 4 3
Ştiinţe 1 1
Educaţie muzicală 1 1
Educaţie plastică 1 1
Artă dramatică 1
Numărul total de ore/săptămână în CD 10 10

2.11. Curriculum diferenţiat pentru ciclul superior al liceului, filiera vocaţională, profilul Ordine şi securitate publică (licee ale Ministerului Administraţiei şi Internelor), specializarea Ştiinţe sociale

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a XI-a Clasa a XII-a
Limba şi literatura română 1 1
Limba modernă 1 1 1
Matematică 2 2
Istorie 2 3
Discipline socioumane (Economie) 1
Discipline socioumane (Sociologie) 2
Discipline socioumane (Studii sociale) 1
Atac şi autoapărare 1 1
Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor 1 1
Ordine şi securitate publică 2 2
Numărul total de ore/săptămână în CD 13 12

2.12. Curriculum diferenţiat pentru ciclul superior al liceului, filiera vocaţională, profilul militar (licee ale Ministerului Apărării Naţionale), specializarea Matematică-informatică

Numar de or e/săptămână
Disciplina
Clasa a XI-a Clasa a XII-a
Matematică 4 4
Fizică 2 3
Chimie 1 1
Biologie 1
Educaţie fizică 1 1
Informatică 4 4
Pregătire militară 2 2
Numărul total de ore/săptămână în CD 15 15

2.13. Curriculum diferenţiat pentru ciclul superior al liceului, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul ortodox, specializarea Teologie ortodoxă

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a XI-a Clasa a XII-a
Discipline teologice 12 12
Morală creştină*1)
Studiul biblic al Vechiului Testament 1 1
Studiul biblic al Noului Testament 1 1
Dogmatică 2 2
Istoria Bisericii Ortodoxe Române 1 2
Istoria Bisericească Universală 1 1
Catehetică şi Omiletică 1 1
Tipic şi Liturgică 2 2
Spiritualitate*2) 1 1
Muzică bisericească*3) 2 1
Alte discipline 3 3
Limba latină 1 1
Limba greacă 1 1
Educaţie muzicală 1 1
Numărul total de ore/săptămână în CD 15 15
–––
    *1) Pentru disciplina Morală creştină se alocă, în clasele a XI-a şi a
XII-a, ora de religie din trunchiul comun (TC).
    *2) Pentru disciplina Spiritualitate, în afara orei prevăzute în
curriculumul diferenţiat (CD) se poate aloca, din curriculumul la decizia
şcolii (CDŞ), o oră/săptămână pentru consultaţii şi îndrumări spirituale.
    *3) În afara orelor de Muzică bisericească se pot aloca 1-2 ore/săptămână
pentru Ansamblu coral, activitate care se desfăşoară în afara orarului zilnic
sau în zilele de sâmbătă şi intră în norma profesorului de muzică.

2.14. Curriculum diferenţiat pentru ciclul superior al liceului, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul ortodox, specializarea Muzică bisericească

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a XI-a Clasa a XII-a
Discipline teologice 12 12
Tipic şi Liturgică*1)
Studiul biblic al Vechiului Testament 1 1
Studiul biblic al Noului Testament 1 1
Dogmatică 2 2
Spiritualitate*2) 1 1
Muzică bisericească 3 3
Ansamblu coral 1 1
Istoria Bisericească Universală 1 1
Istoria Bisericii Ortodoxe Române 1 1
Catehetică 1 1
Alte discipline 3 3
Limba latină 1 1
Limba greacă 1 1
Educaţie muzicală 1 1
Numărul total de ore/săptămână în CD 15 15
–––
    *1) Pentru disciplina Tipic şi Liturgică se alocă, în clasele a XI-a şi a
XII-a, ora de religie din trunchiul comun (TC).
    *2) Pentru disciplina Spiritualitate, în afara orei prevăzute în
curriculumul diferenţiat (CD) se poate aloca, din curriculumul la decizia
şcolii (CDŞ), o oră/săptămână pentru consultaţii şi îndrumări spirituale.

2.15. Curriculum diferenţiat pentru ciclul superior al liceului, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul ortodox, specializarea Patrimoniu cultural

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a XI-a Clasa a XII-a
Discipline teologice 5 5
Morală creştină*1)
Studiul biblic al Vechiului Testament 1 1
Studiul biblic al Noului Testament 1 1
Dogmatică 2 2
Istoria Bisericească Universală 1
Istoria Bisericii Ortodoxe Române 1
Discipline artistice de specialitate 8 9
Studiul formelor şi desenul 2 2
Studiul culorii şi pictură de icoană 2 3
Sculptură decorativă 1 1
Studiul materialelor de lucru în arta eclesială 1
Restaurare de icoană şi lemn policrom 1 1
Istoria artelor 1 1
Studiul tehnicilor vechi şi tradiţionale 1
Alte discipline 2 1
Biologie 1
Educaţie muzicală 1 1
Numărul total de ore/săptămână în CD 15 15
––-
    *1) Pentru disciplina Morală creştină se alocă, în clasele a XI-a şi a
XII-a, ora de religie din trunchiul comun (TC).

2.16. Curriculum diferenţiat pentru ciclul superior al liceului, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul româno-catolic de limbă română, specializarea Teologie româno-catolică

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a XI-a Clasa a XII-a
Discipline teologice 4 6
Istoria Bisericii*1)
Studiu biblic 1 2
Catehism 1 2
Spiritualitate*2) 1 1
Istoria literaturii creştine 1 1
Alte discipline 7 5
Limba latină 2
Educaţie muzicală*3) 1 1
Istorie 1
Matematică 2 1
Ştiinţe 2 2
Numărul total de ore/săptămână în CD 11 11
–––
    *1) Pentru disciplina Istoria Bisericii se alocă, în clasele a XI-a şi a
XII-a, ora de religie din trunchiul comun (TC).
    *2) Pentru disciplina Spiritualitate, în afara orei prevăzute în
curriculumul diferenţiat (CD) se pot aloca, din curriculumul la decizia şcolii
(CDŞ), 1-2 ore/săptămână pentru consiliere şi îndrumări spirituale.
    *3) În afara orelor de Educaţie muzicală se pot aloca 1-2 ore/săptămână
pentru Ansamblu coral, activitate care se desfăşoară în afara orarului zilnic
şi intră în norma profesorului de muzică.

2.17. Curriculum diferenţiat pentru ciclul superior al liceului, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul româno-catolic de limbă maghiară, specializarea Teologie româno-catolică

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a XI-a Clasa a XII-a
Discipline teologice 4 4
Spiritualitate*1)
Studiul biblic al Noului Testament 2 2
Teologie morală 2
Teologie fundamentală 2
Alte discipline 7 7
Limba şi literatura română 1 1
Limba latină 1 1
Istorie 1
Educaţie muzicală*2) 1 1
Matematică 2 1
Ştiinţe 2 2
Numărul total de ore/săptămână în CD 11 11
––-
    *1) Pentru disciplina Spiritualitate se alocă, în clasele a XI-a şi a XII-a,
ora de religie din trunchiul comun (TC). În afara acestei ore se pot aloca, din
curriculumul la decizia şcolii (CDŞ), 1-2 ore/săptămână pentru consultaţii şi
îndrumări spirituale.
    *2) În afara orelor de Educaţie muzicală se pot aloca 1-2 ore/săptămână
pentru Ansamblu coral, activitate care se desfăşoară în afara orarului zilnic şi
intră în norma profesorului de muzică.

2.18. Curriculum diferenţiat pentru ciclul superior al liceului, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul greco-catolic, specializarea Teologie greco-catolică

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a XI-a Clasa a XII-a
Discipline teologice 3 4
Spiritualitate*1)
Studiu biblic 1 2
Catehism 1 2
Istoria religiilor 1
Alte discipline 8 7
Limba şi literatura română 1 1
Limba latină 1
Istoria literaturii creştine 1 1
Istoria artei sacre 1 1
Istorie 1
Matematică 2 1
Ştiinţe 2 2
Numărul total de ore/săptămână în CD 11 11
––-
    *1) Pentru disciplina Spiritualitate se alocă, în clasele a XI-a şi a XII-a,
ora de religie din trunchiul comun (TC). În afara acestei ore se pot aloca,
din curriculumul la decizia şcolii (CDŞ), 1-2 ore/săptămână pentru consultaţii
şi îndrumări spirituale.

2.19. Curriculum diferenţiat pentru ciclul superior al liceului, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul reformat, specializarea Teologie reformată

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a XI-a Clasa a XII-a
Discipline teologice 3 3
Educaţie spirituală*1)
Studii biblice 2 2
Istoria religiilor 1 1
Alte discipline 9 9
Literatură creştină 1 1
Istoria artei creştine 1 1
Istorie 1
Muzică bisericească*2) 2 2
Matematică 2 1
Ştiinţe 2 2
Evidenţă bisericească informatizată 1 1
Numărul total de ore/săptămână în CD 12 12
–––
    *1) Pentru disciplina Educaţie spirituală se alocă, în clasele a XI-a şi a
XII-a, ora de religie din trunchiul comun (TC). În afara acestei ore se pot
aloca, din curriculumul la decizia şcolii (CDŞ), 1-2 ore/săptămână pentru
consultaţii şi îndrumări spirituale.
    *2) În afara orelor de Muzică bisericească se pot aloca 1-2 ore/săptămână
pentru Ansamblu coral, activitate care se desfăşoară în afara orarului zilnic
sau în zilele de sâmbătă şi intră în norma profesorului de muzică.

2.20. Curriculum diferenţiat pentru ciclul superior al liceului, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul penticostal, specializarea Teologie penticostală

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a XI-a Clasa a XII-a
Discipline teologice 5 5
Spiritualitate*1)
Doctrine biblice 2
Pneumatologie 2
Istoria creştinismului 1 1
Istoria poporului ales 1
Geografia Ţării Sfinte 1
Teologie aplicată 1 1
Alte discipline 7 7
Literatură creştină 1 1
Istorie 1
Muzică bisericească 1 1
Educaţie muzicală 1 1
Matematică 2 1
Ştiinţe 2 2
Numărul total de ore/săptămână în CD 12 12
–––
    *1) Pentru disciplina Spiritualitate se alocă, în clasele a XI-a şi a XII-a,
ora de religie din trunchiul comun (TC). În afara acestei ore se pot aloca, din
curriculumul la decizia şcolii (CDŞ), 1-2 ore/săptămână pentru consultaţii şi
îndrumări spirituale.

2.21. Curriculum diferenţiat pentru ciclul superior al liceului, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul baptist, specializarea Teologie baptistă

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a XI-a Clasa a XII-a
Discipline teologice 6 6
Teologie aplicată*1)
Istoria creştinismului 2
Doctrine biblice 1 3
Eclesiologie 1 1
Spiritualitate*2) 1 1
Muzică bisericească 1 1
Alte discipline 4 4
Istorie 1
Matematică 2 1
Ştiinţe 2 2
Numărul total de ore/săptămână în CD 10 10
–––
    *1) Pentru disciplina Teologie aplicată se alocă, în clasele a XI-a şi a
XII-a, ora de religie din trunchiul comun (TC).
    *2) Pentru disciplina Spiritualitate, în afara orei prevăzute în
curriculumul diferenţiat (CD) se pot aloca, din curriculumul la decizia şcolii
(CDŞ), 1-2 ore/săptămână pentru consultaţii şi îndrumări spirituale.

2.22. Curriculum diferenţiat pentru ciclul superior al liceului, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul unitarian, specializarea Teologie unitariană

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a XI-a Clasa a XII-a
Discipline teologice 3 3
Educaţie spirituală*1) 1 1
Studii biblice 2 2
Alte discipline 10 10
Literatură creştină unitariană*2) 1 1
Literatură universală 1 1
Muzică bisericească*3) 2 2
Istoria artei creştine 1 1
Istorie 1
Matematică 2 1
Ştiinţe 2 2
Evidenţă bisericească informatizată 1 1
Numărul total de ore/săptămână în CD 13 13
–––
    *1) Pentru disciplina Educaţie spirituală se alocă în total 2 ore, astfel:
ora de religie din trunchiul comun (TC) şi o oră din curriculumul diferenţiat
(CD) pentru consultaţii şi îndrumări spirituale.
    *2) Disciplina Literatură creştină unitariană se predă în limba maternă
şi intră în norma profesorului de Limba şi literatura maternă.
    *3) În afara orelor de Muzică bisericească se pot aloca 1-2 ore/săptămână
pentru Ansamblu coral, activitate care se desfăşoară în afara orarului zilnic
sau în zilele de sâmbătă şi intră în norma profesorului de muzică.

2.23. Curriculum diferenţiat pentru ciclul superior al liceului, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul adventist de ziua a şaptea, specializarea Teologie adventistă

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a XI-a Clasa a XII-a
Discipline teologice 6 7
Studiul Bibliei 3 3
Istoria Bisericii Creştine 1
Istoria Bisericii Adventiste 1
Dogmatică 1 2
Profeţii biblice/Daniel şi Apocalipsa 1 1
Alte discipline 7 6
Limba şi literatura română 2 2
Istorie 1
Muzică bisericească 1
Matematică 2 1
Ştiinţe 2 2
Numărul total de ore/săptămână în CD 13 13

2.24. Curriculum diferenţiat pentru ciclul superior al liceului, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul musulman, specializarea Teologie musulmană

Numar de ore/săptămână
Disciplina
Clasa a XI-a Clasa a XII-a
Discipline teologice 8 8
Învăţăturile Profetului (Hadiş)*1)
Studiul Coranului (Kur'an Kerim) 2 2
Legislaţie islamică (Fikih) 1 1
Interpretarea Coranului (Tefsir) 2 2
Practică liturgică (Hitabet) 1 1
Muzică religioasă (Dinî Muzik) 1 1
Spiritualitate şi formare duhovnicească
(Akaid ve Kelam)
1

1

Alte discipline 5 5
Istorie 1
Metodica predării religiei 1 1
Matematică 2 1
Ştiinţe 2 2
Numărul total de ore/săptămână în CD 13 13
––
    *1) Pentru disciplina Învăţăturile Profetului (Hadiş) se alocă, în clasele
a XI-a şi a XII-a, ora de religie din trunchiul comun (TC).
    Pentru disciplina Biologie se poate aloca o (una) oră pe săptămână, din
curriculumul la decizia şcolii (CDŞ).

––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x